|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 10:26 schreef Eide het volgende:[..] Om Castagnois even als voorbeeld te hanteren. Is altijd aan speelbaar met de rug naar het doel. Scoort makkelijk met zowel het hoofd als de voeten. Heeft een prima schot in de benen. Is altijd doelgericht, snel en heeft voldoende kracht om duels uit te vechten het grote, sterke centrale verdedigers. Technisch is Castagnois niet de meest gepolijste speler maar is hij op dit moment op de Nederlandse velden een speler die het dichtst tegen het profiel van een Ajax spits aan zit in mijn ogen. Helaas ben ik het daar totaal niet mee eens zijn probleem was dat hij zo weinig scoorde techn/een onbenul werklust een 10 maar daar is ook alles mee gezegd ik vind het een drama spits. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 16:11 schreef Eide het volgende:Frank kiest voor aanvallend voetbal wat past bij Ajax. Zijn stijl is wel aanzienlijk anders dan die van Van Gaal bijvoorbeeld. Ik denk wel dat Frank met het 4-3-3 het meest optimale systeem hanteert dat met deze groep mogelijk is. De enige die daar niet in past is de 9, omdat Ajax onder Frank de Boer niet met klassieke buitenspelers speelt. Zo speelde Van Gaal bij Ajax nadrukkelijk met de punt naar voren waarbij in balbezit Frank Rijkaard doorschoof on een ruit te creëren op het middenveld. Wat ik persoonlijk nog wel mis bij Frank de Boer is het flexibel zijn binnen de eigen filosofie. Zo'n truc als met Eriksen in de spits was iets dat Van Gaal regelmatig deed. Onder Van Gaal speelde Kluivert geregeld op 10, stond Ronald de Boer wel eens op 9 en werd zo wel vaker gezorgd voor tactische verrassingen. Dat mis ik nog wel een beetje in het repertoire van Frank de Boer. In die zin ben ik het wel eens met de uitspraak dat hij wat gevangen zit in zijn eigen filosofie. Maar dat dat ten koste gaat van rendement weet ik niet, dat is in ieder geval niet iets waar ik zomaar mee akkoord ga, hoewel er op deelgebieden wel wat voor te zeggen is. Het klopt dat frank een ander invulling van het middenveld heeft dan van gaal. Waar frank kiest voor de punt naar achter koos van gaal voor de punt naar voren. Maar Van gaal kiest daar niet altijd voor, voor zulke invulling. Volgens mij spelen ze bij Man utd met de punt naar achter en bij Oranje op het wk gebeurde dat ook. Zelfs met Strootman koos Van gaal met de punt naar achter want Strootman mocht ook mee aanvallen.
Er is wel een probleem in de tactiek van de Boer. Wat de nummer 6 eigenlijk moet doen is juist weglopen van de bal als een centrale verdediger de bal heeft, dat zorgt er voor dat er ruimte ontstaat om met de bal het middenveld in te lopen. wat ze nu doen is dat de nummer 6 tussen de 2 centrale verdedigers gaat spelen(laatste man), dat is heel makkelijk te verdedigen omdat elke verdediger op een lijn staat.
zo ziet het er dan uit x------------------------x
-----x-------------x
-----------x
zo kun je dus heel makkelijk verdedigen. de 6 zou naast een van de andere middenvelder zijn positie in nemen en die middenvelder gaat op 10 spelen(in de buurt van de spits)
Dus de opbouw moet echt beter, dat is niet afhankelijk van de spits, maar aan de gevoerde techniek.
Maar ik ben er zeker mee eens dat hij niet de geschikte ajax spits is. Maar nummer 6, keeper en nummer 9 zijn wel de lastigste posities binnen dit systeem. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 11:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Oh ja wel, Siem de Jong was perfect maar hij wilde niet altijd als nummer 9 door het leven. Hij voelde zich meer als middenvelder dan als spits. Er komt zeker wel wat meer bij kijken dan enkel doelpunten. Mijn ideale spits voor ajax is een speler die zowel op het middenveld uit te voeten kan als dat hij makkelijk doelpunten kan maken. Litmanen bijvoorbeeld. Dus ik zoek een middenvelder die makkelijk doelpunten kan maken. Andersom kan ook, een spits die makkelijk op het middenveld kan spelen maar daar zijn er niet veel van. Van de Eredivisie, denk ik aan een Toornstra of Schone. Goed in combineren en hun kansen afmaken. Voor Ajax niveau komen zowel Schone als Toornstra tekort zo is het op dit moment dat we al dit soort namen gaan roepen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 16:40 schreef nora het volgende:[..] Voor Ajax niveau komen zowel Schone als Toornstra tekort zo is het op dit moment dat we al dit soort namen gaan roepen. Het ging erom middenvelders die makkelijk scoren. Toornstra en Schone scoren makkelijk. Overigens scoort Maher ook makkelijk, zou je ook op 9 kunnen zetten denk ik. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Posietievo ====================== Duarte is gehaald omdat Eriksen vertrok. Maar Duarte heeft nooit een kans gehad om daadwerkelijk Eriksen op te volgen. Ze vonden Serero beter, dus hij schoof door. Duarte verving Eriksen niet maar Serrero bij Jong Ajax, dat team moest namelijk een volwaardig team zijn. Je kon namelijk de gaten niet vullen met spelers die op de bank zaten bij Ajax 1, niet het hele seizoen lang(na 15 wedstrijden mag je voor de andere niet meer uitkomen).
Van der hoorn verving niet Alderweirld maar juist Veltman bij Jong Ajax. Jongens van de A1 die dit later moeten doen waren of niet goed genoeg of niet rijp genoeg om dat te kunnen doen.
Dus ik denk dat de media een beeld heeft gecreëerd die niet klopt. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Dat is dus jou verhaal nou het is duidelijk dat ik het anders zie.
Je draait alles om Duarte was de vervanger van Eriksen maar komt gewoon te kort en is niet gehaald voor Serero in jong Ajax, het zelfde geld voor v/d Hoorn kwam te kort om Toby te vervangen en Veltman is een klasse beter als v/d Hoorn en Ajax heeft dus geen 4 miljoen betaald om Veltman te vervangen bij Jong Ajax zoals jij stelt ,maar zijn dus allebei mis scouting van Ajax en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen die mis scouting zijn .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door nora -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Maar verder lijken veel aankopen te verkrampen bij Ajax of simpelweg niet goed genoeg te zijn."
ik blijf vinden dat een te hoog % totaal niet brengt in het eerste wat men verwacht. Dan kun je toch nooit zeggen dat de scouting wel goed functioneert. Het zou slecht zijn wanneer bijna niemand in het eerste functioneert. Ik vind het matig en daarmee Ajax onwaardig. Ik vind dat Ajax veel kritischer moet zijn in het beoordelen van spelers.
Dat Sigthorsson nog altijd staat opgesteld is feitelijk een gevolg van het tekortschieten van de scouting om een betere te vinden! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 17:13 schreef nora het volgende:Posietievo ====================== Duarte is gehaald omdat Eriksen vertrok. Maar Duarte heeft nooit een kans gehad om daadwerkelijk Eriksen op te volgen. Ze vonden Serero beter, dus hij schoof door. Duarte verving Eriksen niet maar Serrero bij Jong Ajax, dat team moest namelijk een volwaardig team zijn. Je kon namelijk de gaten niet vullen met spelers die op de bank zaten bij Ajax 1, niet het hele seizoen lang(na 15 wedstrijden mag je voor de andere niet meer uitkomen). Van der hoorn verving niet Alderweirld maar juist Veltman bij Jong Ajax. Jongens van de A1 die dit later moeten doen waren of niet goed genoeg of niet rijp genoeg om dat te kunnen doen. Dus ik denk dat de media een beeld heeft gecreëerd die niet klopt. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Dat is dus jou verhaal nou het is duidelijk dat ik het anders zie. Je draait alles om Duarte was de vervanger van Eriksen maar komt gewoon te kort en is niet gehaald voor Serero in jong Ajax, het zelfde geld voor v/d Hoorn kwam te kort om Toby te vervangen en Veltman is een klasse beter als v/d Hoorn en Ajax heeft dus geen 4 miljoen betaald om Veltman te vervangen bij Jong Ajax zoals jij stelt ,maar zijn dus allebei mis scouting van Ajax en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen die mis scouting zijn . Wel leuk geprobeerd toch? Mis gewoon een beetje lef in het aankoopbeleid.. Na Sulejmani willen ze gewoon nooit meer te veel betalen. Kwaliteit kost geld. (Al had je Ziyech en Mokotjo voor nog geen 4 miljoen gehad).. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mokotjo ben ik anders niet rouwig om dat Ajax die niet heeft gehaald. Kan voorlopig het niveau bij Twente niet aan. Ziyech begint wel lekker los te komen maar dat gaat Andersen ook steeds beter af.
Ik vind best dat Ajax wat meer met de centen mag doen, maar dan graag voor spelers en posities die er echt toe doen. Een goede spits en een ervaren rots in de branding. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Ik vind best dat Ajax wat meer met de centen mag doen, maar dan graag voor spelers en posities die er echt toe doen. Een goede spits en een ervaren rots in de branding."
Ten eerste geeft Ajax niet veel geld meer uit aan nieuwe spelers. Los van een enkele uitzondering. Wat een groter probleem aan het worden is is dat wanneer spelers niet verkocht kunnen worden Ajax niks doet. En daardoor ben je nog langer afhankelijk van middelmaat. En middelmaat remt de rest van de selectie. En de resultaten zijn uiteindelijk ook minder!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 17:13 schreef nora het volgende:Posietievo ====================== Duarte is gehaald omdat Eriksen vertrok. Maar Duarte heeft nooit een kans gehad om daadwerkelijk Eriksen op te volgen. Ze vonden Serero beter, dus hij schoof door. Duarte verving Eriksen niet maar Serrero bij Jong Ajax, dat team moest namelijk een volwaardig team zijn. Je kon namelijk de gaten niet vullen met spelers die op de bank zaten bij Ajax 1, niet het hele seizoen lang(na 15 wedstrijden mag je voor de andere niet meer uitkomen). Van der hoorn verving niet Alderweirld maar juist Veltman bij Jong Ajax. Jongens van de A1 die dit later moeten doen waren of niet goed genoeg of niet rijp genoeg om dat te kunnen doen. Dus ik denk dat de media een beeld heeft gecreëerd die niet klopt. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Dat is dus jou verhaal nou het is duidelijk dat ik het anders zie. Je draait alles om Duarte was de vervanger van Eriksen maar komt gewoon te kort en is niet gehaald voor Serero in jong Ajax, het zelfde geld voor v/d Hoorn kwam te kort om Toby te vervangen en Veltman is een klasse beter als v/d Hoorn en Ajax heeft dus geen 4 miljoen betaald om Veltman te vervangen bij Jong Ajax zoals jij stelt ,maar zijn dus allebei mis scouting van Ajax en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen die mis scouting zijn . De vraag is wie het om draait. Toen Veltman geblesseerd was speelde Moissander en dat was net dat Van der Hoorn werd aangetrokken. Als je denkt dat van der hoorn de betere is dan laat je hem spelen. Dat is dus niet het geval want zodra Veltman terug kwam van zijn blessure kwam hij in de basis. Dus ze wisten dat Veltman de vervanger zou worden van Alderweirld.
Dit zelfde geld ook voor Duarte, Serero die al een heel seizoen bij jong ajax had gevoetbald, mocht meedoen met oefenwedstrijden. Ze lieten Serero wennen aan de toekomstige spelers, omdat ze weten dat de kans groot is dat eriksen vertrekt.
Als je als trainer zegt dat de kans groot is dat ze weg gaan dan ga je daarop voorbereiden.
Dus je denkt echt dat ajax zich alsnog liet verrassen dat ze alsnog weggingen? Terwijl iedereen weet dat de meeste transfers in de laatste week gebeurd. Jij denkt echt dat ze zo dom zijn???
Duarte heeft nooit een echte kans gehad. Omdat dat ook niet de bedoeling was.
Maar het gaat hier om de positie van de nummer 9 waarvan de aankoop wel speelt. Van der hoorn en duarte spelen niet eens dus hoe kan je zeggen dat ze de vervanger van hun zijn? Dat hebben ze tot op heden dus niet gedaan en niet eens een kans gehad.
Als vermeer als 1ste was vertrokken dan was Cillissen toch ook 1ste keeper geworden en was diederick boer 2de doelman geworden. Dan is de boer toch de vervanger van Cillissen omdat cillissen een plek achterliet vanwege het vertrek van de 1ste keeper(VERMEER)
Serero liet een plek achter op de bank en die werd opgevuld door Duarte Veltman liet een plek achter op de bank die werd opgevuld door Van der hoorn. Vermeer vertrok als 1ste keeper(had namelijk nummer 1 op het shirt), iedereen wist dat Cillissen hem zou vervangen, alleen gebeurde dit iets eerder. Maar Cillissen is nu dus volwaardig doorgeschoven als nummer 1 en Boer is 2de doelman.
Al die spelers hebben nooit een volwaardige kans gekregen.
Dat Sana is aangetrokken heeft met andere dingen te maken, voordat hij kwam is er van veel spelers afscheid genomen. Waardoor de jeugdopleiding echt niemand meer had, dan zoek je even om wat gaten te vullen. Binnen 2 jaar afscheid nemen van: Ozibliz, El hamlap, Ebicilio, Suarez, Sulejmani, Boerrichter, Castiolion. Dat is nogal veel, |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
als je zegt dat het directe versterkingen waren dan zou ik zeggen dat het aankoopbeleid prut is.
Maar dat zeg ik dus niet. Het geen geen directe versterkingen, dat is ook niet zo bedoeld. Je zet namelijk je directe versterkingen nooit meteen op de bank en laat je ze nooit veel speelminuten maken.
Het is de bedoeling niet die spelers ooit veel geld moesten opleveren.
Alleen van Van der Hoorn en Sigthorsson denken ze dat voor meer geld kunnen verkopen. Scouting was niet tevreden over Van der Hoorn, maar Stam en De boer wilde hem halen, aldus VI.
Bij het vertrek van Eriksen zou Serrero hem vervangen, maar niemand zat achter hem. Want Serero speelde in Jong Ajax en Bouy vertrok een seizoen eerder naar Juventus. Andersen was nog te licht bevonden, dat zelfde geld ook voor Fisher.
Dus er worden geen directe versterkingen gehaald, zelfs moisander de beste aankoop in dit opzicht, is nu zelfs te licht bevonden. Maar zijn periode zat er ook op na 2 jaar, dat werd al van te voren gezegd toen hij kwam.
Dus de scouting is prima verzorgd, ik denk alleen dat supporters andere verwachtingen had, van de aankopen. Terwijl de ajax wel degelijk weet wat ze hebben binnengehaald. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 16:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Het klopt dat frank een ander invulling van het middenveld heeft dan van gaal. Waar frank kiest voor de punt naar achter koos van gaal voor de punt naar voren. Maar Van gaal kiest daar niet altijd voor, voor zulke invulling. Volgens mij spelen ze bij Man utd met de punt naar achter en bij Oranje op het wk gebeurde dat ook. Zelfs met Strootman koos Van gaal met de punt naar achter want Strootman mocht ook mee aanvallen. Er is wel een probleem in de tactiek van de Boer. Wat de nummer 6 eigenlijk moet doen is juist weglopen van de bal als een centrale verdediger de bal heeft, dat zorgt er voor dat er ruimte ontstaat om met de bal het middenveld in te lopen. wat ze nu doen is dat de nummer 6 tussen de 2 centrale verdedigers gaat spelen(laatste man), dat is heel makkelijk te verdedigen omdat elke verdediger op een lijn staat. zo ziet het er dan uit x------------------------x -----x-------------x -----------x zo kun je dus heel makkelijk verdedigen. de 6 zou naast een van de andere middenvelder zijn positie in nemen en die middenvelder gaat op 10 spelen(in de buurt van de spits) Dus de opbouw moet echt beter, dat is niet afhankelijk van de spits, maar aan de gevoerde techniek. Maar ik ben er zeker mee eens dat hij niet de geschikte ajax spits is. Maar nummer 6, keeper en nummer 9 zijn wel de lastigste posities binnen dit systeem. Met een 6 zoals Ajax speelt zou de opbouw juist een stuk makkelijker verzorgd kunnen worden. Het is dan ook te belachelijk voor woorden dat zelfs Dordrecht de opbouw kan verstoren waardoor we de lange bal moeten gaan spelen op een spits die daar helemaal niet mee om kan gaan..
De tactiek bij Ajax is prima, maar men moet eens een bal durven inspelen op de vrije mensen of iemand in de dekking aan spelen.. Bij Ajax zie je zelden een speler bij sluiten of door bewegen na een gegeven pass van hemzelf of een ander..
De backs worden bij Ajax veel te snel in het spel betrokken, de bal moet van de CV of keeper naar een van de middenvelders, pas daarna zou je de backs in moeten schakelen omdat ze dan simpelweg een stuk dieper staan en korter bij hun medespelers..
Dat dit fout gaat kan aan de verdedigers of middenvelders liggen, simpelweg omdat ze vaak niet weten wanneer in te spelen, of wanneer in of weg te stappen..
De 9 positie bij Ajax is helemaal niet zo moeilijk om in te vullen, ik geloof dat dit iets is dat we onszelf bij Ajax hebben aangepraat omdat we de laatste jaren zo weinig goede spitsen hebben gezien..
een spits bij ons moet kunnen afmaken, een bal vast houden goed positie kiezen en weten wanneer druk te zetten, heeft een speler deze kwaliteiten en zet gaat ie daar volledig voor, dan zal die jongen bij ons slagen..
We moeten dingen niet moeilijker gaan maken dan dat ze zijn omdat we al zo lang zonder zitten...
De scouting van de jeugd is meer dan prima, de scouting van het eerste is schandalig als zij de mensen zijn die met de gehaalde namen zijn gekomen de laatste paar jaar.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:als je zegt dat het directe versterkingen waren dan zou ik zeggen dat het aankoopbeleid prut is. Maar dat zeg ik dus niet. Het geen geen directe versterkingen, dat is ook niet zo bedoeld. Je zet namelijk je directe versterkingen nooit meteen op de bank en laat je ze nooit veel speelminuten maken. Het is de bedoeling niet die spelers ooit veel geld moesten opleveren. Alleen van Van der Hoorn en Sigthorsson denken ze dat voor meer geld kunnen verkopen. Scouting was niet tevreden over Van der Hoorn, maar Stam en De boer wilde hem halen, aldus VI. Bij het vertrek van Eriksen zou Serrero hem vervangen, maar niemand zat achter hem. Want Serero speelde in Jong Ajax en Bouy vertrok een seizoen eerder naar Juventus. Andersen was nog te licht bevonden, dat zelfde geld ook voor Fisher. Dus er worden geen directe versterkingen gehaald, zelfs moisander de beste aankoop in dit opzicht, is nu zelfs te licht bevonden. Maar zijn periode zat er ook op na 2 jaar, dat werd al van te voren gezegd toen hij kwam. Dus de scouting is prima verzorgd, ik denk alleen dat supporters andere verwachtingen had, van de aankopen. Terwijl de ajax wel degelijk weet wat ze hebben binnengehaald. Duarte werd gehaald als een vervanger van of Eriksen, of de Jong aangezien men 1 van beide spelers zou verkopen en 1 zou behouden.. bron
vd Hoorn werd gehaald om samen met Veltman uit te vechten wie de beste was..
Sigthorson werd gehaald voor de basis..
Schone werd gehaald voor de breedte.
Moisander werd gehaald voor de basis..
Het merendeel doet het gewoon niet goed... En als deze spelers zijn gekomen op voordracht van de scouting dan faalt de scouting van het eerste elftal...
Daar kan je dan lang en breed over discussieren, maar ze voldoen niet voor het eerste.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:29 schreef remco k het volgende:[..] Met een 6 zoals Ajax speelt zou de opbouw juist een stuk makkelijker verzorgd kunnen worden. Het is dan ook te belachelijk voor woorden dat zelfs Dordrecht de opbouw kan verstoren waardoor we de lange bal moeten gaan spelen op een spits die daar helemaal niet mee om kan gaan.. De tactiek bij Ajax is prima, maar men moet eens een bal durven inspelen op de vrije mensen of iemand in de dekking aan spelen.. Bij Ajax zie je zelden een speler bij sluiten of door bewegen na een gegeven pass van hemzelf of een ander.. De backs worden bij Ajax veel te snel in het spel betrokken, de bal moet van de CV of keeper naar een van de middenvelders, pas daarna zou je de backs in moeten schakelen omdat ze dan simpelweg een stuk dieper staan en korter bij hun medespelers.. Dat dit fout gaat kan aan de verdedigers of middenvelders liggen, simpelweg omdat ze vaak niet weten wanneer in te spelen, of wanneer in of weg te stappen.. De 9 positie bij Ajax is helemaal niet zo moeilijk om in te vullen, ik geloof dat dit iets is dat we onszelf bij Ajax hebben aangepraat omdat we de laatste jaren zo weinig goede spitsen hebben gezien.. een spits bij ons moet kunnen afmaken, een bal vast houden goed positie kiezen en weten wanneer druk te zetten, heeft een speler deze kwaliteiten en zet gaat ie daar volledig voor, dan zal die jongen bij ons slagen.. We moeten dingen niet moeilijker gaan maken dan dat ze zijn omdat we al zo lang zonder zitten... De scouting van de jeugd is meer dan prima, de scouting van het eerste is schandalig als zij de mensen zijn die met de gehaalde namen zijn gekomen de laatste paar jaar.. Denk niet dat alleen de scouting achter de gehaalde namen zit hoor.. De Boer was ook vrij content met Zimling en zei dat hij al langer een oogje op hem had. Dat dat dan misschien niet op voetbal gebied was weet ik niet want anders stelde hij hem wel op?
Vd Hoorn vond de ik zelf ook wel aardig spelen bij Utrecht en geef hem nog niet helemaal op.
Duarte was me nooit echt opgevallen en zoals bekend had ik liever Maher, Djuricic gehad
Zimling kende ik ook niet echt was me schijnbaar bij Nec ook nooit opgevallen die positie blijkt nu nog niet erg goed ingevuld te zijn
Zivkovic komt er nog wel
Milik komt er ook nog wel aan
Dus eigenlijk hebben ze alleen gefaald met Duarte en Zimling..
De Boer doet zelf ook een duit in het zakje met het blijven opstellen van Moisander en Sigthorsson.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ha die Remco! Jij bent toch een weekje op vakantie? Waar naar toe eigenlijk?
Je hebt helemaal gelijk. Een hele tijd geleden, toen ik zo'n beetje voor het eerst schreef te balen van dat tikkie terug en tikkie breed (ik weet niet meer welk topic), schreef ik ook, dat de opbouw van Ajax te wensen overliet. Inderdaad te veel over de verdedigers, in plaats van direct over de middenvelders! Zo zie ik het namelijk ook al lang. Het is veel te traag en veel te voorspelbaar.
Tja en dan Dordrecht. Ik heb me ook vreselijk zitten ergeren. Hoe is het toch mogelijk, dat degradatiekandidaat nummer 1 het Ajax bijna onmogelijk maakt om een aanval op te bouwen. Een tijd geleden is RB Salzburg daarmee begonnen en in de Eredivisie zijn er steeds meer ploegen die deze tactiek hebben toegepast. Maar nu zelfs Dordrecht??? Beschamend.
Wat betreft de nummer "9", de spits, heb je ook volkomen gelijk. Ik zou er wat voor over hebben om Klaas-Jan Huntelaar weer te mogen begroeten... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:[..] Duarte werd gehaald als een vervanger van of Eriksen, of de Jong aangezien men 1 van beide spelers zou verkopen en 1 zou behouden.. bronvd Hoorn werd gehaald om samen met Veltman uit te vechten wie de beste was.. Sigthorson werd gehaald voor de basis.. Schone werd gehaald voor de breedte. Moisander werd gehaald voor de basis.. Het merendeel doet het gewoon niet goed... En als deze spelers zijn gekomen op voordracht van de scouting dan faalt de scouting van het eerste elftal... Daar kan je dan lang en breed over discussieren, maar ze voldoen niet voor het eerste.. Aankoop van Duarte heb jij hier altijd verdedigd was niet de vervanger van Erikssen zei je? Maher of Djuricic hoefden niet op voorhand gehaald te worden?
Bedankt dan je me nu indirect gelijk geeft.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:29 schreef remco k het volgende:[..] Met een 6 zoals Ajax speelt zou de opbouw juist een stuk makkelijker verzorgd kunnen worden. Het is dan ook te belachelijk voor woorden dat zelfs Dordrecht de opbouw kan verstoren waardoor we de lange bal moeten gaan spelen op een spits die daar helemaal niet mee om kan gaan.. De tactiek bij Ajax is prima, maar men moet eens een bal durven inspelen op de vrije mensen of iemand in de dekking aan spelen.. Bij Ajax zie je zelden een speler bij sluiten of door bewegen na een gegeven pass van hemzelf of een ander.. De backs worden bij Ajax veel te snel in het spel betrokken, de bal moet van de CV of keeper naar een van de middenvelders, pas daarna zou je de backs in moeten schakelen omdat ze dan simpelweg een stuk dieper staan en korter bij hun medespelers.. Dat dit fout gaat kan aan de verdedigers of middenvelders liggen, simpelweg omdat ze vaak niet weten wanneer in te spelen, of wanneer in of weg te stappen.. De 9 positie bij Ajax is helemaal niet zo moeilijk om in te vullen, ik geloof dat dit iets is dat we onszelf bij Ajax hebben aangepraat omdat we de laatste jaren zo weinig goede spitsen hebben gezien.. een spits bij ons moet kunnen afmaken, een bal vast houden goed positie kiezen en weten wanneer druk te zetten, heeft een speler deze kwaliteiten en zet gaat ie daar volledig voor, dan zal die jongen bij ons slagen.. We moeten dingen niet moeilijker gaan maken dan dat ze zijn omdat we al zo lang zonder zitten... De scouting van de jeugd is meer dan prima, de scouting van het eerste is schandalig als zij de mensen zijn die met de gehaalde namen zijn gekomen de laatste paar jaar.. de 6 positie zou het makkelijk maken als hij de juiste dingen deed. Door de als laatste man te gaan staan in de opbouw dan maak je dus geen driehoek en zelfs urk of Jos kan dan goed druk zetten. Wat de 6 speler wel moet doen is weg stappen en doorschuiven als middenvelder zodat de die andere middenvelder doorschuift richting de spits.
Het doorlopen van spelers na een pass of iets anders dat gebeurt niet vaak of zeer zelden. Op zich zou dat dus wel beter kunnen, maar volgens mij gaat dat gepaard met vertrouwen. Dus volgens mij zullen ze dat wel doen als ze weten dat het met de pass en de aannamen wel goed gaat, er zijn enkel spelers die geen vertrouwen hebben in hun eigen pass of de aannamen van de ander. Lijkt mij ook wel logisch als je ziet hoe vaak dat mis gaat.
Backs worden idd te veel in het spel betrokken maar dat krijg je als je nummer 6 laat zakken ipv doorschuift. Je moet zoveel mogelijk driehoekjes maken, dus de speler moet wel 2 afspeel mogelijkheden hebben, als je een 6 laat zakken dan heb je dus een speler minder om de bal naar voren te spelen. Maar dat is de tactiek, niet de mijne..
9 positie was bij barca ook moeilijk in te vullen. Ze waren niet tevreden over Eto'o en Zlatan, niet bepaald slechte spitsen. Messi scoorde redelijk veel bij afwezigheid en soms in aanwezigheid van die 2 spitsen. Dus dachten ze waarom Messi niet in de spits zetten. En zo is dat gaan groeien. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:[..] Duarte werd gehaald als een vervanger van of Eriksen, of de Jong aangezien men 1 van beide spelers zou verkopen en 1 zou behouden.. bronvd Hoorn werd gehaald om samen met Veltman uit te vechten wie de beste was.. Sigthorson werd gehaald voor de basis.. Schone werd gehaald voor de breedte. Moisander werd gehaald voor de basis.. Het merendeel doet het gewoon niet goed... En als deze spelers zijn gekomen op voordracht van de scouting dan faalt de scouting van het eerste elftal... Daar kan je dan lang en breed over discussieren, maar ze voldoen niet voor het eerste.. In de winterstop zei de boer al, dat kans groot was dat Alderweirld, Eriksen en De Jong zoude vertrekken. Je hebt dus een half jaar de tijd om daar naar toe te werken. De jong lied daarna weten sowieso te blijven. Dus de vervanger voor de jong was niet nodig. Vervanger van Eriksen was ook niet nodig want Serero zou hem vervangen bij eventueel vertrek, gezien de oefenwedstrijden. er was onduidelijkheid of Poulsen dat wel aan zou kunnen, een heel seizoen lang. Vervolgens heb je dus een plan gemaakt. Eriksen en Alderweirld die gingen weg en De Jong bleef, vervolgens kon die plan dus na 2 wedstrijden de prullenbak in door de blessure van De Jong. Ajax ging vervolgens met het middenveld van Jong Ajax spelen, Serero en Klaassen. Die moet je ook vervangen bij Jong Ajax, zijn er geen Ajax A1 dan heb je een probleem.
Moissander is gehaald voor de basis maar voor een periode van 2 jaar omdat er geen jeugdspeler was die hem binnen 2 jaar zou kunnen evenaren.
Schone voor de breedte maar ik denk dat Duarte dat dus ook is.
Van der Hoorn heeft niet gespeeld toen Veltman geblesseerd of geschorst was, dan kan je niet spreken over een strijd. Dan moeten ze hebben geweten dat Van der hoorn het sowieso op dat moment niet zou redden.
Sigthorsson is gehaald omdat er wel heel veel aanvallers vertrokken, zowel bij Ajax 1 als bij Jong Ajax. Dan moet je dus inspelen op zulke situaties. Binnen 2 jaar 6 aanvallers laten vertrekken is echt veel, zonder dat je dat aanvult met aankopen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:44 schreef Pietje het volgende:Ha die Remco! Jij bent toch een weekje op vakantie? Waar naar toe eigenlijk? Je hebt helemaal gelijk. Een hele tijd geleden, toen ik zo'n beetje voor het eerst schreef te balen van dat tikkie terug en tikkie breed (ik weet niet meer welk topic), schreef ik ook, dat de opbouw van Ajax te wensen overliet. Inderdaad te veel over de verdedigers, in plaats van direct over de middenvelders! Zo zie ik het namelijk ook al lang. Het is veel te traag en veel te voorspelbaar. Tja en dan Dordrecht. Ik heb me ook vreselijk zitten ergeren. Hoe is het toch mogelijk, dat degradatiekandidaat nummer 1 het Ajax bijna onmogelijk maakt om een aanval op te bouwen. Een tijd geleden is RB Salzburg daarmee begonnen en in de Eredivisie zijn er steeds meer ploegen die deze tactiek hebben toegepast. Maar nu zelfs Dordrecht??? Beschamend. Wat betreft de nummer "9", de spits, heb je ook volkomen gelijk. Ik zou er wat voor over hebben om Klaas-Jan Huntelaar weer te mogen begroeten... Klaas Jan kan niet technisch voetballen, natuurlijk veel beter dan Sigthorsson maar niet de juiste spits voor Ajax.
Opbouw is natuurlijk beschamend maar heeft iemand Busquets ooit tussen Puyol en Pique zien staan bij de opbouw.
Zo ja, post dan graag een filmpje.
Volgens mij liep Busquets weg bij de opbouw en inesta ging juist op 10 spelen zodra Barca de bal had en Busquets stond naast xavi bij de opbouw. Maar dit weet ik niet zeker, gaat vaak te snel om het goed te volgen haha. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:44 schreef Hummel10 het volgende:[..] Aankoop van Duarte heb jij hier altijd verdedigd was niet de vervanger van Erikssen zei je? Maher of Djuricic hoefden niet op voorhand gehaald te worden? Bedankt dan je me nu indirect gelijk geeft.. Maher en Djuricic spelen het best op 10 en die is er niet.
Als je 442 speelt dan koop je ook geen buitenspelers.
Dus hier kan je gewoon een streep door zetten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:37 schreef remco k het volgende:[..] Duarte werd gehaald als een vervanger van of Eriksen, of de Jong aangezien men 1 van beide spelers zou verkopen en 1 zou behouden.. bronvd Hoorn werd gehaald om samen met Veltman uit te vechten wie de beste was.. Sigthorson werd gehaald voor de basis.. Schone werd gehaald voor de breedte. Moisander werd gehaald voor de basis.. Het merendeel doet het gewoon niet goed... En als deze spelers zijn gekomen op voordracht van de scouting dan faalt de scouting van het eerste elftal... Daar kan je dan lang en breed over discussieren, maar ze voldoen niet voor het eerste.. Hier ben ik het roerend mee eens....alhoewel sommige spelers niet gehaald konden worden zoals Eto'o en van Ginkel maar om dan ineens 6e keus te halen gaat me te ver! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:44 schreef Pietje het volgende:Ha die Remco! Jij bent toch een weekje op vakantie? Waar naar toe eigenlijk? Je hebt helemaal gelijk. Een hele tijd geleden, toen ik zo'n beetje voor het eerst schreef te balen van dat tikkie terug en tikkie breed (ik weet niet meer welk topic), schreef ik ook, dat de opbouw van Ajax te wensen overliet. Inderdaad te veel over de verdedigers, in plaats van direct over de middenvelders! Zo zie ik het namelijk ook al lang. Het is veel te traag en veel te voorspelbaar. Tja en dan Dordrecht. Ik heb me ook vreselijk zitten ergeren. Hoe is het toch mogelijk, dat degradatiekandidaat nummer 1 het Ajax bijna onmogelijk maakt om een aanval op te bouwen. Een tijd geleden is RB Salzburg daarmee begonnen en in de Eredivisie zijn er steeds meer ploegen die deze tactiek hebben toegepast. Maar nu zelfs Dordrecht??? Beschamend. Wat betreft de nummer "9", de spits, heb je ook volkomen gelijk. Ik zou er wat voor over hebben om Klaas-Jan Huntelaar weer te mogen begroeten... Ik ga Klaas Jan vanavond nog bellen!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 03 november 2014 - 21:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Je kan dan nog een goeie spits hebben, maar word je daarmee kampioen? Er zijn ook voorbeelden te noemen met goeie nummers 9 waarmee je geen kampioen word. El Hamlap, Suarez, Klaas Jan Hunterlaar. kolbein is geen goeie spits, maar het is niet leidend voor het resultaat. Klopt echter durf ik mijn linkerbeen erom te verwedden dat we met FdB en de laatste twee genoemde spitsen in maart al kampioen zijn. Een spits van Ajax moet over een heel seizoen er gewoon minimaal 20 inleggen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 07:39 schreef Hummel10 het volgende:Bij mij komen toch ook de namen Bojan en Babel naar boven. Jongens die op 9 hadden kunnen spelen en die voor een appel en een ei bij ons hadden kunnen blijven. Dit waren koopjes die wat toe hadden kunnen voegen Babel is ook geen ajaxspits. speelt een goede pot en zet daar 5 matige tot slechte tegenover. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 16:31 schreef nora het volgende:[..] + 1 ongelofelijk dat zij die niet hebben genomen allebei Ajax spelers, met techniek en dreiging. Babel en techniek en dat in een zin vind ik toch erg ver gaan. Het is een oogkleppenvoetballer met in mijn ogen een zeer matig techniek. Met zijn kracht en snelheid is hij wel dreigend maar vind hem meer een flankspeler die naar binnen trekt en dan schiet |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 20:34 schreef Brandje het volgende:[..] Klopt echter durf ik mijn linkerbeen erom te verwedden dat we met FdB en de laatste twee genoemde spitsen in maart al kampioen zijn. Een spits van Ajax moet over een heel seizoen er gewoon minimaal 20 inleggen. zelfs zonder die 2 lukt dat. Je moet meer dingen doen als ajax spits dan er 20 inleggen.
Ik denk dat die 2 20 goals makkelijk zouden kunnen maar maar dat andere verwacht ik niet dat zij dat kunnen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Maar een Ajax spits. Die leid je op die koop je niet. In ieder geval niet kant en klaar.
Wat ik zoek is een type Messi. Muller en Rodriguez(Real) vallen daar dan ook onder.
Maar geen Eto'o, Zlatan, Suarez, Torres, Hulk, Benzema, Van Persie, Hunterlaar, Ballotelli. Natuurlijk zijn deze allemaal beter dan Sightorsson maar zijn geen Ajax spitsen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 20:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] zelfs zonder die 2 lukt dat. Je moet meer dingen doen als ajax spits dan er 20 inleggen. Ik denk dat die 2 20 goals makkelijk zouden kunnen maar maar dat andere verwacht ik niet dat zij dat kunnen Laten we ook niet doorschieten aub. JC en MVB waren echte Ajaxspitsen zoals wij ze graag willen zien. Kluivert ook. Maar we hebben ook echte afmakers gehad met Arveladze, KJH, Bosman en Suarez. Dan heb je ook nog een Kanu en Zlaten gehad gehad die weer fantastisch konden voetballen maar ook weer niet die echte killer waren al hadden ze een aardig gemiddelde. Dus laten we niet doorslaan in het alles maar moeten kunnen want daar hebben we er eigenlijk maar drie van gehad en die zijn zo obgelooflijk moeilijk te vinden op te leiden Als "we" gewoon met een spits gaan spelen die er 20 inlegt dan heeft iedereen daar wel vrede mee.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Brandje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 21:25 schreef Brandje het volgende:[..] Laten we ook niet doorschieten aub. JC en MVB waren echte Ajaxspitsen zoals wij ze graag willen zien. Kluivert ook. Maar we hebben ook echte afmakers gehad met Arveladze, KJH, Bosman en Suarez. Dan heb je ook nog een Kanu en Zlaten gehad gehad die weer fantastisch konden voetballen maar ook weer niet die echte killer waren al hadden ze een aardig gemiddelde. Dus laten we niet doorslaan in het alles maar moeten kunnen want daar hebben we er eigenlijk maar drie van gehad en die zijn zo obgelooflijk moeilijk te vinden op te leiden Als "we" gewoon met een spits gaan spelen die er 20 inlegt dan heeft iedereen daar wel vrede mee. Dus jij bent tevreden met een bas dost die er 20 inlegt maar niet kan voetballen en constant balverlies leid
ik niet, sorry daar pas ik voor |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 21:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dus jij bent tevreden met een bas dost die er 20 inlegt maar niet kan voetballen en constant balverlies leid ik niet, sorry daar pas ik voor Onze spits nummer 1 van de laatste jaren heeft niks anders dan alleen balverlies. Echter denk ik niet dat Dost er bij ons ook 20 inlegt want wil je dat voor elkaar krijgen dan moet je ook een redelijke tot goede voetballer zijn dus daarom denk dat dat mes aan twee kanten snijdt. Als je spits vind die er 20 inlegt dan ga je er ook voetballend op voorruit. Kijk maar naar het verleden. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 19:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Maher en Djuricic spelen het best op 10 en die is er niet. Als je 442 speelt dan koop je ook geen buitenspelers. Dus hier kan je gewoon een streep door zetten. Linksmidden kunnen ze ook prima hoor.. Ajax speelt met de punt naar achter dus zoveel met eem 10 positie scheelt dat ook niet.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 20:35 schreef Brandje het volgende:[..] Babel is ook geen ajaxspits. speelt een goede pot en zet daar 5 matige tot slechte tegenover. Babel hield wel de bal voorin goed vast als hij speelde. Tegen Dortmund vond ik hem erg belangrijk. . Bojan vond ik wel een echte Ajax spits maar die wilden ze gratis nog niet hebben.. Heeft bij ons op die plek ook niet echt een kans gehad.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 21:59 schreef Brandje het volgende:[..] Onze spits nummer 1 van de laatste jaren heeft niks anders dan alleen balverlies. Echter denk ik niet dat Dost er bij ons ook 20 inlegt want wil je dat voor elkaar krijgen dan moet je ook een redelijke tot goede voetballer zijn dus daarom denk dat dat mes aan twee kanten snijdt. Als je spits vind die er 20 inlegt dan ga je er ook voetballend op voorruit. Kijk maar naar het verleden. Ik zeg ook nergens dat ik tevreden ben met Sightorson als spits bij Ajax.
Maar als Dost geen 20 inlegt, wie legt er dan 20 in? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dan vond ik Babel aanzienlijk beter dan Bojan. Babel vond ik echt wel overtuigen in dat jaar bij Ajax, dat kon je van Bojan niet zeggen. Babel was ook prima geweest als spits denk ik. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:06 schreef Hummel10 het volgende:[..] Babel hield wel de bal voorin goed vast als hij speelde. Tegen Dortmund vond ik hem erg belangrijk. . Bojan vond ik wel een echte Ajax spits maar die wilden ze gratis nog niet hebben.. Heeft bij ons op die plek ook niet echt een kans gehad.. Een wedstrijd maar ik kan mij ook legio wedstrijden herinneren dat ik mij groen/geel aan hem ergerde als hij weer eens te wild was. Babel had van mij best mogen blijven maar niet als spits. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:07 schreef Eide het volgende:Dan vond ik Babel aanzienlijk beter dan Bojan. Babel vond ik echt wel overtuigen in dat jaar bij Ajax, dat kon je van Bojan niet zeggen. Babel was ook prima geweest als spits denk ik. 89 competitiewedstrijden en 18 goals vind ik nou niet echt geweldig. Speelde ook veel als linksbuiten maar nee Babel is niet het type spits waar ik voor zou gaan |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Je zegt het al, hij speelde als als linksbuiten en dan tch wel als een klassieke linksbuiten dus vaak met de actie buitenom. Maar ik denk wel dat Ryan voldoende kwaliteit in huis heeft om als spits te slagen bij Ajax. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:11 schreef Eide het volgende:Je zegt het al, hij speelde als als linksbuiten en dan tch wel als een klassieke linksbuiten dus vaak met de actie buitenom. Maar ik denk wel dat Ryan voldoende kwaliteit in huis heeft om als spits te slagen bij Ajax. Babel is toch echt stijf rechts in mijn ogen maw hij trok zeer vaak naar binnen. Dus ik volg je niet helemaal. Babel is een speler die de ruimte moet hebben daar heb je mijn inziens niet veel aan met de kleine ruimtes waar wij waak in moeten spelen.
Ach wat een zinloze discussie is dit ook want hij is helemaal niet van toepassing ;) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Zag Altidore altijd wel als een goede versterking voor ons.. Sterk, kan mee voetballen neusje voor de goal.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:04 schreef Hummel10 het volgende:[..] Linksmidden kunnen ze ook prima hoor.. Ajax speelt met de punt naar achter dus zoveel met eem 10 positie scheelt dat ook niet.. Sommige links buiten kunnen ook als links midden uit te voeten en sommige kunnen dat niet. Andersom geld het overigens ook.
Maher is typisch een 10 die liever niet mee verdedigd.
Vandaar dat Sneijder en Van der vaart samen op het middenveld niet lekker werkt. Hoe goed de nummer 6 ook is in het verdedigen, het werkt gewoon niet. Omdat ze beide eigenlijk meer een 10 zijn dan een linker of rechter centrale middenvelder. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:15 schreef Hummel10 het volgende:Zag Altidore altijd wel als een goede versterking voor ons.. Sterk, kan mee voetballen neusje voor de goal.. 2 goals in Engeland in 42 wedstrijden. Sterk en was goed bij AZ met Maher achter zich in de counter maar voetballend toch echt te matig om in de kleine ruimte te spelen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Sommige links buiten kunnen ook als links midden uit te voeten en sommige kunnen dat niet. Andersom geld het overigens ook. Maher is typisch een 10 die liever niet mee verdedigd. Vandaar dat Sneijder en Van der vaart samen op het middenveld niet lekker werkt. Hoe goed de nummer 6 ook is in het verdedigen, het werkt gewoon niet. Omdat ze beide eigenlijk meer een 10 zijn dan een linker of rechter centrale middenvelder. ----Maher----Klaassen --------goede cvm---
Niks mis mee lijkt me? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:19 schreef Eide het volgende:[..] 2 goals in Engeland in 42 wedstrijden. Sterk en was goed bij AZ met Maher achter zich in de counter maar voetballend toch echt te matig om in de kleine ruimte te spelen. Mwah beter dan Sigthorsson in ieder geval.. Die kan echt niks |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Hoop dat Sigthorsson snel verkocht wordt in ieder geval |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Sommige links buiten kunnen ook als links midden uit te voeten en sommige kunnen dat niet. Andersom geld het overigens ook. Maher is typisch een 10 die liever niet mee verdedigd. Vandaar dat Sneijder en Van der vaart samen op het middenveld niet lekker werkt. Hoe goed de nummer 6 ook is in het verdedigen, het werkt gewoon niet. Omdat ze beide eigenlijk meer een 10 zijn dan een linker of rechter centrale middenvelder. Het nadeel van 433 met de punt naar achteren os dat je je eigen speelveld in mijn ogen nog kleiner maakt daarbij ben je in de omschakeling zeer kwetsbaar want je halve elftal staat vaak voor de bal. Nog een nadeel is dat iedereen er al staat en je nummer 6 eigenlijk je belangrijkste positie is. Zowel bij het druk zetten, namelijk aansluiten als in de omschakeling.Daarom vind ik echt onbegrijpelijk dat deze positie zo matig bezet is en we daar een beperkte verdediger van AZ gaan beerzetten. Deze manier van 433 kan je eigenlijk alleen spelen als je zo dominant bent. ben je dat niet dan is het een zeer fragiel systeem |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Dan hadden ze een mooie compilatie van hem moeten rondsturen maar nu clubs hem wekelijks zien spelen kan ik mij nauwelijks voorstellen dat een club erin trapt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Was geen gekke 9 geweest voor Ajax. Was sowieso een nuttige aankoop geweest. Kan als aanvallende middenvelder, linksbuiten en spits. Multifunctionele voetballer die zeker als spits uit de voeten had gekund. |
|
|
|