BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kongolo en Van Beek zorgen voor nieuw elan..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 september 2014 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 23:05 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Lamprou.
maar alleen tegen ons.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 september 2014 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 16:20 schreef Peckerwood het volgende:
Nelom deed het goed op links, paar matige terugspeelballen maar zeker verdedigend solide.
Niet waar. Was weer ruim onvoldoende.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 september 2014 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 18:18 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja die mening heb ik ook. Dat Mulder, Immers , Mathijsen en Schaken ons een titel hebben gekost !!!
Nee, Koeman heeft ons de titel gekost. Durfde pas te gaan voetballen toen hij besloten had om weg te gaan.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 september 2014 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 21:28 schreef Joostpieter het volgende:
Kan die karsdorp niet linksback? Was eigenlijk een rechtsback toch?
Zat zelf te denken aan Wilkshere...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 12:13   quote  deeplink  
Duo Van Beek/Kongolo symbool voor nieuw elan

FeyAja210914_097.JPG

Als het aan de spelers van Feyenoord ligt, is de zoektocht naar het ideale spelsysteem ten einde. De koers die de Rotterdamse club moet varen ligt heel dicht bij het systeem waarmee Ronald Koeman de afgelopen drie jaar achtereen in het spoor (twee keer 2e, een keer 3e) van kampioen Ajaks bleef.

Rutten heeft in de eerste tien wedstrijden van dit seizoen (vijf Europese duels, vijf competitieduels) bijna alles uitgeprobeerd. Het WK-systeem van Louis van Gaal met Ruben Schaken in de rol van rechtsback, systemen met drie en vier middenvelders, een aanval met twee spitsen, een aanval met echte vleugelspelers of veredelde flankspelers (Vilhena tegen Sevilla). Alleen al op de positie van rechtsbuiten zijn vier man aan bod geweest: Wesley Verhoek, Ruben Schaken, Bilal Basacikoglu en Elvis Manu.

4-3-3

Maar de spelers wilden houvast en die hebben ze tegen Ajaks gevonden in de speelwijze die net als bij de Amsterdommers in het dna van de opleiding zit. Geen countervoetbal, maar in een 4-3-3-systeem de tegenstander onder druk zetten. Daarmee voelen ze zich vertrouwd. Waar bij Ajaks Johan Cruijff dat dna bepaalt, heeft Wim Jansen dat er dertig jaar geleden al in Rotterdam ingebracht.

Het piepjonge centrale duo Sven van Beek (20) en Terence Kongolo (20), dat in de klassieker tegen Ajaks ondanks de nederlaag (0-1) veel lef uitstraalde, staat op een andere manier symbool voor het gezicht dat Feyenoord, net als in de afgelopen seizoenen met steeds nieuwe talenten uit de eigen opleiding, moet uitstralen. Jong en dynamisch dus.

Kongolo was onder Koeman al vroeg in beeld, maar moest door de aanwezigheid van Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi wat langer wachten op zijn doorbraak. Van Beek (SV Donk), net als Kongolo (Hillesluis) al in de pupillen door scouts van Feyenoord van de amateurvelden geplukt, moest het vorig jaar nog hebben van momenten waarop basisspelers geblesseerd waren.

Routiniers op de bank

Pas tegen Ajaks besloot trainer Fred Rutten de twee als nieuw, boomlang centraal duo neer te zetten. Daarmee volgt de club de lijn van het opleidingscentrum Varkenoord, waar eerder De Vrij en Martins Indi werden opgeleid. Net als bij Ajaks zijn de verdedigers van Feyenoord het meest vertrouwd met het 4-3-3-systeem. Met Joris Mathijsen (34) en Khalid Boulahrouz (32) zitten er nu twee routiniers op de bank. Maar dat is voor Feyenoord de beste oplossing. In noodgevallen hoeft Rutten dan niet op 18-jarige A-junioren terug te vallen, maar weet hij dat er spelers met ervaring en mentaliteit klaarstaan.

Bron:Feyenoordnet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 september 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 12:15   quote  deeplink  
Mooi zo, dit roepen we gelukkig niet al een tijdje..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 12:57   quote  deeplink  
Met dit systeem hebben we een fantastisch middenveld, een prima verdediging en een redelijke aanval. Dat laatste breekt ons op het moment helaas nog op de laatste wedstrijden maar daar heb ik vooralsnog wel vertrouwen in dat dat ook gaat lopen. En anders in de winterstop nog iets zien bij te halen.
JanM
 JanM - dinsdag 23 september 2014 - 13:17   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd naar Woudenberg en Lopes Cabral (weet iemand wanneer die weer fit is?) als backs en vind dat Schaken's plaats door Bilal of Manu bezet zou moeten worden, maar dan gaat dat ten koste van Vilhena. Toornstra hangend op RB moet ik eerst zien, maar als dat werkt hoop ik op:

Vermeer

Wilkshire (of Lopes Cabral) Van Beek Kongolo Woudenberg (of desnoods Nelom)

Clasie El Ahmadi
Vilhena

Toornstra Kazim Boëtius
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 13:19   quote  deeplink  
Dit is een uitspraak van Rodney..

De in Rotterdam geboren Lopes Cabral mist door zijn blessure de eerste training van Feyenoord, een moment waar hij juist tijdens zijn vakantie naar uit had gekeken. Hopelijk kan ik de eerste training volgend seizoen alsnog zelf meemaken, zegt de verdediger.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 13:20   quote  deeplink  
Maar dan loopt ook zijn contract af volgens mij..
JanM
 JanM - dinsdag 23 september 2014 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 september 2014 - 13:20 schreef RenatoBos het volgende:
Maar dan loopt ook zijn contract af volgens mij..
Feyenoord heeft optie voor nog een jaar!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 13:23   quote  deeplink  
Yep..
van geil
 van geil - dinsdag 23 september 2014 - 13:24   quote  deeplink  
Cashen dan maar
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 september 2014 - 13:25   quote  deeplink  
Is ie weer fit dan?
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 september 2014 - 13:25   quote  deeplink  
Moeten echt andere spelers op linksback uitproberen als Kongolo centraal blijft staan...
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 23 september 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 september 2014 - 21:28 schreef Joostpieter het volgende:
Kan die karsdorp niet linksback? Was eigenlijk een rechtsback toch?
We hebben ook nog de witte Keniaan in de selectie genaamd Lucas Woudenberg. Maar dat zal nog wel een paar wedstrijden duren voordat Rutten daar achter komt.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 13:44   quote  deeplink  
Apart dat je niks van Lucas hoort in dit verhaal, hebben ze toch niet voor niks teruggehaald na een jaartje ervaring op doen bij Excelsior.
En hij kent Kongolo en van beek uit de jeugd..
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 23 september 2014 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 september 2014 - 13:44 schreef RenatoBos het volgende:
Apart dat je niks van Lucas hoort in dit verhaal, hebben ze toch niet voor niks teruggehaald na een jaartje ervaring op doen bij Excelsior.
En hij kent Kongolo en van beek uit de jeugd..
Zo ging het ook met Hahn. Geef ze een kans en maak je onsterfelijk als trainer voor het te laat is.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 23 september 2014 - 14:24   quote  deeplink  
We willen meer meer meer "eigen" jeugd en minder minder minder uitgerangeerde voetballers.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 15:37   quote  deeplink  
Wat zeggie Geertklepzeikert..
van geil
 van geil - dinsdag 23 september 2014 - 15:38   quote  deeplink  
MINDER MINDER
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 september 2014 - 15:45   quote  deeplink  
Mathijsen..(?)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 oktober 2014 door RenatoBos --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 24 september 2014 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 september 2014 - 12:13 schreef RenatoBos het volgende:
Duo Van Beek/Kongolo symbool voor nieuw elan

[ afbeelding ]

Als het aan de spelers van Feyenoord ligt, is de zoektocht naar het ideale spelsysteem ten einde. De koers die de Rotterdamse club moet varen ligt heel dicht bij het systeem waarmee Ronald Koeman de afgelopen drie jaar achtereen in het spoor (twee keer 2e, een keer 3e) van kampioen Ajaks bleef.

Rutten heeft in de eerste tien wedstrijden van dit seizoen (vijf Europese duels, vijf competitieduels) bijna alles uitgeprobeerd. Het WK-systeem van Louis van Gaal met Ruben Schaken in de rol van rechtsback, systemen met drie en vier middenvelders, een aanval met twee spitsen, een aanval met echte vleugelspelers of veredelde flankspelers (Vilhena tegen Sevilla). Alleen al op de positie van rechtsbuiten zijn vier man aan bod geweest: Wesley Verhoek, Ruben Schaken, Bilal Basacikoglu en Elvis Manu.

4-3-3

Maar de spelers wilden houvast en die hebben ze tegen Ajaks gevonden in de speelwijze die net als bij de Amsterdommers in het dna van de opleiding zit. Geen countervoetbal, maar in een 4-3-3-systeem de tegenstander onder druk zetten. Daarmee voelen ze zich vertrouwd. Waar bij Ajaks Johan Cruijff dat dna bepaalt, heeft Wim Jansen dat er dertig jaar geleden al in Rotterdam ingebracht.

Het piepjonge centrale duo Sven van Beek (20) en Terence Kongolo (20), dat in de klassieker tegen Ajaks ondanks de nederlaag (0-1) veel lef uitstraalde, staat op een andere manier symbool voor het gezicht dat Feyenoord, net als in de afgelopen seizoenen met steeds nieuwe talenten uit de eigen opleiding, moet uitstralen. Jong en dynamisch dus.

Kongolo was onder Koeman al vroeg in beeld, maar moest door de aanwezigheid van Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi wat langer wachten op zijn doorbraak. Van Beek (SV Donk), net als Kongolo (Hillesluis) al in de pupillen door scouts van Feyenoord van de amateurvelden geplukt, moest het vorig jaar nog hebben van momenten waarop basisspelers geblesseerd waren.

Routiniers op de bank

Pas tegen Ajaks besloot trainer Fred Rutten de twee als nieuw, boomlang centraal duo neer te zetten. Daarmee volgt de club de lijn van het opleidingscentrum Varkenoord, waar eerder De Vrij en Martins Indi werden opgeleid. Net als bij Ajaks zijn de verdedigers van Feyenoord het meest vertrouwd met het 4-3-3-systeem. Met Joris Mathijsen (34) en Khalid Boulahrouz (32) zitten er nu twee routiniers op de bank. Maar dat is voor Feyenoord de beste oplossing. In noodgevallen hoeft Rutten dan niet op 18-jarige A-junioren terug te vallen, maar weet hij dat er spelers met ervaring en mentaliteit klaarstaan.

Bron:Feyenoordnet
Vond juist ons middenveld zorgen voor nieuw elan, maar die twee deden het ook prima natuurlijk. Zeker Van Beek met zijn passes.
van geil
 van geil - woensdag 24 september 2014 - 12:52   quote  deeplink  
Ik vond ze wel bepalend.
door zo te spelen werden de ruimtes kort waardoor de middenvelders druk in de kleine ruimte konden geven.
dat ging prima.
echter de voortzetting in die kleine ruimte was matig, al viel dat niet echt op door weer snelle heroveringen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 24 september 2014 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 september 2014 - 12:52 schreef van geil het volgende:
Ik vond ze wel bepalend.
door zo te spelen werden de ruimtes kort waardoor de middenvelders druk in de kleine ruimte konden geven.
dat ging prima.
echter de voortzetting in die kleine ruimte was matig, al viel dat niet echt op door weer snelle heroveringen.
Dat wel, maar het leeuwendeel van het opjagen werd door onze middenvelders voor de rekening genomen. Uiteraard moeten alle 11 spelers meedoen om een team als Ajax zo ver weg te kunnen drukken.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 oktober 2014 - 16:46   quote  deeplink  
Jong centraal duo: 'Wat is leeftijd? Ik kan Kongolo vertrouwen'

850x400-01777058.jpg

Sven van Beek en Terence Kongolo vormen het verdedigende centrum van Feyenoord en dat terwijl beide spelers nog slechts twintig jaar zijn. Daar heeft Van Beek geen boodschap aan, want leeftijd is maar een getal, stelt hij in de nieuwe Voetbal International.

''Jong, ja misschien wel het jongste centrum in de Eredivisie, maar wat geeft dat? Wat is leeftijd? Als je goed genoeg bent, ben je goed genoeg. En dus ook oud genoeg. Ons voordeel is dat we elkaar door en door kennen, doordat we al in de jeugd hebben samengespeeld. Voor een centrale verdediger is dat lekker, ik kan hem blindelings vertrouwen.''

Ervaring is er met doelman Kenneth Vermeer, die van zijn lijn durft te keepen. ''Het zorgt ervoor dat wij van ons eigen doel af kunnen spelen, zodat we automatisch druk zetten op onze tegenstanders. We staan als team veel meer aangesloten. Zoiets vereist wel coaching, nou net een punt waarop Terence en ik ons moeten verbeteren. We praten veel, zetten mensen op hun plaats. Ik ben niet echt zo, alleen moet je wel. Want dan maak je het jezelf ook makkelijk.''

De basisplaatsen van beide talenten betekent een bescheiden rol voor routinier Joris Mathijsen. ''Ik vraag veel aan Joris en heel vaak komt hij uit zichzelf naar Terence en mij toe met tips. Ik waardeer dat heel erg en probeer er ook echt iets mee te doen. Wát hij zegt, is niet eens zo heel bijzonder, maar wél waar. Als verdediger moet je alert zijn, vertelt hij altijd. Elke seconde gefocust. Als er een echte prof bestaat, is het Mathijsen wel.''
Bron:VI
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 oktober 2014 - 13:16   quote  deeplink  
De Vrij niet verrast door ontwikkeling oud-ploeggenoten

850x400-devrijtr.jpg

Met het vertrek van Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi leek er even een probleem te ontstaan in de verdediging van Feyenoord, maar voorlopig blijken Terence Kongolo en Sven van Beek uitstekende vervangers. De Vrij is niet verrast dat zijn oud-ploeggenoten het zo goed doen.

''Van Terence Kongolo wist na afgelopen seizoen eigenlijk iedereen wel wat hij in zijn mars had,'' zegt De Vrij in het Algemeen Dagblad. ''Sven had nog niet veel gespeeld, maar tijdens trainingen kon je de laatste anderhalf jaar al goed zien wat zijn kwaliteiten zijn.''

''De buitenwereld is nu misschien verrast door zijn ontwikkeling, maar zijn medespelers niet. Sven zat ook al bij de voorselectie van Oranje, dat zegt ook iets'', weet de verdediger van Lazio. ''Er komt straks een periode waarin vooral wordt opgemerkt wat er niet goed gaat. Ik heb dat ook meegemaakt, maar zo'n periode kan juist heel goed zijn voor je ontwikkeling als speler.''
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 oktober 2014 - 13:18   quote  deeplink  
De Wolf: 'Die twee gasten stuwen Feyenoord naar voren'

850x400-01776228.jpg

Feyenoord wil Heracles aanstaande zaterdag vanaf de eerste seconde bij de strot grijpen. Het centrale verdedigingsduo bestaande uit Terence Kongolo en Sven van Beek heeft daar een belangrijke rol in. ''Die twee gasten stuwen Feyenoord naar voren, daar begint het'', weet oud-verdediger John de Wolf.

''Voor de manier waarop Rutten met Feyenoord wil voetballen is de rol van die gasten cruciaal'', vervolgt hij in het Algemeen Dagblad. ''Hun grootste kwaliteit? Ze zijn niet bang om met veel ruimte in de rug te spelen. Bovendien heeft Van Beek echt een geweldige crosspass, terwijl Kongolo de oplossing altijd vooruit zoekt.''

De Wolf gaat dit weekend met speciale aandacht kijken naar het tweetal, al is het nog onzeker of Van Beek kan starten in De Kuip.. ''Feyenoord moet een serie neerzetten om weer aan te sluiten bij de top. Om tegen laaggeplaatste clubs snel het verschil te kunnen maken, moet je de druk continu opvoeren. Dat is aan Kongolo en Van Beek volgens mij wel besteed.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 oktober 2014 door RenatoBos --
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 17 oktober 2014 - 22:30   quote  deeplink  
Gaan we node missen morgen: Sven van Beek ...
Els
 Els - vrijdag 17 oktober 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 22:30 schreef lijdensweg het volgende:
Gaan we node missen morgen: Sven van Beek ...
Dat verwacht ik ook, ondanks alle tekortkomingen past hij toch beter in het team dan Mathijsen.
van geil
 van geil - vrijdag 17 oktober 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2014 - 22:30 schreef lijdensweg het volgende:
Gaan we node missen morgen: Sven van Beek ...
ligt er aan.
normaliter gaan we 60 procent balbezit hebben.
ik zou El daar neerzetten, dan kun je blijven pressen en voorzie ik nauwelijks iets aanvallends van Heracles.
Scoren is het motto.
ar
 ar - zondag 26 oktober 2014 - 14:37   quote  deeplink  
Goed gedaan boys!!
sportverteller
 sportverteller - zondag 26 oktober 2014 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 oktober 2014 - 14:37 schreef ar het volgende:
Goed gedaan boys!!
Zeker.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 oktober 2014 - 14:47   quote  deeplink  
Lekker hoor dat Sven weer terug is..
van geil
 van geil - woensdag 29 oktober 2014 - 14:46   quote  deeplink  
Deze twee in Oranje op termijn?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 15:24   quote  deeplink  
Op zeker..!!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 29 oktober 2014 - 16:08   quote  deeplink  
Och wat leuk. Ik kan niet wachten.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 16:11   quote  deeplink  
Ghehe,
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 oktober 2014 - 17:34   quote  deeplink  
De Mos: 'Die twee worden echt beter dan De Vrij en BMI'

m9r4oj.jpg

De defensie wordt al jaren gezien als de achilleshiel van het Nederlands elftal. Daar zal echter op korte termijn verandering in komen, vertelt Aad de Mos in een uitgebreid interview met Voetbal International.

De ex-trainer en analist is niet onder de indruk van Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi, de huidige centrumverdedigers van Oranje. Hij heeft hun opvolgers echter al wel zien spelen. "Ik geloof wel in Sven van Beek en Terence Kongolo. Als je nog maar zo kort speelt, maar op die leeftijd al zo goed met elkaar samenspeelt De manier waarop Van Beek al van begin af aan ballen over dertig of veertig meter weglegt, de sprongkracht van Kongolo, dan heb je het echt over natuurtalenten. Die twee worden echt beter dan De Vrij en Martins Indi."

Behalve Kongolo en Van Beek heeft bondscoach Guus Hiddink ook nog de beschikking over spelers als Jeffrey Bruma, Karim Rekik, Ron Vlaar, Virgil van Dijk en Douglas. John Heitinga lijkt daarentegen volledig uit beeld te zijn geraakt.
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - woensdag 29 oktober 2014 - 19:29   quote  deeplink  
ik ben t n keer eens met die hork van de Mos.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 29 oktober 2014 - 19:37   quote  deeplink  
Beste verdedigers uit de NL competitie
sportverteller
 sportverteller - donderdag 30 oktober 2014 - 06:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:37 schreef piet de paler het volgende:
Beste verdedigers uit de NL competitie
Met het beste middenveld uit de NL competitie
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 30 oktober 2014 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:37 schreef piet de paler het volgende:
Beste verdedigers uit de NL competitie
3 v/d 5 dus: Vermeer, van Beek en Kongolo! Wilkshire en Nelom horen zeker niet in die categorie!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 oktober 2014 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 08:23 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

3 v/d 5 dus: Vermeer, van Beek en Kongolo! Wilkshire en Nelom horen zeker niet in die categorie!
Er zijn niet veel betere RB en LB in de Nederlandse competitie...
Ze zijn er wel, maar niet veel.
Barabas
 Barabas - donderdag 30 oktober 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:29 schreef van geil het volgende:
ik ben t n keer eens met die hork van de Mos.
Koning Aad.... Meester in het intrappen van open deuren.

Wat een flapdrol is dat dan.
Barabas
 Barabas - donderdag 30 oktober 2014 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 11:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Er zijn niet veel betere RB en LB in de Nederlandse competitie...
Ze zijn er wel, maar niet veel.
Ik zit nog steeds met hooggespannen verwachtingen t.o.v. Lopes Cabral. Dat zou toch zo'n geweldig talent zijn? Hoop dat hij die verwachtingen gaat inlossen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 oktober 2014 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 11:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Er zijn niet veel betere RB en LB in de Nederlandse competitie...
Ze zijn er wel, maar niet veel.
Vind ik ook..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 november 2014 - 00:11   quote  deeplink  
Geweldig die twee samen..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 november 2014 - 01:40   quote  deeplink  
Solide defensie incasseert slechts één treffer in 536 minuten

okoqx4.jpg

Feyenoord verloor deze zomer in korte tijd drie verdedigers én internationals. Daryl Janmaat, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi grepen het WK aan om zich in de kijker te spelen bij de buitenlandse ploegen. Mét succes, ze verdienden allen een miljoenentransfer naar Engeland, Italië of Portugal.

Hoofdcoach Fred Rutten moest in het begin even puzzelen, maar de statistieken van de huidige Feyenoord-verdediging zijn indrukwekkend. Ondanks een zeer jong centrum met Terence Kongolo en Sven van Beek hield de minst gepasseerde defensie van de Eredivisie ook vandaag weer de nul.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 november 2014 - 01:41   quote  deeplink  
Kijk die kop van Jordy dan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kongolo en Van Beek zorgen voor nieuw elan..









0.0082650