|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Als ik een keuze zou maken tussen altidore, Babel en bojan. Dan ik kies ik voor de voetballer bojan.
altidore is sterk maar voetballen was niet zijn sterkste kwaliteit. Puur op kracht dan is dat geen spits voor Ajax. Dat zeg ik en dat zegt de boer ook. Dus daar kan een streep door heen.
Babel, echt mee voetballen vond ik hem niet sterk. technisch zeer zwak. Wel sterk aan de bal en flinke snelheid. Maar wat gebeurd er met hem als er word gevoetbald in de kleine ruimte. Dat betekend dat daar een streep door heen kan, want hij zal falen.
Bojan kan prima voetballen, technisch bekwaam om dit uit te voeren. Zou de opvolger kunnen zijn van Messi bij barca. Alleen ontbreekt er iets en dat zijn doelpunten en die zijn als spits wel handig als je die kan maken. Hij heeft daar nogal moeite mee. Dus ook daar kan een streep door heen.
Jaja ben streng.... Maar wellicht nogal altijd beter dan dat we nu hebben haha;) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Nee Maher hoef ik niet met zijn enge maniertjes. Schijnt afgelopen zaterdag in de dug-out aan het lachen zijn geweest toen Hendrickx rood kreeg. Met Andersen en wat er uit de A1 aankomt vind ik dat prima zo. Riedewal zal met vallen en opstaan een prima nummer 6 kunnen worden. Hoorn mag van mij op de plek van Moisander gaan spelen want ook Denswil ben ik niet kapot van en geef Milik gewoon 10 wedstrijden de kans |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Als ik een keuze zou maken tussen altidore, Babel en bojan. Dan ik kies ik voor de voetballer bojan. altidore is sterk maar voetballen was niet zijn sterkste kwaliteit. Puur op kracht dan is dat geen spits voor Ajax. Dat zeg ik en dat zegt de boer ook. Dus daar kan een streep door heen. Babel, echt mee voetballen vond ik hem niet sterk. technisch zeer zwak. Wel sterk aan de bal en flinke snelheid. Maar wat gebeurd er met hem als er word gevoetbald in de kleine ruimte. Dat betekend dat daar een streep door heen kan, want hij zal falen. Bojan kan prima voetballen, technisch bekwaam om dit uit te voeren. Zou de opvolger kunnen zijn van Messi bij barca. Alleen ontbreekt er iets en dat zijn doelpunten en die zijn als spits wel handig als je die kan maken. Hij heeft daar nogal moeite mee. Dus ook daar kan een streep door heen. Jaja ben streng.... Maar wellicht nogal altijd beter dan dat we nu hebben haha;) Mee eens. Veel te makkelijk afscheid van Bojan genomen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Jawel... Wijnaldum speelt namelijk in de rol van Klaassen. Man die graag diep wil gaan.
Ik denk eerder aan een middenveld met Maher----De Zeeuw goeie Cvm Dat kan, de zeeuw is bij psv die Mexicaan.
Bij Oranje Sneijder Strootman Goeie Cvm
Ik kies dan niet voor Sneijder Wijnaldum Strootman Omdat dat niet werkt voor sneijder.
Zulke spelers hebben namelijk 2 diende spelers achter zich nodig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
@PA Ik blijf het heel bijzonder vinden hoe jij maar met spelers blijft komen die bij Ajax voor geen meter presteerden. Potentie is leuk en belangrijk maar uiteindelijk gaat het om prestaties. Ook Bojan kreeg het maar niet voor elkaar echt goed te spelen bij Ajax. Ook bij Stoke speelt hij nauwelijks en als hij speelt leidt het tot niets... helaas want in potentie inderdaad een geweldige voetballer.
Maar je hebt daar niets aan. Om een favoriet voorbeeld van mij nog eens te noemen: Brutil Hose. Werd beter geacht dan Patrick Kluivert. Maakte 39 goals in zijn laatste seizoen bij de A1... belandde uiteindelijk bij de amateurs van Haaglandia. Je moet potentie wel om kunnen zetten in prestaties en dan moet je toch ook Bojan helaas afschrijven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:36 schreef Eide het volgende:@PA Ik blijf het heel bijzonder vinden hoe jij maar met spelers blijft komen die bij Ajax voor geen meter presteerden. Potentie is leuk en belangrijk maar uiteindelijk gaat het om prestaties. Ook Bojan kreeg het maar niet voor elkaar echt goed te spelen bij Ajax. Ook bij Stoke speelt hij nauwelijks en als hij speelt leidt het tot niets... helaas want in potentie inderdaad een geweldige voetballer. Maar je hebt daar niets aan. Om een favoriet voorbeeld van mij nog eens te noemen: Brutil Hose. Werd beter geacht dan Patrick Kluivert. Maakte 39 goals in zijn laatste seizoen bij de A1... belandde uiteindelijk bij de amateurs van Haaglandia. Je moet potentie wel om kunnen zetten in prestaties en dan moet je toch ook Bojan helaas afschrijven. Haha als ik moest kiezen koos ik voor Bojan. Keuze uit 3 spelers dan koos ik voor Bojan, maar gelukkig is de wereld groter dan die 3 spelers.
Dus ik streepte ook bojan door. Omdat hij niet scoort. Je kan nog wel zo goed voetballen maar als je alle kansen zelf creëert maar ook om zeep helpt dan heb je er alsnog niks aan.
Dus alle spelers die hier worden genoemd valt niet in de categorie die ik graag ziet komen.
je zal ze dus moeten opleiden, of speler die daar dicht in de buurt komt. dat je vervolgens kan trainen zodat die wel in die categorie terecht kan komen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ruiz...
Ik mis wat bij hem. Ik denk dat ik het overzicht is, en snelheid/uithoudingsvermogen.
Hoe hij dan kan scoren en toch redelijk kan voetballen, dat is opzicht best knap.
Maar je komt met hem wel een stuk dichterbij de ideale spits dan met Sighthorsson, maar ja die staat ook echt mijlen ver weg van het ideale. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hehe, had die "streep" zin niet gezien. Ik denk overigens dat we allemaal wel grotendeels hetzelfde denken over wat een Ajax spits moet kunnen, maar de spelers die daar bij passen verschillen we geloof ik nog al over van inzicht :D |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:57 schreef Eide het volgende:[..] Hehe, had die "streep" zin niet gezien. Ik denk overigens dat we allemaal wel grotendeels hetzelfde denken over wat een Ajax spits moet kunnen, maar de spelers die daar bij passen verschillen we geloof ik nog al over van inzicht :D Ja, want het is maar waar je nadruk op wil leggen.
Mijn ajax spits voldoet aan: Het is het overzicht, techniek en de uithoudingsvermogen van de een middenvelder Het is de actie van de buitenspeler. En het is de scorend vermogen van een spits.
De een voldoet aan een middenvelder en de ander voldoet een buitenspeler en de ander voldoet aan de spits.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De actie van een buitenspeler vind ik bijvoorbeeld een vreemde. Waarom, een spits hoeft z'n tegenstander helemaal niet voorbij, een spits hoeft alleen ruimte te maken voor een schot. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 23:12 schreef Eide het volgende:De actie van een buitenspeler vind ik bijvoorbeeld een vreemde. Waarom, een spits hoeft z'n tegenstander helemaal niet voorbij, een spits hoeft alleen ruimte te maken voor een schot. De ideale spits moet ook niet afhankelijk zijn van zijn medespelers.
Goed in actie betekend wel, dat hij sterk is aan de bal en creatief is en snelheid heeft.
Soms zal je toch de man moeten passeren, als je dat niet kan dan lijd dat tot balverlies. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Gwn afscheid nemen van het "ajax-spelletje" of aanpassen meegaan met de ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal. Alles is te statisch te traag niet creatief en iedereen noemt de meest domme namen, maar zet die milik in de spits en we praten verder over 10 wedstrijden ofzo dan zijn we hier vanaf die ijslander heeft al genoeg kansen gehad! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:23 schreef Brandje het volgende:[..] Dan hadden ze een mooie compilatie van hem moeten rondsturen maar nu clubs hem wekelijks zien spelen kan ik mij nauwelijks voorstellen dat een club erin trapt Met een beetje gelukkig zaten de scouts bij IJsland. . |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 04:15 schreef 3sterren het volgende:Gwn afscheid nemen van het "ajax-spelletje" of aanpassen meegaan met de ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal. Alles is te statisch te traag niet creatief en iedereen noemt de meest domme namen, maar zet die milik in de spits en we praten verder over 10 wedstrijden ofzo dan zijn we hier vanaf die ijslander heeft al genoeg kansen gehad! Daar is het toch ook een forum voor? Volgens mij past het ook gewoon in dit topic hoor.. En ja Milik mag van mij ook gewoon een kans krijgen daar is iedereen behalve Frank en Apik het over eens.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:42 schreef Hummel10 het volgende:[..] Denk niet dat alleen de scouting achter de gehaalde namen zit hoor.. De Boer was ook vrij content met Zimling en zei dat hij al langer een oogje op hem had. Dat dat dan misschien niet op voetbal gebied was weet ik niet want anders stelde hij hem wel op? Vd Hoorn vond de ik zelf ook wel aardig spelen bij Utrecht en geef hem nog niet helemaal op. Duarte was me nooit echt opgevallen en zoals bekend had ik liever Maher, Djuricic gehad Zimling kende ik ook niet echt was me schijnbaar bij Nec ook nooit opgevallen die positie blijkt nu nog niet erg goed ingevuld te zijn Zivkovic komt er nog wel Milik komt er ook nog wel aan Dus eigenlijk hebben ze alleen gefaald met Duarte en Zimling.. De Boer doet zelf ook een duit in het zakje met het blijven opstellen van Moisander en Sigthorsson.. Met Duarte Zimling en Sighthorson hebben ze gewoon gefaald... En zo heel veel extra spelers hebben ze niet gehaald. Ik vind dat nogal wat..
Vd Hoorn vind ik gewoon een hele goede aankoop, doet het ook gewoon erg goed in de tijd dat ie speelt op het moment, die aankoop vind ik dus geslaagd, alleen Veltman is beter, dan kan en is niet erg of om je voor te schamen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:44 schreef Pietje het volgende:Ha die Remco! Jij bent toch een weekje op vakantie? Waar naar toe eigenlijk? Je hebt helemaal gelijk. Een hele tijd geleden, toen ik zo'n beetje voor het eerst schreef te balen van dat tikkie terug en tikkie breed (ik weet niet meer welk topic), schreef ik ook, dat de opbouw van Ajax te wensen overliet. Inderdaad te veel over de verdedigers, in plaats van direct over de middenvelders! Zo zie ik het namelijk ook al lang. Het is veel te traag en veel te voorspelbaar. Tja en dan Dordrecht. Ik heb me ook vreselijk zitten ergeren. Hoe is het toch mogelijk, dat degradatiekandidaat nummer 1 het Ajax bijna onmogelijk maakt om een aanval op te bouwen. Een tijd geleden is RB Salzburg daarmee begonnen en in de Eredivisie zijn er steeds meer ploegen die deze tactiek hebben toegepast. Maar nu zelfs Dordrecht??? Beschamend. Wat betreft de nummer "9", de spits, heb je ook volkomen gelijk. Ik zou er wat voor over hebben om Klaas-Jan Huntelaar weer te mogen begroeten... Hey kerel, ik zit op centerparcs...Lekker een midweekje weg, vrijdag weer naar huis.. Er ff lekker tussenuit..
Ik vind het overigens niet heel erg dat het gebeurt, maar men moet zich nu wel gaan beseffen dat het gebeurt en het niet blijven ontkennen, dat vind ik namelijk wel vervelend.. Hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat je goed gespeeld hebt tegen Dordrecht terwijl het een van de minste potten van het seizoen was.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 18:44 schreef Hummel10 het volgende:[..] Aankoop van Duarte heb jij hier altijd verdedigd was niet de vervanger van Erikssen zei je? Maher of Djuricic hoefden niet op voorhand gehaald te worden? Bedankt dan je me nu indirect gelijk geeft.. Heb ik inderdaad verdedigd, vond hem ook goed beginnen bij ons maar blijkt nu volledig te floppen, dat kan..
Waarom ie gehaald werd staat in de bron..
Maher en Djurucic hoefden inderdaad niet gehaald te worden, daar hebben we Andersen voor, dat zei ik toen namelijk ook al. En laat die nu net dit seizoen mijn gelijk daarin bewijzen..
Anders had ie namelijk fijn op de bank gezeten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 19:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] de 6 positie zou het makkelijk maken als hij de juiste dingen deed. Door de als laatste man te gaan staan in de opbouw dan maak je dus geen driehoek en zelfs urk of Jos kan dan goed druk zetten. Wat de 6 speler wel moet doen is weg stappen en doorschuiven als middenvelder zodat de die andere middenvelder doorschuift richting de spits. Het doorlopen van spelers na een pass of iets anders dat gebeurt niet vaak of zeer zelden. Op zich zou dat dus wel beter kunnen, maar volgens mij gaat dat gepaard met vertrouwen. Dus volgens mij zullen ze dat wel doen als ze weten dat het met de pass en de aannamen wel goed gaat, er zijn enkel spelers die geen vertrouwen hebben in hun eigen pass of de aannamen van de ander. Lijkt mij ook wel logisch als je ziet hoe vaak dat mis gaat. Backs worden idd te veel in het spel betrokken maar dat krijg je als je nummer 6 laat zakken ipv doorschuift. Je moet zoveel mogelijk driehoekjes maken, dus de speler moet wel 2 afspeel mogelijkheden hebben, als je een 6 laat zakken dan heb je dus een speler minder om de bal naar voren te spelen. Maar dat is de tactiek, niet de mijne.. 9 positie was bij barca ook moeilijk in te vullen. Ze waren niet tevreden over Eto'o en Zlatan, niet bepaald slechte spitsen. Messi scoorde redelijk veel bij afwezigheid en soms in aanwezigheid van die 2 spitsen. Dus dachten ze waarom Messi niet in de spits zetten. En zo is dat gaan groeien. Hij kan wel degelijk inzakken, maar dan moet in van de andere 2 cv's of allebei een meter of 6 7 instappen om alsnog die driehoek te maken, of een centrale middenvelder moet zich weer uit laten zakken, maar liever niet aangezien je beter hoog kan opbouwen.. Dat de backs nu worden gebruikt ligt niet aan de tactiek maar aan het lef de dingen te doen die moeten gebeuren zoals inspelen of stappen op de juiste momenten...
Wat je zegt over Barca klopt niet.
Die rol is er bij Guardiola altijd al geweest in zijn gedachten, echter was die rol bedacht voor Bojan, met Messi en Pedro op de flanken.
Etó vulde de rol meer dan goed in, met name onder Rijkaard, alleen had Guardiola een ander type 9 voor ogen, namelijk de rol zoals ie dus voor Bojan bedoeld was..
Zlatan was een aankoop onder druk van het bestuur, tsjaa daar heb je nu eenmaal mee van doen in dat soort landen en bij dat soort clubs.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 19:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] In de winterstop zei de boer al, dat kans groot was dat Alderweirld, Eriksen en De Jong zoude vertrekken. Je hebt dus een half jaar de tijd om daar naar toe te werken. De jong lied daarna weten sowieso te blijven. Dus de vervanger voor de jong was niet nodig. Vervanger van Eriksen was ook niet nodig want Serero zou hem vervangen bij eventueel vertrek, gezien de oefenwedstrijden. er was onduidelijkheid of Poulsen dat wel aan zou kunnen, een heel seizoen lang. Vervolgens heb je dus een plan gemaakt. Eriksen en Alderweirld die gingen weg en De Jong bleef, vervolgens kon die plan dus na 2 wedstrijden de prullenbak in door de blessure van De Jong. Ajax ging vervolgens met het middenveld van Jong Ajax spelen, Serero en Klaassen. Die moet je ook vervangen bij Jong Ajax, zijn er geen Ajax A1 dan heb je een probleem. Moissander is gehaald voor de basis maar voor een periode van 2 jaar omdat er geen jeugdspeler was die hem binnen 2 jaar zou kunnen evenaren. Schone voor de breedte maar ik denk dat Duarte dat dus ook is. Van der Hoorn heeft niet gespeeld toen Veltman geblesseerd of geschorst was, dan kan je niet spreken over een strijd. Dan moeten ze hebben geweten dat Van der hoorn het sowieso op dat moment niet zou redden. Sigthorsson is gehaald omdat er wel heel veel aanvallers vertrokken, zowel bij Ajax 1 als bij Jong Ajax. Dan moet je dus inspelen op zulke situaties. Binnen 2 jaar 6 aanvallers laten vertrekken is echt veel, zonder dat je dat aanvult met aankopen. Je leest toch wat Overmars erover zegt???
Sigthorson was het parade paardje van de Boer als aankoop, die wou hem direct al hebben..
Volgens mij vertrokken alleen Urby ( wat al geen aanvaller is) Suarez en Pantelic in de twee jaar voordat Siggy gehaald werd?? En dan nog. Het is een gigantische miskoop gebleken, nog een vele grotere miskoop dan bijvoorbeeld Sulejmani ondanks het hogere bedrag voor hem.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 19:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Klaas Jan kan niet technisch voetballen, natuurlijk veel beter dan Sigthorsson maar niet de juiste spits voor Ajax. Opbouw is natuurlijk beschamend maar heeft iemand Busquets ooit tussen Puyol en Pique zien staan bij de opbouw. Zo ja, post dan graag een filmpje. Volgens mij liep Busquets weg bij de opbouw en inesta ging juist op 10 spelen zodra Barca de bal had en Busquets stond naast xavi bij de opbouw. Maar dit weet ik niet zeker, gaat vaak te snel om het goed te volgen haha. Ja daar zag je hem regelmatig zelfs, en nee daar ga ik geen flimpje van opzoeken voor je. ik heb de afgelopen 10 jaar vrijwel alle wedstrijden van Barca gezien, en heb dit echt vaak zat gezien, zeker als ze onder druk kwamen te staan.. Alleen gebeurde er dan elders op het veld andere zaken waardoor er weer vrije mensen kwamen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 20:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] zelfs zonder die 2 lukt dat. Je moet meer dingen doen als ajax spits dan er 20 inleggen. Ik denk dat die 2 20 goals makkelijk zouden kunnen maar maar dat andere verwacht ik niet dat zij dat kunnen Ieder doel dat een spits heeft als eind resultaat het maken van goals door het elftal, je kan dus wel roepen dat die bepaalde dingen niet kunnen, maar als ze er samen al 40 maken is meer dan de helft van de productie die nodig is om kampioen te worden al gemaakt....
KlaasJan zou ook perfect passen bij ons, kan een bal vast houden, heeft overzicht en een goede kaats..
Zoals ik van de week ook al zei, we moeten eens stoppen met het moeilijker maken van een functie omdat we simpelweg een aantal slechte spelers hebben gehad voor die positie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 21:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dus jij bent tevreden met een bas dost die er 20 inlegt maar niet kan voetballen en constant balverlies leid ik niet, sorry daar pas ik voor Waarom verdedig je de keuze op Siggy dan?? Als er al iemand veel balverlies leid is hij dat namelijk wel..
Overigens wel een raar vergelijk, het gaat over Suarez en KJH en dan ga je roepen dat iemand snel tevreden is met Dost?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 04 november 2014 - 22:04 schreef Hummel10 het volgende:[..] Linksmidden kunnen ze ook prima hoor.. Ajax speelt met de punt naar achter dus zoveel met eem 10 positie scheelt dat ook niet.. Beide spelers die matig zijn in het druk zetten, en laat dat nu heel belangrijk zijn bij ons..
Maher werd ook niet voor niets weer gepasseerd laatst.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En wat is er mis met Andersen dan?? Die lijkt me op dit moment zelfs verder en beter dan Maher.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 11:14 schreef remco k het volgende:[..] Hey kerel, ik zit op centerparcs...Lekker een midweekje weg, vrijdag weer naar huis.. Er ff lekker tussenuit.. Ik vind het overigens niet heel erg dat het gebeurt, maar men moet zich nu wel gaan beseffen dat het gebeurt en het niet blijven ontkennen, dat vind ik namelijk wel vervelend.. Hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat je goed gespeeld hebt tegen Dordrecht terwijl het een van de minste potten van het seizoen was.. Veel plezier daar. Ik hoop voor jou en je partner dat het fatsoenlijk weer blijft!
Dat is zeker waar, dat Ajax zich kapot zou moeten schamen omndat zij een groot deel van de wedstrijd tegen degradatiekandidaat nummer 1, inderdaad Dordrecht, weg worden gespeeld. Ik kon mijn ogen werkelijk waar niet geloven. Dan valt ook weer het "scorend" vermogen van Sightórsson op... Nu maakt zelfs de Volkskrant daar melding van over zijn productie in de Champions League. Gedurende de laatste 1.077 minuten in de CL staat hij droog. Dat schijnt een record te zijn. Zojuist hoorde ik, dat de Boer (een deel van) zijn opstelling al bekend heeft gemaakt. Serero speelt in plaats van Riedewald op "6" (dat kan ik op zich wel billijken) en... jawel... Sighórsson op "9". Ik vermoed, dat De Boer zijn oude maatjes van Barcelona een vriendendienst wil bewijzen, door niet te gaan scoren. Pfff Wat een stronteigenwijs varken!!!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 11:33 schreef remco k het volgende:[..] En wat is er mis met Andersen dan?? Die lijkt me op dit moment zelfs verder en beter dan Maher.. Eens!!! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 11:23 schreef remco k het volgende:[..] Je leest toch wat Overmars erover zegt??? Sigthorson was het parade paardje van de Boer als aankoop, die wou hem direct al hebben.. Volgens mij vertrokken alleen Urby ( wat al geen aanvaller is) Suarez en Pantelic in de twee jaar voordat Siggy gehaald werd?? En dan nog. Het is een gigantische miskoop gebleken, nog een vele grotere miskoop dan bijvoorbeeld Sulejmani ondanks het hogere bedrag voor hem.. Staat er toch ook?? Duarte is gehaald pas nadat Siem geblesseerd raakte, hij niet geblesseerd geen duarte.
Maar nogmaals hij heeft nooit lang gespeeld, zowel niet voor eriksen als voor Siem. Serero en Klaassen gingen voor hun spelen. Als je ook niet zeker bent van Poulsen, ja dan is het risico wel groot.
Maar nogmaals Duarte heeft nooit lang gespeeld.
Oke, een overzicht van vertrokken spelers en aangetrokken spelers voor het seizoen dat frank de boel overnam Vertrokken zijn: Marko Pantelić, Kennedy Bakırcıoğlu, Edgar Manucharyan, Javier Martina, Albert Luque, Dennis Rommedahl. Aangetrokken of terugkomst van een verhuurperiode Mounir El Hamdaoui, Ahmed 'Mido' Hossam, Darko Bodul.
In de winter toen de frank al de baas was vertrokken: Urby Emanuelson(wat idd geen aanvaller is, wat hij wel is tja), Luis Suárez, Darko Bodul, Mido, Marvin Zeegelaar(verhuurd). Enkel Darío Cvitanich kwam terug van verhuurperiode.
Dan houden we over: Darío Cvitanich, Miralem Sulejmani, Mounir El Hamdaoui, Aras Özbiliz, Lorenzo Ebecilio, Florian Jozefzoon, Jody Lukoki, Geoffrey Castillion.
Van Sulejmani en El Hamdaoui wou je af. Castillion, daar heb je dan geen vertrouwen in. Met enkel Cvitanich kan je niet een heel seizoen spelen.
In de transferperiode die volgt(zomer) Vertrekken: Suk Hyun-Jun, Marvin Zeegelaar, Florian Jozefzoon, Darío Cvitanich, Geoffrey Castillion.
Dan moet jij maar vertellen wie er spits moet gaan spelen als El Hamlap naar jong Ajax word gestuurd.
Vervolgens worden er ook spelers aangetrokken: Derk Boerrigter, Kolbeinn Sigþórsson, Dmitri Boelykin.
Noem mij maar een speler die in de spits had gemoeten, zonder dat je een aankoop moet noemen. Volgens mij is er in de jeugdopleiding de afgelopen tijd geen spits door gebroken. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 11:31 schreef remco k het volgende:[..] Waarom verdedig je de keuze op Siggy dan?? Als er al iemand veel balverlies leid is hij dat namelijk wel.. Overigens wel een raar vergelijk, het gaat over Suarez en KJH en dan ga je roepen dat iemand snel tevreden is met Dost?? Ik verdedig enkel de keuze van het aantrekken van Siggy, niet het talloze opstellen van Siggy.
Het gaat over iemand die niet uit te voeten kan op het middenveld, maar wel doelpunten kan maken.
Suarez, is leuk voor zijn actie. Mag best op de rechterflank zijn acties maken maar in de spits, nee liever niet. KJH, klopt wat je zegt enkel een spits moet meer kunnen.
Ze dachten dat ze dat hem konden leren, blijkbaar wilt het bij hem er niet in. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ik maak niks moeilijk, het is eenmaal profielschets van een nummer 9.
Remco, waarom zou ik stoppen, als er zo'n kneus erin staat.
En ja, Als Suarez of KJH in de spits staat dan ga ik mij ergens anders aan ergere. Overigens deze spelers komen voorlopig toch niet terug, dus daar je wel over stoppen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 11:33 schreef remco k het volgende:[..] En wat is er mis met Andersen dan?? Die lijkt me op dit moment zelfs verder en beter dan Maher.. Dat vind ik een beetje voorbarig.. Andersen verder haha Ging daar ook helemaal niet over, ging over aantrekken Duarte |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 11:16 schreef remco k het volgende:[..] Heb ik inderdaad verdedigd, vond hem ook goed beginnen bij ons maar blijkt nu volledig te floppen, dat kan.. Waarom ie gehaald werd staat in de bron.. Maher en Djurucic hoefden inderdaad niet gehaald te worden, daar hebben we Andersen voor, dat zei ik toen namelijk ook al. En laat die nu net dit seizoen mijn gelijk daarin bewijzen.. Anders had ie namelijk fijn op de bank gezeten.. Andersen had van mij nog mogen zitten hoor.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 13:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Staat er toch ook?? Duarte is gehaald pas nadat Siem geblesseerd raakte, hij niet geblesseerd geen duarte. Maar nogmaals hij heeft nooit lang gespeeld, zowel niet voor eriksen als voor Siem. Serero en Klaassen gingen voor hun spelen. Als je ook niet zeker bent van Poulsen, ja dan is het risico wel groot. Maar nogmaals Duarte heeft nooit lang gespeeld. Oke, een overzicht van vertrokken spelers en aangetrokken spelers voor het seizoen dat frank de boel overnam Vertrokken zijn: Marko Pantelić, Kennedy Bakırcıoğlu, Edgar Manucharyan, Javier Martina, Albert Luque, Dennis Rommedahl. Aangetrokken of terugkomst van een verhuurperiode Mounir El Hamdaoui, Ahmed 'Mido' Hossam, Darko Bodul. In de winter toen de frank al de baas was vertrokken: Urby Emanuelson(wat idd geen aanvaller is, wat hij wel is tja), Luis Suárez, Darko Bodul, Mido, Marvin Zeegelaar(verhuurd). Enkel Darío Cvitanich kwam terug van verhuurperiode. Dan houden we over: Darío Cvitanich, Miralem Sulejmani, Mounir El Hamdaoui, Aras Özbiliz, Lorenzo Ebecilio, Florian Jozefzoon, Jody Lukoki, Geoffrey Castillion. Van Sulejmani en El Hamdaoui wou je af. Castillion, daar heb je dan geen vertrouwen in. Met enkel Cvitanich kan je niet een heel seizoen spelen. In de transferperiode die volgt(zomer) Vertrekken: Suk Hyun-Jun, Marvin Zeegelaar, Florian Jozefzoon, Darío Cvitanich, Geoffrey Castillion. Dan moet jij maar vertellen wie er spits moet gaan spelen als El Hamlap naar jong Ajax word gestuurd. Vervolgens worden er ook spelers aangetrokken: Derk Boerrigter, Kolbeinn Sigþórsson, Dmitri Boelykin. Noem mij maar een speler die in de spits had gemoeten, zonder dat je een aankoop moet noemen. Volgens mij is er in de jeugdopleiding de afgelopen tijd geen spits door gebroken. Hoe kom je er bij dat ze van Sulejmani af wouden?? Ze wouden dat ie bijtekende en hebben dat zelfs flink geprobeerd.. Pas nadat ie niet bij wou tekenen hebben ze hem naar Jong Ajax gestuurd..
Ik zeg toch nergens dat ze niemand moesten halen?? Maar ze hebben iemand gehaald die de Boer zelf hoogstpersoonlijk wou hebben. En die jongen is volkomen geflopt bij Ajax.. En dus een verschrikkelijke miskoop.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 13:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik verdedig enkel de keuze van het aantrekken van Siggy, niet het talloze opstellen van Siggy. Het gaat over iemand die niet uit te voeten kan op het middenveld, maar wel doelpunten kan maken. Suarez, is leuk voor zijn actie. Mag best op de rechterflank zijn acties maken maar in de spits, nee liever niet. KJH, klopt wat je zegt enkel een spits moet meer kunnen. Ze dachten dat ze dat hem konden leren, blijkbaar wilt het bij hem er niet in. Het is onzin dat een spits meer moet kunnen dan wat KJH kan, hij kan een bal vast houden, heeft een prima techniek, is goed in het druk zetten, heeft overzicht en rust voor de goal en maakt er ook nog eens overal veel...
Wat ik al vaker heb gezegd, we moeten eens ophouden met het goedpraten van flops bij Ajax door te stellen dat het zo'n moeilijke functie is, terwijl het dat helemaal niet is zelfs..
En Suarez leuk?? Hij hoort momenteel gewoon bij de 10 beste voetballers van de wereld man.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 14:59 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dat vind ik een beetje voorbarig.. Andersen verder haha Ging daar ook helemaal niet over, ging over aantrekken Duarte We hadden het over posities, en jij hebt het over Maher Djurucic, ik zei destijds al dat Andersen eraan kwam..
En ja ik denk dat Andersen op dit moment verder is dan Maher.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Goed bezig dan, je eigen talent niet opstellen dat zeker net zo goed is als die beide jongens en daar een aankoop wel voor opstellen. Hoe zo geld verkwisting.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 15:58 schreef remco k het volgende:[..] Hoe kom je er bij dat ze van Sulejmani af wouden?? Ze wouden dat ie bijtekende en hebben dat zelfs flink geprobeerd.. Pas nadat ie niet bij wou tekenen hebben ze hem naar Jong Ajax gestuurd.. Ik zeg toch nergens dat ze niemand moesten halen?? Maar ze hebben iemand gehaald die de Boer zelf hoogstpersoonlijk wou hebben. En die jongen is volkomen geflopt bij Ajax.. En dus een verschrikkelijke miskoop.. Iedereen zag dat hij teleurgesteld was. Je kan het contract te willen verlengen om hem alsnog te verkopen, hij heeft 16 miljoen gekost. Dus ze wouden ook van Sulejmani af. Of was Sulejmani niet geflopt voordat de contract onderhandelingen begonnen?
Ja, Sigthorsson was de beste die er was. De andere hadden meer gekost en waren ook geflopt. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 16:00 schreef remco k het volgende:[..] Het is onzin dat een spits meer moet kunnen dan wat KJH kan, hij kan een bal vast houden, heeft een prima techniek, is goed in het druk zetten, heeft overzicht en rust voor de goal en maakt er ook nog eens overal veel... Wat ik al vaker heb gezegd, we moeten eens ophouden met het goedpraten van flops bij Ajax door te stellen dat het zo'n moeilijke functie is, terwijl het dat helemaal niet is zelfs.. En Suarez leuk?? Hij hoort momenteel gewoon bij de 10 beste voetballers van de wereld man.. Jij mag het onzin vinden. Het is idd onzinnig om mooi te voetballen, als je maar wint.
Ik praat helemaal niks goed. Als de functie niet zo moeilijk is waarom wil je dan van Sigthorsson af? Sigthorsson scoort voor IJsland 16x in 26 wedstrijden. Dus nogmaals waarom lukt hem niet bij Ajax en wel bij IJsland. Heeft het dan met zijn ploeggenoten te maken of toch met zijn takenpakket. ben benieuwd wat jouw analyse is?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 november 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 16:01 schreef remco k het volgende:[..] We hadden het over posities, en jij hebt het over Maher Djurucic, ik zei destijds al dat Andersen eraan kwam.. En ja ik denk dat Andersen op dit moment verder is dan Maher.. En ik zei destijds al dat Djuricic of Maher gehaald moesten worden inplaats van Duarte.. Ook al waren Siem en Erikssen nog niet verkocht, jij vond dat niet nodig. Andersen is misschien qua leeftijd iets verder maar daar houd het wel op. Beide moeten nog wel groeien want vind ze momenteel niet echt denderend. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het gaat erom hoe Sigthorsson bij Ajax rendeert, daar wordt hij op beoordeeld. En dat is structureel te weinig. Ook ik geloof dat hij bij een andere ploeg beter uit de verf kan komen. Alleen is dat nu totaal irrelevant.
KJH zou een perfecte spits nu zijn voor Ajax. Echter heeft hij nog genoeg kwaliteiten om elders voor veel meer ged te kunnen spelen. Dus is Ajax helaas heel ver weg op dit moment!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 november 2014 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 16:02 schreef remco k het volgende:[..] Goed bezig dan, je eigen talent niet opstellen dat zeker net zo goed is als die beide jongens en daar een aankoop wel voor opstellen. Hoe zo geld verkwisting.. Vind je hem nu al zo goed dat hij onbetwist basisspeler is? Meer noodzaak omdat je niks beters hebt.. Die instelling zorgt er juist voor dat de huidige selectie zo matig is. Kopen om het kopen NEE! Kopen om te versterken JA elke topclub doet dat. Wat zeg ik bijna elke club.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 17:43 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind je hem nu al zo goed dat hij onbetwist basisspeler is? Meer noodzaak omdat je niks beters hebt.. Die instelling zorgt er juist voor dat de huidige selectie zo matig is. Kopen om het kopen NEE! Kopen om te versterken JA elke topclub doet dat. Wat zeg ik bijna elke club.. Maar laten we dan niet met namen als Mokotjo en Toornstra komen.... dat zijn gasten die echt niet beter zijn dan wat er bij Ajax rond loopt hoor. Zelfs Ziyech is op de keper echt niet beter dan Andersen. En de mannen in Nederland die wel echt beter zijn, denk aan een Clasie, Wijnaldum op Depay, zijn voor Ajax geen realistische doelwitten.
En als mannen met die kwaliteit vanuit het buitenland ook niet haalbaar zijn of niet worden gescout kan je beter inzetten op eigen jeugd met veel potentie dan binnenlandse middelmaat aankopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 16:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Iedereen zag dat hij teleurgesteld was. Je kan het contract te willen verlengen om hem alsnog te verkopen, hij heeft 16 miljoen gekost. Dus ze wouden ook van Sulejmani af. Of was Sulejmani niet geflopt voordat de contract onderhandelingen begonnen? Ja, Sigthorsson was de beste die er was. De andere hadden meer gekost en waren ook geflopt. Onzin dat het de beste is die er was. Er is meer dan Nederland en ze hadden een complete zomer om er 1 te halen...
Ik vond Sulejmani zeker geen flop. Was iedere wedstrijd gevaarlijker dan wat er daarna allemaal van de vleugels af is gekomen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 17:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Jij mag het onzin vinden. Het is idd onzinnig om mooi te voetballen, als je maar wint. Ik praat helemaal niks goed. Als de functie niet zo moeilijk is waarom wil je dan van Sigthorsson af? Sigthorsson scoort voor IJsland 16x in 26 wedstrijden. Dus nogmaals waarom lukt hem niet bij Ajax en wel bij IJsland. Heeft het dan met zijn ploeggenoten te maken of toch met zijn takenpakket. ben benieuwd wat jouw analyse is? Mijn analyse heb ik gegeven waar een spits aan moet voldoen..
Waarom Siggy niet slaagt?? Omdat ie geen voorzetten kreeg in de tijd dat ie daar nog in geloofde.. En het is een spits die voorzetten nodig heeft.. KJH ook, maar die scoort ook veel na een goede steekpass of een goede corner.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 17:39 schreef Hummel10 het volgende:[..] En ik zei destijds al dat Djuricic of Maher gehaald moesten worden inplaats van Duarte.. Ook al waren Siem en Erikssen nog niet verkocht, jij vond dat niet nodig. Andersen is misschien qua leeftijd iets verder maar daar houd het wel op. Beide moeten nog wel groeien want vind ze momenteel niet echt denderend. Andersen is jonger dan Maher en Djurucic..
Ik vind dat Andersen het momenteel heel erg goed doet... Een van de weinige lichtpuntjes in de ploeg.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 17:43 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind je hem nu al zo goed dat hij onbetwist basisspeler is? Meer noodzaak omdat je niks beters hebt.. Die instelling zorgt er juist voor dat de huidige selectie zo matig is. Kopen om het kopen NEE! Kopen om te versterken JA elke topclub doet dat. Wat zeg ik bijna elke club.. Ja ik vind hem dusdanig goed dat ie ook in het Ajax dat we met zijn allen graag zouden willen zien 100% basisspeler zou zijn in mijn optiek..
Als Duarte speelt is het omdat we niks beters hebben, Andersen is een geweldig talent dat zich nu gelukkig laat zien aan de buitenwereld, en ik ben er heilig van overtuigd dat hij een van de volgende spelers is die in de komende jaren voor veel geld verkocht zal gaan worden.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 17:57 schreef Eide het volgende:[..] Maar laten we dan niet met namen als Mokotjo en Toornstra komen.... dat zijn gasten die echt niet beter zijn dan wat er bij Ajax rond loopt hoor. Zelfs Ziyech is op de keper echt niet beter dan Andersen. En de mannen in Nederland die wel echt beter zijn, denk aan een Clasie, Wijnaldum op Depay, zijn voor Ajax geen realistische doelwitten. En als mannen met die kwaliteit vanuit het buitenland ook niet haalbaar zijn of niet worden gescout kan je beter inzetten op eigen jeugd met veel potentie dan binnenlandse middelmaat aankopen. Middelmaat moet er al veel langer uit daar heb ik mijn mening vaak zat over gegeven. Als je echt niks beters kan vinden dan Duarte, Zimling, Schone, Sigthorsson, Moisander dan is dat best droevig. Maar goed daar is iedereen het denk ik. Hoe het dan ingevuld moet worden zijn toch persoonlijke meningen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Schone vind ik de middelmaat wel overstijgen als ik eerlijk ben. Verder eens met dat de aankopen hoe transferbeijdragen nauwelijsk rechtvaardigen. Ik vind het heel opvallend hoe eigen jeugd danwel jongens die een deel van de jeugdopleiding hebben gedraait steevast de kastanjes uit het vuur moeten halen.
Maar ik reageer even puur op de alternatieven die ik dan veelal lees hier op HL, alternatieven die niet of nauwelijks beter zijn dan die eigen jeugd die het gewoon uitstekend doet. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Wat een gelul hier...Andersen is een hele goeie voetballer, goed genoeg voor in de basis bij Ajax Als hij bij een andere eredivisie club zou spelen dan is hier het hek van de dam, dan hadden we hier 3 topics gehad met als onderwerp dat we hem moeten halen....quess what, hij speelt al bij ons, en gelukkig ook in de basis ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 19:17 schreef Nenam_tiL het volgende:Wat een gelul hier...Andersen is een hele goeie voetballer, goed genoeg voor in de basis bij Ajax Als hij bij een andere eredivisie club zou spelen dan is hier het hek van de dam, dan hadden we hier 3 topics gehad met als onderwerp dat we hem moeten halen....quess what, hij speelt al bij ons, en gelukkig ook in de basis ;-) Hey. Een voetbal gergerelateerde opmerking van je die nog hout snijd ook. Whahahaha. Helemaal met je eens pik. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 19:20 schreef remco k het volgende:[..] Hey. Een voetbal gergerelateerde opmerking van je die nog hout snijd ook. Whahahaha. Helemaal met je eens pik. Soms heb ik zo'n vlaag, meestal laat ik die voorbij gaan....nu moest ik wel even reageren op die onzin. Andersen is een hele goeie voetballer, wat ook een hele grote gaat worden |
|
|
|