BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Suárez kraakt methodes van Marco van Basten

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 12 november 2014 - 17:09   quote  deeplink  
Suárez kraakt methodes Van Basten: Ik wilde dood van ellende

Luis Suárez werkte bij Ajax samen met Marco van Basten. Je zou zeggen dat eerstgenoemde veel had kunnen leren van de superspits van weleer, maar in de praktijk viel dat wel mee. Dat schrijft Suárez volgens Ajax Showtime in zijn biografie. De via Liverpool naar Barcelona getransfereerde spits vond de methodes van Van Basten maar vreemd.

Ik had het met Darío Cvitanich laatst over de dingen die Van Basten ons liet doen en hoe we de helft van de tijd van ellende dood wilden gaan, begint Suárez. Zo probeerde Van Basten saamhorigheid te creëren door iedereen te laten schilderen. Vijf of zes spelers probeerden de Van Gogh in zichzelf te vinden. Voor mij was het de verkeerde soort Hollandse meester, aldus Suárez.

De laatste weken van het seizoen 2008/09 staan hem ook nog goed bij. Van Basten liet ons schatzoeken. Jawel, schatzoeken. Wij zaten met een team van vijf man gepropt in een Citroën 2CV en reden door Amsterdam op zoek naar aanwijzingen, terwijl AZ 35 kilometer verderop het landskampioenschap vierde. Dat contrast zei alles.

Een goed en inhoudelijk gesprek over voetbal, dat had Suárez eigenlijk nooit met Van Basten. Iemand van de clubleiding zei tegen Suárez dat Van Basten plannen had om hem te verkopen. Dat deed pijn. Het was een gemiste kans. Ik had het fijn gevonden als hij me beter had gemaakt als speler.

bron

Hebben jullie hier verbaasde reacties over? Ik moest ineens denken aan de straffen die Van Basten uitdeelde. Spelers moesten een mop vertellen in de kleedkamer. Wordt een speler dáár beter van?
nora
 nora - woensdag 12 november 2014 - 17:51   quote  deeplink  
Ja sommige trainers denken het licht uit te vinden door speciale dingen ta laten uitvoeren door de spelers, hij dacht waarschijnlijk dat dit het teamverband versterkte. Volgens mij had Been het idee bij NEC dat paintbalen de uitvinding was.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2014 - 17:56   quote  deeplink  
Ik las het. Vossenjacht hahaha, ze zochten de 30e landstitel destijds?
Pietje
 Pietje - woensdag 12 november 2014 - 18:09   quote  deeplink  
Het geeft overigens goed aan, hoe fanatiek Luis Suárez was (en nog steeds is): Hij wil hoe dan ook een betere voetballer worden, hij wil nog steeds leren. Dat is zijn grote verwijt richting Marco van Basten en dat bereik je natuurlijk niet -bij geen enkele voetballer- om hen te verplichten moppen te tapen (als straf) en een puzzeltocht te houden in een oude "eend". Het zegt eigenlijk veel, zo niet alles over de voetballer Suárez en de trainer Van Basten.
Eide
 Eide - woensdag 12 november 2014 - 19:11   quote  deeplink  
Dat San Marco er bijzondere methodes op na hield verbaasd mij niets. Hij was als speler al een beetje een zonderling, dat zich dat heeft vertaald naar z'n trainersloopbaan is bijna vanzelfsprekend. Ik vind het altijd wel bijzonder als spelers op dit punt in hun loopbaan al met dit soort verhalen komen.
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 19:11 schreef Eide het volgende:
Dat San Marco er bijzondere methodes op na hield verbaasd mij niets. Hij was als speler al een beetje een zonderling, dat zich dat heeft vertaald naar z'n trainersloopbaan is bijna vanzelfsprekend. Ik vind het altijd wel bijzonder als spelers op dit punt in hun loopbaan al met dit soort verhalen komen.
Dat is wel waar. Maar toch vraag ik me in alle ernst af wat de bedoeling is (was) met het verplichte nummer om moppen te tappen en/of een puzzeltocht te moeten rijden. Als strafmaatregel lijkt me dan een straftraining beter op z'n plaats. Desnoods een boete, hoewel spelers die tonnen of miljoenen verdienen daar ook om zullen lachen.
Eide
 Eide - donderdag 13 november 2014 - 15:00   quote  deeplink  
Ik kan mij in het kader van teambuilding wel allerlei activiteiten bedenken maar dat doe je dan niet achter in het seizoen. Bovendien doe je aan teambuilding als er iets niet goed functioneert in je team, niet voor de jolijt. Idem met strafmaatregelen, dan houden mensen zich niet aan de afspraken en je hebt daarmee een doel voor ogen. Je straft niet om te straffen, je straft om een effect te bereiken.

Dat is wat ik in die verhalen over Marco van Basten dan ook mis, het lijkt wel of hij dingen deed om het doen en niet omdat hij een duidelijk doel of effect voor ogen had.
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 15:00 schreef Eide het volgende:
Ik kan mij in het kader van teambuilding wel allerlei activiteiten bedenken maar dat doe je dan niet achter in het seizoen. Bovendien doe je aan teambuilding als er iets niet goed functioneert in je team, niet voor de jolijt. Idem met strafmaatregelen, dan houden mensen zich niet aan de afspraken en je hebt daarmee een doel voor ogen. Je straft niet om te straffen, je straft om een effect te bereiken.

Dat is wat ik in die verhalen over Marco van Basten dan ook mis, het lijkt wel of hij dingen deed om het doen en niet omdat hij een duidelijk doel of effect voor ogen had.
Dat laatste dacht ikzelf ook te bespeuren. Doen omwille van het doen.
Ik vond Marco van Basten altijd een van de beste spitsen van de wereld, maar als trainer...?
En wat betreft teambuilding, dat heb ik ook vaak meegemaakt in de bedrijven waar ik heb gewerkt. Maar dat is toch wat anders dan moppen tappen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 november 2014 - 16:00   quote  deeplink  
Hahaha, misschien kan van Basten nog iets leren van Suarez ;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:00 schreef Ronald 1960 het volgende:
Hahaha, misschien kan van Basten nog iets leren van Suarez ;-)
Wie weet, Ron. ;-)
En, waar blijft je avatar??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 november 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wie weet, Ron. ;-)
En, waar blijft je avatar??
het lukt me niet :-(
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 13 november 2014 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:18 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Komt wel goed gap
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:18 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Lang geleden lukte het mij ook niet. Boudewijn heeft me toen geholpen. Dan stuur je hem toch een PB'tje?!
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Komt wel goed gap
Vast en zeker!!
Eide
 Eide - donderdag 13 november 2014 - 16:56   quote  deeplink  
Ron, stuur mij anders even je gewenste avatar, maak ik die effies in orde voor je.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 november 2014 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Komt wel goed gap
uiteraard ;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 16:56 schreef Eide het volgende:
Ron, stuur mij anders even je gewenste avatar, maak ik die effies in orde voor je.
Kijk... van alle kanten komt de hulp op gang!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 november 2014 - 17:08   quote  deeplink  
Thanks mannen, maar hij is er hoor ;-)
Pietje
 Pietje - donderdag 13 november 2014 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 17:08 schreef Ronald 1960 het volgende:
Thanks mannen, maar hij is er hoor ;-)
Ik heb hem al begroet. Join the club :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 november 2014 - 18:45   quote  deeplink  
Met alle respect voor Van Basten, maar daarom is ook duidelijk waarom hij nu uiteindelijk geen echte toptrainer is!
remco k
 remco k - vrijdag 14 november 2014 - 19:51   quote  deeplink  
Ach ja wat is een top trainer... Rijkaard degradeert met Sparta en wint de CL met Barca om vervolgens nergens meer iets te presteren.. Ach ja..

Ik vind verstand van voetbal maar een relatief iets, men moet niet gaan doen alsof het een heel ingewikkeld iets is..

Je kiest een systeem met een bepaalde tactiek, je kiest daar of een club bij uit die past of je zorgt dat je de juiste spelers bij die tactiek haalt, en dan ga je smeden aan het teambelang... EN altijd zorgen voor een goede staf om je heen..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 november 2014 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 19:51 schreef remco k het volgende:
Ach ja wat is een top trainer... Rijkaard degradeert met Sparta en wint de CL met Barca om vervolgens nergens meer iets te presteren.. Ach ja..

Ik vind verstand van voetbal maar een relatief iets, men moet niet gaan doen alsof het een heel ingewikkeld iets is..

Je kiest een systeem met een bepaalde tactiek, je kiest daar of een club bij uit die past of je zorgt dat je de juiste spelers bij die tactiek haalt, en dan ga je smeden aan het teambelang... EN altijd zorgen voor een goede staf om je heen..
Jij maakt het wel heel simpel....
remco k
 remco k - vrijdag 14 november 2014 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 19:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jij maakt het wel heel simpel....
Meer is het ook niet..

Ik zie een goede trainer nog altijd als een goede manager... Gewoon zorgen voor de juiste mensen op de juiste plek met een of meerdere vertrouwenspersonen binnen de groep werknemers als verlengsnoer, rechterhand of hoe je het maar wilt noemen.

Hieronder staat een stukje van het takenpakket van een manager bij ons..

Werven, selecteren en aannemen van medewerkers: wanneer er een vacature is, zorg je er voor dat je nieuwe medewerkers krijgt. Je spreekt met kandidaten, overlegt met de afdeling Personeel & Organisatie en maakt vaak samen een keuze.

Inwerken en begeleiden: nieuwe medewerkers help je op weg, medewerkers met ervaring geef je soms extra of nieuwe taken.

Ziekteverzuimbegeleiding: als manager ben je vrijwel altijd zelf verantwoordelijk voor het naleven van de Arbowetgeving (Wet op de Arbeidsomstandigheden) en moet je er voor zorgen dat medewerkers hun werk goed en veilig kunnen uitvoeren. Als iemand ziek is, dien je daar aandacht aan te besteden - zowel door persoonlijk contact als door oplossen van het probleem.

Training en opleiding: als manager werk je samen met trainers. Je geeft bijvoorbeeld aan welke trainingen je nodig vindt voor welke medewerkers.

Beoordelen: één tot twee maal per jaar is er een beoordelingsronde. Je voert beoordelingsgesprekken met je medewerkers. Vaak maak je dan ook nieuwe plannen voor de rest van het jaar.

Ontslaan: als iemand niet goed functioneert, moet je hier een oplossing voor zoeken. In het uiterste geval moet je iemand ontslaan.

Werkoverleg en functioneringsgesprekken: een goed en regelmatig contact met je medewerkers zorgt voor een goede werksfeer. Je bent er ook voor om te helpen conflicten op te lossen. Ook kun je als manager samen met je medewerkers plannen maken, ideeën uitwisselen en problemen oplossen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door remco k --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 november 2014 - 20:16   quote  deeplink  
Wekelijkse druk....onder een vergrootglas van de media en publiek, miljoenen mensen houden je in de gaten, dat moet je kunnen.
4x falen en je krijgt een brevet van onvermogen.
Personeel wat piepjong is en tonnen verdient en bijna niet in toom te houden is.
Een voetballer opzij zetten die niet voldoet (Hamlap) is kapitaal vernietiging en jou verantwoording.
Keuzes maken.....Andersen/Fischer....Milik/Zivcovic enz, kan in overleg maar jouw kop zit in het touw

Ga er maar aanstaan ouwe

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 november 2014 door Nenam_tiL --
remco k
 remco k - vrijdag 14 november 2014 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:16 schreef Nenam_tiL het volgende:
Wekelijkse druk....onder een vergrootglas van de media en publiek, miljoenen mensen houden je in de gaten, dat moet je kunnen.
4x falen en je krijgt een brevet van onvermogen.
Personeel wat piepjong is en tonnen verdient en bijna niet in toom te houden is.
Een voetballer opzij zetten die niet voldoet (Hamlap) is kapitaal vernietiging en jou verantwoording.
Keuzes maken.....Andersen/Fischer....Milik/Zivcovic enz, kan in overleg maar jouw kop zit in het touw

Ga er maar aanstaan ouwe
Alle eigenschappen van een goede manager..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 14 november 2014 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus ook een goede trainer....wat niet zo simpel is
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 november 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Meer is het ook niet..

Ik zie een goede trainer nog altijd als een goede manager... Gewoon zorgen voor de juiste mensen op de juiste plek met een of meerdere vertrouwenspersonen binnen de groep werknemers als verlengsnoer, rechterhand of hoe je het maar wilt noemen.

Hieronder staat een stukje van het takenpakket van een manager bij ons..

Werven, selecteren en aannemen van medewerkers: wanneer er een vacature is, zorg je er voor dat je nieuwe medewerkers krijgt. Je spreekt met kandidaten, overlegt met de afdeling Personeel & Organisatie en maakt vaak samen een keuze.

Inwerken en begeleiden: nieuwe medewerkers help je op weg, medewerkers met ervaring geef je soms extra of nieuwe taken.

Ziekteverzuimbegeleiding: als manager ben je vrijwel altijd zelf verantwoordelijk voor het naleven van de Arbowetgeving (Wet op de Arbeidsomstandigheden) en moet je er voor zorgen dat medewerkers hun werk goed en veilig kunnen uitvoeren. Als iemand ziek is, dien je daar aandacht aan te besteden - zowel door persoonlijk contact als door oplossen van het probleem.

Training en opleiding: als manager werk je samen met trainers. Je geeft bijvoorbeeld aan welke trainingen je nodig vindt voor welke medewerkers.

Beoordelen: één tot twee maal per jaar is er een beoordelingsronde. Je voert beoordelingsgesprekken met je medewerkers. Vaak maak je dan ook nieuwe plannen voor de rest van het jaar.

Ontslaan: als iemand niet goed functioneert, moet je hier een oplossing voor zoeken. In het uiterste geval moet je iemand ontslaan.

Werkoverleg en functioneringsgesprekken: een goed en regelmatig contact met je medewerkers zorgt voor een goede werksfeer. Je bent er ook voor om te helpen conflicten op te lossen. Ook kun je als manager samen met je medewerkers plannen maken, ideeën uitwisselen en problemen oplossen.

Hahaha. Redelijk herkenbaar!
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 15 november 2014 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 - 20:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Vanuit het oogpunt van een manager misschien ja.
Ik vind het het appels met peren vergelijken.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 11:59   quote  deeplink  
Waarom? Omdat het voetbal betreft?
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 12:02   quote  deeplink  
Ik vind een hoofdcoach geen manager. Hij is leidinggevende, manager en opleider/trainer. Het manager zijn is onderdeel daarvan maar doet het volledige pakket aan taken en verantwoordelijkheden van een hoofdcoach tekort. dat is natuurlijk ook een vorm van kritiek die wel vaker te horen is. Hoe vaak hoor je over coaches dat het fantastische managers zijn maar waardeloze trainers.... of visa versa?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 november 2014 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 12:06   quote  deeplink  
Dat ligt er maar net aan met welke trainer je dat vergelijk . Alles valt of staat met de mensen die een trainer om zich heen verzameld. Een ferguson was een manager.
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 12:06 schreef remco k het volgende:
Dat ligt er maar net aan met welke trainer je dat vergelijk . Alles valt of staat met de mensen die een trainer om zich heen verzameld. Een ferguson was een manager.
Dat is waar, maar dat zijn over het algemeen uitzonderingen.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 12:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat zijn over het algemeen uitzonderingen.
Dat klopt ook wel. Alleen vind ik wel dat men bepaalde zaken in het voetbal vaak moeilijker maken dan ze daadwerkelijk zijn..
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 12:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel. Alleen vind ik wel dat men bepaalde zaken in het voetbal vaak moeilijker maken dan ze daadwerkelijk zijn..
Ja en nee.

In het gebeuren rondom het voetbal ben ik namelijk van mening dat amateurisme regeert. Als ik zie op wat voor basis "analyse" plaats vindt is dat lachwekkend. Het voetbalinhoudelijke is enorm geprofessionaliseerd. Het commerciële aspect is geprofessionaliseerd. Maar alles wat langs de randen van het voetbal afspeelt is echt nog heel amateurisme.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 13:45   quote  deeplink  
Over Van Basten gesproken: was het niet Co Adriaanse die ooit over San Marco zei, toen hij bondscoach ging worden, dat het een foute keuze was? Volgens mij zei hij "dat een goed paard niet automatisch een goed ruiter zal zijn". Verbeter mij maar, wanneer ik het fout heb.
Ik heb Marco van Basten als mens en als voetballer zeer hoog zitten, maar als trainer/coach heeft hij mij niet kunnen bekoren. Misschien als uitzondering zijn periode bij sc Heerenveen.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 12:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en nee.

In het gebeuren rondom het voetbal ben ik namelijk van mening dat amateurisme regeert. Als ik zie op wat voor basis "analyse" plaats vindt is dat lachwekkend. Het voetbalinhoudelijke is enorm geprofessionaliseerd. Het commerciële aspect is geprofessionaliseerd. Maar alles wat langs de randen van het voetbal afspeelt is echt nog heel amateurisme.
Proffesioneler hoeft niet perse moeilijker te zijn toch. Een goed manager houd dingen juist makkelijk en transparant voor iedereen. Uiteraard geld dat wel voor ieder niveau op zichzelf.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 13:45 schreef Pietje het volgende:
Over Van Basten gesproken: was het niet Co Adriaanse die ooit over San Marco zei, toen hij bondscoach ging worden, dat het een foute keuze was? Volgens mij zei hij "dat een goed paard niet automatisch een goed ruiter zal zijn". Verbeter mij maar, wanneer ik het fout heb.
Ik heb Marco van Basten als mens en als voetballer zeer hoog zitten, maar als trainer/coach heeft hij mij niet kunnen bekoren. Misschien als uitzondering zijn periode bij sc Heerenveen.
Ik denk dat het geen wereld trainer is. Maar wel een prima trainer. Heerenveen was een prima periode zoals je al zei. En ook az speelde wel leuk in de korte periode onder hem.

Maar hoe goed hadden wij Frank gevonden als PSV wel de afgelopen 4 jaar 80 punten had gehaald?
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen wereld trainer is. Maar wel een prima trainer. Heerenveen was een prima periode zoals je al zei. En ook az speelde wel leuk in de korte periode onder hem.

Maar hoe goed hadden wij Frank gevonden als PSV wel de afgelopen 4 jaar 80 punten had gehaald?
Ik denk dat Marco van Basten niet hard genoeg is. Vandaar zijn straffen die hij uitdeelde bestaan uit het publiekelijk moppen moeten tappen. Daarmee kon hij wegkomen bij een provincieclub, maar niet bij een topclub. Met alle respect, daar loopt een ander soort speler rond en daar zijn de verwachtingen (veel) hoger.
En uiteraard heb je gelijk, dat we Frank de Boer niks zouden hebben gevonden, wanneer PSV 4 keer op rij kampioen zou zijn geworden. Maar die discussie hoeven we gelukkig niet te voeren ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 14:16   quote  deeplink  
Maar zijn prijzen dan bepalend voor het wel of niet een toptrainer zijn?

Eigenlijk zou dat best wel hypocriet zijn.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:16 schreef remco k het volgende:

Ik denk dat het met name voor de supporters van cruciaal belang is.
En als een trainer nooit een prijs wint, hoe kun je zo'n trainer dan een toptrainer noemen, als een andere trainer wèl die prijzen in de wacht sleept?
Is dat in het bedrijfsleven anders? Als de CEO van een bedrijf jaar na jaar verlies lijdt en zijn concurrent maakt elk jaar winst, dan noemt men die laatste CEO toch ook een topbestuurder en die eerste zal wellicht door aandeelhouders worden weggestuurd.
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:16 schreef remco k het volgende:

Erkenning van het toptrainerschap komt bij aanstelling bij een topclub. En dan wordt het pakken van prijzen wel van je verwacht. Natuurlijk mag dat niet het enige criterium zijn, zie maar hoe Wenger het bij Arsenal doet. Dat is echt wel een toptrainer maar pakt wel erg weinig prijzen. En uiteindelijk wordt hij daar als eindverantwoordelijke wel op aangekeken.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Erkenning van het toptrainerschap komt bij aanstelling bij een topclub. En dan wordt het pakken van prijzen wel van je verwacht. Natuurlijk mag dat niet het enige criterium zijn, zie maar hoe Wenger het bij Arsenal doet. Dat is echt wel een toptrainer maar pakt wel erg weinig prijzen. En uiteindelijk wordt hij daar als eindverantwoordelijke wel op aangekeken.
Dat is belist wel waar. Dat is inherent aan een topclub.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:11   quote  deeplink  
Zo zie ik er dus uit als ik wat teveel gedronken heb.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het met name voor de supporters van cruciaal belang is.
En als een trainer nooit een prijs wint, hoe kun je zo'n trainer dan een toptrainer noemen, als een andere trainer wèl die prijzen in de wacht sleept?
Is dat in het bedrijfsleven anders? Als de CEO van een bedrijf jaar na jaar verlies lijdt en zijn concurrent maakt elk jaar winst, dan noemt men die laatste CEO toch ook een topbestuurder en die eerste zal wellicht door aandeelhouders worden weggestuurd.
Als CEO kan je best een concurrent hebben die het structureel beter doet en of groter is. In sport heb je te maken met de concurrentie m.b.t. het winnen van prijzen.

Maar uiteraard heeft het 1 met het ander te maken. Zeker in sport waar de waan van de dag regeert zijn ze onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Als CEO kan je best een concurrent hebben die het structureel beter doet en of groter is. In sport heb je te maken met de concurrentie m.b.t. het winnen van prijzen.

Maar uiteraard heeft het 1 met het ander te maken. Zeker in sport waar de waan van de dag regeert zijn ze onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Absoluut eens! En het heeft er ook alles mee te maken bij welke club je trainer bent. Kijk eens naar SC Cambuur. Trainer De Jonge is voor de Friezen een absolute topper, maar bij Ajax, Feyenoord of PSV ligt de lat vele malen hoger. Zou hij daar ook een toptrainer zijn?
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut eens! En het heeft er ook alles mee te maken bij welke club je trainer bent. Kijk eens naar SC Cambuur. Trainer De Jonge is voor de Friezen een absolute topper, maar bij Ajax, Feyenoord of PSV ligt de lat vele malen hoger. Zou hij daar ook een toptrainer zijn?
Juist daarom zeg ik dat voebalverstand maar een relatief begrip is. Heeft de Boer meer verstand van voetbal dan de Jonge?
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist daarom zeg ik dat voebalverstand maar een relatief begrip is. Heeft de Boer meer verstand van voetbal dan de Jonge?
In principe hebben ze dezelfde opleiding gedaan: coach betaald voetbal. Het verschil zit hem, denk ik, in ervaring: Frank de Boer heeft als speler succes geboekt bij Ajax en Barcelona. En nu als coach is hij 4 x op rij kampioen geworden. De Jonge moet het met aanzienlijk minder ervaring doen. Maar in principe zullen zij beiden veel verstand van voetbal hebben.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:35   quote  deeplink  
Ik denk eerder dat het zit in verschil in naam. Een grote speler als de Boer begint bij een club als Ajax. Een onbekende speler zal dat nooit kunnen.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 22:07   quote  deeplink  
En verschil in inzicht?

Een diploma zegt niet hoe goed je bent toch? Het zegt alleen dat je de standaard dingen beheerst, de ene wisselt beter, de ander is beter in spelers beter maken, de ander is tactisch beter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 november 2014 door freakie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Suárez kraakt methodes van Marco van Basten

0.0095191