|
|
Eide
|
|
|
Nummer 6
Sprankelend voetbal, we zagen het eindelijk weer eens tegen Go Ahead Eagles. Pak em beet twintig minuten lang liet het huidige Ajax zien waartoe het in staat is. Hoog tempo, prachtige korte combinaties waarbij men steeds de oplossing vooruit zocht. In balbezit speelde Ajax in een onvervalste 3-4-3 formatie met de controleur tussen de centrale verdedigers in en de backs diep op de helft van de tegenstander. Centrale middenvelder Riedewald speelde geweldig die eerste minuten, alsof hij al jaren het spel verdeeld bij Ajax. Ajax vergat zich echter uitgebreider te belonen waardoor de Eagles zich terug konden vechten in de wedstrijd want Ajax verzandde na die twintig minuten weer in het manco van dit seizoen. Dat manco is dat Ajax onvoorstelbaar onzuiver speelt.
Ballen worden op onverklaarbare wijze ingeleverd, achter de man gespeeld of ingespeeld op spelers die in een onmogelijke positie staan....
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Thanks man! Ga straks weer ff lekker lezen ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Hé Eide, prachtig man! Wat ben ik weer in mijn nopjes met je column. En weet je, je hebt helemaal gelijk. Ook ik snap helemaal niks van die wisselvalligheid binnen één wedstrijd. Thuis tegen de Eagles was wel het toppunt. Inderdaad, het eerste half uur zag ik het Ajax dat ik zo graag zie voetballen, dat wij allen zo graag zien voetballen: dwingend, overheersend, attractief, aanvallend, met gogme en heel veel druk naar voren. En na één lullig foutje, wat de onverdiende gelijkmaker betekende, vallen zij ineens weer hopeloos terug naar een uiterst bedenkelijk niveau: veel balverlies, ballen over een geringe afstand die niet aankomen. Onbegrijpelijk! Is dat een gebrek aan zelfvertrouwen?
Maar goed, ik heb je column met heel veel plezier gelezen! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het is niet mijn idee natuurlijk, ene Johan Cruijff had er ook al iets over geschreven maar ik was het er wel helemaal mee eens. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi stuk Eide! Ik weet bijna zeker dat als ze gaan spelen zoals jij omschrijft, dat we ook Barca, PSG en Hap oel van de mat tikken en 'gewoon' de volgende ronde CL gaan halen ;-)
Maar ff zonder gekheid, er zit wel heel veel voetbal in het team als Klaassen de echte leider op 6 gaat worden...... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
He's back! Zal hem morgen ff lezen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: verkeerde topic ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Prima stuk Eide..
1 vraag, ben je Serero vergeten??
Zou die niet een betere optie zijn op de huidige plek van Klaassen naast Andersen??
Naar mijn idee heeft Schone te weinig pit om bij Ajax op die positie te spelen, en Serero heeft dat een stuk meer. Naast Andersen heb je denk ik wel wat pit nodig om vooruit te kunnen verdedigen..
Of Serero op 6?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben Serero niet vergeten en heb wel overwogen hem te benoemen.... maar ik denk dat Andersen Serero wel voorbij is. En Serero op 6 lost een essentieel probleem niet op, namelijk het vermogen snel vooruit te voetballen.
Serero heeft ook een schitterende aanname, loopvermogen en werkt als een paard. Maar Serero is opbouwend aanzienlijk minder als Klaassen en is zowel in de lucht als fysiek minder sterk. Daarom juist eerder de oplossing met Klaassen dan met Serero in mijn ogen.
Bovendien krijg je daarmee de ruimte voor Fischer terug in de ploeg. Tel daar El Ghazi en Kishna bij op een de aanstormende talenten Menig, Muric en Cerny en dan vind ik dat je die flanken optimaal moet benutten. Klaassen een stapje achteruit beidt de mogelijkheid voor Schone weer op 10. Het is in allerlei opzichten voor mij de meest ideale oplossing. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 14:42 schreef Eide het volgende:Ik ben Serero niet vergeten en heb wel overwogen hem te benoemen.... maar ik denk dat Andersen Serero wel voorbij is. En Serero op 6 lost een essentieel probleem niet op, namelijk het vermogen snel vooruit te voetballen. Serero heeft ook een schitterende aanname, loopvermogen en werkt als een paard. Maar Serero is opbouwend aanzienlijk minder als Klaassen en is zowel in de lucht als fysiek minder sterk. Daarom juist eerder de oplossing met Klaassen dan met Serero in mijn ogen. Bovendien krijg je daarmee de ruimte voor Fischer terug in de ploeg. Tel daar El Ghazi en Kishna bij op een de aanstormende talenten Menig, Muric en Cerny en dan vind ik dat je die flanken optimaal moet benutten. Klaassen een stapje achteruit beidt de mogelijkheid voor Schone weer op 10. Het is in allerlei opzichten voor mij de meest ideale oplossing. In feite heeft Frank de Boer een luxe probleem. Een brede en jonge selectie en aanstormend talent. Het enige dat ik mis in de huidige selectie is een speler met ervaring, een absolute leider die in het veld het verlengstuk van de trainer is, die andere spelers op hun plaats zet. Letterlijk en figuurlijk. Of zie ik dat nou verkeerd? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens, daarom zie ik een terugkeer van van der Vaart ook helemaal zitten. Als Ajax dan deze winter iemand aantrekt, dan Raf het liefst die bij HSV op een zijspoor zit.
Raf kan op 7, 8 en op 9 uit de voeten, heeft een enorm pakket aan vervaring, is een kind van Ajax en is bekend met Frank de Boer vanuit Oranje, zowel met de speler Frank de Boer als de trainer Frank de Boer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 14:59 schreef Eide het volgende:Eens, daarom zie ik een terugkeer van van der Vaart ook helemaal zitten. Als Ajax dan deze winter iemand aantrekt, dan Raf het liefst die bij HSV op een zijspoor zit. Raf kan op 7, 8 en op 9 uit de voeten, heeft een enorm pakket aan vervaring, is een kind van Ajax en is bekend met Frank de Boer vanuit Oranje, zowel met de speler Frank de Boer als de trainer Frank de Boer. Raffie terug bij Ajax... Dat klinkt mij als muziek in de oren! Ik heb daar in een ander topic ook al eens voor gepleit, maar ik werd min of meer weggehoond door anderen, die dat niet zien zitten. Ik heb ook begrepen, dat VDV op een zijspoor is beland. Waar wacht jax dan op??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft het afgelopen zomer ook geprobeert maar toen had Raf er nog geen zin in. Nu hij bankzitter is en nauwelijks speelt ligt dat misschien wel anders. Een hernieuwde poging lijkt mij raadzaam.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 15:23 schreef Eide het volgende:Ajax heeft het afgelopen zomer ook geprobeert maar toen had Raf er nog geen zin in. Nu hij bankzitter is en nauwelijks speelt ligt dat misschien wel anders. Een hernieuwde poging lijkt mij raadzaam. Overigens... Raffie heeft zojuist gescoord voor HSV! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 01 november 2014 - 14:42 schreef Eide het volgende:Ik ben Serero niet vergeten en heb wel overwogen hem te benoemen.... maar ik denk dat Andersen Serero wel voorbij is. En Serero op 6 lost een essentieel probleem niet op, namelijk het vermogen snel vooruit te voetballen. Serero heeft ook een schitterende aanname, loopvermogen en werkt als een paard. Maar Serero is opbouwend aanzienlijk minder als Klaassen en is zowel in de lucht als fysiek minder sterk. Daarom juist eerder de oplossing met Klaassen dan met Serero in mijn ogen. Bovendien krijg je daarmee de ruimte voor Fischer terug in de ploeg. Tel daar El Ghazi en Kishna bij op een de aanstormende talenten Menig, Muric en Cerny en dan vind ik dat je die flanken optimaal moet benutten. Klaassen een stapje achteruit beidt de mogelijkheid voor Schone weer op 10. Het is in allerlei opzichten voor mij de meest ideale oplossing. Fischer is ook ooit gehaald als aanvallende middenvelder, zou hij niet op de plek van Schone kunnen spelen?? Schone zie ik persoonlijk echt liever niet op het middenveld, ondanks zijn zeer goede prestaties de afgelopen 11/2 seizoen denk ik toch echt dat het nog steeds de ideale twaalfde man is..
maar vind je een aanvallend middenveld met Andersen en Schone dan niet te zwak vooruit verdedigend gezien?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat Andersen dat prima kan. Tegen Barca hadden hij en Klaassen beide ruim 13km in de benen dus het werk- en loopvermogen heeft hij er zeker voor. Maar je levert op dat front met Schone zeker in, dat is waar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ben wel benieuwd hoe Ajax dit seizoen gaat eindigen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens sluit ik de definitieve doorbraak van Riedewald ook niet uit hoor, maar die is in de voorwaartse opbouw toch minder als Klaassen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ook dat zou kunnen, vind hem lekker rustig aan de bal. Goed in de duels en een goede inspeelpass, wat ik erg belangrijk vind op die positie is belangrijk zijn in het vooruit druk zetten op de bal.. Daar lijkt hij wat verder in dan zijn concurrenten op die plek, van Klaassen kan ik daar niks over vinden, die heeft er namelijk maar een paar minuten gespeeld.. |
|
|
|