|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Zo koud is het toch niet dat je in bed je sjaal om doet....??? deze wedstrijd wordt morgen pas gespeeld ;-) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Die wiedemeijer mag ook wel stoppen met fluiten. Floot gewoon in het voordeel van Ajax, niet dat ik het erg vond. El gazi hoeft maar te liggen en er werd gefloten, gewoon zwak.
Leo driesen mag ook wel eens stoppen, zijn er geen andere die commentaar willen geven. Waarom al die gepensioneerde? Is daar geen toekomst in ofzo? Volgende wedstrijd Go Ahead-010 is Evert ten Apel de comentaar, als dat geen oudere zijn, haha.
Nu ff over de wedstrijd.. Niks aan de hand wedstrijd, ik snap ook nooit waarom PSV het daar altijd moeilijk heeft. Sinds 2003 al niet meer verloren. Sinds ten cate daar vertrok is NAC niks meer. Maar op het oog van Dinsdag is de schade enigszins beperkt gebleven. Siggie 3 doelpunten gescoord, opzich niet verkeerd, alleen jammer van die penalty en kans daarna, hij heeft wel mazzel gehad met ten Rouwelaar, jeetje was hij aan het blunderen. 0-3 en 2-5 had hij moeten hebben. Verder heb ik eigenlijk niks bijzonders gezien. Van rhijn en boilissen kunnen een voorzet geven(dat wis ik al), verdedigen kunnen ze nog steeds niet(dat wis ik ook al). Veltman was verdedigd iets sterker ten opzichte aan de bal en moisander kan ik alle gevallen niks van. Klaassen speelde zijn sterkste wedstrijd, Serero kwam daarin in tegen vrij weinig in het spel voor(wel goed weggedraaid bij de 0-3). El Gazi is eigenlijk meteen op een paard gezet, lijkt mij nu weer te zijn afgevallen. Juist Andersen lijkt mij beter te zijn geworden. hij word gewisseld, vanwege dinsdag lijkt mij. Verder is het eigenlijk niks bijzonders. Gewoon een wedstrijdje die we normaal gesproken verliezen en nu winnen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Topscorerslijstje. Grappig die Van Rhijn. Wel verfrissend dat de eerste 3 ook daadwerkelijk aanvallers zijn (of als aanvaller spelen). Schone heeft het beste gemiddelde, dat dan weer wel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 september 2014 - 23:37 schreef Eide het volgende:Topscorerslijstje. Grappig die Van Rhijn. Wel verfrissend dat de eerste 3 ook daadwerkelijk aanvallers zijn (of als aanvaller spelen). Schone heeft het beste gemiddelde, dat dan weer wel. [ afbeelding ] Volgensmij is het gemiddelde van Milik toch echt beter. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 september 2014 - 21:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Die wiedemeijer mag ook wel stoppen met fluiten. Floot gewoon in het voordeel van Ajax, niet dat ik het erg vond. El gazi hoeft maar te liggen en er werd gefloten, gewoon zwak. Leo driesen mag ook wel eens stoppen, zijn er geen andere die commentaar willen geven. Waarom al die gepensioneerde? Is daar geen toekomst in ofzo? Volgende wedstrijd Go Ahead-010 is Evert ten Apel de comentaar, als dat geen oudere zijn, haha. Nu ff over de wedstrijd.. Niks aan de hand wedstrijd, ik snap ook nooit waarom PSV het daar altijd moeilijk heeft. Sinds 2003 al niet meer verloren. Sinds ten cate daar vertrok is NAC niks meer. Maar op het oog van Dinsdag is de schade enigszins beperkt gebleven. Siggie 3 doelpunten gescoord, opzich niet verkeerd, alleen jammer van die penalty en kans daarna, hij heeft wel mazzel gehad met ten Rouwelaar, jeetje was hij aan het blunderen. 0-3 en 2-5 had hij moeten hebben. Verder heb ik eigenlijk niks bijzonders gezien. Van rhijn en boilissen kunnen een voorzet geven(dat wis ik al), verdedigen kunnen ze nog steeds niet(dat wis ik ook al). Veltman was verdedigd iets sterker ten opzichte aan de bal en moisander kan ik alle gevallen niks van. Klaassen speelde zijn sterkste wedstrijd, Serero kwam daarin in tegen vrij weinig in het spel voor(wel goed weggedraaid bij de 0-3). El Gazi is eigenlijk meteen op een paard gezet, lijkt mij nu weer te zijn afgevallen. Juist Andersen lijkt mij beter te zijn geworden. hij word gewisseld, vanwege dinsdag lijkt mij. Verder is het eigenlijk niks bijzonders. Gewoon een wedstrijdje die we normaal gesproken verliezen en nu winnen. Kamps had gewoon rood moeten hebben dus dat in het voordeel fluiten van ajax vond ik wel meevallen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zeker weten....leuk voor Sigthorsson 3x maar komt naar mijn inziens te te kort... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zit nu nog even terug te kijken maar die Perica van NAC voetbal goed mee, is ook geen verkeerde spits...jammer dat hij van Chelsea is... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Achteraf toch wel een goed gevoel aan deze wedstrijd overgehouden. Het voetbal is nog altijd niet best, dat zeker niet, maar veel kansen, behoorlijk aanvallend waar het centrum het nu laat afweten lijken de zijkanten een hoofdrol op te eisen.
Uiteindelijk was het niet zo'n hele moeilijke pot. Wat zorgelijk blijft is hoe Ajax zo nu en dan niet in staat is onder de druk uit te spelen. Dat moet wel rap beter. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik begon me al zorgen te maken dat ie goed ging voetballen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vond trouwens Klaassen echt heel erg goed spelen..
In mijn optiek behoort een pot zoals Ajax deze speelde de ondergrens of er net boven te zijn voor deze selectie.. En dat je daarmee nog steeds een avondje NAC met 5-2 kan winnen zegt wel wat vind ik..
De passing bij Ajax was weer eens dramatisch slecht bij vlagen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het was een beetje een vreemde pot, want Ajax was bij vlagen ook echt hartstikke goed. De periodes tussen de 25 en 45e en 50e tot en met 70e minuut waren echt heel prima. Maar goed, dat is 40 minuten van een pot die 90 minuten duurt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Inderdaad raar... Maar die ballen zoals Viergever twee keer op Anderse en een keer op Ghazi en Veltman verschillende keren. Dat kan gewoon niet, en dat gebeurt niet eens onder druk.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De passing is heel het seizoen al dramatisch. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Het leek wel alsof heel Ajax fitter was....hele wedstrijd heb ik spelers zien jagen en met name Siggy en Klaassen bleven gaan.
Zou dit kunnen komen door de korte warming-up?
Viel me op... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 september 2014 - 15:57 schreef Eide het volgende:[..] Ik zal eens kijken. Heb normaal gesproken de Telegraaf, het AD en de Volkskrant liggen op werk maar deze zal ook wel ergens hangen vermoed ik. Ik noemde de katern van de VK "Sigmund", maar dat is de dagelijkse strip. Ik bedoelde de katern "Sir Edmund". |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik ben hartstikke blij met de overwinning van mijn club. Ook ben ik heel erg blij met de 3 doelpunten van Sightórsson. Maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen, dat bij twee van de drie goals hij wat hulp kreeg van NAC-keeper Ten Rouwelaar. Alleen zijn eerste was een klassieke spitsengoal: voor je man komen. Maar dit alles, hulp of geen hulp, ik ben er heel erg blij mee. Misschien dat deze doelpunten wat met zijn zelfvertrouwen gaan doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 september 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 12:09 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Het leek wel alsof heel Ajax fitter was....hele wedstrijd heb ik spelers zien jagen en met name Siggy en Klaassen bleven gaan. Zou dit kunnen komen door de korte warming-up? Viel me op... De Boer heeft vooraf aangegeven de selectie pas half september topfit te willen hebben. Dit ivm de CL. Ik denk eerder dat het daardoor komt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 10:58 schreef remco k het volgende:Ik vond trouwens Klaassen echt heel erg goed spelen.. In mijn optiek behoort een pot zoals Ajax deze speelde de ondergrens of er net boven te zijn voor deze selectie.. En dat je daarmee nog steeds een avondje NAC met 5-2 kan winnen zegt wel wat vind ik.. De passing bij Ajax was weer eens dramatisch slecht bij vlagen... In het begin van de wedstrijd niet...kijk maar na....in en vlak na de 13e minuut kwamen we ook goed weg...over heel de wedstrijd gezien: onze verdediging staat nog niet... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 12:35 schreef Pietje het volgende:Ik ben hartstikke blij met de overwinning van mijn club. Ook ben ik heel erg blij met de 3 doelpunten van Sightórsson. Maar de eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen, dat bij twee van de drie goals hij wat hulp kreeg van NAC-keeper Ten Rouwelaar. Alleen zijn eerste was een klassieke spitsengoal: voor je man komen. Maar dit alles, hulp of geen hulp, ik ben er heel erg blij mee. Misschien dat deze doelpunten wat met zijn zelfvertrouwen gaan doen. Helemaal mee eens Pietje!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer Heerenveen met 2-0 wint is Ajax koploper! Begin voor Heerenveen is erg goed! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Kut Blom....onterecht rood voor Heerenveen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 16:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] In het begin van de wedstrijd niet...kijk maar na....in en vlak na de 13e minuut kwamen we ook goed weg...over heel de wedstrijd gezien: onze verdediging staat nog niet... Over welk deel waar ik over post heb je het nu?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik schakel net in.. Maar onterecht ja?? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Oke, ik zal het in de rust wel zien dan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: 3x rood ten gunste van Psv bedoel je |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Willem II, Cambuur en nu Heerenveen...tsja |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik heb het net gezien, volledig onterecht want de speler van PSV neemt de bal niet eens goed mee en remt dus af, om vervolgens de tegenstander tegen hem op te laten lopen..
Onterecht.. En ik hoor net ook dat Hveen beter is.. Jammer dus.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 28 september 2014 - 17:33 schreef remco k het volgende:Ik heb het net gezien, volledig onterecht want de speler van PSV neemt de bal niet eens goed mee en remt dus af, om vervolgens de tegenstander tegen hem op te laten lopen.. Onterecht.. En ik hoor net ook dat Hveen beter is.. Jammer dus.. Heerenveen was duidelijk beter met die Uth(?) en Sinkgraven |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ach, het staat nog altijd 0-0, en duidelijk is dat PSV het misschien toch allemaal niet zo enorm voor elkaar heeft als dat wel heel makkelijk wordt geroepen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Rood nu wel terecht...kut PSV |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Commentator vindt de noppen op de knie van de tegenstander geen rood. Tja. Brenet heeft het been op knie hoogte en raakt Uth, ik vind rood niet gek in deze. 10 tegen 10, game on. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
nog 1 goal en Ajax is koploper! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Rekenen is niet jouw sterkste kant zie ik al |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hoe kom je daar toch bij man... PSV heeft er 3 meer gemaakt en 4 minder tegen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax zit er in ieder geval weer prima bij.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Evenveel verliespunten nu, dat is prettig.
Was weer goed te zien dat PSV zelf het spel niet kan maken. Het is een counterploeg pur sang maar heeft moeite als de ruimtes klein worden. En in een competitie als de Eredivisie moet je als topploeg het spek kunnen maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Klaassen is toch al goed bezig dit seizoen. Even de assist top 11 erbij gepakt, alle spelers die op 3 assists of meer staan.
1. Davy Klaassen - Ajax - 4 2. Tommy Oar - FC Utrecht - 4 3. Anwar el Ghazi - Ajax - 3 4. Elvis Manu - Feyenoord - 3 5. Joeri de Kamps - NAC Breda - 3 6. Kamohelo Mokotjo - FC Twente - 3 7. Lasse Schone - Ajax - 3 8. Luciano Narsingh - PSV - 3 9. Marko Vejinovic - Vitesse - 3 10. Muamer Tankovic - AZ - 3 11. Terell Ondaan - Willem II - 3 bronnetje
Davy doet het dus keurig, en heeft ook al weer een goal op z'n naam staan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 september 2014 - 09:17 schreef Eide het volgende:Klaassen is toch al goed bezig dit seizoen. Even de assist top 11 erbij gepakt, alle spelers die op 3 assists of meer staan. 1. Davy Klaassen - Ajax - 4 2. Tommy Oar - FC Utrecht - 4 3. Anwar el Ghazi - Ajax - 3 4. Elvis Manu - Feyenoord - 3 5. Joeri de Kamps - NAC Breda - 3 6. Kamohelo Mokotjo - FC Twente - 3 7. Lasse Schone - Ajax - 3 8. Luciano Narsingh - PSV - 3 9. Marko Vejinovic - Vitesse - 3 10. Muamer Tankovic - AZ - 3 11. Terell Ondaan - Willem II - 3 bronnetjeDavy doet het dus keurig, en heeft ook al weer een goal op z'n naam staan. 3 spelers van Ajax bij de eerste 7 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bij de eerste 11. 3 t/m 11 allemaal op 3 dus gelijke stand ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Toont wel aan dat het aanvallend van relatief weinig spelers komt, de 2 buitenspelers + Klaassen. Maar het komt wel van de mannen van wie je het verwacht, erg goed dus. Combineer dat met de wetenschap dat de meeste goals van Sightorsson, Milik en Schone en de conclusie is dat op zich de vooerhoede wel redeert (als je even voorbij het feit kijkt dat Milik en Siggie beide slechts in 1 wedstrijd die goals hebben gemaakt).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 september 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 29 september 2014 - 09:32 schreef Eide het volgende:Toont wel aan dat het aanvallend van relatief weinig spelers komt, de 2 buitenspelers + Klaassen. Maar het komt wel van de mannen van wie je het verwacht, erg goed dus. Combineer dat met de wetenschap dat de meeste goals van Sightorsson, Milik en Schone en de conclusie is dat op zich de vooerhoede wel redeert (als je even voorbij het feit kijkt dat Milik en Siggie beide slechts in 1 wedstrijd die goals hebben gemaakt). De tegengoals brengen je onnodig in de problemen scoren gaat aardig. Helaas blijft Sigthorsson staan anders wordt er nog vaker gescoord |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik weet niet of het inbrengen van Milik of Zivkovic tot meer goals zou leiden, dat is koffiedik kijken. Helaas eens over die tegengoals, en die vallen omdat Ajax naief en soms gewoon lui verdedigd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 08:09 schreef Eide het volgende:Ik weet niet of het inbrengen van Milik of Zivkovic tot meer goals zou leiden, dat is koffiedik kijken. Helaas eens over die tegengoals, en die vallen omdat Ajax naief en soms gewoon lui verdedigd. Milik zou denk ik wel beter in het systeem kunnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 06:33 schreef Hummel10 het volgende:[..] De tegengoals brengen je onnodig in de problemen scoren gaat aardig. Helaas blijft Sigthorsson staan anders wordt er nog vaker gescoord Dat Naïeve, zou dat kwaliteit zijn of nonchalance? |
|
|
|