BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Barcelona - AFC Ajax (Champions League - dinsdag 21 oktober 2014, 20:45) 3-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind dat Denswil nu ook wel een kans mag krijgen..
Riedewald of Bazoer mogen van mij ook wel op 6 geprobeerd worden.
Milik mag van mij best linksbuiten Zivkovic Spits en Ghazi rechtsbuiten
Aankopen hoeft van mij ook niet perse maar gooi dan je talenten er maar in
Op zich zou ik dat ook graag willen, maar met (te) veel jeugdspelers krijg je nog meer wisselvalligheid op het veld. Dus of dat verstandig is???
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 oktober 2014 - 13:48   quote  deeplink  
"Ik vind dat we in potentie gewoon een hele sterke selectie hebben. "

Waar basseer je dat op? Ik vind dat we een selectie hebben waar teveel onbalans in zit. Waarbij duidelijk een gebrek is aan ervaring en kwaliteit. En dat dit Ajax het moeilijk gaat krijgen om kampioen te worden. Omdat PSV veel meer kwaliteit heeft dan een jaar geleden.

Ik zie een Ajax dat structureel wisselvallig speelt. Een Ajax dat weinig kansen creëert. Een Ajax dat te weinig doelpunten maakt. Een Ajax dat veel fouten maakt waarbij een simpele pass vaak niet goed aankomt. En diverse spelers die op een Ajax onwaardig niveau spelen.

Ik zie die potentie niet........

Je kunt pas zeggen dat Ajax een sterke selectie heeft wanneer het bovenaan staat, genoeg doelpunten maakt, Ajax waardig aanvallend voetbal speelt, mee doet voor de 2e plaats in de CL en met passie speelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet het beleid van Overmars. Overmars is aangetrokken om dit beleid uit te voeren. Het beleid komt bij de jongens uit het th damen met Cruijff.
Dat is waar, maar Marc Overmars is als Technisch Directeur wel de bewaker en uitvoerder van dat beleid
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens. Daarnaast is het een bekend feit, dat jeugd(spelers) wisselvalligheid met zich meebrengt. De ene keer spelen ze de sterren van de hemel en de volgende keer komen ze bij wijze van spreken nog geen lantaarnpaal voorbij.
Ik zie alleen maar weinig momenten dat die talenten de sterren van de hemel spelen. Overigens een ander iets wat mee kan spelen. Ik heb bijvoorbeeld een vd vaart weleens horen zegge. Dat de druk bij ajax van de buitenwacht hoger en groter is dan bij bijvoorbeeld een Madrid. Zijn wij met zijn allen ook niet gewoon te veeleisend en creëren wij met zijn alleen niet te veel druk waardoor veel jonge spelers inzakken?
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens. Daarnaast is het een bekend feit, dat jeugd(spelers) wisselvalligheid met zich meebrengt. De ene keer spelen ze de sterren van de hemel en de volgende keer komen ze bij wijze van spreken nog geen lantaarnpaal voorbij.
Ik zie alleen maar weinig momenten dat die talenten de sterren van de hemel spelen. Overigens een ander iets wat mee kan spelen. Ik heb bijvoorbeeld een vd vaart weleens horen zegge. Dat de druk bij ajax van de buitenwacht hoger en groter is dan bij bijvoorbeeld een Madrid. Zijn wij met zijn allen ook niet gewoon te veeleisend en creëren wij met zijn alleen niet te veel druk waardoor veel jonge spelers inzakken?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk twee kanten he. Zie een blind de jong Eriksen en van rhijn. Die jongens presteerden volgens velen ook allemaal ruim onder de maat. Door zijn vasthoudendheid gingen die gasten uiteindelijk presteren
De jong ben blij dat we er nog 8 miljoen voor gekregen hebben.
Blind Cvm heeft nooit echt ter discussie gestaan. Erikssen
was een groot talent (Andersen nu komt er ook niet vaak uit dus heeft die tijd nodig)
Van Rhijn had nog wel potentie maar een tijd matig geweest.

Maar Sigthorsson heel eerlijk vind je dat nu echt iets voor Ajax? Als hij
er nu opeens wel 20 inschiet dan veranderd mijn mening namelijk nog niet..
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:48 schreef Bobby1972 het volgende:

Waar basseer je dat op? Ik vind dat we een selectie hebben waar teveel onbalans in zit. Waarbij duidelijk een gebrek is aan ervaring en kwaliteit. En dat dit Ajax het moeilijk gaat krijgen om kampioen te worden. Omdat PSV veel meer kwaliteit heeft dan een jaar geleden.

Ik zie een Ajax dat structureel wisselvallig speelt. Een Ajax dat weinig kansen creëert. Een Ajax dat te weinig doelpunten maakt. Een Ajax dat veel fouten maakt waarbij een simpele pass vaak niet goed aankomt. En diverse spelers die op een Ajax onwaardig niveau spelen.

Ik ben het wel met Remco eens hoor. In potentie heeft Ajax een zeer sterke selectie, die zonder meer kampioen zou kunnen worden. Maar te veel jeugdspelers zorgt voor wat onbalans en wisselvalligheid.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:48 schreef Bobby1972 het volgende:

En waar baseer jij die onbalans op dan?

Ik zie de potentie. Mede op wat ik per speler van ze gezien heb. Dat ze dus per persoon veel beter kunnen. Ik zie het talent van bepaalde spelers. Ik zie spelers bij vlagen hele goede tactische beslissingen nemen. Ik zie een aantal spelers met een bizar goede basis techniek.
Daarnaast weet ik wat er nog aan komt aan talent.
Daarom zie ik de potentie.

Grote verschil is dat ik naar meer dan dit seizoen kijk.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is waar, maar Marc Overmars is als Technisch Directeur wel de bewaker en uitvoerder van dat beleid
Dat ontken ik ook niet. Overigens samen met het th. Ze maken samen de beslissingen over wie er moet komen.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk. Maar dat hoort volgens mij ook bij het rijpingsproces tot volwassenheid. Mochten de jonkies daar doorheen komen, dan worden ze absolute topspelers. Ik ben wel bereid om ze een kans te geven en niet direct af te branden. Daar heb je niks aan. Dus we kunnen met z'n allen wat minder veeleisend zijn. Maar kijk eens naar de selectie van Madrid... weinig jeugdspelers, maar (bijna) alleen maar vedettes en topspelers. Bijna allemaal gekocht, terwijl Ajax (maar ook Feyenoord) een opleidingsinstituut is. Dat kun je dus niet met elkaar vergelijken.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat heeft totaal geen zin. Met alleen maar jonge jongens ga je het niet redden.
Niet alleen maar jonge jongens nee..
Cilissen--van Rhijn---Veltman (Wk) Boilesen
Klaassen Milik kunnen die kar toch wel gaan trekken?

Of wil je zeggen dat de "Ervaren" jongens Moisander,
Sigtorsson, Schone zoveel positieve invloed hebben dan?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 oktober 2014 - 13:56   quote  deeplink  
Het gaat om feiten en hoe het er daadwerkelijk voor staat. En dat geeft niet aan dat we een sterke selectie hebben. Ik durf wel te stellen dat we vorig jaar een sterker elftal hadden. En dat de aankopen die gedaan zijn het elftal eerder verzwakt hebben. Dus kun je nooit spreken van een sterke selectie.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De jong ben blij dat we er nog 8 miljoen voor gekregen hebben.
Blind Cvm heeft nooit echt ter discussie gestaan. Erikssen
was een groot talent (Andersen nu komt er ook niet vaak uit dus heeft die tijd nodig)
Van Rhijn had nog wel potentie maar een tijd matig geweest.

Maar Sigthorsson heel eerlijk vind je dat nu echt iets voor Ajax? Als hij
er nu opeens wel 20 inschiet dan veranderd mijn mening namelijk nog niet..
Ik vind sightorson niet goed genoeg. Maar was destijds net als heel veel ajacieden erg blij met het aantrekken van hem. Moisander vind ik op dit moment ook een Ajax onwaardige aanvoerder.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is heel goed mogelijk. Maar dat hoort volgens mij ook bij het rijpingsproces tot volwassenheid. Mochten de jonkies daar doorheen komen, dan worden ze absolute topspelers. Ik ben wel bereid om ze een kans te geven en niet direct af te branden. Daar heb je niks aan. Dus we kunnen met z'n allen wat minder veeleisend zijn. Maar kijk eens naar de selectie van Madrid... weinig jeugdspelers, maar (bijna) alleen maar vedettes en topspelers. Bijna allemaal gekocht, terwijl Ajax (maar ook Feyenoord) een opleidingsinstituut is. Dat kun je dus niet met elkaar vergelijken.
Maar juist door wat je zegt is het toch belachelijk dat de druk bij ons groter ervaren wordt dan bij een real Madrid ??
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet. Overigens samen met het th. Ze maken samen de beslissingen over wie er moet komen.
Dat is waar. Maar zij vissen bewust in de vijver waar kleinere visjes zwemmen. Dus nemen zij op voorhand genoegen met spelers van wie je je moet afvragen of ze het wel gaan redden bij Ajax. In feite nemen zij een enorm risico. Aan de andere kant moet je je inderdaad ook nog maar afvragen of een duurdere aankoop het wèl aankan, of die duurdere aankoop past in het Ajax-spel.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niet alleen maar jonge jongens nee..
Cilissen--van Rhijn---Veltman (Wk) Boilesen
Klaassen Milik kunnen die kar toch wel gaan trekken?

Of wil je zeggen dat de "Ervaren" jongens Moisander,
Sigtorsson, Schone zoveel positieve invloed hebben dan?
Schone heeft die positieve invloed normaal wel. Ik was nooit fan van hem. Maar door zijn geweldige prestaties verdiend hij nu wel iets meer krediet. Van de jongens die je opnoemt mag je eigenlijk van alleen Cilissen verwachten dat hij de kar trekt.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:56 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat om feiten en hoe het er daadwerkelijk voor staat. En dat geeft niet aan dat we een sterke selectie hebben. Ik durf wel te stellen dat we vorig jaar een sterker elftal hadden. En dat de aankopen die gedaan zijn het elftal eerder verzwakt hebben. Dus kun je nooit spreken van een sterke selectie.
Jij bent er dus zo 1 die de sterkte van de selectie bepaald op basis van de laatst gespeelde wedstrijd. Dat maakt een hoop duidelijk.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 oktober 2014 - 14:01   quote  deeplink  
Je bent het toch met me eens dat Ajax heel wisselvallig speelt. En dat de contrasten tussen de 1e en 2e helft vaak groot zijn. Dit gebeurd structureel, over toeval kunnen we helaas niet meer spreken. Ik neem het de jonge spelers niet eens kwalijk. Maar Ajax wel dat ze niet nog een paar meer ervaren spelers erbij hebben genomen. Cruyff zei gisteren ook opnieuw dat Ajax meer oudere spelers nodig heeft om de jongere te kunnen helpen.

Ik hoop echt dat Ajax in de winter een paar gerichte aankopen doet om meer balans in het elftal te creëren. Omdat ik denk dat het potentieel van bepaalde spelers er dan wel uitkomt. Nu laat het het potentieel van vele spelers ongemoeid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar juist door wat je zegt is het toch belachelijk dat de druk bij ons groter ervaren wordt dan bij een real Madrid ??
Als dat waar is tenminste. Het is de ervaring van VDV, maar denken andere spelers die daar gespeeld hebben (Sneijder, Huntelaar etc.) daar ook zo over? Ik kan mij voorstellen, dat de druk bij dat soort topploegen immens is, groter althans dan bij Ajax. Maar ik heb daar niet gevoetbald, dus ik kan er niet over oordelen.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 14:02   quote  deeplink  
Spelers die geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben bij Ajax, kunnen ophoepelen. Tsja, is logisch.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone heeft die positieve invloed normaal wel. Ik was nooit fan van hem. Maar door zijn geweldige prestaties verdiend hij nu wel iets meer krediet. Van de jongens die je opnoemt mag je eigenlijk van alleen Cilissen verwachten dat hij de kar trekt.
Ik heb het van meet af aan opgenomen voor Lasse Schöne: zijn werklust, zijn inzicht en zijn traptechniek.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Er komt altijd wel een minder team een ronde verder.
Ligt deels aan loting deels aan sterkte van de selectie.
Is jou selectie zwak dan kom je dus zo ie zo net snel een ronde verder
wat is daar zo moeilijk aan?
Ja als je 4 mindere clubs in 1 poule gaat stoppen dan komen er een aantal wel door
Ajax word altijd ingedeeld in de zwaarste poule dus dan is het altijd lastig om door te komen, hoe goed je selectie ook is.
Maar wie zegt dat deze selectie niet een ronde verder zou komen als ze in een makkelijkere poule zouden komen? Afgelopen jaren was het met een matig elftal ook bijna gelukt.

Maar die speler die jij noemt hoeveel ervaring hebben ze op CL niveau? hebben ze een niveau laten zien dat ze dat zouden aankunnen? Of is dat net zo grote gok als met deze selectie?

In ieder geval ga ik geen geld investeren terwijl ik weet dat ik een het toch moet afschrijven.
Als ik een koelkast van 30 jaar heb en er komt een gebrek dan kan ik hem repareren of een nieuwe kopen. Ik koop een nieuwe want na deze gebrek is de kans groot dat er nieuwe ontstaan.
Als een tandarts tegen mij zegt dat ik over 2 jaar een kunstgebit moet en dat ik nu een gaatje heb, ga je die gaatje vullen met een vulling dat 30 jaar lang blijft zitten(duur)
of ga je voor een vulling dat gemiddeld 3 jaar blijft zitten(goedkoop)
Dan kies ik voor het laatste, het is namelijk zonde om zo dure te nemen als je toch weet dat je er niks aan hebt.

Iedereen weet dat deze selectie net zo goed in de prullenbak kan gooien.
Iedereen weet ook hoe je een sterke selectie neer kan zetten voordat een grote club hem leeg haalt.
Namelijk door niet 1 speler goed op te leiden maar een heel team.
Dus dan is het toch niet zo moeilijk dat je wilt dat je het hele team in 1x in wil zetten.

Dus je gaat eerst parels en tatoes zetten in en op je arm terwijl je weet dat je arm moet amputeren. Lijkt mij zonde van het geld, maar als jij zo met je geld omgaat mij best.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar zij vissen bewust in de vijver waar kleinere visjes zwemmen. Dus nemen zij op voorhand genoegen met spelers van wie je je moet afvragen of ze het wel gaan redden bij Ajax. In feite nemen zij een enorm risico. Aan de andere kant moet je je inderdaad ook nog maar afvragen of een duurdere aankoop het wèl aankan, of die duurdere aankoop past in het Ajax-spel.
Helemaal waar wat je zegt. Ik vind namelijk ook niet dat ze te weinig kopen. De kwaliteit valt wel wat van te vinden. Je haalt bijvoorbeeld wel een dure Duarte maar laat de betere goedkopere Mokotjo lopen.

Maar als ik naar iedere positie op zich kijk bij ajax kunnen we daar een prima speler opstellen.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:01 schreef Bobby1972 het volgende:
Je bent het toch met me eens dat Ajax heel wisselvallig speelt. En dat de contrasten tussen de 1e en 2e helft vaak groot zijn. Dit gebeurd structureel, over toeval kunnen we helaas niet meer spreken. Ik neem het de jonge spelers niet eens kwalijk. Maar Ajax wel dat ze niet nog een paar meer ervaren spelers erbij hebben genomen. Cruyff zei gisteren ook opnieuw dat Ajax meer oudere spelers nodig heeft om de jongere te kunnen helpen.

Ik hoop echt dat Ajax in de winter een paar gerichte aankopen doet om meer balans in het elftal te creëren. Omdat ik denk dat het potentieel van bepaalde spelers er dan wel uitkomt. Nu laat het het potentieel van vele spelers ongemoeid.
Juist. We wisselen hele goede met hele slechte momenten af. Als je dan dus kijkt naar die goede momenten bewijst dit dat we wel degelijk heel erg veel potentie hebben.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb het van meet af aan opgenomen voor Lasse Schöne: zijn werklust, zijn inzicht en zijn traptechniek.
Weet ik. En toch viel die werklust me gisteren vies tegen van schone.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 13:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind sightorson niet goed genoeg. Maar was destijds net als heel veel ajacieden erg blij met het aantrekken van hem. Moisander vind ik op dit moment ook een Ajax onwaardige aanvoerder.
Dat die twee spelers zwak spelen mag duidelijk zijn.
Dat ze niet heel veel potentie meer hebben is ook duidelijk.
Waarom houd je er dan zo krampachtig aan vast?

Als aankopen als Tadic, Kostic, Ziyech, Mokotjo, Ruiz, Narsingh, Djuricic
en vele anderen hier al ter discussie staan. Waarom worden er dan in hemelsnaam
spelers als Duarte en Zimling aangetrokken?
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal waar wat je zegt. Ik vind namelijk ook niet dat ze te weinig kopen. De kwaliteit valt wel wat van te vinden. Je haalt bijvoorbeeld wel een dure Duarte maar laat de betere goedkopere Mokotjo lopen.

Maar als ik naar iedere positie op zich kijk bij ajax kunnen we daar een prima speler opstellen.
Ik ben het volledig met je eens. Het grootste probleem op dit moment is het feit, dat er nogal wat spelers uit vorm zijn en -nogmaals- door de jeugdigheid is er veel wisselvalligheid. Kijk ook eens naar Viktor Fisher's eerste seizoen in Ajax 1 (heel erg goed) en zijn tweede seizoen (zeer matig). Ik ben overigens zeer benieuwd hoe hij terugkomt na de winterstop. Ik verwacht veel van hem.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als dat waar is tenminste. Het is de ervaring van VDV, maar denken andere spelers die daar gespeeld hebben (Sneijder, Huntelaar etc.) daar ook zo over? Ik kan mij voorstellen, dat de druk bij dat soort topploegen immens is, groter althans dan bij Ajax. Maar ik heb daar niet gevoetbald, dus ik kan er niet over oordelen.
Ik ga het eens voor je uitzoeken. Maar heb het weleens eerder gelezen.

Kijk voor de grap eens naar de vele dis cassien over het beleid. In ieder ander land op deze planeet zou het TH op handen worden gedragen en hadden ze al standbeelden geplaatst. Maar nee wij zeiken met z'n allen alles weer af.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet ik. En toch viel die werklust me gisteren vies tegen van schone.
Jij schreef het gisteren ook al: het leek erop of hij niet helemaal fit was. Die indruk had ik gisteren ook.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 14:11   quote  deeplink  
Had begrepen, dat De Boer Moisander graag in de aanbieding wil doen.
Het schijnt, dat de Engelse club Tottenham Hotspur hem graag wil hebben in Januari. Afwachten maar of dat ook zo het geval is.

Persoonlijk vindt ik hem redelijk, dus niet echt goed. Ajax moet echt gaan kijken ( en investeren ) in een betere speler op zijn positie.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ga het eens voor je uitzoeken. Maar heb het weleens eerder gelezen.

Kijk voor de grap eens naar de vele dis cassien over het beleid. In ieder ander land op deze planeet zou het TH op handen worden gedragen en hadden ze al standbeelden geplaatst. Maar nee wij zeiken met z'n allen alles weer af.
Dat laatste is natuurlijk veruit het makkelijkst
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat die twee spelers zwak spelen mag duidelijk zijn.
Dat ze niet heel veel potentie meer hebben is ook duidelijk.
Waarom houd je er dan zo krampachtig aan vast?

Als aankopen als Tadic, Kostic, Ziyech, Mokotjo, Ruiz, Narsingh, Djuricic
en vele anderen hier al ter discussie staan. Waarom worden er dan in hemelsnaam
spelers als Duarte en Zimling aangetrokken?
Ik denk dat een Duarte in datzelfde rijtje past. Zimling voor de ervaring.

Maar nogmaals ik ben ook niet tevreden over de aangetrokken spelers. Moisander kan overigens stukken beter. Dat heeft ie vorig seizoen laten zien.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 14:13   quote  deeplink  
Maar mannen ik heb nog wat te klussen in huis. Gordijnrails eraf, plamuren en schilderen voordat alle nieuwe (bredere) luxaflex kan worden opgehangen. Mijn vrouw begint wat ongeduldig te worden.
Ik spreek jullie snel weer!
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk veruit het makkelijkst
Juist. En daar heb ik echt een verschrikkelijke hekel aan gekregen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 14:14   quote  deeplink  
Ik ga geen verse appels bij rotte appels leggen.
Als je de rotte appels wilt vervangen dan moet je alle appels vervangen.

Verse appels die groeien aan een boom en de boom is niet je portemonnee maar de jeugdopleiding. Als je verse appels bij een rotte appel neerlegt dan is die sneller rot dan normaal.

Dus deze selectie is niet sterk voor Europa maar wel voor Nederland.
Dus zijn ze in mijn ogen rot, dan ga ik ze vervangen door een compleet en ingespeeld elftal.
Dat elftal met een aantal aanvullingen heb ik gezien gisteren op Eurosport.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:13 schreef Pietje het volgende:
Maar mannen ik heb nog wat te klussen in huis. Gordijnrails eraf, plamuren en schilderen voordat alle nieuwe (bredere) luxaflex kan worden opgehangen. Mijn vrouw begint wat ongeduldig te worden.
Ik spreek jullie snel weer!
Tot later Pietje.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja als je 4 mindere clubs in 1 poule gaat stoppen dan komen er een aantal wel door
Ajax word altijd ingedeeld in de zwaarste poule dus dan is het altijd lastig om door te komen, hoe goed je selectie ook is.
Maar wie zegt dat deze selectie niet een ronde verder zou komen als ze in een makkelijkere poule zouden komen? Afgelopen jaren was het met een matig elftal ook bijna gelukt.

Maar die speler die jij noemt hoeveel ervaring hebben ze op CL niveau? hebben ze een niveau laten zien dat ze dat zouden aankunnen? Of is dat net zo grote gok als met deze selectie?

In ieder geval ga ik geen geld investeren terwijl ik weet dat ik een het toch moet afschrijven.
Als ik een koelkast van 30 jaar heb en er komt een gebrek dan kan ik hem repareren of een nieuwe kopen. Ik koop een nieuwe want na deze gebrek is de kans groot dat er nieuwe ontstaan.
Als een tandarts tegen mij zegt dat ik over 2 jaar een kunstgebit moet en dat ik nu een gaatje heb, ga je die gaatje vullen met een vulling dat 30 jaar lang blijft zitten(duur)
of ga je voor een vulling dat gemiddeld 3 jaar blijft zitten(goedkoop)
Dan kies ik voor het laatste, het is namelijk zonde om zo dure te nemen als je toch weet dat je er niks aan hebt.

Iedereen weet dat deze selectie net zo goed in de prullenbak kan gooien.
Iedereen weet ook hoe je een sterke selectie neer kan zetten voordat een grote club hem leeg haalt.
Namelijk door niet 1 speler goed op te leiden maar een heel team.
Dus dan is het toch niet zo moeilijk dat je wilt dat je het hele team in 1x in wil zetten.

Dus je gaat eerst parels en tatoes zetten in en op je arm terwijl je weet dat je arm moet amputeren. Lijkt mij zonde van het geld, maar als jij zo met je geld omgaat mij best.
Bla bla bla kom op een deze koelkast is kapot dus koop aub een nieuwe!

Tattoo's op een arm die je gaat amputeren waar heb je het over man?

Gaat dit nog steeds over een kwalitatief goede speler aantrekken?

Jij denkt dat je over 5 jaar in 1x een heel elftal vanuit de jeugd door kan schuiven?
Nou succes als dat je droom is...
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 14:19   quote  deeplink  
En iedereen maar zeggen dat Ajax een goede club is met goede spelers. Helaas................. Ik heb het gister dat niet gezien. ( Ook al had Ajax dan met 1-0 verloren of 2-2 gelijk gespeeld ). Als er maar goed gespeeld wordt, en dat deden ze dus niet. Nee, het was een matige Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ga geen verse appels bij rotte appels leggen.
Als je de rotte appels wilt vervangen dan moet je alle appels vervangen.

Verse appels die groeien aan een boom en de boom is niet je portemonnee maar de jeugdopleiding. Als je verse appels bij een rotte appel neerlegt dan is die sneller rot dan normaal.

Dus deze selectie is niet sterk voor Europa maar wel voor Nederland.
Dus zijn ze in mijn ogen rot, dan ga ik ze vervangen door een compleet en ingespeeld elftal.
Dat elftal met een aantal aanvullingen heb ik gezien gisteren op Eurosport.
Komt ie nu weer aan met zijn appels..
We hebben nu wel een aantal spelers die potentie hebben vul die
aan met in jou termen gezonde appels en je hebt al een kistje vol gezonde appels.
Cilissen Veltman Klaassen van Rhijn Boilesen, Ghazi Zivkovic Khisna Denswil Milik
Riedewald enz enz vul dat aan met een paar gezonde appels en je ben al waar je wilt zijn..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Deels is dat waar. Als Ajax nou eens 4 hele goede spelers gaat halen, is het probleem daardoor zo goed als opgelost. Ajax moet maar eens naar zichzelf kijken en uitverkoop houden met die rotte appels.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Ajax wil van Sigiie en Moisander en van Schone af en nog wel wat meer van zulke spelers.
iemand het idee waarom schone geen contract krijgt?

Juist gewoon kwaliteit te kort.
Weet iemand waarom Ajax spelers huurt?
Juist om spelers daarna gewoon weer weg te doen, zonder dat het veel geld kost.

Wat werd er ook al weer gezegd over de jeugdopleiding.
Dat er steeds er 1tje doorkwam en dat er geen lichtingen zijn.
Weet je nog wat ajax moest doen om de europese top binnen te stormen voordat ze zijn weggeplukt, een heel elftal met talentvolle spelers.

Dan moet je wel een elftal hebben die je zo weg kan doen.

Anders kan het niet.

Hummel als je dit onzin vind dan ben ik benieuwd naar je financiële zaken.
Of ga je altijd een TV kopen als je op wereld reis gaat?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 oktober 2014 - 14:36   quote  deeplink  
Ik krijg langzamerhand wel medelijden met de Boer. Voor hem is het inmiddels ook wel duidelijk dat het een gebed zonder einde is. Ook denk ik dat de uitdaging op deze manier ook minder voor hem wordt. Ronald zei het afgelopen weekend ook opnieuw dat wanneer er een ploeg komt die bij hem past hij weg is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Komt ie nu weer aan met zijn appels..
We hebben nu wel een aantal spelers die potentie hebben vul die
aan met in jou termen gezonde appels en je hebt al een kistje vol gezonde appels.
Cilissen Veltman Klaassen van Rhijn Boilesen, Ghazi Zivkovic Khisna Denswil Milik
Riedewald enz enz vul dat aan met een paar gezonde appels en je ben al waar je wilt zijn..
Cilissen is in mij ogen rot. Een keeper die geen penaltys kan houden is voor mij geen goede keeper, ja penaltys is een onderdeel van het voetbal. Ik heb hem gewogen en te licht bevonden, blijkbaar ben je daar niet nog niet mee eens maar dat zal je nog wel merken.
Van rhijn is in mijn ogen ook rot, in mijn ogen brengt hij aanvallend te weinig en is hij verdedigend te zwak.
Als denswil niet beter is dan Moissander dan vind ik hem ook rot.
Daarnaast heb ik mijn twijfels bij Boilissen en Khisna.

Of ik moet een eindhalte hebben dan jij.
Maar deze spelers voldoen niet aan de eisen die ik stel.

Enige die ik gisteren gezien heb en dat die nog wel in de kist met gezonde appels kunnen, dat zijn Veltman, Klaassen, riedewald en Ghazi dan heb ik daar mijn twijfels over millik(niet genoeg gezien).
Dat komt erop neer dat ik een compleet nieuw elftal wil, die koop je niet die train je.
of heeft niemand geleerd van city?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 oktober 2014 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:27 schreef nieuwe ajax het volgende:
Deels is dat waar. Als Ajax nou eens 4 hele goede spelers gaat halen, is het probleem daardoor zo goed als opgelost. Ajax moet maar eens naar zichzelf kijken en uitverkoop houden met die rotte appels.
Ajax moet zeker meer moeite doen om bepaalde spelers te verkopen. En anders maar met verlies. Het stokt de rest. Ook ik ben van mening dat Ajax een paar kwalitatief meer ervaren spelers nodig heeft ook juist om de jongere naar een hoger niveau te tillen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 14:36 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik krijg langzamerhand wel medelijden met de Boer. Voor hem is het inmiddels ook wel duidelijk dat het een gebed zonder einde is. Ook denk ik dat de uitdaging op deze manier ook minder voor hem wordt. Ronald zei het afgelopen weekend ook opnieuw dat wanneer er een ploeg komt die bij hem past hij weg is.
Frank heeft ooit gezegd, niet naar barca te willen.
Frank heeft ooit gezegd, dat hij voor prijzen wil spelen.

Er is dus geen enkele club die voldoet aan dat profiel.
Naar barca wil hij niet want hij zei ooit, dat hij messi niks kan laten leren, daar ben ik meer manager, dan trainer.
Spurs voldoet niet aan de eis van nummer 2, kampioen worden dat word nogal lastig.

Waarom zou hij vertrekken als er zo goeie lichting aankomt, tenminste dat zegt Cruijff dat er een goeie lichting aankomt.
Hij was daar meer interesseert in dan in Ajax 1, waarom zou dat zo zijn.
Omdat selectie van Ajax totaal geen toekomst in zit. misschien 2 spelers.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 14:46   quote  deeplink  
Er komt ook een hele goede lichting aan. Een aantal eerste jaars a1 spelers zijn hele grote talenten.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de periode over 2 a 3 jaar.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 14:52   quote  deeplink  
Ik sprak net telefonisch met een Ajaxsupporter. Die zei ook tegen me dat Ajax of 4 heeeeeeeeeeeeele goede spelers moet kopen / huren. Want Ajax mag dan wel heeeeeeeeeeeeele goede jeugdspelers hebben, dat wil zeker niet zeggen dat de jeugdspelers ook goed genoeg zijn voor de CL.

Dit alleen al omdat ze geen 3 of 4 jaar ervaring hebben in de CL. Dus Ajax, trek de knip open, haal die goede spelers. Net zoals ikzelf baalde de Ajaxsupporter ook als een kater, natuurlijk. Verder spraken we over de wedstrijd, dat Ajax de wedstrijd verloren had op tempo.

Ajax speelde veel te traag, daar ze steeds een meter tekort kwamen om de bal te veroveren van de tegenstander. Dit was ook heel erg goed te zien in de wedstrijd tegen AC Milan, verleden jaar. Steeds weer hetzelfde bij Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 15:44   quote  deeplink  
Goed verhaal man
Loetje
 Loetje - woensdag 22 oktober 2014 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 12:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Gezien zijn geweldige seizoen had hij nu verder moeten zijn. Als ik hem dan gister over het veld zie lopen dan vraag ik me af of zijn prestaties toeval zijn geweest.. Zielloos was het..
Oogde niet fit. Vorig jaar was hij vond ik lang niet zo goed als vele hier zeiden.
Goede vrije trappen en soms een assist. Maar buiten die dingen voegt hij niks toe. En hoe minder de ruimte hoe slechter die is
Loetje
 Loetje - woensdag 22 oktober 2014 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 12:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Gezien zijn geweldige seizoen had hij nu verder moeten zijn. Als ik hem dan gister over het veld zie lopen dan vraag ik me af of zijn prestaties toeval zijn geweest.. Zielloos was het..
3x dubbel, sorry. Internet hapert

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door Loetje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Barcelona - AFC Ajax (Champions League - dinsdag 21 oktober 2014, 20:45) 3-1

0.0113952