|
|
Jenne
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Ja het is weer zo ver weer een boete van 15.000 Euro heel jammer zonder van het geld en weer een slechte naam, hoop dat het nu is afgelopen we moeten zien weer een goeie naam te krijgen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
O wat erg zeg als je op de trap staat.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
fout in Luik. dan is het einde verhaal. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Eigenlijk weet je al bij voorbaat dat het daar fout gaat.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
15000€ boete voor een beetje vuurwerk, laat de UEFA dat via een civiele procedure bij die persoon halen. De tyfus met die mafia clan, sporen ze nog. Moet je als club dit eens proberen uit te sluiten, iedereen vlekkeloos checken, das toch onmogelijk. Een zo'n kaars sluipt er altijd door, en so what dan noch, wat een ramp zenne.
Laten ze wat aan die gokmafia doen, maar nee daar zitten ze zelf tot hun schouders in. Mooi hè een nieuw stadion in Rijeka, niemand die zich afvraagt waar die poen nou weer vandaan moet komen. Ja lekker, maak mij wijs dat dat financieel gezond is.
De tyfus met die bloedhonden van de UEFA. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Ik hou mijn hart straks vast wanneer wij naar Luik moeten |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik ook, maar de club kan toch niet voor alles verantwoordelijk gesteld worden. Ik of iedere ziel kan daar naartoe reizen en Luik op zijn kop zetten, het zijn vaak nog geen eens echte voetbal supporters. Ik heb het zelf met eigen ogen zien gebeuren dat de plaatselijke hang junkies en klootjesvolk dit bewust aan het uitlokken was in R`dam centrum en deze hebben de Kuip nog nooit van binnen gezien.
Ik word hier echt pissed om. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
En €17.000,- voor Luik voor het uitbreken en aanvallen van het thuispubliek. Jodenfooi.
Bovendien, van het totaal aantal boetes, hoeveel daarvan is op het conto van Feyenoord voor 'gebrekkige organisatie'? En €10.000,- (*) voor het op de trap staan? Belachelijk joh, helemaal vergeleken met eerder genoemd bedrag wat Luik heeft ontvangen.
*: €5.000,- van de boete van vandaag was voor vuurwerk, dus vandaar 10 voor de trappen (lees: gebrekkige organisatie) |
|
|
|
|
Jenne
|
|
|
Wat ik niet snap, dat je aan iedereen in de Kuip merkt dat ze het afkeuren als er vuurwerk of zo'n Fakkel wordt afgestoken, maar dat niemand die gast in zijn nekvel grijpt en aflevert, zodat hij die boete kan afrekeken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
%%%&%$§$"$/(/)(%$§/&%(/)==)?)?´?O$§........tering......honden.....gup....cholera....ebola....lijers. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 22:02 schreef Jenne het volgende:Wat ik niet snap, dat je aan iedereen in de Kuip merkt dat ze het afkeuren als er vuurwerk of zo'n Fakkel wordt afgestoken, maar dat niemand die gast in zijn nekvel grijpt en aflevert, zodat hij die boete kan afrekeken. O ja dat gebeurt wel eens..zou altijd moeten gebeuren. Maar nee men neemt de fakkel over en geeft hem door.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gelul, gewoon een melkkoe van de UEFA geworden. Het begint gewoon obsessief te worden! Bepaald gedrag is best te veroordelen maar hoever ga je? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 21:39 schreef Bosifyable het volgende:En €17.000,- voor Luik voor het uitbreken en aanvallen van het thuispubliek. Jodenfooi. Bovendien, van het totaal aantal boetes, hoeveel daarvan is op het conto van Feyenoord voor 'gebrekkige organisatie'? En €10.000,- (*) voor het op de trap staan? Belachelijk joh, helemaal vergeleken met eerder genoemd bedrag wat Luik heeft ontvangen. *: €5.000,- van de boete van vandaag was voor vuurwerk, dus vandaar 10 voor de trappen (lees: gebrekkige organisatie) Dat staat inderdaad in geen contrast. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 22:02 schreef Jenne het volgende:Wat ik niet snap, dat je aan iedereen in de Kuip merkt dat ze het afkeuren als er vuurwerk of zo'n Fakkel wordt afgestoken, maar dat niemand die gast in zijn nekvel grijpt en aflevert, zodat hij die boete kan afrekeken. Daar ben ik het 100% mee eens oppakken die lui en afleveren |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 21:39 schreef Bosifyable het volgende:En €17.000,- voor Luik voor het uitbreken en aanvallen van het thuispubliek. Jodenfooi. Bovendien, van het totaal aantal boetes, hoeveel daarvan is op het conto van Feyenoord voor 'gebrekkige organisatie'? En €10.000,- (*) voor het op de trap staan? Belachelijk joh, helemaal vergeleken met eerder genoemd bedrag wat Luik heeft ontvangen. *: €5.000,- van de boete van vandaag was voor vuurwerk, dus vandaar 10 voor de trappen (lees: gebrekkige organisatie) Onderdeel van de boete voor gebrekkige organisatie is dat de deuren aan het eind van de trap op slot zitten. Zijn idd altijd dicht, tot 5-10 minuten voor het eind van een wedstrijd. Zou kunnen leiden tot potentieel gevaarlijke situaties voor supporters.
Oké, bedankt. |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Wout , ja joh , vanochtend in de super groepje 20+ in Feyenoord trainingspak petje, groooote gozer wel vriendelijk hoor en de de rest ook wel antwoord op mijn vraag : zijn jullie ook naar de wedstrijd geweest ? Neeuh wij gaan nooit !!! . Grooote bekken in de arivva trein . Komen wij uit Rotterdam hahaha nee joh uit sleeuwijk, werkendam,gorcum,leerdam . Maar Luik uit , OO kijk uit daaro , uitlokking ed smerige hooligans maken je af ! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Die debielen moeten er gewoon eens mee ophouden !! Zo simpel is het , niks meer en niks minder. En Feyenoord zou er alles aan moeten doen om diezelfde debielen op te sporen en levenslang de toegang moeten weigeren ... |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 21:39 schreef Bosifyable het volgende:En €17.000,- voor Luik voor het uitbreken en aanvallen van het thuispubliek. Jodenfooi. Bovendien, van het totaal aantal boetes, hoeveel daarvan is op het conto van Feyenoord voor 'gebrekkige organisatie'? En €10.000,- (*) voor het op de trap staan? Belachelijk joh, helemaal vergeleken met eerder genoemd bedrag wat Luik heeft ontvangen. *: €5.000,- van de boete van vandaag was voor vuurwerk, dus vandaar 10 voor de trappen (lees: gebrekkige organisatie) Tja, wat wil je met zo'n reputatie als naam ! Dankzij de debielen uit het verleden ... Helaas zijn de debielen tijdloos en blijf je er last van hebben als Feyenoord zijnde !!! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 22:09 schreef RenatoBos het volgende:[..] O ja dat gebeurt wel eens..zou altijd moeten gebeuren. Maar nee men neemt de fakkel over en geeft hem door.. Tja, die debielen onder elkaar hé ... |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Ik ben eigenlijk al bang voor de wedstrijd van as donderdag. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Dat ben ik bij elke uit wedstrijd , landelijk of buiten de grenzen ... |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Kroatie is duidelijk! Er heen gaan ? Nou je moet een goeie smoes hebben ? Ja ik weet er 1 als zwarte piet |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Gek eigenlijk, ik ben bang voor mensen die daar altijd maar bang voor zijn. Ook deze doen een vuurtje aanwakkeren.
Neem nou het voornemen bij wat voor wedstrijd dan ook uit supporters te weren, daar is onrust door de maatregel al een vaststaand feit. Andersom is er een potentieel risico maar kweek je volgens mij al 99% minder kwaad bloed. Heb je enig besef hoeveel aanhang er nu de tyfus in heeft en zegt ik ga er lekker toch heen.
Wat is daarvan de uitkomst denk je en waarom ontstaat dat?
Gewoon door een paniek besluit waar niet goed over na is gedacht. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 23:13 schreef VVout het volgende:[..] Gek eigenlijk, ik ben bang voor mensen die daar altijd maar bang voor zijn. Ook deze doen een vuurtje aanwakkeren. Neem nou het voornemen bij wat voor wedstrijd dan ook uit supporters te weren, daar is onrust door de maatregel al een vaststaand feit. Andersom is er een potentieel risico maar kweek je volgens mij al 99% minder kwaad bloed. Heb je enig besef hoeveel aanhang er nu de tyfus in heeft en zegt ik ga er lekker toch heen. Wat is daarvan de uitkomst denk je en waarom ontstaat dat? Gewoon door een paniek besluit waar niet goed over na is gedacht. Dat is gewoon een smoes om hun eigen gang te gaan ... |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op maandag 20 oktober 2014 - 23:13 schreef VVout het volgende:[..] Gek eigenlijk, ik ben bang voor mensen die daar altijd maar bang voor zijn. Ook deze doen een vuurtje aanwakkeren. Neem nou het voornemen bij wat voor wedstrijd dan ook uit supporters te weren, daar is onrust door de maatregel al een vaststaand feit. Andersom is er een potentieel risico maar kweek je volgens mij al 99% minder kwaad bloed. Heb je enig besef hoeveel aanhang er nu de tyfus in heeft en zegt ik ga er lekker toch heen. Wat is daarvan de uitkomst denk je en waarom ontstaat dat? Gewoon door een paniek besluit waar niet goed over na is gedacht. Een aantal supporters zijn wel heel erg snel gefrustreerd en hun toorn is al gauw billijk ontstoken. En dat zijn wel de gasten die Feyenoord al vaker in de problemen hebben gebracht. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Smoes of geen smoes, echt tactisch wordt er niet gehandeld. Als je gewoon op basis van de silver, gold diamond card mensen toelaat weet je wat er komt. Bezoekers zonder deze kaart hebben er niks verloren en de gene met deze kaart moeten al minstens seizoenkaarthouder zijn om voor één van bovenstaande 3 kaarten in aanmerking te komen.
Je moet dan wel heel erg lomp zijn dat je het gaat riskeren dit allemaal te vergooien. Waarom is het zo moeilijk dit traceerbaar te maken en mensen op basis daarvan uit te sluiten.
Ah de voetbalwet, welke idioten zitten eigenlijk daar achter, deze vorm van orde en veiligheid te boycotten. Misschien deze mensen bij hun nekvel pakken en hun stellingname bij de UEFA uit laten leggen, dan kunnen ze gelijk de boetes even voor alle clubs in Nederland betalen.
Uiteindelijk is natuurlijk de mensheid zelf schuld maar die heeft zich in de geschiedenis al genoeg bewezen dat zij die verantwoording niet aankan. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Luik 17.000 en wij 15.000? Belachelijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Gebrekkige organisatie. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Dat lig gewoon aan je zelf, gewoon je zelf blijven ik heb nooit ergens last van zit altijd bij uit wedstrijden op de eretribune daar gebeurd nooit wat |
|
|
|
|
daan limbos
|
|
|
Wanneer we als echte supporters met elkaar afspreken om de klootzakken die het steeds weer verpesten in de kraag te grijpen of aan te geven voor hun gerechte straf zijn we al een heel eind. En dan geen softe strafjes: 1e vergrijp 3 jaar stadionverbod en ben je dan nog niet gezen, dan gewoon levenslang. En gedurende de strafperiode natuurlijk een meldplicht, niet alleen bij de thuiswedstrijden, maar zeker bij de uitwedstrijden. Plus uiteraard forse boetes. Ter bescherming van de goede naam van Feyenoord en de echte supporters! Maar of dat in soft Nederland mogelijk is??? |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Kwam dit op FR12 tegen. Het zal uiteraard niet geheel kloppen, maar het zou in de buurt kunnen komen. Niet alles ligt aan de supporters in ieder geval.
quote:Staan op de trappen gebeurt al jaren, zowel tijdens competitie als Europese wedstrijden en daar zal ook geen verandering in komen. Wat betreft vuurwerk moet je de afweging maken of je nog geen 1% van je inkomsten van zo'n wedstrijd wilt gebruiken om de sfeer in het stadion te bevorderen of niet.
Feyenoord heeft tot nu toe minimaal € 5.050.000 aan inkomsten door het spelen van Europese wedstrijden dit seizoen. Dit is nog exclusief inkomsten door consumpties en de verkoop van parkeerkaarten. Die € 65.000 boete komt dus neer op zo'n 1,29% van je inkomsten.
Van deze € 65.000 kun je er vanuit gaan dat € 20.000 te wijten is aan de racistische leuzen tegen Besiktas. Dat had van mij dan ook achterwege mogen blijven. Hou je nog € 45.000 over. Ongeregeldheden in het stadion tijdens de wedstrijd tegen Besiktas schat ik op € 15.000, deze hadden makkelijk voorkomen kunnen worden als het uitvak op een andere manier was ingericht. Was dit gebeurt en waren hiermee dus die ongeregeldheden voorkomen is de kans groot dat ook de racisitische leuzen achterwege gebleven waren omdat dit een reactie op de ongeregeldheden was (die voortkwamen uit het bekogelen van onze invalide supporters).
Hou je dus nog € 30.000 over. Tegen Besiktas werd een fakkel op het veld gegooid (dom), ga uit van € 5.000 voor het afsteken en € 5.000 voor het gooien. Blijft er van de wedstrijd tegen Besiktas nog € 5.000 over voor het staan op de trappen.
Tegen Luik werd er enkel een fakkel en rookpot afgestoken (niks op het veld!). Vanwege recidivisme kun je uitgaan van € 7.500. Ook voor het staan op de trappen zal er € 7.500 gerekend worden omdat dit ook een herhaling was.
Dan komt het er dus op neer dat 53,8% van de boete al door Feyenoord zelf voorkomen had kunnen worden. 7,7% van de boete is dom gedrag van 1 supporter die een fakkel het veld op gooide. 19,2% van de boete doe je niks aan want op de trappen wordt structureel gestaan. De overige 19,2% (€ 12.500) komt dan door het afsteken van vuurwerk wat de sfeer bevorderd. Dit komt dus neer op een schokkende 0,25% van de inkomsten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 11:14 schreef de bluffer het volgende:[..] Dat lig gewoon aan je zelf, gewoon je zelf blijven ik heb nooit ergens last van zit altijd bij uit wedstrijden op de eretribune daar gebeurd nooit wat Moet je niet op de eretribune bij Luik gaan zitten, die hebben ze de afgelopen wedstrijd daar ook verbouwd.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Luik moeten ze er gewoon uit pleuren, zo'n club met zijn aanhang verdient het niet mee te doen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 - 16:23 schreef VVout het volgende:Luik moeten ze er gewoon uit pleuren, zo'n club met zijn aanhang verdient het niet mee te doen. Belachelijke club inderdaad, zelden zo'n aanstellers gezien.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Geen 'doe-het-zelf' uitvak meer: 'Zij komen met kleine aantallen'
Feyenoord kreeg gisteren opnieuw te horen dat het een boete van 15.000 euro moet betalen aan de UEFA. De Europese balans van de Rotterdamse club: drie thuisduels, drie boetes. Een groot deel van die boetes zijn overigens voor een 'ontoereikende organisatie'.
Woordvoerder Raymond Salomon voorziet geen problemen voor de twee resterende Europese wedstrijden in De Kuip. ''Vanuit Rijeka en Sevilla zullen kleinere aantallen fans naar De Kuip komen, waardoor het reguliere met lexaanwanden afgescheiden uitvak, zoals we dat ook in de competitie gebruiken voor de bezoekende fans, volstaat'', vertelt hij in het BN/De Stem.
Voor de club kan het dan alleen nog maar misgaan in Kroatië (morgen) of Luik. Gisteren deed Feyenoord al een oproep om niet zonder wedstrijdkaartje af te reizen naar Rijka. ''We willen voorkomen dat fans naar Rijeka komen om daar de wedstrijd niet te kunnen bezoeken'', zegt Salomon. ''Vanuit Rijeka is nadrukkelijk aangegeven dat het daarop zal uitdraaien voor supporters zonder reguliere uitkaart.''
Dan resteert het duel met Standard Luik nog. ''Gesprekken daarover zijn nog gaande, maar we willen geen Feyenoord-supporters straffen voor het wangedrag van de Belgische supporters hier'', aldus Salomon. Feyenoord-supporters zullen verplicht worden om met een buscombi de wedstrijd op 11 december te bezoeken. Bron:BN/De Stem |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Wat ik niet begrijp is dat ze het reguliere uitvak niet gebruiken. Dat is daarop ingericht. Dan kan de UEFA een bepaald percentage van de capaciteit claimen wat ze willen, het lijkt me toch dat de veiligheid van uit en thuis supporters belangrijker is. Verder zou men bij het bepalen van het toegestane aantal uitsupporters uit moeten gaan van de capaciteit van de club met het kleinste uitvak. In ons geval Reijka, met 600 uitsupporters had het uitvak in de Kuip groot zat geweest. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FEYENOORD IN BEROEP TEGEN BOETE UEFA
Feyenoord tekent beroep aan tegen een boete van € 5.000,- die de club opgelegd heeft gekregen naar aanleiding van de uitwedstrijd tegen HNK Rijeka in de groepsfase van de Europa League die op donderdag 23 oktober werd gespeeld.
De boete is opgelegd omdat supporters van Feyenoord naar de mening van de UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body een veiligheidshek omver geworpen zouden hebben bij de wedstrijd in Kroatië. Feyenoord meent dat dit niet het geval is. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Psies ! Laat ze ook maar lekker werke voor hun geld ;) |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Tja, die debielen denken NOOIT aan Feyenoord alleen maar aan hun eigen belang ... |
|
|
|
|
Leonidas
|
|
|
Tsja, het is ook wel heel verschrikkelijk om een veiligheidshek om te gooien. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Levenslang stadionverbod ;-P |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Tja, het is ook heel moeilijk om je te gedragen ...😱 |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote: Als Feyenoord ertegenin gaat, zal het allemaal wel zijn meegevallen dus. Ik kan me maar weinig gevallen herinneren dat Feyenoord het op nam voor z'n supporters, dus dit zal wel lekker opgeblazen zijn. Gelukkig doe jij daar niet aan mee. |
|
|
|