|
|
Eide
|
|
|
Zeker, maar Anderlecht zit op dezelfde tour als Ajax. Trachten talent jong te binden en er dan een aantal jaar plezier van te hebben voor ze die voor veel geld verkopen. Ajax moet echt met een zak geld die kant op voor dat soort jongens en dat gebeurt niet. |
|
|
|
|
RUKBOOR
|
|
|
Geen oude tuinkabouters halen voor de verdediging! Kijk ook een in Duitsland tweede bundesliga rond, echt een betere competitie als in Belgoland !!! Horst Blankenburg werd ook een topper bij AJAX vroeger en kwam van München 1860 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Oude tuinkabouter... wie heb je het dan over? Anita is 25, niet bepaald oud. Wel iemand die fysiek heel erg goed is, alleen een beetje klein (1.68). Maduro is 29 en 1.86, dus niet oud en geen tuinkabouter. Wel allebei Ajacieden die verschillende caps op hun naam hebben staan. Ben wel benieuwd over wie jij het hebt nu.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 20:24 schreef remco k het volgende:Tielemans van Anderlecht, wat een pareltje voor het voetbal zeg.. Onhaalbaar voor Ajax denk ik.. Maar god wat gaat die jongen goed worden.. Ach op Ajax Showtime staat nu een filmpje van oa Nouri maar wat kan die jongen ook goed gaan worden. Scorend vermogen, speelt tegenstanders kinderlijk eenvoudig uit, overzicht wat in mijn ogen niet normaal is, speelt nu al met gemak met zijn buitenkantje rechts
https://www.youtube.com/watch?v=yZi_4bgjH-g
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 december 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 december 2014 - 14:20 schreef Pietje het volgende:Ik hoorde net op de Engelse radio (BBC en uiterst serieus), dat Maduro (speelt weinig in Griekenland) en Anita (speelt niet of nauwelijks in Engeland) in nauw contact staan met "hun voormalige werkgever Ajax" over een overgang in januari 2015. Zou dat werkelijk gebeuren?? Ik zou het beslist toejuichen. Maduro toch niet meer beste man. Dit heeft zelden iets gebracht en is veel te traag. Ja heeft een mooie goal gemaakt tegen f'noord maar ook een keer een goal weg gegeven tegen Roda voor de beker. Maduro is slappe hap en wordt je niet meer beter van. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 december 2014 - 17:08 schreef Pietje het volgende:[..] Toch zie ik Maduro graag komen. Het feit dat hij in Spanje en in Griekenland niet goed genoeg werd bevonden, zegt mij niet zoveel. Bij Ajax rendeerde hij wèl destijds. De Nederlandse competitie is al met al toch een andere competitie dan die in het buitenland. Hij is ouder en wijzer geworden en of hij veel of weinig heeft gespeeld, doet niets af aan het feit dat hij op hoog niveau heeft getraind. Zonder twijfel zal hij die ervaring meenemen naar Ajax, en die ervaring kunnen we goed kan gebruiken. Over Anita zijn we het beslist helemaal eens. ouder en wijzer en dus ook NOG trager als hij was. De huidige CVM van Ajax moet zeker power hebben en ook snelheid dat heeft Maduro beide niet. Nee mag van mij wegblijven |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 13:40 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ga er ook niet van uit, dat hij -mocht hij überhaupt komen- basisspeler wordt, maar een soort twaalfde man voor de breedte. Een soort Paulsen-rol in (delen van) wedstrijden waar iets extra's gevraagd wordt. Laten we gewoon voor de grap eens een keer een echte versterking halen en geen zimling, hoessen, sana of duarte. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 21:57 schreef Brandje het volgende:[..] Ach op Ajax Showtime staat nu een filmpje van oa Nouri maar wat kan die jongen ook goed gaan worden. Scorend vermogen, speelt tegenstanders kinderlijk eenvoudig uit, overzicht wat in mijn ogen niet normaal is, speelt nu al met gemak met zijn buitenkantje rechts Hij gaat ook mee op het trainingskamp in Qatar. Nouri is misschien wel de beste jonge Ajax speler die echt uit de eigen jeugd komt sinds Wesley Sneijder. En Van de Beek is niet veel minder. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 20:24 schreef remco k het volgende:Tielemans van Anderlecht, wat een pareltje voor het voetbal zeg.. Onhaalbaar voor Ajax denk ik.. Maar god wat gaat die jongen goed worden.. Jean "toots" Tielemans ben ik al mijn hele leven fan van.....beste Belg ooit |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Misschien komt toch nog mijn kerstwens uit. ===========================================
Daley Sinkgraven staat in de belangstelling van Ajax en sommige media melden dat de Amsterdammers deze winter al een bod op de jongeling gaan uitbrengen. Hans Vonk, technisch directeur van sc Heerenveen, denkt echter dat de middenvelder het seizoen in Friesland zal afmaken.
'De speculaties zullen ongetwijfeld aanhouden, maar ik verwacht niet dat Daley nu al gaat, het is echt onze intentie om hem tot het eind van het seizoen voor Heerenveen te behouden', zegt de sportbestuurder in gesprek met Voetbal International. Sinkgraven heeft tot dusver 29 duels voor het eerste van Heerenveen gespeeld, waarin hij drie maal trefzeker was.
Frank de Boer gaf onlangs al te kennen dat hij hoopt het talent in Amsterdam te kunnen verwelkomen. 'Ik vind Sinkgraven een goede speler. Als hij snel komt, dan kan hij aan ons spel wennen. En hij zal gewoon gaan spelen als hij beter is dan anderen', zei hij destijds. |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
In het kader van (bruikbare) oud-spelers... Urby van AS Roma huren een optie?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2014 door Breijan -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Waarom huren? Ik denk dat het enige dat voor Ajax en voor Urby zin zou hebben is als hiij gewoon terug komt naar Ajax. Transfervrij als het kan. Dan hoeft Ajax niet moeilijk te doen als hij wil vertrekken en zit je geen spelers van een ander te helpen.
Wel een speler die op Linksback en 6 uit de voeten zou kunnen maar ook iemand zonder wedtsrijdritme. Duurt dus weken zo niet maanden voordat je echt weer iets aan hem hebt. |
|
|
|
|
kruislandertje
|
|
|
KIJK IS NAAR KOULIBALY OF ANDERE JAAP STAMFIGUURTJES IN BELGIE DIE GAAN NAAR DE TOP IN FRANKRIJK OF ENGELAND, DUS ZO SLECHT IS HET NIET |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er zijn altijd uitzonderlijke spelers links en rechts. Maar jij suggereert dat die daar voor het oprapen liggen wat ik lachwekkende suggestie vindt. Over het algemeen is de Belgische competitie namelijk belachelijk zwak, evenals de Ligue 1 als je de top 8 hebt gehad.
Als die competitie zo goed was geweest had het Belgische voetbal er vast niet slechter bij gestaan als het Nederlandse voetbal of wel?
En waarom de hoofdletters?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 18:59 schreef Eide het volgende:Er zijn altijd uitzonderlijke spelers links en rechts. Maar jij suggereert dat die daar voor het oprapen liggen wat ik lachwekkende suggestie vindt. Over het algemeen is de Belgische competitie namelijk belachelijk zwak, evenals de Ligue 1 als je de top 8 hebt gehad. Als die competitie zo goed was geweest had het Belgische voetbal er vast niet slechter bij gestaan als het Nederlandse voetbal of wel? En waarom de hoofdletters? Zo schrijven ze nou eenmaal in KRUISLAND!! 😑 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 21:57 schreef Brandje het volgende:[..] Ach op Ajax Showtime staat nu een filmpje van oa Nouri maar wat kan die jongen ook goed gaan worden. Scorend vermogen, speelt tegenstanders kinderlijk eenvoudig uit, overzicht wat in mijn ogen niet normaal is, speelt nu al met gemak met zijn buitenkantje rechts https://www.youtube.com/watch?v=yZi_4bgjH-g Dat zeker, maar ik roep al jaren dat we heel veel talent in de opleiding hebben..
Nouri is een van de grotere talenten, ondanks dat het een klein baasje is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 18:25 schreef kruislandertje het volgende:KIJK IS NAAR KOULIBALY OF ANDERE JAAP STAMFIGUURTJES IN BELGIE DIE GAAN NAAR DE TOP IN FRANKRIJK OF ENGELAND, DUS ZO SLECHT IS HET NIET Schreeuwen maakt een opmerking niet meer waar dan je post al is.. |
|
|
|
|
Breijan
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 14:45 schreef Eide het volgende:[..] Waarom huren? Ik denk dat het enige dat voor Ajax en voor Urby zin zou hebben is als hiij gewoon terug komt naar Ajax. Transfervrij als het kan. Dan hoeft Ajax niet moeilijk te doen als hij wil vertrekken en zit je geen spelers van een ander te helpen. Wel een speler die op Linksback en 6 uit de voeten zou kunnen maar ook iemand zonder wedtsrijdritme. Duurt dus weken zo niet maanden voordat je echt weer iets aan hem hebt. Omdat hij voor 3 seizoenen heeft getekend. En hij zal een aardig salaris ontvangen. Huren zou dus een optie kunnen zijn. Of AS Roma moet zo gek zijn om Urby voor Viergever te willen ruilen :-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik roep al een paar jaar om Maduro voor de CVM positie....denk dat dit huidige elftal zo'n speler nodig heeft... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 22:04 schreef Breijan het volgende:[..] Omdat hij voor 3 seizoenen heeft getekend. En hij zal een aardig salaris ontvangen. Huren zou dus een optie kunnen zijn. Of AS Roma moet zo gek zijn om Urby voor Viergever te willen ruilen :-) Snap ik, maar het heeft voor Ajax geen enkele zin Urby te huren. Je investeert niet in eigen spelers, je kan niets meer aan een dergelijke speler verdienen... en als Urby dan Ajax echt op een hoger plan zou kunnen tillen, maar daar heb ik dan wel weer twijfels bij.
Vandaar mijn commentaar dat huren maar weinig zin heeft. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 18:25 schreef kruislandertje het volgende:KIJK IS NAAR KOULIBALY OF ANDERE JAAP STAMFIGUURTJES IN BELGIE DIE GAAN NAAR DE TOP IN FRANKRIJK OF ENGELAND, DUS ZO SLECHT IS HET NIET KOULIBALY SPEELT AL EEN TIJDJE BIJ NAPOLI |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/next-newcastle-manager-top-11-4890089
Ondertussen is de Boer in Engeland nog steeds topfavoriet voor de Newcastle job.
Zou dom zijn om daar heen te gaan, Frank kan zeker beter krijgen. Misschien komt Liverpool wel vrij dit seizoen. Daarnaast is Tottenham ook niet onderweg naar een top 4 plek en staat Wenger steeds meer onder druk bij Arsenal. Al met lijkt het mij een domme beslissing om naar Newcastle te gaan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 22:02 schreef Brandje het volgende:[..] Maduro toch niet meer beste man. Dit heeft zelden iets gebracht en is veel te traag. Ja heeft een mooie goal gemaakt tegen f'noord maar ook een keer een goal weg gegeven tegen Roda voor de beker. Maduro is slappe hap en wordt je niet meer beter van. Maduro maakte op mij indruk met het Nederlands Elftal tegen Oekraine in aug 2010....hij is bij Ajax opgeleid, lijkt traag maar is dat niet....heeft overzicht en een geweldige trap...laat maar komen hey Pietje! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 28 december 2014 - 22:05 schreef Brandje het volgende:[..] Laten we gewoon voor de grap eens een keer een echte versterking halen en geen zimling, hoessen, sana of duarte. Noem namen dan... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Remco, Eide........ |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha misschien wel, want ze kunnen het leuk brengen Narreke! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik niet. Ik heb allebei m'n knieën naar de klote geholpen met voetbal. je ziet mij alleen nog op een voetbalveld als scheidsrechter of trainer maar nooit meer als speler.
En de droom van profvoetbal heb ik in m'n tienerjaren wel achter mij gelaten ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax legt doelpuntenmachine uit UEFA Youth League voor vijf jaar vast
Ajax heeft een akkoord gesloten met jeugdspeler Zakaria El Azzouzi over een contract voor vijf seizoenen. Dat brengt De Telegraaf woensdag naar buiten. In navolging van vele andere talenten uit de Amsterdamse opleiding zal El Azzouzi, die sinds zijn dertiende actief is in de hoofdstad, in de eerste week van het nieuwe jaar zijn handtekening zetten onder een contract tot medio 2020.
Het contract gaat in als het seizoen 2015/16 van start gaat, schrijft de ochtendkrant. De achttienjarige El Azzouzi is dit seizoen topscorer van de A1 van Ajax en maakte furore tijdens de UEFA Youth League, de juniorenvariant van de Champions League. In het tweede seizoen sinds de oprichting maakte El Azzouzi al zes doelpunten voor Ajax, dat glansrijk groepswinnaar werd.
In de voorlaatste groepswedstrijd, uit tegen Paris Saint-Germain, toonde El Azzouzi zijn klasse door vier doelpunten te maken in de 3-6 overwinning. In de knock-outfase van de Europese competitie staat Ajax oog in oog met AS Roma: de wedstrijden worden half en eind februari gespeeld. Als die duels aanbreken, zal El Azzouzi zijn profcontract al op zak hebben. Eerder werd onder meer Liverpool genoemd als club met belangstelling, maar de aanvaller lijkt zijn eerste schreden als prof te gaan zetten bij Ajax. Bron
El Azzouzi lijkt dus Zivkovic op te gaan volgen bij Jong Ajax aankomend seizoen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 23:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Maduro maakte op mij indruk met het Nederlands Elftal tegen Oekraine in aug 2010....hij is bij Ajax opgeleid, lijkt traag maar is dat niet....heeft overzicht en een geweldige trap...laat maar komen hey Pietje! Toen was die invaller.. Waarmee imponeerde hij jou dan?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 december 2014 - 09:39 schreef Eide het volgende:Ajax legt doelpuntenmachine uit UEFA Youth League voor vijf jaar vastAjax heeft een akkoord gesloten met jeugdspeler Zakaria El Azzouzi over een contract voor vijf seizoenen. Dat brengt De Telegraaf woensdag naar buiten. In navolging van vele andere talenten uit de Amsterdamse opleiding zal El Azzouzi, die sinds zijn dertiende actief is in de hoofdstad, in de eerste week van het nieuwe jaar zijn handtekening zetten onder een contract tot medio 2020. Het contract gaat in als het seizoen 2015/16 van start gaat, schrijft de ochtendkrant. De achttienjarige El Azzouzi is dit seizoen topscorer van de A1 van Ajax en maakte furore tijdens de UEFA Youth League, de juniorenvariant van de Champions League. In het tweede seizoen sinds de oprichting maakte El Azzouzi al zes doelpunten voor Ajax, dat glansrijk groepswinnaar werd. In de voorlaatste groepswedstrijd, uit tegen Paris Saint-Germain, toonde El Azzouzi zijn klasse door vier doelpunten te maken in de 3-6 overwinning. In de knock-outfase van de Europese competitie staat Ajax oog in oog met AS Roma: de wedstrijden worden half en eind februari gespeeld. Als die duels aanbreken, zal El Azzouzi zijn profcontract al op zak hebben. Eerder werd onder meer Liverpool genoemd als club met belangstelling, maar de aanvaller lijkt zijn eerste schreden als prof te gaan zetten bij Ajax. BronEl Azzouzi lijkt dus Zivkovic op te gaan volgen bij Jong Ajax aankomend seizoen. Ik las ergens dat ie al na de winterstop door kan schuiven.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Waarschijnlijk omdat Zivco doorschuift naar de 1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat dat wel af zal hangen van Sightorsson. Ajax heeft Sam hendriks ook nog bij Jong Ajax. 5 spitsen voor 2 teams is al fors, als El Azzouzi dan ook nog doorschuift wordt het wel heel erg veel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Geen wintertransfer gerucht maar toch plaatsen waard aangezien dit financieel hele forse gevolgen kan hebben voor Ajax.
'Bom onder opleidingsvergoeding'
De FIFA heeft dinsdag in Duitsland een rechtszaak verloren over het gebruik van de opleidingsvergoeding die clubs moeten betalen voor overgenomen spelers die elders zijn opgeleid. Volgens de rechter is dit in strijd met Europese wetgeving over vrije keuze van werk.
De uitspraak van de rechter in Bremen kan gevolgen hebben voor de Europese regelgeving op dit gebied en wordt daarom nog getoetst door het landelijk gerechtshof in Duitsland. Clubs krijgen een opleidingsvergoeding om het opleiden van jeugdspelers te stimuleren en te voorkomen dat spelers vlak voor ze een contract mogen tekenen 'gratis' vertrekken. Ook bij transfers daarna blijft de opleider recht houden op een percentage van de transfersom.
De zaak was aangespannen door SV Wilhelmshaven, dat afgelopen zomer veroordeeld werd tot degradatie uit de Regionalliga Nord, het vierde niveau in Duitsland. De club trok in 2007 Sergio Sagarzazu transfervrij aan, maar zijn voormalige clubs River Plate en Atletico Excursionistas vroegen een opleidingsvergoeding van samen 157.500 euro. Wilhelmshaven weigerde te betalen en werd daarvoor in 2011-2012 en 2012-2013 al gestraft met zes punten aftrek en afgelopen zomer met directe degradatie. De club hoopt nu op een terugkeer in de Regionalliga Nord en een schadevergoeding. Bron |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dat zou een ramp zijn voor de opleidingsclubs in Nederland m/n Ajax-Feyenoord |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ramp is een groot woord. Er is een verschil tussen de opleidingsvergoeding en de solidariteitsbijdrage. Ik weet niet of in dit artikel het verschil wordt gemaakt. De solidariteitsbijdrage is een percentage van de transfersom, de opleidingsvergoeding is een vast bedrag per jaar dat speler voor club X of Y is uitgekomen als jongeling.
Maar voor een club als Ajax, waar 80% van de jeugdspelers een profcontract krijgt ergens heeft dit wel financiële gevolgen die best op kunnen lopen, ook als het alleen de opleidingsvergoeding betreft.
http://www.voetbaladvocaat.com/de-opleidingsvergoeding-en-solidariteitsbijdrage-bij-transfers/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op woensdag 31 december 2014 - 13:12 schreef Eide het volgende:Ik denk dat dat wel af zal hangen van Sightorsson. Ajax heeft Sam hendriks ook nog bij Jong Ajax. 5 spitsen voor 2 teams is al fors, als El Azzouzi dan ook nog doorschuift wordt het wel heel erg veel. Je krijgt op deze manier wel een heerlijke concurentie strijd voor zowel ajax1 als jong ajax.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En zonder El Azzouzi houdt de A1 alleen El Idrissi over. Die doet het overigens ook gewoon heel goed. Eigenlijk is Ezra Walian die enige wie achter blijft, hij komt wat techniek tekort en dat begint hem toch op te breken nu. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
De Amsterdammers probeerden Sinkgraven in de zomer al te halen, maar dat mislukte. Frank de Boer heeft er in de afgelopen weken geen geheim van gemaakt dat hij nog altijd erg gecharmeerd is van de middenvelder en Frits Barend verwacht dat Ajax Sinkgraven deze maand alsnog zal halen. "Nederlandse clubs hebben geen geld of geleerd het verantwoord uit te geven, met Ajax als lichtend voorbeeld. Daley Sinkgraven past precies in het beleid, de zogenaamde investering in de toekomst."
"Hij wordt dus deze maand van Heerenveen overgenomen, omdat De Boer vindt dat hij als voetballer past bij het Ajax van De Boer", voorspelt Barend voor Helden. Volgens de journalist heeft Heerenveen ook geld nodig en dat zou een transfer logisch maken. De negentienjarige Sinkgraven speelde tot dusver 32 competitiewedstrijden in de Eredivisie en heeft nog een contract dat tot de zomer van 2017 doorloopt. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 januari 2015 - 15:41 schreef nora het volgende:De Amsterdammers probeerden Sinkgraven in de zomer al te halen, maar dat mislukte. Frank de Boer heeft er in de afgelopen weken geen geheim van gemaakt dat hij nog altijd erg gecharmeerd is van de middenvelder en Frits Barend verwacht dat Ajax Sinkgraven deze maand alsnog zal halen. "Nederlandse clubs hebben geen geld of geleerd het verantwoord uit te geven, met Ajax als lichtend voorbeeld. Daley Sinkgraven past precies in het beleid, de zogenaamde investering in de toekomst." "Hij wordt dus deze maand van Heerenveen overgenomen, omdat De Boer vindt dat hij als voetballer past bij het Ajax van De Boer", voorspelt Barend voor Helden. Volgens de journalist heeft Heerenveen ook geld nodig en dat zou een transfer logisch maken. De negentienjarige Sinkgraven speelde tot dusver 32 competitiewedstrijden in de Eredivisie en heeft nog een contract dat tot de zomer van 2017 doorloopt. Gewoon 3 a 4 miljoen bieden.. Maar de jongen wil spelen en laat hij nou net niet die garantie krijgen bij Ajax. Wordt een leuke strijd tussen Andersen en Sinkgraven in ieder geval mocht dit doorgaan. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Volgens mij zoeken ze naar een nummer 6. Viergever en Zimling vallen tegen. Serero doet het redelijk.
Maar volgens mij was een van de 1ste aankopen van De Boer een ene Meneer Jansen. Volgens mij ging hij op 6 spelen.
Ik heb het idee dat Sinkgraven bij ajax op 6 gaat spelen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat zou echt heel vreemd zijn want Sinkgraven is een type Andersen, een hangende 7 of een 8 zoals FdB die gebruikt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het grote verschil met Theo Jansen is ook dat die aangaf zijn beste seizoen bij Twente gespeeld te hebben als controleur. Hij had daar al gespeeld en had daar een goed gevoel bij.
Dat is met Sinkgraven nadrukkelijk anders die bij Heerenveen echt niet als controleur speelt. Dat is daar De Roon. Afwisselend spelen V.d. Berg en Sinkgraven tussen de 10 en de 6 in als verbindingspeler. Sinkgraven zelf prefereert overigens de 10 positie gaf hij aan in een interview. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Waar ik al een aantal keren over geschreven heb is dat je geen heel seizoen met drie of vier middenvelders kan spelen er zijn altijd momenten met blessures en schorsingen dat je vervangers even sterk moeten zijn plus zou je kunnen proberen met wisselingen zoals vorm en ook wisselingen van positie met klaasen evt naar buiten en Sinkgraven en Andersen daar achter en daar weer achter Serero je hebt met hem erbij veel meer mogelijkheden op het middenveld enz een talent waar je alleen maar beter van kan worden. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 januari 2015 - 17:44 schreef nora het volgende:Waar ik al een aantal keren over geschreven heb is dat je geen heel seizoen met drie of vier middenvelders kan spelen er zijn altijd momenten met blessures en schorsingen dat je vervangers even sterk moeten zijn plus zou je kunnen proberen met wisselingen zoals vorm en ook wisselingen van positie met klaasen evt naar buiten en Sinkgraven en Andersen daar achter en daar weer achter Serero je hebt met hem erbij veel meer mogelijkheden op het middenveld enz een talent waar je alleen maar beter van kan worden. Inderdaad ze zijn al ruimte aan het maken volgens mij nu Duarte ook weg mag. Misschien ruilen voor Sinkgraven plus wat centjes bijbetalen? Vond die Rusnak die nu naar Groningen is van Cambuur trouwens zelfde soort speler als Sinkgraven. Benieuwd wie er beter wordt.. |
|
|
|
|
Twanus1
|
|
|
Matheusz Klich die voorheen bij PEC Zwolle speelde mag weg bij Wolfsburg. Volgens mij een ideale speler voor AJAX die voor weinig op te halen is in Duitsland. Hij speelt cvm, een type Veijnovic maar dan wel te betalen. Voetballend sterk, goed schot/pass en 1.83m. Volgens mij heeft AJAX hier behoefte aan! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Duarte op zijspoor bij Ajax
Lerin Duarte mag vertrekken bij Ajax. Trainer Frank de Boer neemt de middenvelder zondag niet mee naar een trainingskamp in Qatar.
De 24-jarige Duarte verruilde anderhalf jaar geleden Heracles Almelo voor Ajax. Hij tekende een contract voor vier seizoenen in Amsterdam en leek na een goed optreden tegen AC Milan op weg naar een basisplaats. Na een blessure verloor de Rotterdammer de concurrentiestrijd met Thulani Serero. Inmiddels speelt Lucas Andersen links op het middenveld bij Ajax.
Duarte kwam dit seizoen nauwelijks meer voor in de plannen van trainer De Boer. De middenvelder speelde voornamelijk voor Jong Ajax.
Stefano Denswil vertrekt wel met Ajax naar Qatar. De verdediger kreeg onlangs ook te horen dat hij mag uitkijken naar een andere club. De geblesseerde Viktor Fischer, Kolbeinn Sigthorsson en Nicolai Boilesen werken in Qatar verder aan hun herstel. Om die reden neemt Ajax extra fysiotherapeuten mee op trainingskamp. Doelman Peter Leeuwenburgh blijft wel achter in Amsterdam. Hij is onlangs aan een schouder geopereerd. Bron
------------
Duarte dus niet mee op trainingskamp. Denswil dan weer wel. Toch opvallend. Mooi ook dat Fischer en Boilesen mee kunnen. Dat geeft aan dat het goed met ze gaat. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 januari 2015 - 16:26 schreef Hummel10 het volgende:[..] Gewoon 3 a 4 miljoen bieden.. Maar de jongen wil spelen en laat hij nou net niet die garantie krijgen bij Ajax. Wordt een leuke strijd tussen Andersen en Sinkgraven in ieder geval mocht dit doorgaan. Dream on met je 3 tot 4 miljoen euro!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Dream om dat je uberhaupt zo'n speler nodig moet hebben.
Bankzitters hebben we genoeg.
Bankzitter achter andersen.
Volgens mij zijn er posities minder goed bezet.
LCV, RBack, LBack, CVM
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 januari 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Grootste risico bij Ajax in de 2e helft van het seizoen zit hem wanneer dragende spelers uitvallen. Dan kan Ajax in korte tijd alles mislopen. Daarom vind ik een paar aankopen geen overbodige luxe.
Duarte mag dus nu vertrekken. Van mij mogen er meer vertrekken. En dan graag betere ervoor terug... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Rechtsback Van Rhijn, Ligeon, Tete Linksback Biolesen, Riedewald, Kuipers (verhuurd aan Excelsior)
En dan vergeet ik er nog een paar. Ik vind die posities vrij behoorlijk bezet. De backs zijn dit seizoen zeker niet de zwakste schakels. CVM en Link centraal ben ik met je eens. |
|
|
|