|
|
remco k
|
|
|
Ik heb de wedstrijd in het stadion bekeken. En net nog eens terug gekeken. Ajax was ronduit zwak de eerste helft. Alleen een hele knappe actie van Sightorson.
De tweede helft vond ik Ajax gewoon goed spelen, Serrero zat er lekker tussen Andersen vond ik de tweede helft gewoon erg goed voetballen... Een hele sterke actie van Kishna zorgt voor de gelijkmaker..
Als ik naar de kansen en mogelijkheden kijk, had Ajax deze pot moeten winnen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 15:08 schreef Pietje het volgende:[..] Wat mij de laatste paar weken is opgevallen, is het feit dat er in toenemende mate kritiek komt van voetbalkenners en journalisten die Ajax goed gezind zijn. Zij vinden het Ajax-spelletje (positiespel) niet om aan te zien. En eigenlijk ben ik dat wel met hun eens. Dat zogenaamde positiespel is goed en nuttig, als het maar goed wordt uitgevoerd. Maar dat is nou net het probleem. Het is veel te slordig (door het opjagen van hun tegenstanders, zoals RB Salzburg dat met name deed) en leidt tot veel te veel balverlies. Het positiespel zoals Ajax dat speelt is veel te voorspelbaar en veel te doorzichtig. Waar ik mij dood aan erger is het feit, dat Ajax eerst met 1-0 achter moet staan, voordat zij het besef hebben om beter te gaan spelen. Dat schijnt afgelopen zaterdag ook weer het geval geweest te zijn. Die wedstrijd kon ik helaas niet zien, maar de verslagen in de krant liegen er niet om. Eén punt ten gunste van Ajax moet ik nog wel melden: Ik vind namelijk dat Ajax met afstand het zwaarste programma heeft gehad de afgelopen 9 wedstrijden in de eredivisie. Ondanks dat, vind ik PSV in zijn algemeenheid toch wel een volwassener indruk maken dan Ajax. Vind de kritiek die ze leveren ook terecht Pietje! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het grootste gevaar waar ik me persoonlijk zorgen om maak is dat Ajax aan het eind van het seizoen alles misloopt. 1ste ronde CL eruit, geen beker en niet landskampioen. En dan hebben we ook nog eens gekeken naar onaantrekkelijk voetbal. En loopt arme marc ook nog eens zijn 250.000 euro bonus mis.
Er zit geen enkele progressie in, Ajax komt niet dichterbij de rest van Europa en kan haar eigen supporters niet vermaken met aantrekkelijk voetbal. Dan kun je toch nooit zeggen dat er goed beleid is kijkend naar de toekomst. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 21:18 schreef Bobby1972 het volgende:Het grootste gevaar waar ik me persoonlijk zorgen om maak is dat Ajax aan het eind van het seizoen alles misloopt. 1ste ronde CL eruit, geen beker en niet landskampioen. En dan hebben we ook nog eens gekeken naar onaantrekkelijk voetbal. En loopt arme marc ook nog eens zijn 250.000 euro bonus mis. Er zit geen enkele progressie in, Ajax komt niet dichterbij de rest van Europa en kan haar eigen supporters niet vermaken met aantrekkelijk voetbal. Dan kun je toch nooit zeggen dat er goed beleid is kijkend naar de toekomst. Goed gesproken! En als seizoenkaarthouders betalen we topprijzen om naar pulillenvoetbal te kiojken,, want ieder seizoen begint het van voren af aan. En degenen de een sezioen goed spelen en het jaar daarop het verschil kunnen maken gaan dan weg. Let maar op wat er van de zomer met Veltman gaat gebeuren. Eindelijk speelt hij behoorlijk en dan kunnen we daar maar kort van genieten. Het beleid deugt gewoon niet. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 20:44 schreef remco k het volgende:Ik heb de wedstrijd in het stadion bekeken. En net nog eens terug gekeken. Ajax was ronduit zwak de eerste helft. Alleen een hele knappe actie van Sightorson. De tweede helft vond ik Ajax gewoon goed spelen, Serrero zat er lekker tussen Andersen vond ik de tweede helft gewoon erg goed voetballen... Een hele sterke actie van Kishna zorgt voor de gelijkmaker.. Als ik naar de kansen en mogelijkheden kijk, had Ajax deze pot moeten winnen.. Twente heeft volgens mij ook geen enkele uitgespeelde kans gekregen en Cillissen heeft volgens mij ook geen enekele moeilijke redding hoeven verrichten. Wij hebben de lat en de paal geraakt en met name het schot op de paal van Klaassen, maar ook de aanname op de borst van Sigthorsson en het schot wat daarna volgde, hij raakte hem niet lekker dacht ik. Maar gezien het totale spelbeeld en het aantal kansen, hadden we eigenlijk gewoon moeten winnen..... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 21:27 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Twente heeft volgens mij ook geen enkele uitgespeelde kans gekregen en Cillissen heeft volgens mij ook geen enekele moeilijke redding hoeven verrichten. Wij hebben de lat en de paal geraakt en met name het schot op de paal van Klaassen, maar ook de aanname op de borst van Sigthorsson en het schot wat daarna volgde, hij raakte hem niet lekker dacht ik. Maar gezien het totale spelbeeld en het aantal kansen, hadden we eigenlijk gewoon moeten winnen..... Ajax maakt gewoon structureel te weinig doelpunten. Geldt voor Twente idem. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Er zijn maar twee ploegen die er meer hebben gemaakt. Ze maken er genoeg gemiddeld meer dan 2 per wedstrijd. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
De tweede helft was gewoon een goede wedstrijd van Ajax met een prima spelende Andersen en ook Klaasen en Veltman waren uitstekend en er werd eindelijk meer naar voren gespeeld en daarin zit de het grootste mankement door het veelvuldige breed spelen mis je zo veel druk op de tegenstander dat ze dat makkelijk kunnen verdedigen en zodra Ajax achterkomt gaan ze meer naar voren spelen en komen er kansen, dat zou anders worden dit selzoen zei Frankie maar tot op heden beginnen ze bijna elke wedstrijd weer te slap en te angstig jammer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Klopt zeker, Jack. Ik steek mijn kritiek ook niet onder stoelen of banken. Vaak doet dit Ajax pijn aan mijn ogen. Ik zou het zo verschrikkelijk graag anders willen zien, dan al die tikkies terug en al die tikkies breed... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Remco heeft weer zijn roze gay bril op. Ajax heeft in 9 wedstrijden slechts 17 doelpunten gemaakt, dan zit je gemiddeld onder de 2. PSV heeft een veel beter doelsaldo, niet alleen veel meer goals gemaakt ( 25) maar ook veel minder tegen.
Dat is voor Ajax doen veel te weinig. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 14:13 schreef Bobby1972 het volgende:Remco heeft weer zijn roze gay bril op. Ajax heeft in 9 wedstrijden slechts 17 doelpunten gemaakt, dan zit je gemiddeld onder de 2. PSV heeft een veel beter doelsaldo, niet alleen veel meer goals gemaakt ( 25) maar ook veel minder tegen. Dat is voor Ajax doen veel te weinig. Wat heeft een vergissing in doelsaldo nou te maken metr een roze gay bril??? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Omdat Remco Ajax vanuit zijn roze Ajax bril altijd te rooskleurig ziet naar mijn mening! Ik vind dat naïef. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 14:35 schreef Bobby1972 het volgende:Omdat Remco Ajax vanuit zijn roze Ajax bril altijd te rooskleurig ziet naar mijn mening! Ik vind dat naïef. Ach... positivisme kan toch geen kwaad? Met cijfers en allerlei weetjes heeft hij het wel erg vaak bij het juiste eind. Daarnaast: Hoop doet leven. Ik was zelf vroeger ook altijd een enorme optimist. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik ben meer een realist. Ik zou mezelf veel beter bewapenen. Ajax had met haar financiële middelen betere spelers kunnen en moeten kopen dan de vele totaal niet overtuigende spelers die er nu zijn. En daarmee had Ajax het zichzelf zoveel gemakkelijker kunnen maken. Nu neem je risico voor wat en voor wie? Er is geen enkele noodzaak om voor 'goedkope' en niet overtuigende spelers te moeten kiezen. Cruyff maakte vandaag ook de opmerking dat Ajax oudere spelers nodig heeft om de jongere verder te kunnen helpen. Persoonlijk denk ik dat de jonge leeftijd van de spelers een belangrijke reden is dat Ajax zo fluctueert. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 15:45 schreef Bobby1972 het volgende:Ik ben meer een realist. Ik zou mezelf veel beter bewapenen. Ajax had met haar financiële middelen betere spelers kunnen en moeten kopen dan de vele totaal niet overtuigende spelers die er nu zijn. En daarmee had Ajax het zichzelf zoveel gemakkelijker kunnen maken. Nu neem je risico voor wat en voor wie? Er is geen enkele noodzaak om voor 'goedkope' en niet overtuigende spelers te moeten kiezen. Cruyff maakte vandaag ook de opmerking dat Ajax oudere spelers nodig heeft om de jongere verder te kunnen helpen. Persoonlijk denk ik dat de jonge leeftijd van de spelers een belangrijke reden is dat Ajax zo fluctueert. Ook ik ben een realist. Ook ik heb lang gehoopt, dat Ajax (een deel van) zijn miljoenen zou gaan gebruiken om wat grotere (niet qua lengte...) spelers aan zich te binden. Maar een grote naam is nou eenmaal nooit een garantie op succes. Het klopt zeker, dat er een behoorlijke disbalans is in de huidige selectie van onze club. Te veel jeugdspelers brengt nu eenmaal wisselvalligheid met zich mee. Ondanks dit alles, heb ik heel veel bewondering voor de beleidsbepalers van Ajax, met name hoe zij voet bij stuk houden om zich niet kapot te kopen aan veel te dure spelers (zoals Sulejmani destijds !) maar liever jonge spelers wil opleiden en zich soms verrijken met transfervrije spelers en spelers waarvoor zij principieel niet meer dan € 5 miljoen willen betalen. Niet voor niets heeft de UEFA (of FIFA) recentelijk laten weten dat Ajax de gezondste clubs ter wereld is, of op zijn minst één van de gezondste clubs ter wereld. Dat is een prima basis. Daarnaast heb ik goede hoop, dat Marc Overmars wel degelijk in de winsterstop, wanneer de transferwindow weer opengaat, enkele gerichte aankopen gaat doen, maar wel aankopen die in dat "zuinige" beleid van Ajax past. Vergeet daarbij niet, dat na de winterstop ook weer het supertalent Viktor Fisher beschikbaar komt. Ondanks dat het spel van Ajax bepaald niet oogt, heb ik het volste vertrouwen dat het toch allemaal goed gaat komen. Te beginnen vanavond: wat een prachtig affiche is Barcelona-Ajax toch!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 oktober 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft misschien wel een beter functionerend scoutings team nodig. Omdat ik toch van mening ben dat best een hoog % van de spelers die gekocht zijn niet voldoen of te weinig brengen. Ajax moet veel strenger zijn naar zichzelf. Het is een mooie ambitie om dichterbij de Europese top te willen komen. Maar dan moet je die woorden wel waarmaken en daarvoor waken. En niet met lage financiële bedragen spelers gaan kopen die nooit een gewenst niveau zullen brengen. Dan had je ook nooit die woorden moeten gebruiken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 oktober 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 16:21 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax heeft misschien wel een beter functionerend scoutings team nodig. Omdat ik toch van mening ben dat best een hoog % van de spelers die gekocht zijn niet voldoen of te weinig brengen. Ajax moet veel strenger zijn naar zichzelf. Het is een mooie ambitie om dichterbij de Europese top te willen komen. Maar dan moet je die woorden wel waarmaken en daarvoor waken. En niet met lage financiële bedragen spelers gaan kopen die nooit een gewenst niveau zullen brengen. Dan had je ook nooit die woorden moeten gebruiken. Het wel of niet voldoen van spelers is natuurlijk niet gerelateerd aan een aankoopbedrag. Kijk wat dat betreft naar (de veel te dure) Sulejmani, destijds het grootste supertalent van sc Heerenveen en kijk eens naar de spotgoedkope Sana. Beide spelers konden het niet maken bij Ajax. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het gaat niet om het verleden, het gaat om het heden. Daar moet je naar kijken en daar moet je op anticiperen. En wanneer die resultaten niet goed zijn dan moet je daar wat aan doen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 17:26 schreef Bobby1972 het volgende:Het gaat niet om het verleden, het gaat om het heden. Daar moet je naar kijken en daar moet je op anticiperen. En wanneer die resultaten niet goed zijn dan moet je daar wat aan doen. Klopt, maar we dienen ook rekening te houden met de Ajax-filosofie: nooit meer dan € 5 miljoen... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax wilde zelfs 8 miljoen betalen voor van Ginkel. Die 5 miljoen is niet heilig en gelukkig maar! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 14:35 schreef Bobby1972 het volgende:Omdat Remco Ajax vanuit zijn roze Ajax bril altijd te rooskleurig ziet naar mijn mening! Ik vind dat naïef. Gewoon omdat je een KLEUTER bent!!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
En jij denkt zeker dat je Jezus bent!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat kan niet want dat ben ik ;-).....Warrior heeft geen baard |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 14:35 schreef Bobby1972 het volgende:Omdat Remco Ajax vanuit zijn roze Ajax bril altijd te rooskleurig ziet naar mijn mening! Ik vind dat naïef. Hahaha, is de een van de weinige die ergens een realistische mening over heeft... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hee Allah, ga je hok eens in! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Whahahaha, nu de rest nog..... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Zei je nou kleuter, zie de grote lettertjes niet zo goed ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Post in het verkeerde topic...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 oktober 2014 door Loetje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 14:39 schreef Pietje het volgende:[..] Ach... positivisme kan toch geen kwaad? Met cijfers en allerlei weetjes heeft hij het wel erg vaak bij het juiste eind. Daarnaast: Hoop doet leven. Ik was zelf vroeger ook altijd een enorme optimist. Ik ben in alles een realist. Ik ben als een van de weinige Ajax supporters echter in staat om naar de lange termijn te kijken, en niet zoals velen hier alleen maar naar het hier en nu.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 21:36 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben in alles een realist. Ik ben als een van de weinige Ajax supporters echter in staat om naar de lange termijn te kijken, en niet zoals velen hier alleen maar naar het hier en nu.. Sorry, maar nu begint de arrogantie toch echt wel heel erg te stinken man. Gatverdamme... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nee, maar blijkbaar wel een stuk volwassener!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 21:53 schreef Peterhs het volgende:[..] Sorry, maar nu begint de arrogantie toch echt wel heel erg te stinken man. Gatverdamme... Wou je zeggen dat er hier heel veel zijn dan die naar de lange termijn kijken??? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
In feite is Ajax door het verlies van Blind aanzienlijk kwetsbaarder geworden. Moisander maakt meer fouten dan ooit tevoren. Je ziet dat op het moment wanneer er meer van dit soort spelers gevraagd wordt ze te weinig kwaliteit bezitten. Ook het aantrekken van een Zimling maakt Ajax als team eerder zwakker.
Ajax heeft dit jaar slecht ingespeeld op de spelers die vertrokken zijn. Hier zie je toch dat goedkoop duurkoop wordt. De onbalans die nu in de ploeg zit is ontstaan door het aankoopbeleid die Ajax dit jaar uitgevoerd heeft. Het gebrek aan ervaring en kwaliteit mag je toch zeker ook Ajax aanrekenen? Ik blijf mijn twijfels houden over de scouting bij Ajax. Teveel spelers die te weinig brengen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Het gaat er mij om dat je een beetje te erg uit de hoogte begint te doen. Als je dat niet ziet dan wil je het niet zien. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Kijk heus wel naar de lange termijn en er komen heel veel talenten aan maar waarom niet vandaag beginnen met iets moois neer te zetten? 4x Kampioen en 0,0 progressie dat is toch zorgelijk? Dat een Cambuur en Pec je concurrenten zijn momenteel zegt toch ook genoeg? Dat teams zonder centen gelijkwaardige selecties hebben is toch slecht? Dat spelers als Viergever, Duarte, Zimling aangetrokken worden is toch eigenlijk triest? Maar goed jij kijkt 3 jaar verder en ik vind dat het nu al beter kan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat we wel degelijk iets verder zijn met de club .
Maar ook bij het eerste . Stel dat we daar wel net zo ver zouden zijn . Dan zijn we dat met een elftal dat veel goedkoper is en een stuk jonger . Wat dus betekenend dat je wel degelijk vooruit bent gegaan . |
|
|
|