BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kongolo en Van Beek zorgen voor nieuw elan..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Nick4F
 Nick4F - zondag 02 november 2014 - 07:12   quote  deeplink  
Met Vermeer er nog eens achter, hebben we een ijzersterk centrum! Wat me vooral aanspreekt is de agressie waarmee die jongens in duel gaan. Beiden hebben dan echt iets van "Hier die bal!". Ze kunnen er ook echt bij ieder duel inkletsen omdat ze zo ver van het doel af verdedigen, waardoor het risico van een strafschop helemaal niet speelt.
piet de paler
 piet de paler - zondag 02 november 2014 - 09:40   quote  deeplink  
Deze spelers let opkijk woorden , gaan de nieuwe AD worden van het NL elftal als Hiddink weg is en er de bezem doorheen gaat. Moeten we daar blij om zijn NEE
sportverteller
 sportverteller - zondag 02 november 2014 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2014 - 09:40 schreef piet de paler het volgende:
Deze spelers let opkijk woorden , gaan de nieuwe AD worden van het NL elftal als Hiddink weg is en er de bezem doorheen gaat. Moeten we daar blij om zijn NEE
Natuurlijk moeten wij er wel blij mee zijn. Zou sportief en financieel gunstige ontwikkelingen zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 november 2014 - 11:16   quote  deeplink  
Sowieso de contracten goed in de gaten houden en bijtijds verlengen ik meen van Beek tot 2016 met een optie voor jog een jaar en Kongolo tot 2017..
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 02 november 2014 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2014 - 09:40 schreef piet de paler het volgende:
Moeten we zeer blij mee zijn , sportief en financieel ...
piet de paler
 piet de paler - zondag 02 november 2014 - 11:50   quote  deeplink  
Eerst nog even rijpen, maar nu niet aanhaken bij het zinkende schip NL elftal dat bedoel ik ermee te zeggen , ik zie in Nederland in deze categorie ( jonge verdedigers) geen concurrenten.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 02 november 2014 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2014 - 11:50 schreef piet de paler het volgende:
Eerst nog even rijpen, maar nu niet aanhaken bij het zinkende schip NL elftal dat bedoel ik ermee te zeggen , ik zie in Nederland in deze categorie ( jonge verdedigers) geen concurrenten.
Juist wel aanhaken. Gelijk met verjongen beginnen en die ouwe lulletjes eruit! De enige die er bij mag blijven wat mij betreft is Arjan Robben
Barabas
 Barabas - zondag 02 november 2014 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2014 - 11:16 schreef RenatoBos het volgende:
Sowieso de contracten goed in de gaten houden en bijtijds verlengen ik meen van Beek tot 2016 met een optie voor jog een jaar en Kongolo tot 2017..
Binnenkort opwaarderen en meteen verlengen.
van geil
 van geil - zondag 02 november 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2014 - 11:44 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Moeten we zeer blij mee zijn , sportief en financieel ...
Eens
salemi
 salemi - maandag 03 november 2014 - 08:44   quote  deeplink  
De transferwaarde van Nederlandse internationals neemt toe ten opzichte van spelers die niet die status hebben. Zie de Vrij, Martins Indi, Janmaat.
Kongolo was er in Brazilie al bij. van Beek zal spoedig vast keus worden. Dus inderdaad langdurig vastleggen. Geweldig toch dat al na een paar maanden na het vertrek van de Vrij en Indi er weer een prima centrumverdediging staat. Minst gepasseerde verdediging van de eredivisie.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 november 2014 - 10:03   quote  deeplink  
Pluim voor defensieve muur: 'Zoveel rust en vertrouwen'

de_kuip.jpg

Feyenoord hield zaterdagavond alweer voor de zesde keer dit seizoen de nul. Het hart van de verdediging met Sven van Beek en Terence Kongolo blijkt een niet te doorbreken muur. Mocht de tegenstander het obstakel toevallig toch passeren dan hebben de Rotterdammers altijd nog doelman Kenneth Vermeer als laatste redmiddel.[/img]

Het centrale verdedigingsduo krijgt dan ook weer een verdiende pluim. Die twee gasten staan daar alsof ze al zes jaar de centrale verdedigers van Feyenoord zijn, looft aanvoerder Jordy Clasie het duo in het Algemeen Dagblad. Zoveel rust en zelfvertrouwen stralen ze uit. Maar het zijn toch echt nog jonge jongens. Eigenlijk is dit pas het eerste seizoen dat ze er wekelijks moeten staan.

De defensieve muur van de Rotterdammers is stevig, durft ver vooruit te verdedigen en haalt de schouders op als er een zee aan ruimte achter de laatste linie ontstaat. Van Beek en Kongolo lijken meer in hun mars te hebben dan voorgangers Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 november 2014 - 13:59   quote  deeplink  
Defensie Feyenoord waterdicht buiten Rotterdam

29qnndz.jpg

Met het doelpuntloze gelijkspel tegen Vitesse heeft Feyenoord zondag een clubrecord geëvenaard. De ploeg van trainer Fred Rutten bleef in Arnhem voor de vijfde uitwedstrijd op rij zonder tegendoelpunten. Slechts tweemaal eerder in de clubhistorie zette Feyenoord een dergelijke serie neer: in 1961 en in 1969.

Voorafgaand aan het duel met Vitesse bleef het doel van Feyenoord ook schoon tegen achtereenvolgens ADO Den Haag (0-1), FC Twente (0-0), Go Ahead Eagles (0-4) en SC Cambuur (0-1). De huidige serie van Feyenoord is niet alleen uniek in Nederland, maar ook in Europa. Geen enkele Europese ploeg die in een van de hoogste twee divisies uitkomt, kan tippen aan de reeks van Feyenoord. Alleen Bayern München en Real Madrid komen in de buurt met respectievelijk vier en drie clean sheets op rij in uitduels.
Bron:Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 november 2014 - 14:25   quote  deeplink  
Kashia volgt centraal duo Feyenoord: 'Twee great guys'

2ltojfr.jpg

Vitesse-aanvoerder Guram Kashia genoot van de slijtageslag in de Gelredome tegen Feyenoord (0-0). De verdediger van de Arnhemse opponent vond het een wedstrijd van Europa Leagueniveau. ''Dit is het niveau waarop je als voetballer beter wordt'', zegt Kashia in De Telegraf.

De Georgiër ondervond zelf de kwaliteiten van de Rotterdammers. ''Feyenoord is een van de favorieten voor de landstitel. Het heeft een elftal met veel individuele kwaliteit en een geweldig middenveld. Ik genoot van de agressiviteit die jongens als Jordy Clasie en Karim El Ahmadi op het middenveld toonden.''

Kashia heeft veel respect voor collega-verdedigers Sven van Beek en Terence Kongolo. ''Die twee jonge gasten van Feyenoord volg ik al een hele tijd. Het zijn twee great guys. Ik vind het fascinerend om te zien hoe Feyenoord in de paar jaar dat ik hier woon en speel zoveel centrale verdedigers produceert. Ze komen allemaal uit hun eigen opleiding.''
Bron:FR 12
VVout
 VVout - maandag 10 november 2014 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 13:59 schreef RenatoBos het volgende:
Defensie Feyenoord waterdicht buiten Rotterdam
...
Nu nog doelpunten maken en je hebt een team om je vingers bij af te likken.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 november 2014 - 14:48   quote  deeplink  
KAMPIOENUH..
Barabas
 Barabas - maandag 10 november 2014 - 16:02   quote  deeplink  
Heeft die Georgiër goed gezien. Ben zeer onder de indruk van deze twee jongens. Van Beek was gisteren zo ontzettend goed bezig. Leek alsof hij er al jaren staat. Geweldige timing, mooie passing, echt goed. Kongolo met zijn looptechniek en uitschuifbenen moet je twee keer voorbij als je wat wil. Oké, het is maar Eredivisie, maar dat ze een surplus aan talent hebben is wel duidelijk. Samen zijn ze in ieder geval beter dan De Vrij/BMI.
de bluffer
 de bluffer - maandag 10 november 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 16:02 schreef Barabas het volgende:
Heeft die Georgiër goed gezien. Ben zeer onder de indruk van deze twee jongens. Van Beek was gisteren zo ontzettend goed bezig. Leek alsof hij er al jaren staat. Geweldige timing, mooie passing, echt goed. Kongolo met zijn looptechniek en uitschuifbenen moet je twee keer voorbij als je wat wil. Oké, het is maar Eredivisie, maar dat ze een surplus aan talent hebben is wel duidelijk. Samen zijn ze in ieder geval beter dan De Vrij/BMI.
Dan had Guus ze op moeten roepen voor Mexico en Letland inplaats van de Vrij en BMI
Barabas
 Barabas - maandag 10 november 2014 - 16:13   quote  deeplink  
Guus ziet het volgens mij ook niet meer helemaal scherp. Los van je opmerking.
de bluffer
 de bluffer - maandag 10 november 2014 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2014 - 16:13 schreef Barabas het volgende:
Guus ziet het volgens mij ook niet meer helemaal scherp. Los van je opmerking.
SORRY had selecteren moeten zijn
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 december 2014 - 11:58   quote  deeplink  
Fraser: 'Dát is samenwerking, dát maakt ze goed'

21jytj9.jpg

Met negen goals is Feyenoord dit seizoen de ploeg met het minste aantal tegendoelpunten in de Eredivisie. PSV (elf) en Ajaks (zestien) staan weliswaar hoger op de ranglijst, maar krijgen meer tegentreffers te verwerken. De goede defensie van Feyenoord komt volgens Henk Fraser voor een groot deel op het conto van Sven van Beek en Terence Kongolo.

"Als je de wedstrijden van Feyenoord bekijkt, zie je ze op elkaar anticiperen, in plaats van te reageren. Dát is samenwerking, dát maakt ze goed. Daardoor vind ik ze beter dan Veltman/Moisander van Ajaks, of Bruma/Rekik van PSV", zegt ADO-trainer Fraser, voormalig verdediger bij Feyenoord, aan Voetbal International.

"Zij zijn ook uitstekende spelers, maar de manier waarop zij samenwerken is niet van het niveau waarop Kongolo en Van Beek dat doen", vervolgt Fraser. "Het lijkt me duidelijk dat er nog verschrikkelijk veel potentie in deze spelers zit. Hoe ver ze kunnen komen, ligt aan hoe hoog ze de lat voor zichzelf leggen.''
Bron:Soccernews

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 december 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 december 2014 - 10:03   quote  deeplink  
''Dat heeft deels te maken met de Rotterdamse mentaliteit''

2rnddar.jpg

Ronald Koeman is dolenthousiast over de prestaties van Terence Kongolo en Sven van Beek. De oud-trainer van Feyenoord is over het algemeen niet heel tevreden over de capaciteiten van Nederlandse verdedigers, maar dat duo is een uitzondering. Dat vertelt Koeman in De Telegraaf.

''In Nederland wordt te veel gedacht dat een verdediger moet kunnen opbouwen. Maar eerst gaat het om verdedigen. Als je ziet hoe naïef er in de eredivisie wordt verdedigd en als je ziet wat er in de Premier League wordt gevraagd van verdedigers, dan zijn bijna alle Nederlandse spelers daar nog niet aan toe. Ron Vlaar heeft als één van de weinigen een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Hij kan op topniveau mee.''

Bij Feyenoord stromen er al jaren zelfopgeleide verdedigers door. ''De reden dat er bij Feyenoord meer verdedigers opstaan dan bij Ajaks, heeft deels met de Rotterdamse mentaliteit te maken. Daar wordt een beetje op gescout. Bij Ajaks scouten ze vooral op voetbalvermogen.Terence en Sven zijn pure verdedigers. Het verbaast me totaal niet dat ze er nu al staan. Ze houden het verdedigen simpel. Veltman doet bij Ajaks wel eens een balletje achter het standbeen. Dat zullen zij nooit doen. Het zijn heel andere types.''
Bron: FR12
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 december 2014 - 10:37   quote  deeplink  
Toch allebei gisteren matig.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 15 december 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Zo dat tweede doelpunt man man man..
van geil
 van geil - maandag 15 december 2014 - 19:16   quote  deeplink  
konden er weinig aan doen.
stonden tegen twee aanvallers, terwijl er gelijk 2 drie spelers vrij bijsloten door het enorme gat .

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kongolo en Van Beek zorgen voor nieuw elan..

0.0084671