|
|
Eide
|
|
|
@PA Ik ben daar laatst nog voor aan het nazoeken geweest maar voor zover ik heb kunnen nagaan staat het 1e gewoon ingeschreven als representatief elftal voor de AFC Ajax, evenals de teams die in andere klasses uitkomen. Daarom mogen amateurs ook voor de betaalde tak uitkomen. Volgens mij is wat jij voorstelt niet mogelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je zegt net dat je KPN hebt.. Is ook een sponsor van Ajax.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zo was Philips ook jarenlang een hoofdsponsor bij Ajax inclusief skybox. De hoeveelheid gejank uit Eindhoven was altijd erg vermakelijk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'Aantal opzeggingen Feyenoord-fans bij Ziggo zal wel meevallen'
Volgens sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake zullen de dreigementen van Feyenoord-fans om hun Ziggo-abonnement op te zeggen geen waarheid worden. Het bedrijf maakte vandaag bekend de nieuwe sponsor te zijn van Ajax. Meerdere supportersverenigingen riepen hun leden op om hun abonnement bij Ziggo op te zeggen. 'Ik ben ervan overtuigd dat dat wel mee zal vallen', zegt Van den Wall Bake.
Feyenoord-supporters zorgden er vrijdagmiddag voor dat de klantenservice van de nieuwe hoofdsponsor overbelast was. Op Twitter moesten een hoop kleine brandjes geblust worden. 'Ziggo sponsor van 020. Wordt dus echt me abonnement opzeggen. Ziggo, je raakt sowieso klanten kwijt door dat vieze kk 020' en 'Ziggo hoofdsponsor 020. Gaat klanten kosten!'.
Volgens Van den Wall Bake zal het bij dreigementen blijven. 'Mensen reageren emotioneel op zo'n bericht, en dat is ook logisch. Emotie is de kracht van sport. Maar weinig mensen zullen het ook gaan doen: om een beetje in Feyenoord-termen te blijven zijn het vaak geen daden, maar woorden.' Baptiest Coopmans, beoogd CEO van Ziggo, bevestigd dat: 'Berichten over opzeggingen worden overdreven.'
Ziggo's voorganger, Aegon, verloor weinig klanten toen het bedrijf in 2008 hoofdsponsor werd. Van den Wall Bake: 'Ik weet dat er toentertijd slechts twee klanten waren die hun polis bij Aegon stop zetten. De emotionele reactie omzetten in handelen, wordt door heel weinig mensen gedaan. Opel (hoofdsponsor Feyenoord) en Philips (hoofdsponsor PSV) worden ook gewoon door iedereen gebruikt.'
Aegon-woordvoerder Christoph Linke bevestigt de negatieve reacties, maar kijkt met een goed gevoel terug op de periode als hoofdsponsor: 'Sport is emotie, en die negatieve reacties horen er dan ook bij. Je hebt in Nederland een heleboel supporters van Ajax, maar ook een heleboel tegenstanders. Wij zijn heel erg blij met de aandacht die er altijd was voor Ajax en Aegon.'
De deal die Ajax sloot met Ziggo is volgens de marketingdeskundige een hele goede: 'Met Ziggo haalt Ajax niet alleen een zak met geld binnen, maar ook een hoop kennis en kunde van media. Ziggo is onderdeel van Liberty, een mondiale speler op de entertainmentmarkt. Ajax is ook een mondiale speler, dus dat is heel goed voor de club. Ajax kan bijzonder blij zijn.'
Per jaar zal de Amsterdamse club acht miljoen krijgen, en wellicht een variabel bedrag van maximaal twee miljoen. Dat is minder dan Aegon, dat op jaarbasis tussen de tien en twaalf miljoen overmaakte. 'Toen moest Ajax meer inleveren. Nu komt Ziggo alleen op de shirts van het eerste elftal en Jong Ajax te staan. Voor de jeugdopleiding kan Ajax nog een aparte sponsor zoeken. Op die manier kunnen ze op hetzelfde bedrag als bij Aegon uitkomen.'
De jeugdopleiding is voor bedrijven heel interessant, denkt Van den Wall Bake. 'De Ajax-jeugdopleiding staat als heel positief bekend. Bedrijven die goodwill willen kweken, kunnen dat op die manier doen.' Dat kunnen volgens de expert allerlei bedrijven zijn: 'Verzekeringsmaatschappijen, computerbedrijven, electronica, iedereen kan op die manier een plusje aan zijn merk toevoegen.' Bron
------
Geen daden maar woorden. lijkt een prima nieuwe slogan voor Feyenoord. Past bij de prestaties van de afgelopen jaren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 november 2014 - 18:16 schreef Eide het volgende:@PA Ik ben daar laatst nog voor aan het nazoeken geweest maar voor zover ik heb kunnen nagaan staat het 1e gewoon ingeschreven als representatief elftal voor de AFC Ajax, evenals de teams die in andere klasses uitkomen. Daarom mogen amateurs ook voor de betaalde tak uitkomen. Volgens mij is wat jij voorstelt niet mogelijk. bv heeft de zondag lincentie van nv. nv heeft daarom ook geen zondag afdeling.
vandaar dat de prijzen dus ook voor de nv gelden. iederclub die een zondag prof licentie heeft, mag daarop ook een belofte team hebben.
de licentie waarop de bv speelt is dus eigenlijk van de nv. dus het klopt wat je zegt.
ziggo sponsort enkel de bv(prof afdeling) adidas sponsort nu de nv, geld ook voor de prof afdeling omdat de nv de meerderheid heeft in de aandelen.
nv zoekt nog een sponsor nv heeft een eigen organisatiestructuur(bestuursraad) nv krijgt dus een eigen sponsor.
nv en de bv delen enkel de jeugdopleiding maar dan doen er meer.
voor mensen die het niet weten wat nv en bv is. bv is Ajax 1 en jong Ajax, zit op de beurs. nv is de amateur tak, alle jeugd teams, vrouwen en zaterdag afdeling valt er onder.
wat is het verschil tussen feyenoord en excelsior? hun delen de jeugdopleiding, excelsior huurt goedkoop spelers van feyenoord. Feyenoord heeft enkel geen aandeel in excelsior
maar nv heeft de zondagafdeling naar de beurs gebracht. het zijn dus 2 verschillende ondernemingen. zaterdag afdeling mag ook promoveren naar jl, op religieuze redenen zien ze daar vanaf.
als het van de knvb niet mag, dan mag geen enkele samenwerking. nv kan enkel de koers wijzigen van de bv tijdens een aandeelhoudersvergadering |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote: Ik weet natuurlijk niet zoveel van Ajax als jij maar ik betwijfel het;-) |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 november 2014 - 19:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] bv heeft de zondag lincentie van nv. nv heeft daarom ook geen zondag afdeling. vandaar dat de prijzen dus ook voor de nv gelden. iederclub die een zondag prof licentie heeft, mag daarop ook een belofte team hebben. de licentie waarop de bv speelt is dus eigenlijk van de nv. dus het klopt wat je zegt. ziggo sponsort enkel de bv(prof afdeling) adidas sponsort nu de nv, geld ook voor de prof afdeling omdat de nv de meerderheid heeft in de aandelen. nv zoekt nog een sponsor nv heeft een eigen organisatiestructuur(bestuursraad) nv krijgt dus een eigen sponsor. nv en de bv delen enkel de jeugdopleiding maar dan doen er meer. voor mensen die het niet weten wat nv en bv is. bv is Ajax 1 en jong Ajax, zit op de beurs. nv is de amateur tak, alle jeugd teams, vrouwen en zaterdag afdeling valt er onder. wat is het verschil tussen feyenoord en excelsior? hun delen de jeugdopleiding, excelsior huurt goedkoop spelers van feyenoord. Feyenoord heeft enkel geen aandeel in excelsior maar nv heeft de zondagafdeling naar de beurs gebracht. het zijn dus 2 verschillende ondernemingen. zaterdag afdeling mag ook promoveren naar jl, op religieuze redenen zien ze daar vanaf. als het van de knvb niet mag, dan mag geen enkele samenwerking. nv kan enkel de koers wijzigen van de bv tijdens een aandeelhoudersvergadering Volgens mij haal je enkele dingen door elkaar. Ajax is naar de beurs gebracht. Het grootste aantal aandelen is in handen van de amateurvereniging Ajax. Ajax is een nv omdat de aandelen vrij te verhandelen zijn op de beurs. Bij een bv is dit niet mogelijk omdat daar de aandelen maar aan bepaalde personen of bedrijven verkocht mogen worden. Hoe het met de licenties zit zou ik niet weten. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 november 2014 - 19:38 schreef soccer het volgende:[..] Volgens mij haal je enkele dingen door elkaar. Ajax is naar de beurs gebracht. Het grootste aantal aandelen is in handen van de amateurvereniging Ajax. Ajax is een nv omdat de aandelen vrij te verhandelen zijn op de beurs. Bij een bv is dit niet mogelijk omdat daar de aandelen maar aan bepaalde personen of bedrijven verkocht mogen worden. Hoe het met de licenties zit zou ik niet weten. oke, dankje.
het is idd fout.
ik bedoelde met de nv de vereniging en met de bv het onderdeel wat op de beurs actief is
dat de bv nv heet was fout
dus voor.de gene die het wil lezen. voor bv moet je de nv ingedachten nemen en voor de nv moet je de vereniging ingedachten nemen
begrijpt iemand dit nog, anders zou ik de namen wel ff veranderen zo.
verder wat er in de post staat is wel juist, althans dat denk ik. of iemand dit nog geloofd is een tweede, na zo blunder.
maar bedankt dat je mij daar ff op wees |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Whahahahahahahaha geweldig!
De meesten die waarschijnlijk een grote bek hadden op internet zijn thuisgekomen en kwamen daar weer tot de ontdekking dat de vrouw des huizes de broek aanheeft!! Dus zitten nu allemaal weer stilletjes op de bank met hun ZIGGO-abonnement naar de televisie te gluren! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 november 2014 - 22:15 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Whahahahahahahaha geweldig! De meesten die waarschijnlijk een grote bek hadden op internet zijn thuisgekomen en kwamen daar weer tot de ontdekking dat de vrouw des huizes de broek aanheeft!! Dus zitten nu allemaal weer stilletjes op de bank met hun ZIGGO-abonnement naar de televisie te gluren! Of met hun KPN en denken pfoei, blij dat ik geen Ziggo heb ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Of met hun UPC denken blij te zijn zonder Ziggo.... Whahahahaha wat heerlijk dit.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ook dat....whahahahahahahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ach ja, misschien vinden die knieperts nog een leuke stream op hun Huaweij telefoon... Whahahahaha |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 07 november 2014 - 22:28 schreef remco k het volgende:[..] Ach ja, misschien vinden die knieperts nog een leuke stream op hun Huaweij telefoon... Whahahahaha ....of een brandje blussen met een Ajax haspel, scheelt weer een UEFA boete |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hehehehehehe, Lachen man, hier hou ik nou van...... |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Mensen die vanwege deze sponsor gaan overstappen. Hoe diep kun je zinken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Marianne trog is 11 kilometer diep....lager kan niet volgens mij |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Flikker al die kakkerlakken erin! Zijn er weer een paar minder! ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er is in ieder geval iemand met een gevoel voor humor mee vandoor gegaan ;)
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wij krijgen veel geld van ziggo, De rest stappen over naar telfort
Van veel euros op de bank, naar op de bank toekijken hoe Ajax verder groeit
Dat is de kwaliteit die ze gewend zijn, maar dan super voordelig |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
"De meesten die waarschijnlijk een grote bek hadden op internet zijn thuisgekomen en kwamen daar weer tot de ontdekking dat de vrouw des huizes de broek aanheeft!!"
Ervaringsdeskundige zie ik.
"Marianne trog is 11 kilometer diep....lager kan niet volgens mij"
Jawel hoor je kunt ook nog altijd Ajax supporter worden;-).
"of een brandje blussen met een Ajax haspel, scheelt weer een UEFA boete"
Ajax wc reiniger doet het ook goed. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
Maar nu zonder gein het is gewoon een hele goede deal voor Nederlandse begrippen. Ik denk dat dit ongeveer het plafond is wat er in Nederland betaald wordt.Of het iets oplevert voor Ziggo vraag ik me af. De naamsbekendheid hadden ze al. Maar dat denk ik van de meeste sponsorcontracten. Er zullen mensen opstappen en er zullen wat mensen overstappen, maar ik denk dat de meeste dat toch wel gedaan zouden hebben. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 08:20 schreef soccer het volgende:"De meesten die waarschijnlijk een grote bek hadden op internet zijn thuisgekomen en kwamen daar weer tot de ontdekking dat de vrouw des huizes de broek aanheeft!!" Ervaringsdeskundige zie ik. "Marianne trog is 11 kilometer diep....lager kan niet volgens mij" Jawel hoor je kunt ook nog altijd Ajax supporter worden;-). "of een brandje blussen met een Ajax haspel, scheelt weer een UEFA boete" Ajax wc reiniger doet het ook goed. Jep! Als je namelijk de reactie hebt gelezen van bedrijven die eerder hoofdsponsor zijn geweest van Ajax en toen ook werden geconfronteerd met boze reacties op internet, dan kan je veronderstellen dat de meesten enkel een grote bek hebben op internet maar indimmen wanneer ze thuiskomen en het de vrouw des huizes vertellen! Overigens zal Ziggo er geen traan om laten of er daadwerkelijk mensen vertrekken, maar dan raad ik diezelfde klanten wel aan om precies na te gaan welke producten of diensten sponsor zijn bij Ajax voordat ze ergens anders zichzelf aanmelden! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 08:24 schreef soccer het volgende:Maar nu zonder gein het is gewoon een hele goede deal voor Nederlandse begrippen. Ik denk dat dit ongeveer het plafond is wat er in Nederland betaald wordt.Of het iets oplevert voor Ziggo vraag ik me af. De naamsbekendheid hadden ze al. Maar dat denk ik van de meeste sponsorcontracten. Er zullen mensen opstappen en er zullen wat mensen overstappen, maar ik denk dat de meeste dat toch wel gedaan zouden hebben. Over het algemeen kan je veronderstellen dat Ajax er juist beter van wordt dan wat betreft de vorige deal. Ajax krijgt nu een jaarlijkse vergoeding van 8 miljoen euro met een variabel deel wat kan oplopen naar 10 miljoen wanneer bepaalde voorwaarden worden behaald. In geval van Aegon ging dit om 10 miljoen euro, dat kon oplopen naar 12 miljoen euro. Ajax heeft echter bedongen dat de jeugd en vrouwenafdeling een andere sponsor krijgt, waarvoor nog een bedrag van 3 tot 4 miljoen euro zal moeten worden betaald. Dus eigenlijk heeft Ajax geen verlies geleden op de sponsoring, maar juist winst!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 november 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gezien de afgelopen jaren verbaast het mij eigenlijk dat Ajax er een deal van 10 miljoen uit heeft weten te slepen. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Zeker niet om er ruimte in zit met een tweede partij boven het sponsorbedrag van Aegon uit te komen.
Ik vind het echt een bijzondere prestatie dat men zo iets voor elkaar heeft weten te boksen. Hulde aan Van der Sar en Kinsbergen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 10:24 schreef Eide het volgende:Gezien de afgelopen jaren verbaast het mij eigenlijk dat Ajax er een deal van 10 miljoen uit heeft weten te slepen. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Zeker niet om er ruimte in zit met een tweede partij boven het sponsorbedrag van Aegon uit te komen. Ik vind het echt een bijzondere prestatie dat men zo iets voor elkaar heeft weten te boksen. Hulde aan Van der Sar en Kinsbergen. Hahahaha dat plaatste ik net ook al! Overal lees ik dat Ajax minder gaat krijgen, maar als er een 2e sponsor voor de jeugd bijkomt, krijgt Ajax zelfs nog meer dan toen met Aegon. En geloof mij maar, die sponsor voor de jeugd en vrouwen komt er echt wel hoor! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 10:30 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hahahaha dat plaatste ik net ook al! Overal lees ik dat Ajax minder gaat krijgen, maar als er een 2e sponsor voor de jeugd bijkomt, krijgt Ajax zelfs nog meer dan toen met Aegon. En geloof mij maar, die sponsor voor de jeugd en vrouwen komt er echt wel hoor! En zelfs al komt die er niet is het prima, een goed doel op de shirts van de jeugd en dames zou Ajax zeker ook niet misstaan.
Ik ben trouwens ook prettig verrast dat een van de flexibele delen Europese prestaties betreft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 10:46 schreef Eide het volgende:[..] En zelfs al komt die er niet is het prima, een goed doel op de shirts van de jeugd en dames zou Ajax zeker ook niet misstaan. Ik ben trouwens ook prettig verrast dat een van de flexibele delen Europese prestaties betreft. Voor de jeugd verwachten ze binnen enkele weken resultaat. Als Van der Sar of Kingsbergen dat verkondigt verwacht ik zeker dat er iets zal gebeuren. Daarnaast heeft Ajax de afgelopen tijd een aantal prima partnercontracten afgesloten, dus overal gezien doet Ajax het wat betreft sponsoring gewoon keurig! Iets waar veel clubs in Nederland een puntje aan kunnen zuigen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 10:46 schreef Eide het volgende:[..] En zelfs al komt die er niet is het prima, een goed doel op de shirts van de jeugd en dames zou Ajax zeker ook niet misstaan. Ik ben trouwens ook prettig verrast dat een van de flexibele delen Europese prestaties betreft. Ik heb me verder nog niet verdiept in het contract van Ziggo met Ajax, maar kan jij aangeven wat de flexibele delen voor Europese prestaties precies oplevert?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 november 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Volgens mij is dat niet specifiek bekent gemaakt. Alleen dat er een prestatie gedreven deel in zit waar onder andere Europese prestaties onder vallen. Ik neem aan ook bijvoorbeeld het kampioenschap. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:02 schreef Eide het volgende:Volgens mij is dat niet specifiek bekent gemaakt. Alleen dat er een prestatie gedreven deel in zit waar onder andere Europese prestaties onder vallen. Ik neem aan ook bijvoorbeeld het kampioenschap. Ok bedankt! Veronderstel daarmee welke plaats Ajax in de competitie bereikt en in welk Europees toernooi ze dan terecht zullen komen. De CL zal meer opleveren aan naamsbekendheid en dergelijke. Daarnaast zal er eventueel ook meer betaald worden als Ajax eens de 2e ronde gaat bereiken! ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
|
|
|
|
moa
|
|
|
Jullie denken toch niet serieus dat er met uitzondering van een paar droeftoeters die direct na de bekendmaking begonnen te huilen over Ajax en Ziggo, dat er echt Feyenoord, Utrecht etc.. supporters serieus overwegen om over te stappen van kabelaar?
Als je al de kinderachtige opvatting hebt om over te gaan stappen kan het in het grootste gedeelte van het land niet eens, omdat er in veel gemeentes maar 1 kabelaar actief is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:06 schreef moa het volgende:Jullie denken toch niet serieus dat er met uitzondering van een paar droeftoeters die direct na de bekendmaking begonnen te huilen over Ajax en Ziggo, dat er echt Feyenoord, Utrecht etc.. supporters serieus overwegen om over te stappen van kabelaar? Als je al de kinderachtige opvatting hebt om over te gaan stappen kan het in het grootste gedeelte van het land niet eens, omdat er in veel gemeentes maar 1 kabelaar actief is. En dan roepen dat ze overstappen naar KPN!!! Whahaha blijkt ook een partner te zijn van Ajax! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Net een stukje in de Telgraaf gelezen: De grote baas van Liberty Global, John Malone, houdt ook wel van dit soort 1-2 tjes en zal dus niet nalaten om verder uit te breiden als de mogelijkheden zich voordoen met Ziggo als shirtsponsor van ajax1 en jong-ajax..... |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En dan roepen dat ze overstappen naar KPN!!! Whahaha blijkt ook een partner te zijn van Ajax! Ja ik ben voor Feyenoord, maar dat is idd. triest, Ajax en Feyenoord zijn clubs met een groot maatschappelijk draagvlak waardoor er logischerwijs 100en sponsors aan de club verbonden zijn waarvan een groot aantal landelijk opereren.
Opel, Metro, Adidas, RET, Heineken zijn bijv. grote sponsoren bij Feyenoord, als al het consumenten gedrag afgesteld gaat worden op welke clubvoorkeur je hebt kunnen we in elke stad wel een Feyenoord of Ajax Walmart gaan maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:09 schreef moa het volgende:[..] Ja ik ben voor Feyenoord, maar dat is idd. triest, Ajax en Feyenoord zijn clubs met een groot maatschappelijk draagvlak waardoor er logischerwijs 100en sponsors aan de club verbonden zijn waarvan een groot aantal landelijk opereren. Opel, Metro, Adidas, RET, Heineken zijn bijv. grote sponsoren bij Feyenoord, als al het consumenten gedrag afgesteld gaat worden op welke clubvoorkeur je hebt kunnen we in elke stad wel een Feyenoord of Ajax Walmart gaan maken. Uiteindelijk profiteren we allemaal als de concurrenten goede sponsoren vinden. Dat verruimt de mogelijkheden en drijft dus de concurrentie op. En die concurrentie hebben we gewoon keihard nodig om nog iets voor te stellen buiten onze eigen Eredivisie.
Maar stiekem hadden velen in Amsterdam gehoopt op een sponsor met wat meer internationale uitstraling. Dat hebben jullie toch beter voor elkaar. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 08:24 schreef soccer het volgende:Maar nu zonder gein het is gewoon een hele goede deal voor Nederlandse begrippen. Ik denk dat dit ongeveer het plafond is wat er in Nederland betaald wordt.Of het iets oplevert voor Ziggo vraag ik me af. De naamsbekendheid hadden ze al. Maar dat denk ik van de meeste sponsorcontracten. Er zullen mensen opstappen en er zullen wat mensen overstappen, maar ik denk dat de meeste dat toch wel gedaan zouden hebben. deal gaat naamsbekendheid opleveren. niet in nederland maar juist in het buitenland.
bedrijf wil groeien.
wellicht word alle upc afdelingen wel ziggo? weet jij veel wat de strategie van het bedrijf is |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:12 schreef Eide het volgende:[..] Uiteindelijk profiteren we allemaal als de concurrenten goede sponsoren vinden. Dat verruimt de mogelijkheden en drijft dus de concurrentie op. En die concurrentie hebben we gewoon keihard nodig om nog iets voor te stellen buiten onze eigen Eredivisie. Maar stiekem hadden velen in Amsterdam gehoopt op een sponsor met wat meer internationale uitstraling. Dat hebben jullie toch beter voor elkaar. Ik zou daar niet over in zitten, Ziggo is natuurlijk een naam die alleen in Nederland bekend is, maar het bedrijf achter Ziggo is internationaal actief en 1 van de grootste kabel maatschappijen ter wereld, daar zit dus genoeg geld :)
Ziggo zal wel nooit internationale allure krijgen omdat het vrij onwaarschijnlijk is dat Liberty Global nu met Ziggo de internationale markt op gaat. Maar met een omzet van straks +/- 2 miljard euro in Nederland hoeft Ajax zich geen zorgen te maken. Als Ajax positief in het nieuws komt en presteert kan Ziggo prima meegroeien met de ambities van Ajax. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:12 schreef Eide het volgende:[..] Uiteindelijk profiteren we allemaal als de concurrenten goede sponsoren vinden. Dat verruimt de mogelijkheden en drijft dus de concurrentie op. En die concurrentie hebben we gewoon keihard nodig om nog iets voor te stellen buiten onze eigen Eredivisie. Maar stiekem hadden velen in Amsterdam gehoopt op een sponsor met wat meer internationale uitstraling. Dat hebben jullie toch beter voor elkaar. Een grote naam met allure is natuurlijk mooi en staat fantastisch op het shirt, ik hoor zelfs van een aantal Ajax supporters dat ze het 2014/15 shirt van Feyenoord mooier vinden dan dat van Ajax mede vanwege het mooie Opel logo.
Maar aan het eind van de rit gaat het om de centen, en in dat opzicht is dit natuurlijk een goede deal voor Ajax. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 10:24 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Over het algemeen kan je veronderstellen dat Ajax er juist beter van wordt dan wat betreft de vorige deal. Ajax krijgt nu een jaarlijkse vergoeding van 8 miljoen euro met een variabel deel wat kan oplopen naar 10 miljoen wanneer bepaalde voorwaarden worden behaald. In geval van Aegon ging dit om 10 miljoen euro, dat kon oplopen naar 12 miljoen euro. Ajax heeft echter bedongen dat de jeugd en vrouwenafdeling een andere sponsor krijgt, waarvoor nog een bedrag van 3 tot 4 miljoen euro zal moeten worden betaald. Dus eigenlijk heeft Ajax geen verlies geleden op de sponsoring, maar juist winst! Ik ben bang dat je die 3 of 4 miljoen iets te hoog inschat. Ik denk dat de gemiddelde eredivieclub dat zelfs nog niet heeft. Maar goed de toekomst zal het uitwijze. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:07 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En dan roepen dat ze overstappen naar KPN!!! Whahaha blijkt ook een partner te zijn van Ajax! Volgens mij was het een sponsor van Ajax. En is er huwai of iets dergelijks voor in de plaats gekomen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens liggen er nu ook veel meer mogelijkheden met een eigen zender, en dus meer media bekendheid in de jeugdopleiding.. Wat er in Nederland weer voor zou kunnen zorgen dat meer jeugd voor Ajax kiest, simpelweg omdat ze het veel en vaak langs horen en zien komen.. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:12 schreef Eide het volgende:[..] Uiteindelijk profiteren we allemaal als de concurrenten goede sponsoren vinden. Dat verruimt de mogelijkheden en drijft dus de concurrentie op. En die concurrentie hebben we gewoon keihard nodig om nog iets voor te stellen buiten onze eigen Eredivisie. Maar stiekem hadden velen in Amsterdam gehoopt op een sponsor met wat meer internationale uitstraling. Dat hebben jullie toch beter voor elkaar. Denk je echt dat een sponsor door Feyenoord of Ajax te sponseren in het buitenland meer naamsbekendheid en dus meer marktaandeel krijgt? De kans zal bij Ajax groter zijn maar is dan nog miniem. Kijk naar Aegon die wilde door mee te liften op de naam van Ajax voet aan de grond krijgen in china. Dit is niet gelukt en volgens mij hebben ze zelfs hun activiteiten afgebouwd of zijn ze aan het afbouwen. Wat verder aan verkopen van shirts ed in die landen betreft,zo'n chinees jongetje zal eerder een shirt van real of barca kopen met Ronaldo of Messi erop dan een shirtje van Ajax of Feyenoord met Klaassen of Clasie erop. Helaas maar het is niet anders. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:36 schreef remco k het volgende:Overigens liggen er nu ook veel meer mogelijkheden met een eigen zender, en dus meer media bekendheid in de jeugdopleiding.. Wat er in Nederland weer voor zou kunnen zorgen dat meer jeugd voor Ajax kiest, simpelweg omdat ze het veel en vaak langs horen en zien komen.. Kan dat met het contract met Fox? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: De eigen wedstrijden waarschijnlijk niet. Maar de jeugd en dames zijn niet vastgelegd aan FOX...
Het is ook maar een idee, maar weet wel dat Ajax ooit eens bezig is geweest of heeft uitgesproken het wel interessant te vinden.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 november 2014 - 11:33 schreef soccer het volgende:[..] Volgens mij was het een sponsor van Ajax. En is er huwai of iets dergelijks voor in de plaats gekomen. Nee hoor, KPN is nog steeds een partner van Ajax. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Wat zal het lokkertje van Ziggo worden om over te stappen, ik heb nu KPN |
|
|
|