|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - PEC Zwolle (zaterdag 01 november 2014, 19:45)
Datum & tijdstip: 01 november 2014, 19:45 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Vink
Heerlijke maar moeizame wedstrijd was het tegen Cambuur, die we met goed vervolg hebben afgesloten dankzij die heerlijke pass van Jordy op Jens. Zwolle speelt momenteel tegen Heerenveen, laten we hopen op een gelijkspelletje..
Tot en met 2011/2012 speelde de club onder de naam FC Zwolle. Daarna werd het PEC Zwolle. Feyenoord speelde in haar historie slechts 9 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Feyenoord er 6 (66,7%) en gingen er 2 (22,2%) verloren. 1 (11,1%) Duel eindigde in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 24 keer, een gemiddelde van 2,67 goals per wedstrijd. PEC Zwolle stelde daar 8 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,89 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 3,0 punten gehaald hebben en uit 1,4. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 2003-2004: 7-1. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2003-2004, toen Feyenoord won met 0-3. In 2013-2014 ging Feyenoord onderuit met 2-1 in een uitwedstrijd bij PEC Zwolle, een record.
Laatste 4 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 10-11-2002 Feyenoord-FC Zwolle 2-0 16-05-2004 Feyenoord-FC Zwolle 7-1 15-09-2012 Feyenoord-PEC Zwolle 2-0 21-12-2013 Feyenoord-PEC Zwolle 3-0
Laatste 5 ontmoetingen in Zwolle: Datum Wedstrijd Uitslag 10-03-1993 FC Zwolle-Feyenoord 1-1 (KNVB beker) 20-04-2003 FC Zwolle-Feyenoord 1-3 28-09-2003 FC Zwolle-Feyenoord 0-3 17-02-2013 PEC Zwolle-Feyenoord 3-2 04-08-2013 PEC Zwolle-Feyenoord 2-1
Verslag van de laatste thuiswedstrijd in de Kuip:
FEYENOORD BESLUIT 2013 MET OVERTUIGENDE ZEGE
Feyenoord gaat met een uitermate goed gevoel de winterstop in. Nadat koploper Vitesse en nummer drie FC Twente punten verspeelden, sloot de ploeg van trainer Ronald Koeman zaterdag het jaar 2013 zelf af met een overtuigende en meer dan verdiende overwinning op PEC Zwolle: 3-0. Feyenoord had de hele avond geen kind aan de bezoekers en stond dankzij twee goals van Lex Immers al bij rust op een 2-0 voorsprong. Jean-Paul Boëtius tekende in de tweede helft voor de derde Rotterdamse treffer.
Aan niets was te merken dat de Feyenoorders die tegen PEC Zwolle aan de aftrap verschenen een zware bekerwedstrijd in de benen hadden. Drie dagen na de slijtageslag tegen Heracles Almelo, die pas na 120 minuten en een strafschoppenserie werd beslist, maakte de ploeg vanaf de eerste minuut een frisse en zeer gemotiveerde indruk in De Kuip. Trainer Ronald Koeman, die in de twaalfde minuut op indrukwekkende wijze een steunbetuiging kreeg van het legioen na het overlijden van zijn vader afgelopen week, kon zodoende vanaf de zijlijn toezien hoe zijn ploeg een uitstekende eerste helft op de mat legde.
Twaalfde minuut: Steunbetuiging voor Koeman
(http://youtu.be/IjdPJV2OH0w)
Het enige wat Feyenoord zich tijdens de eerste helft lange tijd mocht verwijten, was dat het grote overwicht aanvankelijk niet werd uitgedrukt in de score. Al in de eerste tien minuten van het duel had de ploeg afstand kunnen nemen van PEC Zwolle, toen Lex Immers en Jean-Paul Boëtius om beurten in kansrijke positie opdoken voor het vijandelijke doel. Met name de vleugelaanvaller had moeten scoren, maar oog in oog met doelman Diederik Boer raakte hij de bal volledig verkeerd.
Waar eerder dit seizoen het uitblijven van een voorsprong nog wel eens voor twijfel had gezorgd in het elftal, werd Feyenoord gaandeweg de eerste helft alleen maar sterker. De langverwachte beloning daarvoor volgde uiteindelijk in het laatste kwartier voor de rust. Nadat Immers al tweemaal op Boer was gestuit, kegelde hij de bal na ruim een half uur onhoudbaar in de verre bovenhoek. De voorsprong zorgde voor ontlading bij zowel de spelers als de supporters, die even later opnieuw konden juichen. Opnieuw was het Immers die het net vond, al mocht het doelpunt voor een groot deel op het conto van Jordy Clasie worden geschreven. De middenvelder joeg met succes door op Rochdi Achenteh, ontfutselde hem de bal en stelde Immers in staat zijn tweede van de avond te maken.
De wijze waarop zijn ploeg in de eerste helft op alle fronten werd afgetroefd, deed Ron Jans besluiten om in de rust al zijn drie wissels in één keer toe te passen. Feyenoord trok zich echter niets aan van de rigoureuze ingreep van de PEC-trainer en bleef in de tweede helft met dezelfde overtuiging als voor rust de aanval zoeken. Nadat Ruben Schaken en Graziano Pellè hadden verzuimd om het duel definitief in het slot te gooien, maakte Boëtius al vroeg in de tweede helft aan alle onzekerheid een einde. Hij joeg de bal van dichtbij steenhard in het dak van het doel, waarmee hij de voorsprong van Feyenoord nog comfortabeler maakte: 3-0.
Het laatste restje geloof was daarmee definitief verdwenen bij PEC, dat rijp leek om met een veel grotere uitslag te worden teruggestuurd naar Zwolle. De ploeg werd in het restant van de wedstrijd echter gespaard door Feyenoord, dat mede vanwege de pittige afgelopen week duidelijk gas terug nam. Desondanks kwamen er diverse mogelijkheden om de score verder uit te breiden, maar onder meer Schaken en de ingevallen John Goossens hadden het vizier niet op scherp.
Met het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Gözübüyük kwam er voor Feyenoord een einde aan het jaar 2013. Dat betekende niet alleen dat de 2000ste wedstrijd die de club in het betaalde voetbal speelde werd opgeluisterd met een overwinning, maar ook dat iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt met een zeer goed gevoel de feestdagen zal ingaan.
Feyenoord PEC Zwolle 3-0
Scoreverloop: 33 1-0 Immers 40 2-0 Immers 55 3-0 Boëtius
Scheidsrechter: Gözübüyük
Geel: Nijland, Van Hintum, Thomas (PEC Zwolle)
Opstellingen Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Immers (80 Bakkal), Vormer; Schaken, Pellè en Boëtius (69 Goossens). PEC Zwolle: Boer; Van Polen, Van der Werff, Broerse, Achenteh (46 Van Hintum); Mokotjo, Drost (46 Nijland), Klich; Thomas, Benson en Saymak (46 Hiwat).
De samenvatting van deze wedstrijd kun je zien door op onderstaande link te klikken: http://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/samenvatting-feyenoord--pec-zwolle
Ronald Koeman na afloop van Feyenoord - PEC Zwolle
(http://youtu.be/Oz9EczwfabA)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 mei 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord mist Immers ook tegen PEC Zwolle
Feyenoord kan zaterdagavond tegen PEC Zwolle zeer waarschijnlijk weer geen beroep doen op Lex Immers. De middenvelder heeft te veel last van de hamstringblessure.
Die kwetsuur hield de Hagenaar eerder al aan de kant voor het Europa League-duel met Sevilla. Immers herstelde snel, maar kreeg tijdens de wedstrijd tegen HNK Rijeka (ook voor de Europa League) weer problemen met zijn hamstring. Hij liet daardoor de wedstrijd van Feyenoord tegen SC Cambuur aan zich voorbij gaan. Ook Joris Mathijsen is zeer twijfelachtig voor de ontmoeting met PEC Zwolle. De verdediger is herstellende van een kuitspierblessure. Zijn revalidatie wordt een race tegen de klok. Bron:FR12 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vermeer Wilkshire v beek Kongolo Nelom Toornstra bilal El Clasie Te Vrede Manu. 4-0 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Die zoek ik niet ik zoek er 1 van 5-0.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: ik was n eigen doelpunt vergeten |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Dit is zo'n typische 7-0 wedstrijd! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VINK LEIDT FEYENOORD PEC ZWOLLE
De thuiswedstrijd van Feyenoord tegen PEC Zwolle van aanstaande zaterdag staat onder leiding van scheidsrechter Pieter Vink. Hij wordt bijgestaan door de assistent-scheidsrechters Boonman en Janson. Vierde official is de heer Van den Kerkhof. Het duel tussen Feyenoord en PEC wordt zaterdag om 19.45 uur gespeeld in De Kuip.
Feyenoord staat momenteel op de derde plaats in de Eredivisie, met even veel punten als de tegenstander van zaterdag. De ploeg van trainer Fred Rutten kan jouw steun in dit belangrijke competitieduel goed gebruiken. Nog geen kaarten voor deze avondwedstrijd in De Kuip? Kijk voor meer informatie of om direct een kaartje te bestellen op www.feyenoord.nl/tickets. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 oktober 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Doe nu eens een keer niet zo dom !!! |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: De Kenner spreek gewoon 100% de waarheid |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 12:46 schreef RenatoBos het volgende:VINK LEIDT FEYENOORD PEC ZWOLLE[ afbeelding ] De thuiswedstrijd van Feyenoord tegen PEC Zwolle van aanstaande zaterdag staat onder leiding van scheidsrechter Pieter Vink. Hij wordt bijgestaan door de assistent-scheidsrechters Boonman en Janson. Vierde official is de heer Van den Kerkhof. Het duel tussen Feyenoord en PEC wordt zaterdag om 19.45 uur gespeeld in De Kuip.Feyenoord staat momenteel op de derde plaats in de Eredivisie, met even veel punten als de tegenstander van zaterdag. De ploeg van trainer Fred Rutten kan jouw steun in dit belangrijke competitieduel goed gebruiken. Nog geen kaarten voor deze avondwedstrijd in De Kuip? Kijk voor meer informatie of om direct een kaartje te bestellen op www.feyenoord.nl/tickets.Bron:Officiële Feyenoord Clubsite Goeie scheids, maar toch een beetje raar dat een 020 man deze TOPPER gaat fluiten |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 27 oktober 2014 - 21:19 schreef RenatoBos het volgende:Feyenoord mist Immers ook tegen PEC Zwolle[ afbeelding ] Feyenoord kan zaterdagavond tegen PEC Zwolle zeer waarschijnlijk weer geen beroep doen op Lex Immers. De middenvelder heeft te veel last van de hamstringblessure.Die kwetsuur hield de Hagenaar eerder al aan de kant voor het Europa League-duel met Sevilla. Immers herstelde snel, maar kreeg tijdens de wedstrijd tegen HNK Rijeka (ook voor de Europa League) weer problemen met zijn hamstring. Hij liet daardoor de wedstrijd van Feyenoord tegen SC Cambuur aan zich voorbij gaan. Ook Joris Mathijsen is zeer twijfelachtig voor de ontmoeting met PEC Zwolle. De verdediger is herstellende van een kuitspierblessure. Zijn revalidatie wordt een race tegen de klok. Bron:FR12 Niet jammer Vilhena heeft het goed gedaan afgelopen zondag |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Ha Ha denk je dat echt, hou het maar op 3-0 of 3-1 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Lees je mee L..d:-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
RUIM DUIZEND KAMERAADJES TE GAST IN DE KUIP
Feyenoord verwelkomt aanstaande zaterdag bij de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle ruim duizend Kameraadjes in De Kuip. Het duel met de bekerwinnaar is de eerste Kameraadjeswedstrijd van dit seizoen, wat betekent dat alle leden van Feyenoords Juniorclub Kameraadjes de kans hebben om gratis de wedstrijd te bezoeken. Dinsdagochtend zijn de laatste beschikbare kaarten uitgegaan, wat betekent dat Kameraadjes zich niet meer kunnen aanmelden voor de wedstrijd van zaterdag.
Kameraadjes die geen gratis kaart hebben kunnen bemachtigen voor het duel met PEC Zwolle, krijgen in de tweede seizoenshelft een nieuwe kans. Ook na de winterstop zal er namelijk een thuisduel van Feyenoord gelden als Kameraadjeswedstrijd. Alle leden van de Juniorclub ontvangen hierover nog persoonlijke informatie.
De Kameraadjes die zaterdag aanstaande aanwezig zijn in De Kuip, worden in het stadion welkom geheten door mascotte Coentje. Bovendien worden er verschillende extra activiteiten georganiseerd en zullen er diverse voetbalspellen worden opgebouwd. Voor Kameraadjes is het dus belangrijk om vroeg naar het stadion te komen, om zo veel mogelijk te kunnen genieten van alle activiteiten. Zo ontvangen alle Kameraadjes het boekje Welkom in De Kuip, waarin bijvoorbeeld een eigen wedstrijdverslag kan worden gemaakt. Bron: Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Gewoon een kut kameraadjes wedstrijd dit om 19:45. Mijn dochter wil ook graag, maar die is 6, wordt een beetje een lastig verhaal om pas tegen 0:00 uur thuis te komen he, met een kind van 6.
Belachelijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De tijd is niet echt handig inderdaad. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zal thuis toch geen probleem zijn. 4-0 of 5-0 om L n keer te pesten. |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Wijs besluit! Stylzz, jaren trug zaterdag avond , natte sneeuw ellende .Feyenoord-willem2 rust in de legioenzaal . Word een kereltje behangen met sjaaltjes op een tafel gezet 7jr allemaal blowende vrienden van Pa erom heen ik ga niet oordelen . Maar ik zou het nooit gedaan hebben . Tijdens de coolsingel rellen was ik al ruim voordat de ellende begon weg gegaan . Wanneer er met volle tray,s bier wordt rondgelopen ,coke erbij doeiiiiiiiiiiiiiiii jammer ! |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Ps wind me er een beetje over op want ,k ben vergeten dat m,n Dochter van zeven op weekendbezoek was tijdens het Kampioensfeest op de coolsingel |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Dat blijkt elke keer maar weer ... niet dus !!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 16:45 schreef broer van Ted het volgende:Wijs besluit! Stylzz, jaren trug zaterdag avond , natte sneeuw ellende .Feyenoord-willem2 rust in de legioenzaal . Word een kereltje behangen met sjaaltjes op een tafel gezet 7jr allemaal blowende vrienden van Pa erom heen ik ga niet oordelen . Maar ik zou het nooit gedaan hebben . Tijdens de coolsingel rellen was ik al ruim voordat de ellende begon weg gegaan . Wanneer er met volle tray,s bier wordt rondgelopen ,coke erbij doeiiiiiiiiiiiiiiii jammer ! Precies, dat. T is. Op allerlei wijzen niet verantwoord |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Onzin, wie neemt nou zijn kind van 7 mee de Legioenszaal in, dan weet je dat dat soort dingen kinnen gebeuren. Je miet het niet opzoeken natuurlijk maar je kinderen er vandaan houden.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Morgen naar mijn kikkerland en dan zaterdag naar mijn club het leven lacht mij toe,is er al erwtensoep in het land? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Is hard nodig want het is best koud geworden.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Valt wel mee toch? Gister was het nog 18 graden en volle zon. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Daar was vandaag niks van te merken dan.. Ik zag al een hoop mensen met handschoenen fietsen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik was vergeten dat we zaterdag speelden, dus nu zit ik dan in een restaurant als de aftrap van de wedstrijd is :) Pak de tweede helft via de radio misschien mee. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 18:45 schreef RenatoBos het volgende:[..] Daar was vandaag niks van te merken dan.. Ik zag al een hoop mensen met handschoenen fietsen.. Vandaag was het koeler ja, maar voor de tijd van het jaar viel het nog wel mee dacht ik.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 18:49 schreef Stylzz het volgende:Ik was vergeten dat we zaterdag speelden, dus nu zit ik dan in een restaurant als de aftrap van de wedstrijd is :) Pak de tweede helft via de radio misschien mee. Jo lekker handig d:-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 18:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Vandaag was het koeler ja, maar voor de tijd van het jaar viel het nog wel mee dacht ik.. Was goed te merken, zeker op de wind.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 18:45 schreef RenatoBos het volgende:[..] Daar was vandaag niks van te merken dan.. Ik zag al een hoop mensen met handschoenen fietsen.. dat waren zwarte pieten |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schminken ze die tegenwoordig niet meer dan.. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Feestje in Alphen, feestje in Geldrop, dus misschien de wedstrijd. Hopelijk vol gas streamen met de 6 GB bundel van Vodafone, gewoon wedstrijdje kijken met wat geluk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 - 19:25 schreef Bosifyable het volgende:Feestje in Alphen, feestje in Geldrop, dus misschien de wedstrijd. Hopelijk vol gas streamen met de 6 GB bundel van Vodafone, gewoon wedstrijdje kijken met wat geluk. Ik twijfel nog of ik in t restaurant foxsports ga kijken :) |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Lekker Hema worst, de koude wind de Noordzee en als toetje een wedstrijd met als toetje een overwinning? Dan doen we echt weer mee |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hmmm, m'n schoonvader komt langs. Verliezen we 4 van de 5 keer. |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
quote: Gewoon doen joh :') |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Hoi Renato tis geen onzin , echt gebeurd tja ik vind het ook niet zo slim van Pa of buurman dat weet ik niet . Weet alleen dat er een ventje in een omgeving was waar tie niet thuis hoort al helemaal niet tijdens de rust van een thuiswedstrijd dat joch hoort in bed ! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik weet dat het geen onzin is, weet ook dat het gebeurt. Daarom moet je het niet opzoeken. Mijn zoon is inmiddels al bijna 14, als hij met mij mee zou willen nam ik hem zo mee, omgeschoten de tijd. Slaapt ie maar in de auto. Ik zou dat niet kunnen weigeren.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als ik dr mee neem ligt ze rond 20:10 te pitten op de tribune. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dan moet je het zeker niet doen, ik ken dat ook nog wel van toen die kleine van mij wilde wakker blijven voor oud en nieuw en mooi twee minuten voor middernacht in elkaar stortte.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
3-0 2x Toornstra, 1x Clasie |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
5-0
Manu, Boetius, Toornstra, Clasie en van Beek |
|
|
|
|
lion1
|
|
|
Hoop dat het niet erg is dat ik off topic een vraag stel ... Ik las dat Feyenoord €8,4 miljoen winst heeft gedraaid over 2013/2014. Is dit dan incl. de verkopen van de Vrij,Janmaat, Pelle en Indi of zit dat in het volgend seizoen meegerekend ? Als het bij 2013/2014 hoort, vind ik de winst nog weinig. Dan hadden ze verlies gedraaid zonder de verkopen ! |
|
|
|
|
lion1
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zou je het jaarverslag op na moeten slaan lion. Daar staat het in ieder geval in. |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
Over de wedstrijd pfff zal spannend worden! Ben blij dat mijn SC heb kunnen betalen op de tribune is het vol te houden thuis voor de TV(geen foxsport) maar livestream of radio Rijnmond en dan zet ik wanneer het spannend word J.D. Schouten help ook niet echt voor m,n zenuwen alles nog op stilte . Hoop op een 2-0 . |
|
|
|