BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Champions League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:39   quote  deeplink  
Ik hou van het realisme van Remco....ja ik ben een Remco fan.

Ajax, Feijenoord, PSV, Anderlecht, Schalke, Olympic, Valencia, Napoli, Manchester U enz....kunnen mee doen maar vallen allemaal buiten de boot. Iedere club kan tegenwoordig in de Champion Leage belanden, maar is daar de CL wel voor,

Ik vind het één grote farce, corruptie eerste klasse alles draait om geld, en wie het meeste heeft komt het verst.
Cl is voor LANDSKAMPIOENEN.

Union of European Football Associations.....Europees staat daar, Ukraine en Moskou zijn in mijn ogen NIET europees...Ukraine willen ze door onze strot douwen maar Moskow wil zelf niet europees zijn, waarom moet Dinamov dan mee doen ????

Hetzelfde geld voor de Europa league, als Gibralter mee mag doen wat onder de UK valt, kan je Friesland (Heereveen en Cambuur) ook wel apart inschrijven.

Het voetbal gaat naar de klote, en over 5 jaar doen wij nergens meer aan mee.

20 jaar geleden wonnen we CL.....ik was dagen naar de klote, je zou maar 30 jaar of jonger zijn....pfffff

2iw2jc7.gif
nora
 nora - dinsdag 21 oktober 2014 - 23:46   quote  deeplink  
Al heb je de beste jeugd ter wereld dan nog ga je het niet redden tegen de poen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 00:06   quote  deeplink  
Moest ff mijn ei kwijt....wordt een beetje moe van het voetbal in deze form
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 22 oktober 2014 - 00:13   quote  deeplink  
Voetbal moet terug naar de basis!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 oktober 2014 - 02:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:39 schreef Nenam_tiL het volgende:

Ik vind het één grote farce, corruptie eerste klasse alles draait om geld, en wie het meeste heeft komt het verst.
Cl is voor LANDSKAMPIOENEN.

Je lult me na ouwe, dat roep ik namelijk al jaren! Door de commercie is het hele toernooi naar ze mallemoer geschopt, verneukt door een stel bobo's die enkel dollartekens in de ogen hebben. Wat hebben clubs die nummer 4 eindigen in Engeland, Spanje of Italië te zoeken in een competitie die eigenlijk bedacht is voor de landskampioenen van de Europese landen? Dan lijkt het mij gewoon beter om de naam van de competitie ook te veranderen, want vrij vertaald hebben we het hier over de kampioenencompetitie!

vfbstuttgartdynamomoska.jpg?resize=610%2C164
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 oktober 2014 - 02:31   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 00:06 schreef Nenam_tiL het volgende:
Moest ff mijn ei kwijt....wordt een beetje moe van het voetbal in deze form
Mee eens, het blijft lastig..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 14:57   quote  deeplink  
Inderdaad klopt het, dat voetbal geen echt voetbal meer is, omdat alles alleen maar om dat rotgeld gaat. Ze rekenen alleen nog maar in geld, daar er met de fans geen rekening meer mee wordt gehouden, qua voetbalgevoel. Tsja, het blijven bobo's.
Johans zoon
 Johans zoon - woensdag 22 oktober 2014 - 15:42   quote  deeplink  
Je weet nu al wie bij Ajax weggekocht wordt. Zelf blijven we met de derde garnituur zitten. Kunnen we weer opleiden en prijzen vergeten. Grote clubs als Munchen kunnen twee elftallen opstellen. GROTE GELD MAAKT ALLES KAPOT.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 15:42 schreef Johans zoon het volgende:
Je weet nu al wie bij Ajax weggekocht wordt. Zelf blijven we met de derde garnituur zitten. Kunnen we weer opleiden en prijzen vergeten. Grote clubs als Munchen kunnen twee elftallen opstellen. GROTE GELD MAAKT ALLES KAPOT.
Subtop van Nederland denkt al jaren zo over Ajax helaas zijn wij daarmee gestopt..
Wij kiezen nu bewust voor 3de rangs garnituur
hjf
 hjf - woensdag 22 oktober 2014 - 16:44   quote  deeplink  
Teruggaan naar een limiet wat betreft het opstellen van buitenlanders zou voor ons een hele grote vooruitgang betekenen. Helaas hebben we een KUT EU, die vindt dat dat niet kan. Sodemieter op met die EU.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 02:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je lult me na ouwe, dat roep ik namelijk al jaren! Door de commercie is het hele toernooi naar ze mallemoer geschopt, verneukt door een stel bobo's die enkel dollartekens in de ogen hebben. Wat hebben clubs die nummer 4 eindigen in Engeland, Spanje of Italië te zoeken in een competitie die eigenlijk bedacht is voor de landskampioenen van de Europese landen? Dan lijkt het mij gewoon beter om de naam van de competitie ook te veranderen, want vrij vertaald hebben we het hier over de kampioenencompetitie!

[ afbeelding ]
Hahaha. En hier zit er nog één. Al vele, vele jaren roep en schrijf ik over het feit, dat de Champions League (de naam zegt het al: competitie van de KAMPIOENEN (!)) niet bestemd mag zijn voor de nummers 2 of 3 of 4 van de diverse landen. Het is thans verworden tot één groot commercieel theater. Datzelfde geldt uiteraard voor de Europe League: bestemd voor bekerwinnaars en de nummers 2 en 3 en eventueel de nummers 4 van een land.
Met het toelaten van andere clubs dan de landskampioenen, creeërt de UEFA extra inkomsten voor de clubs uit grote voetballanden. Daarmee vindt een enorme financiële polarisatie plaats tussen de kleine(re) en grote ploegen, die min of meer permanent zeker zijn van plaatsing voor dit walgelijk commercieel wangedrocht. Weg ermee of teruggaan naar de roots: ALLEEN DE LANDSKAMPIOENEN.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 16:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. En hier zit er nog één. Al vele, vele jaren roep en schrijf ik over het feit, dat de Champions League (de naam zegt het al: competitie van de KAMPIOENEN (!)) niet bestemd mag zijn voor de nummers 2 of 3 of 4 van de diverse landen. Het is thans verworden tot één groot commercieel theater. Datzelfde geldt uiteraard voor de Europe League: bestemd voor bekerwinnaars en de nummers 2 en 3 en eventueel de nummers 4 van een land.
Met het toelaten van andere clubs dan de landskampioenen, creeërt de UEFA extra inkomsten voor de clubs uit grote voetballanden. Daarmee vindt een enorme financiële polarisatie plaats tussen de kleine(re) en grote ploegen, die min of meer permanent zeker zijn van plaatsing voor dit walgelijk commercieel wangedrocht. Weg ermee of teruggaan naar de roots: ALLEEN DE LANDSKAMPIOENEN.
Dat weet ik, ik denk ik open er een topic over(of was die er al).....ik zit me rot te irriteren daaraan
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 16:59 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik denk ik open er een topic over(of was die er al).....ik zit me rot te irriteren daaraan
Volgens mij was er nog geen apart topic over. Wel werd het door menigeen, verdeeld in andere topics, aangestipt.
Ik erger me er ook al heel lang aan. Geheel Spaanse finales, geheel Duitse finales... Altijd weer dezelfde "grote" clubs, aangevuld met een enkele club uit kleine landen. Waardeloos, walgelijk, een wangedrocht die CL. En geloof me, ik ben niet jaloers op Duitsland, Spanje, Engeland of Italië, maar die clubs worden met het jaar rijker en clubs uit andere landen mogen toekijken en af en toe een klein graantje meepikken en aan "poulevulling" doen, want ja, er zijn per poule wel 4 clubs nodig. Kielhalen, die gasten van de UEFA.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 17:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Volgens mij was er nog geen apart topic over. Wel werd het door menigeen, verdeeld in andere topics, aangestipt.
Ik erger me er ook al heel lang aan. Geheel Spaanse finales, geheel Duitse finales... Altijd weer dezelfde "grote" clubs, aangevuld met een enkele club uit kleine landen. Waardeloos, walgelijk, een wangedrocht die CL. En geloof me, ik ben niet jaloers op Duitsland, Spanje, Engeland of Italië, maar die clubs worden met het jaar rijker en clubs uit andere landen mogen toekijken en af en toe een klein graantje meepikken en aan "poulevulling" doen, want ja, er zijn per poule wel 4 clubs nodig. Kielhalen, die gasten van de UEFA.
Poulevulling....ik moet bijna huilen man, onze club poulevulling pfffff ik heb nu al een hekel aan dat woord :-(
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 15:42 schreef Johans zoon het volgende:
Hoi Jordy ;-)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 22 oktober 2014 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2014 - 23:39 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik hou van het realisme van Remco....ja ik ben een Remco fan.

Ik hou ook wel van die droplul..
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 17:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Poulevulling....ik moet bijna huilen man, onze club poulevulling pfffff ik heb nu al een hekel aan dat woord :-(
Maar het is helaas wel een feit. Met al dat grote geld bij de bekende clubs, hebben de andere clubs geen andere betekenis, dan dat ze in pot 3 of in pot 4 MOGEN meeloten. De nummers één en twee staan meestal al vast voor de fase na de winterstop. Tja, ook mijn (ons) Ajax heeft zich te schikken in die rol. Ik moet ook wel bekennen, dat ik bijna nooit meer kijk naar de CL, alleen wanneer Ajax speelt. Degene die de opzet van de huidige Champions League bedacht heeft, mogen ze wat mij betreft een enkele reis Siberië geven.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 oktober 2014 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 17:15 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hoi Jordy ;-)
Haha. Ik zie het nu pas... :-)
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 16:44 schreef hjf het volgende:
Teruggaan naar een limiet wat betreft het opstellen van buitenlanders zou voor ons een hele grote vooruitgang betekenen. Helaas hebben we een KUT EU, die vindt dat dat niet kan. Sodemieter op met die EU.
Dan heeft Ajax ook een groot probleem..
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 17:19 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik hou ook wel van die droplul..
Gelukkig, toch nog iemand die de tekst opvalt.. Whahahahaha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 22 oktober 2014 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 18:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Gelukkig, toch nog iemand die de tekst opvalt.. Whahahahaha
egotripper....;-)
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 21:37   quote  deeplink  
Tsja, zit ik de wedstrijd Liverpool - Real Madrid te kijken. Is het 0-3 bij de rust.
Was het dan zo slecht met Ajax gister, achteraf gezien ??????????????????????
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 21:38   quote  deeplink  
Niet te vergelijken..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 21:38 schreef remco k het volgende:
Niet te vergelijken..
Tempo is 10x hoger....
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 21:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tempo is 10x hoger....
Door Liverpool.. Niet door Real.... Liverpool geeft open huis in eigen huis...

Real overigens wel goed hoor, maar als je dit doet in eigen huis ga je naar de slachtbank..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 21:49   quote  deeplink  
Is ook zo. Daar ligt ook de zwakste schakel gister bij Ajax,,,,,,,,,,,,,, laag tempo blijven spelen. Nee, dan kom je er niet in de derde ronde. Is logisch.
Eide
 Eide - woensdag 22 oktober 2014 - 21:52   quote  deeplink  
Liverpool - Real laat wel zien dat het gat tussen de Eurpese top (Real, Barca, Bayern) en de rest erg groot is. EPL subtopper Liverpool is net zo min opgewassen tegen de Spaanse top als Ajax dat is.
remco k
 remco k - woensdag 22 oktober 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 21:52 schreef Eide het volgende:
Liverpool - Real laat wel zien dat het gat tussen de Eurpese top (Real, Barca, Bayern) en de rest erg groot is. EPL subtopper Liverpool is net zo min opgewassen tegen de Spaanse top als Ajax dat is.
Inderdaad wel een leuke opmerking.. Met Balotelli in de punt en Gerard op 6 waren we er nog steeds kansloos af afgegaan....
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 22:00   quote  deeplink  
Liverpool is net geen Europese top. Zit niet bij de beste 20 zoals Ajax ook niet. Real is en blijft de beste van iedereen. Ook de komende jaren. Heb mijn twijfels of Barca zondag wel van ze winnen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 22:02   quote  deeplink  
Ik heb het afgezet...vindt Real niet leuk om te kijken, erger me er kapot aan....kut koopclub
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 22:04   quote  deeplink  
Kan zo wel zijn, maar kampioen wordt je als je goede speler koopt en niet zoals Ajax de spelers verkopen. Nee, dan kom je er niet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 22:04 schreef nieuwe ajax het volgende:
Kan zo wel zijn, maar kampioen wordt je als je goede speler koopt en niet zoals Ajax de spelers verkopen. Nee, dan kom je er niet.
.....nee, maar voor 480 miljoen kopen wel en daar walg ik dus van, dat maakt het voetbal kapot.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 22:14   quote  deeplink  
Is ook zo. Alles draait om geld, daar dit wel de laatste 20 jaar zo is.
Het zijn de bobo's die het verpesten voor het hele voetbal.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 oktober 2014 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 21:52 schreef Eide het volgende:
Real heeft ook echt wel een ziek team zo makkelijk als die verdedigen en vooral
aanvallen. Die "Games" James Rodriguez is ook een mooie voetballer en Sterling vind ik ook
wel een toppertje
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 22:20   quote  deeplink  
Ik denk dat het voor 90% zeker is dat Real de CL wint. Bayern München voor 85% en Barcelona voor 80%. Voorlopig blijft dit wel DE prognose voor mij.
Eide
 Eide - woensdag 22 oktober 2014 - 22:25   quote  deeplink  
Madrid heeft alles op grote aankopen gezet en dat doen ze heel goed. Barca smijt net zo goed met geld maar zijn financieel minder solide dan Real. En dan volgt de rest op grote afstand waarbij Bayern door slim aankopen en eigen talent op sportief gebied in ieder geval voorlopig mee kan.

Die 3 zijn de maat voor de rest, en de rest blijft normaliter ver achter bij die 3. Ik denk dat Ajax eerst maar eens moet zorgen dat de Engelse, Duitse, Spaanse en Italiaanse subtop weer binnen bereik komt. Dat Ajax serieus op resultaat speelt tegen clubs als Sevilla om een tegenstander van een andere Nederlandse club te noemen. En dan pas worden die laatste 3 weer eens een maatstaaf voor ons Ajax.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 22:33   quote  deeplink  
Het is nu eenmaal een feit, dat ons Ajax niet het niveau heeft ( en blijft houden ) voor de CL. Mede de reden is, het steeds doen leegkopen van Ajax ieder jaar, waardoor De Boer steeds weer opnieuw moet beginnen.

Het is ook te zien nu, dat Liverpool niet de Europese top is. Dat moeten ze eerlijk toegeven na de financiële aankopen van € 145 miljoen, afgelopen maanden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2014 door nieuwe ajax --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 22:25 schreef Eide het volgende:
Madrid heeft alles op grote aankopen gezet en dat doen ze heel goed. Barca smijt net zo goed met geld maar zijn financieel minder solide dan Real. En dan volgt de rest op grote afstand waarbij Bayern door slim aankopen en eigen talent op sportief gebied in ieder geval voorlopig mee kan.

Die 3 zijn de maat voor de rest, en de rest blijft normaliter ver achter bij die 3. Ik denk dat Ajax eerst maar eens moet zorgen dat de Engelse, Duitse, Spaanse en Italiaanse subtop weer binnen bereik komt. Dat Ajax serieus op resultaat speelt tegen clubs als Sevilla om een tegenstander van een andere Nederlandse club te noemen. En dan pas worden die laatste 3 weer eens een maatstaaf voor ons Ajax.
.....die laatste 3 zal niet meer gebeuren, tenzij de UEFA ingrijpt met hun logge fairplay waar ik niet in geloof dat dat ooit zou lukken
Eide
 Eide - woensdag 22 oktober 2014 - 22:44   quote  deeplink  
Ook Bayern gaat in de problemen komen als Robben en Ribery afzwaaien. En dan is ook voor hen het financiële gat gigantisch.

P.s. Real voldoet ruim aan het FFP, veel beter dan het overgrote deel van de Europese subtop.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 22 oktober 2014 - 22:51   quote  deeplink  
Misschien voldoet Ajax ook wel aan de FFP zoals Real. Maar ja, Ajax speelt in een competitie dat wel 40% zwakker is dan de top-5 competities, vind ik.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 22 oktober 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 oktober 2014 - 22:44 schreef Eide het volgende:
Ook Bayern gaat in de problemen komen als Robben en Ribery afzwaaien. En dan is ook voor hen het financiële gat gigantisch.

P.s. Real voldoet ruim aan het FFP, veel beter dan het overgrote deel van de Europese subtop.
Dat PS gedeelte geloof ik geen reet van....goochelen met cijfertjes zo als zo vaak op deze wereld
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 22 oktober 2014 - 23:01   quote  deeplink  
Het probleem is niet de schulden last maar de tv gelden.
als gewoon miljoen mensen naar real-barca kijken dan kan je daar gewoon niet tegen op. daar betalen sponsoren en tv maatschappij flink voor.

Het is natuurlijk daarmee wel begonnen met die schulden maar als je niet investeert dan kom je ook niet ver.

Waar ik mij aan stoor is dat Heinekken CL sponsort, ipv dat ze de nederlandse competitie gewoon flink veel geld geven.
Maar ja, wij kijken braaf naar de Engelse en Spaanse competitie, maar andersom kijken ze niet. Zolang dat niet veranderd zolang we altijd achter blijven.
Uwe Warstein
 Uwe Warstein - vrijdag 24 oktober 2014 - 09:16   quote  deeplink  
Real is de beste en sterkte club ooit. Altijd al zo geweest.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 24 oktober 2014 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 09:16 schreef Uwe Warstein het volgende:
Real is de beste en sterkte club ooit. Altijd al zo geweest.
mrfvhu.jpg

pfffff rot toch op.....tukker
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 12:07   quote  deeplink  
Thijs Zonneveld legt in het Algemeen Dagblad vrijdag de vinger nog maar eens op de zere plek van het voetbal. In zijn nieuwste column maakt de columnist alle kapitaalvernietigende clubs en de UEFA' met de grond gelijk. 'Ik ga negentig minuten fluiten als protest tegen FC Barcelona, Real Madrid en de rest van het grootkapitaal.'

Zonneveld stelt dat er zonder hoop geen sport is. En hoop, dat is hetgeen wat hem en velen met hem afgelopen tijdens Barça-Ajax al na zeven minuten door de neus werd geboord. 'Ik heb afgelopen dinsdagavond 83 minuten als een zombie naar de tv gekeken. Want sport kijken zonder hoop is als de Stille Oceaan over peddelen met een satéprikker: zinloos.'

De journalist ziet scheve machtsverhoudingen binnen de in Europa actieve voetballanden. 'Het fundament van sport, een gelijkwaardig uitgangspunt, is onder het voetbal vandaan geslagen. In het ene land gaat een club failliet als de elektriciteitsrekening niet kan worden betaald, in het andere land kun je doodleuk een half miljard euro rood staan zonder dat iemand er een probleem van maakt. Investeren noemen ze dat; ik noem het financieel doperen', is de wielerspecialist stellig.

Niet alleen geven de Europese grootmachten méér geld uit, ze kapen talenten op steeds jongere leeftijd weg. Zonneveld weet wel hoe zijn onvrede kenbaar gaat maken. 'Over twee weken speelt Ajax weer tegen Barcelona. Ik ga naar het stadion. Zonder hoop. Maar wel met het plan om negentig minuten lang ongenadig hard op mijn vingers te fluiten. Als protest tegen Barcelona, Real Madrid, Manchester City, Paris Saint-Germain, de UEFA, oliesjeiks, Abramovitsjen en de rest van het grootkapitaal. Ik weet het, het helpt geen zak.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 24 oktober 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 12:07 schreef remco k het volgende:
Thijs Zonneveld legt in het Algemeen Dagblad vrijdag de vinger nog maar eens op de zere plek van het voetbal. In zijn nieuwste column maakt de columnist alle kapitaalvernietigende clubs en de UEFA' met de grond gelijk. 'Ik ga negentig minuten fluiten als protest tegen FC Barcelona, Real Madrid en de rest van het grootkapitaal.'

Zonneveld stelt dat er zonder hoop geen sport is. En hoop, dat is hetgeen wat hem en velen met hem afgelopen tijdens Barça-Ajax al na zeven minuten door de neus werd geboord. 'Ik heb afgelopen dinsdagavond 83 minuten als een zombie naar de tv gekeken. Want sport kijken zonder hoop is als de Stille Oceaan over peddelen met een satéprikker: zinloos.'

De journalist ziet scheve machtsverhoudingen binnen de in Europa actieve voetballanden. 'Het fundament van sport, een gelijkwaardig uitgangspunt, is onder het voetbal vandaan geslagen. In het ene land gaat een club failliet als de elektriciteitsrekening niet kan worden betaald, in het andere land kun je doodleuk een half miljard euro rood staan zonder dat iemand er een probleem van maakt. Investeren noemen ze dat; ik noem het financieel doperen', is de wielerspecialist stellig.

Niet alleen geven de Europese grootmachten méér geld uit, ze kapen talenten op steeds jongere leeftijd weg. Zonneveld weet wel hoe zijn onvrede kenbaar gaat maken. 'Over twee weken speelt Ajax weer tegen Barcelona. Ik ga naar het stadion. Zonder hoop. Maar wel met het plan om negentig minuten lang ongenadig hard op mijn vingers te fluiten. Als protest tegen Barcelona, Real Madrid, Manchester City, Paris Saint-Germain, de UEFA, oliesjeiks, Abramovitsjen en de rest van het grootkapitaal. Ik weet het, het helpt geen zak.
Zo waar dit stuk....!!!!!
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 12:13   quote  deeplink  
Ik ben van de mooie juiste stukjes..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 24 oktober 2014 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 12:13 schreef remco k het volgende:
Ik ben van de mooie juiste stukjes..
Ik merk het ja....voegt tenminste wat toe
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 12:15 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik merk het ja....voegt tenminste wat toe
Het lijken ook wel zaken waar een ieder het over eens is.. Kan men de boel daar niet een keertje oprollen i.v.p hardwerkend politie mensen te beschieten??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Champions League

0.0102791