BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 januari 2015 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2015 - 15:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als ik mij goed herinner, waren vader en zoon enkele weken (maanden?) geleden op de televisie in een interview. Studio Sport?? Daarin nam pappa Ödegaard het woord. Ik heb hem dat echt duidelijk horen zeggen, dat Ajax keus nummer één is, tenzij één van de topclubs met bijzondere garanties zou komen, dan wel dat zoonlief -na in de keuken te hebben gekeken- op andere gedachten zou komen. Maar in principe zou het Ajax moeten worden. Dat was echt zijn vader die dat heeft gezegd. Ook de Noorse bondscoach heeft zich als zodanig uitgelaten. Dat klopt wel.
Laten we hopen dat hij voor Ajax kiest!
Eide
 Eide - maandag 05 januari 2015 - 10:18   quote  deeplink  
We kunnen voor de CVM positie altijd nog Vilhena oppikken in Rotterdam Zuid ;)

cone-of-shame-dog-funny-pictures-lol.gif
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 januari 2015 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 10:18 schreef Eide het volgende:
We kunnen voor de CVM positie altijd nog Vilhena oppikken in Rotterdam Zuid ;)

[ afbeelding ]
Zag hem net ook hij wil weg en is beter als Serero

http://www.v-bal.nl/nieuws/274107/vilhena-wil-weg-bij-feyenoord.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal
nora
 nora - maandag 05 januari 2015 - 12:23   quote  deeplink  
ja maar ligt nog altijd gevoelig Vermeer heeft geluk gehad dat hij het goed heeft gedaan bij aankomst.Mocht Vilhena wel willen en komen dan zal hij het mentaal moeilijk krijgen je moet echt beter zijn als degene die je vervangt anders wordt je met de grond gelijk gemaakt.
Eide
 Eide - maandag 05 januari 2015 - 15:46   quote  deeplink  
Ajax haalt jonge Deense spits

Ajax heeft de Deense jeugdinternational Kasper Dolberg vastgelegd. De 17-jarige aanvaller van Silkeborg IF speelt vanaf 1 juli 2015 tot en met de zomer van 2018 voor Ajax. Dolberg liep in september al stage bij Ajax en is nu dus aangetrokken voor de regerend landskampioen van Nederland.

Ajax heeft een rijke traditie met Deense spelers. Alleen op dit moment zitten er vijf spelers uit Denemarken in de selectie van trainer Frank de Boer. Dit ziijn Nicolas Boilesen, Lucas Andersen, Niki zimling, Viktor Fischer en Lasse Schöne.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 15:46 schreef Eide het volgende:

Ajax heeft de Deense jeugdinternational Kasper Dolberg vastgelegd. De 17-jarige aanvaller van Silkeborg IF speelt vanaf 1 juli 2015 tot en met de zomer van 2018 voor Ajax. Dolberg liep in september al stage bij Ajax en is nu dus aangetrokken voor de regerend landskampioen van Nederland.

Ajax heeft een rijke traditie met Deense spelers. Alleen op dit moment zitten er vijf spelers uit Denemarken in de selectie van trainer Frank de Boer. Dit ziijn Nicolas Boilesen, Lucas Andersen, Niki zimling, Viktor Fischer en Lasse Schöne.

Bron
Zal waarschijnlijk in Jong Ajax komen te spelen lijkt mij?

Overigens, en misschien weet jij het Eide, is die Moses niet wat voor Ajax? Hij heeft toen stage gelopen en imponeerde en doet het tot nog toe voortreffelijk bij Trencin? Zou dat niet een welkome aanvulling zijn als buitenspeler?
Pietje
 Pietje - maandag 05 januari 2015 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 15:46 schreef Eide het volgende:

Bron
Je bent me net voor, Eide. Ik las het. Ik wilde er een apart topic over maken, want dit is toch echt meer dan een gerucht ;)

Ik ben benieuwd naar deze nieuwe jonge Deen. Ook hij zou een uitzonderlijk talent zijn. Ik barst van het vertrouwen voor de toekomst van Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 januari 2015 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 12:23 schreef nora het volgende:
ja maar ligt nog altijd gevoelig Vermeer heeft geluk gehad dat hij het goed heeft gedaan bij aankomst.Mocht Vilhena wel willen en komen dan zal hij het mentaal moeilijk krijgen je moet echt beter zijn als degene die je vervangt anders wordt je met de grond gelijk gemaakt.
Laat dat dan maar gelijk zijn motivatie zijn..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 januari 2015 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 17:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Overigens, en misschien weet jij het Eide, is die Moses niet wat voor Ajax? Hij heeft toen stage gelopen en imponeerde en doet het tot nog toe voortreffelijk bij Trencin? Zou dat niet een welkome aanvulling zijn als buitenspeler?
Heerenveen heeft een bod op hem gedaan. Niet heel gek dat je aan hem denkt.
Heb je hem ook zien spelen daar? Of alleen gelezen dat hij het aardig doet.
Pietje
 Pietje - maandag 05 januari 2015 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 17:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heerenveen is Ajax te slim af en biedt acht ton op pijlsnelle aanvaller.

Niet Ajax of Tottenham Hotspur, maar sc Heerenveen heeft de beste papieren om Moses Daddy in januari over te nemen. De aanvaller staat nu nog onder contract bij AS Trencin.

Daddy is naar eigen zeggen op de hoogte van de interesse uit Friesland. "Ik zal niet liegen", zegt hij tegen SL10. "Ik ben me volledig bewust van de interesse. Het maakt me trots. Maar ik ben niet degene die beslist. Ik vertrouw erop dat de club en mijn management het beste voor mij willen."

Daddy wordt ook in de gaten gehouden door Ajax. De Amsterdammers hadden anderhalf jaar geleden de eerste optie op de snelle aanvaller, maar lieten hem naar het Slowaakse Trencin vertrekken. Heerenveen leidt nu de dans en zou al acht ton hebben geboden.

Naast Ajax en Heerenveen is ook Tottenham Hotspur geïnteresseerd. Daddy speelde tot op heden 38 wedstrijden voor Trencin, waarin hij zeventien keer scoorde. Daarnaast leverde hij elf assists. Daddy moet ongeveer anderhalf miljoen euro kosten.

bron
Eide
 Eide - maandag 05 januari 2015 - 18:31   quote  deeplink  
Ik ben dit topic gaan gebruiken voor alle winter dingen. Vorig jaar hadden we een winterstop topic algemeen. Dat was wel wat handiger ;)
remco k
 remco k - maandag 05 januari 2015 - 19:44   quote  deeplink  
Die nieuwe Deen is trouwens gehaald op het dringende advies van Olsen, en kan op alle posities uit de voeten voorin.. Ik ben zeer benieuwd..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 17:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heerenveen heeft een bod op hem gedaan. Niet heel gek dat je aan hem denkt.
Heb je hem ook zien spelen daar? Of alleen gelezen dat hij het aardig doet.
Ik heb hem zien spelen in de oefenwedstrijd tegen De Graafschap en toen bekoorde hij mij wel. Ik zag zijn statistieken en vroeg mij eigenlijk af of dit geen extra toevoeging op de flanken kan zijn voor Ajax. Dus nee, ik heb hem daar niet zien spelen! Het is ook gewoon een vraag en totaal niet aan de orde of hij naar Ajax moet komen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2015 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 januari 2015 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 18:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Heerenveen is Ajax te slim af en biedt acht ton op pijlsnelle aanvaller.

Niet Ajax of Tottenham Hotspur, maar sc Heerenveen heeft de beste papieren om Moses Daddy in januari over te nemen. De aanvaller staat nu nog onder contract bij AS Trencin.

Daddy is naar eigen zeggen op de hoogte van de interesse uit Friesland. "Ik zal niet liegen", zegt hij tegen SL10. "Ik ben me volledig bewust van de interesse. Het maakt me trots. Maar ik ben niet degene die beslist. Ik vertrouw erop dat de club en mijn management het beste voor mij willen."

Daddy wordt ook in de gaten gehouden door Ajax. De Amsterdammers hadden anderhalf jaar geleden de eerste optie op de snelle aanvaller, maar lieten hem naar het Slowaakse Trencin vertrekken. Heerenveen leidt nu de dans en zou al acht ton hebben geboden.

Naast Ajax en Heerenveen is ook Tottenham Hotspur geïnteresseerd. Daddy speelde tot op heden 38 wedstrijden voor Trencin, waarin hij zeventien keer scoorde. Daarnaast leverde hij elf assists. Daddy moet ongeveer anderhalf miljoen euro kosten.

bron
Maar denk je dat het wat is voor Ajax? Misschien een extra toevoeging op de flanken, aangezien Schöne ook aankomend seizoen waarschijnlijk vertrokken is en Kishna en El Ghazi niet elke wedstrijd kunnen spelen?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 januari 2015 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 20:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb hem zien spelen in de oefenwedstrijd tegen De Graafschap en toen bekoorde hij mij wel. Ik zag zijn statistieken en vroeg mij eigenlijk af of dit geen extra toevoeging op de flanken kan zijn voor Ajax. Dus nee, ik heb hem daar niet zien spelen! Het is ook gewoon een vraag en totaal niet aan de orde of hij naar Ajax moet komen!
Nou hij werd de nieuwe Ronaldo genoemd en hij speelt leuk nu dus waarom niet..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 05 januari 2015 - 20:51   quote  deeplink  
Ben trouwens wel blij met de huidige jeugd en verlengingen..
Plus talentvolle jeugd die weer aangetrokken wordt.
Ook de middelmaat die langzaam afvloeit dus we gaan eindelijk de goede kant op.
Nu nog een paar sterke ervaren spelers en het kan komende jaar niet op. :)
remco k
 remco k - maandag 05 januari 2015 - 20:58   quote  deeplink  
We gaan niet eindelijk de goede kant op. We gaan al 4 jaar de goede kant op. Zowel sportief als bestuurlijk met vallen en opstaan..
nora
 nora - maandag 05 januari 2015 - 22:03   quote  deeplink  
Nou ook weer niet overdrijven zolang je Zimler moet huren ga je niet echt de goede kant op, het gaat nu wel beter maar nog geen feest
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 05 januari 2015 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Beter dan Serero? denk het niet, daarnaast is hij totaal geen controlerende middenvelder.
Daarnaast doet Serero het qua statistieken ook absoluut niet minder dan Vilhena.
Als je Vilhena dan haalt dan voor de plek van Andersen, maar dan kun je beter Sinkgraven halen.
nora
 nora - maandag 05 januari 2015 - 23:31   quote  deeplink  
Goede middenvelders kan je op verschillende plekken zetten op het middenveld, vandaar dat je evengoed Sinkgraven moet halen we er nu maar 3 en je moet er minimaal 4 hebben
3sterren
 3sterren - dinsdag 06 januari 2015 - 03:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 22:54 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Beter dan Serero? denk het niet, daarnaast is hij totaal geen controlerende middenvelder.
Daarnaast doet Serero het qua statistieken ook absoluut niet minder dan Vilhena.
Als je Vilhena dan haalt dan voor de plek van Andersen, maar dan kun je beter Sinkgraven halen.
Ben wel gecharmeerd van vilhena vind hem completer dan serrero! Maar die zou niet naar ajax komen!
En idd sinkgraven is toch iets beter!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 januari 2015 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 20:58 schreef remco k het volgende:
We gaan niet eindelijk de goede kant op. We gaan al 4 jaar de goede kant op. Zowel sportief als bestuurlijk met vallen en opstaan..
Eindelijk ja we hadden verder kunnen zijn als we niet al die stomme transfers gedaan hadden
afgelopen jaren. Vertrek Erikssen en Toby terug Duarte vd Hoorn
Blind weg Zimling terug. De beperkte spelers Moisander, Sigthorsson, Schone die
eindelijk afvloeien. Schone beperkt ja hij remt teveel aanvallen af daardat hij er niet langs kan op snelheid.
Hij is zeker belangrijk geweest maar niet mijn ideale rechtsbuiten gun hem
een mooie transfer.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 januari 2015 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 22:54 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dacht dat hij ook wel eens controlerend was? Als dat niet zo is heb je er weinig
aan want dan komt hij bij ons ook op de bank.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 januari 2015 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 22:03 schreef nora het volgende:
Nou ook weer niet overdrijven zolang je Zimler moet huren ga je niet echt de goede kant op, het gaat nu wel beter maar nog geen feest
Mister positivo ziet volgens mij hele andere wedstrijden dan ons.. ;)
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 07:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dacht dat hij ook wel eens controlerend was? Als dat niet zo is heb je er weinig
aan want dan komt hij bij ons ook op de bank.
Feyenoord speelde onder Koeman ook af en toe met de punt naar voor met Clasie en Vilhena naast elkaar in een controlerende rol.
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 11:07   quote  deeplink  
En omdat ik dit topic geadopteerd heb als het winterstop topic

Oefenduel Ajax - Schalke live bij Ziggo

De oefenwedstrijd tussen Ajax en Schalke '04 is zaterdag 10 januari live en exclusief te zien via de digitale kanalen van Ziggo (kanaal 12) en UPC (kanaal 15). Dit duel dat in Qatar wordt gespeeld, is de eerste Ajax-wedstrijd met Ziggo als nieuwe hoofdsponsor van Ajax.
Het speciale programma en de wedstrijd is voor Ziggo-klanten vanaf 15.15 uur zonder extra kosten te zien op Ziggo TV digitaal kanaal 12 en via de Ziggo TV App.

Ajax - Schalke wordt eveneens via UPC, dat binnenkort onder de naam Ziggo doorgaat, uitgezonden. Dit zal op het UPC Evenementen-kanaal 15 (voor Interactieve Digitale TV-abonnees) zijn.

Voorafgaand aan de uitzending wordt er een door Ajax TV gemaakte compilatie van het trainingskamp in Qatar uitgezonden. Hiernaast kan de wedstrijd via Ajax Exclusive TV online worden bekeken.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 januari 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 januari 2015 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 11:07 schreef Eide het volgende:
En omdat ik dit geadopteerd heb als het winterstop topic

Oefenduel Ajax - Schalke live bij Ziggo

De oefenwedstrijd tussen Ajax en Schalke '04 is zaterdag 10 januari live en exclusief te zien via de digitale kanalen van Ziggo (kanaal 12) en UPC (kanaal 15). Dit duel dat in Qatar wordt gespeeld, is de eerste Ajax-wedstrijd met Ziggo als nieuwe hoofdsponsor van Ajax.
Het speciale programma en de wedstrijd is voor Ziggo-klanten vanaf 15.15 uur zonder extra kosten te zien op Ziggo TV digitaal kanaal 12 en via de Ziggo TV App.

Ajax - Schalke wordt eveneens via UPC, dat binnenkort onder de naam Ziggo doorgaat, uitgezonden. Dit zal op het UPC Evenementen-kanaal 15 (voor Interactieve Digitale TV-abonnees) zijn.

Voorafgaand aan de uitzending wordt er een door Ajax TV gemaakte compilatie van het trainingskamp in Qatar uitgezonden. Hiernaast kan de wedstrijd via Ajax Exclusive TV online worden bekeken.

Bron
Jij mag dat Eide :)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 januari 2015 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 11:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Feyenoord speelde onder Koeman ook af en toe met de punt naar voor met Clasie en Vilhena naast elkaar in een controlerende rol.
Dat dacht ik dus ook.. Voor een leuke prijs heb je dan nu een talentvolle Cvm.
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 12:44   quote  deeplink  
Als Ajax iemand als Serero zo naar achter kan schuiven.... maar goed. ik kan mij niet voorstellen dat feyenoord met Ajax gaat onderhandelen over Vilhena en bij Ajax heb ik er niemand over gehoord. Het was meer een grapje van mij kant hoewel ik denk dat het in potentie een hele goede voetballer is.
nora
 nora - dinsdag 06 januari 2015 - 13:51   quote  deeplink  
Nee zal niet gebeuren en terecht zijn genoeg mogelijkheden voor Ajax om die cvm op te vullen via Klaasen/Riedewald/Serero enz dan ga je geen Vilhena kopen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 06 januari 2015 - 13:56   quote  deeplink  
Ik vind dat Ajax grosso modo goed bezig om de jeugd aan zich te binden, met ook het aantrekken van nieuwe jeugdspelers. Maar volgens mij ligt de nadruk op dit moment wel heel erg op middenveld en aanval. Ik denk, dat de verdediging ook wel aandacht verdient. Of ben ik nu de enige die daar zo over denkt?
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 14:00   quote  deeplink  
Riedwald heeft mij geen moment kunnen overtuigen op 6. Op linksback vond ik hem daarentegen prettig goed dit seizoen. Klaassen als 6 heb ik een duidelijke mening over beschreven maar FdB heeft in interviews gezegd dat hij van mening is dat Ajax daar te veel diepgang en dreiging voor de goal mee inlevert. Zimling is gewogen en te licht bevonden en Viergever bleek ook niet de oplossing te zijn.

Ajax heeft dus feitelijk alleen Serero op dit moment en tot Bazoer echt doorbreekt zal hij nog wel even de enige blijven tenzij Ajax iemand aantrekt of Riedewald echt beter wordt in het voorwaarts denken vanuit de 6 positie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 januari 2015 door Eide --
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 13:56 schreef Pietje het volgende:
Ik vind dat Ajax grosso modo goed bezig om de jeugd aan zich te binden, met ook het aantrekken van nieuwe jeugdspelers. Maar volgens mij ligt de nadruk op dit moment wel heel erg op middenveld en aanval. Ik denk, dat de verdediging ook wel aandacht verdient. Of ben ik nu de enige die daar zo over denkt?
Daar kan ik mij best in vinden Pietje. Wel met de kanttekening dat Ajax met Bazoer, Van Bruggen, Tete en Leyder (nu fors geblesseerd) echt wel verdedigend talent heeft dat er aan zit te komen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 06 januari 2015 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 14:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar kan ik mij best in vinden Pietje. Wel met de kanttekening dat Ajax met Bazoer, Van Bruggen, Tete en Leyder (nu fors geblesseerd) echt wel verdedigend talent heeft dat er aan zit te komen.
Al die talenten die er inderdaad aankomen, heb ik meegewogen. Maar dat is voor de (nabije) toekomst. Het gaat echter om "vandaag". Behoudens de huidige basisverdedigers, welke stand-ins voor die linie heeft Ajax op dit moment? En dan bedoel ik dus stand-ins voor de centrale verdiging, die direct het stokje kunnen overnemen. Voor de rechtsbenige positie heb ik nog wel vertrouwen in Mike van der Hoorn, maar nu dat Denswil vertrokken is en een volslagen uit vorm zijnde Moisander, die hoe dan ook aan het eind van het seizoen Ajax gaat verlaten, de linksbenige cv's... Viergever? Mwa... Riedewald? Die zie ik toch vooral als linksback. Al met al vind ik het achterin tamelijk kwetsbaar!
3sterren
 3sterren - dinsdag 06 januari 2015 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 12:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook.. Voor een leuke prijs heb je dan nu een talentvolle Cvm.
Dat gaat ie niet doen!
Dat ligt al gevoelig als 1 van ons daar heen gaat!
Laat staaan de omgekeerde weg.
Ik vind het gewoon kunnen trouwens.
Pietje
 Pietje - dinsdag 06 januari 2015 - 18:13   quote  deeplink  
Savastano tekent woensdag contract

Mauro Savastano zal woensdag zijn contract tekenen bij Ajax, zo heeft de verdediger aan Ajax Showtime laten weten. De zeventienjarige linksback en Ajax bereikten eerder reeds een akkoord over een contract dat hem tot medio 2018 aan de club zal verbinden.

Voor de geboren Zaandammer is het zijn eerste contract bij de Amsterdammers. Savastano is een van de spelers van Ajax A1 die een goede indruk achterlieten de laatste tijd. Zijn goede optredens in de Youth League hebben waarschijnlijk bijgedragen aan deze aanbieding van Ajax. Naast Savastano krijgt ook Vaclav Cerny binnenkort een verlengd en verbeterd contract.

Ook Indy Groothuizen, de derde doelman die mee is op het trainingskamp in Qatar, heeft een aanbieding gekregen van Ajax. De goalie van Ajax A1 moet gaan tekenen tot medio 2018. Maandag werden de contracten van Donny van de Beek en Abdelhak Nouri al opgewaardeerd. Ook A1-spits Zakaria El Azzouzi zal morgen zijn handtekening onder een contract tot medio 2020 zetten, meldt Atlas Lions.

de bron

en de volgende... Marc Overmars heeft haast! Hij is goed bezig
remco k
 remco k - dinsdag 06 januari 2015 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 22:03 schreef nora het volgende:
Zoals ik al zei, met vallen en opstaan..
remco k
 remco k - dinsdag 06 januari 2015 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 07:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eindelijk ja we hadden verder kunnen zijn als we niet al die stomme transfers gedaan hadden
afgelopen jaren. Vertrek Erikssen en Toby terug Duarte vd Hoorn
Blind weg Zimling terug. De beperkte spelers Moisander, Sigthorsson, Schone die
eindelijk afvloeien. Schone beperkt ja hij remt teveel aanvallen af daardat hij er niet langs kan op snelheid.
Hij is zeker belangrijk geweest maar niet mijn ideale rechtsbuiten gun hem
een mooie transfer.
Jep, en in de ideale wereld winnen we ieder jaar de CL.. In de pot waar Ajax roert zitten nu eenmaal miskopen.. Daarom zeg ik ook met vallen en opstaan..

Wat wel leuk is, van alle spelers die hier genoemd werden als directe versterkingen, wie blijkt dat nu eigenlijk ook allemaal te zijn.. Ik heb totaal denk ik wel 40 namen langs zien komen van wie menigeen hier zei dat ze ze moesten komen omdat ze zo geweldig waren en dit elftal wel even zouden gaan dragen..
remco k
 remco k - dinsdag 06 januari 2015 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 14:00 schreef Eide het volgende:
Riedwald heeft mij geen moment kunnen overtuigen op 6. Op linksback vond ik hem daarentegen prettig goed dit seizoen. Klaassen als 6 heb ik een duidelijke mening over beschreven maar FdB heeft in interviews gezegd dat hij van mening is dat Ajax daar te veel diepgang en dreiging voor de goal mee inlevert. Zimling is gewogen en te licht bevonden en Viergever bleek ook niet de oplossing te zijn.

Ajax heeft dus feitelijk alleen Serero op dit moment en tot Bazoer echt doorbreekt zal hij nog wel even de enige blijven tenzij Ajax iemand aantrekt of Riedewald echt beter wordt in het voorwaarts denken vanuit de 6 positie.
Ik kan me vergissen hoor, maar ik meen mij te herinneren dat je Riedewald juist goed vond invallen en spelen op 6.
remco k
 remco k - dinsdag 06 januari 2015 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 15:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Al die talenten die er inderdaad aankomen, heb ik meegewogen. Maar dat is voor de (nabije) toekomst. Het gaat echter om "vandaag". Behoudens de huidige basisverdedigers, welke stand-ins voor die linie heeft Ajax op dit moment? En dan bedoel ik dus stand-ins voor de centrale verdiging, die direct het stokje kunnen overnemen. Voor de rechtsbenige positie heb ik nog wel vertrouwen in Mike van der Hoorn, maar nu dat Denswil vertrokken is en een volslagen uit vorm zijnde Moisander, die hoe dan ook aan het eind van het seizoen Ajax gaat verlaten, de linksbenige cv's... Viergever? Mwa... Riedewald? Die zie ik toch vooral als linksback. Al met al vind ik het achterin tamelijk kwetsbaar!
Iedere positie dubbel bezet dus..
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 januari 2015 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, met vallen en opstaan..
Het is heel simpel. Op de toekomst(verlengen van contracten en aantrekken van talenten) gaat zeer goed tot geweldig.
De aankopen, die versterkingen hadden moeten zijn/worden, is gewoon zwaar ruk. Geen van de aankopen heeft Ajax verder gebracht en/of heeft een zak geld opgebracht. Elke aankoop is er voor de penningmeester alleen geweest om af te schrijven leveren uiteindelijk 0,0 op. De spelers die verkocht zijn waren er allemaal al voor de "revolutie".
Dus op het vlak van versterkingen kan men nog heel veel leren. Geen kritiek maar een keihard feit wat niet te ontkennen valt!!
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 19:27   quote  deeplink  
Ik heb inderdaad wel eens gezegd dat Riedewald goed inviel. Maar echt overtuigen als CVM als ik er zo aan terug denk eigenlijk niet. Ik mis bij hem op dit moment de voorwaartse voortzetting. Dat is ook niet gek en zeker niet erg. Riedewald is net 18 en CVM is opbouwend de belangrijkste positie bij Frank de Boer. Dat je daar met 18 nog iets te licht voor bent is niet gek en niet erg. Op termijn denk ik zeker dat hij een goede CVM kan worden maar op dit moment is hij als linksback gewoon beter op z'n plek.
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 19:40   quote  deeplink  
'Ajax is bereid 6 tot 8 miljoen voor een speler uit te geven, dat is het maximum'

Ajax-trainer Frank de Boer staat volledig achter het beleid dat de Amsterdamse club voert. De coach stelt in gesprek met ABA Today begrip te hebben voor de koers van Ajax, hij stoort zich niet aan het feit dat de club niet met de geldbuidel smijt.

Een manier om de volgende ronde van de Champions League te behalen, een grote sportieve wens van De Boer, is door kwaliteit en ervaring aan te trekken. Maar, weet De Boer: kopen is niet altijd de oplossing. "Ik sta achter het beleid en de visie", wordt De Boer door Ajax Life geciteerd in de uitgave van Ajax Business Associates.

"Ajax is bereid 6 tot 8 miljoen euro voor een speler uit te geven, maar dat is het maximum", gaat De Boer verder. Sinds de nieuwe koers van kracht is, was het maximale bedrag dat Ajax aan een speler spendeerde vier miljoen euro. De club houdt niet bewust zijn hand op de knip, maar ondervindt in zijn zoektocht naar versterkingen met ervaring in de benen dat het niet altijd makkelijk is om de juiste speler te vinden.

"Die moet echt op je pad komen. Iemand van 28 is op de top van zijn kunnen en gaat vanwege de salarissen en competitie niet naar Ajax, want we zoeken wel top, echt tóp. En iemand die geen top is en een jong talent in de weg zit, hoeven we gewoon niet. Dan kies ik voor het talent", zei De Boer eerder in gesprek met De Telegraaf over die zoektocht.

Bron
nora
 nora - dinsdag 06 januari 2015 - 20:24   quote  deeplink  
Dit is nou goed nieuws !!!!
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 20:59   quote  deeplink  
Abdelhak Nouri zal in Nederland een contract tekenen tot 2018, met de intentie om daar 2 jaar bij te doen odra hij 18 wordt waardoor hij tot 2020 aan Ajax verbonden wordt.
Eide
 Eide - dinsdag 06 januari 2015 - 21:11   quote  deeplink  
Vernieuwd contract Ajax-talent Nouri

Ajax heeft het contract van talent Abdelhak 'Appie' Nouri verlengd tot de zomer van 2018. Daarnaast heeft de Amsterdamse club de intentie om het contract op 2 april, als Nouri zijn 18e verjaardag viert, opnieuw te verlengen tot medio 2020.

Nouri, die van trainer Frank de Boer een kans kreeg om mee te trainen met de selectie tijdens het trainingskamp in Qatar, werd op het veld direct gefeliciteerd door zijn trainer met de contractverlenging. Nouri had bij Ajax tot medio 2017 een verbintenis.

Bron

---------

Nu met bron :)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 januari 2015 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 januari 2015 - 18:31 schreef Eide het volgende:
Ik ben dit topic gaan gebruiken voor alle winter dingen. Vorig jaar hadden we een winterstop topic algemeen. Dat was wel wat handiger ;)
Uw wens is verhoord! Alsjeblieft, topictitel aangepast! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 januari 2015 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 18:13 schreef Pietje het volgende:
Savastano tekent woensdag contract

Mauro Savastano zal woensdag zijn contract tekenen bij Ajax, zo heeft de verdediger aan Ajax Showtime laten weten. De zeventienjarige linksback en Ajax bereikten eerder reeds een akkoord over een contract dat hem tot medio 2018 aan de club zal verbinden.

Voor de geboren Zaandammer is het zijn eerste contract bij de Amsterdammers. Savastano is een van de spelers van Ajax A1 die een goede indruk achterlieten de laatste tijd. Zijn goede optredens in de Youth League hebben waarschijnlijk bijgedragen aan deze aanbieding van Ajax. Naast Savastano krijgt ook Vaclav Cerny binnenkort een verlengd en verbeterd contract.

Ook Indy Groothuizen, de derde doelman die mee is op het trainingskamp in Qatar, heeft een aanbieding gekregen van Ajax. De goalie van Ajax A1 moet gaan tekenen tot medio 2018. Maandag werden de contracten van Donny van de Beek en Abdelhak Nouri al opgewaardeerd. Ook A1-spits Zakaria El Azzouzi zal morgen zijn handtekening onder een contract tot medio 2020 zetten, meldt Atlas Lions.

de bron

en de volgende... Marc Overmars heeft haast! Hij is goed bezig
Vooral Cerny is top om te verlengen! Die gozer wordt echt een grote!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 januari 2015 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 januari 2015 - 21:11 schreef Eide het volgende:
Vernieuwd contract Ajax-talent Nouri

Ajax heeft het contract van talent Abdelhak 'Appie' Nouri verlengd tot de zomer van 2018. Daarnaast heeft de Amsterdamse club de intentie om het contract op 2 april, als Nouri zijn 18e verjaardag viert, opnieuw te verlengen tot medio 2020.

Nouri, die van trainer Frank de Boer een kans kreeg om mee te trainen met de selectie tijdens het trainingskamp in Qatar, werd op het veld direct gefeliciteerd door zijn trainer met de contractverlenging. Nouri had bij Ajax tot medio 2017 een verbintenis.

Bron

---------

Nu met bron :)
Voordeel is wel dat alle contracten die nu met jeugdspelers worden verlengd de intentie bevatten om op 18-jarige leeftijd gelijk tot 2020 te tekenen! Mooie verjaardagscadeaus voor die jongens!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 januari 2015 - 23:24   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 januari 2015 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

0.0232279