|
|
RenatoBos
|
|
|
Datum & tijdstip: 27 september 2014, 20.45 uur Locatie: De Adelaarshorst, Deventer Scheidsrechter: Kuipers
Morgenavond is min of meer de generale repetitie voor aankomende zaterdag. We zullen gaan zien of Feyenoord met dezelfde passie en inzet van afgelopen zondag, deze tegenstander gaat bestrijden. Ik hoop het zo want dan zou die klote verliespartij toch nog iets goeds hebben opgeleverd. Ze kunnen het zeker, dat hebben we gezien,dus ga ervoor..! Alleen Fred kan ons nog verrassen (vrees ik)..
Go Ahead Eagles heeft een punt gepakt bij ADO Den Haag,dat vrijwel het hele duel een overwicht had,maar pas in de slotfase de 1-1 maakte.
Voor rust werd doelman Cummins van Go Ahead een keer gepasseerd,maar de goal van Jansen ging wegens buitenspel niet door.Kristensen zag later een schot van afstand over gaan.Na een uur kwam Go Ahead,dat tot dan amper gevaarlijk was geweest,op 1-0.De net ingevallen Ten Den kopte raak via Derijck,die de goal op zijn naam kreeg.
ADO drong Go Ahead daarna terug,maar Cummins hield lang stand.De doelman schutterde echter bij een schot van Meijers,waarna Kramer profiteerde.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 61 duels tegen Go Ahead Eagles. Daarvan won Feyenoord er 35 (57,4%) en gingen er 7 (11,5%) verloren. 19 (31,1%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 124 keer, een gemiddelde van 2,03 goals per wedstrijd. Go Ahead Eagles stelde daar 50 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,82 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 1,7. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1992-1993: 7-0. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1974-1975, toen Feyenoord won met 0-6. In 1984-1985 ging Feyenoord onderuit met 2-0 in een uitwedstrijd bij Go Ahead Eagles, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Deventer: Datum Wedstrijd Uitslag 06-03-1994 Go Ahead Eagles-Feyenoord 1-1 11-09-1994 Go Ahead Eagles-Feyenoord 2-2 14-04-1996 Go Ahead Eagles-Feyenoord 0-3 27-10-2011 Go Ahead Eagles-Feyenoord 2-1 (KNVB) 19-10-2013 Go Ahead Eagles-Feyenoord 2-2
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 27-02-1993 Feyenoord-Go Ahead Eagles 4-2 26-09-1993 Feyenoord-Go Ahead Eagles 1-0 25-02-1995 Feyenoord-Go Ahead Eagles 0-0 19-11-1995 Feyenoord-Go Ahead Eagles 2-2 30-03-2014 Feyenoord-Go Ahead Eagles 5-0
Verslag van de laatste uitwedstrijd in Deventer:
FEYENOORD LAAT ONNODIG PUNTEN LIGGEN IN DEVENTER
Feyenoord heeft zaterdagavond onnodig twee punten laten liggen in Deventer. Op bezoek bij Go Ahead Eagles speelde de ploeg van trainer Ronald Koeman met name voor rust uitstekend, maar het overwicht werd onvoldoende uitgedrukt in de score. Na de 0-1 van Stefan de Vrij zorgde Mawouna Amevor in de tweede helft voor de gelijkmaker, waarna Marnix Kolder met een benutte vrije tap in de laatste minuut van de wedstrijd de 1-2 van Lex Immers teniet deed: 2-2.
Dankzij de uitstekende resultaten die in de afgelopen periode waren geboekt, kon Feyenoord met een opperbest gevoel afreizen naar Deventer. Eenmaal begonnen aan het duel in de sfeervolle Adelaarshorst bleek dat de ploeg niet alleen veel punten had overgehouden aan de laatst gespeelde wedstrijden, maar ook een flinke dosis zelfvertrouwen. Vanaf de aftrap was Feyenoord heer en meestal ten opzichte van de thuisploeg, die in de eerste 45 minuten geen enkele kans wist te creëren.
Aan de andere kant van het veld ontstond daarentegen een groot aantal kansen, die voortkwamen uit het enorme overwicht dat Feyenoord had opgebouwd. Met name Jean-Paul Boëtius had ervoor kunnen zorgen dat het krachtsverschil tussen beide ploegen niet alleen op het veld, maar ook op het scorebord zichtbaar werd. Als gevolg van prima aanvalsspel verscheen de aanvaller in een tijdsbestek van een kwartier liefst drie keer oog in oog met doelman Eloy Room, maar even zo vaak leverde dat geen treffer op.
Dat Feyenoord toch met een voorsprong de kleedkamer opzocht, was te danken aan De Vrij. Evenals in de afgelopen competitiewedstrijd tegen Vitesse toonde de verdediger zich alert bij een hoekschop. De scherp aangesneden bal van Jordy Clasie ging aan alles en iedereen voorbij, waarna De Vrij de bal in alle rust aannam en vervolgens in de verre hoek schoot: 0-1.
Door te verzuimen om uit te lopen naar een grotere voorsprong, hield Feyenoord de thuisploeg volkomen onnodig in leven. De rekening daarvoor kreeg de ploeg al kort na het begin van de tweede helft voorgeschoteld, toen Go Ahead Eagles de eerste de beste doelpoging omzette in een treffer. Linksback Mawouna Amevor kreeg alle gelegenheid om naar binnen te trekken, waarna hij met een kiezelhard afstandsschot voor de gelijkmaker zorgde.
Het doelpunt gaf Go Ahead logischerwijs nieuwe hoop op een goed resultaat en aangespoord door het fanatieke thuispubliek ging de ploeg van trainer Foeke Booy op jacht naar meer. Dat de sterke fase van Go Ahead ondanks een goede schietkans voor Marnix Kolder niet lang stand hield was de verdienste van Feyenoord, dat langzaam maar zeker de grip op het duel terugkreeg. Gevolg daarvan was een nieuwe voorsprong, die tot stand kwam door een treffer van Lex Immers. Hij schoot de bal van dichtbij in het dak van het doel, nadat Graziano Pellè er niet in was geslaagd een voorzet van Miquel Nelom binnen te glijden.
Samuel Armenteros had Feyenoord enkele minuten later direct in veilige haven kunnen brengen, maar de aanvaller stuitte van dichtbij op doelman Room. Desondanks leek de ploeg de 1-2 voorsprong over de streep te trekken, totdat Go Ahead in de laatste minuut van de officiële speeltijd vlak buiten het strafschopgebied een vrije trap kreeg. Kolder schoot via de binnenkant van de paal raak, waardoor Feyenoord volkomen onnodig de overwinning uit handen gaf.
Go Ahead Eagles Feyenoord 2-2
Scoreverloop: 17 0-1 De Vrij 48 1-1 Amevor 63 1-2 Immers 89 2-2 Kolder
Scheidsrechter: Makkelie
Geel: Godée, Schenk, Overgoor, Vriends (Go Ahead Eagles), Nelom, Vilhena (Feyenoord)
Opstellingen: Go Ahead Eagles: Room; Schmidt, Vriends, Schenk, Amevor; Overgoor, Falkenburg (76 Rijsdijk), Lambooij; Antonia (84 Kavak), Kolder en Godée (76 Houtkoop). Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Nelom; Clasie, Immers, Vilhena; Armenteros, Pellè en Boëtius (79 Schaken).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 september 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
2-0
Rode kaart Kazim. Dubbele beenbreuk Toornstra.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 september 2014 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
In ieder geval winnen. Moet! |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuipers zal zaterdagavond de wedstrijd fluiten tegen Go Ahead Eagles. De wedstrijd is zaterdagavond om 20:45 in Deventer.
Feyenoord speelt morgenavond ook al een wedstrijd in Deventer om de KNVB-beker. Deze wedstrijd staat onder leiding van Nijhuis. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Tijd voor een stevige depressie. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ligt een beetje in de lijn der verwachting, we krabbelen een beetje op, dus zal er normaliter zoiets volgen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ahum, wat voor depressie!!!
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 september 2014 - 14:43 schreef Stylzz het volgende:Ligt een beetje in de lijn der verwachting, we krabbelen een beetje op, dus zal er normaliter zoiets volgen. Neeeeeeeeeeeeeee..! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Pleur dat ding n's weg
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Als katholieke Fredsje dit siet!!! |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Meissie wilde naar de bios, na vandaag besloten lekker te gaan. Ben er ff he le maal klaar mee |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik mag nooit negatieve voorspellingen doen in de als vorm.. Maar ALS je deze verliest en je mag donderdag aantreden tegen Luik en dat loopt niet goed af..
Seizoen weg in een paar weken tijd. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
Mulder maar terug in de basis komend weekend? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
|
|
|
koekie
|
|
|
Stiekem vragen of alle spelers van Excelsior een Feyenoord shirt aan wilen trekken. .. of sterker nog ruilen van Elftal. Hahaha .... wat een Kansloos elftal is dit zeg...ik kan niet eens meer om boos worden.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
1-2. Omdat het een keer mee gaat zitten? |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
quote:Op woensdag 24 september 2014 - 23:08 schreef koekie het volgende:Stiekem vragen of alle spelers van Excelsior een Feyenoord shirt aan wilen trekken. .. of sterker nog ruilen van Elftal. Hahaha .... wat een Kansloos elftal is dit zeg...ik kan niet eens meer om boos worden.. nee dat heb ik nou ook.ik moet er gewoon om lachen eigenlijk.eigenlijk moet je ze gewoon uitlachen die spelers.niet meer boos worden alleen lachen als ze verliezen en als ze dan een keer toevallig winnen dan moet je boos worden en ze uitfluiten.gewoon omdraaien die handel.dit seizoen is toch alweer verneukt!na zaterdag sta je gewoon 10 puntne achter op de snavels die je zondag nog hebt weggespeeld hahahah
goed zo jongens ga zo door!! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Zaterdag zal het beter gaan... 1-2 |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Dat heb ik altijd als ze lopen te gillen "ik wil naar het buitenland".
quote: Nou ondertekenen ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 september 2014 door R()b -- |
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Kan niet wachten op zaterdagavond! Sven en Terence stijf op de middenlijn. Karim erin, en dan dat hele gammele hockeyveldje voor eens en altijd in puin spelen. Als de knjb ook maar iets aan ballen heeft, dan gaan ze huiskamervoetbal gewoon verbieden! Ze hebben het zelf veroorzaakt, dus hebben al die pleinclubjes recht op een eenmalige door de knjb verstrekte tegemoetkoming! Feyenoord was niet best, maar we moeten ophouden nog langer op ikea-veldjes te spelen. Alsof we met onze competitie al niet genoeg voor lul lopen in de rest van de wereld. Ik vind het leuk dat de eredivisie spannend en onvoorspelbaar is, maar het abnormale van de nivellering in de eredivisie heeft natuurlijk alles te maken met die krankzinnige tegenstellingen in de omstandigheden!! Doodziek word ik er van! Er kan in dit land onderhand alleen nog maar slap geoudehoerd worden, - maar het is de hoogste tijd voor verstandige daadkracht: Weg met die bastaardvelden! Wij willen gras ruiken!! Dan kunnen we tenminste nog strijdend en eervol ten onder gaan!! |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
Veel van die gasten hebben in hun jeugd ook op kunstgras gespeeld. Het is zwaar kut, het is antivoetbal. Maar Feyenoord moet ook daar juist op winnen. Ik lees in elk interview dat elke voetballer van de straat komt. Dus laat ook dat Rotterdamse pleintjesvoetbal maar zien. |
|
|
|
|
donskie kanonskie
|
|
|
ook een keer 1 of 2 spelers erbij op de lijn erbij als ze een vrije trap tegen krijgen, had ongeveer al een tegendoelpuntje of 6 gescheeld |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik dacht dat Jordy zei dat er gepraat moest gaan worden.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Hebben ze hopelijk gisterenavond uitgebreid gedaan in Hoenderloo! Nu de knop om en voetballen! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
0-7 lijkt me de perfecte revanche! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Tja allemaal een beetje laat he. Mazzel dat Manu tegen Luhansk de winnende scoort anders was het seizoen nu al voorbij geweest.. |
|
|
|
|
2BB
|
|
|
Hey allemaal, Lees geregeld de forums, maar heb nooit gereageerd. Kleine introductie: Vanaf mijn 10e (nu 50) naar de Kuip. Wezenloos van Feyenoord, prachtige momenten meegemaakt zoals dat mijn vader zijn auto rood wit gespoten heeft in 1970, een paar kampioenschappen meegemaakt(ja,ja...), van Hanegem, Kiprich, UEFA cup etc. etc. Maar ik ben er nu zo ziek van, dat ik serieus overweeg om niet meer te gaan. Het wordt tijd dat de heertjes op het veld eens in de gaten krijgen hoezeer het ons raakt als zij weer eens met een instelling van onder nul het veld opstappen (een paar uitzonderingen daar gelaten). Als ze zaterdag weer verliezen, pfff.... Ik weet als geen ander, dat je je club niet in de steek laat, maar de club laat ons momenteel wel in de steek. Ben normaal best positief ingesteld, maar nu ff niet. Hopelijk komt het goed.
Sorry voor de klaagzang, maar ik moest het ff kwijt onder "lotgenoten". |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 25 september 2014 - 16:22 schreef 2BB het volgende:Hey allemaal, Lees geregeld de forums, maar heb nooit gereageerd. Kleine introductie: Vanaf mijn 10e (nu 50) naar de Kuip. Wezenloos van Feyenoord, prachtige momenten meegemaakt zoals dat mijn vader zijn auto rood wit gespoten heeft in 1970, een paar kampioenschappen meegemaakt(ja,ja...), van Hanegem, Kiprich, UEFA cup etc. etc. Maar ik ben er nu zo ziek van, dat ik serieus overweeg om niet meer te gaan. Het wordt tijd dat de heertjes op het veld eens in de gaten krijgen hoezeer het ons raakt als zij weer eens met een instelling van onder nul het veld opstappen (een paar uitzonderingen daar gelaten). Als ze zaterdag weer verliezen, pfff.... Ik weet als geen ander, dat je je club niet in de steek laat, maar de club laat ons momenteel wel in de steek. Ben normaal best positief ingesteld, maar nu ff niet. Hopelijk komt het goed. Sorry voor de klaagzang, maar ik moest het ff kwijt onder "lotgenoten". Welkom! En we mogen allemaal graag de frustraties van ons afschrijven. Denk dat er weinig anders opzit dan te positief te blijven. Er staat genoeg kwaliteit op het veld, dus ik ga er vanuit dat de omslag er daadwerkelijk aan zit te komen. |
|
|
|
|
2BB
|
|
|
Dank je! Je hebt gelijk, maar ik maak me wel zorgen over het feit dat veel spelers geen fractie tonen, van wat ze in potentie kunnen. Om hier nu Rutten, waar ik niet echt een fan van ben, de schuld van te geven vind ik wat ver gaan. Ze zijn allemaal volwassen en kunnen toch ook zelf beslissingen maken. Wij hoeven toch ook niet altijd aan de hand van de baas te lopen (mits je eigen baas bent:)) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 25 september 2014 - 17:17 schreef 2BB het volgende:Dank je! Je hebt gelijk, maar ik maak me wel zorgen over het feit dat veel spelers geen fractie tonen, van wat ze in potentie kunnen. Om hier nu Rutten, waar ik niet echt een fan van ben, de schuld van te geven vind ik wat ver gaan. Ze zijn allemaal volwassen en kunnen toch ook zelf beslissingen maken. Wij hoeven toch ook niet altijd aan de hand van de baas te lopen (mits je eigen baas bent:)) Mee eens, maar soms zijn die dingen niet allemaal makkelijk te verklaren.
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat bepaalde zaken elkaar versterken. Kijk, een speler als Boëtius zit niet heel lekker in zijn vel. Feyenoord is als geheel misschien een tikje angstig geworden omdat we een aantal wedstrijden lang al heel snel goals tegenkrijgen. Dat gaat toch in je koppie zitten. Dus een speler als Nelom gaat dan minder risico in zijn passing naar voren leggen. Waardoor Boëtius minder snel te bal ontvangt en als ie hem krijgt gaat het zo omzichtig dat hij nauwelijks in de 1 tegen 1 komt. En dan gaat ie zich geforceerd bewijzen. Zoiets. Zeker niet het gehele probleem, maar wellicht wel een deel ervan. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Welkom 2BB.. Toch denk ik dat de schuld deels bij Rutten ligt. Hij moet er toch voor zorgen dat we beter gaan voetballen en dat zie ik op het moment niet. Zie eerder achteruitgang met name bij Vilhena en Boëtius. Dat we geen echte goede spits hebben kan hij ook niets aan doen.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op donderdag 25 september 2014 - 17:26 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Mee eens, maar soms zijn die dingen niet allemaal makkelijk te verklaren. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat bepaalde zaken elkaar versterken. Kijk, een speler als Boëtius zit niet heel lekker in zijn vel. Feyenoord is als geheel misschien een tikje angstig geworden omdat we een aantal wedstrijden lang al heel snel goals tegenkrijgen. Dat gaat toch in je koppie zitten. Dus een speler als Nelom gaat dan minder risico in zijn passing naar voren leggen. Waardoor Boëtius minder snel te bal ontvangt en als ie hem krijgt gaat het zo omzichtig dat hij nauwelijks in de 1 tegen 1 komt. En dan gaat ie zich geforceerd bewijzen. Zoiets. Zeker niet het gehele probleem, maar wellicht wel een deel ervan. Op zich een prima analyse T, maar waarom lukte het Manu dan wel een paar keer. Heeft m.i. toch vooral met Boëtius' vorm te maken en vandaar dat ik Manu liever zie starten, net als ik Karim hoop i.p.v. Vilhena. Op rechts Bilal dan maar voor Schaken, al leek het bij hem ook helemaal nergens op gisteren ... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 25 september 2014 - 17:46 schreef JanM het volgende:[..] Op zich een prima analyse T, maar waarom lukte het Manu dan wel een paar keer. Heeft m.i. toch vooral met Boëtius' vorm te maken en vandaar dat ik Manu liever zie starten, net als ik Karim hoop i.p.v. Vilhena. Op rechts Bilal dan maar voor Schaken, al leek het bij hem ook helemaal nergens op gisteren ... Manu was invaller, dat scheelt wel, denk dat ie tegen gelijke problemen oploopt als hij vanaf het begin start. En inderdaad, is Boëtius sowieso niet in vorm natuurlijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
deze keer zit het mee. 1-1 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nee man deze gaan we echt winnen. Onze jongens durven de supporters niet neer onder ogen te komen als we wederom punten in Deventer laten liggen.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos