|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2014 - 22:50 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vroeger hadden we 3 verschillende competities. 1 voor landskampioenen, 1 voor bekerwinnaars en 1 voor plaatsen 2 t/m 4 of 5. Nu moeten er zoveel mogelijk clubs in het kampioenenbal en dat maakt dat rijke voetballanden alleen maar rijker worden en de subtop haast niet meer kan aanhaken! Dat is een constatering die ook onze club treft en wat ervoor zorgt dat ik met veel minder plezier naar de CL kijk ten opzichte van vroeger. Natuurlijk kijk ik omdat mijn club erin speelt, maar wanneer deze is uitgeschakeld lig ik niet meer wakker van die competitie. Het is vrij vertaald nog steeds het kampioenenbal en daar horen, en dat is natuurlijk een mening, geen ploegen in die 2e, 3e of 4e in een competitie zijn geworden. Ik verwacht best dat de UEFA iets kan bedenken om bepaalde competities mooier en spannender te maken, dus zullen ze vast wel met een goed idee kunnen komen. CL gaat ook veranderen, heb je het niet gehoord?
De grote landen verliezen een plek, max 3 clubs per land. De kampioenen van de grote landen komen in pot 1.
Dus ze doen er wel wat aan he;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2014 - 14:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:In de darts wereld hebben ze op geen gegeven moment ook een nieuwe bond opgericht. Weet je ook waarom dat dat was? Want hoop nu niet dat je dat als vergelijking gaat geven waarom de UEFA dat zou moeten doen? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 november 2014 - 00:56 schreef Loetje het volgende:[..] Weet je ook waarom dat dat was? Want hoop nu niet dat je dat als vergelijking gaat geven waarom de UEFA dat zou moeten doen? Dat vroeg ik mezelf ook al af Loetje! Had even het idee dat hij deze 2 zaken ging vergelijken met elkaar!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 november 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 november 2014 - 02:28 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat vroeg ik mezelf ook al af Loetje! Had even het idee dat hij deze 2 zaken ging vergelijken met elkaar! Het kan wel, maar dan moet hij wel met een argument komen waarom hij hier de PDC erbij haalt. Hier hebben ze het over een extra (?) bond om sportieve (?) redenen... Hij haalt er iets bij wat op een totaal andere manier tot stand is gekomen.
On topic, als je kampioenen van een Bulgarije of Roemenie tegen een Real krijgt is toch geen aanzien? Nu spelen wel de beste clubs in de CL. Ik vind het goed zo. Alleen die belachelijke aankopen van 100 miljoen vind ik walgelijk. Maar daar is niks tegen te doen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2014 - 22:50 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vroeger hadden we 3 verschillende competities. 1 voor landskampioenen, 1 voor bekerwinnaars en 1 voor plaatsen 2 t/m 4 of 5. Nu moeten er zoveel mogelijk clubs in het kampioenenbal en dat maakt dat rijke voetballanden alleen maar rijker worden en de subtop haast niet meer kan aanhaken! Dat is een constatering die ook onze club treft en wat ervoor zorgt dat ik met veel minder plezier naar de CL kijk ten opzichte van vroeger. Natuurlijk kijk ik omdat mijn club erin speelt, maar wanneer deze is uitgeschakeld lig ik niet meer wakker van die competitie. Het is vrij vertaald nog steeds het kampioenenbal en daar horen, en dat is natuurlijk een mening, geen ploegen in die 2e, 3e of 4e in een competitie zijn geworden. Ik verwacht best dat de UEFA iets kan bedenken om bepaalde competities mooier en spannender te maken, dus zullen ze vast wel met een goed idee kunnen komen. Ik vind de competitie mooier en beter dan ooit kwalitatief gezien... De verschillen in de echte top zijn zo verschrikkelijk klein... Alleen is de groep met absolute top te klein..
Als je nu alleen de kampioenen uit zal nodigen zal dat niet veel veranderen.. Het enige dat je doet is zorgen voor een nog kleinere groep die het kampioenenbal kan winnen.
Nog steeds zullen de kleinere ploegen niet in staat zijn een Barca Real of Munchen uit te schakelen.
En het geld?? Er zal dan ook veel minder geld beschikbaar komen aangezien de competitie een stuk minder interssant zal worden voor de grotere sponsoren.. En het grote geld dat direct aan de CL verdient wordt is al niet eens gigantisch veel.. Zo heeft Real na het winnen van de CL afgelopen jaar 57 miljoen Euro totaal aan het val verdient tegen 21 van Ajax.. Dat verschil vind ik niet zo groot tussen het in de groepsfase worden uitgeschakeld en de CL winnen...
Dat er overigens iets moet veranderen lijkt me duidelijk.. Want we zijn wel te ver achter geraakt met de kleinere landen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 november 2014 - 00:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] CL gaat ook veranderen, heb je het niet gehoord? De grote landen verliezen een plek, max 3 clubs per land. De kampioenen van de grote landen komen in pot 1. Dus ze doen er wel wat aan he;) De loting voor de groepsfase van de Champions League gaat met ingang van komend seizoen op de schop. Tot op heden werden clubs gerangschikt naargelang hun prestaties over de afgelopen vijf seizoenen, waardoor geregeld landskampioenen uit vooraanstaande voetballanden in de tweede of zelfs derde pot terecht konden komen. Door de wijzigingen, die donderdag door de UEFA werden aangekondigd, is dat voortaan niet meer mogelijk.
De bedoeling is nu dat voortaan de zeven landskampioenen van de zeven hoogst geplaatste landen op de UEFA-coëfficiëntenlijst samen in pot 1 komen. Die lijst met clubs zal worden aangevuld met de Champions League-winnaar van het voorgaande seizoen. Door de indeling van de laatste jaren kwam het meer dan eens voor, dat een landskampioen van een sterk land ingedeeld werd in pot 2. Dat had tot gevolg dat er geregeld twee of zelfs drie landskampioen of hele sterke clubs samen in een poule kwamen tijdens de groepsfase.
Voor de Nederlandse landskampioen zullen de wijzigingen vooralsnog geen gevolgen hebben. Nederland staat momenteel negende op de coëfficiëntenlijst van de UEFA en moet vooralsnog eerder naar onder kijken, dan naar boven. Spanje, Engeland, Duitsland, Italië, Portugal, Frankrijk en Rusland zullen er, zoals de zaken er nu voorstaan, met ingang van het seizoen 2015/16 van verzekerd zijn dat hun landskampioen in de eerste pot terechtkomt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Meer dan dit kan ik er niet over vinden..
En al helemaal niet dat ze een plek minder krijgen.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: oh ik dacht dat het over de CL ging maar het gaat over de el |
|
|