BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kongolo en Van Beek zorgen voor nieuw elan..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 10:15   quote  deeplink  
Vond die twee samen echt een verademing om te zien. Wisselde elkaar goed af en dekte goed door..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 september 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 10:15   quote  deeplink  
Lof voor centraal verdedigingsduo: 'Zij durven door te dekken'

d15098364b28ffe82cc570e57d6f47bf_800_600.jpg

Karim El Ahmadi is trots op het centrale verdedigingsduo gisteren. Trainer Fred Rutten besloot om tijdens de Klassieker géén beroep te doen op routinier Joris Mathijsen, maar het onervaren duo Terence Kongolo en Sven van Beek mocht het gaan doen in De Kuip.

Dit is zoals we het elke week moeten doen, ook tegen de kleinere ploegen, aldus El Ahmadi. Tegen Willem II moesten we van de trainer ook diep staan en vroeg storen, maar toen lukte het ons niet. Vandaag ging het tegen Ajaks perfect. Gewoon je man durven loslaten en vanaf de eerste minuut vooruit voetballen. Ik ben wat dat betreft vooral trots op die jonkies achterin'', maakt hij in Metro een bruggetje naar het spel van de twee (jeugd)internationals.

Zij durven één op één te spelen en door te dekken, ze hebben bewezen het niveau aan te kunnen. Dat maakt het voor ons op het middenveld een stuk eenvoudiger. Joris is ook belangrijk voor ons en zal zeker weer zijn wedstrijden gaan spelen. We hebben nu eenmaal veel mogelijkheden in de defensie en op het middenveld. De jongens die er nu naast komen te staan, moeten niet treuren. Het kan zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld de komende wedstrijd op de bank kom te zitten.

Het opgedane vertrouwen moet snel tot resultaat leiden, want de teller staat pas op vijf punten na zes wedstrijden. Dat is treurig, ja, zegt El Ahmadi. We moeten ervoor zorgen dat we nu snel twee, drie wedstrijden achter elkaar winnen, dan klimmen we vanzelf weer omhoog. Tegen Ajaks hebben we in ieder geval bewezen dat we het in ons hebben.
Bron:Metro
netsurfer
 netsurfer - maandag 22 september 2014 - 10:18   quote  deeplink  
Ze deden het heel behoorlijk gisteren. Al vind ik de opbouw vanaf links met Kongolo en Nelom niet erg overtuigend. Vaak slappe inspeel balletjes.
MMM
 MMM - maandag 22 september 2014 - 10:22   quote  deeplink  
Duidelijk dat Mathijsen niet meer terugkomt, die kan het niet meer belopen.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 10:22 schreef MMM het volgende:
Duidelijk dat Mathijsen niet meer terugkomt, die kan het niet meer belopen.
Dat hoop ik ook, dat ie er NOOIT meer in komt!! Anders is rutten echt ongeloofwaardig
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 12:57   quote  deeplink  
Oké, Mathijsen exit...

Wie is de volgende lijdensweg...? (zagen, zagen, wiedewiedewagen, wie volgens lijdensweg niet kan voetballen moeten we verjagen)...

Ik gok ... oh, nee even een ander woord gebruiken... ik verwacht dat je met ....... wie zal ik eens noemen.... dat je met...... Nelom komt.....?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 13:02   quote  deeplink  
Ti's toch allemaal de schuld van Erwin..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 13:05   quote  deeplink  
Ja, daar begon het hè..... Had hij gister maar in gestaan... Hij had die bal er in elk geval nog naast weten te kijken... Vermeer kan er niets van!!
van geil
 van geil - maandag 22 september 2014 - 13:06   quote  deeplink  
meestal keek hij ze er in.
ook degene die naast gingen.
misschien maar n's blinddoeken.
wie weet wat hij uitvreet op de bank.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:05 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ja, daar begon het hè..... Had hij gister maar in gestaan... Hij had die bal er in elk geval nog naast weten te kijken... Vermeer kan er niets van!!
Vermeer stond verders goed te keepen hoor, hij had enkel dat muurtje niet moeten neerzetten..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 13:07   quote  deeplink  
Vermeer heeft het Muldervirus..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:06 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Vermeer stond verders goed te keepen hoor, hij had enkel dat muurtje niet moeten neerzetten..
Het was ook maar een geintje hè. Ondanks dat hij uit neuzenstad komt, vind ik Vermeer we; dege;okl eem goede keeper, zekers beter dan Mulder, maar ik vind nog altijd dat Mulder best goed kan worden en dat hij teveel afgebrand werd... Die jongen is te vroeg voor de leeuwen gegooid, waardoor het gros al negatief gestemd was over hem... Dit is nooit meer goed gekomen, maar dat maakt niet veel meer uit.. We hebben nu Vermeer en op de bank Mulder en PG. Klaar.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:10 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Het was ook maar een geintje hè. Ondanks dat hij uit neuzenstad komt, vind ik Vermeer we; dege;okl eem goede keeper, zekers beter dan Mulder, maar ik vind nog altijd dat Mulder best goed kan worden en dat hij teveel afgebrand werd... Die jongen is te vroeg voor de leeuwen gegooid, waardoor het gros al negatief gestemd was over hem... Dit is nooit meer goed gekomen, maar dat maakt niet veel meer uit.. We hebben nu Vermeer en op de bank Mulder en PG. Klaar.
Psies..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:06 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Vermeer stond verders goed te keepen hoor, hij had enkel dat muurtje niet moeten neerzetten..
Was trouwens wel een uitstekende vrije trap hè. Hij zag 'm denk ik zo laat dat hij al niet meer kon reageren... tja, dan sta jij verkeerd, de muur is niet goed (of te goed) of de vrije trap is gewoon uitstekend. Ik hou het op dat laatste... Klootzak die van rhijn....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 september 2014 door Arie.Klooster --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:12 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Was trouwens wel een uitstekende vrije trap hè. Hij zag 'm denk ik zo laat dat hij al niet meer kon reageren... tja, dan sta jij verkeerd, de muur is niet goed (of te goed) of de vrije trap is gewoon uitstekend. Ik hou het op dat laatste... Klootzak die van rhijn....
Opknopen dat tuig..

Hij gaf zelf aan in een Intervieuw met Jan Dirk Stouten dat hij de bal te laat zag, dan had ie dus de muur niet neer moeten zetten. Maar ja Frons zei ook dat als wij er geen muur hadden neergezet hij er zelf een klaagmuur had neergezet.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 13:28   quote  deeplink  
Achteraf praten is altijd gemakkelijk... Op zich is een muur neerzetten prima, maar je moet de bal wel op tijd zien aankomen. Anders lijkt het mij geen zin te hebben...
adje
 adje - maandag 22 september 2014 - 13:53   quote  deeplink  
Dit forum gaat toch over het verdedigingsduo Kongolo en van Beek dat is de toekomst, laten we ophouden over Vermeer die is beter dan Edwin en een goede verdediging start bij de keeper.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 14:12   quote  deeplink  
Adje, adje, adje... ben jij die assistent van Paul de Leeuw?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 14:13   quote  deeplink  
th?&id=HN.607996794783927361&w=300&h=300&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 september 2014 door Arie.Klooster --
Barabas
 Barabas - maandag 22 september 2014 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:15 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Opknopen dat tuig..

Hij gaf zelf aan in een Intervieuw met Jan Dirk Stouten dat hij de bal te laat zag, dan had ie dus de muur niet neer moeten zetten. Maar ja Frons zei ook dat als wij er geen muur hadden neergezet hij er zelf een klaagmuur had neergezet.
Het was in ieder geval een discutabel muurtje...

Ben zelf overigens van mening dat we ervaring in het centrum van de verdediging moeten zetten, maar na gisteren sta ik er wel voor open om die twee jongelingen een serieuze kans te geven. Hebben we wel een dik probleem op linksback, maar goed.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 14:36   quote  deeplink  
Vond/vind je Nelom zo slecht dan? Ik vind zijn spel best goed, met name aan de bal natuurlijk, maar ik vind hem momenteel best goed. Jij niet?
King - 010
 King - 010 - maandag 22 september 2014 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 12:57 schreef Arie.Klooster het volgende:
Oké, Mathijsen exit...

Wie is de volgende lijdensweg...? (zagen, zagen, wiedewiedewagen, wie volgens lijdensweg niet kan voetballen moeten we verjagen)...

Ik gok ... oh, nee even een ander woord gebruiken... ik verwacht dat je met ....... wie zal ik eens noemen.... dat je met...... Nelom komt.....?
He he, ik loop al maanden te zeggen dat Mathijssen er gewoon uit moet.
Om een tegenstander bij zijn strot te pakken, moet je ver van je eigen doel verdedigen.
Hij had nooit de snelheid om bij een tegen-counter op tijd terug te zijn.
Ook een verademing dat Immers er niet bijzit.
Die kerel kan met Hulk-DNA nog steeds deuk in een pakje boter schieten.
Het elftal dat gisteren vanaf de aftrap verscheen, moet nu onze basis-elf worden.
Zo niet dan mag Rutten gelijk koffers pakken en opsodemieteren.
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 september 2014 - 14:44   quote  deeplink  
Kongolo en van Beek waren goed bezig
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 14:39 schreef King - 010 het volgende:

[..]

He he, ik loop al maanden te zeggen dat Mathijssen er gewoon uit moet.
Om een tegenstander bij zijn strot te pakken, moet je ver van je eigen doel verdedigen.
Hij had nooit de snelheid om bij een tegen-counter op tijd terug te zijn.
Ook een verademing dat Immers er niet bijzit.
Die kerel kan met Hulk-DNA nog steeds deuk in een pakje boter schieten.
Het elftal dat gisteren vanaf de aftrap verscheen, moet nu onze basis-elf worden.
Zo niet dan mag Rutten gelijk koffers pakken en opsodemieteren.
Was je wel blij met Koeman? Die heeft het toch aardigjes gedaan.... met Mathijsen en Immers....

Overigens ben ik het wel eens met je motivatie, met de kanttekening dat het wel mooi zou zijn dat ze dit de rest van het jaar moeten laten zien... En niet dat ze als een stelletje oude wijven staan te verdedigen de komende wedstrijd.....!
King - 010
 King - 010 - maandag 22 september 2014 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 14:52 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Was je wel blij met Koeman? Die heeft het toch aardigjes gedaan.... met Mathijsen en Immers....

Overigens ben ik het wel eens met je motivatie, met de kanttekening dat het wel mooi zou zijn dat ze dit de rest van het jaar moeten laten zien... En niet dat ze als een stelletje oude wijven staan te verdedigen de komende wedstrijd.....!
Koeman heeft het onder omstandigheden niet slecht gedaan.
Knap werk afgeleverd met de groep die hij tot zijn beschikking had.
Helaas dat hij vast bleef houden aan deze 2 spelers.
Ik denk dat er echt een heel grote kans was op een titel als beide er niet inzaten.

En ja, je heel ook een punt, dit duo moet natuurlijk onder alle omstandigheden blijven presteren.
Maar ik denk (hoop) dat dit geen probleem moet zijn.
Iedereen wil nu een basisplaats gezien het geval Mulder.
Niet presteren en je ligt eruit.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 september 2014 - 16:11   quote  deeplink  
Rutten heeft onze jonkies gewoon voor de leeuwen gegooid en ze hebben zijn vertrouwen niet beschaamd, dus nu heeft Rutten er een serieuze optie bij. Misschien wil hij toch wel wat rouleren, maar de kans dat Mathijsen op de bank blijft is nu wel groter natuurlijk. Zo hoort het ook te gaan. De talenten moeten vaste waarde worden. Op langere termijn moeten ze de voorkeur krijgen boven oudere spelers die in hun nadagen zitten..., maar dat wil niet zeggen dat Mathijsen nu einde verhaal is... Nu moet hij toch ook weer getergd zijn. Onderlinge competitie is alleen maar goed. Ze moeten scherp zijn, anders belanden ze op de bank... prima toch?
Peckerwood
 Peckerwood - maandag 22 september 2014 - 16:20   quote  deeplink  
Nelom deed het goed op links, paar matige terugspeelballen maar zeker verdedigend solide.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 22 september 2014 - 16:32   quote  deeplink  
Mathijsen is vanwege zijn ervaring best nog wel van waarde,
lijkt mij dat hij die jonkies op de training nog genoeg kan leren.
van geil
 van geil - maandag 22 september 2014 - 17:03   quote  deeplink  
Als t om leeftijd gaat mogen ze mij ook bellen.
ik vraag n ton minder.
beuk
 beuk - maandag 22 september 2014 - 17:06   quote  deeplink  
Nu nog wat wisselvallig, maar komende jaren zullen zij fysiek en voetballend stukken sterker worden en een erg goede verdediging vormen. Mits ze niet weggaan natuurlijk. Ben na gister wel fan geworden van van Beek na z'n akefietje met Veltman
piet de paler
 piet de paler - maandag 22 september 2014 - 18:00   quote  deeplink  
Tja ik heb nog effe zitten kijken, en inderdaad er stond wel wat met toekomst, je zou met Boula erbij een goede verdediging hebben met Kongolo en Beek als vast centraal duo
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 17:03 schreef van geil het volgende:
Als t om leeftijd gaat mogen ze mij ook bellen.
ik vraag n ton minder.
Jij bent al te oud..😉
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 12:57 schreef Arie.Klooster het volgende:
Oké, Mathijsen exit...

Wie is de volgende lijdensweg...? (zagen, zagen, wiedewiedewagen, wie volgens lijdensweg niet kan voetballen moeten we verjagen)...

Ik gok ... oh, nee even een ander woord gebruiken... ik verwacht dat je met ....... wie zal ik eens noemen.... dat je met...... Nelom komt.....?
Heb ik al veel eerder genoemd : Schaken, Mulder, Immers, Mathijsen, te Vrede, Nelom, Boulahrouz en Wilkshire zijn spelers waar Feyenoord niet beter van wordt!! Al zou ik Boulahrouz en Wilkshire nog wat tijd willen geven om mij te overtuigen ... Manu is ook zo'n speler waar ik (nog) niet van overtuigd ben ... te Vrede vind ik geschikt als wissel speler!

Dus ouwe! Nog een lange weg te gaan ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:05 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ja, daar begon het hè..... Had hij gister maar in gestaan... Hij had die bal er in elk geval nog naast weten te kijken... Vermeer kan er niets van!!
Prima keeper die Kenneth Vermeer !!! Wat een VOORUITGANG in vergelijking met Erwin Mulder.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:07 schreef RenatoBos het volgende:
Vermeer heeft het Muldervirus..
Gvd, dat is het ... Erwin Mulder moet helemaal opzouten !!! Gewoon lekker naar Sparta laten gaan !!!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:12 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Was trouwens wel een uitstekende vrije trap hè. Hij zag 'm denk ik zo laat dat hij al niet meer kon reageren... tja, dan sta jij verkeerd, de muur is niet goed (of te goed) of de vrije trap is gewoon uitstekend. Ik hou het op dat laatste... Klootzak die van rhijn....
Het is niet voor niks LUCKY 020 ... Die klote homo's !!!
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 14:36 schreef Arie.Klooster het volgende:
Vond/vind je Nelom zo slecht dan? Ik vind zijn spel best goed, met name aan de bal natuurlijk, maar ik vind hem momenteel best goed. Jij niet?
Lijkt me duidelijk hoe ik over Nelom denkt ...
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 14:52 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Was je wel blij met Koeman? Die heeft het toch aardigjes gedaan.... met Mathijsen en Immers....

Overigens ben ik het wel eens met je motivatie, met de kanttekening dat het wel mooi zou zijn dat ze dit de rest van het jaar moeten laten zien... En niet dat ze als een stelletje oude wijven staan te verdedigen de komende wedstrijd.....!
Wel blij met Koeman, niet met spelers als Immers, Mulder en Mathijsen ....
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 september 2014 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 16:01 schreef King - 010 het volgende:

[..]

Koeman heeft het onder omstandigheden niet slecht gedaan.
Knap werk afgeleverd met de groep die hij tot zijn beschikking had.
Helaas dat hij vast bleef houden aan deze 2 spelers.
Ik denk dat er echt een heel grote kans was op een titel als beide er niet inzaten.

En ja, je heel ook een punt, dit duo moet natuurlijk onder alle omstandigheden blijven presteren.
Maar ik denk (hoop) dat dit geen probleem moet zijn.
Iedereen wil nu een basisplaats gezien het geval Mulder.
Niet presteren en je ligt eruit.
Ja die mening heb ik ook. Dat Mulder, Immers , Mathijsen en Schaken ons een titel hebben gekost !!!
Nick4F
 Nick4F - maandag 22 september 2014 - 18:23   quote  deeplink  
Terence en Sven zijn met lof geslaagd voor hun examen. Voortdurend tegen de middenlijn aanspelend waardoor je een tegenstander echt bij de strot kan pakken en vasthouden. Nu niet meer terug grijpen naar Joris, want dan creeer je weer onrust. Er zijn in alle linies voldoende opties, maar voor de rust in het team is het m.i. beter om verder te bouwen op de elf van zondag. Alleen kijken of Rutten de kloten heeft om Karim en Jordi naast elkaar te laten staan en Lex buiten de basis te houden. Kan Fredje rustig achterover gaan zitten, en moet ie alleen snel handelen als iemand z'n snor loopt te drukken. Moeilijker is het niet.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 18:13 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Gvd, dat is het ... Erwin Mulder moet helemaal opzouten !!! Gewoon lekker naar Sparta laten gaan !!!
😂
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 18:10 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Heb ik al veel eerder genoemd : Schaken, Mulder, Immers, Mathijsen, te Vrede, Nelom, Boulahrouz en Wilkshire zijn spelers waar Feyenoord niet beter van wordt!! Al zou ik Boulahrouz en Wilkshire nog wat tijd willen geven om mij te overtuigen ... Manu is ook zo'n speler waar ik (nog) niet van overtuigd ben ... te Vrede vind ik geschikt als wissel speler!

Dus ouwe! Nog een lange weg te gaan ...
Schaken is ook prima als wissel..
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 september 2014 - 20:59   quote  deeplink  
Allebei in t vi elftal
Joostpieter
 Joostpieter - maandag 22 september 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Kan die karsdorp niet linksback? Was eigenlijk een rechtsback toch?
de bluffer
 de bluffer - maandag 22 september 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 10:22 schreef MMM het volgende:
Duidelijk dat Mathijsen niet meer terugkomt, die kan het niet meer belopen.
Wel bij de ploeg houden Mathijsen
de bluffer
 de bluffer - maandag 22 september 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 13:15 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Opknopen dat tuig..

Hij gaf zelf aan in een Intervieuw met Jan Dirk Stouten dat hij de bal te laat zag, dan had ie dus de muur niet neer moeten zetten. Maar ja Frons zei ook dat als wij er geen muur hadden neergezet hij er zelf een klaagmuur had neergezet.
Welke beter keeper als Vermeer had die bal wel gehad
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 22:10   quote  deeplink  
Ja hoe moet ik dat nou weten..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 20:59 schreef Stylzz het volgende:
Allebei in t vi elftal
Kijk das mooi..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 september 2014 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 22:01 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Welke beter keeper als Vermeer had die bal wel gehad
Lamprou.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 september 2014 - 23:23   quote  deeplink  
Haha..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kongolo en Van Beek zorgen voor nieuw elan..









0.0090060