|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Mathijsen en Schaken gaan anoniem seizoen tegemoet (FR12.nl)
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mathijsen en Schaken gaan anoniem seizoen tegemoet
Joris Mathijsen (34) en aanvaller Ruben Schaken (33), beide grootverdieners, stevenen af op een anoniem seizoen in de Kuip. Fred Rutten wisselde dit seizoen veel in zijn opstelling, maar de oefenmeester heeft zijn puzzel opgelost en beide routiniers zijn de meest prominente slachtoffers.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad vandaag. Joris Mathijsen toonde in de eerste maanden van het seizoen aan dat de slijtage in rap tempo is ingezet. De verdediger mist snelheid en zijn voorkeur om achteruit te lopen gaat niet samen met de filosofie van Rutten, die liever verdedigers heeft die doordekken.
Bij Ruben Schaken ligt de degradatie nog gevoeliger. De aanvaller moest op de tv horen waarom hij gepasseerd was. Bilal Basacikoglu, die aanpassingsproblemen kent, krijgt de voorkeur op de bank en dat zegt eigenlijk alles al. De kans dat de buitenspeler ooit nog terugkeert in de basiself is klein, meent de ochtendkrant.
Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius hoeven niets te vrezen. Rutten is zeer gecharmeerd van het talentvolle duo en beseft dat hun weg naar de top nog even bezaaid zal zijn met hobbels. Het vormdipje kost de spelers nu speelminuten, maar zij zijn blij met de aanpak van de oefenmeester. Bron:AD |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voor Schaken is het nog jammer, maar goed voor die positie hebben we zoveel spelers op het moment. Zeker nu Fred ook Toornstra hangend op rechts laat spelen en dan hebben we Bilal nog. Joris kan ik eerlijk gezegd niet om malen, die man is passé. Nooit begrepen dat hij een driejarig contract heeft aangeboden gekregen, terwijl de meeste spelers die wij aantrekken van die leeftijdscategorie maar 1 jaar krijgen.
Hup Jean-Paul en Tonny.. |
|
|
|
|
donskie kanonskie
|
|
|
schaken zou ik toch wel jammer vinden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Vind ik ook, die heeft toch wel een staat van dienst bij ons verworven en verdient in ieder geval een plaats op de bank. Maar ja zijn leeftijd zit de jeugd in de weg vrees ik voor hem..
Bless.. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
quote: Schaken werkt hard maar heeft geen enkel rendement. Vorig jaar 4 goals 5 assist en dat jaar ervoor niet veel beter. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Manu heeft notabene bijna in 1 wedstrijd het zelfde resultaat. |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Ik zie net op wiki. 14 goals 4 jaar Feyenoord. Assist zullen niet veel meer zijn |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 09:36 schreef RenatoBos het volgende:[..] Vind ik ook, die heeft toch wel een staat van dienst bij ons verworven en verdient in ieder geval een plaats op de bank. Maar ja zijn leeftijd zit de jeugd in de weg vrees ik voor hem.. Bless.. Haha Bless. Ik las ook al ergens een bericht over Schaken z'n 'Bless-ure' |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik ben nooit echt gelukkig geweest met Schaken. Dat hij Oranje heeft gehaald is werkelijk een knappe prestatie van hem, maar het zegt veel over Oranje. Hij heeft het spelinzicht van een blind paard. Vorig seizoen was het al een behoorlijk aflopende zaak. Mijn gevoel bij dit stukje is dat van opluchting. Eindelijk hebben we spelers van hoger niveau en kunnen we Ruben na of tijdens dit seizoen nog uitzwaaien. Verhuur is beter dan hem bij de selectie houden. Bedankt voor je inzet, daar is niets op aan te merken. |
|
|
|
|
MauricioAros
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 10:05 schreef Barabas het volgende:Ik ben nooit echt gelukkig geweest met Schaken. Dat hij Oranje heeft gehaald is werkelijk een knappe prestatie van hem, maar het zegt veel over Oranje. Hij heeft het spelinzicht van een blind paard. Vorig seizoen was het al een behoorlijk aflopende zaak. Mijn gevoel bij dit stukje is dat van opluchting. Eindelijk hebben we spelers van hoger niveau en kunnen we Ruben na of tijdens dit seizoen nog uitzwaaien. Verhuur is beter dan hem bij de selectie houden. Bedankt voor je inzet, daar is niets op aan te merken. Het is ook gewoon een goede gozer. Praat ook gewoon normaal voor de camera's. Ik vond zijn wederopstanding onder Koeman echt een van de mooiere dingen van dat seizoen. En ergens is het toch altijd jammer dat op een gegeven moment alle spelers van een paar jaar terug weg zijn. Ik vind dat, als hij aan het eind van het seizoen vertrekt, hij een waardig afscheid verdient. Ik snap ook nog even niet waarom de spelers die deze zomer zijn vertrokken dat niet hebben gehad. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Mathijsen zal de stand-in worden van Kongolo. Schaken heeft gigantisch veel concurrentie voorin. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Matthijssen is de afgelopen jaren een meer dan nuttige kracht gebleken. Hij heeft zich 2 jaar op rij bewezen als één van de sterkhouders. Onder deze nieuwe trainer zal hij niet veel meer aan spelen toekomen omdat hij de snelheid niet meer heeft om 30 meter van zijn eigen goal af te verdedigen. Gebleken is dat hij het niet meer kan belopen. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij het voeren van een gelijksoortige tactiek en spelopvatting als onder Koeman nog steeds tot de betere spelers zou behoren.
Hij is dus het slachtoffer van de komst van Rutten. Er zijn ergere dingen aan de hand in de wereld. Goede kracht om dit seizoen nog op de bank te hebben zitten. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Ik zie die jongens niet als concurrentie; ze zijn allemaal duidelijk beter dan Schaken. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Ik vind het een opportunistisch stukje. Komt deze info van Rutten zelf? Geloof er niets van. Die gaat toch niet zo vroeg in het seizoen al spelers afschrijven.
Het kan over 2 weken allemaal weer anders zijn. Voor hetzelfde geld staan beide oudjes dan weer gewoon in de basis. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 10:28 schreef netsurfer het volgende:Ik vind het een opportunistisch stukje. Komt deze info van Rutten zelf? Geloof er niets van. Die gaat toch niet zo vroeg in het seizoen al spelers afschrijven. Het kan over 2 weken allemaal weer anders zijn. Voor hetzelfde geld staan beide oudjes dan weer gewoon in de basis. Rutten geeft aan ver van het doel af te willen verdedigen. Matthijssen kan dat niet meer belopen. Lijkt duidelijk. Schaken zat op de tribune... Incidentele wedstrijden en invalbeurten, meer zal het niet zijn voor beide heren, zeker tot aan de winterstop.
Heeft weinig met opportunisme te maken, meer met realisme. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 10:13 schreef Barabas het volgende:Matthijssen is de afgelopen jaren een meer dan nuttige kracht gebleken. Hij heeft zich 2 jaar op rij bewezen als één van de sterkhouders. Onder deze nieuwe trainer zal hij niet veel meer aan spelen toekomen omdat hij de snelheid niet meer heeft om 30 meter van zijn eigen goal af te verdedigen. Gebleken is dat hij het niet meer kan belopen. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij het voeren van een gelijksoortige tactiek en spelopvatting als onder Koeman nog steeds tot de betere spelers zou behoren. Hij is dus het slachtoffer van de komst van Rutten. Er zijn ergere dingen aan de hand in de wereld. Goede kracht om dit seizoen nog op de bank te hebben zitten. Eens. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Schaken is zo'n beetje de enige overgebleven speler die in de Been-tijd werd binnengehaald, samen met Auassar. Heeft zich prima overeind gehouden op het nivo dat Feyenoord in die jaren speelde. Is nu ander verhaal. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Mathijsen was vorig jaar natuurlijk al geregeld de zwakste schakel door zijn gebrek aan snelheid. Pas toen we met 5 verdedigers gingen spelen, kon hij zijn tekortkomingen enigszins compenseren. En hij heeft ook nooit leiding kunnen geven aan de verdediging, hebben we uiteindelijk uit moeten besteden aan Pelle. Alleen met opstootjes kon je hem er goed bij hebben. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 10:28 schreef netsurfer het volgende:Ik vind het een opportunistisch stukje. Komt deze info van Rutten zelf? Geloof er niets van. Die gaat toch niet zo vroeg in het seizoen al spelers afschrijven. Het kan over 2 weken allemaal weer anders zijn. Voor hetzelfde geld staan beide oudjes dan weer gewoon in de basis. Jij noemt t vroeg in het seizoen, ikzelf , te laat tijdens hun dienstverband. Zeker omdat ik ze nog zeker regelmatig zie gaan spelen. Datzelfde geldt voor nog n enkeling.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 september 2014 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk dat Rutten wel eens rechtlijniger kan zijn dan je verwacht. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 18:31 schreef FR-Henk het volgende:Schaken is zo'n beetje de enige overgebleven speler die in de Been-tijd werd binnengehaald, samen met Auassar. Heeft zich prima overeind gehouden op het nivo dat Feyenoord in die jaren speelde. Is nu ander verhaal. Eens. Wie had het gedacht dat hij het zo lang vol zou houden. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote: Ik vind het op het moment ook helemaal niet zo gek dat hij wat schuift in de opstelling. Selectie is nu bekend, hier en daar wat kleine wijzigingen toepassen en aanpassen aan 'zijn' spel/tactiek en dan staat het wel vast voor het seizoen denk ik. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 20:18 schreef Bosifyable het volgende:[..] Ik vind het op het moment ook helemaal niet zo gek dat hij wat schuift in de opstelling. Selectie is nu bekend, hier en daar wat kleine wijzigingen toepassen en aanpassen aan 'zijn' spel/tactiek en dan staat het wel vast voor het seizoen denk ik. Zo hoort t toch ook? Ik verwacht dat zodra er 1 wisseling plaats vindt mensen weer moord en brand schreeuwen dat er geen consistentie is en blablabla. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Lijkt mij ook, maar ach, men vindt wel weer een reden om aan z'n stoelpoten te zagen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Waarschijnlijk ook als ze Europees niet overwinteren ofzo, OpRutten. Ook al doe je voor t eerst in 10 jaar mee ofzo. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
He he eindelijk iemand die het licht heeft gezien ... Mulder, Mathijsen en Schaken eruit. Nu Immers nog ... en dan gaat het goed komen. Alhoewel met Immers een duidelijke 0-4 overwinning , never change an winning team zeggen ze toch? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 10:28 schreef netsurfer het volgende:Ik vind het een opportunistisch stukje. Komt deze info van Rutten zelf? Geloof er niets van. Die gaat toch niet zo vroeg in het seizoen al spelers afschrijven. Het kan over 2 weken allemaal weer anders zijn. Voor hetzelfde geld staan beide oudjes dan weer gewoon in de basis. Afschrijven?? Doet ie dat dan?? Hij zegt dat ze niet meer in de basis staan , niet meer dan normaal toch? En dan kan je ook wel eens buiten de selectie vallen ... helaas pindakaas dan! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2014 - 21:06 schreef lijdensweg het volgende:He he eindelijk iemand die het licht heeft gezien ... Mulder, Mathijsen en Schaken eruit. Nu Immers nog ... en dan gaat het goed komen. Alhoewel met Immers een duidelijke 0-4 overwinning , never change an winning team zeggen ze toch? daar n voetballer erbij en t komt goed denk ik. Kazim kan dan te Vrede er bij. of Karsdorp/Anass/Vilhena/Boetius. als we in dit systeem blijven staan dan. Al zie ik Rutten Immers nooit offeren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 september 2014 door van geil -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Te Vrede mag liever gewoon in t ballenhok ballen gaan oppompen en schoenen poetsen. De andere opties, ja, mits in vorm en dat zijn de laatste twee verre van. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Jammer bestaat niet in het betaald voetbal het is een keiharde wereld ik zit er nu al bij naar 45 jaar in |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
Tja.... Dit vind ik dan wel weer goed van rutten. Wel jammer voor schaken, heb een zwak voor hem. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Aan werklust geen gebrek bij hem. Soms is t ook gewoon een beetje pech. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Komop watjes, het is een keiharde wereld las ik net. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Alexi
|
|
|
Ach,het gaat om het resultaat! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Schaken nog niet helemaal afschrijven. Heeft het in zich om 30 minuten te schitteren. |
|
|
|
|
beuk
|
|
|
Schaken is niet op de training van vandaag |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Rutten werkte vandaag alleen maar met geselecteerde spelers |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rutten schrijft gepasseerde routiniers nog niet af: Veel respect voor die twee
Feyenoord speelt donderdag tegen Standard Luik zonder de geroutineerde grootverdieners Joris Mathijsen en Ruben Schaken. Eerstgenoemde moet genoegen nemen met een plek op de reservebank, terwijl de tweede niet eens bij de wedstrijdselectie zit. Mathijsen en Schaken zijn nog niet helemaal afgeschreven door Fred Rutten. Dat tekent Metro op uit de mond van de oefenmeester.
Ik heb veel respect voor die twee, ze zijn in het verleden van grote waarde geweest en dat zullen ze in de toekomst ook weer zijn. Dat ze nu niet spelen betekent niet dat ze volledig uit beeld zijn bij mij, geeft Rutten te kennen. Tegen Go Ahead Eagles (0-4 winst) kon Rutten eindelijk spelen op de manier zoals hij het graag ziet. Het centrum van de defensie zal ook tegen Standard Luik bestaan uit jongelingen Sven van Beek en Terence Kongolo, waardoor Mathijsen dus op de bank moet zitten. Jens Toornstra mag zich laten zien als hangende rechtsbuiten. Bron:Feyenoord.nl |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Jammer dat het niet waar blijkt te zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 oktober 2014 door MMM -- |
|
|
|