|
|
Loetje
|
|
|
Ajacieden,
Oktober is voorbij, kortom als we naar de statistieken kijken zit de welbekende herfstdip erop en kunnen we weer punten gaan pakken.
Dit moet Zaterdag gebeuren tegen de schapenkoppen uit Dordrecht. Ajax won deze week met 3-1 van Go Ahead Eagles. Ajax dat de eerste 20 minuten het voetbal speelde zoals we dat zo graag zien. Dinsdag kwalificeerde de club uit de hoofdstad zich voor de laatste 16 in het bekertoernooi. Mede dankzij 2 goals van Milik won Ajax met 0-4 op Urk.
Dan Dordrecht, werd uitgeschakeld door Vitesse. Het werd 2-1 in het GelreDome. De uitslag vermoed een spannende wedstrijd maar het kwam toch echt door Vitesse dat het nog spannrnd werd. De ploeg van Bosz kreeg na rust kans op kans maar zoals vaker ontbrak de scherpte voor de goal.
Voor Dordrecht is het een seizoen van overleven en zal vechtvoetbal moeten leiden tot het ontlopen van degradatie. Wel heeft de ploeg een flink aantal arbitrale dwalingen moeten incasseren.
Bij Ajax keert Moisander vermoedelijk terug in de Basis. Ook zal het de vraag zijn of Sightorsson weer de voorkeur krijgt boven Milik. Milik scoorde in 3 keer in de laatste 2 wedstrijden. Maar ook met het ook op de Champions League wedstrijd tegen Barcelona is het vrij aannemelijk dat beide een keer in de basis zullen staan.
Ajax staat momenteel 2e met 4 punten achterstand op een ontketend PSV. Met de uitwedstrijden regen Cambuur en ADO in het vooruitzicht zal het belangrijk zijn om tegen de mannen van Ernie Brandts de punten in eigen huis houden.
Tijd om de 3e overwinning in een week te behalen.
Ik zeg 4-0 en op naar Barcelona.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2014 door Loetje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Spelen toch echt een stuk makkelijker als wij. Alleen europa league nemen ze niet serieus |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Volgens mij nemen ze het wel degelijk serieus dit jaar, ze spelen ook gewoon in de sterkste opstelling..
Ze staan slechts 4 punten voor op ons en wij hebben echt een lastiger programma achter de rug.
Ze spelen op dit moment iets beter voetbal, maar het eerste half uur tegen Go Ahead heb ik nog niet gezien van PSV...
Ik vind echt dat je belachelijk overdrijft over het "slechte" spel van Ajax... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Kortom: psv is goed, maar wij worden alleen maar beter en weer kampioen ;-)
Ik denk dat we met 5-0 gaan winnen van Dodrecht! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:06 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij nemen ze het wel degelijk serieus dit jaar, ze spelen ook gewoon in de sterkste opstelling.. Ze staan slechts 4 punten voor op ons en wij hebben echt een lastiger programma achter de rug. Ze spelen op dit moment iets beter voetbal, maar het eerste half uur tegen Go Ahead heb ik nog niet gezien van PSV... Ik vind echt dat je belachelijk overdrijft over het "slechte" spel van Ajax... Winnen de wedstrijden ruim en wedstrijden zijn al vroeg beslist Spelen totaal ander voetbal en spelen in de omschakeling.
Dat mag. Ik vind het slecht en niet om aan te gluren. En hoop nog altijd dat het beter wordt |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 - 16:31 schreef Loetje het volgende:Ajacieden, Oktober is voorbij, kortom als we naar de statistieken kijken zit de welbekende herfstdip erop en kunnen we weer punten gaan pakken. Dit moet Zaterdag gebeuren tegen de schapenkoppen uit Dordrecht. Ajax won deze week met 3-1 van Go Ahead Eagles. Ajax dat de eerste 20 minuten het voetbal speelde zoals we dat zo graag zien. Dinsdag kwalificeerde de club uit de hoofdstad zich voor de laatste 16 in het bekertoernooi. Mede dankzij 2 goals van Milik won Ajax met 0-4 op Urk. Dan Dordrecht, werd uitgeschakeld door Vitesse. Het werd 2-1 in het GelreDome. De uitslag vermoed een spannende wedstrijd maar het kwam toch echt door Vitesse dat het nog spannrnd werd. De ploeg van Bosz kreeg na rust kans op kans maar zoals vaker ontbrak de scherpte voor de goal. Voor Dordrecht is het een seizoen van overleven en zal vechtvoetbal moeten leiden tot het ontlopen van degradatie. Wel heeft de ploeg een flink aantal arbitrale dwalingen moeten incasseren. Bij Ajax keert Moisander vermoedelijk terug in de Basis. Ook zal het de vraag zijn of Sightorsson weer de voorkeur krijgt boven Milik. Milik scoorde in 3 keer in de laatste 2 wedstrijden. Maar ook met het ook op de Champions League wedstrijd tegen Barcelona is het vrij aannemelijk dat beide een keer in de basis zullen staan. Ajax staat momenteel 2e met 4 punten achterstand op een ontketend PSV. Met de uitwedstrijden regen Cambuur en ADO in het vooruitzicht zal het belangrijk zijn om tegen de mannen van Ernie Brandts de punten in eigen huis houden. Tijd om de 3e overwinning in een week te behalen. Ik zeg 4-0 en op naar Barcelona. Na velen jaren geen titel wordt het reactievoetbal in Lampegat gepruimd en gaat ze prima af dat dient gezegd worden. Ons spel is vaak te traag en onzeker. Ik denk daarom ook dat we dit jaar geen kampioen worden of we moeten in Januari er wat bij halen. Over zaterdag verwacht ik geen problemen. Dordt gaat aanvallen dus die gaan er met 6-1 op. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Dordt gaat denk ik niet aanvallen mede omdat ze daar geen gelegenheid voor krijgen en over PSV ja die zitten in een flow dat kan maar ze zijn helemaal gefocust op countervoetbal en dat doen ze zeer sterk, ik denk dat ze dat niet volhouden het zal een lange strijd worden tussen PSV en Ajax. uitslag 3-0 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Hahaha, dat PSV is gewoon drama. Het is gewoon counter voetbal. Dat soort voetbal is ook ideaal als je zulke spelers hebt. Mooi voetbal is het niet, dat effectief is lijkt mij logisch. Italianen deden het toch niet voor niks zo. Veel clubs zijn gewoon naïef als ze tegen PSV spelen. Aanvallen en druk zetten op de slechtste linie van PSV(verdediging) betekend dat de kracht van de aanval juist word benut. Dus de tegenstanders proberen het totdat PSV scoort en weten ze dat ze anders moeten gaan spelen, zonde want nu komen ze helemaal niet meer bij de goal van PSV en is de wedstrijd gespeeld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 - 09:43 schreef Brandje het volgende:[..] Na velen jaren geen titel wordt het reactievoetbal in Lampegat gepruimd en gaat ze prima af dat dient gezegd worden. Daar hebben ze ook de spelers voor. Niet voor niets dat Maher het nu wel goed doet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Bedankt voor je topic, Loetje! Dordrecht mag geen probleem zijn voor Ajax en al helemaal niet in de ArenA. De Dortenaren hebben alleen de eerste wedstrijd van het seizoen gewonnen, daarna was er iedere wedstrijd puntverlies. Ajax MOET simpelweg winnen. Ik zeg 4-0. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
tedje339
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 - 09:43 schreef Brandje het volgende:[..] Na velen jaren geen titel wordt het reactievoetbal in Lampegat gepruimd en gaat ze prima af dat dient gezegd worden. Ons spel is vaak te traag en onzeker. Ik denk daarom ook dat we dit jaar geen kampioen worden of we moeten in Januari er wat bij halen. Over zaterdag verwacht ik geen problemen. Dordt gaat aanvallen dus die gaan er met 6-1 op. Het is wel degelijk reactie voetbal. Alleen nu als collectief. PSV heeft daar ook gewoon de spelers voor |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ik ben toch wel weer benieuwd naar de opstelling. Want woensdag spelen we ook een belangrijke pot in de ArenA.
Spelen we morgen met of zonder Sigthorsson? Spelen we morgen met of zonder Moissander? En al die andere kneuzen die in de selectie zitten?
Zo ja, spelen ze dan ook woensdag?
Ik weet dat Moissander speelt, dat moet ook wel kunnen tegen Dordrecht. Ik verwacht dat Sigthorsson ook gaat spelen tegen Dorderecht. En dat de rest eigenlijk vrij normaal is ingevuld.
Dus de opstelling: Cilissen Van Rhijn-Veltman-Moissander-Boillissen Riedewald Klaassen-Andersen Schone-Sigthorsson-Kishna
Voor Woensdag Cillissen Van Rhijn-Veltman-Denswill-Boillissen Riedewald Klaassen-Anderssen El Gazi-Millik-Schone |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Bedankt Frank dat je nu al de opstellingen geeft |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is wel heel erg optimistisch ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Vooruit, het komt aardig in de richting ;-) Hahahahaha |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Nou ok, 1-4! Milik scoort wanneer hij in de 87ste minuut mag invullen binnen 1 minuut een doelpunt! ;-) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 - 17:32 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nou ok, 1-4! Milik scoort wanneer hij in de 87ste minuut mag invullen binnen 1 minuut een doelpunt! ;-) Hahaha. Pas op hoor, Frank de Boer leest mee ;-) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ik ga eindelijk weer eens kijken en.....zuipen 😁🐒
8-1 yellelleeeeeeeeeeee |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik zeg 4-0, wanneer Millik was begonnen had het hoger kunnen zijn. Ik hoop echt dat Sigthorson opnieuw als een draak speelt. En dat we dan echt van hem verlost worden! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"In de aanloop naar het duel met FC Dordrecht liep De Boer vrijdag uit op de invulling van de spitspositie. "Ik denk dat er niet zo veel verschillen zijn tussen Sigthórsson en Milik. Het zijn dezelfde types", zei de oefenmeester, geciteerd door Ajax Showtime. "De ene is rechtsbenig en de ander is linksbenig, verder zijn het qua type twee gelijkwaardige spelers."
En daarom kiest De Boer er voorlopig voor om vast te houden aan de IJslander. "Ik kijk hoe Kolbeinn speelt en Arek zich manifesteert. Arek komt er aan", ziet hij ook. "Maar Kolbeinn is fitter dan ooit en strijdbaar. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat hij zichzelf gaat belonen."
Frank is en blijft koppig, daar heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee. Alleen kan ik me niet vinden in zijn bewoording. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 - 22:58 schreef Bobby1972 het volgende:"In de aanloop naar het duel met FC Dordrecht liep De Boer vrijdag uit op de invulling van de spitspositie. "Ik denk dat er niet zo veel verschillen zijn tussen Sigthórsson en Milik. Het zijn dezelfde types", zei de oefenmeester, geciteerd door Ajax Showtime. "De ene is rechtsbenig en de ander is linksbenig, verder zijn het qua type twee gelijkwaardige spelers." En daarom kiest De Boer er voorlopig voor om vast te houden aan de IJslander. "Ik kijk hoe Kolbeinn speelt en Arek zich manifesteert. Arek komt er aan", ziet hij ook. "Maar Kolbeinn is fitter dan ooit en strijdbaar. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat hij zichzelf gaat belonen." Frank is en blijft koppig, daar heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee. Alleen kan ik me niet vinden in zijn bewoording. Dit heb ik letterlijk gepost in het Sigthorsson topic.
Anyhow, 3-0. Gewoon ff geen gezeik, niet moeilijk doen, 3-0. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Heb je het moeilijk? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Soms, maar heeft niks met jou te maken |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
BAH!! Die logge ijslander in de spits wedden dat hij toch weer een goal maakt en dat de boer dan na afloop zegt zie je nou ik had gelijk. Maargoed hij beslist ik zeg 4-1 ajax heeft et toch lastig om de 0 te houden dit seizoen. Gelukkig gaat moisander weg zwakke pion! |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Professioneel bezien of beter gezegd, financieel gezien kan ik enigszins begrip hebben voor Frank zijn vasthouden aan Siggie en Moisander. Maar na de winterstop en transferwindow wil ik beide niet meer op het veld zien! Beide verdienen niet de hoon van het publiek. Net zo min als Frank, maar het begint zeer ongeloofwaardig te worden en hoogst irritant bovendien!
Denswil en Milik of Zivkovic wil ik graag een echte kans zien krijgen! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
siggy is toch niet zo slecht. ik vind namelijk dat hij echt wel kan slagen als spits. maar niet als ajax spits.
Ik vind het alleen vreemd dat een bulykin en al die andere wel makkelijk kan scoren in Nederland maar bij Ajax het toch lastig is.
Ajax heeft wel eens een scorende spitsen gehad maar de laatste tijd werden ze daarmee niet kampioen. Nu heeft het al jaren geen echte scorende spits gehad, maar werd er wel kampioen mee.
Ik verwijt het niet aan Siggy dat hij niet scoort maar dat het gewoon aan de tactiek ligt. Maar ik heb liever dat we kampioen worden, dan dat we een scorende spits hebben |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 10:18 schreef Stanley het volgende:Professioneel bezien of beter gezegd, financieel gezien kan ik enigszins begrip hebben voor Frank zijn vasthouden aan Siggie en Moisander. Ik denk dat dat financieel niet zo heel veel uitmaakt. De eventuele scouts hebben zat video's en laten een beslissing om ze aan te trekken echt niet afhangen van die paar potjes tot aan de winterstop. Ik geloof niet dat dat de reden is. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"siggy is toch niet zo slecht. ik vind namelijk dat hij echt wel kan slagen als spits. maar niet als ajax spits. "
Dit is precies goed verwoord. Vergeet niet dat hij voor Ajax belangrijke goals heeft gemaakt. Alleen het gaat om nu en zijn rendement blijft te laag. Wanneer je Millik meer wedstrijden geeft dan zal hij alleen maar beter worden. Alleen de financiële belangen spelen helaas ook een belangrijke rol. Wil je Sigthorsson nog kunnen verkopen.
Ik hoop dat Ajax ze in de winter kan verkopen en daarnaast een paar goede aankopen doet. Dan zie ik Ajax een goede kans maken voor een 5e kampioenschap. PSV is wel een geduchte tegenstander dit jaar!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 - 22:53 schreef Bobby1972 het volgende:Ik zeg 4-0, wanneer Millik was begonnen had het hoger kunnen zijn. Ik hoop echt dat Sigthorson opnieuw als een draak speelt. En dat we dan echt van hem verlost worden! Ik hoop dat ie er 25 maakt, en dat de rest van het seizoen blijft doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 13:23 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat dat financieel niet zo heel veel uitmaakt. De eventuele scouts hebben zat video's en laten een beslissing om ze aan te trekken echt niet afhangen van die paar potjes tot aan de winterstop. Ik geloof niet dat dat de reden is. Denk je niet dat een speler die een haf jaar niet speelt uit beeld verdwijnt?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nee, niet bepaald. Ook El Hamdaoui verdween niet zomaar uit beeld om maar eens iets te noemen. Misschien dat het iets scheelt op de prijs maar ik geloof nooit dat dat dusdanige verschillen oplevert dat je daarvoor je opstelling negatief laat beinvloeden.
Want dat is wat er feitelijk wordt gesuggereert. Ajax stelt zwakkere spelers op om ze te verkopen. Daar geloof ik niets van. Bovendien gaat het niet om "uit beeld verdwijnen", als je daar bang voor bent kan je rouleren. Maar zelfs dat gebeurt maar amper. Dus nee, ik geloof niet dat de financiele implicatie een moverende reden is voor Frank. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Opstellingen Ajax en Dordrecht
Ajax speelt deze eerste wedstrijd van speelronde elf vanaf 18:30 uur tegen FC Dordrecht. Trainer Frank de Boer kiest in vergelijking met de vorige Eredivisie-wedstrijd voor één verandering. Sigthórsson neemt de positie in de spits weer in. Lees hier de opstelling van Ajax en volg de wedstrijd via twitter @afcajax. Scheidsrechter: Ed Janssen
Ajax: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Klaassen, Riedewald, Andersen, El Ghazi, Sigthórsson, Schöne
Wissels: Boer; Kishna, Milik, Denswil, Serero, Viergever, Zimling
FC Dordrecht: Kurto, Fortes, Haddad, Peersman, Ojo, Meulens, Lieder, Ten Voorde, Van Overeem, Van Haaren, Lima
Wissels: Te Loeke, Troost-Ekong, Vet, Van Deelen, Pisas, Koolwijk, Touré Ajax.nl |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dus toch een verrassing, Riedewald op 6 en dus niet Serero, Zimling of Viergever. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Wauw, dit is de eerste wedstrijd die ik "normaal" kan kijken sinds de wedstrijd tegen Barca.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je kunt de spelers vanavond opnieuw beoordelen. Feiten liegen niet! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Hoezo een verrassing?
Ik had het toch al gezegd, verschil met mijn opstelling is kisna niet en el gazi wel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind het wel een verrassing dat Serero als onbetwiste basisspeler van vorig seizoen een 18 jarige jongeling voor zich heeft in de pikorde. Ik ben er wel blij mee maar had dat eigenlijk niet verwacht, |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 17:47 schreef Eide het volgende:Ik vind het wel een verrassing dat Serero als onbetwiste basisspeler van vorig seizoen een 18 jarige jongeling voor zich heeft in de pikorde. Ik ben er wel blij mee maar had dat eigenlijk niet verwacht, Ik ook totaal niet.. Overigens denk ik dat we Serero nog wel gaan zien, die jongen heeft een prima mentaliteit.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 17:47 schreef Eide het volgende:Ik vind het wel een verrassing dat Serero als onbetwiste basisspeler van vorig seizoen een 18 jarige jongeling voor zich heeft in de pikorde. Ik ben er wel blij mee maar had dat eigenlijk niet verwacht, Hoezo, Serrero heeft 1 wedstrijd op 6 gespeeld. Hij speelde zijn meesten wedstrijden als linker centrale middenvelder, als hij dat goed deed dan had hij ook nooit op 6 gestaan. Dus Andersen is Serrero gepasseerd en niet Riedewald.
Cruyff wil dat klaassen op 6 gaat spelen, De Boer vind hem onmisbaar voor de aanval. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Serero heeft in het verleden ook vaak zat op 6 gespeeld. Als Viergever en Zimling dan niet bevallen vind ik de ervaring van Serero een logischere keuze dan Riedewald normaliter, zelfs al kan Serero bijvoorbeeld maar 60 minuten.
Dit is toch een signaal van De Boer. Hoe je het ook keert of wend, Riedewald is met die paar wedstrijden ervaring waarvan de meeste als linksback een basisspeler van de kampioensploeg voorbij. En dat is gewoon opvallend te noemen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Boer had het net letterlijk nog over Serero op 6, wat Eide zegt klopt dus.
Serero zal zijn minuten vandaag nog wel maken, zeker in aanloop na Barca.
Wat ik opvallender vind is de uitspraak van de Boer dat Siggy gewoon op de trainingen laat zien nog iets beter te zijn dat Millik..
Kom op Frank, in de wedstrijden is duidelijk te zien dat Millik een stukje verder is dan Siggy en daarnaast meer potentie heeft... En wat is nu belangrijker, training of een wedstrijd??? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Net wat Ronald De Boer zegt, je bent ook verplicht het publiek eens te trakteren. Het is weer tikkie terug. Zelfs tegen Dordrecht |
|
|
|