BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien dat je het zelf niet zo ervaart.. ;-)
Mensen die voor mij echt belangrijk zijn, dus in mijn directe omgeving en op mijn werk ervaren dat ook totaal anders. En gelukkig is dat wat voor mij telt. Niet wat mensen op een forum ervan vinden.
Echt wel...je ligt te zweten in je bed man van wat ik er van vind
remco k
 remco k - woensdag 14 januari 2015 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 19:26 schreef Nenam_tiL het volgende:
Dat quoten gaat niet goed Boudewijn....
Foutje van onszelf denk ik..
remco k
 remco k - woensdag 14 januari 2015 - 19:56   quote  deeplink  
Maar inderdaad, wat jij overal van vind daar ben ik dagenlang mee bezig..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 19:56 schreef remco k het volgende:
Maar inderdaad, wat jij overal van vind daar ben ik dagenlang mee bezig..
;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:05   quote  deeplink  
Ik lees meer dan dat ik reageer.....is beter
remco k
 remco k - woensdag 14 januari 2015 - 20:11   quote  deeplink  
Ik ook.
Eide
 Eide - woensdag 14 januari 2015 - 20:13   quote  deeplink  
Zeggen de twee met 36k+ en 41k+ posts :D
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 19:26 schreef Nenam_tiL het volgende:
Dat quoten gaat niet goed Boudewijn....
Komt doordat er bij 1 reactie iets fout is gegaan met quoten. Daarna krijg je een kettingreactie. Ligt niet aan het forum.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:13 schreef Eide het volgende:
Zeggen de twee met 36k+ en 41k+ posts :D
3 jaar terug had ik er makkelijk 100 per dag vriend.....nu allang niet meer
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:19 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

3 jaar terug had ik er makkelijk 100 per dag vriend.....nu allang niet meer
Nu hooguit 10. Ja ik ben wakker.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Komt doordat er bij 1 reactie iets fout is gegaan met quoten. Daarna krijg je een kettingreactie. Ligt niet aan het forum.
Ohw oke ...ik ben een digibeet, ik geloof je direct
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:20 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ohw oke ...ik ben een digibeet, ik geloof je direct
Niet alleen digibeet toch? ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nu hooguit 10. Ja ik ben wakker.
Ligt aan het onderwerp...... over wie er moeten komen of posities hou ik me niet mee bezig
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ligt aan het onderwerp...... over wie er moeten komen of posities hou ik me niet mee bezig
Me too!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet alleen digibeet toch? ;-)
Nee....heb wel meer minpunten ;-(
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:24   quote  deeplink  
quote:

[..]

Klopt!
Eide
 Eide - woensdag 14 januari 2015 - 20:26   quote  deeplink  
quote:

[..]

Geen tieten bijvoorbeeld.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt!
Niemand is perfect.....ik kom een heel eind maar net iets te kort ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Geen tieten bijvoorbeeld.
Wel een bierpens
Eide
 Eide - woensdag 14 januari 2015 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Wel een bierpens
Toch niet hetzelfde
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Niemand is perfect.....ik kom een heel eind maar net iets te kort ;-)
Klopt kabouter! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Toch niet hetzelfde
Zijn allebei een afdak
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt kabouter! ;-)
Napoleon was ook niet groot en Messi ook niet
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 januari 2015 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Napoleon was ook niet groot en Messi ook niet
Hahaha ga jij jezelf met hen vergelijken? Whahaha
Eide
 Eide - woensdag 14 januari 2015 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:30 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Napoleon was ook niet groot
Is een mythe trouwens. Hij was 170cm in een tijd waar 165cm een gemiddelde lengte was. Aangezien geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars heeft men echter zijn lengte in Franse lengtematen bewust verkeerd omgezet naar Engelse maten waardoor de mythe ontstond dat hij slechts 157cm was.

Tot zover het spelletje triviant voor vandaag ;)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 14 januari 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 20:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Is een mythe trouwens. Hij was 170cm in een tijd waar 165cm een gemiddelde lengte was. Aangezien geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars heeft men echter zijn lengte in Franse lengtematen bewust verkeerd omgezet naar Engelse maten waardoor de mythe ontstond dat hij slechts 157cm was.

Tot zover het spelletje triviant voor vandaag ;)
Dan win ik van hem ;-)
nora
 nora - woensdag 14 januari 2015 - 20:51   quote  deeplink  
Pff het wordt tijd om te spijbelen
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 14 januari 2015 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 18:52 schreef nora het volgende:
Er zitten er genoeg op dit forum die erg eigenweis zijn incl mijzelf !!!
Maak mezelf er ook schuldig aan hoor.. En gelukkig maar dat er wat karakter is anders was het zo stil hier..
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 14 januari 2015 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 08:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vond niet dat hij daar een fout maakte. Ballotelli maakte gewoon een schwalbe. Dat was een fout van de scheidsrechter en niet van Van der Hoorn. Hij is daardoor wel op een bepaalde manier weg gezet en dat achtervolgt hem nog steeds.

Daarnaast: als fouten bij bijvoorbeeld Jong Ajax doorslaggevend zijn de de beoordeling van iemand komt er niemand door. Ze spelen daar juist om te leren. Mike was dit seizoen in zijn wedstrijden voor Jong Ajax een van de besten daar na Andersen voordat die basisspeler werd bij Ajax 1.
Tegen Milan was het gewoon een penalty, als je het terugkijkt zie je duidelijk dat van der Hoorn gewoon Balotelli's shirt pakt die er vervolgens bij gaat liggen wat totaal terecht is en elke topspits tegenwoordig doet. is gewoon matig verdedigt.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 14 januari 2015 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen fout tegen Milan, hij doet daar niks.
Die goal van Ibra was houdbaar voor Cilissen en daar gaan veel meer spelers de fout in.
Tegen Ado ligt de fout bij Viergever, daarna is er chaos, daar kan hij niks aan doen.
Zoals ik hier boven net zeg, als je het objectief terugkijkt zie gewoon dat Mike eerst Balotelli's shirt pakt, logish dat Balotelli gaat liggen. Elke topspits zou dat doen en haalt daar een penalty uit. heel naief en dom verdedigt van Mike.

Ik zeg bij die goal van Ibra alleen dat hij totaal niet dekt, hij staat een beetje achter hem maar onderneemt niks, gewoon matig van zijn kant. fouten van andere spelers laat ik buiten beschouwing omdat we over Mike praten, wat hij doet bij de goal, of beter gezegd niet doet is gewoon apart.

Viergever raakt inderdaad slecht de bal kwijt, maar van der Hoorn staat gewoon tot 2x lucht te dekken. vervolgens komt hij te laat bij Kramer. Op het moment dat Kramer schiet kan hij er gewoon vol zijn lichaam er vol gooien of in ieder geval een been uitsteken om in ieder geval nog de bal te blokken, maar hij houdt zijn handen op zijn rug. Hij is gewoon bang voor de bal. Dat mag nooit, zeker niet voor zn beer als Mike...
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 14 januari 2015 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 08:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar echt total onzin wat je nu verkondigd. Tegen Milan was geen pingel dat weet iedereen. tegen PSG stond Zlatan aan de kant van Moisander en niet aan de van Hoorn dus kan je hem niet aanrekenen. Tegen ADO was echt de grootste fout van Viergever die gaat lopen dribbelen voor zijn eigen zestien.
Jammer dat je meedoet aan de stemmingmakerij wat de media ook doet.
Tegen Milan was het gewoon een penalty. Mike pakt eerst het shirt van Balotelli vast die vervolgens naar de grond gaat.

tegen PSG verleent Hoorn rugdekking aan Denswil, hij laat Ibrahimovic vervolgens vrij inschieten, probeert niet eens om de bal te blokken.

dat zelfde gebeurt tegen Ado waar hij eerst 2x lucht staat te dekken en vervolgens besluit hij die fout niet te herstellen door netjes zijn handen op zijn rug te leggen wanneer Kramer aanlegt.
Eide
 Eide - donderdag 15 januari 2015 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 23:35 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Tegen Milan was het gewoon een penalty, als je het terugkijkt zie je duidelijk dat van der Hoorn gewoon Balotelli's shirt pakt die er vervolgens bij gaat liggen wat totaal terecht is en elke topspits tegenwoordig doet. is gewoon matig verdedigt.
Met alle respect vriend, maar wat een volslagen onzin. Dit is zoiets als zeggen dat je bij een kopduel je handen langs je lichaam moet houden. Armen bewegen en niet elk contact is een overtreding, context is alles. Ballotelli LAAT zich vallen. En dat is gewoon een schwalbe.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 januari 2015 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 06:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Met alle respect vriend, maar wat een volslagen onzin. Dit is zoiets als zeggen dat je bij een kopduel je handen langs je lichaam moet houden. Armen bewegen en niet elk contact is een overtreding, context is alles. Ballotelli LAAT zich vallen. En dat is gewoon een schwalbe.
Ja en nog een hele lelijke ook. Heb me kapot geërgerd aan die Vallotelli
nog schandaliger was dat die scheids hem gaf want Vallotelli was al de hele wedstrijd bezig.
Cilissen kon de bal zo vangen en al had Vallotelli wel gewild kon hij er nooit bij..
Eide
 Eide - donderdag 15 januari 2015 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 09:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja en nog een hele lelijke ook. Heb me kapot geërgerd aan die Vallotelli
nog schandaliger was dat die scheids hem gaf want Vallotelli was al de hele wedstrijd bezig.
Cilissen kon de bal zo vangen en al had Vallotelli wel gewild kon hij er nooit bij..
En bovendien hield V.d. Hoorn hem niet vast, hij steekt de hand uit om te voelen van Ballotelli was en heeft inderdaad heel even contact. Maar hij hindert Ballotelli niet in z'n doen en laten die bovendien zelf ook contact maakt. Het was gewoon zich laten vallen in de hoop dat de scheids er in tuint. Nu, dat is hem toen gelukt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 januari 2015 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 09:17 schreef Eide het volgende:

[..]

En bovendien hield V.d. Hoorn hem niet vast, hij steekt de hand uit om te voelen van Ballotelli was en heeft inderdaad heel even contact. Maar hij hindert Ballotelli niet in z'n doen en laten die bovendien zelf ook contact maakt. Het was gewoon zich laten vallen in de hoop dat de scheids er in tuint. Nu, dat is hem toen gelukt.
Zag het in het stadion niet echt goed maar in de auto en later op tv nog eens goed gekeken
Maar Balotelli hindert vd Hoorn juist veel meer. Vd Hoorn staat er bij Ajax nog niet heel
goed op toch wel een paar keer ongelukkig ingevallen maar vind het
te vroeg om hem af te schrijven.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 15 januari 2015 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 06:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Voelen waar hij is?
van der Hoorn pak Balotelli vast,
kijk het hiermaar terug:
http://nos.nl/video/557620-cl-ajax--ac-milan.html

15rcyme.png

21exa2v.png

Je kunt duidelijk hoe hij het shirt van Balotelli vastpakt, dit is niet voelen waar hij is. Balotelli wou in eerst instantie een loopactie doen van voor de man naar de achter waarop van de Horrn hem vastpakt en Balotelli de handen op zijn lichaam legt en vervolgens valt. Er is contact, en van der Hoorn maakt een overtreding door het vasthouden van het shirt. Niet dat hij hem naar de grond sleurt, maar hij geeft de scheidsrechter de kans om Balotelli een penalty te geven...
Eide
 Eide - donderdag 15 januari 2015 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 11:13 schreef NatjosFC het volgende:

[..]
. Niet dat hij hem naar de grond sleurt, maar hij geeft de scheidsrechter de kans om Balotelli een penalty te geven...
Dat is al wat heel anders dan wat jij eerst zij. Zie je ook die handen van Balotelli op de arm van V.d. Hoorn. En bovendien kan je in de beelden zien dat hij Balotelli niet hindert. Kortom: Schwalbe.

Bovendien laat je het beeld even hiervoor niet zien waar Balotelli eerst Van der Hoorn vastpakt en tegen de arm aan gaat staan waarna de reflex van het vastpakken volgt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 januari 2015 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 15 januari 2015 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 11:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is al wat heel anders dan wat jij eerst zij. Zie je ook die handen van Balotelli op de arm van V.d. Hoorn. En bovendien kan je in de beelden zien dat hij Balotelli niet hindert. Kortom: Schwalbe.
Nee, maar hij pakt heel duidelijk het shirt vast en dat ziet de scheidsrechter, die geeft een penalty. Voelen waar een spits is doe je niet door zijn shirt vast te pakken, en zoals op de beelden te zien is houdt hij hem behoorlijk hard vast. Daarom vind ik het heel slecht verdedigt, ook omdat het totaal niet nodig was.
Eide
 Eide - donderdag 15 januari 2015 - 11:41   quote  deeplink  
Maar een terechte penalty was het duidelijk niet. Slim van Balotelli maar het is gewoon een fopduik, hij maakt zelf het contact, bij het voelen naar de tegenstander grijpt Van der Hoorn in een reflex het shirt en Balotelli laat zich heel theatraal vallen. Geen penalty en gewoon een ordinaire fopduik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 januari 2015 door Eide --
nora
 nora - donderdag 15 januari 2015 - 12:11   quote  deeplink  
De meeste swalbes worden niet bestraft. Als elke scheids daar nou is begind geel bij elke swalbe dan ben je er over een halfjaar vanaf.
remco k
 remco k - donderdag 15 januari 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 januari 2015 - 23:40 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zoals ik hier boven net zeg, als je het objectief terugkijkt zie gewoon dat Mike eerst Balotelli's shirt pakt, logish dat Balotelli gaat liggen. Elke topspits zou dat doen en haalt daar een penalty uit. heel naief en dom verdedigt van Mike.

Ik zeg bij die goal van Ibra alleen dat hij totaal niet dekt, hij staat een beetje achter hem maar onderneemt niks, gewoon matig van zijn kant. fouten van andere spelers laat ik buiten beschouwing omdat we over Mike praten, wat hij doet bij de goal, of beter gezegd niet doet is gewoon apart.

Viergever raakt inderdaad slecht de bal kwijt, maar van der Hoorn staat gewoon tot 2x lucht te dekken. vervolgens komt hij te laat bij Kramer. Op het moment dat Kramer schiet kan hij er gewoon vol zijn lichaam er vol gooien of in ieder geval een been uitsteken om in ieder geval nog de bal te blokken, maar hij houdt zijn handen op zijn rug. Hij is gewoon bang voor de bal. Dat mag nooit, zeker niet voor zn beer als Mike...
We kunnen het er lang en breed over hebben, ik vind dat geen fouten van hem.. Jij wel, prima..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 januari 2015 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 12:41 schreef remco k het volgende:

[..]

We kunnen het er lang en breed over hebben, ik vind dat geen fouten van hem.. Jij wel, prima..
Heb deze net terug gekeken snap nu wel wat Natjos bedoelde had ik eerst niet gezien
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 januari 2015 - 14:29   quote  deeplink  

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 januari 2015 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 januari 2015 - 14:32   quote  deeplink  
Kijk maar hoe goed hij zijn shirt vast heeft lijkt zich op die manier in balans
te willen houden..
nora
 nora - donderdag 15 januari 2015 - 14:35   quote  deeplink  
pff wat maakt het nog uit het gaat er om of hij geleerd heefd en beter is geworden en dat hopen wij allemaal neem ik aan.
remco k
 remco k - donderdag 15 januari 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 14:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heb deze net terug gekeken snap nu wel wat Natjos bedoelde had ik eerst niet gezien
Ik heb het ook terug gezien, en het is gewoon een 100% swalbe in mijn ogen. Er is altijd contact, en als je hier voor fluit, moet je dat ook bij iedere corner doen in het voetbal op deze planeet.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 15 januari 2015 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 14:35 schreef nora het volgende:
pff wat maakt het nog uit het gaat er om of hij geleerd heefd en beter is geworden en dat hopen wij allemaal neem ik aan.
Is ook zo maar komkommertijd he.. Laat hem maar geleerd hebben en een paar goede potten spelen.
Gun het hem wel volgens mij best een sympathieke speler. Tenminste
hoor hem nergens klagen.
Brandje
 Brandje - donderdag 15 januari 2015 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 11:13 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Voelen waar hij is?
van der Hoorn pak Balotelli vast,
kijk het hiermaar terug:
http://nos.nl/video/557620-cl-ajax--ac-milan.html

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je kunt duidelijk hoe hij het shirt van Balotelli vastpakt, dit is niet voelen waar hij is. Balotelli wou in eerst instantie een loopactie doen van voor de man naar de achter waarop van de Horrn hem vastpakt en Balotelli de handen op zijn lichaam legt en vervolgens valt. Er is contact, en van der Hoorn maakt een overtreding door het vasthouden van het shirt. Niet dat hij hem naar de grond sleurt, maar hij geeft de scheidsrechter de kans om Balotelli een penalty te geven...
Ik zie twee spelers die elkaar hinderen/iets vastpakken. Duels die 20 keer per wedstrijd gebeuren en juist wij krijgen de pingel tegen. Zeer zwaar gestraft
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 15 januari 2015 - 21:25   quote  deeplink  
God kolere is alweer een tijd geleden....waar gaat het over....iedereen is alweer stappen verder
Brandje
 Brandje - donderdag 15 januari 2015 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 januari 2015 - 21:25 schreef Nenam_tiL het volgende:
God kolere is alweer een tijd geleden....waar gaat het over....iedereen is alweer stappen verder
Komt hij weer aan hoor hahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

0.0255370