|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Van der Sar incasseert in totaal 12 miljoen euro vast en 2 miljoen variabel per jaar
De directie van Ajax heeft het sponsorplaatje rond. Nadat vorige week vol trots de nieuwe hoofdsponsor Ziggo werd gepresenteerd, is ook de volgende grote vis binnengehaald. ABN Amro verbindt zich aan De Toekomst en sponsort voor 2,5 miljoen euro per jaar de jeugdopleiding van Ajax.
Duidelijk is dat directeur marketing Edwin van der Sar en zijn afdeling een topprestatie hebben geleverd. In de voetballerij, maar ook de sportmarketing, was er niemand die geloofde dat Ajax een vergelijkbare deal zou kunnen sluiten met de overeenkomst met Aegon in 2008. In de economische hoogtijdagen kwamen de Amsterdammers en de verzekeraar een sponsorcontract van 10 miljoen euro vast en maximaal 2 miljoen euro aan bonussen overeen.
Dat voor Nederlandse begrippen enorme bedrag is door Van der Sar en zijn mededirectieleden Michael Kinsbergen, Marc Overmars en Jeroen Slop overtroffen. Ziggo betaalt de komende 4,5 jaar 8 miljoen euro vast en (afhankelijk van de sportieve prestaties) maximaal 2 miljoen variabel. ABN Amro voegt daar dus 2,5 miljoen euro aan toe. De huidige hoofdsponsor Aegon blijft tot de zomer van 2017 partner van Ajax voor circa 750.000 euro per seizoen. Een bedrag dat de partner Huawei ongeveer ook betaalt.
We verwachten dat de totaliteit van de deals hoger zal uitpakken dan het Aegon-contract, zei Kinsbergen bij de presentatie van Ziggo niet voor niets. In totaal incasseert de landskampioen dus pakweg 12 miljoen euro vast, maximaal oplopend tot 14 miljoen.
Met de deal voor de jeugdopleiding haalt Ajax de nauwe banden met ABN Amro weer verder aan. Van 1991 tot 2008 was de bank zeventien jaar hoofdsponsor van de topclub. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Respect voor wat de directie op dit front heeft neer gezet. Ook prettig dat Aegon zich een hele nette partner heeft getoond door Ajax van extra ruimte te voorzien in het tot stand brengen van deze oplossing. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wachten hoe lang het duurt voordat al die jankers gaan roepen dat ze van bank gaan wisselen! ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens heel goed gedaan door onze directie!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 november 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 november 2014 - 05:07 schreef Ajax Warrior het volgende:Van der Sar incasseert in totaal 12 miljoen euro vast en 2 miljoen variabel per jaarDe directie van Ajax heeft het sponsorplaatje rond. Nadat vorige week vol trots de nieuwe hoofdsponsor Ziggo werd gepresenteerd, is ook de volgende grote vis binnengehaald. ABN Amro verbindt zich aan De Toekomst en sponsort voor 2,5 miljoen euro per jaar de jeugdopleiding van Ajax. Duidelijk is dat directeur marketing Edwin van der Sar en zijn afdeling een topprestatie hebben geleverd. In de voetballerij, maar ook de sportmarketing, was er niemand die geloofde dat Ajax een vergelijkbare deal zou kunnen sluiten met de overeenkomst met Aegon in 2008. In de economische hoogtijdagen kwamen de Amsterdammers en de verzekeraar een sponsorcontract van 10 miljoen euro vast en maximaal 2 miljoen euro aan bonussen overeen. Dat voor Nederlandse begrippen enorme bedrag is door Van der Sar en zijn mededirectieleden Michael Kinsbergen, Marc Overmars en Jeroen Slop overtroffen. Ziggo betaalt de komende 4,5 jaar 8 miljoen euro vast en (afhankelijk van de sportieve prestaties) maximaal 2 miljoen variabel. ABN Amro voegt daar dus 2,5 miljoen euro aan toe. De huidige hoofdsponsor Aegon blijft tot de zomer van 2017 partner van Ajax voor circa 750.000 euro per seizoen. Een bedrag dat de partner Huawei ongeveer ook betaalt. We verwachten dat de totaliteit van de deals hoger zal uitpakken dan het Aegon-contract, zei Kinsbergen bij de presentatie van Ziggo niet voor niets. In totaal incasseert de landskampioen dus pakweg 12 miljoen euro vast, maximaal oplopend tot 14 miljoen. Met de deal voor de jeugdopleiding haalt Ajax de nauwe banden met ABN Amro weer verder aan. Van 1991 tot 2008 was de bank zeventien jaar hoofdsponsor van de topclub. Hulde voor Edwin van der Sar en de zijnen!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 12 november 2014 - 06:15 schreef Ajax Warrior het volgende:Wachten hoe lang het duurt voordat al die jankers gaan roepen dat ze van bank gaan wisselen! ;-) Whahahahaha. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
En dat in tijd van een crisis.....
SUPER!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En dan lees ik vandaag dat ABN Amro Bank 800 tot 1.000 personeelsleden gaat dumpen... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Tja, dat is enorm zuur voor die mensen. Dat gun je niemand. Het staat natuurlijk wel volledig los van de sponsoractiviteiten. Het gaat om de retailhoek omdat mensen gewoon steeds meer via internet doen en dus heb je dan steeds minder kantoorpersoneel nodig. Heel zuur voor die mensen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 14:27 schreef Eide het volgende:[..] Tja, dat is enorm zuur voor die mensen. Dat gun je niemand. Het staat natuurlijk wel volledig los van de sponsoractiviteiten. Het gaat om de retailhoek omdat mensen gewoon steeds meer via internet doen en dus heb je dan steeds minder kantoorpersoneel nodig. Heel zuur voor die mensen. Dat weet ik (als econoom) ook wel. Maar toch, dit dubbelzijdige nieuws in één week. Je zult maar werknemer bij die bank zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ja precies, je gunt het toch al niemand maar op zo'n moment is dat wel heel zuur. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Juist, dat bedoelde ik eigenlijk ook: het moment van bekendmaken in één week. Zo zie je maar weer: de commercie gaat altijd boven de menselijke maat. En wat ook vreemd is, is het feit dat ABN Amro eigenlijk nog altijd in handen is van de staat. Zij mochten bijvoorbeeld van de minister van financiën niet "stunten" met rentetarieven om extra geld aan te trekken, maar mogen zij dan nu ineens wel sponsoren?? Heel bizar. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Shit happens...ik kijk er niet eens van op |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee, ik ook niet, dat was mijn punt ook niet. Ik doelde op het moment van bekendmaken: enerzijds een miljoenendeal (uitgeven) voor sponsoring en in dezelfde week bekendmaken, dat er 800 tot 1.000 mensen weggestuurd gaan worden als een oridiare bezuinigingsmaatregel. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mijn laatste werkgever wilde mijn contract niet verlengen omdat hij me in vaste dienst moest nemen.....2 maanden later zet hij een nieuw pand neer van 3 miljoen Nou zoveel verdiende ik niet hoor was maar 1500 euro
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 14:46 schreef Nenam_tiL het volgende:Mijn laatste werkgever wilde mijn contract niet verlengen omdat hij me in vaste dienst moest nemen.....2 maanden later zet hij een nieuw pand neer van 3 miljoen Pfff Dat bedoel ik. Het moment... Te triest voor woorden gappie |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik vond het toch een lul, zijn 2 zonen ook....ze hadden alleen maar bonje |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Misschien de werkgever, maar als je het werk leuk vond is het toch wel heel erg jammer. En al is het niet heilig, geld verdienen is toch best wel lekker.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 14:58 schreef Pietje het volgende:[..] Misschien de werkgever, maar als je het werk leuk vond is het toch wel heel erg jammer. En al is het niet heilig, geld verdienen is toch best wel lekker. Daar heb je helemaal gelijk in....ik ben al 4x ontslagen....1x uitgekocht (na 25 jaar) en 3x maximale contract |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:00 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Daar heb je helemaal gelijk in....ik ben al 4x ontslagen....1x uitgekocht (na 25 jaar) en 3x maximale contract Pfff. Triest man. En toch... blijf optimistisch, ondanks je leeftijd, de kansen kunnen zomaar keren bij afnemende werkloosheid. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:02 schreef Pietje het volgende:[..] Pfff. Triest man. En toch... blijf optimistisch, ondanks je leeftijd, de kansen kunnen zomaar keren bij afnemende werkloosheid. Ja maar vaste dienst doen ze tegenwoordig niet meer, na 3 jaar kan je weer opbokken |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Toegegeven, een vast dienstverband wordt met de dag moeilijker, maar ondanks alles, is de economie langzaam maar zeker aan het opkrabbelen en een logisch gevolg is dat de werkloosheid zal afnemen. Ach, als het niet anders kan, dan maar van contract naar contract. Tot aan je AOW. Enige kanttekening wat betreft de economie is het conflict tussen Rusland/Oekraïne en het Westen. Dat kan binnenkort helaas gigantisch gaan escaleren en dat zal een nieuwe economische crisis kunnen gaan betekenen. Van mij mogen ze Poetin wat aandoen, de onvoorspelbaren machtswellustelling.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:10 schreef Pietje het volgende:[..] Toegegeven, een vast dienstverband wordt met de dag moeilijker, maar ondanks alles, is de economie langzaam maar zeker aan het opkrabbelen en een logisch gevolg is dat de werkloosheid zal afnemen. Ach, als het niet anders kan, dan maar van contract naar contract. Tot aan je AOW. Enige kanttekening wat betreft de economie is het conflict tussen Rusland/Oekraïne en het Westen. Dat kan binnenkort helaas gigantisch gaan escaleren en dat zal een nieuwe economische crisis kunnen gaan betekenen. Van mij mogen ze Poetin wat aandoen, de onvoorspelbaren machtswellustelling. Ik zie Poetin niet als de boeman, maar die yanken en Brussel.....ok ik stop, glad ijs |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee hoor, geen glad ijs. Ondanks dat ik jaren in de USA heb gewoond en gewerkt, moet ik niks van die yankees hebben. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:26 schreef Pietje het volgende:[..] Nee hoor, geen glad ijs. Ondanks dat ik jaren in de USA heb gewoond en gewerkt, moet ik niks van die yankees hebben. Weet ik, ik bedoel dan word het weer zo'n discussie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Behoorlijk ja ;)
Poetin is minstens een even grote agressor als de Amerikanen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Allebei belust op de (wereld)macht. Ze doen helemaal niks voor elkaar onder. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Tuurlijk, maar wat hebben "wij" het goed gedaan op het Maidenplein.....pfffffffffffff |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En als je je dan toch inleest, kijk gerust eens wat China allemaal uithaalt. Is met een grote campagne van regionale intimidatie bezig in zuid-oost Azië en overal in Afrika kom je Chinezen tegen. rara politiepet.
Alle supermachten zijn agressief actief op het internationale podium.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat waren echt de Oekrainiers zelf die in opstand kwamen tegen hun eigen regeringsleider. Die opstand kwam toch als een behoorlijke verrassing. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:42 schreef Eide het volgende:En als je je dan toch inleest, kijk gerust eens wat China allemaal uithaalt. Is met een grote campagne van regionale intimidatie bezig in zuid-oost Azië en overal in Afrika kom je Chinezen tegen. rara politiepet. Alle supermachten zijn agressief actief op het internationale podium. Ik heb me al ingelezen...vergeet die moslims niet |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vergis je niet hoe diep de achterdocht tegen Russen erin zit in veel voormalige Sovjet republieken. Wat Poetin heeft uitgevroten in de Krim en de Donbass heeft hij al eerder gedaan in Georgië en Moldavië. Niet voor niets dat Estland, Letland en Litouwen in de broek schijten op het moment ook want ook zij hebben, met dank aan kameraad Stalin, grote Russische minderheden in het land. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:43 schreef Eide het volgende:[..] Dat waren echt de Oekrainiers zelf die in opstand kwamen tegen hun eigen regeringsleider. Die opstand kwam toch als een behoorlijke verrassing. Dat is jou mening, niet de mijne.....en vandaar ook die geweldige opkomst van die Oekrainiers...NOT |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Maar ik ga niet weer een topic verneuken, di naam heb ik al |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ander soort agressie. Het gaat de VS en Rusland om invloed en China gaat voor natuurlijke rijkdommen.
In een deel van de islamitische wereld gaat het om ideologie, veelal ingegeven door enorme sociale misstanden en corruptie. Jarenlang dictatoren toestaan in die landen betaald zich nu op deze manier terug. In dat ligt is Amerikaanse inmenging wereldwijd misschien wel weer goed te noemen. Het is maar vanaf welk perspectief je er tegen aan kijkt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Je zit nu op mijn werkgebied gappie, juist dit vind ik interessant. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:42 schreef Eide het volgende:En als je je dan toch inleest, kijk gerust eens wat China allemaal uithaalt. Is met een grote campagne van regionale intimidatie bezig in zuid-oost Azië en overal in Afrika kom je Chinezen tegen. rara politiepet. Alle supermachten zijn agressief actief op het internationale podium. Dat is absoluut waar. Niemand wil voor de ander onder doen. Macht, prestige... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dat weet ik en vooral omdat ik tegendraads ben, ik heb een andere invalshoek |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:43 schreef Eide het volgende:[..] Dat waren echt de Oekrainiers zelf die in opstand kwamen tegen hun eigen regeringsleider. Die opstand kwam toch als een behoorlijke verrassing. Dat eerste klopt zeker, maar was het een verrassing? Zo'n opstand is daar toch al eens eerder geweest? Zowel in Oekraïne als in Georgie toch? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Eerder invloed. Wie heeft waar de meeste politieke invloed. Dat is het aardige dan weer aan het handelen van Poetin. Hij is daardoor immens populair in eigen land maar drijft de landen om hem heen rechtstreeks in de invloedssfeer van Europa. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:50 schreef Pietje het volgende:[..] Dat eerste klopt zeker, maar was het een verrassing? Zo'n opstand is daar toch al eens eerder geweest? Zowel in Oekraïne als in Georgie toch? Men wilde af van verkapte dictatoren. Die mensen zien wat er gebeurt met landen als Polen, Roemenië, Hongarije en noem ze maar op. Landen waar de levensstandaard vrij rap beter wordt, waar sinds de aansluiting bij Europa het echt voor de wind gaat en zij willen dat ook. Er was al veel weerstand maar de mate van weerstand en de manier zoals het gegaan op op het Maidanplein was echt wel een verrassing.
Ook daar was trouwens juist de gewelddadige inmenging van de zittende president de grote katalysator van het conflict. Daardoor werd het hard tegen hard. Eigenlijk hetzelfde als nu in de Donbass gebeurt, juist door het geweld en de Russische inmenging gaat het daar echt hard tegen ahrd en staat het overgrote deel van de Oekraïense bevolking achter het harde optreden van de overheid.
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat is niet erg toch. Ik ben het niet met je eens maar gelukkig staat nergens dat jij verplicht zijn het met elkaar eens te zijn. :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:55 schreef Eide het volgende:[..] Men wilde af van verkapte dictatoren. Die mensen zien wat er gebeurt met landen als Polen, Roemenië, Hongarije en noem ze maar op. Landen waar de levensstandaard vrij rap beter wordt, waar sinds de aansluiting bij Europa het echt voor de wind gaat en zij willen dat ook. Er was al veel weerstand maar de mate van weerstand en de manier zoals het gegaan op op het Maidanplein was echt wel een verrassing. Ook daar was trouwens juist de gewelddadige inmenging van de zittende president de grote katalysator van het conflict. Daardoor werd het hard tegen hard. Fascistische groeperingen gesteund door oa Blackwater.....die rus die er zat was gekozen door het volk zelf, die gozer die er nu zit danst naar de pijpen van Obomba en de EU
Wat moet de EU met de Oekraine ??, dat land is bankroet...kost ons bakken met geld |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:52 schreef Eide het volgende:[..] Eerder invloed. Wie heeft waar de meeste politieke invloed. Dat is het aardige dan weer aan het handelen van Poetin. Hij is daardoor immens populair in eigen land maar drijft de landen om hem heen rechtstreeks in de invloedssfeer van Europa. Vooropgesteld: ik ben geen militair strateeg. Maar ik vind de opstelling van Poetin in het conflict met Oekraïne meer dan levensgevaarlijk. Ik heb de reactie van alle wereldleiders onbegrijpelijk gevonden ten tijde van Poetin's annexatie van de Krim. Die kerel (Poetin) zoekt continu de grenzen (letterlijk en figuurlijk) van het toelaatbare af. En laten we wel wezen, met zijn enorme voorraad aan gas en olie durft hij veel risico te nemen. De winter komt eraan, en veel landen zullen omwille daarvan toch wel bij mister Poetin aankloppen. Dat realiseert Poetin zich heel erg goed. Ik hoorde een paar dagen geleden een adviseur van Poetin zeggen, dat in geval van een gewapend conflict tussen Rusland en het Westen, Zweden zich geen zorgen hoefde te maken, maar de Baltische Staen wel: die zullen worden weggevaagd. Openlijke oorlogsretoriek!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:59 schreef Pietje het volgende:[..] Vooropgesteld: ik ben geen militair strateeg. Maar ik vind de opstelling van Poetin in het conflict met Oekraïne meer dan levensgevaarlijk. Ik heb de reactie van alle wereldleiders onbegrijpelijk gevonden ten tijde van Poetin's annexatie van de Krim. Die kerel (Poetin) zoekt continu de grenzen (letterlijk en figuurlijk) van het toelaatbare af. En laten we wel wezen, met zijn enorme voorraad aan gas en olie durft hij veel risico te nemen. De winter komt eraan, en veel landen zullen omwille daarvan toch wel bij mister Poetin aankloppen. Dat realiseert Poetin zich heel erg goed. Ik hoorde een paar dagen geleden een adviseur van Poetin zeggen, dat in geval van een gewapend conflict tussen Rusland en het Westen, Zweden zich geen zorgen hoefde te maken, maar de Baltische Staen wel: die zullen worden weggevaagd. Openlijke oorlogsretoriek!! De Nato doet precies hetzelfde |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:55 schreef Eide het volgende:[..] Men wilde af van verkapte dictatoren. Die mensen zien wat er gebeurt met landen als Polen, Roemenië, Hongarije en noem ze maar op. Landen waar de levensstandaard vrij rap beter wordt, waar sinds de aansluiting bij Europa het echt voor de wind gaat en zij willen dat ook. Er was al veel weerstand maar de mate van weerstand en de manier zoals het gegaan op op het Maidanplein was echt wel een verrassing. Ook daar was trouwens juist de gewelddadige inmenging van de zittende president de grote katalysator van het conflict. Daardoor werd het hard tegen hard. Eigenlijk hetzelfde als nu in de Donbass gebeurt, juist door het geweld en de Russische inmenging gaat het daar echt hard tegen ahrd en staat het overgrote deel van de Oekraïense bevolking achter het harde optreden van de overheid. Nogmaals, Eide, ik ben geen militair strateeg. Je zult zonder enige twijfel gelijk hebben. Ik volg het nieuws wel, maar zonder verstand van zaken. Laten we maar hopen, dat er geen wapengekletter komt, maar ik ben er beslist niet gerust op. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:58 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Fascistische groeperingen gesteund door oa Blackwater.....die rus die er zat was gekozen door het volk zelf, die gozer die er nu zit danst naar de pijpen van Obomba en de EU Wat moet de EU met de Oekraine ??, dat land is bankroet...kost ons bakken met geld De Europese leiders hebben al gezegd, dat er geen enkele kans bestaat, dat Oekraïne deel gaat uitmaken van de EU. Ook niet van de NAVO. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nou... de NAVO is geen agressor als entiteit. Die komt alleen in het geweer in geval van een oproep. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Waarom zit de Oekraine in het onderzoek commissie met een vetorecht terwijl ze zelf ook verdacht zijn, waarom zit Malaysie daar NIET in ?? zomaar een voorbeeld en ik kan wel een aantal A4tjes vol typen. Nee ik ben niet van de complot theorien en aluhoedjes, maar het stinkt aan alle kanten |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 14 november 2014 - 15:58 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Fascistische groeperingen gesteund door oa Blackwater.....die rus die er zat was gekozen door het volk zelf, die gozer die er nu zit danst naar de pijpen van Obomba en de EU Wat moet de EU met de Oekraine ??, dat land is bankroet...kost ons bakken met geld De huidige president heeft ook geen andere keuze dan kiezen voor het Westen. En die Rus is gekozen na grootschalige verkiezingsfraude, echt eerlijk kan je dat niet noemen ;) |
|
|
|