|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ajacieden werken toe naar stadsderby
Ajax werkte dinsdag de laatste training af in voorbereiding op het KNVB bekerduel met JOS Watergraafsmeer. Joël Veltman, Niklas Moisander, Jasper Cillessen en Kolbeinn Sigthórsson kregen een dag vrijaf en komen woensdag ook niet in actie in het Olympisch Stadion. Lasse Schöne (liesverrekking) trainde nog apart van de groep.
Nadat performance coach Björn Rekelhof de groep onder handen had genomen, was het tijd voor onder andere een rondo en een oefening, waarbij er getraind werd op het druk zetten en het 'onder de druk uit voetballen'. Voor Diederik Boer was het de laatste training voordat hij woensdag tegen JOS zijn officiële debuut in het shirt van Ajax maakt. De doelman toonde zich gedreven en in vorm. En wanneer hij even gepasseerd leek te worden door een mooie stift, had hij altijd nog een extra bal als wapen om tegen de gestifte bal aan te gooien.
Aan het einde van de training splitste de selectie zich op, waarbij de ene groep zich richtte op voorzetten geven en afmaken, terwijl de andere groep Boer probeerde te passeren met vrije trappen. Ricardo van Rhijn liet net als tegen Feyenoord zien over een ontzettend goede trap te beschikken. Mooi detail: hij raakte drie keer de lat.
Selectie Ajax voor duel met JOS
Frank de Boer heeft zijn selectie rond voor het KNVB bekerduel met JOS Watergraafsmeer. Jasper Cillessen, Joël Veltman, Kolbeinn Sigthórsson en Niklas Moisander krijgen rust. Lasse Schöne ontbreekt nog vanwege een verrekking aan zijn lies.
JOS Watergraafsmeer - Ajax wordt woensdagavond gespeeld in het Olympisch Stadion. Het duel begint om 18:30 uur. De winnaar plaatst zich voor de derde ronde van het toernooi om de KNVB Beker.
Selectie Ajax voor duel met JOS:
Ricardo van Rhijn Nicolai Boilesen Mike van der Hoorn Lerin Duarte Davy Klaassen Ricardo Kishna Jairo Riedewald Lucas Andersen Arek Milik Anwar El Ghazi Stefano Denswil Thulani Serero Nick Viergever Ruben Ligeon Peter Leeuwenburgh Niki Zimling Diederik Boer Queensy Menig
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 september 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
De Boer heeft opstelling klaar voor wedstrijd tegen JOS
Kort na de dinsdagtraining blikte Frank de Boer vooruit op het bekertreffen met stadgenoot JOS Watergraafsmeer. De Ajax-trainer liet zijn licht schijnen over de Amsterdamse derby, het vertrouwde Olympisch Stadion én gaf zijn basisopstelling alvast prijs.
Frank, wat verwacht je van de bekerwedstrijd tegen JOS Watergraafsmeer? De Boer: ,,Ik wil een gretig Ajax zien, dat JOS Watergraafsmeer geen schijn van kans geeft. We spelen tegen een Hoofdklasser. Dan moet je gewoon een goede partij neerzetten en de wedstrijd ook zo snel mogelijk beslissen. Vier jongens hebben overigens vrij woensdag: Jasper Cillessen, Joël Veltman, Kolbeinn Sigthórsson en Niklas Moisander. Zij zitten dus ook niet in de wedstrijdselectie.
In de afgelopen jaren keepte de normaal gesproken tweede doelman de bekerduels. Is dat morgen weer zo? ,,Veel jongens die de afgelopen duels op de bank zaten, krijgen tegen JOS een kans. Ik heb mijn opstelling al klaar. Diederik Boer keept. Verder spelen ook Ricardo van Rhijn, Mike van der Hoorn, Stefano Denswil, Nick Viergever, Jairo Riedewald, Davy Klaassen, Lerin Duarte, Arek Milik, Ricardo Kishna en Lucas Andersen. Zij vormen de basisploeg.
Ajax keert voor het eerst sinds 1996 voor een officieel duel terug in het Olympisch Stadion. ,,Ajax heeft een mooie historie in het Olympisch Stadion. Het is daarom leuk daar terug te komen. Onze Champions League-wedstrijd in 1996 tegen Panathinaikos was Ajax laatste officiële duel in het OS. Toen zat er nog een extra ring bovenop het stadion. Ik herinner me nog goed dat er altijd een fantastische sfeer in het stadion hing als Ajax er een Europese thuiswedstrijd speelde. Ik heb dat in 1995 zelf als toeschouwer meegemaakt, tijdens de halve finalewedstrijd tegen Bayern München. Ik was toen geschorst. Ik speelde graag in het Olympisch Stadion. Vooral vanwege het goede veld en de mooie sfeer. Ook als speler merkte je echt wel iets van de speciale sfeer rondom een wedstrijd.
Als jeugdspeler zat je soms letterlijk vooraan in het Olympisch Stadion. ,,Als B-junior in de jeugdopleiding ben ik een paar keer ballenjongen geweest bij thuiswedstrijden van Ajax in het Olympisch Stadion. Ik kan me de kleedkamer en catacomben van toen nog goed herinneren. Daar hoopte je altijd een glimp van de Ajacieden of tegenstanders op te vangen. Heel spannend allemaal. Net als dat het spannend was op welke plek je langs het veld kwam te staan. Voor zon wedstrijd was je een paar dagen vooraf al zenuwachtig. Ook omdat je als 16-, 17-jarig jongetje natuurlijk opkeek tegen de spelers. Naast de spanning genoot ook van de sfeer en het feit dat je er van alle supporters toch het dichtste bij kon zijn.
Verwacht je na de magere wedstrijd tegen Feyenoord een reactie van jouw spelers? ,,Ik verwacht elke wedstrijd een goede reactie, van alle spelers die spelen. Ik wil morgen een gretig Ajax zien, die de tegenstander probeert te overrompelen. Dat is het belangrijkste dat ik wil zien. De jongens die morgen spelen mogen zich laten zien; ze mogen ons overtuigen. Normaal is dit een duel waarin je ook aan je vertrouwen kunt werken. Dat kan een mooie bijkomstigheid zijn. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Opstelling Ajax:
--------------------------Boer---------------------------
Van Rhijn------Van der Hoorn-------Denswil------Riedewald
-------------------------Viergever-----------------------
----------Klaassen------------------Duarte---------------
Kishna-------------------Milik--------------------Andersen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Jeetje Warrior, had je niets te doen man.... je hebt er (bijna) een boekwerk van gemaakt;-)
Als de spelers met zoveel bezieling de wedstrijd in gaan als dat jij nu hebt gedaan, ga ik voor een ruime 12-1, maar denk eerder dat de teller stopt bij 4-0 ;-) |
|
|
|
|
Kobra
|
|
|
Iemand nog twee kaarten over? Iets te laat geweest... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een wedstrijd waarin niks te winnen valt.. Win je met 12-0 dan is het logisch, en alles minder dan 5-0 is een slechte wedstrijd.. Aajx heeft het de laatste jaren traditioneel "lastig" tegen dit soort ploegen..
Ik denk 3-1 winst.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wel gaaf dat het in het Olympisch stadion is. Vroeger was het altijd sterfens koud bij de Europacup wedstrijden van Ajax. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Verlenging en dan met moeite wint Jos 😬 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 september 2014 - 16:54 schreef Ajax Warrior het volgende:Opstelling Ajax: --------------------------Boer--------------------------- Van Rhijn------Van der Hoorn-------Denswil------Viergever -------------------------Riedewald----------------------- ----------Klaassen------------------Duarte--------------- Kishna-------------------Milik--------------------Andersen Ik verwacht dat Riedewald gewoon op linksback staat en Viergever als CVM speelt, ik denk niet dat de volgorde zoals De Boer de spelers opnoemde de optelsom van de posities vertegenwoordigd, dan zou Milik namelijks als rechtsbuiten beginnen :D |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat is altijd het probleem met dit soort wedstrijden, iedereen verwacht dat je zo'n ploeg overloopt. Natuurlijk behoort een dergelijke wedstrijd een eenvoudige overwinning op te leveren maar een hele hoge uitslag is niet voor de hand liggend.
Ik denk aan een 1-4 of iets dergelijks waarbij ik geen goede wedstrijd verwacht. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 24 september 2014 - 09:09 schreef Eide het volgende:[..] Ik verwacht dat Riedewald gewoon op linksback staat en Viergever als CVM speelt, ik denk niet dat de volgorde zoals De Boer de spelers opnoemde de optelsom van de posities vertegenwoordigd, dan zou Milik namelijks als rechtsbuiten beginnen :D Ik had het eerst ook andersom staan, maar ik las ergens dat Riedewald vaker cvm heeft gestaan. Maar wat jij zegt lijkt me ook logischer. Dus maar weer aangepast. ☺;-) 😂😉 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax laat spelers in de opleiding wel vaker op andere plaatsen spelen om specifieke zaken te trainen. Zo laat Ajax verdedigers vaker op het middenveld spelen om ze sterker te maken in de opbouw en in balbezit.
Maar misschien dat Riedewald nu wel plots op CVM speelt hoor, wie weet. Ik verwacht het alleen niet omdat Riedewald bij Ajax 1 en Jong Ajax altijd LB speelt terwijl Viergever juist al wedstrijden op CVM heeft afgewerkt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Toch Riedewald op 6. Wel tof, ben benieuwd hoe hij het op die positie doet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Inderdaad prima actie van de Boer... Echter vind ik het wel weer wat zeggen over de ontwikkeling van de Boer.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
En 0-2 door Andersen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2014 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Heel erg laks verdedigd daar zeg.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Vind Ajax overigens prima spelen voor zo'n veredelde oefenpot.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Alleen Duarte valt me echt verschrikkelijk tegen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens, misschien Andersen naar 8 en Menig straks op LB. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zou inderdaad prima zijn denk ik.. Je ziet dat als Andersen d bal heeft dat ie op zoek is naar medespelers, maar Duarte is gewoon niet aanspeelbaar en verliest iedere bal die hij wel ontvangt.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 24 september 2014 - 10:55 schreef Eide het volgende:Ajax laat spelers in de opleiding wel vaker op andere plaatsen spelen om specifieke zaken te trainen. Zo laat Ajax verdedigers vaker op het middenveld spelen om ze sterker te maken in de opbouw en in balbezit. Maar misschien dat Riedewald nu wel plots op CVM speelt hoor, wie weet. Ik verwacht het alleen niet omdat Riedewald bij Ajax 1 en Jong Ajax altijd LB speelt terwijl Viergever juist al wedstrijden op CVM heeft afgewerkt. Had toch gelijk. Riedewald speelde cvm en Viergever lb. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Niet Duarte eruit maar Klaassen eruit. Menig er dus in. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
Ik vind het maar den saaie wedstrijd. Had gehoopt dat er wat meer vuurwerk zou zijn. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Klaassen is ook al weken niks.. :( |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Na verloren Bekerfinale zit niemand meer op vuurwerk te wachten. . |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Milik dus al 3 goals en 2 assists.. Oftewel betrokken bij alle goals. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Meer als Siggi in dit seizoen heeft gepresteerd. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Menig 0-6 en weer Milik erbij betrokken. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote: Zegt natuurlijk niet veel tegen amateurs, maar lekker is het wel voor hem. Die laatste pass op Viergever laat wel zien dat hij inzicht heeft. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op woensdag 24 september 2014 - 20:00 schreef MBB het volgende:[..] Zegt natuurlijk niet veel tegen amateurs, maar lekker is het wel voor hem. Die laatste pass op Viergever laat wel zien dat hij inzicht heeft. Klopt zeker wat je zegt, maar het is niet voor niets dat hij letterlijk bij elke goal betrokken is. |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op woensdag 24 september 2014 - 20:01 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Klopt zeker wat je zegt, maar het is niet voor niets dat hij letterlijk bij elke goal betrokken is. Helemaal eens! |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 24 september 2014 - 20:01 schreef Hasjkoph het volgende:[..] Klopt zeker wat je zegt, maar het is niet voor niets dat hij letterlijk bij elke goal betrokken is. Milik is een echte spits en draait altijd richting doel en heeft ook nog oog voor zijn medespelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Leuk voor Menig, en mogen debuteren en naar goed Ajax gebruik meteen scoren bij het debuut. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ik vind hem lekker spelen hoor. Hoop datie dit seizoen wat meer in actie komt. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dit weekend staat Sigthorsson er waarschijnlijk weer in............ |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote: Is tenminste iemand "die de achterlijn haalt". |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Milik met z'n vierde 0-7. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Frank zijn holmaat staat altijd op. Andersen is op het middenveld veel beter op zijn plaats.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Die Duarte kan zelfs op dit niveau niet mee ... dat geeft toch te denken. Voor de rest spelen ze wel redelijk in zo'n potje waar je alleen maar in kunt verliezen. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Kennelijk (volgens Ronald de Boer) vind De Boer dat Andersen nog body en power mist om op 8 of 10 te spelen |
|
|
|