BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - AFC Ajax (zaterdag 18 Oktober 2014, 20:45): 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 18 oktober 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 21:44 schreef nieuwe ajax het volgende:
......
Al een lange tijd lukt het Ajax niet meer om 2 doelpunten binnen 25 minuten te maken. Dat zegt al genoeg, vind ik. Hoe moet het dinsdag tegen Barcelona ?????
Gewoon zorgen dat je niet 2 goals tegen krijgt binnen 25 minuten.....
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 18 oktober 2014 - 21:51   quote  deeplink  
Ja, Ajax moet de komende weken eens echte 3 goede spelers halen. Die moeten Ajax weer op de rechte pad houden. Al dat gezeik over spelers voor de breedte.
Daar hebben wij ( de fans ) niks aan. Ajax moet veel harder met de vuist op tafel slaan, maar ze durven niet. Van Rijn, Sigthorson en Andsersen vind ik erg slecht.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 18 oktober 2014 - 21:56   quote  deeplink  
Dramason levert per wedstrijd zoveel ballen in, kanslozer wordt het niet!
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 18 oktober 2014 - 21:58   quote  deeplink  
komende weken al, welke spelers wou je halen? de Zeeuw?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 21:51 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ja, Ajax moet de komende weken eens echte 3 goede spelers halen. Die moeten Ajax weer op de rechte pad houden. Al dat gezeik over spelers voor de breedte.
Daar hebben wij ( de fans ) niks aan. Ajax moet veel harder met de vuist op tafel slaan, maar ze durven niet. Van Rijn, Sigthorson en Andsersen vind ik erg slecht.
Je kan pas in januari spelers kopen hoor, is dat je bekend???
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:03   quote  deeplink  
Ook nu Ajax meer balbezit heeft ( tempo van Twente heeft veel energie gekost) blijft het temp laag en heeft Ajax moeite om de vrije man te vinden. Dat kun je toch trainen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:07   quote  deeplink  
En weer mag die Sigthorsson al 65 minuten lang schutteren!! Wat een drama is die gozer!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 21:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kishna staat op de verkeerde plek. Hij loopt die Martina voorbij alsof hij er niet staat en vind hem niet eens zo slecht. Zijn voorzetten zijn wat mager maar hij is ook geen linkspoot.
Mwah zo hard gaat hij er ook niet langs hoor..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:09   quote  deeplink  
Overigens is die kakkerlak in de spits bij Twente de grootste matennaaier op het veld. Elke bal die hij in zijn voeten krijgt en waarbij een Ajacied een been uitsteekt gaat hij neer alsof hij met een ferme trap wordt neer geschoffeld. Vies ventje is dat! Maar ja, had ook niet anders verwacht van een kakkerlak!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:10   quote  deeplink  
Steeds maar weer de bal naar achteren spelen of dat tikkie takkie. Is niet om aan te zien. Ook dat steeds breed blijven spelen heeft ervoor gezorgd dat Ajax de wedstrijd niet kon winnen. LAAT DIE MILIK NOU SPELEN.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
En weer mag die Sigthorsson al 65 minuten lang schutteren!! Wat een drama is die gozer!
En toch zien ze goede dingen (sig en Frank en co) nou ik weet het niet hoor..
Hij loopt maar te sjokken en staat structureel op de verkeerde plek.
Klaasen heeft het ook weer niet vandaag
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:11   quote  deeplink  
Milik komt erin!! Weer veel te laat natuurlijk!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:12   quote  deeplink  
Godverdomme wat een kans!!! Zelfs Klaassen gaat geen bal meer afgeven aan Sigthorsson en het gewoon zelf proberen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En toch zien ze goede dingen (sig en Frank en co) nou ik weet het niet hoor..
Hij loopt maar te sjokken en staat structureel op de verkeerde plek.
Klaasen heeft het ook weer niet vandaag
Ik zie echt niet wat Sigthorsson en Frank zien! Sjokken kan hij wel, verder heb ik hem..........................

GOAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 oktober 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:14   quote  deeplink  
Hahahahahaha dit doelpunt is nog lachwekkender dan het spel van Sigthorsson!!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:14   quote  deeplink  
Eindelijk die 1-1.
Nu doordrukken met Milik.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:14 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hahahahahaha dit doelpunt is nog lachwekkender dan het spel van Sigthorsson!!
Haha inderdaad hij struikelde ook nog
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:15   quote  deeplink  
Twente is rijp voor de slacht
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha inderdaad hij struikelde ook nog
Klopt, meer geluk dan wijsheid dit doelpunt! Hij had hem ook gewoon zo weer kunnen verneuken!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:20   quote  deeplink  
Vind het erg zwak van De Boer, dat hij Milik niet een half uur laat spelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:15 schreef Hummel10 het volgende:
Twente is rijp voor de slacht
Ben bang dat Ajax alsnog gaat verliezen of dat het gelijk blijft!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:26   quote  deeplink  
Ajax valt niet aan. Het blijft alsmaar tikkie takkie, en naar achteren spelen.
Vond het erg zwak van De Boer, dat Milik niet speelde in de afgelopen 30 minuten.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:37   quote  deeplink  
We kunnen weer rustig slapen ondanks het slechte spel! Dinsdag Turkey shoot!!
Eide
 Eide - zaterdag 18 oktober 2014 - 22:39   quote  deeplink  
Eigenlijk heeft Twente geen kans gehad en toch krijg je een goal tegen in het zoveelste defensief zwakke moment van het seizoen. De organisatie gewoon niet goed en poef.

De tweede helft was gelukkig 500% beter dan de eerste helft maar dan nog krijgen we eigenlijk maar 3 kansen en vlamt er nog een vrije trap op de lat. Dat is te weinig, zeker als je rendement niet hoger is.
verbrande harry
 verbrande harry - zaterdag 18 oktober 2014 - 23:15   quote  deeplink  
Word met de week slechter wat en bagger allemaal
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 18 oktober 2014 - 23:58   quote  deeplink  
2e helft was gelukkig een stuk beter en weer maakt Sigthorsson een belangrijke goal......
Ook een mooie pass trouwens, perfect gegeven.........
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 oktober 2014 - 00:23   quote  deeplink  
Euhmmmm..
Ik mis de uitslag in de topictitel nog heren..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 19 oktober 2014 - 02:46   quote  deeplink  
Uiteindelijk gaat het om het geheel. Dan kun je niet anders stellen dat het heel matig is. En dat ook progressie ver te zoeken is. Je moet als Ajax toch meer willen bieden? Hier wordt niemand gelukkig van? De problemen en tekortkomingen zijn geen verrassingen meer. Vaak komende dezelfde dingen uit voorgaande wedstrijden weer bovendrijven. Dan moet je er toch bewust van worden dat er een oorzaak is waarom het zo matig blijft?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 19 oktober 2014 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 00:23 schreef RenatoBos het volgende:
Euhmmmm..
Kijk maar op teletekst nep supporter ;-)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 19 oktober 2014 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ben bang dat Ajax alsnog gaat verliezen of dat het gelijk blijft!
Toch ging het een kwartiertje wel lekker daarna zakte het weer helemaal in
en kwam je niet meer aan de bal en was Twente inderdaad weer sterker.
Brandje
 Brandje - zondag 19 oktober 2014 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2014 - 22:39 schreef Eide het volgende:
Eigenlijk heeft Twente geen kans gehad en toch krijg je een goal tegen in het zoveelste defensief zwakke moment van het seizoen. De organisatie gewoon niet goed en poef.

De tweede helft was gelukkig 500% beter dan de eerste helft maar dan nog krijgen we eigenlijk maar 3 kansen en vlamt er nog een vrije trap op de lat. Dat is te weinig, zeker als je rendement niet hoger is.
Deels eens. Ik word een beetje moe van dat ophemelen van Van Halst en Co die dat laffe terug getrokken spel roemen. een harde plasser krijgen als de "organisatie goed staat". Na de 1-0 heeft twente niks anders gedaan dan terugtrekken rond de eigen zestien en dat in eigen huis.
Dit Ajax is niet bij machten om dan een tegenstander kapot te spelen maar kijk ook eens naar de grote landen/teams. Die hebben het ook lastig tegen kleinere clubs/landen die zich zelf terugtrekken op eigen helft.
Eerste helft was matig. de tweede helft was je heer en meester. Jammer dat ze dan niet door kunnen drukken en ook ee beetje pech hebben met ballen op de paal en lat maar zoals Van Halst en Van Gangelen lulde was het Twente wat zo geweldig speelde maar ze hebben geen kans gehad en scoorde om WIJ weer eens aan het slapen waren
Brandje
 Brandje - zondag 19 oktober 2014 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 00:23 schreef RenatoBos het volgende:
Euhmmmm..
Ben je klaar met billenknijpen tegen de nummer laatst. Zowel jullie als de Boerkes hebben een pretrooster gehad de eerste tien wedstrijden van de competitie. Wij hebben Twente, AZ, Grunn, f'noord allemaal al uit gehad.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 oktober 2014 - 10:51   quote  deeplink  
Was slechts een constatering van me hoor..
Eide
 Eide - zondag 19 oktober 2014 - 12:27   quote  deeplink  
Klaassen en Andersen trouwens allebei ruim boven de 13km deze pot. Dat is echt vrij bijzonder. Het is ook zorgwekkend want dat betekent dat er geen moment controle is geweest, ook niet gedurende de tweede helft.
Pietje
 Pietje - zondag 19 oktober 2014 - 12:56   quote  deeplink  
Kan iemand mij vertellen hoe de wedstrijd verlopen is? Ik ken alleen de uitslag. Wie waren de uitblinkers? Wie speelden er niet goed?
Ik moest oppassen op mijn kleinkinderen en mijn vrouw is geveld door de griep. Ik heb er dus niks van kunnen zien.
Eide
 Eide - zondag 19 oktober 2014 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 12:56 schreef Pietje het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de wedstrijd verlopen is? Ik ken alleen de uitslag. Wie waren de uitblinkers? Wie speelden er niet goed?
Ik moest oppassen op mijn kleinkinderen en mijn vrouw is geveld door de griep. Ik heb er dus niks van kunnen zien.
De eerste helft van voor Twente. Ajax kon niet onder de druk uitkomen en had veel moeite met de middenvelders van Twente. Tot kansen leidde dit eigenlijk niet tot een moment toen zowel Boilesen als Moisander vooruit waren gekomen. Serero moest achter Corona aan, Corona kapte naar binnen en schoot de bal goed in de verre hoek. Cillissen was volslagen kansloos. Dat was eigenlijk ook de enige kans van Twente.

De tweede helft was helemaal voor Ajax. Twente kwam voetballend niet onder de druk vandaan. Ajax kwam op gelijke hoogte na een goede actie en steekbal van Kishna waardoor Sightorsson, met man hinderlijk in de rug, met enig geluk de bal achter Marsman prikte. Op dat moment had Klaassen als verwoestend hard de paal geraakt en had Schone van ruim 30 meter de lat geraakt waarbij Marsman nooit bij had gekund.
Daarna bleef Ajax drukken en kreeg het via Milik en Schone nog 2 kopkansen waarbij met name Milik had moeten scoren.

Klaassen overduidelijk de beste bij Ajax hoewel Veltman ook weer heel goed speelde. Veltman vocht prachtige lijf aan lijf gevechten uit met Castagnios. Andersen degelijk, Van Rhijn degelijk maar verder weinig voldoendes, met name vanwege die eerste helft.
Pietje
 Pietje - zondag 19 oktober 2014 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 13:08 schreef Eide het volgende:

[..]

De eerste helft van voor Twente. Ajax kon niet onder de druk uitkomen en had veel moeite met de middenvelders van Twente. Tot kansen leidde dit eigenlijk niet tot een moment toen zowel Boilesen als Moisander vooruit waren gekomen. Serero moest achter Corona aan, Corona kapte naar binnen en schoot de bal goed in de verre hoek. Cillissen was volslagen kansloos. Dat was eigenlijk ook de enige kans van Twente.

De tweede helft was helemaal voor Ajax. Twente kwam voetballend niet onder de druk vandaan. Ajax kwam op gelijke hoogte na een goede actie en steekbal van Kishna waardoor Sightorsson, met man hinderlijk in de rug, met enig geluk de bal achter Marsman prikte. Op dat moment had Klaassen als verwoestend hard de paal geraakt en had Schone van ruim 30 meter de lat geraakt waarbij Marsman nooit bij had gekund.
Daarna bleef Ajax drukken en kreeg het via Milik en Schone nog 2 kopkansen waarbij met name Milik had moeten scoren.

Klaassen overduidelijk de beste bij Ajax hoewel Veltman ook weer heel goed speelde. Veltman vocht prachtige lijf aan lijf gevechten uit met Castagnios. Andersen degelijk, Van Rhijn degelijk maar verder weinig voldoendes, met name vanwege die eerste helft.
Dank je wel Eide! Was Boilesen dan al hersteld van zijn hersenschudding? Ik zie hem niet in de opstelling bij teletekst staan. Volgens die opstelling speelde Viergever??

Overigens, Ajax heeft al een heel zwaar programma achter de rug. Als je dat vergelijkt met PSV en Feyenoord zou Ajax het nu wat gemakkelijker gaan krijgen.
Eide
 Eide - zondag 19 oktober 2014 - 13:30   quote  deeplink  
Lees voor Boilesen Viergever ;)
Pietje
 Pietje - zondag 19 oktober 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 13:30 schreef Eide het volgende:
Lees voor Boilesen Viergever ;)
Haha. OK. Dank je wel.
Ik ben eerlijk gezegd wel erg blij, dat Sightórsson gescoord heeft. Hij gaat -ondanks alle kritieken- stoïcijns door. Een gelukkig doelpunt of niet, alle doelpunten tellen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 oktober 2014 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 13:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. OK. Dank je wel.
Ik ben eerlijk gezegd wel erg blij, dat Sightórsson gescoord heeft. Hij gaat -ondanks alle kritieken- stoïcijns door. Een gelukkig doelpunt of niet, alle doelpunten tellen.
Sigthorsson heeft net als elke andere wedstrijd tot nog toe geen potten kunnen breken. Eigenlijk zou hij gewisseld worden, maar juist toen wist hij de bal alsnog binnen te prikken! Zij het op een dusdanig gelukkige manier, dat het mij niet had verbaast als hij die bal nog naast had gekregen. Ik ben gewoon helemaal klaar met hem in de spits en weet zeker dat hij ook niet beter gaat worden!
Pietje
 Pietje - zondag 19 oktober 2014 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 14:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sigthorsson heeft net als elke andere wedstrijd tot nog toe geen potten kunnen breken. Eigenlijk zou hij gewisseld worden, maar juist toen wist hij de bal alsnog binnen te prikken! Zij het op een dusdanig gelukkige manier, dat het mij niet had verbaast als hij die bal nog naast had gekregen. Ik ben gewoon helemaal klaar met hem in de spits en weet zeker dat hij ook niet beter gaat worden!
Je weet dat ik ook heel veel kritiek op Sightórsson heb. Toch vind ik het leuk voor hem, dat juist hij gescoord heeft. Maar dat zijn puur de cijfers. Door omstandigheden heb ik helaas helemaal niks van de wedstrijd kunnen zien, dus hoe die bal erin is gegaan weet ik niet. Eide beschreef het ook als erg gelukkig.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 19 oktober 2014 - 18:28   quote  deeplink  
Siggy///Held....scoort belangrijke doelpunten, Frankie is helderziend ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 20 oktober 2014 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 18:28 schreef Nenam_tiL het volgende:
Siggy///Held....scoort belangrijke doelpunten, Frankie is helderziend ;-)
hahaha, ik mag jou wel ;-)
nora
 nora - maandag 20 oktober 2014 - 10:01   quote  deeplink  
Ja en Siggi blijft gewoon staan want hij moet verkocht worden in januari en als hij er nog een paar maakt wordt zijn cv weer beter en gaat hij pingels op leveren voor Marc in januari goed voor zijn bonus volgend seizoen.
Eide
 Eide - maandag 20 oktober 2014 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 oktober 2014 - 14:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je weet dat ik ook heel veel kritiek op Sightórsson heb. Toch vind ik het leuk voor hem, dat juist hij gescoord heeft. Maar dat zijn puur de cijfers. Door omstandigheden heb ik helaas helemaal niks van de wedstrijd kunnen zien, dus hoe die bal erin is gegaan weet ik niet. Eide beschreef het ook als erg gelukkig.
Het was wel een spitsengoal hoor, maar de actie vooraf was niet oogstrelend. Kishna geeft een steekpass waarna Siggie 2 meter pakt op de verdediging op 30 meter van het doel. Voor de 16 heet hij al een Twente verdediger in z'n rug die hem uit balans brengt (geen overtreding). In het vallen veegt hij dat net die bal langs Marsman.

Het was geen 'lucky' maar om het nu een goede goal te noemen gaat ook te ver. Siggie noemde het zelf een lelijk doelpunt, waarschijnlijk is dat wel de beste beschrijving. De actie vooraf van Kishna was trouwens prachtig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 oktober 2014 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 12:14   quote  deeplink  
Het gaat naar mijn idee niet meer om persoonlijke spelers waar het probleem/ tekortkoming ligt. Het grootste probleem nu is dat Ajax niet instaat is om direct vol overgave en focus een wedstrijd te kunnen beginnen. Dat ligt vooral in het mentale. Wanneer je zo tegen Barcelona begint dan sta je na 45 minuten met 3-0 a achter.

Daarnaast heb je een tekort aan kwaliteit op bepaalde posities. En we mogen hopen dat in de winter deze posities verbeterd worden. Anders zie ik PSV relatief eenvoudig dit seizoen kampioen worden.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 oktober 2014 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 12:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat naar mijn idee niet meer om persoonlijke spelers waar het probleem/ tekortkoming ligt. Het grootste probleem nu is dat Ajax niet instaat is om direct vol overgave en focus een wedstrijd te kunnen beginnen. Dat ligt vooral in het mentale. Wanneer je zo tegen Barcelona begint dan sta je na 45 minuten met 3-0 a achter.

Daarnaast heb je een tekort aan kwaliteit op bepaalde posities. En we mogen hopen dat in de winter deze posities verbeterd worden. Anders zie ik PSV relatief eenvoudig dit seizoen kampioen worden.
A Champions League is de instelling nooit een probleem (raar maar waar)
B Ook al klap je er vol op dan sta je waarschijnlijk nog met 3-0 achter met de rust

Je eerste zin zeg je dat het mentaal is om in je tweede alinea te beginnen met een te kort aan kwaliteit?
Je hebt gewoon teveel modale voetballers in je team (is niks nieuws want
dat hebben we al geruime tijd). Talenten kunnen de kar niet trekken (teminste mag je niet verwachten)
en modale voetballers kunnen de kar ook niet trekken en dat is ons grootste probleem. .
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 13:46   quote  deeplink  
Het is een combinatie van gebrek aan mentale weerbaarheid en kwalitatief betere spelers waardoor Ajax niet overtuigd. Daar heb je geen studie voor nodig. PSV is een mooie graadmeter. Ik acht de kans groot dat Ajax rond de winter op zo'n 8 punten achterstand zal zitten.

PSV is verder dan een jaar geleden en daardoor een grotere concurrent. Wil je dan aan het eind weer kampioen worden moet je daar meer voor doen dan een jaar geleden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 oktober 2014 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - maandag 20 oktober 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 oktober 2014 - 13:46 schreef Bobby1972 het volgende:
Het is een combinatie van gebrek aan mentale weerbaarheid en kwalitatief betere spelers waardoor Ajax niet overtuigd. Daar heb je geen studie voor nodig. PSV is een mooie graadmeter. Ik acht de kans groot dat Ajax rond de winter op zo'n 8 punten achterstand zal zitten.

PSV is verder dan een jaar geleden en daardoor een grotere concurrent. Wil je dan aan het eind weer kampioen worden moet je daar meer voor doen dan een jaar geleden.
Wat mij de laatste paar weken is opgevallen, is het feit dat er in toenemende mate kritiek komt van voetbalkenners en journalisten die Ajax goed gezind zijn. Zij vinden het Ajax-spelletje (positiespel) niet om aan te zien. En eigenlijk ben ik dat wel met hun eens. Dat zogenaamde positiespel is goed en nuttig, als het maar goed wordt uitgevoerd. Maar dat is nou net het probleem. Het is veel te slordig (door het opjagen van hun tegenstanders, zoals RB Salzburg dat met name deed) en leidt tot veel te veel balverlies. Het positiespel zoals Ajax dat speelt is veel te voorspelbaar en veel te doorzichtig.

Waar ik mij dood aan erger is het feit, dat Ajax eerst met 1-0 achter moet staan, voordat zij het besef hebben om beter te gaan spelen. Dat schijnt afgelopen zaterdag ook weer het geval geweest te zijn. Die wedstrijd kon ik helaas niet zien, maar de verslagen in de krant liegen er niet om.

Eén punt ten gunste van Ajax moet ik nog wel melden: Ik vind namelijk dat Ajax met afstand het zwaarste programma heeft gehad de afgelopen 9 wedstrijden in de eredivisie. Ondanks dat, vind ik PSV in zijn algemeenheid toch wel een volwassener indruk maken dan Ajax.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 oktober 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Voetbal is en blijft een entertainment tak. Kampioen worden is leuk en bevredigd natuurlijk diverse fans. Maar de manier waarop je kampioen wordt is niet geheel onbelangrijk. PSV is duidelijk verder dan een jaar geleden, en daarmee heeft Ajax meer concurrentie dan een jaar geleden. Dus moet je daar meer tegenover stellen dan een jaar geleden. Dat staat nog los van het aantrekkelijker spelen voor je supporters. Ajax fluctueert al een hele tijd. Eigenlijk is het een terugkomend iets. En ja je ziet het in Nederland veel en misschien wel meer dan in andere landen. Persoonlijk denk ik dat de jongere gemiddelde leeftijd van spelers in ons land daar een grote oorzaak van zijn. En dat is iets wat je niet kunt opvangen. Hooguit door een hoger % ervarener spelers. Ik blijf van mening dat Ajax meer ervaren en oudere spelers in de selectie had moeten hebben. Ajax moet kijken waar het nu staat en wat je daarmee kunt bereiken. Wat bereik je in de CL met de huidige selectie? Dat antwoord krijg je op korte termijn al. Net als dat je weet waar je staat in december. Daarop moet je beslissingen nemen. Wanneer de achterstand op PSV er duidelijk is moet je in de winter aankopen doen die Ajax sterker en stabieler maken. Waar ik schijtziek van wordt is dat Ajax niet betere spelers zou kunnen kopen voor betaalbare prijzen of wat Ajax wil uitgeven. Je ziet nu duidelijk dat diverse spelers die de laatste jaren gekocht hebben niet dat gene gebracht hebben wat men hoopte. Of die spelers die veel te weinig progressie maken. Ajax gaat veel te lang door met bepaalde spelers. Dit beperkt Ajax in groei naar een hoger niveau. Net als dat bepaalde spelers die aangekocht zijn ook hierdoor belemmerd worden. Zivokovic wordt ook geremd doordat Sigthorsson er nog steeds is. Dan gaan bepaalde mensen weer zeggen dat hij te weinig laat zien en dat Frank kiest voor Sigthorsson. Dat neemt niet weg dat hij verder had kunnen zijn wanneer hij 2e spits was geweest. Ajax moet veel consequenter optreden en sneller aanpassen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - AFC Ajax (zaterdag 18 Oktober 2014, 20:45): 1 - 1

0.0078918