|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ga er nog niet vanuit.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 20:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Nou op het moment dat Serrero erin kwam gaf dort op. De redenen vertel ik juist net. Als hij niet had ingevallen dan als nog gaf dort het op. En had schone de 2-0 gescoord. Dus lijkt mij dat Serero geen invloed op het spel had. Dat hij prima inviel ja, maar ja als je zoveel ruimte krijgt. Riedewald kreeg dat niet maar speelde ook prima. Snap jij jezelf eigenlijk wel? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij wordt Ajax wat veldspel betreft gewoon weggespeeld door Dordrecht vandaag tot aan de rode kaart, het overgrote deel van de wedstrijd heeft zich afgespeeld op de helft van Ajax, echt te schandalig voor woorden..
Ik vond het ook een compleet onterechte rode kaart aangezien de overtreding door iemand anders gemaakt word.. Pas na deze rode kaart begon Ajax makkelijker te spelen en werden er nog prima goals gemaakt.. Andersen speelde niet heel gelukkig, maar liet ook vandaag weer dingen zien waarvoor mensen naar het stadion gaan.. Schone ondanks de twee goals ver onder de maat wat zijn spel betreft..
Veltman en van Rhijn prima, Riedewald matig, Boilesen matig, Kishna matig, Viergever matig.
Spelvoortzettingen van Cilissen zijn trouwens ook verschrikkelijk slecht..
Moisander en Siggy wederom gezamelijk de slechtsten van het veld inclusief de spelers van Dordrecht.
Klaassen en El Ghazi samen de twee besten van het veld. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 21:02 schreef remco k het volgende:Volgens mij wordt Ajax wat veldspel betreft gewoon weggespeeld door Dordrecht vandaag tot aan de rode kaart, het overgrote deel van de wedstrijd heeft zich afgespeeld op de helft van Ajax, echt te schandalig voor woorden.. Ik vond het ook een compleet onterechte rode kaart aangezien de overtreding door iemand anders gemaakt word.. Pas na deze rode kaart begon Ajax makkelijker te spelen en werden er nog prima goals gemaakt.. Andersen speelde niet heel gelukkig, maar liet ook vandaag weer dingen zien waarvoor mensen naar het stadion gaan.. Schone ondanks de twee goals ver onder de maat wat zijn spel betreft.. Veltman en van Rhijn prima, Riedewald matig, Boilesen matig, Kishna matig, Viergever matig. Spelvoortzettingen van Cilissen zijn trouwens ook verschrikkelijk slecht.. Moisander en Siggy wederom gezamelijk de slechtsten van het veld inclusief de spelers van Dordrecht. Klaassen en El Ghazi samen de twee besten van het veld. Van Rhijn zijn voorzetten zijn alleen helaas nog steeds ruk.. Moisander had ook weer een mooi slippertje en Sigthorsson is echt niks inderdaad. En inderdaad na de 0-2 en rode kaart gingen we pas iets beter voetballen daarvoor waren we weer niet echt gelukkig met het harde werken van Dordt..
Mawr goed 4-0 gewonnen en door!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
" Moisander en Siggy wederom gezamelijk de slechtsten van het veld inclusief de spelers van Dordrecht. "
nou Remco zijn we het toch een keer 100% met elkaar eens!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 november 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 21:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Van Rhijn zijn voorzetten zijn alleen helaas nog steeds ruk.. Moisander had ook weer een mooi slippertje en Sigthorsson is echt niks inderdaad. En inderdaad na de 0-2 en rode kaart gingen we pas iets beter voetballen daarvoor waren we weer niet echt gelukkig met het harde werken van Dordt.. Mawr goed 4-0 gewonnen en door!! Ik vind zijn voorzetten juist gewoon goed, als we het dan even over de voorzetten gaan hebben, wat dacht je van de ballen van Schone?? Hij maakt twee goals, maar dat zijn ook de enige twee ballen die hij goed raakt..
Ik schrik overigens van de reactie van de Boer, die vind dat ze redelijk goed hebben gespeeld, en met name het eerste deel van de wedstrijd de vrije man makkelijk kon vinden..
Ik hoop dat ie een gedachte bij die uitspraak heeft, want het staat in dit geval haaks op de waarheid.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 22:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind zijn voorzetten juist gewoon goed, als we het dan even over de voorzetten gaan hebben, wat dacht je van de ballen van Schone?? Hij maakt twee goals, maar dat zijn ook de enige twee ballen die hij goed raakt.. Ik schrik overigens van de reactie van de Boer, die vind dat ze redelijk goed hebben gespeeld, en met name het eerste deel van de wedstrijd de vrije man makkelijk kon vinden.. Ik hoop dat ie een gedachte bij die uitspraak heeft, want het staat in dit geval haaks op de waarheid.. De Boer zit er de laatste tijd vaker naast.
Schone voegt vind ik voetballend sowieso nooit niet heel veel toe. Zie nog altijd een ideale 12e man in hem. Dode spel momenten en soms een voorzet. Qua spel en zeker qua handelingssnelheid komt hij erg tekort |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 21:02 schreef remco k het volgende:Volgens mij wordt Ajax wat veldspel betreft gewoon weggespeeld door Dordrecht vandaag tot aan de rode kaart, het overgrote deel van de wedstrijd heeft zich afgespeeld op de helft van Ajax, echt te schandalig voor woorden.. Ik vond het ook een compleet onterechte rode kaart aangezien de overtreding door iemand anders gemaakt word.. Pas na deze rode kaart begon Ajax makkelijker te spelen en werden er nog prima goals gemaakt.. Andersen speelde niet heel gelukkig, maar liet ook vandaag weer dingen zien waarvoor mensen naar het stadion gaan.. Schone ondanks de twee goals ver onder de maat wat zijn spel betreft.. Veltman en van Rhijn prima, Riedewald matig, Boilesen matig, Kishna matig, Viergever matig. Spelvoortzettingen van Cilissen zijn trouwens ook verschrikkelijk slecht.. Moisander en Siggy wederom gezamelijk de slechtsten van het veld inclusief de spelers van Dordrecht. Klaassen en El Ghazi samen de twee besten van het veld. Helemaal mee eens Remco... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Zoals al heel lang met af en toe een opleving kwaliteit te kort op een aantal posities |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 22:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind zijn voorzetten juist gewoon goed, als we het dan even over de voorzetten gaan hebben, wat dacht je van de ballen van Schone?? Hij maakt twee goals, maar dat zijn ook de enige twee ballen die hij goed raakt.. Ik schrik overigens van de reactie van de Boer, die vind dat ze redelijk goed hebben gespeeld, en met name het eerste deel van de wedstrijd de vrije man makkelijk kon vinden.. Ik hoop dat ie een gedachte bij die uitspraak heeft, want het staat in dit geval haaks op de waarheid.. Huh, iets klopt hier niet??? Eerst zeg je dat Sigthorsson en Moisander de slechtste spelers van het veld waren en hier plaats je vervolgens dat Schöne, buiten de 2 doelpunten om, geen bal goed heeft geraakt?? Dan behoort hij toch ook gewoon tussen het rijtje Sigthorsson en Moisander te staan? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens zitten er 2 kanten aan deze wedstrijd. Ja inderdaad heeft Ajax getracht het spel op minimale middelen te spelen en was het dus echt niet om aan te gluren op sommige momenten met zelfs het wandelniveau tot gevolg.
Echter, en ja ik weet dat wij daar met zijn allen niets aan hebben, is er zonder krachtsinspanning met 4-0 gewonnen en zijn de 3 punten weer in eigen huis gebleven. Met Barcelona en 2 uitwedstrijden voor de boeg gewoon een goed resultaat!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: ik snap het.
Ajax speelt in de competitie op halve kracht als CL spelen. Daarbij hopen ze dat ze zo min mogelijk punten te verspelen. vandaar dat oktober een van de slechste maanden is in de competitie. in de cl spelen ze vaker een betere wedstrijd in oktober dan in de competitie. Is de Cl afgelopen dan gaat de competitie pas echt beginnen en dan zie ajax wel goed draaien in de competitie. Je ziet dat ajax daarna zich flink gaat herstellen en EL links laat liggen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 02:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik snap het. Ajax speelt in de competitie op halve kracht als CL spelen. Daarbij hopen ze dat ze zo min mogelijk punten te verspelen. vandaar dat oktober een van de slechste maanden is in de competitie. in de cl spelen ze vaker een betere wedstrijd in oktober dan in de competitie. Is de Cl afgelopen dan gaat de competitie pas echt beginnen en dan zie ajax wel goed draaien in de competitie. Je ziet dat ajax daarna zich flink gaat herstellen en EL links laat liggen En alleen in de topwedstrijden in eigen competitie willen ze zich in de eerste helft van het seizoen nog eens opladen. Daarom speelden ze ook zo belachlijk slecht tegen die kakkerlakken! Die wedstrijd is voor ons Ajacieden eigenlijk geen topwedstrijd meer! ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 22:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind zijn voorzetten juist gewoon goed, als we het dan even over de voorzetten gaan hebben, wat dacht je van de ballen van Schone?? Hij maakt twee goals, maar dat zijn ook de enige twee ballen die hij goed raakt.. Ik schrik overigens van de reactie van de Boer, die vind dat ze redelijk goed hebben gespeeld, en met name het eerste deel van de wedstrijd de vrije man makkelijk kon vinden.. Ik hoop dat ie een gedachte bij die uitspraak heeft, want het staat in dit geval haaks op de waarheid.. Heb er minstens twee gezien waar geen gevoel en geen gedachte achter zat vind ik gewoon slecht hoor. Schone gaf er ook 1 met links was ook slecht. Schone heb ik nooit goed gevonden hij is alleen zeer beslissend gebleken laatste jaar. Voetballend is hij matig..
De Boer tja hij ziet ze trainen en hij is al 4x kampioen geworden dus zal het wel weten. Toch heb ik af en toe mijn vraagtekens bij zijn opstellingen en wissels en inderdaad zijn beleving van wedstrijden. Wat hij vaak zegt heb ik niet gezien.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax speelde een buitengewoon zwakke wedstrijd tegen Dordrecht. Wederdom bleek Ajax niet in staat de wedstrijd in 'zn greep te nemen en te domineren. De afgelopen jaren was Ajax voetballend altijd dusdanig goed dat ploegen zich moesten instellen op een wedstrijd met weinig balbezit. Dat lijkt met het huidige Ajax te hoog gegrepen.
Ook gister was Ajax in balbezit letargisch en onzuiver. Dordrecht zette hoog druk waardoor ruimte behoort te ontstaan op het middenveld of achter de verdediging van de tegenstander. Hier werd nauwelijks gebruik van gemaakt terwijl de 1-0 een schoolvoorbeeld was van de mogelijkheden die die speelwijze biedt. Ajax laat de bal echter veel te langzaam rond gaan, en als het tempo omhoog gaat wordt het te vaak ontzettend onzuiver.
De zwakste schakels gister waren Moisander en Boilesen. Vrijwel elke bal die zij raakten betekende balverlies.Ook Lasse Schone speelde een beroerde wedstrijd. Het verschil met de andere routinier Moisander is echter dat Schone, zelfs bij een slechte wedstrijd, met momenten een duel kan beslissen. De 2-0 was daar een uitstekend voorbeeld van.
Nadat Dordrecht verdediger Lima een rode kaart ontving speelde Ajax het duel vrij redelijk uit. De score had echter veel hoger moeten uitvallen. Te veel kansen en mogelijkheden worden verprutst, daar zit absoluut nog veel ruimte voor progressie in.
Maar uiteindelijk moet Ajax het voetbal hervinden, weer in een positie komen waarbij het tegen elek tegenstander in Nederland domineert. En dat baart mij absoluut zorgen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
En nu alles richten op BARCELONA. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Als we tegen Barcelona spelen zoals gisterenavond dan krijg je een enorme pak slaag. Ik put echter enige hoop uit het feit, dat Barcelona ook niet geweldig draait en het natuurlijk een heel andere wedstrijd is dan tegen een Dordrecht. Vaak zie je spelers tegen een grote club als Barca ver boven zich uit stijgen. Maar er zijn een aantal spelers bij ons waarvan je zeker weet, dat dit niet meer gaat gebeuren. Schone speelde inderdaad heel erg slecht gisteren, maar hij scoort er wel twee. En daar gaat het wel om in het voetbal. Ik zeg. vanaf seconde 1 tot minuut 90+3 er voor 110% inkletsen en we zien wel waar het schip naar toe gaat varen. Dat is op z'n minst wat je van de Boers mannen mag verwachten. Ik verheug mij wel op de komst van Luis. Ik hoop alleen, dat hij geen reden heeft om niet te gaan juichen uit respect. Want dan scoort ie tenminste niet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 08:54 schreef Eide het volgende:Ajax speelde een buitengewoon zwakke wedstrijd tegen Dordrecht. Wederdom bleek Ajax niet in staat de wedstrijd in 'zn greep te nemen en te domineren. De afgelopen jaren was Ajax voetballend altijd dusdanig goed dat ploegen zich moesten instellen op een wedstrijd met weinig balbezit. Dat lijkt met het huidige Ajax te hoog gegrepen. Ook gister was Ajax in balbezit letargisch en onzuiver. Dordrecht zette hoog druk waardoor ruimte behoort te ontstaan op het middenveld of achter de verdediging van de tegenstander. Hier werd nauwelijks gebruik van gemaakt terwijl de 1-0 een schoolvoorbeeld was van de mogelijkheden die die speelwijze biedt. Ajax laat de bal echter veel te langzaam rond gaan, en als het tempo omhoog gaat wordt het te vaak ontzettend onzuiver. De zwakste schakels gister waren Moisander en Boilesen. Vrijwel elke bal die zij raakten betekende balverlies.Ook Lasse Schone speelde een beroerde wedstrijd. Het verschil met de andere routinier Moisander is echter dat Schone, zelfs bij een slechte wedstrijd, met momenten een duel kan beslissen. De 2-0 was daar een uitstekend voorbeeld van. Nadat Dordrecht verdediger Lima een rode kaart ontving speelde Ajax het duel vrij redelijk uit. De score had echter veel hoger moeten uitvallen. Te veel kansen en mogelijkheden worden verprutst, daar zit absoluut nog veel ruimte voor progressie in. Maar uiteindelijk moet Ajax het voetbal hervinden, weer in een positie komen waarbij het tegen elek tegenstander in Nederland domineert. En dat baart mij absoluut zorgen. Omdat wij gisteren de 30e verjaardag van onze schoondochter vierden, kon ik de wedstrijd niet zien. Alleen een samenvatting vannacht. Bedankt voor je analyse, Eide. Uit de samenvatting kon ik wel een aantal dingen zien. De zwakke schakels en de sterke mannen. En wat hoorde ik zojuist Frank de Boer op de radio zeggen?? Hij was uitermate tevreden over Kolbeinn Sightórsson!! Dat was geen geintje, hij was zeer serieu. Snappen jullie Frank de Boer nog????? Zou hij aandelen Sighórsson hebben, waarvan hij de beurskoers omhoog praat??? Sorry hoor, maar ik begin nu toch echt te balen van de Boer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Sightorsson speelde gister vrij redelijk. Gaf de dieptepass waaruit de eerste goal viel, zette El Ghazi nog een keer alleen voor de keeper. Maakte de loopactie waaruit de vrije trap voor de 2-0 voort kwam. Hij was gister bepaald niet de minste.
Dat wil niet zeggen dat hij nu wel magisch een goede aanname had of heel gevaarlijk oogde, maar hij speelde gister redelijk. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:23 schreef Eide het volgende:Sightorsson speelde gister vrij redelijk. Gaf de dieptepass waaruit de eerste goal viel, zette El Ghazi nog een keer alleen voor de keeper. Maakte de loopactie waaruit de vrije trap voor de 2-0 voort kwam. Hij was gister bepaald niet de minste. Dat wil niet zeggen dat hij nu wel magisch een goede aanname had of heel gevaarlijk oogde, maar hij speelde gister redelijk. OK. Dank je wel. Dat kon ik gisteren niet uit de samenvatting zien. Ik ging eigenlijk meer af op de kritieken hier op het forum... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:23 schreef Eide het volgende:Sightorsson speelde gister vrij redelijk. Gaf de dieptepass waaruit de eerste goal viel, zette El Ghazi nog een keer alleen voor de keeper. Maakte de loopactie waaruit de vrije trap voor de 2-0 voort kwam. Hij was gister bepaald niet de minste. Dat wil niet zeggen dat hij nu wel magisch een goede aanname had of heel gevaarlijk oogde, maar hij speelde gister redelijk. Milik oogt toch veel beter? Loopt veel kan goed druk zetten, vecht voor elke bal. Goede loop acties. Sigthorsson is gewoon zeer beperkt iedereen ziet dat behalve de Boer.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:35 schreef Hummel10 het volgende:[..] Milik oogt toch veel beter? Loopt veel kan goed druk zetten, vecht voor elke bal. Goede loop acties. Sigthorsson is gewoon zeer beperkt iedereen ziet dat behalve de Boer.. Ik begrijp sowieso niet waarom Arek Milik maar halve kansjes krijgt van de Boer. Ik begrijp ook niet waarom hij maar blijft vasthouden aan Kolbeinn Sighórsson. Soms heb ik zelfs medelijden met onze IJslander wanneer ik hem zie zwoegen en kansen zie missen. Zijn lichaamstaal is zeer nadrukkelijk: "ik ben niet gelukkig". Arek is gretig en scoort -vind ik- gemakkelijker dan Kolbeinn. Deel hun aantal gescoorde doelpunten maar eens door het aantal gespeelde minuten van elk. Behalve de samenvatting, kon ik gisteren helaas niet kijken, dus over de wedstrijd van gisteren kan ik geen nauwkeurig oordeel hebben. Ik las hier de kritieken en ik hoorde vanmiddag Frank de Boer op de radio (Utrecht) nadrukkelijk zeggen, dat hij erg tevreden is over Sightórsson. Ik wil simpelweg Arek Milik eens een aantal wedstrijden aaneen zien spelen. Frank de Boer, lees je mee???? Luister nu eens naar de supporters!! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
We zijn al zover dat we Siggi al goed vinden spelen als er een goede loopactie waar een vrije trap uitkomt waaruit gescoord word, maar scooren ho maar en daar is een spits toch voor ? hij miste weer een mooie kans en dat onthou ik dan weer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind Milik completer. Is wat sneller en beter in de diepte, is marginaal beter in de aanname maar is wat minder een handenbinder vind ik. Maar goed, ik heb al vaker aangegeven meer in Milik dan in Sightorsson te zien. neemt niet weg dat Sightorsson een redelijke wedstrijd speelde en zeker niet de minste was. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Deels, maar een spits is ook 1 van de 11 en kan op andere manieren ook belangrijk zijn. En op die andere manieren deed hij het redelijk gister.
Als scoren het enige argument zou zijn moet Memphis Depay maar in de spits bij PSV en Schone bij Ajax... er komt meer bij kijken en dat mag best benoemd worden. Niemand beweert dat Siggie plots een rete goede Ajax spits is en de toon die je hier aanslaat vind ik dan ook wel overdreven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:59 schreef Eide het volgende:[..] Deels, maar een spits is ook 1 van de 11 en kan op andere manieren ook belangrijk zijn. En op die andere manieren deed hij het redelijk gister. Als scoren het enige argument zou zijn moet Memphis Depay maar in de spits bij PSV en Schone bij Ajax... er komt meer bij kijken en dat mag best benoemd worden. Niemand beweert dat Siggie plots een rete goede Ajax spits is en de toon die je hier aanslaat vind ik dan ook wel overdreven. Je hebt natuurlijk best gelijk met je argumenten. Maar ik vind de lichaamstaal van Sightórsson zo ontzettend duidelijk, dat hij verre van gelukkig is bij Ajax. Enkel dat zou al een reden voor de Boer moeten zijn, om voor zijn alternatieven (Milik en Zivkovic) te kiezen, althans om beide alternatieven samen met Kolbeinn meer te laten rouleren. Op dit moment is het zo, dat hij alleen maar voor Kolbeinn kiest. Ik vind dat gewoon niet verstandig en als die spits ook nog eens niet of bijna niet scoort... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:59 schreef Eide het volgende:[..] Deels, maar een spits is ook 1 van de 11 en kan op andere manieren ook belangrijk zijn. En op die andere manieren deed hij het redelijk gister. Als scoren het enige argument zou zijn moet Memphis Depay maar in de spits bij PSV en Schone bij Ajax... er komt meer bij kijken en dat mag best benoemd worden. Niemand beweert dat Siggie plots een rete goede Ajax spits is en de toon die je hier aanslaat vind ik dan ook wel overdreven. Die toon is van frustatie als ik weer zie hoe hij in de combinatie elke keer weer te veel tijd nodig hebt om een bal onder controle krijgen en ook bijna elke kopbal verliest en ook dat hij geen bal kan vasthouden en dat zijn wel onderdelen die je als spits toch moet bezitten, en ik vind gewoon dat deze man teveel speeltijd krijgt en dat Milik recht heeft een aantal wedstrijden om zijn kunnen te tonen en dat is voor mij frusterend. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 13:23 schreef nora het volgende:[..] Die toon is van frustatie als ik weer zie hoe hij in de combinatie elke keer weer te veel tijd nodig hebt om een bal onder controle krijgen en ook bijna elke kopbal verliest en ook dat hij geen bal kan vasthouden en dat zijn wel onderdelen die je als spits toch moet bezitten, en ik vind gewoon dat deze man teveel speeltijd krijgt en dat Milik recht heeft een aantal wedstrijden om zijn kunnen te tonen en dat is voor mij frusterend. Oh, dat begrijp ik ook hartstikke goed, ik ben het ook gewoon met je eens over Milik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 02:09 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Huh, iets klopt hier niet??? Eerst zeg je dat Sigthorsson en Moisander de slechtste spelers van het veld waren en hier plaats je vervolgens dat Schöne, buiten de 2 doelpunten om, geen bal goed heeft geraakt?? Dan behoort hij toch ook gewoon tussen het rijtje Sigthorsson en Moisander te staan? het rijtje was ook niet specifiek van goed naar slecht of andersom.
Schone heeft zijn meerwaarde voor het team wel bewezen de laatste maanden, maar speelt ook nu gewoon als een krant.
Moisander doet dat nu al dit hele seizoen en Sigthorson is uberhaubt nog nooit een periode lang van waarde geweest. Daar zit wel wat verschil tussen..
Maar goed, hij maakt twee goals en als ie dat het hele seizoen doet maakt ie er in de 60... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:23 schreef Eide het volgende:Sightorsson speelde gister vrij redelijk. Gaf de dieptepass waaruit de eerste goal viel, zette El Ghazi nog een keer alleen voor de keeper. Maakte de loopactie waaruit de vrije trap voor de 2-0 voort kwam. Hij was gister bepaald niet de minste. Dat wil niet zeggen dat hij nu wel magisch een goede aanname had of heel gevaarlijk oogde, maar hij speelde gister redelijk. Sorry, maar op die goede steekpass en dat kaatste op El Ghazi na speelde hij in mijn optiek echt een meer dan slechte wedstrijd en komt ie niet eens in de buurt van een voldoende.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik heb een gevoel dat Frankie zijn petekind op de bank zet en Milik laat starten tegen Barca zodat hij ook kan zeggen dat hij speeltijd heeft gekregen, bang als hij is voor de meningen voor commentatoren en analisten/journalisten en van Nora. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 14:20 schreef remco k het volgende:[..] Sorry, maar op die goede steekpass en dat kaatste op El Ghazi na speelde hij in mijn optiek echt een meer dan slechte wedstrijd en komt ie niet eens in de buurt van een voldoende.. Vrijwel niemand verdiende een voldoende gister, uitgezonderd El Ghazi, Klaassen en Veltman. Maar binnen die armoede vond ik Siggie minder armoedig dan sommige anderen. En dat kwalificeer ik dan als 'redelijk'.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik kan me gewoon niet anders voorstellen dat Ajax Sightorsson blijft opstellen voor de verkoop. Hij heeft belangrijke goals gemaakt vorig seizoen maar past gewoon niet in het systeem. Sightorsson moet bediend worden vanuit de vleugel en fraaie steekpassjes. De vleugels bij ajax komen veelal naar binnen waardoor hij gewoon overbodig rond loopt. Een goede spits zal het nooit worden maar met een andere aanvoer bij een andere club kan hij het best aardig doen.
Milik kan veel meer mee voetballen. Kan dat zeker nog verbeteten maar je merkt gewoon dat hij ruimte crieert voor andere. Veel nuttiger voor dit systeem |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 14:32 schreef Eide het volgende:[..] Vrijwel niemand verdiende een voldoende gister, uitgezonderd El Ghazi, Klaassen en Veltman. Maar binnen die armoede vond ik Siggie minder armoedig dan sommige anderen. En dat kwalificeer ik dan als 'redelijk'. Oké. Op die fiets. Ik even dat je echt snel tevreden bent. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 14:29 schreef nora het volgende:Ik heb een gevoel dat Frankie zijn petekind op de bank zet en Milik laat starten tegen Barca zodat hij ook kan zeggen dat hij speeltijd heeft gekregen, bang als hij is voor de meningen voor commentatoren en analisten/journalisten en van Nora. Als frankie zo bang zou zijn voor de meningen van anderen zou hij er wel wat sneller aan toegeven. Hij doet juist wat hij denkt dat goed is. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 17:11 schreef Loetje het volgende:Ik kan me gewoon niet anders voorstellen dat Ajax Sightorsson blijft opstellen voor de verkoop. Hij heeft belangrijke goals gemaakt vorig seizoen maar past gewoon niet in het systeem. Sightorsson moet bediend worden vanuit de vleugel en fraaie steekpassjes. De vleugels bij ajax komen veelal naar binnen waardoor hij gewoon overbodig rond loopt. Een goede spits zal het nooit worden maar met een andere aanvoer bij een andere club kan hij het best aardig doen. Milik kan veel meer mee voetballen. Kan dat zeker nog verbeteten maar je merkt gewoon dat hij ruimte crieert voor andere. Veel nuttiger voor dit systeem Denk ook dat het voor de verkoop is.. Helaas gezien zijn spel zal zijn marktwaarde niet veel stijgen. Wel gaat hij de verkoop in als eerste spits van Ajax. Teams Als Heerenveen, Groningen, Utrecht en Engelse laagvliegers kunnen deze spits goed gebruiken.
Hoop nog steeds dat Moisander, Schone en Sigthorsson verkocht worden. Spelers als Zimling, Duarte en Sorero mogen zal ik ook niet wakker van liggen mocht er interesse in komen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 03 november 2014 - 08:53 schreef Hummel10 het volgende:[..] Denk ook dat het voor de verkoop is.. Helaas gezien zijn spel zal zijn marktwaarde niet veel stijgen. Wel gaat hij de verkoop in als eerste spits van Ajax. Teams Als Heerenveen, Groningen, Utrecht en Engelse laagvliegers kunnen deze spits goed gebruiken. Hoop nog steeds dat Moisander, Schone en Sigthorsson verkocht worden. Spelers als Zimling, Duarte en Sorero mogen zal ik ook niet wakker van liggen mocht er interesse in komen Serero zou ik toch nog heel even mee wachten. Schone einde van her seizoen. De rest nog liever vandaag als morgen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 03 november 2014 - 16:16 schreef Loetje het volgende:[..] Serero zou ik toch nog heel even mee wachten. Schone einde van her seizoen. De rest nog liever vandaag als morgen. Sorero en Schone kunnen inderdaad af en toe een leuke pot spelen de rest is drama. Maar toch als er een club voor deze twee komt zal ik ook niet al te lang twijfelen hoor.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:29 schreef Pietje het volgende:[..] OK. Dank je wel. Dat kon ik gisteren niet uit de samenvatting zien. Ik ging eigenlijk meer af op de kritieken hier op het forum... Soms gewoon naar ApiK luisteren Piet! 😉 |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:35 schreef Hummel10 het volgende:[..] Milik oogt toch veel beter? Loopt veel kan goed druk zetten, vecht voor elke bal. Goede loop acties. Sigthorsson is gewoon zeer beperkt iedereen ziet dat behalve de Boer.. Naast het feit dat zijn rendement laag is, is zijn inbreng zeker beperkter dan bij Milik. Al hoewel ik Sigthorsson afgelopen weekend iets meer betrokken vond dan voorgaande wedstrijden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 november 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik hoop dat Milik in de basis begint. De kans op twee doelpunten voor Ajax is dan groter aanwezig dan als Sightornson zou spelen, denk ik.
Nee, die Sightornson gaat zeker geen twee doelpunten maken. De kans met Milik erbij is na mijn mening 40% groter, denk ik. Laten we het hopen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 21:02 schreef remco k het volgende:Volgens mij wordt Ajax wat veldspel betreft gewoon weggespeeld door Dordrecht vandaag tot aan de rode kaart, het overgrote deel van de wedstrijd heeft zich afgespeeld op de helft van Ajax, echt te schandalig voor woorden.. Ik vond het ook een compleet onterechte rode kaart aangezien de overtreding door iemand anders gemaakt word.. Pas na deze rode kaart begon Ajax makkelijker te spelen en werden er nog prima goals gemaakt.. Andersen speelde niet heel gelukkig, maar liet ook vandaag weer dingen zien waarvoor mensen naar het stadion gaan.. Schone ondanks de twee goals ver onder de maat wat zijn spel betreft.. Veltman en van Rhijn prima, Riedewald matig, Boilesen matig, Kishna matig, Viergever matig. Spelvoortzettingen van Cilissen zijn trouwens ook verschrikkelijk slecht.. Moisander en Siggy wederom gezamelijk de slechtsten van het veld inclusief de spelers van Dordrecht. Klaassen en El Ghazi samen de twee besten van het veld. Begint met de opstelling. Moisander is klaar met ajax en wilde eigenlijk van de zomer al weg dus wordt het tijd dat Ajax klaar met hem is. Het is al geen topverdediger en als hij ook niet op 100% speelt dan blijft er helaas weinig van hem over. Met Siggi in de spits kan j nooit druk zetten op de tegenstander want wanneer hij pas op de snelheid van een looppas is dan is de bal al op onze helft. Hij is zo traag. Ik begin zo stil aan echt moe te worden van De Boer. Prima trainer maar zo eigenwijs. Er is echt helemaal niemand op deze aarde die Siggi beter vind dat Milik maar hij blijft hem gewoon opstellen. Onbegrijpelijk!! Ondanks dat velen het niet in in vd Hoorn zien zitten zie ik het wel degelijk in hem zitten. Met hem maakte ajax, de eerste wedstrijden, met afstand de beste verdedigende indruk. Bovendien heeft hij een prima inspeelpass en speelt veel ballen naar voren en ook heeft hij een pass van over 40 meter in zijn benen. El Ghazi speele prima maar neemt helaas ook een risico met zich mee namelijk het meeverdedigen. Klaassen wordt met de week beter lijkt het haast wel |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 22:43 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind zijn voorzetten juist gewoon goed, als we het dan even over de voorzetten gaan hebben, wat dacht je van de ballen van Schone?? Hij maakt twee goals, maar dat zijn ook de enige twee ballen die hij goed raakt.. Ik schrik overigens van de reactie van de Boer, die vind dat ze redelijk goed hebben gespeeld, en met name het eerste deel van de wedstrijd de vrije man makkelijk kon vinden.. Ik hoop dat ie een gedachte bij die uitspraak heeft, want het staat in dit geval haaks op de waarheid.. Zo lang Schone elke wedstrijd twee ballen goed raakt dan vind ik het prima |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 02 november 2014 - 12:23 schreef Eide het volgende:Sightorsson speelde gister vrij redelijk. Gaf de dieptepass waaruit de eerste goal viel, zette El Ghazi nog een keer alleen voor de keeper. Maakte de loopactie waaruit de vrije trap voor de 2-0 voort kwam. Hij was gister bepaald niet de minste. Dat wil niet zeggen dat hij nu wel magisch een goede aanname had of heel gevaarlijk oogde, maar hij speelde gister redelijk. Zon bal kan een amateur nog geven dus laten we hem daar aub geen credits voor geven. Zeker niet als je kijkt naar het vele balverlies wat hij heeft met zijn aannames. HIj doet gewoon helemaal niks het veld. Is nergens bij betrokken en kwam zaterdag niet eens eenmaal in positie om te scoren. De enige rede waarom hij speelt is om hem in de etalage te zetten echter werkt dit totaal averechts want geen club wil zon speler hebben |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 03 november 2014 - 18:48 schreef nieuwe ajax het volgende:Ik hoop dat Milik in de basis begint. De kans op twee doelpunten voor Ajax is dan groter aanwezig dan als Sightornson zou spelen, denk ik. Nee, die Sightornson gaat zeker geen twee doelpunten maken. De kans met Milik erbij is na mijn mening 40% groter, denk ik. Laten we het hopen. Je kan met Milik in ieder geval normaal druk zetten omdat hij een stuk sneller en exxplosiever is dan Siggi. Die laatste doet niks anders dan over het veld sjokken |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 03 november 2014 - 19:01 schreef Brandje het volgende:[..] Je kan met Milik in ieder geval normaal druk zetten omdat hij een stuk sneller en exxplosiever is dan Siggi. Die laatste doet niks anders dan over het veld sjokken Inderdaad totaal niet dynamisch en druk zetten gaat ze ook als team niet goed af. Al ben je nog zo snel alleen is het vrij lastig..
Qua dynamiek zie ik het liefst :
Milik--Zivkovic--Ghazi of Khisna---Milik----Ghazi (Fischer kan mits fit ook gewoon weer links)
Schone, Moisander, Sigthorsson worden hopelijk in de winterstop verkocht.. |
|
|
|