BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Sevilla (Europa League: donderdag 27 november 2014, 19:00); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 21:11   quote  deeplink  
Hoppa
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - donderdag 27 november 2014 - 21:12   quote  deeplink  
Hop hop overwinteren. Nu geen trammelant in Luik hopelijk.
PieterBos
 PieterBos - donderdag 27 november 2014 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:52 schreef Vincent1970 het volgende:
Had verdomme 4-0 moeten worden. Waar gaat dit heen..
azijnzeiker
Milo
 Milo - donderdag 27 november 2014 - 21:15   quote  deeplink  
Helemaal naar de klote!! jaaaaaa !!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 27 november 2014 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:15 schreef Milo het volgende:
Helemaal naar de klote!! jaaaaaa !!!
precies, zit hier keihard een appel en twee mandarijntjes te eten!
Barabas
 Barabas - donderdag 27 november 2014 - 21:18   quote  deeplink  
Ha!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 27 november 2014 - 21:23   quote  deeplink  
Kazim-Richards heeft nog geen schot gelost vandaag, maar dit was wel zijn vierde assist in vijf wedstrijden #feysev

In de Eredivisie krijgt Feyenoord al by far het minste schoten tegen, maar de spitsen van Sevilla hebben er zelfs niet eén gelost vandaag.
rcrd
 rcrd - donderdag 27 november 2014 - 21:23   quote  deeplink  
Ik zit het eerste doelpunt te kijken met spaans commentaar, hoor ik hem iets zeggen over de '' equipe van feyenoord vergeleken met 2 maanden geleden is veel beter, er staat nu een toornstra type fabregas/xavi''

Overdrijven is ook een vak maar vond het leuk om even te vermelden.

Edit: realiseer me nu dat die toen ook meedeed. Kwam in grote lijnen daar op neer. :))))))0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 november 2014 door rcrd --
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 27 november 2014 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:13 schreef PieterBos het volgende:

[..]

azijnzeiker
Bedoelde het positief vriend.
van geil
 van geil - donderdag 27 november 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:23 schreef Stylzz het volgende:
Kazim-Richards heeft nog geen schot gelost vandaag, maar dit was wel zijn vierde assist in vijf wedstrijden #feysev

In de Eredivisie krijgt Feyenoord al by far het minste schoten tegen, maar de spitsen van Sevilla hebben er zelfs niet eén gelost vandaag.
Jawel.Redding Vermeer met de vuisten
Stylzz
 Stylzz - donderdag 27 november 2014 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:25 schreef van geil het volgende:

[..]

Jawel.Redding Vermeer met de vuisten
De spitsen....
van geil
 van geil - donderdag 27 november 2014 - 21:27   quote  deeplink  
ok.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 27 november 2014 - 21:29   quote  deeplink  
Ik krijg steeds meer respect voor van Beek, Kongolo en Vermeer !! Weer de nul gehouden
Barabas
 Barabas - donderdag 27 november 2014 - 21:31   quote  deeplink  
Hoog niveau
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 27 november 2014 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:07 schreef rcrd het volgende:

[..]

Zeker maar even relativeren, na het vertrek van alle verdedigende internationals had je toch nooit zon jong & sterk koppel verwacht.
Ik ben benieuwd hoelang we van deze gasten kunnen genieten ...
van geil
 van geil - donderdag 27 november 2014 - 21:32   quote  deeplink  
Vanavond respect voor allemaal.
gevochten als leeuwen.
ik heb maar een minpuntje,
en dat is de voorzichtigheid van Fred.
Had moeten wisselen voor de overwinning.
niet laten staan om te overleven.
t pakte goed uit, maar normaliter graaf je je graf.
voor de rest n TOPAVOND
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 27 november 2014 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax en PSV hebben ook allebei aan een punt genoeg. Moet lukken en dan staan we met onze traditionele top bij de laatste 32. Alleen jammer dat jullie dan als nummer 2 doorgaan en Ajax als 4 slechtste nummers 3. Daardoor loot je of een club uit de Champions league van de 4 beste nummers 3 of een nummer 1 uit de poule
Boeien!! We zijn allang blij dat we overwinteren ... wat maakt het dan uit wie de tegenstander wordt.
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 27 november 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nu jullie dadelijk. Net als Feyenoord elke wedstrijd alles geven en dan win je gewoon!
Het probleem bij PSV zit helaas achterin ... dus de goals vallen vanzelf wel!
van geil
 van geil - donderdag 27 november 2014 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:36 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Het probleem bij PSV zit helaas achterin ... dus de goals vallen vanzelf wel!
2-2 al daar
legrande
 legrande - donderdag 27 november 2014 - 21:39   quote  deeplink  
Zo net thuis ben nog aan het bijkomen wat een sfeertje. ALLEREERST COMPLIMENTEN VOOR HET WAANZINNIGE SPANDOEK WAT EEN MOOI WAANZINNIG SPANDOEK. ZAT ER RECHT TEGENOVER OP VAK j. NOG NOOIT WAS HET ZO MOOI. OH WAT HOU IK VAN DIE CLUB. NIET ALTIJD EVEN MOOI MAAR WAT EEN HEERLIJK GEVOEL. NA AFLOOP BLEEF ECHT BIJNA HET HELE STADION NOG MINUTENLANG VOL. kippenvel. HEERLIJK EN NU ZONDAG psv. IK MOEST WEER TERUGDENKEN AAN 1970 TOEN WE DE 2E RONDE VAN MILAAN WONNEN. BEN NOG AAN HET PUFFEN. sLAAP VOORLOPIG NOG NIET.
van geil
 van geil - donderdag 27 november 2014 - 21:46   quote  deeplink  
:):):)
legrande
 legrande - donderdag 27 november 2014 - 21:49   quote  deeplink  
PSV is achterin ook kwetsbaar Nu na 41 minuten staan ze 3-2 achter tegen Estoril toch ook geen hoogvlieger
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 27 november 2014 - 22:01   quote  deeplink  
Lang geleden dat je echt kon zeggen: wat was dit verdiend.
Grote prestatie met aanzien.
Topteam!
En uitstekend uitgespeeld in laatste 10 minuten.
Milo
 Milo - donderdag 27 november 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:16 schreef Stylzz het volgende:

[..]

precies, zit hier keihard een appel en twee mandarijntjes te eten!
Hahaha. ...
R()b
 R()b - donderdag 27 november 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:39 schreef legrande het volgende:
ALLEREERST COMPLIMENTEN VOOR HET WAANZINNIGE SPANDOEK WAT EEN MOOI WAANZINNIG SPANDOEK.
Ja echt fantastisch gemaakt, kunnen we met z'n allen in De Kuip slapen, mooiste dekbed hebben we al!
MMM
 MMM - donderdag 27 november 2014 - 22:25   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Wat een geweldige avond, geweldige sfeer, 2 geweldige goals, geweldige uitslag! Zo ongelooflijk trots.

Fantastisch!!!

Alleen de scheidsrechter was bedroevend slecht zeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 november 2014 door MMM --
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 27 november 2014 - 22:33   quote  deeplink  
Ik ben blij :)
R()b
 R()b - donderdag 27 november 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Iedereen nog wakker?
En vol van de adrenaline :D
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 27 november 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Treinreis naar huis, moet nog wel ff wakker blijven ;)
ras
 ras - donderdag 27 november 2014 - 22:56   quote  deeplink  
Wat een geweldige avond met echt een topwedstrijd. Echt uitstekend met wilskracht en nu echt de wil om te winnen.Iedereen vocht voor elkaar zoals het moet. Klasse feyenoord zo moet het en ga zo door. Geen woorden maar daden leve feyenoord één !!!
Els
 Els - donderdag 27 november 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Topavond.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 27 november 2014 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:31 schreef Stylzz het volgende:
ik word gek van die scheids.
Joh, jij ook al..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 november 2014 - 00:33   quote  deeplink  
FEYENOORD OVERWINTERT IN EUROPA NA STUNT TEGEN SEVILLA

s2fq0p.jpg

Feyenoord heeft dankzij een stunt tegen Sevilla FC al in de voorlaatste groepswedstrijd van de Europa League een plaats bij de laatste 32 in het toernooi veilig gesteld. Op een avond die zal worden bijgeschreven bij enkele van de meest gedenkwaardige in de recente clubhistorie zorgden doelpunten van Jens Toornstra en Karim El Ahmadi voor een 2-0 overwinning op de Spaanse topclub. Feyenoord neemt daardoor de koppositie in Groep G over van Sevilla en verzekerde zich daarmee voor het eerst in tien jaar tijd van Europese overwintering.

In de aanloop naar de voorlaatste speelronde in de Europa League was het Sevilla-coach Unai Emery niet ontgaan dat Feyenoord sinds de uitwedstrijd in Spanje (2-0) een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Emery sprak een dag voor de wedstrijd lovend over het elftal van zijn collega Fred Rutten en zag donderdag met eigen ogen dat zijn inschatting een juiste was geweest.

2e14wzp.jpg

Waar Feyenoord in Sevilla bij rust al tegen een 2-0 achterstand aan keek doordat de ploeg twee keer niet scherp was bij vrije trappen tegen, kwamen de Spanjaarden in de eerste helft in De Kuip tot geen enkele serieuze doelpoging. Dat was voor een groot deel de verdienste van Feyenoord. Hoewel de bezoekers met veel druk naar voren speelden, raakte Feyenoord vrijwel geen moment in paniek en trok met bij vlagen goed voetbal het initiatief naar zich toe.

Desondanks was het aantal doelpogingen van het elftal van Rutten bij rust makkelijk op één hand te tellen. Sevilla hoefde alleen tegen het eind van de eerste helft even de billen bij elkaar te knijpen, toen Karim El Ahmadi naast het doel opdook, maar vervolgens een voorzet afleverde die niet accuraat genoeg was. Doelman Sergio Rico werd daarop voor het eerst op de proef gesteld toen Jordy Clasie de afvallende bal op zijn slof nam.

2m7xmr4.jpg

Omdat ondertussen in de andere groepswedstrijd HNK Rijeka op 2-0 voorsprong was gekomen tegen tien man van Standard Luik, was bij rust al min of meer duidelijk dat winst op Sevilla zou betekenen dat Feyenoord zich direct zou plaatsen voor de laatste 32 in de Europa League. De ontlading in De Kuip was zodoende enorm toen Toornstra vroeg in de tweede helft zorgde voor een voorsprong. Hij kon de bal in relatieve vrijheid binnen schieten nadat de verdediging van Sevilla uit elkaar was gespeeld dankzij een combinatie tussen Kazim-Richards, El Ahmadi en Boëtius.

Sevilla-coach Emery greep vrijwel direct in, door met Carlos Bacca en Gerard Deulofeu twee van zijn sterspelers in te brengen. Het resultaat was meteen zichtbaar, te meer omdat Sevilla tenminste een punt nodig had om de koppositie te handhaven en zodoende de druk steeds verder opvoerde.

5ch91w.jpg

Het gevolg was dat de ruimtes achter de Spaanse defensie steeds groter werden. Feyenoord leek daar halverwege de tweede helft al van te profiteren toen de sterk spelende Lex Immers met een knappe dieptepass Boëtius wegstuurde. De aanvaller kwam oog in oog met keeper Rico, maar schoof de bal vervolgens in het zijnet.

Hoewel Feyenoord even eerder nog goed weg was gekomen toen een tegendoelpunt van Stéphane Mbia werd afgekeurd wegens buitenspel, viel tien minuten voor tijd alsnog de beslissing. Karim El Ahmadi schoot toen een afvallende bal met een fraaie boog over de Spaanse doelman, waarmee Europese overwintering echt binnen handbereik was.

Voor het legioen was dat doelpunt het teken om alvast voorzichtig een feestje te vieren. Dat feest barstte pas echt los toen het eindsignaal klonk en stadionspeaker Peter Houtman bekend maakte dat door een overwinning van HNK Rijeka op Standard Luik Europese overwintering voor Feyenoord een feit was.

2i7tszo.jpg

Feyenoord Sevilla FC 2-0

Scoreverloop:
55 1-0 Toornstra
81 2-0 El Ahmadi

Scheidsrechter: Vinčič (Slo)

Geel: Van Beek, Kazim-Richards, El Ahmadi, Boëtius (Feyenoord), Arribas, Krychowiak (Sevilla FC)

Opstellingen
Feyenoord: Vermeer; Boulahrouz, Van Beek, Kongolo, Nelom; Clasie, Immers, El Ahmadi; Toornstra, Kazim-Richards en Boëtius.
Sevilla FC: Rico; Coke, Arribas, Carriço, Kolo; Reyes (81Vitolo), Krychowiak, Mbia, Suárez (61 Deulofeu); Aspas (61 Bacca) en Gameiro.

25p0qk2.jpg

STATISTIEKEN
FEYENOORD
54 % Balbezit
0 Hoekschoppen
2 Buitenspel
25 Inworpen
19 Vrije trappen
11 Doelpogingen
24 Overtredingen
4 Gele Kaarten
0 Rode Kaarten

SEVILLA FC
46% Balbezit
4 Hoekschoppen
7 Buitenspel
24 Inworpen
24 Vrije trappen
7 Doelpogingen
12 Overtredingen
1 Gele Kaarten
0 Rode Kaarten

27-11-14 Samenvatting Feyenoord - Sevilla FC
http://www.dailymotion.com/video/x2b8c6s_27-11-14-samenvatting-feyenoord-sevilla-fc_sport

2r7tumg.jpg
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

Jens Toornstra Goal - Feyenoord vs Sevilla 2-0 (Europa League 2014)

(http://youtu.be/UHkiukKWBlo)

Feyenoord vs Sevilla 2-0 Karim El Ahmadi Amazing Goal 27/11/2014

(http://youtu.be/lTo0G6R0FM8)

Opkomst Feyenoord-Sevilla 2-0

(http://youtu.be/RYwyJnbDFWA)

Mijn Feyenoord tijdens Feyenoord-Sevilla

(http://youtu.be/nG4yeMcSu74)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 november 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 november 2014 - 00:53   quote  deeplink  
Die glimlach blijft nog wel ff..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 november 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 november 2014 - 01:26   quote  deeplink  
Rotterdam laat supporters Sevilla niet de stad in

afartc.jpg

Ruim honderd supporters van voetbalclub Sevilla zijn vanavond in Rotterdam aangehouden omdat ze de stad in wilden zonder kaarten voor de wedstrijd. Ze kregen ieder een boete van 50 euro.

De 107 Spanjaarden waren met bussen op weg naar Rotterdam. De politie heeft de bussen bij de Van Brienenoordbrug van de weg gehaald. De supporters werden naar een politiebureau gebracht en moesten daar een paar uur blijven.
Onrust

Woensdagavond had dezelfde groep Sevilla-supporters in Brussel problemen veroorzaakt. De politie wilde een herhaling in Rotterdam voorkomen. De voetbalfans zijn om 21.00 uur weer op de bussen gezet en richting Spanje gestuurd.
Bron:NOS
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 november 2014 - 01:27   quote  deeplink  
"Wij wisten van de ontwikkeling van Feyenoord"

16gmzxu.jpg

Unai Emery kan niet begrijpen dat Sevilla met 2-0 verloor bij Feyenoord. De titelhouder moet hierdoor het laatste groepsduel op eigen veld winnen van Rijeka om de knock-outfase te bereiken.

"We waren ongeslagen, maar wisten van de ontwikkeling van Feyenoord. Het was bekend dat ze sterk zijn. In de eerste helft was ik tevreden, maar dat veranderde na de openingstreffer en het werd nog moeilijker toen ons een reglementaire goal werd onthouden", aldus Emery tegenover het ANP.

De coach probeert nu snel de knop om te zetten. "Ik wijt dit niet aan de instelling van het team, want ze probeerden het wel degelijk. Het is lastig om na een nederlaag de geloofwaardigheid te behouden. Maar we moeten blijven vechten. Sommige spelers debuteerden in Europa, sommigen moeten ervaring opdoen door te spelen."
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 november 2014 - 02:15   quote  deeplink  
214avkk.jpg
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 28 november 2014 - 02:57   quote  deeplink  
Kop van Marca: El Sevilla se ahoga en La Bañera (Sevilla verdrinkt in De Kuip)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 november 2014 door T-FeYeN00rD --
R()b
 R()b - vrijdag 28 november 2014 - 06:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 02:57 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Kop van Marca: El Sevilla se ahoga en La Bañera (Sevilla verdrinkt in De Kuip)
Haha heerlijk.
Net nog even lang naar de stand gekeken, onwerkelijk en te bizar maar... oh zo lekker :D
jan366
 jan366 - vrijdag 28 november 2014 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:13 schreef PieterBos het volgende:

[..]

azijnzeiker
He pisnicht heb je nix beters te melden dan azijnzeiker,zeker ook een dubbel account hahaha
WMG
 WMG - vrijdag 28 november 2014 - 08:11   quote  deeplink  
PISVEE GAAT ZONDAG NAT, MAAR DAT ZIJN ZE GEWEND hahaha
WMG
 WMG - vrijdag 28 november 2014 - 08:22   quote  deeplink  
Heeft iemand trouwens een fatsoenlijke foto van het immense spandoek voor me ajb?
Els
 Els - vrijdag 28 november 2014 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:04 schreef Barabas het volgende:

[..]

Is er met de loting nog een voordeel te halen bij groepswinst?
Ja, scheelt volgens mij wel met de loting. En als groepswinnaar krijg je 4 ton, als nr 2 2 ton.
Appie53
 Appie53 - vrijdag 28 november 2014 - 09:30   quote  deeplink  
Trots!!! Kippevel. Mijn eerste kippevel moment was toen we Eurocup1 wonnen, nu vele vele jaren later voel ik me weer TROTS op m'n club, eindelijk weer na vele moeilijke jaren van ellende.
Nu niet meer zeuren over Kazim, Immers, Rutten enz, JUICHEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 28 november 2014 - 09:55   quote  deeplink  
Het was niet Kazim wat ik voorspelde maar wat ben ik blij
het gevoel was weer even terug toe we de beker met de grote oren wonnen
Vincent1970
 Vincent1970 - vrijdag 28 november 2014 - 09:58   quote  deeplink  
Ik verwacht nu geen huldiging.
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 28 november 2014 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 08:42 schreef Els het volgende:

[..]

Ja, scheelt volgens mij wel met de loting. En als groepswinnaar krijg je 4 ton, als nr 2 2 ton.
Ja je krijgt geen nummer één van een andere poule geloof ik
legrande
 legrande - vrijdag 28 november 2014 - 10:11   quote  deeplink  
Net weer even de samenvatting bekeken hier. Kippenvel echt kippenvel en nogmaals wat een spandoek fantastisch. Da tegen de cuphouder. Het had zelfs 4-0 moeten zijn. Bedankt Feyenoord en Legioen voor eindelijk weer een fantastisch ouderwetse avond. Goh wat heb ik weer genoten.
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 28 november 2014 - 10:22   quote  deeplink  
Hallo grote KENNER wat vond jij er van
was het gezellig in vak T
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 28 november 2014 - 10:53   quote  deeplink  
Toen dat spandoek naar beneden kwam had ik direct al het gevoel dat we zouden gaan winnen. Eigenlijk hadden we daar al gewonnen, schitterend spandoek: complimenten aan de makers, super!

en de wedstrijd was ook best leuk!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Sevilla (Europa League: donderdag 27 november 2014, 19:00); 2 - 0









0.0106968