|
|
Ronald 1960
|
|
|
"Mighty" Mike van der Hoorn. Ik heb nog nooit afgeschreven en elke speler maakt fouten. Mike had de pech dat Veltman een redelijk sterk vorig seizoen heeft gehad, maar dit seizoen is Veltman een stuk minder (een dip), maar Frank geeft zijn spelers veel vertrouwen. Frank zegt ook dat van der Hoorn grote stappen heeft gemaakt en mag dat nu dus laten zien. Doet hij het goed, kan het voor Veltman wel eens lastig worden zich in de basis terug te vechten. Wel zie ik voor Veltman een rol in een linie naar voren als van der Hoorn het echt goed gaat doen....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 januari 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Tis toch zo....wat heeft het nou voor een zin, lekker om die jongens om het verleden te oordelen we zijn uch trainingen en wedstrijden verder. Maar ga jullie gang hoor.... |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op donderdag 15 januari 2015 - 21:42 schreef Ronald 1960 het volgende:"Mighty" Mike van der Hoorn. Ik heb nog nooit afgeschreven en elke speler maakt fouten. Mike had de pech dat Veltman een redelijk sterk vorig seizoen heeft gehad, maar dit seizoen is Veltman een stuk minder (een dip), maar Frank geeft zijn spelers veel vertrouwen. Frank zegt ook dat van der Hoorn grote stappen heeft gemaakt en mag dat nu dus laten zien. Doet hij het goed, janhet voor Veltman wel eens lastig worden zich in de basis terug te vechten. Wel zie ik voor Veltman wel een rol in een linie naar voren als van der Hoorn het echt goed gaat doen.... Op 6 bedoel je? Dat kan hij niet aan je moet daar iemand hebben die bijna nooit de bal verliest en snel kan denken voordat hij de bal krijgt veltman is niet zon type denk ik. Dus er moet gwn gekozen worden door frank. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 15 januari 2015 - 21:45 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tis toch zo....wat heeft het nou voor een zin, lekker om die jongens om het verleden te oordelen we zijn uch trainingen en wedstrijden verder. Maar ga jullie gang hoor.... Helemaal gelijk ouwe!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 15 januari 2015 - 21:45 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Tis toch zo....wat heeft het nou voor een zin, lekker om die jongens om het verleden te oordelen we zijn uch trainingen en wedstrijden verder. Maar ga jullie gang hoor.... Helemaal mee eens. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Frank de Boer hoopt nog altijd dat hij voor het einde van de transferperiode de beschikking krijgt over Daley Sinkgraven. De trainer van Ajax is zeer gecharmeerd van de middenvelder van sc Heerenveen, maar hij spreekt de geruchten tegen dat de overstap een kwestie van tijd zou zijn.
"Niet dat ik weet in ieder geval, maar wij denken dat het een goede versterking is", aldus de reactie van De Boer op de opmerking van Kees Jansma dat er geluiden zouden zijn over een snelle transfer van de jongeling naar Ajax.
De Boer gaf tijdens het televisieprogramma De Tafel van Kees bij FOX Sports verder tekst en uitleg over de kwestie rondom Sinkgraven. "Normaal is het goed voor een jongen om een half jaar te acclimatiseren, maar als het niet zo is dan misschien volgend seizoen. Het is niet zo dat we ten koste van alles Sinkgraven gaan halen. We hebben namelijk ook nog jeugd er achter en die zou je dan eerder moeten brengen, maar we sluiten het zeker niet uit." |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dit is de juiste instelling met deze basis ben je geschikt voor Ajax. --------------------------------------------------------------------- 'Ik volg hem en dat gaat verder dan een keer een wedstrijdje kijken', vervolgt De Visser. 'Daarbij let ik op vijf dingen. Techniek: aanname, passing, dribbel, etcetera. Visie: kan hij de wedstrijd lezen, ziet hij de juiste oplossing? Fysiek: heeft hij snelheid, power, uithoudingsvermogen en is hij beweeglijk? Mentaliteit: heeft hij de absolute wil om te winnen? En tot slot: hoe is zijn karakter, uit welk nest komt hij, is hij stabiel?' |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Waarom spelen we zo slecht? Balbezit= geen risico, laag tempo, geen diepte, geen beweging, weinig positiewisselingen, geen creativiteit, tikje breed of trg. Ik zie geen pass en doorbewegen ik zie geen 3e man aanspelen, zie geen driehoekjes, bijna niemand speelt af en toe 1x raken(behalve klaassen), het is allemaal voorspelbaar makkelijk te verdedigen!
Ik wordt er een beetje moe van ik bedoel dat zijn de dingen die je wel mag verwchten van een spelersgroep. Analyseren ze niet ze hebben toch altijd wedstrijdanalyses zien zij dit soort dingen niet en zo ja word er wat mee gedaan! Als groningen, cambuur en zelfs excelsior beter voetbal op de mat neerlegt nou srry hoor dat kan echt niet! En dan heb ik het nog niet eens over vitesse en pec die in mijn ogen spelen zoals wij willen en moeten spelen!
We kunnen niet door met deze spelopvatting we moeten ons spiegelen aan de beste teams! Dan neem ik bayern en natuurlijk is daar veel meer kwaliteit dat snap ik ook wel maar daar is constant iedereen aan het lopen. En dat is nou eenmaal waar het hedendaagse voetbal naartoe gaat en als wij dit niet afkijken en proberen ons eigen te maken raken we verder achterop mbt aansluiting bij de europese top.
Als wij met onze spelers zo kunnen spelen of tenminste proberen te spelen heb ik er allle vertrouwen in want we hebbe voldoende kwaliteit vind ik! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 07:26 schreef 3sterren het volgende:We kunnen niet door met deze spelopvatting we moeten ons spiegelen aan de beste teams! Dan neem ik bayern en natuurlijk is daar veel meer kwaliteit dat snap ik ook wel maar daar is constant iedereen aan het lopen. En die spelen met het zelfde systeem en dezelfde bedoelingen als Ajax. Dus wat is jou punt nu helemaal? Dat je vind dat Ajax het niet goed uitvoert? Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is, maar wat wil je nu eigenlijk dat Ajax anders gaat doen? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bazoer: Ik wil bij Ajax blijven
De contractverlenging van Riechedly Bazoer (18) bij Ajax is een kwestie van tijd. "Ik wil graag blijven en mijn zaakwaarnemer en broer hebben deze week een gesprek, zei de middenvelder, die als invaller de moeizame overwinning op FC Groningen (2-0) over de eindstreep wist te trekken.
"Er komt een goede lichting aan met veel grote talenten en ik heb het bij Ajax heel erg naar zijn zin, aldus de voormalig PSVer, die zijn handtekening onder een verbintenis tot de zomer van 2019 of 2020 kan zetten. Bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 08:37 schreef Eide het volgende:Bazoer: Ik wil bij Ajax blijvenDe contractverlenging van Riechedly Bazoer (18) bij Ajax is een kwestie van tijd. "Ik wil graag blijven en mijn zaakwaarnemer en broer hebben deze week een gesprek, zei de middenvelder, die als invaller de moeizame overwinning op FC Groningen (2-0) over de eindstreep wist te trekken. "Er komt een goede lichting aan met veel grote talenten en ik heb het bij Ajax heel erg naar zijn zin, aldus de voormalig PSVer, die zijn handtekening onder een verbintenis tot de zomer van 2019 of 2020 kan zetten. Bron Mooie geluiden om te horen, of liever, zinnen om te lezen.... Vond hem trouwens sterk invallen afgelopen vrijdag tegen Groningen.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax aast op Belgische back
Ajax zou volgens de Scottish Sun zijn zinnen hebben gezet op Jason Denayer, een Belgische back die door de Schotten van Manchester City is gehuurd. Ajax-trainer Frank de Boer bekeek de 19-jarige verdediger onlangs bij een duel van Celtic tegen Hamilton. De Amsterdammers willen Denayer na dit seizoen huren, terwijl ook Celtic graag door wil met de back. Bron
Zelfde artikel meldt dat Origi het seizoen afmaakt bij Lille waardoor het onwaarschijnlijk lijkt dat Sightorsson die kant op gaat. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 15:25 schreef Eide het volgende:Ajax aast op Belgische backAjax zou volgens de Scottish Sun zijn zinnen hebben gezet op Jason Denayer, een Belgische back die door de Schotten van Manchester City is gehuurd. Ajax-trainer Frank de Boer bekeek de 19-jarige verdediger onlangs bij een duel van Celtic tegen Hamilton. De Amsterdammers willen Denayer na dit seizoen huren, terwijl ook Celtic graag door wil met de back. BronZelfde artikel meldt dat Origi het seizoen afmaakt bij Lille waardoor het onwaarschijnlijk lijkt dat Sightorsson die kant op gaat. Linksback extra kan ook nooit kwaad met de breekbare boilesen. Jammer voor Zivkovic dat Siggie blijft. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 10:43 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Mooie geluiden om te horen, of liever, zinnen om te lezen.... Vond hem trouwens sterk invallen afgelopen vrijdag tegen Groningen.... Ja is wel een sterke jongen voor zijn leeftijd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 15:48 schreef Hummel10 het volgende:[..] Linksback extra kan ook nooit kwaad met de breekbare boilesen. Jammer voor Zivkovic dat Siggie blijft. Met Riedewald en Viergever lijkt mij dat bericht een broodje aap. Maar je weet maar noot en aangezien ik het nog niet had gezien of gehoord toch even geplaatst. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ödegaard geeft jawoord aan Real Madrid; Ajax was nooit een serieuze optie.
Martin Ödegaard staat op het punt de overstap naar Real Madrid te maken. De Spaanse grootmacht lijkt het getouwtrek om het Noorse supertalent op korte termijn in zijn voordeel te beslissen, melden verschillende Noorse en Spaanse media.
De piepjonge international van Stromsgodset heeft de Madrileense club inmiddels op de hoogte gebracht van zijn besluit. Real Madrid onderhandelt momenteel met de Noorse werkgever van het wonderkind over de transfersom die betaald dient te worden voor Ödegaard. Naar verluidt zou het talent voor zo'n vier miljoen euro de overstap naar Madrid maken.
Ödegaard reisde de afgelopen maanden door Europa. Hij bracht een bezoek aan verschillende clubs. Onder meer Ajax werd aangedaan door het 'kamp Ödegaard". Ondanks verschillende adviezen van oud-voetballers om in Amsterdam te tekenen, is de stap naar Ajax nooit een concrete optie geweest voor de voetballer, valt te lezen. Uiteindelijk ging de strijd om de handtekening van Ödegaard tussen Real, Arsenal, Bayern München en Liverpool.
Vader Hans Ödegaard profiteert mee van de transfer van zijn zoon naar Madrid. Senior krijgt een baan aangeboden bij de Koninklijke. Hij gaat mogelijk als jeugdcoach aan de slag in Spanje. Volgens de media was het recente bezoek van Ödegaard aan de bekerwedstrijd tussen Atlético Madrid en Real de doorslaggevende factor in de keuze van de jongeling voor de Champions League-winnaar.
bron
Zo... dan hoeven we daar ook niet langer over wakker te liggen. Die jongeman zal zonder twijfel bij die rijke Madrilenen vaak de reservebank gaan warmhouden. Een gemiste kans om zijn carrière op een normale manier op te bouwen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 08:36 schreef Eide het volgende:[..] En die spelen met het zelfde systeem en dezelfde bedoelingen als Ajax. Dus wat is jou punt nu helemaal? Dat je vind dat Ajax het niet goed uitvoert? Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is, maar wat wil je nu eigenlijk dat Ajax anders gaat doen? Ik zie toch duidelijk een verschil zoals ik al had gezegt totaal geen tempo en heel veel gebeurd uit stilstand drm gaat de bal zo vaak terug en of breed! Vraag je eens af waarom kunnen pec en vitesse dat wel opbrengen en wij niet? Hebben ze betere spelers? Vitesse misschien wel maar pec zeker niet. Dit is allang geen kwestie van uitvoeren meer. Het blijft positiespel om het positiespel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 16:19 schreef Pietje het volgende:Ödegaard geeft jawoord aan Real Madrid; Ajax was nooit een serieuze optie.
Martin Ödegaard staat op het punt de overstap naar Real Madrid te maken. De Spaanse grootmacht lijkt het getouwtrek om het Noorse supertalent op korte termijn in zijn voordeel te beslissen, melden verschillende Noorse en Spaanse media.
De piepjonge international van Stromsgodset heeft de Madrileense club inmiddels op de hoogte gebracht van zijn besluit. Real Madrid onderhandelt momenteel met de Noorse werkgever van het wonderkind over de transfersom die betaald dient te worden voor Ödegaard. Naar verluidt zou het talent voor zo'n vier miljoen euro de overstap naar Madrid maken.
Ödegaard reisde de afgelopen maanden door Europa. Hij bracht een bezoek aan verschillende clubs. Onder meer Ajax werd aangedaan door het 'kamp Ödegaard". Ondanks verschillende adviezen van oud-voetballers om in Amsterdam te tekenen, is de stap naar Ajax nooit een concrete optie geweest voor de voetballer, valt te lezen. Uiteindelijk ging de strijd om de handtekening van Ödegaard tussen Real, Arsenal, Bayern München en Liverpool.
Vader Hans Ödegaard profiteert mee van de transfer van zijn zoon naar Madrid. Senior krijgt een baan aangeboden bij de Koninklijke. Hij gaat mogelijk als jeugdcoach aan de slag in Spanje. Volgens de media was het recente bezoek van Ödegaard aan de bekerwedstrijd tussen Atlético Madrid en Real de doorslaggevende factor in de keuze van de jongeling voor de Champions League-winnaar.bronZo... dan hoeven we daar ook niet langer over wakker te liggen. Die jongeman zal zonder twijfel bij die rijke Madrilenen vaak de reservebank gaan warmhouden. Een gemiste kans om zijn carrière op een normale manier op te bouwen. Waarom? Bij ons had ie ook niet direct gespeeld. En de echte groten halen het toch wel..
Ik vind het raar dat met daar op voorhand al zo over oordeelt..
Er zijn meerder wegen naar rome, voor de meeste profs in de wereld loopt die weg niet via Nederland.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2015 - 21:31 schreef remco k het volgende:[..] Waarom? Bij ons had ie ook niet direct gespeeld. En de echte groten halen het toch wel.. Ik vind het raar dat met daar op voorhand al zo over oordeelt.. Er zijn meerder wegen naar rome, voor de meeste profs in de wereld loopt die weg niet via Nederland.. Dat kan wel kloppen, Remco, maar ik denk serieus dat zo'n jonge speler veel eerder een kans krijgt bij Ajax dan bij Real Madrid. Dat soort ploegen kopen vaak alleen maar omwille van het kopen en vooral om zo'n speler weg te houden bij eventuele concurrenten, mochten die ook belangstelling hebben. Waarschijnlijk zou Ödegaard inderdaad niet direct in het eerste spelen, dat weet ik ook wel, maar voor de ontwikkeling van zijn talenten zou het (en dat geldt voor veel jonge spelers) aanzienlijk beter zijn om een tussenstap te maken, dan gelijk bij een grootmacht aan te treden. Aan de andere kant, die jongen schijnt al een vaste waarde te zijn in het nationale elftal van Noorwegen. Dat zegt wel wat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Na alle contractverlengingen is Overmars nog niet klaar volgens VI. Ajax zou Boilesen, Tete, Bazoer, Andersen en Leeuwenburgh een nieuw contract willen aanbieden wat ze voor langere tijd aan Ajax bindt. Ook A-junioren Eiting, Cerny en El Idrissi krijgen naar verluidt een contractaanbieding. Bron
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 14:25 schreef Eide het volgende:Na alle contractverlengingen is Overmars nog niet klaar volgens VI. Ajax zou Boilesen, Tete, Bazoer, Andersen en Leeuwenburgh een nieuw contract willen aanbieden wat ze voor langere tijd aan Ajax bindt. Ook A-junioren Eiting, Cerny en El Idrissi krijgen naar verluidt een contractaanbieding. Bron Toch wel goed nieuws de toekomst ziet er prima uit(nu het huidige spel nog). |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Je kan Ajax slagkracht op dit vlak niet ontzeggen. De tijd dat mannen als Kluivert, Van Basten en Rijkaard voor een schijntje de deur uit liepen ligt echt ander ons. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 15:01 schreef Eide het volgende:Je kan Ajax slagkracht op dit vlak niet ontzeggen. De tijd dat mannen als Kluivert, Van Basten en Rijkaard voor een schijntje de deur uit liepen ligt echt ander ons. Dit is toch geen slagkracht, alleen op tijd de contracten van jeugdspelers verlengen. Anderlecht staat op het punt om Marko Marin van Chelsea vast te leggen, dat is pas slagkracht. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 15:12 schreef Ztjes het volgende:[..] Dit is toch geen slagkracht, alleen op tijd de contracten van jeugdspelers verlengen. Anderlecht staat op het punt om Marko Marin van Chelsea vast te leggen, dat is pas slagkracht. Selectief lezen is ook een kunst of niet? |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Sorry Eide, Ik vindt het niet meer als je taak naar behoren uit te voeren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat zal, maar je geeft bewust een draai aan mijn woorden zoals ik dat overduidelijk niet bedoel. Ik kan dat in ieder geval niet waarderen. Nuanceer je reactie dan zo dat je aangeeft waar jou kritiek zit maar ga niet mijn reacties verdraaien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 15:01 schreef Eide het volgende:Je kan Ajax slagkracht op dit vlak niet ontzeggen. De tijd dat mannen als Kluivert, Van Basten en Rijkaard voor een schijntje de deur uit liepen ligt echt ander ons. Voorheen gebeurde dit inderdaad veel minder ben ook blij dat ze op dit vlak flink verbeterd zijn. Nu het aankoopbeleid gericht op versterking van de selectie nog (talent vinden lukt aardig). |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 15:01 schreef Eide het volgende:Je kan Ajax slagkracht op dit vlak niet ontzeggen. De tijd dat mannen als Kluivert, Van Basten en Rijkaard voor een schijntje de deur uit liepen ligt echt ander ons. Van Basten en Rijkaard waren voor het bosman-arrest dus totaal niet te vergelijken met Kluivert. Bovendien doet Overmars toch gewoon zijn werk? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Het avontuur van Urby Emanuelson bij AS Roma is uitgelopen op een complete mislukking. De oud-Ajacied, die een half jaar geleden overkwam van AC Milan, moet in de Italiaanse hoofdstad doen met een rol op het tweede plan. Trainer Rudi Garcia schreef de vleugelverdediger niet in voor de poulefase van de Champions League en liet de geboren Amsterdammer slechts tweemaal invallen tijdens competitiewedstrijden. Volgens Sport Italia komen er betere tijden aan, want Emanuelson maakt nog deze week de overstap naar laagvlieger Atalanta Bergamo. De zeventienvoudig international van het Nederlands elftal verlaat de nummer twee van de Serie A op huurbasis. Emanuelson beschikt in Rome over een aflopend contract, waardoor hij zich in de komende maanden in de 'picture' van andere clubs kan spelen.
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/115092/oudajacied-verlaat-as-roma-voor-huurdeal-met-laagvlieger?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Wat doe je jezelf aan jongen. Je zou met je leeftijd, je positie(stand in of zelfs op de plek van Andersen) en de kennis van Ajax een prima (huur)aankoop zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 15:42 schreef Eide het volgende:[..] Dat zal, maar je geeft bewust een draai aan mijn woorden zoals ik dat overduidelijk niet bedoel. Ik kan dat in ieder geval niet waarderen. Nuanceer je reactie dan zo dat je aangeeft waar jou kritiek zit maar ga niet mijn reacties verdraaien. Schrijf het dan gewoon duidelijk op, zodat het niet voor tweeërlei is uit leggen. De uileg van je bedoelingen was niet bijgevoegd. En ik bepaal zelf wel hoe en waarop ik reageer. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:23 schreef Ztjes het volgende:[..] Schrijf het dan gewoon duidelijk op, zodat het niet voor tweeërlei is uit leggen. De uileg van je bedoelingen was niet bijgevoegd. En ik bepaal zelf wel hoe en waarop ik reageer. Er staat toch "op dit vlak"? Hiermee doelt hij op het vastleggen van talenten uit de jeugd opleiding. Dus heeft inderdaad gewoon te maken met selectief lezen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:23 schreef Ztjes het volgende:[..] Schrijf het dan gewoon duidelijk op, zodat het niet voor tweeërlei is uit leggen. De uileg van je bedoelingen was niet bijgevoegd. En ik bepaal zelf wel hoe en waarop ik reageer. Ik snap echt niet wat er nou zo onduidelijk was aan het oorspronkelijke bericht van Eide? Mij was het in ieder geval wèl duidelijk en ik vind daarnaast dat hij hartstikke gelijk heeft. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Er staat toch "op dit vlak"? Hiermee doelt hij op het vastleggen van talenten uit de jeugd opleiding. Dus heeft inderdaad gewoon te maken met selectief lezen. + 1 |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:37 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Er staat toch "op dit vlak"? Hiermee doelt hij op het vastleggen van talenten uit de jeugd opleiding. Dus heeft inderdaad gewoon te maken met selectief lezen. Nogmaals er staat "slagkracht op dit vlak" en ik vindt het niet MEER als gewoon je werk doen waar je voor bent aangenomen. Niet meer en niet minder. Slagkracht was in mijn ogen geweest, als ze bijv. "Odegaard" hadden binnengehaald.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 12:45 schreef Pietje het volgende:[..] Dat kan wel kloppen, Remco, maar ik denk serieus dat zo'n jonge speler veel eerder een kans krijgt bij Ajax dan bij Real Madrid. Dat soort ploegen kopen vaak alleen maar omwille van het kopen en vooral om zo'n speler weg te houden bij eventuele concurenten, mochten die ook belangstelling hebben. Waarschijnlijk zou Ödegaard inderdaad niet direct in het eerste spelen, dat weet ik ook wel, maar voor de ontwikkeling van zijn talenten zou het (en dat geldt voor veel jonge spelers) aanzienlijk beter zijn om een tussenstap te maken, dan gelijk bij een grootmacht aan te treden. Aan de andere kant, die jongen schijnt al een vaste waarde te zijn in het nationale elftal van Noorwegen. Dat zegt wel wat. Ik denk dat je best bij die grote clubs kan slagen, Real heeft ook naar buiten toe aanggeven meer met jeugd te willen gaan doen..
Jongens als Messi, Iniesta, Xavi, Cassilias zijn ook voortgebracht door hun eigen clubs en zijn nu nog steeds bij die clubs grootheden..
Je hebt overigens helemaal gelijk als je zegt dat ze bij ons eerder de kans zouden krijgen.. Maar ik denk niet dat de echt grote talenten bij die ploegen minder kans op een goede carriere hebben dan bij Ajax..
En ach ja, uiteindelijk is het zo dat wie betaald bepaald.. En wij betalen nu eenmaal wat minder he..:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 15:12 schreef Ztjes het volgende:[..] Dit is toch geen slagkracht, alleen op tijd de contracten van jeugdspelers verlengen. Anderlecht staat op het punt om Marko Marin van Chelsea vast te leggen, dat is pas slagkracht. en het aantrekken van al die jeugdige talenten dan?
Deze winter nog een keeper en een Deense spits.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:48 schreef Ztjes het volgende:[..] Nogmaals er staat "slagkracht op dit vlak" en ik vindt het niet MEER als gewoon je werk doen waar je voor bent aangenomen. Niet meer en niet minder. Slagkracht was in mijn ogen geweest, als ze bijv. "Odegaard" hadden binnengehaald. Ze hebben de centen im inderdaad wat slagvaardiger op dit gebied te zijn. Maar goed centjes als die al uitgegeven worden zijn of om hele jonge spelers aan te trekken of materiaal wat geen minuten maakt. Als je nou een goed draaiend team had dan had ik er geen punt van gemaakt. Jammer en zondag gaan we zien of we echt stil staan of niet.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 18:42 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je best bij die grote clubs kan slagen, Real heeft ook naar buiten toe aanggeven meer met jeugd te willen gaan doen.. Jongens als Messi, Iniesta, Xavi, Cassilias zijn ook voortgebracht door hun eigen clubs en zijn nu nog steeds bij die clubs grootheden.. Je hebt overigens helemaal gelijk als je zegt dat ze bij ons eerder de kans zouden krijgen.. Maar ik denk niet dat de echt grote talenten bij die ploegen minder kans op een goede carriere hebben dan bij Ajax.. En ach ja, uiteindelijk is het zo dat wie betaald bepaald.. En wij betalen nu eenmaal wat minder he..:-) Dat laatste is natuurlijk helemaal waar. Hahaha |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 18:43 schreef remco k het volgende:[..] en het aantrekken van al die jeugdige talenten dan? Deze winter nog een keeper en een Deense spits.. Ja dat doen ze goed.. Helaas versterken ze de selectie niet en richten alleen op de verre toekomst. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 12:45 schreef Pietje het volgende:[..] Dat kan wel kloppen, Remco, maar ik denk serieus dat zo'n jonge speler veel eerder een kans krijgt bij Ajax dan bij Real Madrid. Dat soort ploegen kopen vaak alleen maar omwille van het kopen en vooral om zo'n speler weg te houden bij eventuele concurrenten, mochten die ook belangstelling hebben. Waarschijnlijk zou Ödegaard inderdaad niet direct in het eerste spelen, dat weet ik ook wel, maar voor de ontwikkeling van zijn talenten zou het (en dat geldt voor veel jonge spelers) aanzienlijk beter zijn om een tussenstap te maken, dan gelijk bij een grootmacht aan te treden. Aan de andere kant, die jongen schijnt al een vaste waarde te zijn in het nationale elftal van Noorwegen. Dat zegt wel wat. hier ging wat fout ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 januari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 18:47 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja dat doen ze goed.. Helaas versterken ze de selectie niet en richten alleen op de verre toekomst. Dat denk ik niet, ik denk namelijk echt dat de selectie prima is. Dat hebben ze ook bewezen, alleen veel te weinig..
Ik denk dan ook echt dat het weer in de CVm positie zit.. Serero zelf speelt gewoon goed, maar ik denk niet dat het een verbindingsspeler is.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 18:47 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja dat doen ze goed.. Helaas versterken ze de selectie niet en richten alleen op de verre toekomst. Nou ja, als je Boilesen en Andersen verlengt heb je het niet over de verre toekomst. Die gaan de aankomende 2 a 3 jaar de jaren in die hun topjaren bij Ajax moeten worden. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:11 schreef remco k het volgende:[..] Dat denk ik niet, ik denk namelijk echt dat de selectie prima is. Dat hebben ze ook bewezen, alleen veel te weinig.. Ik denk dan ook echt dat het weer in de CVm positie zit.. Serero zelf speelt gewoon goed, maar ik denk niet dat het een verbindingsspeler is.. Ben ik het niet mee eens de Lcv met Moisander vind ik niet zo. Linksback is een terugkomend probleem wat Riedewald hopelijk voorlopig op kan lossen. Cvm is inderdaad niet optimaal al werk Serero zich in tegenstelling tot anderen wel te pletter. Lm Andersen heeft nog tijd nodig maar heeft nu 0,0 rendement en fysiek gaat hij tegen Feyenoord een zware klus tegemoet. Schone goed in de combinatie maar verder vind ik hem ook maar mwah. Milik is ook onzichtbaar afgelopen wedstrijden. Dus nee kan wel degelijk beter |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:17 schreef Eide het volgende:[..] Nou ja, als je Boilesen en Andersen verlengt heb je het niet over de verre toekomst. Die gaan de aankomende 2 a 3 jaar de jaren in die hun topjaren bij Ajax moeten worden. Ja met die spelers wel ja.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:20 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ben ik het niet mee eens de Lcv met Moisander vind ik niet zo. Linksback is een terugkomend probleem wat Riedewald hopelijk voorlopig op kan lossen. Cvm is inderdaad niet optimaal al werk Serero zich in tegenstelling tot anderen wel te pletter. Lm Andersen heeft nog tijd nodig maar heeft nu 0,0 rendement en fysiek gaat hij tegen Feyenoord een zware klus tegemoet. Schone goed in de combinatie maar verder vind ik hem ook maar mwah. Milik is ook onzichtbaar afgelopen wedstrijden. Dus nee kan wel degelijk beter Mag jou mening zijn. voor hard werken en fysiek sterker zijn dan je tegenstander kijk ik wel een potje van de kakkies.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 18:43 schreef remco k het volgende:[..] en het aantrekken van al die jeugdige talenten dan? Deze winter nog een keeper en een Deense spits.. Ik ben ook tevreden over het vastleggen of aantrekken van talenten. Alleen totaal niet over scouting voor directe liefst ervaren versterkingen. Vandaar ook mijn voorbeeld van Marko Marin bij Anderlecht. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 19:34 schreef Ztjes het volgende:[..] Ik ben ook tevreden over het vastleggen of aantrekken van talenten. Alleen totaal niet over scouting voor directe liefst ervaren versterkingen. Vandaar ook mijn voorbeeld van Marko Marin bij Anderlecht. Ajax vind deze selectie blijkbaar voldoende goed om overal om mee te doen wat met wil bereiken dit jaar.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:17 schreef remco k het volgende:[..] Ajax vind deze selectie blijkbaar voldoende goed om overal om mee te doen wat met wil bereiken dit jaar.. Dan is het wel leuk om te zien dat als Frank bij bijvoorbeeld Liverpool(ik noem een voorbeeld) gaat doen als er meer geld te besteden is....gaat hij los of doet hij het met de selectie die hij ter beschikking heeft....ik denk het eerste |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 - 23:17 schreef remco k het volgende:[..] Ajax vind deze selectie blijkbaar voldoende goed om overal om mee te doen wat met wil bereiken dit jaar.. Ik vind het leuk, dat het A1 prima presteert bij Youth League en in hun competitie of dat jong Ajax goed presteert. De aankopen zijn alleen gericht op de jeugdelftallen. Zoals Nenam aangeeft, gaat Frank bij elftallen als Liverpool niet mee wegkomen. Daar ligt de prioriteit bij het eerste elftal en bij ons staat het op de 2e plaats. Er zijn voldoende financieële middelen bij ons beschikbaar, alleen hoe of wil je het wel gebruiken om een zo goed mogelijk 1e elftal rekening houdend met filosofie van de club op de mat neer te zetten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 januari 2015 door Ztjes -- |
|
|
|