BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - HNK Rijeka (Europa League: donderdag 6 november 2014, 21:05uur) 2-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 november 2014 - 14:00   quote  deeplink  
Je had gelijk bluffie, das tegen dovemansoren..d:-)
Barabas
 Barabas - woensdag 05 november 2014 - 14:08   quote  deeplink  
Dirk heeft ook Kuijtklachten.... Hij verdient niet genoeg!
de bluffer
 de bluffer - woensdag 05 november 2014 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 14:00 schreef RenatoBos het volgende:
Je had gelijk bluffie, das tegen dovemansoren..d:-)
Wij met onze voetbalkenners hebben altijd gelijk
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 november 2014 - 15:43   quote  deeplink  
😂😂
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 november 2014 - 15:43   quote  deeplink  
Rutten: Het moet net zo scherp als tegen Standard

6rjy45.jpg

Fred Rutten verwacht morgen een lastige wedstrijd tegen een HNK Rijeka dat de ruimtes klein zal houden. De Kroaten beschikken bovendien over een spits met een neusje voor de goal, zo bleek al in de heenwedstrijd, die met 3-1 werd verloren.

''Ze zullen de ruimtes klein houden'', vertelt de trainer aan Voetbal International, ''en hebben in de spits (Andrej Kramaric, red.) een speler die met zijn scorend vermogen het verschil maakt. We zullen moeten oppassen en zelf scherp zijn, zoals we dat eerder waren tegen Standard Luik.''
Verdedigend staan de Rotterdammers goed en rechtsback Luke Wilkshire heeft daar wel een verklaring voor. ''Kwestie van veel met elkaar praten'', luidt de eenvoudige verklaring van de Australiër. ''Dat doen we na iedere wedstrijd en elke training en je ziet het per week beter worden. Die cijfers zeggen veel.''
bron:VI

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 november 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 november 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Persconferentie Fred Rutten voor duel met Rijeka

(http://youtu.be/LG4AhmpXP_I)
VVout
 VVout - woensdag 05 november 2014 - 18:11   quote  deeplink  
Mocht dit interview dat wel van die maffia heumo's?
van geil
 van geil - woensdag 05 november 2014 - 18:13   quote  deeplink  
zo te zien niet
VVout
 VVout - woensdag 05 november 2014 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 18:13 schreef van geil het volgende:
zo te zien niet
Het youtube linkie werkt gelukkig noch Geile.
van geil
 van geil - woensdag 05 november 2014 - 18:45   quote  deeplink  
:)
MMM
 MMM - woensdag 05 november 2014 - 19:19   quote  deeplink  
Benieuwd naar de opstelling.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 november 2014 - 19:19   quote  deeplink  
Kroaten vrezen enorme steun in Rotterdams fort: "Feyenoord zal wraak willen"

33eitud.jpg

HNK Rijeka wist twee weken geleden in eigen huis drie punten te pakken in de Europa League tegen Feyenoord (3-1). Ondanks de eerdere zege is trainer/coach Matjaz Kek van mening dat de uitwedstrijd in Rotterdam de zwaarste zal zijn in de groepsfase.
"Naar mijn mening is Feyenoord-uit de zwaarste wedstrijd in onze groep. Feyenoord krijgt in eigen stadion enorme steun. Door de supporters is het net een fort", aldus de oefenmeester tegenover de Kroatische journalisten tijdens de persconferentie aan de vooravond van het Europese treffen.


Rijeka wist in drie wedstrijden vier punten te pakken, dit door een zege op Feyenoord en een puntendeling tegen Sevilla (2-2). Trainer Kek ziet de tegenstander als de favoriet tijdens de komende confrontatie. "Het enige dat wij kunnen is onze uiterste best doen, niet bang zijn en moed tonen. Feyenoord zal wraak willen voor de wedstrijd van twee weken geleden. Ik verwacht dat ze een stuk agressiever zullen spelen."

Voor de start van de poulefase werd NK Rijeka gezien als een zwakkere tegenstander, niets bleek minder waar te zijn. "Tegen Sevilla en Feyenoord hebben we getoond dat we ons kunnen meten met grote clubs. Hopelijk lukt dat morgen opnieuw."

Bron:Voetbalprimeur

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 november 2014 door RenatoBos --
Vincent1970
 Vincent1970 - woensdag 05 november 2014 - 20:10   quote  deeplink  
Goed geregeld dat de Europese wedstrijden op donderdag zijn want daarna heb ik toch lekker weekend. Briefje schrijven dat de CL vanaf volgend seizoen ook op donderdag kan.
broer van Ted
 broer van Ted - woensdag 05 november 2014 - 20:32   quote  deeplink  
Zekers . O ik hoop zo dat ik morgennacht weer "er staat een paard in de gang " kan galmen door het trappenhuis .
Enne de Buren vinden het wel prima . Hij is toch Gek ! Denken ze
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 november 2014 - 23:42   quote  deeplink  
Denken die dat ook al..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 07:24   quote  deeplink  
Matchday
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 07:27   quote  deeplink  
Volgens AD spelen Manu en Immers.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 november 2014 - 08:19   quote  deeplink  
Dan wordt het 3-1.
Zonder hun ook.
MMM
 MMM - donderdag 06 november 2014 - 09:55   quote  deeplink  
Come on Feyenoord!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 november 2014 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 07:27 schreef Stylzz het volgende:
Volgens AD spelen Manu en Immers.
Wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag..
windoweyes
 windoweyes - donderdag 06 november 2014 - 10:11   quote  deeplink  
Rijeka presteert vooral in eigen huis goed en minder als ze uit spelen, dacht ik. Dat zal dan wel mede dankzij dat kutveld van ze komen, lijkt me.
de bluffer
 de bluffer - donderdag 06 november 2014 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 10:08 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag..
KENNER dat maakt niks uit 1-0 of 2-0 is genoeg
a.s. zondag is ook belangrijk
dus krachten sparen
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 november 2014 - 10:30   quote  deeplink  
Eerst vandaag maar eens afhandelen bluffert..
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 10:33   quote  deeplink  
Krachten sparen? Volle bak zul je bedoelen! Of hebben we de vorige keer tegen Rijeka eenvoudig gewonnen of zo?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 november 2014 - 11:01   quote  deeplink  
RUTTEN: ALLEEN DE WINST TELT

312fijc.jpg

Feyenoord is er aanstaande donderdag veel aan gelegen om in de thuiswedstrijd tegen HNK Rijeka een goed resultaat neer te zetten. Niet alleen kunnen de Rotterdammers daarmee revanche nemen voor de eerdere nederlaag in Kroatië, een overwinning is tevens van groot belang om uitzicht te houden op overwintering in Europa. We spelen thuis en willen niet verder achterop raken in de groep. Daarom telt voor ons morgen alleen een overwinning, stelde Fred Rutten woensdagmiddag tijdens een persconferentie in De Kuip, waarbij ook verdediger Luke Wilkshire aanschoof.

Quote Fred Rutten:
'Het is voor mij een luxe en een heel prettig gevoel om in deze fase van het seizoen bijna iedereen aan dek te hebben'

Hoewel Feyenoords bezoek aan Rijeka van twee weken geleden door het 3-1 verlies uitliep op een teleurstelling, bewaart Rutten niet alleen maar slechte herinneringen aan de laatste Europese uitwedstrijd. Ik vond ons daar namelijk beter dan de tegenstander, onder meer op basis van de kansenverhouding. In verschillende fases kregen we de kans om de wedstrijd naar ons toe te trekken, alleen hebben we dat nagelaten. Daar hebben we duur leergeld voor betaald. In Europa gelden nu eenmaal andere wetten dan in de competitie en gaat het meer om overleven.

Feyenoords hoofdtrainer kreeg na die laatste woorden bijval van Luke Wilkshire. Tijdens Europese wedstrijden krijg je te maken met een ander niveau en andere omstandigheden. Kijk bijvoorbeeld naar het slechte veld waarop we in Rijeka moesten spelen. Het is zaak daar zo goed mogelijk mee om te gaan. In dat opzicht zijn dit heel leerzame ervaringen voor met name onze jongere spelers. Juist door het spelen van dit soort wedstrijden zullen ze groeien. Waar nodig voorzie ik ze van tips, bijvoorbeeld tijdens trainingen of na afloop van wedstrijden, vertelde de geroutineerde vleugelverdediger.

In de aanloop naar de return tegen de Kroaten keerden tot genoegen van de coach Elvis Manu en Lex Immers terug uit de ziekenboeg, waardoor Feyenoord donderdag alleen Joris Mathijsen en de langer geblesseerde Rodny Lopes Cabral mist en dus op vrijwel volledige oorlogssterkte kan aantreden. Hoewel Rutten daardoor ruim in zijn keuzes zit, wil hij niet spreken van een luxeprobleem. Ik laat het woord probleem in zon geval graag achterwege. Het is voor mij een luxe en een heel prettig gevoel om in deze fase van het seizoen bijna iedereen aan dek te hebben.

Rutten liet tot slot weten ook donderdag weer te rekenen op de steun van het legioen. Ik vind het heel prettig om de geweldige sfeer in dit stadion nu van de positieve kant te ervaren, glimlachte de coach, die tot aan dit seizoen regelmatig als trainer van de tegenstander een bezoek bracht aan De Kuip. Toen al heb ik steeds gezegd dat De Kuip een mythe is, waar de supporters een belangrijk aandeel kunnen hebben in het resultaat. De wijze waarop zij altijd achter ons staan, geeft mij een heel goed gevoel.

HNK Rijeka maakt naam in Europa

zldcw7.jpg

Dat de 3-1 overwinning op Feyenoord van twee weken geleden van grote betekenis was voor HNK Rijeka, werd direct na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Tom Hagen meer dan duidelijk. Ondanks de hevige regenval ging er in het knusse, grotendeels onoverdekte Stadion Kantrida vrijwel geen Kroaat van zijn plek, vierden de spelers een feestje op het veld en waren de ruim tienduizend toeschouwers getuige van een minuten lang durende vuurwerkshow. Luttele minuten later onderstreepte trainer Matjaz Kek de prestatie van zijn ploeg, door tijdens de persconferentie te reppen van een historische overwinning.

Dat de vreugde aan de Adriatische Zee bijzonder groot was na de eerste overwinning in de groepsfase van de Europa League, is overigens niet zo verwonderlijk. De club is immers nog een groentje op het Europese podium en komt pas voor de tweede keer in de clubhistorie uit in de groepsfase. Ook voor veel Feyenoord-supporters was HNK Rijeka van de drie opponenten in poule G de meest onbekende.

Inmiddels is HNK Rijeka hard op weg naam te maken in Europa. Waar de club de laatste seizoenen in eigen land al de grootste uitdager is van landkampioen Dinamo Zagreb en onlangs de nationale beker veroverde, maakt de ploeg van Matjaz Kek de afgelopen maanden ook buiten de landsgrenzen grote indruk. Zo overleefde Rijeka in de huidige editie van de Europa League liefst drie voorrondes, waarin het elke tegenstander tweemaal wist te verslaan. Dat gebeurde bovendien met een doelsaldo van liefst zestien doelpunten voor en slechts twee tegen.

HNK Rijeka wil niets liever dan die opmars verder voort zetten. Dankzij de zege op Feyenoord is de ploeg volop in de race om Europees te overwinteren. Zo ver is het nog lang niet, aangezien het verschil tussen de vier clubs in poule G slechts twee punten bedraagt. Toch zullen de spelers en staf zich realiseren dat een stunt in De Kuip de kansen op een plek bij de eerste twee aanzienlijk doet stijgen.

Feyenoord HNK Rijeka
Donderdag 6 november om 21.05 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Thomson
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 06 november 2014 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 10:28 schreef de bluffer het volgende:

[..]

KENNER dat maakt niks uit 1-0 of 2-0 is genoeg
a.s. zondag is ook belangrijk
dus krachten sparen
Helemaal knetterbek met je krachten sparen. Vol gas er tegenaan, alleen winst telt zoals Rutten ook zegt. Dus alles eraan doen.
de bluffer
 de bluffer - donderdag 06 november 2014 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 11:01 schreef RenatoBos het volgende:
RUTTEN: ALLEEN DE WINST TELT

[ afbeelding ]

Feyenoord is er aanstaande donderdag veel aan gelegen om in de thuiswedstrijd tegen HNK Rijeka een goed resultaat neer te zetten. Niet alleen kunnen de Rotterdammers daarmee revanche nemen voor de eerdere nederlaag in Kroatië, een overwinning is tevens van groot belang om uitzicht te houden op overwintering in Europa. We spelen thuis en willen niet verder achterop raken in de groep. Daarom telt voor ons morgen alleen een overwinning, stelde Fred Rutten woensdagmiddag tijdens een persconferentie in De Kuip, waarbij ook verdediger Luke Wilkshire aanschoof.

Quote Fred Rutten:
'Het is voor mij een luxe en een heel prettig gevoel om in deze fase van het seizoen bijna iedereen aan dek te hebben'

Hoewel Feyenoords bezoek aan Rijeka van twee weken geleden door het 3-1 verlies uitliep op een teleurstelling, bewaart Rutten niet alleen maar slechte herinneringen aan de laatste Europese uitwedstrijd. Ik vond ons daar namelijk beter dan de tegenstander, onder meer op basis van de kansenverhouding. In verschillende fases kregen we de kans om de wedstrijd naar ons toe te trekken, alleen hebben we dat nagelaten. Daar hebben we duur leergeld voor betaald. In Europa gelden nu eenmaal andere wetten dan in de competitie en gaat het meer om overleven.

Feyenoords hoofdtrainer kreeg na die laatste woorden bijval van Luke Wilkshire. Tijdens Europese wedstrijden krijg je te maken met een ander niveau en andere omstandigheden. Kijk bijvoorbeeld naar het slechte veld waarop we in Rijeka moesten spelen. Het is zaak daar zo goed mogelijk mee om te gaan. In dat opzicht zijn dit heel leerzame ervaringen voor met name onze jongere spelers. Juist door het spelen van dit soort wedstrijden zullen ze groeien. Waar nodig voorzie ik ze van tips, bijvoorbeeld tijdens trainingen of na afloop van wedstrijden, vertelde de geroutineerde vleugelverdediger.

In de aanloop naar de return tegen de Kroaten keerden tot genoegen van de coach Elvis Manu en Lex Immers terug uit de ziekenboeg, waardoor Feyenoord donderdag alleen Joris Mathijsen en de langer geblesseerde Rodny Lopes Cabral mist en dus op vrijwel volledige oorlogssterkte kan aantreden. Hoewel Rutten daardoor ruim in zijn keuzes zit, wil hij niet spreken van een luxeprobleem. Ik laat het woord probleem in zon geval graag achterwege. Het is voor mij een luxe en een heel prettig gevoel om in deze fase van het seizoen bijna iedereen aan dek te hebben.

Rutten liet tot slot weten ook donderdag weer te rekenen op de steun van het legioen. Ik vind het heel prettig om de geweldige sfeer in dit stadion nu van de positieve kant te ervaren, glimlachte de coach, die tot aan dit seizoen regelmatig als trainer van de tegenstander een bezoek bracht aan De Kuip. Toen al heb ik steeds gezegd dat De Kuip een mythe is, waar de supporters een belangrijk aandeel kunnen hebben in het resultaat. De wijze waarop zij altijd achter ons staan, geeft mij een heel goed gevoel.

HNK Rijeka maakt naam in Europa

[ afbeelding ]

Dat de 3-1 overwinning op Feyenoord van twee weken geleden van grote betekenis was voor HNK Rijeka, werd direct na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Tom Hagen meer dan duidelijk. Ondanks de hevige regenval ging er in het knusse, grotendeels onoverdekte Stadion Kantrida vrijwel geen Kroaat van zijn plek, vierden de spelers een feestje op het veld en waren de ruim tienduizend toeschouwers getuige van een minuten lang durende vuurwerkshow. Luttele minuten later onderstreepte trainer Matjaz Kek de prestatie van zijn ploeg, door tijdens de persconferentie te reppen van een historische overwinning.

Dat de vreugde aan de Adriatische Zee bijzonder groot was na de eerste overwinning in de groepsfase van de Europa League, is overigens niet zo verwonderlijk. De club is immers nog een groentje op het Europese podium en komt pas voor de tweede keer in de clubhistorie uit in de groepsfase. Ook voor veel Feyenoord-supporters was HNK Rijeka van de drie opponenten in poule G de meest onbekende.

Inmiddels is HNK Rijeka hard op weg naam te maken in Europa. Waar de club de laatste seizoenen in eigen land al de grootste uitdager is van landkampioen Dinamo Zagreb en onlangs de nationale beker veroverde, maakt de ploeg van Matjaz Kek de afgelopen maanden ook buiten de landsgrenzen grote indruk. Zo overleefde Rijeka in de huidige editie van de Europa League liefst drie voorrondes, waarin het elke tegenstander tweemaal wist te verslaan. Dat gebeurde bovendien met een doelsaldo van liefst zestien doelpunten voor en slechts twee tegen.

HNK Rijeka wil niets liever dan die opmars verder voort zetten. Dankzij de zege op Feyenoord is de ploeg volop in de race om Europees te overwinteren. Zo ver is het nog lang niet, aangezien het verschil tussen de vier clubs in poule G slechts twee punten bedraagt. Toch zullen de spelers en staf zich realiseren dat een stunt in De Kuip de kansen op een plek bij de eerste twee aanzienlijk doet stijgen.

Feyenoord HNK Rijeka
Donderdag 6 november om 21.05 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Thomson
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Wat Fred zegt daar ben ik het met hem eens, ook a.s.zondag winst telt
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 06 november 2014 - 11:38   quote  deeplink  
http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/3783981/2014/11/06/Het-is-voor-Van-Geel-te-hopen-dat-Kramaric-niet-weer-genadeloos-toeslaat.dhtml

Smerig sensatie artikel.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 06 november 2014 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 11:31 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Helemaal knetterbek met je krachten sparen. Vol gas er tegenaan, alleen winst telt zoals Rutten ook zegt. Dus alles eraan doen.
Bovendien kan doelsaldo nog wel eens belangrijk worden. Dus dat moet ook nog in het oog gehouden worden..
Milo
 Milo - donderdag 06 november 2014 - 13:06   quote  deeplink  
3-1
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 06 november 2014 - 14:58   quote  deeplink  
Tot nu 36.000 kaarten verkocht.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 november 2014 - 15:05   quote  deeplink  
Iedereen een fijne wedstrijd ik ga richting Rotterdam..
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 17:18   quote  deeplink  
Veel plezier allemaal!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 november 2014 - 18:09   quote  deeplink  
Aangekomen..

6gwnzr.jpg

Come on Feyenoord..!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 18:22   quote  deeplink  
kwaliteitje...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 18:28   quote  deeplink  
B1xlkSDIAAAsbnY.png
#Gajemee op de bank zitten.
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 19:07   quote  deeplink  
Ha!
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 06 november 2014 - 19:17   quote  deeplink  
B1xv2RVIUAAnp_J.jpg
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 06 november 2014 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 19:17 schreef Bosifyable het volgende:
[ afbeelding ]
Zal wel weer een geldboete worden! Bedankt hoor stelletjes debielen ...
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Voor een montagefoto...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 20:23   quote  deeplink  
ehh.. Nou...
B1yAbpLCQAAHRnA.jpg
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 20:24   quote  deeplink  
Jij weer... ;-))
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 20:24   quote  deeplink  
De dader zit er volgens mij onder..
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 20:24   quote  deeplink  
Nou ja... Mafia is gelukkig nog geen maffia...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 20:25   quote  deeplink  
Jawel, dat is de correcte spelwijze.
Barabas
 Barabas - donderdag 06 november 2014 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 20:24 schreef Stylzz het volgende:
De dader zit er volgens mij onder..
Ha! Pokkemeeuwen...
van geil
 van geil - donderdag 06 november 2014 - 20:43   quote  deeplink  
Thuis, ruim op tijd.
succes allemaal!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 november 2014 - 21:08   quote  deeplink  
Ik heb geen goed gevoel over deze wedstrijd.
van geil
 van geil - donderdag 06 november 2014 - 21:09   quote  deeplink  
ik wel
van geil
 van geil - donderdag 06 november 2014 - 21:10   quote  deeplink  
daar zat meer in

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5115
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - HNK Rijeka (Europa League: donderdag 6 november 2014, 21:05uur) 2-0









0.0072522