|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Natuurlijk is Zlatan beter, maar zo geweldige spits hebben we niet nodig voor de Eredivisie. lijkt mij ook dat PSG niet zijn beste speler laat vertrekken.
Huntelaar vind ook een geweldige spits. Maar wellicht word Millik beter in de toekomst.
Sneijder en Van der vaart kunnen het niet belopen, niet op het middenveld. Andersen en Klaassen zijn geweldig bezig, zie geen reden om daar dan speler voor te halen.
Besteed je tijd en geld om de verdediging op orde te brengen. Daar zou ervaring bij moeten.
Dus Maxwel, Vertonghen en De jong zouden geweldig zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hector Moreno, speelt bij Espanyol, rond de 50 interlands. 26 jaar. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Oud AZ'er? Speelt voor Ecuador? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Moet ook wennen aan het ajax-spelletje, dus lijkt mij niet echt een optie. Een speler die er gelijk staat. Zeg het maar..... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 00:03 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Toch heb ik het idee dat hij ook steeds wat sterker en bepalender op het middenveld wordt Zijn fysiek wordt zijn grote probleem hij ligt zeker 10x per wedstrijd op de grond !!! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Daley Sinkgraven stond uiteraard ook weer in het elftal v/d week maar er zijn nog steeds mensen die helaas niet inzien wat een talent deze jongen is ik hoop dat Frankie het wel ziet !!!!
Welterusten mannen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 23:01 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Moet ook wennen aan het ajax-spelletje, dus lijkt mij niet echt een optie. Een speler die er gelijk staat. Zeg het maar..... Kun je van iedere speler wel zeggen moet wennen aan het Ajax spelletje. Goed is gewoon goed zet Kompany er neer en die doet zijn ding wel. Vooral het type botte bijl zal weinig hoeven leren want die hoeft alleen maar te verdedigen en inleveren. Maar goed een Moreno kan ik niet over oordelen hoe hij nu speelt maar is wel de goede leeftijd en international. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Daley is in de basis een typische ajaxspeler denk ik, maar langzaam begin ik te twijfelen of hij de missende schakel is met het oog op de samenstelling van de huidige selectie plus de jeugd die langzaam op de deur klopt. .. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 08:08 schreef Stanley het volgende:Daley is in de basis een typische ajaxspeler denk ik, maar langzaam begin ik te twijfelen of hij de missende schakel is met het oog op de samenstelling van de huidige selectie plus de jeugd die langzaam op de deur klopt. .. Tsja zo kan je dus nooit meer iemand aantrekken. Kijk eens naar onze rotterdamse vrinden. Die halen Toornstra voor een fooi in mijn ogen en halen El Ahmadi terug en dat loopt als een tierelier. Dan hebben ze Vilhena nog eens achter de hand. Als bij ons een Andersen/Klaassen wegvalt dan wordt Serero doorgeschoven en komt Riedewald/Zimling er in. Dus met een wissel veranderd direct je as op twee posities.Lijkt mij vrij armoedig voor een club als Ajax.Daar moet gewoon wat bij komen. Het zij uit de jeugd doorschuiven of een speler kopen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 08:24 schreef Brandje het volgende:[..] Tsja zo kan je dus nooit meer iemand aantrekken. Kijk eens naar onze rotterdamse vrinden. Die halen Toornstra voor een fooi in mijn ogen en halen El Ahmadi terug en dat loopt als een tierelier. Dan hebben ze Vilhena nog eens achter de hand. Als bij ons een Andersen/Klaassen wegvalt dan wordt Serero doorgeschoven en komt Riedewald/Zimling er in. Dus met een wissel veranderd direct je as op twee posities.Lijkt mij vrij armoedig voor een club als Ajax.Daar moet gewoon wat bij komen. Het zij uit de jeugd doorschuiven of een speler kopen. Gelukkig zijn er nog mensen die wat verder kijken als alleen de drie die je nu hebt ++++
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door nora -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Schattig die verkapte uithalen naar anderen. Feit is echter dat Ajax ruim voorzien is op het aanvallende middenveld, iets dat van een aantal andere posities niet gezegd kan worden. Iets met vooruit kijken toch? Doe dat dan ook in plaats van je vastbijten in 1 speler. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 09:51 schreef Eide het volgende:Schattig die verkapte uithalen naar anderen. Feit is echter dat Ajax ruim voorzien is op het aanvallende middenveld, iets dat van een aantal andere posities niet gezegd kan worden. Iets met vooruit kijken toch? Doe dat dan ook in plaats van je vastbijten in 1 speler. Helemaal mee eens!! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik bijt mij vast in deze speler omdat ik vind dat als er een groot NED/talent is hij ook een keer naar Ajax mag komen inplaats van PSV.Ik vind dat wij inplaats van een vlieggewicht van 150 cm hoog uit Afrika ons meer moeten richten op dit soort hollandse talenten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind dat zowel Klaassen als Andersen beter is dan Sinkgraven en dat je je daarom niet kan en moet vastbijten in een speler die geen directe kwalitieve impuls gaat geven aan Ajax. Mooie speler, zou hem graag bij Ajax zien maar hij is geen prioriteit.
En de vergelijking met Serero is mank in dat Sinkgraven geen 6 is en ook niet geschikt is daarvoor in het systeem van Ajax. Bij Heerenveen gaat dat net met De Roon naast hem maar hij is natuurlijk gewoon een aanvallende middenvelder.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens eens dat Ajax zich moet richten op Nederlandse talenten. Daarom heten de opvolgers van Andersen, Klaassen en Serero ook Nouri, Van de Beek en Bazoer. Allemaal Nederlandse jongens en het beste is dat ze al voor ons spelen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 11:34 schreef Eide het volgende:Overigens eens dat Ajax zich moet richten op Nederlandse talenten. Daarom heten de opvolgers van Andersen, Klaassen en Serero ook Nouri, Van de Beek en Bazoer. Allemaal Nederlandse jongens en het beste is dat ze al voor ons spelen. Mee eens, maar heel veel van deze spelers spelen jaren samen (en de mindere goden vallen af) en ook hebben ze vaak met de jonge spelers uit het eerste elftal getraind/samengespeeld. En dan stokt de verdere opleiding, want er staan geen goede ervaren spelers in Ajax-1 die hen in het veld begeleiden en waar ze tegenop kunnen kijken. De laatste stap duurt veel te lang, omdat de investering hiervoor niet wordt gemaakt. Het is elke keer iets meer van hetzelfde op een ander niveau.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 09:51 schreef Eide het volgende:Schattig die verkapte uithalen naar anderen. Feit is echter dat Ajax ruim voorzien is op het aanvallende middenveld, iets dat van een aantal andere posities niet gezegd kan worden. Iets met vooruit kijken toch? Doe dat dan ook in plaats van je vastbijten in 1 speler. Schattig is dat jijzelf tegen spreekt want jij was het met Remco K eens dat geen van die talenten die jij noemt op korte termijn bij ajax1 zouden zitten en dat ze eerst hun wedstrijden in Jong Ajax zouden spelen of niet? Dus met twee aanvallende middenvelders van niveau< Klaassen en Andersen is de spoeling heel dun zeker omdat Serero nu onze vaste CVM is en dat wanneer Andersen of Klaassen wegvalt Serero doorschuift en je dus as(middenveld) direct op twee plaatsen MOET wijzigen. Nu Boilesen ook nog eens een tijd weg is zullen ds Zimling/Riedewald daar komen te staan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ook mee eens Ztjes. Om die gasten goed te begeleiden moeten we een aantal spelers gewoon langer vast kunnen houden of moet er een geschikte Ajax speler terug komen. In dit Ajax zou overigens voorlopig Ricardo van Rhijn die rol wel eens kunnen gaan vervullen met hopelijk dan een externe kracht erbij. Liefst dan een die Ajax kent dus een oud-speler die nog een aantal jaren Ajax komt versterken. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Simpel gedacht! En jij denkt dat Sinkgraven wel direct een versterking is? Iemand die nog niet weet hoe het Ajax-spel gespeeld wordt en nu meebalt in Heerenveen, waar het spel en de druk veel lager ligt!!! Die jongen is ook nog jong, erg jong zelfs! Misschien over 2 jaar een echte versterking, maar waarom ga je de grootste talenten beletten in de doorstroming door een speler te halen die zelf ook een groot talent is! Of je verbasterd hem en maakt hem kapot of je laat hem spelen bij de club waar hij nu speelt en geeft hem de ruimte een echte grote speler te worden! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 17:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Simpel gedacht! En jij denkt dat Sinkgraven wel direct een versterking is? Iemand die nog niet weet hoe het Ajax-spel gespeeld wordt en nu meebalt in Heerenveen, waar het spel en de druk veel lager ligt!!! Die jongen is ook nog jong, erg jong zelfs! Misschien over 2 jaar een echte versterking, maar waarom ga je de grootste talenten beletten in de doorstroming door een speler te halen die zelf ook een groot talent is! Of je verbasterd hem en maakt hem kapot of je laat hem spelen bij de club waar hij nu speelt en geeft hem de ruimte een echte grote speler te worden! Of hij nu zsm komt of over twee jaar hij zal altijd moeten leren hoe het ajax-spel werkt je spreekt jezelf mooi tegen echter zal je nu al twee jaar voorsprong hebben. Maar zoals sommigen praten kan je dus nooit meer iemand aantrekken want ze moeten of wennen, of zijn nog een talent of staan er pas over twee jaar. Dus laten we onze centen lekker blijven uitgeven aan een Hoessen, Sana, Duarte, Zimling, Hoorn ipv aan een zeer groot talent.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 23:01 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Moet ook wennen aan het ajax-spelletje, dus lijkt mij niet echt een optie. Een speler die er gelijk staat. Zeg het maar..... Een ervaren speler hoeft er van mij niet direct te staan, geen enkele aankoop hoeft dat van mij..
Overigens hoeven de jongens die ik noemen helemaal niet te komen, maar men vraagt om namen, en dit soort jongens zouden interessant kunnen zijn.
Overigens speelde Moreno onder van Gaal, en heeft ie dit spelletje dus weleens gespeeld.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 09:51 schreef Eide het volgende:Schattig die verkapte uithalen naar anderen. Feit is echter dat Ajax ruim voorzien is op het aanvallende middenveld, iets dat van een aantal andere posities niet gezegd kan worden. Iets met vooruit kijken toch? Doe dat dan ook in plaats van je vastbijten in 1 speler. 100% mee eens.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 17:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Simpel gedacht! En jij denkt dat Sinkgraven wel direct een versterking is? Iemand die nog niet weet hoe het Ajax-spel gespeeld wordt en nu meebalt in Heerenveen, waar het spel en de druk veel lager ligt!!! Die jongen is ook nog jong, erg jong zelfs! Misschien over 2 jaar een echte versterking, maar waarom ga je de grootste talenten beletten in de doorstroming door een speler te halen die zelf ook een groot talent is! Of je verbasterd hem en maakt hem kapot of je laat hem spelen bij de club waar hij nu speelt en geeft hem de ruimte een echte grote speler te worden! Kopen en dit seizoen laten rijpen bij Heerenveen. En omdat zijn basis geweldig is kan je deze rasvoetballer op meerdere plekken laten voetballen op het middenveld of zoals Schone wel eens doet verkapte rechtsbuiten. Wat is toch het probleem om zo,n geweldig talent niet bij Ajax te laten voetballen, je kan er beter 5 hebben als 3 en ja we hebben mooie talenten maar daar kan je niet op gokken bij Andersen heeft het ook langer geduurd als we dachten. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 19:05 schreef Brandje het volgende:[..] Of hij nu zsm komt of over twee jaar hij zal altijd moeten leren hoe het ajax-spel werkt je spreekt jezelf mooi tegen echter zal je nu al twee jaar voorsprong hebben. Maar zoals sommigen praten kan je dus nooit meer iemand aantrekken want ze moeten of wennen, of zijn nog een talent of staan er pas over twee jaar. Dus laten we onze centen lekker blijven uitgeven aan een Hoessen, Sana, Duarte, Zimling, Hoorn ipv aan een zeer groot talent. Inderdaad en de luxe financiële positie die je nu hebt mag ook wat meer vertaald worden naar het veld. De kleinere clubs moeten weer bang zijn om naar ons te komen en niet denken dat strijd genoeg is om het ons moeilijk te maken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 20:45 schreef nora het volgende:[..] Kopen en dit seizoen laten rijpen bij Heerenveen. En omdat zijn basis geweldig is kan je deze rasvoetballer op meerdere plekken laten voetballen op het middenveld of zoals Schone wel eens doet verkapte rechtsbuiten. Wat is toch het probleem om zo,n geweldig talent niet bij Ajax te laten voetballen, je kan er beter 5 hebben als 3 en ja we hebben mooie talenten maar daar kan je niet op gokken bij Andersen heeft het ook langer geduurd als we dachten. Een goede ervaren Cvm en een paar grote talenten extra kan nooit kwaad |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 13:08 schreef Brandje het volgende:[..] Schattig is dat jijzelf tegen spreekt want jij was het met Remco K eens dat geen van die talenten die jij noemt op korte termijn bij ajax1 zouden zitten en dat ze eerst hun wedstrijden in Jong Ajax zouden spelen of niet? Dus met twee aanvallende middenvelders van niveau< Klaassen en Andersen is de spoeling heel dun zeker omdat Serero nu onze vaste CVM is en dat wanneer Andersen of Klaassen wegvalt Serero doorschuift en je dus as(middenveld) direct op twee plaatsen MOET wijzigen. Nu Boilesen ook nog eens een tijd weg is zullen ds Zimling/Riedewald daar komen te staan. Spreek ik mezelf tegen? Waar dan? Nouri en Van de Beek zullen dit seizoen inderdaad niet debuteren in Ajax 1 maar mogelijk wel bij jong Ajax. En zoals El Ghazi en Kishna hebben laten zien kan het dan heel snel gaan.
Even de argumentatie dan. 1e keuze: Klaassen en Andersen 2e keuze: Schone en Serero Dus dubbel bezet met mogelijk de meest gelijkwaardige bezetting dus Ajax momenteel op de mat kan brengen. Bovendien heeft Ajax ook nog Duarte en heeft Kishna in het verleden ook vanaf het middenveld gespeeld in zowel de jeugd als Jong Ajax.
Op CVM is de eerste keuze Serero. Daarachter wordt de spoeling inderdaad snel minder met Viergever, Riedewald, Zimling en Bazoer maar opties zijn er voldoende. Bovendien is, als eerder aangehaald, Sinkgraven geen 6 zoals FdB die gebruikt.
En de blessure van Boilesen kan toch geen serieus argument zijn om Sinkgraven te halen toch? Dat lijtk mij wat ver gezocht. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 21:55 schreef Eide het volgende:[..] Spreek ik mezelf tegen? Waar dan? Nouri en Van de Beek zullen dit seizoen inderdaad niet debuteren in Ajax 1 maar mogelijk wel bij jong Ajax. En zoals El Ghazi en Kishna hebben laten zien kan het dan heel snel gaan. Even de argumentatie dan. 1e keuze: Klaassen en Andersen 2e keuze: Schone en Serero Dus dubbel bezet met mogelijk de meest gelijkwaardige bezetting dus Ajax momenteel op de mat kan brengen. Bovendien heeft Ajax ook nog Duarte en heeft Kishna in het verleden ook vanaf het middenveld gespeeld in zowel de jeugd als Jong Ajax. Op CVM is de eerste keuze Serero. Daarachter wordt de spoeling inderdaad snel minder met Viergever, Riedewald, Zimling en Bazoer maar opties zijn er voldoende. Bovendien is, als eerder aangehaald, Sinkgraven geen 6 zoals FdB die gebruikt. En de blessure van Boilesen kan toch geen serieus argument zijn om Sinkgraven te halen toch? Dat lijtk mij wat ver gezocht. Hey Eide...het is me ff ontgaan maar is Kishna zijn contract verlengd/opengebroken ???
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Volgens mij niet. Volgens Transfermarkt heeft hij een contract tot 30-06-2016. Wat ik heb begrepen dreigt Raiola met een transfer richting Italie als Kishna niet meer speeltijd krijgt. Dat duurt op z'n minst nog anderhalf jaar. Ik begrijp de ophef vooralsnog niet helemaal anders dan dat Raiola een varken is. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 22:17 schreef Eide het volgende:[..] Volgens mij niet. Volgens Transfermarkt heeft hij een contract tot 30-06-2016. Wat ik heb begrepen dreigt Raiola met een transfer richting Italie als Kishna niet meer speeltijd krijgt. Dat duurt op z'n minst nog anderhalf jaar. Ik begrijp de ophef vooralsnog niet helemaal anders dan dat Raiola een varken is. Ik heb een voorgevoel (vraag me niet waarom) dat Ajax niet staat te trappelen om met Kishna verder te gaan....dan kan je Sinkgraven(hoeft van mij niet) halen en je hebt Fisher |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Als Ajax bsluit Kishna te laten gaan, bijvoorbeeld vanwege het gedrag van Raiola, wordt Sinkgraven wel een stuk attractiever omdat die ook op linksbuiten uit de voeten kan. Dan haal je min of meer de nieuwe Lasse Schone binnen qua multifunctionaliteit maar wel iemand met wat meer talent naar het lijkt.
Sowieso zou Sinkgraven een goede vervanger voor Schone zijn als die mocht vertrekken. Maar ik blijf erbij dat er andere posities zijn die belangrijker zijn voor Ajax als er versterkingen komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 22:25 schreef Eide het volgende:Als Ajax bsluit Kishna te laten gaan, bijvoorbeeld vanwege het gedrag van Raiola, wordt Sinkgraven wel een stuk attractiever omdat die ook op linksbuiten uit de voeten kan. Dan haal je min of meer de nieuwe Lasse Schone binnen qua multifunctionaliteit maar wel iemand met wat meer talent naar het lijkt. Sowieso zou Sinkgraven een goede vervanger voor Schone zijn als die mocht vertrekken. Maar ik blijf erbij dat er andere posities zijn die belangrijker zijn voor Ajax als er versterkingen komen. Ben ik ook wel met je eens....maar die Kishna, ik weet het niet lijkt wel of die jongen het al weet dat hij weggaat. De meeste hier hebben het over een cvm....maar namen zie ik niet ja de Jong maar die gaat echt niet komen. Volgens mij Eide hebben jij en Remco al aangegeven dat de jongens die in het buitenland spelen echt niet terug komen...nu niet en nooit niet |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Oja Riedewald speelde zijn debuut tegen (ik dacht Roda) toch ook als linksback of vergis ik me nu ?? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 19:05 schreef Brandje het volgende:[..] Of hij nu zsm komt of over twee jaar hij zal altijd moeten leren hoe het ajax-spel werkt je spreekt jezelf mooi tegen echter zal je nu al twee jaar voorsprong hebben. Maar zoals sommigen praten kan je dus nooit meer iemand aantrekken want ze moeten of wennen, of zijn nog een talent of staan er pas over twee jaar. Dus laten we onze centen lekker blijven uitgeven aan een Hoessen, Sana, Duarte, Zimling, Hoorn ipv aan een zeer groot talent. Laat ik het anders zeggen: Wat zijn de werkelijke prestaties van Sinkgraven tot nog toe? Hij speelt bij een ploeg die leuk is in de middenmoot, verder totaal geen druk kent en af en toe een uitstekende pot op de mat legt! Die jongen is zoals ik eerder al zei jong, erg jong zelfs! Ik snap niet waarom hij de ontbrekende schakel zou moeten wezen in ons elftal! Wanneer het over leeftijd gaat, lopen er in de jeugd een aantal supergrote talenten rond die eenzelfde kunnen brengen, want Sinkgraven zal er ook niet direct staan en het voordeel van de talenten uit de jeugdopleiding is dat zij inmiddels het spel wel al kennen en volgens dezelfde methode worden getraind! We kennen de aanpassingsproblemen van veel spelers die naar Ajax vertrokken, kijk bijvoorbeeld naar Duarte en Van der Hoorn. Zijn nu ook verketterd door diezelfde supporters die eerst blij waren dat deze spelers kwamen! En datzelfde gaat gebeuren met Sinkgraven, en weet je waarom??? Omdat in Amsterdam de druk vele malen groter is en het maar te bezien valt of hij er mee om kan gaan! En natuurlijk is die garantie er niet, maar waarom 5 tot 8 miljoen neerleggen terwijl je die talenten ook in eigen opleiding heb! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 21:55 schreef Eide het volgende:[..] Spreek ik mezelf tegen? Waar dan? Nouri en Van de Beek zullen dit seizoen inderdaad niet debuteren in Ajax 1 maar mogelijk wel bij jong Ajax. En zoals El Ghazi en Kishna hebben laten zien kan het dan heel snel gaan. Even de argumentatie dan. 1e keuze: Klaassen en Andersen 2e keuze: Schone en Serero Dus dubbel bezet met mogelijk de meest gelijkwaardige bezetting dus Ajax momenteel op de mat kan brengen. Bovendien heeft Ajax ook nog Duarte en heeft Kishna in het verleden ook vanaf het middenveld gespeeld in zowel de jeugd als Jong Ajax. Op CVM is de eerste keuze Serero. Daarachter wordt de spoeling inderdaad snel minder met Viergever, Riedewald, Zimling en Bazoer maar opties zijn er voldoende. Bovendien is, als eerder aangehaald, Sinkgraven geen 6 zoals FdB die gebruikt. En de blessure van Boilesen kan toch geen serieus argument zijn om Sinkgraven te halen toch? Dat lijtk mij wat ver gezocht. De tweede keuze van Schone en Serero is van een matig gehalte voor Ajax niveau valt me tegen dat jullie dat niet inzien. Sinkgraven en Propper zijn een beter niveau !!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wie zegt dat ik dat niet inzien en erken? Maar het duo Klaassen/Andersen is beter. En ik zou het zonde vinden als Ajax SInkgraven alleen maar koopt zodat een ander hem niet kan contracteren. Ajax moet Sinkgraven aantrekken als hij een echte rol van betekenis kan spelen binnen de selectie en een kwalitatieve impuls betekent voor Ajax 1. En die voorwaarden zie ik, met de huidige selectie, niet.
Dan zie ik Ajax liever een serieuze zoektocht doen naar een CVM die echt van betekenis kan zijn of een CVM die een kwalitatieve impuls en zekerheid biedt. Nogmaals, dat zijn de overwegingen van dit moment. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 21:55 schreef Eide het volgende:[..] Spreek ik mezelf tegen? Waar dan? Nouri en Van de Beek zullen dit seizoen inderdaad niet debuteren in Ajax 1 maar mogelijk wel bij jong Ajax. En zoals El Ghazi en Kishna hebben laten zien kan het dan heel snel gaan. Even de argumentatie dan. 1e keuze: Klaassen en Andersen 2e keuze: Schone en Serero Dus dubbel bezet met mogelijk de meest gelijkwaardige bezetting dus Ajax momenteel op de mat kan brengen. Bovendien heeft Ajax ook nog Duarte en heeft Kishna in het verleden ook vanaf het middenveld gespeeld in zowel de jeugd als Jong Ajax. Op CVM is de eerste keuze Serero. Daarachter wordt de spoeling inderdaad snel minder met Viergever, Riedewald, Zimling en Bazoer maar opties zijn er voldoende. Bovendien is, als eerder aangehaald, Sinkgraven geen 6 zoals FdB die gebruikt. En de blessure van Boilesen kan toch geen serieus argument zijn om Sinkgraven te halen toch? Dat lijtk mij wat ver gezocht. Schone speelt volgend seizoen niet meer voor ajax dat lijkt me duidelijk. Daarbij heeft hij daar al een hele tijd niet gespeeld en vind eigenlijk niemand hem daar goed genoeg voor want hij kan het nu op rechts als amper bijbenen. Zijn vrije trappen raken ook nog zelden doel dus hij voegt eigenlijk op dit moment helemaal niks toe. De blessure van Boilesen de zwakke bezetting op CVM en Aanvallende middenveld is wel degelijk een rede om Sinkgraven te halen. Ten eerste een geweldig talent. Ten tweede heb je meer opties. en derde kan je gewoon een CVM voor CVM wisselen net als aanvallende middenvelders. Thulani doet het prima op zes maar is niet goed genoeg voor aanvallende middenvelder daarvoo scoort hij te weinig en geeft hij te weinig assists. Dat weten we nu allemaal wel. Dus we hebben op dit moment maar twee aanvallende middenvelders die voldoen en dat is veel te weinig!! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het heeft geen zin om door te gaan met deze discussie als men tevreden is met dit middenveld en je een voetballer als Sinkgraven niet als versterking zien t/o Schone en Serero en nogmaals in 75% van de ED wedstrijden heb je geen cvm nodig maar gewoon een goede middenvelder en met Klaasen - Sinkgraven - Andersen heb je zeker in dat soort wedstrijden een top middenveld om verdedigende ploegen uit elkaar te spelen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ook dit vind ik jammer dat wij hem niet konden of wilde kopen een heerlijke technische voetballer zoals Ajax bekend stond om heerlijke techn/voetballers. ============================================================================
Bojan Krkic maakt een goede indruk in het shirt van Stoke City. De ex-Ajacied speelt sinds de zomer voor de club uit de Engelse Premier League en was tegen Arsenal zaterdagmiddag wederom uitblinker.
'Hij heeft nu vier à wedstrijden op rij gespeeld waarin hij onze beste speler was', aldus trainer Mark Hughes. 'Hij is briljant als het aankomt op techniek en hij werkt keihard voor het elftal. We zijn heel tevreden over hem.'
'Bargain Bojan' zoals de Spanjaard nu in Engeland wordt genoemd maakte dit seizoen twee doelpunten voor Stoke City, waarvan één in het met 3-2 gewonnen thuisduel tegen Arsenal. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 10 december 2014 - 10:22 schreef nora het volgende:Ook dit vind ik jammer dat wij hem niet konden of wilde kopen een heerlijke technische voetballer zoals Ajax bekend stond om heerlijke techn/voetballers. ============================================================================ Bojan Krkic maakt een goede indruk in het shirt van Stoke City. De ex-Ajacied speelt sinds de zomer voor de club uit de Engelse Premier League en was tegen Arsenal zaterdagmiddag wederom uitblinker. 'Hij heeft nu vier à wedstrijden op rij gespeeld waarin hij onze beste speler was', aldus trainer Mark Hughes. 'Hij is briljant als het aankomt op techniek en hij werkt keihard voor het elftal. We zijn heel tevreden over hem.' 'Bargain Bojan' zoals de Spanjaard nu in Engeland wordt genoemd maakte dit seizoen twee doelpunten voor Stoke City, waarvan één in het met 3-2 gewonnen thuisduel tegen Arsenal. Wowwwww ook terug halen maar. Als hij de druk van Stroke aankan en daar 1 van de beste is en 2 x scoort in 4 wedstrijden. Kom op man, hoeveel keer is hij belangrijk geweest voor Ajax? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Hij heeft te weinig tijd gehad denk ik maar ik schrijf nergens dat hij terug moet komen ik was wel gecharmeerd van hem omdat ik het een Ajax voetballer vond en dat hij volgens mij alleen maar beter kan worden, voor de rest hoop ik dat hij een topper wordt in Engeland en een dikke neus kan trekken naar al die gasten die hem afkraakte. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Hij was gewoon een drama. Kop naar beneden en rennen als een dolle dwaas! Totaal geen oog voor medespelers en liep zich 9 van de 10 keer vast bij de eerste tegenstander die hij tegenkwam. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 10 december 2014 - 09:46 schreef nora het volgende:Het heeft geen zin om door te gaan met deze discussie als men tevreden is met dit middenveld en je een voetballer als Sinkgraven niet als versterking zien t/o Schone en Serero en nogmaals in 75% van de ED wedstrijden heb je geen cvm nodig maar gewoon een goede middenvelder en met Klaasen - Sinkgraven - Andersen heb je zeker in dat soort wedstrijden een top middenveld om verdedigende ploegen uit elkaar te spelen. Tuurlijk en jij weet 100% zeker dat hij met de druk om kan gaan. Zoals ik eerder al zei is er nog een groot verschil tussen Ajax en Heerenveen qua spelstijl en druk.
Dus nee, ik zie hem niet als directe versterking. Wel 1 met potentie, maar die heb je in de jeugd ook spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 december 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
En het antwoord is ja, Sinkgraven is de nieuwe Daley bij Ajax :-) |
|
|
|