|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 januari 2015 - 21:59 schreef Hummel10 het volgende:[..] Zo weinig heeft hij nou ook wwer niet gespeeld toch? Op de bank gezeten bij teams waar hij het net niet redde maar toch minuten maakte. De laatste 4 jaar totaal 55 wedstrijden meegedaan.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Is niet erg veel maar misschien waren die teams te hoog gegrepen en hadden ze betere spelers beschikking? Bij Paok speelt hij wel gewoon.. Of dat hij goed speelt kan ik je niet vertellen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 13:24 schreef Hummel10 het volgende:[..] Is niet erg veel maar misschien waren die teams te hoog gegrepen en hadden ze betere spelers beschikking? Bij Paok speelt hij wel gewoon.. Of dat hij goed speelt kan ik je niet vertellen. ook daar speelt hij weinig. 5 van de 16 competitie wedstrijden maar. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 13:19 schreef remco k het volgende:[..] 5 competitiepotjes op het veld verschenen dit jaar van de 16 gespeelde wedstrijden. Dan ben je geen vaste basisspeler.. Maar goed, ik zie hem wel graag terug komen hoor, dat geld voor zowat alle oudspelers. Maar ik vraag me af wat hij toe kan voegen aan dit Ajax.. Heeft hij wel voldoende dynamiek op alleen op CVM te spelen? En men kan wel zeggen dat hij het Ajax spelletje kent, maar dat vind ik onzin, zeker zijn positie is nog nooit ingevuld zoals dat nu gebeurt onder de Boer. En hij is al 7 jaar weg bij ons.. Ik vind het erg lastig om te zeggen of ie wel of niet wat kan toevoegen.. Hij heeft inderdaad maar 5 potjes gespeeld, maar hij was in de eerste 2 wedstrijden gewoon basispeler en toen raakte hij geblesseerd. Hij kwam terug en kreeg terugslag waarna hij in de wedstrijd tegen Pathatinaikos weer bij de selectie zat. Toen is hij op de training geblesseerd geraakt. een lichte kuitblessure, de laatste 2 wedstrijden gewoon weer volle 90 minuten gespeeld.
Het is niet echt een dynamische speler, niet Box to Box ofzo. maar hij kan verdedigen en passen, dat lijkt me het belangrijkste in voor een cvm.
Ik denk wel dat hij wat kan toevoegen want hij lijkt me sowieso beter dan Zimling, daarnaast is Maduro sterk in de lucht en ik vind dat Ajax dat ook wel kan gebruiken, zowel verdedigend als aanvallend. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Dat is wel weinig ja.. Denk dat hij ook niet de gewenste cvm is.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 17:49 schreef NatjosFC het volgende:[..] Hij heeft inderdaad maar 5 potjes gespeeld, maar hij was in de eerste 2 wedstrijden gewoon basispeler en toen raakte hij geblesseerd. Hij kwam terug en kreeg terugslag waarna hij in de wedstrijd tegen Pathatinaikos weer bij de selectie zat. Toen is hij op de training geblesseerd geraakt. een lichte kuitblessure, de laatste 2 wedstrijden gewoon weer volle 90 minuten gespeeld. Het is niet echt een dynamische speler, niet Box to Box ofzo. maar hij kan verdedigen en passen, dat lijkt me het belangrijkste in voor een cvm. Ik denk wel dat hij wat kan toevoegen want hij lijkt me sowieso beter dan Zimling, daarnaast is Maduro sterk in de lucht en ik vind dat Ajax dat ook wel kan gebruiken, zowel verdedigend als aanvallend. Maar dat betekend dat ie dus extreem blessuregevoelig is.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Dat is zeker waar, of in ieder geval gebleken dit seizoen. maar vergeet niet dat hij bij Sevilla dus een heel seizoen heeft gemist van wege een hartafwijking. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 18:46 schreef NatjosFC het volgende:[..] Dat is zeker waar, of in ieder geval gebleken dit seizoen. maar vergeet niet dat hij bij Sevilla dus een heel seizoen heeft gemist van wege een hartafwijking. Van mij mag ie best komen hoor, maar wat voegt hij toe??
Kijk, als hij zijn Valencia niveau weet te halen, en daarbij opgeteld zijn ervaring die hij bij de clubs heeft opgedaan, dan zou het een gouden zet kunnen zijn om hem 4 of 5 jaar vast te leggen, en dat er wat tijd in zijn "goed worden" moet worden geïnvesteerd zou dan niet zo'n issue zijn..
Maar die meerwaarde zijn lukt hem bij zijn huidige club ook niet, waarom bij ons dan wel?? |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 19:06 schreef remco k het volgende:[..] Van mij mag ie best komen hoor, maar wat voegt hij toe?? Kijk, als hij zijn Valencia niveau weet te halen, en daarbij opgeteld zijn ervaring die hij bij de clubs heeft opgedaan, dan zou het een gouden zet kunnen zijn om hem 4 of 5 jaar vast te leggen, en dat er wat tijd in zijn "goed worden" moet worden geïnvesteerd zou dan niet zo'n issue zijn.. Maar die meerwaarde zijn lukt hem bij zijn huidige club ook niet, waarom bij ons dan wel?? Geen idee, maar ik probeer het liever met hem dan met Zimling. Daarnaast is hij een Ajacied en ik denk wel dat hij mensen op zijn plek kan zetten, met het vertrek van Moisander komende zomer leveren we sowieso al veel ervaring en dat kun je met hem weer opvangen.
Poulsen en daarvoor Ooijer blijken in de kleedkamer ook invloed te hebben gehad(met name Ooijer), ik denk dat Maduro dat ook kan. Met name door zijn ervaring op hoog niveau, iets wat Zimling niet heeft in tegenstelling tot Poulsen en toch ook Ooijer die ondanks dat hij niet bij de absolute top heeft gespeeld in het buitenland hier wel 7x kampioen is geworden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Beter die avatar van jou Natjos ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Jij bent wel heel makkelijk om zeg... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 20:08 schreef NatjosFC het volgende:[..] Geen idee, maar ik probeer het liever met hem dan met Zimling. Daarnaast is hij een Ajacied en ik denk wel dat hij mensen op zijn plek kan zetten, met het vertrek van Moisander komende zomer leveren we sowieso al veel ervaring en dat kun je met hem weer opvangen. Poulsen en daarvoor Ooijer blijken in de kleedkamer ook invloed te hebben gehad(met name Ooijer), ik denk dat Maduro dat ook kan. Met name door zijn ervaring op hoog niveau, iets wat Zimling niet heeft in tegenstelling tot Poulsen en toch ook Ooijer die ondanks dat hij niet bij de absolute top heeft gespeeld in het buitenland hier wel 7x kampioen is geworden. Weet je wat zo apart is.. We horen dat die jongens in de kleedkamer heel belangrijk zijn geweest, maar zoiets is alleen van horen zeggen..
Maar misschien kan die inderdaad toevoegen wat je zegt.. Dat zou mooi zijn.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overmars hoort niets uit Newcastle over De Boer
Britse tabloids laten de koppen schreeuwen dat Frank de Boer topkandidaat is om na deze zomer aan de slag te gaan bij Newcastle United. De trainer van Ajax wordt eveneens in verband gebracht met Liverpool, maar technisch directeur van Ajax Marc Overmars laat weten niets vernomen te hebben uit Engeland, niet voor nu noch voor na deze jaargang.
Newcastle United, de club waar ex-Ajacieden Siem de Jong en Vurnon Anita, maar ook de internationals Tim Krul en Daryl Janmaat onder contract staan, zag Alan Pardew onlangs overstappen naar Crystal Palace. Onmiddellijk dook de naam van De Boer op in (Britse) media, maar de oefenmeester gaf al eerder aan Ajax niet tussentijds te verlaten. ,,Dat gaat honderd procent niet gebeuren, Frank maakt sowieso het seizoen bij Ajax af," stelde zijn zaakwaarnemer Guido Albers, die ook nu niets vernam van Newcastle United.
De Boer lijkt voor Britse clubs een gewilde trainer. Twee jaar geleden informeerde Liverpool al en vorig jaar stond hij hoog op het lijstje bij Tottenham Hotspur. Bron
--------------------
Verzonnen Nieuws is ook nieuws zeg maar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Tja heb hem nooit echt meer zien spelen na Ajax dus heb niet de kennis om hem te verdedigen. Als hij dan ook nog eens altijd geblesseerd is wordt het een lastig verhaal. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 20:45 schreef remco k het volgende:[..] Weet je wat zo apart is.. We horen dat die jongens in de kleedkamer heel belangrijk zijn geweest, maar zoiets is alleen van horen zeggen.. Maar misschien kan die inderdaad toevoegen wat je zegt.. Dat zou mooi zijn.. Poulsen en Ooijer wisten wel degelijk over te brengen wat er in sommige wedstrijden nodig was. Voetballend waren ze soms nuttig soms konden ze niet merr mee. Als je dan toch dat type erbij wilt halen doe dan Johnny ipv Maduro |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Speciaal voor jou ;-)
en een beetje voor Fischer:) hopen dat ie helemaal back is na de winterstop! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zeker nog 3 weken, dan eerst nog Jong Ajax via 30, 60 en 90 minuten. En als alles goed gaat komt Ajax 1 eens om de hoek met waarschijnlijk initieel invalbeurten. Ik gok op eind februari op z'n vroegst. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 21:48 schreef NatjosFC het volgende:[..] Speciaal voor jou ;-) en een beetje voor Fischer:) hopen dat ie helemaal back is na de winterstop! Dat stel ik zeer op prijs vriend ;-) |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 22:10 schreef Eide het volgende:Zeker nog 3 weken, dan eerst nog Jong Ajax via 30, 60 en 90 minuten. En als alles goed gaat komt Ajax 1 eens om de hoek met waarschijnlijk initieel invalbeurten. Ik gok op eind februari op z'n vroegst. Denk dat hij eerst wel een stuk of 3 wedstrijden 90 minuten gaat maken bij jong Ajax voor hij weer bij de selectie zit mits iedereen fit blijft natuurlijk. zal inderdaad nog wel even duren. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Geen probleem, heb trouwens ook jou link gebruikt om deze image te resizen. Geweldige tip! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2015 - 21:44 schreef Hummel10 het volgende:[..] Poulsen en Ooijer wisten wel degelijk over te brengen wat er in sommige wedstrijden nodig was. Voetballend waren ze soms nuttig soms konden ze niet merr mee. Als je dan toch dat type erbij wilt halen doe dan Johnny ipv Maduro Dat is toch iets anders dan belangrijk zijn in de kleedkamer??
Dat vind ik zo'n containerbegrip. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Zou het dan toch nog gebeuren Raffie ? ================================ Hoewel de aanvallende middenvelder van Hamburger SV in een eerder stadium liet weten dat een terugkeer in Amsterdam nog niet aan de orde is, is een overgang wellicht toch mogelijk. De routinier zou ervoor openstaan om HSV al in januari te verlaten. Alle opties liggen nog open, gaf de 109-voudig Oranje-international |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 08:24 schreef remco k het volgende:[..] Dat is toch iets anders dan belangrijk zijn in de kleedkamer?? Dat vind ik zo'n containerbegrip. Ja misschien is Zimling dan ook wel belangrijk maar om daar nou een miljoen voor te betalen? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 12:15 schreef nora het volgende:Zou het dan toch nog gebeuren Raffie ? ================================ Hoewel de aanvallende middenvelder van Hamburger SV in een eerder stadium liet weten dat een terugkeer in Amsterdam nog niet aan de orde is, is een overgang wellicht toch mogelijk. De routinier zou ervoor openstaan om HSV al in januari te verlaten. Alle opties liggen nog open, gaf de 109-voudig Oranje-international Gewoon doen en Johnny erbij en gaan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waarvoor zou je Heitinga nodig hebben dan??
Die jongen kan heel het niveau niet meer aan.. Heeft 10 wedstrijden gespeeld dit seizoen. En hij is de ervaren verdediger. Maar toch is er maar 1 ploeg in de Bundesliga met meer tegengoals dan Hertha..
Wat voegt ie dan toe?? Misschien in vak 410 opstellen.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Johnny is over, mentaal wel een strijder maar is de laatste jaren een stuk minder geworden daarom geen basis meer. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 14:02 schreef remco k het volgende:Waarvoor zou je Heitinga nodig hebben dan?? Die jongen kan heel het niveau niet meer aan.. Heeft 10 wedstrijden gespeeld dit seizoen. En hij is de ervaren verdediger. Maar toch is er maar 1 ploeg in de Bundesliga met meer tegengoals dan Hertha.. Wat voegt ie dan toe?? Misschien in vak 410 opstellen.. Kan erg belangrijk zijn in de kleedkamer ;-) Ik denk dat een vd Vaart en een Johnny erg belangrijk kunnen zijn voor deze jonge ploeg. Waar een Maduro geen Nederlands elftal heeft gespeeld hebben vd Vaart en Heitinga dat wel. Zijn echte Ajacieden en Johnny krijgt dan niet zo een actieve rol maar kan echt nog wel wat toevoegen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 15:19 schreef Hummel10 het volgende:[..] Kan erg belangrijk zijn in de kleedkamer ;-) Ik denk dat een vd Vaart en een Johnny erg belangrijk kunnen zijn voor deze jonge ploeg. Waar een Maduro geen Nederlands elftal heeft gespeeld hebben vd Vaart en Heitinga dat wel. Zijn echte Ajacieden en Johnny krijgt dan niet zo een actieve rol maar kan echt nog wel wat toevoegen. Maduro heeft wel degelijk Nederlands elftal gespeeld.. En acht ik op dit moment beter dan Heitinga..
Vd Vaart zal zeker wat toevoegen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 16:11 schreef remco k het volgende:[..] Maduro heeft wel degelijk Nederlands elftal gespeeld.. En acht ik op dit moment beter dan Heitinga.. Vd Vaart zal zeker wat toevoegen.. 17 maduro 87 Heitinga |
|
|
|
|
Twanus1
|
|
|
Vd Vaart altijd doen. Dat is wat we nodig hebben met deze jonge groep. Singraven ook direct ophalen en op naar het 5e kampioenschap. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zijn interlands toch??
Heitinga is ouder en in mijn optiek eigenlijk wel klaar met zijn carriere.
Maduro zou ook voetballend nog iets toe kunnen voegen mits hij fit kan worden en blijven.. Dan zou je daar maarzo nog een jaar of 4 plezier van kunnen hebben.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 16:11 schreef remco k het volgende:[..] Maduro heeft wel degelijk Nederlands elftal gespeeld.. En acht ik op dit moment beter dan Heitinga.. Vd Vaart zal zeker wat toevoegen.. Kan zijn maar Maduro is echt slappe hap. Dat is hij altijd geweest en zal hij altijd blijven daarbij heeft Heitinga meer op een hoog niveau gespeeld dan Maduro. Heitinga is een strijder die de jonge gasten op hun kloten kan geven daar is Maduro absoluut het type niet voor. Nee Heitinga mag van mij komen maar aub geen Maduro |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Zijn interlands toch?? Heitinga is ouder en in mijn optiek eigenlijk wel klaar met zijn carriere. Maduro zou ook voetballend nog iets toe kunnen voegen mits hij fit kan worden en blijven.. Dan zou je daar maarzo nog een jaar of 4 plezier van kunnen hebben.. Heitinga was lange tijd basisspeler en heeft een WK finale gespeeld. Maduro heeft het moeten doen invalbeurtjes dus die 17 "interlands" van Maduro zijn een lachertje tov de staat van dienst van Heitinga in Oranje.
Heitinga is in November 31 geworden en maduro wordt in februari 30 dus ze schelen 15 maanden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 januari 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 19:04 schreef Brandje het volgende:[..] Heitinga was lange tijd basisspeler en heeft een WK finale gespeeld. Maduro heeft het moeten doen invalbeurtjes dus die 17 "interlands" van Maduro zijn een lachertje tov de staat van dienst van Heitinga in Oranje. Heitinga is in November 31 geworden en maduro wordt in februari 30 dus ze schelen 15 maanden. Heb je Heitinga het laatste jaar nog weleens over het veld heen zien strompelen?? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: We hadden het toch over de interlands dat die van Maduro tov die van Heitinga een lachertje zijn? Ik heb nooit iets met Maduro gehad. Slappe zak vond en vind ik het. Zal best kunnen voetballen maar hij is niet het type ervaring wat wij nodig hebben want hij is geen type speler/mens die de poppetjes corrigeert en die jonge gasten op hun flikker geeft. Kan ook niet net dat beetje gif in een wedstrijd gooien de we soms nodig hebben om over een dood punt te komen. Die eigenschappen heeft Heitinga wel. Daarbij vind ik de CVM positie best aardig bezet met Serero. Riedewald die er aan komt. Bazoer waar FdB lovend over is en zelfs Heitinga zou daar kunnen spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 19:55 schreef Brandje het volgende:[..] We hadden het toch over de interlands dat die van Maduro tov die van Heitinga een lachertje zijn? Ik heb nooit iets met Maduro gehad. Slappe zak vond en vind ik het. Zal best kunnen voetballen maar hij is niet het type ervaring wat wij nodig hebben want hij is geen type speler/mens die de poppetjes corrigeert en die jonge gasten op hun flikker geeft. Kan ook niet net dat beetje gif in een wedstrijd gooien de we soms nodig hebben om over een dood punt te komen. Die eigenschappen heeft Heitinga wel. Daarbij vind ik de CVM positie best aardig bezet met Serero. Riedewald die er aan komt. Bazoer waar FdB lovend over is en zelfs Heitinga zou daar kunnen spelen. Nee, we hadden het over de meerwaarde van de spelers als ze naar Ajax zouden komen.
Ik vond Maduro echt een geweldige speler, heb hem een wedstrijd tegen Barca in de toptijd Messi Xavi en Iniesta vrijwel alleen volledig uit de wedstrijd gespeeld.. Die kon echt wel wat.. Of ie dat nog kan betwijfel ik..
Heitinga heeft die eigenschap inderdaad wel, maar de fysieke kracht die daar bij hoort is al even weg.. Volgens mij zijn zn knieeen versleten.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Zijn interlands toch?? Heitinga is ouder en in mijn optiek eigenlijk wel klaar met zijn carriere. Maduro zou ook voetballend nog iets toe kunnen voegen mits hij fit kan worden en blijven.. Dan zou je daar maarzo nog een jaar of 4 plezier van kunnen hebben.. Ja dat ben ik dan weer wel met je eens. Misschien is het ook gewoon een stukje sentiment hoor en zullen ze misschien beide niet veel meer toevoegen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Eigenlijk beantwoord jij je eigen vraag met je link.....bijzaken en geruchten Tis komkommertijd Hummel ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik ken hem niet....moet je eerst maar ff uitzoeken of hij gestald is door Chelsea, bovendien verkoopt Vitesse niet aan Ajax |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Omdat hij viind dat hij op dit moment nog beter is als zijn vervangers !! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Als dit je beste op die positie is mag je jezelf nog wel even achter je oren krabben.. Middelmaat en dat bewijst hij al geruime tijd. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2015 - 21:22 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Ik ken hem niet....moet je eerst maar ff uitzoeken of hij gestald is door Chelsea, bovendien verkoopt Vitesse niet aan Ajax Geen idee maar na vitesse gaat het wat minder met hem. Laat hem maar opbloeien in de eredivisie is pas 21 naast Veltman met zijn snelheid zou perfect zijn. Kan hij nog wat corrigeren dat zie ik moisander nooit doen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2015 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Blijf dit een mooi filmpje vinden |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax start tegen Schalke met Kishna én Riedewald
Ajax begint morgen met Ricardo Kishna en Jairo Riedewald in de basis. In Qatar oefenen de Amsterdammers om half vier Nederlandse tijd. De opstelling kent geen verrassingen, omdat trainer Frank de Boer in Doha in grote partijen steeds met dezelfde namen begon. Ajax start met Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Riedewald, Klaassen, Serero, Andersen, Schöne, Milik en Kishna tegen het Schalke van Klaas-Jan Huntelaar.
,,Ik wil de jongens die starten het liefst negentig minuten proberen te laten spelen. De rest speelt woensdag een oefenwedstrijd," zei De Boer, die de toptalenten Van de Beek en Nouri nog niet bij de wedstrijdselectie zette, maar wel Bazoer.
De trainer vindt het enerzijds best jammer vindt dat Schalke 04 5-3-2 speelt. ,,Want tegen dit systeem moet je dan een paar keer gevoetbald hebben, maar aan de andere kant is het ook weer een uitdaging. Ik wil dat de jongens laten zien dat we een goede week achter de rug hebben."
De oefenwedstrijd is exclusief te zien via de digitale kanalen van Ziggo, de hoofdsponsor van Ajax. Bron
------------------------
Uitzending vanaf 15:15 Ziggo kanaal 12, UPC kanaal 15.
De Duitse sportzender Sport1 niet te verwarren met de Nederlandse betaalzender Sport1 zendt de oefenwedstrijd eveneens live uit. Sport1 is ongecodeerd via de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost te ontvangen. De uitzendfrequentie is 12.480 GHz V 27500 3/4.
Opstelling Ajax: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Riedewald, Klaassen, Serero, Andersen, Schöne, Milik, Kishna.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De Boer: "We hebben dat nu een paar keer gedaan en worden er niet vrolijk van"
Ajax heeft besloten dat het niet langer veel spelers gaat uitlenen aan andere clubs in Eredivisie of Jupiler League. Vooral dit seizoen vallen de cijfers van de huurlingen behoorlijk tegen.
Lesley de Sa en Mickey van der Hart hebben geen vaste basisplaats bij Go Ahead Eagles en Dejan Meleg zit bij SC Cambuur in dezelfde situatie. Fabian Sporkslede speelde bij Willem II tot op heden zelfs nog maar negentien minuten in de hoofdmacht.
Clubs hoeven daarom in principe niet langer meer bij Ajax aan te kloppen. "We hebben nu al een paar keer spelers verhuurd en daar worden we niet vrolijk van. Ze spelen vaak niet en dan moeten ze in het tweede spelen. Dan kunnen we ze beter in Jong Ajax hebben en onder onze eigen hoede houden. We zijn er niet zo happig op", aldus Frank de Boer in De Telegraaf. Bron
-------------
Toch wel een opvallende uitspraak. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 - 11:43 schreef Eide het volgende:De Boer: "We hebben dat nu een paar keer gedaan en worden er niet vrolijk van"Ajax heeft besloten dat het niet langer veel spelers gaat uitlenen aan andere clubs in Eredivisie of Jupiler League. Vooral dit seizoen vallen de cijfers van de huurlingen behoorlijk tegen. Lesley de Sa en Mickey van der Hart hebben geen vaste basisplaats bij Go Ahead Eagles en Dejan Meleg zit bij SC Cambuur in dezelfde situatie. Fabian Sporkslede speelde bij Willem II tot op heden zelfs nog maar negentien minuten in de hoofdmacht. Clubs hoeven daarom in principe niet langer meer bij Ajax aan te kloppen. "We hebben nu al een paar keer spelers verhuurd en daar worden we niet vrolijk van. Ze spelen vaak niet en dan moeten ze in het tweede spelen. Dan kunnen we ze beter in Jong Ajax hebben en onder onze eigen hoede houden. We zijn er niet zo happig op", aldus Frank de Boer in De Telegraaf. Bron------------- Toch wel een opvallende uitspraak. Vind het wel logisch. Tuurlijk kan een GAE of WII geen basisplaats garanderen voor de spelers van Ajax maar vd Hart is niet een maar zeker twee klasse beter dan die grabbelaar die er nu bij de eagles in de goal staat. Dus of ze krijgen een eerlijke kans of ze blijven lekker bij Ajax. Wat ik zorgwekkender vind is dat er van al die zogenaamde toptalenten niemand doorbreekt. Meleg was een wereldtalent waar half europa achteraan zat maar maakt niet de stappen die hij zou moeten maken. Mats Rits hetzelfde. Van Kessel is afgeserveerd. Dus of ze scouten niet goed of ze leiden niet best op. Of zouden ze de grote clubs tactiek toepassen. We halen gewoon wat talenten vroeg weg bij hun clubs en als er een op de tien doorbreekt dan hebben we het goed gedaan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er zit natuurlijk een wereld van verschil tussen talent en doorbreken. Maar het medium verhuren lijkt voor het doorbreken niet veel verschil te maken. Eigenlijk heeft alleen Jan Vertonghen ooit echt duidelijk stappen gemaakt in een verhuur periode. Verder kan ik mij weinig jongens herinneren die echt beter terug kwamen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
simon zwartkruis @simonzwartkruis Niet in wedstrijdselectie #Ajax tegen Schalke: Vd Beek, Nouri, Muric, Groothuizen, Zimling, Fischer, Boilesen Twitter |
|
|
|