|
|
remco k
|
|
|
Inmiddels zijn we 12 speelrondes onderweg..
En eerlijk gezegd ben ik wel verrast door het verschil ten opzichten van vorig jaar..
Vorig seizoen:
Huig seizoen:
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
We hebben nu met een voor de winterstop makkelijker programma dan vorig jaar 7 punten meer dan afgelopen seizoen.. 5 goals meer gemaakt, 1 goal minder tegen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
het gaat ons dus voor de wind.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nou inderdaad.. Wauw verschil in punten zeg |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik vind het eigenlijk beter gaan dan ik verwacht had. Persoonlijk ben ik wel tevreden met de progressie die je nu ziet. Toen we nog niet begonnen waren sprak ik al uit dat ik verwachtte dat het dit jaar tussen PSV en Ajax zal gaan. Daar ziet het nu wel naar uit. Dat verbaast me eigenlijk niet.
Toch hoop ik wel dat we nog een versterking krijgen op bepaalde posities. Milik zijn progressie doet me deugd. Spelers als Moisander en Sigthorsson brengen het resultaat in gevaar, daarom hoop ik dat ze in de winter verkocht worden. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Is niet eerlijk vergelijken. Want vorig jaar stond PSV gelijk in punten en Feyenoord en Twente 1 punt boven ons. En dit jaar staat PSV 4 punten boven ons. Dus is het appels met peren vergelijken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 november 2014 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 19:38 schreef Ztjes het volgende:Is niet eerlijk vergelijken. Want vorig jaar stond PSV gelijk in punten en Feyenoord en Twente 1 punt boven ons. En dit jaar staat PSV 4 punten boven ons. Dus is het appels met peren vergelijken. Wat lul jij nou dan? Dit zijn toch feiten? Hetzelfde feit als vorig jaar na 12 speelrondes. Hier valt weinig meer van te maken vriend |
|
|
|
|
MBB
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 19:38 schreef Ztjes het volgende:Is niet eerlijk vergelijken. Want vorig jaar stond PSV gelijk in punten en Feyenoord en Twente 1 punt boven ons. En dit jaar staat PSV 4 punten boven ons. Dus is het appels met peren vergelijken. Waarom niet te vergelijken? Ooit van statistiek gehoord? De eerste 12 wedstrijden tov vorig jaar. Kortom, prima te vergelijking. En ik ben het ermee eens dat we er beter voor staan dan vorig jaar. PSV staat er daarentegen ook veel beter voor. Gaat een spannende strijd worden! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 19:38 schreef Ztjes het volgende:Is niet eerlijk vergelijken. Want vorig jaar stond PSV gelijk in punten en Feyenoord en Twente 1 punt boven ons. En dit jaar staat PSV 4 punten boven ons. Dus is het appels met peren vergelijken. Het is helemaal geen appels met peren vergelijken. Hierin kun je niet eens naar anderen kijken maar alleen naar je eigen prestaties.. En die zijn op basis van punten veel beter dan vorig jaar..
En ja PSV doet het ook veel beter dan vorig jaar..
Als je zegt dat het niets zegt over wie er kampioen wordt heb je helemaal gelijk. Maar onze eigen prestaties zijn een stuk beter dan afgelopen seizoen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Blijkt ook onze selectie dus niet zo slecht als menigeen hier constant verkondigd..
En dan zijn er vorig seizoen ook nog een aantal wedstrijden met Eriksen en Alderweireld gespeeld.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 20:25 schreef remco k het volgende:[..] Het is helemaal geen appels met peren vergelijken. Hierin kun je niet eens naar anderen kijken maar alleen naar je eigen prestaties.. En die zijn op basis van punten veel beter dan vorig jaar.. En ja PSV doet het ook veel beter dan vorig jaar.. Als je zegt dat het niets zegt over wie er kampioen wordt heb je helemaal gelijk. Maar onze eigen prestaties zijn een stuk beter dan afgelopen seizoen.. Je moet de wedstrijden van dit seizoen gaan vergelijken met de wedstrijden van vorig seizoen. Bijvoorbeeld. Vorig jaar won je thuis van psv. Dit jaar verlies je. Vorig jaar verloor je thuis van Vitesse en dit jaar wonnen ze hem. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 20:29 schreef Brandje het volgende:[..] Je moet de wedstrijden van dit seizoen gaan vergelijken met de wedstrijden van vorig seizoen. Bijvoorbeeld. Vorig jaar won je thuis van psv. Dit jaar verlies je. Vorig jaar verloor je thuis van Vitesse en dit jaar wonnen ze hem. Klopt, maar ook dan doen we het goed. We hebben nu een relatief makkelijker programma dan vorig jaar tot aan de winterstop.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat een leuk topic, Remco! Voer voor discussie. Inderdaad staan we er niet slecht voor, wetende dat wij een behoorlijk zwaar programma achter de rug hebben, althans zwaarder dan PSV.
Ik heb de twaalf wedstrijden die wij dit seizoen hebben gespeeld afgezet tegen dezelfde tegenstanders een seizoen geleden. Omdat wij dit seizoen het gepromoveerde FC Dordrecht (thuis) hebben gehad, heb ik die wedstrijd vergeleken met die tegen het gedegradeerde NEC.
Vorig seizoen kwamen we tegen deze twaalf tegenstanders uit op 22 punten (doelsaldo 22-11) en dit seizoen dus op 26 punten (doelsaldo 28-14). Dat is dus al helemaal een bewijs dat we het beslist aardig doen! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 20:36 schreef remco k het volgende:[..] Klopt, maar ook dan doen we het goed. We hebben nu een relatief makkelijker programma dan vorig jaar tot aan de winterstop.. Is dat niet gelijk de rede dat we meer punten hebben? Zonder Moisander en Siggie wordt het nog beter. Maar kijk eens naar Psv tov. vorig jaar die hebben 11 punten meer dan vorig seizoen en 8 punten meer dan de koploper van vorig seizoen.
Als ik dat dan zie maken hun meer progressie ondanks dat eij meer middelen hebben financieel gezien. Wil niet zeuren of negatief doen hoor.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik ben het ermee eens dat Ajax een gemakkelijker programma heeft tot de winter. Gisteren ben ik een vergelijk gaan maken tussen Ajax en PSV welke wedstrijden ze nog moeten spelen.
Juist de wedstrijd van gisteren gaf mij een goed gevoel. omdat Cambuur een lastige tegenstander voor veel ploegen is. Ik denk dat Milik een speler is die gemakkelijker scoort en daar win je bepaalde wedstrijden mee die je met een Sjokthorsson niet zou winnen. We kunnen alleen nog maar beter worden ( tenzij belangrijke spelers geblesseerd zouden raken) en daarom ben ik wel tevreden gestemd op dit moment! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Ow ja en ze hebben 7 doelpunten meer mee en 3 minder tegen.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 21:16 schreef Bobby1972 het volgende:Ik ben het ermee eens dat Ajax een gemakkelijker programma heeft tot de winter. Gisteren ben ik een vergelijk gaan maken tussen Ajax en PSV welke wedstrijden ze nog moeten spelen. Juist de wedstrijd van gisteren gaf mij een goed gevoel. omdat Cambuur een lastige tegenstander voor veel ploegen is. Ik denk dat Milik een speler is die gemakkelijker scoort en daar win je bepaalde wedstrijden mee die je met een Sjokthorsson niet zou winnen. We kunnen alleen nog maar beter worden ( tenzij belangrijke spelers geblesseerd zouden raken) en daarom ben ik wel tevreden gestemd op dit moment! Inderdaad Siggie had die eerste van Milik never nooit gemaakt.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 21:14 schreef Hummel10 het volgende:[..] Is dat niet gelijk de rede dat we meer punten hebben? Zonder Moisander en Siggie wordt het nog beter. Maar kijk eens naar Psv tov. vorig jaar die hebben 11 punten meer dan vorig seizoen en 8 punten meer dan de koploper van vorig seizoen. Als ik dat dan zie maken hun meer progressie ondanks dat eij meer middelen hebben financieel gezien. Wil niet zeuren of negatief doen hoor.. Ik denk dat het moeilijk vergelijkbaar is omdat Ajax een in mijn ogen zwaarder programma heeft gehad in deze serie van 12 wedstrijden. Vandaar dat ik een vergelijk heb gemaakt van exact dezelfde tegenstanders van het vorige seizoen en diezelfde tegenstanders dit seizoen. Tot aan de komende winterstop heeft Ajax een wat lichter programma dan PSV. Het is niet ondenkbaar dat Ajax wat gaat inlopen op PSV. Althans dat hoop ik. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Precies Ronald; EFFECTIVITEIT that is the key! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een statistiek als deze toont ook aan hoe waanzinnig goed het seizoen van PSV tot nu toe is. Ik ben benieuwd hoe veel stabiliteit die ploeg ondertussen heeft. De meesten daar spelen toch al een behoorlijke periode samen.
Ajax doet het voor Ajax begrippen goed bij de seizoensstart. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 21:27 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat het moeilijk vergelijkbaar is omdat Ajax een in mijn ogen zwaarder programma heeft gehad in deze serie van 12 wedstrijden. Vandaar dat ik een vergelijk heb gemaakt van exact dezelfde tegenstanders van het vorige seizoen en diezelfde tegenstanders dit seizoen. Tot aan de komende winterstop heeft Ajax een wat lichter programma dan PSV. Het is niet ondenkbaar dat Ajax wat gaat inlopen op PSV. Althans dat hoop ik. Daarom allemaal natte vinger werk je kan gewoon niet nu al kijken of je er beter voorstaat dan vorig jaar. Alleen qua punten maar dat zegt eigenlijk ook maar heel weinig. . Pas na 36 wedstrijden kun je de balans opmaken.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 november 2014 - 02:02 schreef Eide het volgende:Een statistiek als deze toont ook aan hoe waanzinnig goed het seizoen van PSV tot nu toe is. Ik ben benieuwd hoe veel stabiliteit die ploeg ondertussen heeft. De meesten daar spelen toch al een behoorlijke periode samen. Ajax doet het voor Ajax begrippen goed bij de seizoensstart. Als ze onder teveel druk komen staan verliezen ze zichzelf nog wel erns. Maar er staat daar toch ook wel een aardig team. Het zal denk ik tot het einde tussen Psv en ons blijven gaan ven benieuwd. . |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Als je het vergelijkt met de daadwerkelijke clubs tegen wie er tot nu toe is gespeeld zijn er 2 punten extra behaald tegenover vorig seizoen:
|
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 10 november 2014 - 20:07 schreef Loetje het volgende:[..] Wat lul jij nou dan? Dit zijn toch feiten? Hetzelfde feit als vorig jaar na 12 speelrondes. Hier valt weinig meer van te maken vriend Mijn constatering is gewoon een feit. We staan er niet veel beter voor als vorig seizoen als je dezelfde wedstrijden met elkaar vergelijkt. Twee lijstjes met een aantal wedstrijden publiceren en daaruit zonder te kijken om welke wedstrijden er zijn gespeelt, zegt totaal niets. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 november 2014 - 07:51 schreef Boudewijn het volgende:Als je het vergelijkt met de daadwerkelijke clubs tegen wie er tot nu toe is gespeeld zijn er 2 punten extra behaald tegenover vorig seizoen: Klik op een kolom voor extra informatie ]
Nou ja twee punten is toch ook progressie? ;-)
Voornaamste reden dat het voetbal nu leuker om te kijken is voor mij toch echt El Ghazi. Hij gaat tenminste altijd vooruit iets wat we nodig hadden. Met Milik erbij wordt die drang alleen maar groter want er kan weer gekozen worden voor een snelle bal naar voren inplaats van altijd maar breed. Nog mooier zal zijn Milik---Zivkovic---Ghazi dan zijn we echt niet meer te stoppen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2014 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het voordeel is dat Ajax alleen maar beter wordt en meer scoort dus het gaat gewoon de goede kant op. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Goede topic Remco. Dit bevestigd namelijk wat ik aan het begin van dit seizoen al zei: de kampioen zal dit seizoen veeeeeeel meer punten moeten halen dan de kampioen van de laatste seizoenen om kampioen te worden. En wat jij terecht aan het begin van het seizoen hebt opgemerkt Remco. We moeten niet gelijk al Milik af gaan branden of gaan oordelen, maar hem een eerlijke kans geven. Ik was nogal sceptisch over zijn aantrekken, omdat hij niets bij Bayer Leverkusen en FC Augsburg had gepresteerd. Ik ben de eerste die dan ook zijn ongelijk zal toegeven. Want deze jongen kan echt heel goed voetballen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 november 2014 - 07:35 schreef Hummel10 het volgende:[..] Daarom allemaal natte vinger werk je kan gewoon niet nu al kijken of je er beter voorstaat dan vorig jaar. Alleen qua punten maar dat zegt eigenlijk ook maar heel weinig. . Pas na 36 wedstrijden kun je de balans opmaken.. Nou, het is bepaald geen natte vingerwerk, wanneer je de vergelijkbare wedstrijden in ogenschouw neemt. Dus dezelfde tegenstanders met elkaar vergelijkt. Slechts één wedstrijd leent zich naar niet voor en dat is de thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht, dat vorig seizoen nog in de Jupiler League speelde. Ter vergelijking heb ik (dan maar) de wedstrijd genomen tegen het gedegradeerde NEC Nijmegen. Alle andere wedstrijden kun je gewoon heel erg goed spiegelen. Zodoende kom ik (en Boudewijn, die op een plus van 2 komt, wellicht door de wedstrijd tegen Dordt) op een plus van 4 punten en een wat beter doelsaldo (plus 3).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 november 2014 - 07:51 schreef Boudewijn het volgende:Als je het vergelijkt met de daadwerkelijke clubs tegen wie er tot nu toe is gespeeld zijn er 2 punten extra behaald tegenover vorig seizoen: Klik op een kolom voor extra informatie Volgens mij hebben we tegen clubs gespeeld die vorig jaar helemaal niet meededen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Alleen FC Dordrecht toch? Maar ja we hebben vorig seizoen ook gespeeld tegen clubs die gedegradeerd zijn. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Dat staat er dan ook bij vermeld als je op de vergelijking klikt:
(1*) = Bij clubs die in het te vergelijken seizoen niet in de competitie meededen wordt het aantal behaalde punten in de wedstrijd uit het huidige seizoen meegenomen voor de berekening |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 november 2014 - 18:02 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dat staat er dan ook bij vermeld als je op de vergelijking klikt: (1*) = Bij clubs die in het te vergelijken seizoen niet in de competitie meededen wordt het aantal behaalde punten in de wedstrijd uit het huidige seizoen meegenomen voor de berekening Ik klikte op de laatste en wordt gelijk "snuggere" genoemd ;-( |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Lekker joch he, die Boudewijn.... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar wel grappig dus. Volgens velen hebben we verschrikkelijk veel kwaliteit ingeleverd. Hebben we een waardeloos beleid. Is Marc een achterlijke manager.
Maar feitelijk doen we het dus gewoon beter dan afgelopen jaar. En is onze selectie dus ook beter dan afgelopen jaar. Dat zijn immers de jongens die het doen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 november 2014 - 14:15 schreef remco k het volgende:Maar wel grappig dus. Volgens velen hebben we verschrikkelijk veel kwaliteit ingeleverd. Hebben we een waardeloos beleid. Is Marc een achterlijke manager. Maar feitelijk doen we het dus gewoon beter dan afgelopen jaar. En is onze selectie dus ook beter dan afgelopen jaar. Dat zijn immers de jongens die het doen. Wij zijn het helemaal eens! Alleen hoop ik wel, dat het leuker wordt om naar te kijken. Dat niveau mag van mij wel wat omhoog. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Natuurlijk kan het nog een stuk beter. Maar ik vind het met spelers als El Ghazi en Andersen al wel een heel stuk leuker om naar te kijken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 15 november 2014 - 14:19 schreef remco k het volgende:Natuurlijk kan het nog een stuk beter. Maar ik vind het met spelers als El Ghazi en Andersen al wel een heel stuk leuker om naar te kijken. Absoluut waar. En dan hebben we ook nog Kishna wiens, mits in goeden doen (en dat komt heus wel weer) spel ook een lust voor het oog is. Plus de rentree, na de winterstop, van Viktor Fisher. Ik kijk ernaar uit. Het kan alleen maar aantrekkelijker worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Leuk plaatje..
Flink verschil in totaal aantal punten trouwens.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is inderdaad een interessant plaatje! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Kennen we daar een extra prijs voor krijgen? ;-) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Wat is hier zo bijzonder aan dan? Volgensmij is dit vrij logisch als je alleen maar kampioen bent geworden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
NIet bijzonder, maar een groter verschil dan ik dacht.. |
|
|
|