BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax heeft honderd miljoen te besteden: 'Komen met concreet meerjarenplan'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - vrijdag 14 november 2014 - 22:10
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax heeft honderd miljoen te besteden: "Komen met concreet meerjarenplan" (VoetbalPrimeur)

remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 14:01   quote  deeplink  
Kijk. Dus ook hier komt men netjes met een plan voor het geld. Dit zal dus volgend jaar worden gepresenteerd.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Ik had het gisteren al gelezen, Remco. Ik ben echt enorm benieuwd wat de supporters volgend jaar te horen gaan krijgen. Zelf verwacht ik, dat Ajax eigenaar van de ArenA zal willen worden. En ja, dat kost een lieve duit.
Al met al, denk ik dat Ajax, op meerder gebied, erg goed bezig is.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 14:12   quote  deeplink  
Ik ben het helemaal met je eens en ben ook benieuwd naar het plan. Maar dat ze goed bezig zijn is voor mij een feit. Overigens gaat de weg met vallen en opstaan en worden er genoeg fouten gemaakt. Maar dat geld voor alles in het leven dat goed is.

Overigens vind ik Ajax daar waar mogelijk ook heel transparant en open naar buiten toe.

Ik ben dan ook een trots Ajacied.
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 14:19   quote  deeplink  
Alleen jammer dat copy&paste site VP weer met die 100 miljoen mythe aan komt terwijl de jaarcijfers toch echt iets anders laten zien.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:19 schreef Eide het volgende:
Alleen jammer dat copy&paste site VP weer met die 100 miljoen mythe aan komt terwijl de jaarcijfers toch echt iets anders laten zien.
Met de jaarcijfers bedoelt hij volgens mij het lopende boekjaar en dat heeft niks te maken met het banksaldo van € 100 miljoen.
Ik heb me eerlijk gezegd niet zo verdiept in de site VP. Ik lees het alleen maar zo nu en dan.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:12 schreef remco k het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens en ben ook benieuwd naar het plan. Maar dat ze goed bezig zijn is voor mij een feit. Overigens gaat de weg met vallen en opstaan en worden er genoeg fouten gemaakt. Maar dat geld voor alles in het leven dat goed is.

Overigens vind ik Ajax daar waar mogelijk ook heel transparant en open naar buiten toe.

Ik ben dan ook een trots Ajacied.
Trots ben ik beslist ook. Toen Ajax vier jaar geleden z'n eerste kampioenschap uit de serie van vier haalde, ging ik helemaal uit m'n dak van trots. Dat is alleen maar groter geworden, nu dat zij alles op de rails hebben. Alleen Europees moet toch wat beter kunnen zijn. Dan doel ik niet op de Champions League, maar na de winterstop de Europa League. Tegen ploegen als RB Salzburg en Dynamo Zagreb (?) moet een beter resultaat gehaald kunnen worden.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:07 schreef Pietje het volgende:
Ik had het gisteren al gelezen, Remco. Ik ben echt enorm benieuwd wat de supporters volgend jaar te horen gaan krijgen. Zelf verwacht ik, dat Ajax eigenaar van de ArenA zal willen worden. En ja, dat kost een lieve duit.
Al met al, denk ik dat Ajax, op meerder gebied, erg goed bezig is.
Denk het niet, ze gaan een "deel" van geld in het plan stoppen. Zou de arena niet bijna alles zijn wat ze hebben?:p
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:40 schreef freakie het volgende:

[..]

Denk het niet, ze gaan een "deel" van geld in het plan stoppen. Zou de arena niet bijna alles zijn wat ze hebben?:p
Laten we maar afwachten. Alles wat jij en ik denken, is koffiedik kijken...
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Laten we maar afwachten. Alles wat jij en ik denken, is koffiedik kijken...
Klopt, een deel van de 100 miljoen kan wel de aandelenbeurs zijn.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:46 schreef freakie het volgende:

[..]

Klopt, een deel van de 100 miljoen kan wel de aandelenbeurs zijn.
Dat verwacht ik juist niet. Ik heb nog niet zo lang geleden Jeroen Slop horen zeggen, dat Ajax hoe dan ook beursgenoteerd blijft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 november 2014 door Pietje --
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat verwacht ik juist niet. Ik heb nog niet zo lang geleden Jeroen Slop horen zeggen, dat Ajax hoe dan ook beursgenoteerd blijft.
Mmm okee, ja dan zal dat het wel niet zijn haha. 4 top aankopen, nee dat denk ik ook niet. Tsja het stadion is niet een deel, denk eerder alles van het geld:)
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:53 schreef freakie het volgende:

[..]

Mmm okee, ja dan zal dat het wel niet zijn haha. 4 top aankopen, nee dat denk ik ook niet. Tsja het stadion is niet een deel, denk eerder alles van het geld:)
De hoop op top aankopen kun je ook vergeten, want dat heb ik Marc Overmars horen zeggen. Hahaha. De mogelijkheden worden steeds beperkter ;)
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

De hoop op top aankopen kun je ook vergeten, want dat heb ik Marc Overmars horen zeggen. Hahaha. De mogelijkheden worden steeds beperkter ;)
Jaa daarom.. Zitplaatsen bijmaken is geloof ik ook niet zomaar mogelijk, is geen eigendom van Ajax. Ja dan moet je t eerst kopen, investeren in jeugd is nooit 50 miljoen. Nou dan kunnen we inderdaad wat wegstrepen hahaa
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:25 schreef freakie het volgende:

[..]

Jaa daarom.. Zitplaatsen bijmaken is geloof ik ook niet zomaar mogelijk, is geen eigendom van Ajax. Ja dan moet je t eerst kopen, investeren in jeugd is nooit 50 miljoen. Nou dan kunnen we inderdaad wat wegstrepen hahaa
Hahaha. Er blijft inderdaad weinig over. Maar ik ben ervan overtuigd dat Ajax de juiste beslissing gaat nemen.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Er blijft inderdaad weinig over. Maar ik ben ervan overtuigd dat Ajax de juiste beslissing gaat nemen.
Ik ook, dat doen ze eigenlijk altijd met hun volle verstand. Geen overhaastte beslissingen. Prima dus!:)
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:31 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik ook, dat doen ze eigenlijk altijd met hun volle verstand. Geen overhaastte beslissingen. Prima dus!:)
Yep! Ik vind dat Ajax heel veel (eigen) mensen op de goede plek heeft zitten. Vandaar mijn vertrouwen.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 14:40 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik dacht laatst ergens te lezen dat ajax ongeveer 50 tot 60 miljoen kosten zou hebben om eigenaar van de arena te worden. Dan praat je dus inderdaad over een deel.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 15:46   quote  deeplink  
Overigens denk ik eerder aan de jeugd opleiding. En dan met name in voetbalschoen in het buitenland of iets in die geest. Met een beter georganiseerde groep scouts.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:46 schreef remco k het volgende:
Overigens denk ik eerder aan de jeugd opleiding. En dan met name in voetbalschoen in het buitenland of iets in die geest. Met een beter georganiseerde groep scouts.
Daar denk ik ook aan: enerzijds de aankoop van de ArenA en anderzijds de perfectionering van de jeugdopleiding, conform het plan van Johan Cruijff,
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dacht laatst ergens te lezen dat ajax ongeveer 50 tot 60 miljoen kosten zou hebben om eigenaar van de arena te worden. Dan praat je dus inderdaad over een deel.
Aah oke, ja dan is het een deel maar hoef je denk ik geen plan voor op te stellen, je 2e optie klinkt ook goed. Maar is dat moet dan wel een aardig groot netwerk zijn
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 15 november 2014 - 16:01   quote  deeplink  
Ik heb m'n spaarvarken nog niet leeggehaald hè ;-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:01 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik heb m'n spaarvarken nog niet leeggehaald hè ;-)
Hahaha. Gelukkig maar, dan heb je een appeltje voor de dorst ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 november 2014 door Pietje --
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees voor deel alles. Ajax heeft namelijk een 59 miljoen in liquide middelen volgens de jaarcijfers. 60 miljoen zou dus betekenen dat al het liquide vermogen in één klap geïnvesteerd wordt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Lees voor deel alles. Ajax heeft namelijk een 59 miljoen in liquide middelen volgens de jaarcijfers. 60 miljoen zou dus betekenen dat al het liquide vermogen in één klap geïnvesteerd wordt.
Waar komt dan die € 100 miljoen vandaan, wat je steeds en overal leest? Dat cijfer werd zelfs ook door Jeroen Slop genoemd.
En dan bedoel ik ook aan liquide middelen.

Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 16:23   quote  deeplink  
Dat is een ruwe schatting van TRL Z geweest waar achteraf dus niets van blijkt te kloppen. Zelfs het eigen vermogen (liquide middelen + schulden) is "slechts" 83 miljoen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:23 schreef Eide het volgende:
Dat is een ruwe schatting van TRL Z geweest waar achteraf dus niets van blijkt te kloppen. Zelfs het eigen vermogen (liquide middelen + schulden) is "slechts" 83 miljoen.
Tja, ik wacht maar af wat de Ajax-directie ons volgend jaar gaat mededelen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 15 november 2014 - 16:35   quote  deeplink  
We gaan het zien mannen, maar ben wel heel erg benieuwd wat het gaat worden.....
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tja, ik wacht maar af wat de Ajax-directie ons volgend jaar gaat mededelen.
Ik heb het even nagezocht: Die schatting van 100 miljoen van RTL Z was op basis van CL deelname + verkoop Blind + halfjaarcijfers 2013/14. Ten eerste is men daar voorbij gegaan aan uitgaven (transfers, contracten die opgewaardeerd worden, spelers en staf bonussen, boetes, etc) maar RTL Z heeft bovendien gerekend met halfjaar cijfers die altijd hoger zijn dan de eindafrekening na het seizoen aangezien dan pas alle kosten eraf zijn. De rekensom van 100 miljoen was en is dus verkeerd.

Om maar eens een simpel voorbeeld te nemen over de ruwheid van de RTL Z schatting: het faillissement van OAD heeft Ajax een aantal ton gekost. Is dus niet meegenomen. Zomaar een voorbeeld.

Afgelopen zomer zag het er zo uit:
Liquide middelen: 59 miljoen
Eigen vermogen: 88 miljoen

De halfjaar cijfers zullen zeker oplopen gezien CL inkomsten en de verkoop van Blind maar 100 miljoen zal het dit jaar (nog) niet worden.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb het even nagezocht: Die schatting van 100 miljoen van RTL Z was op basis van CL deelname + verkoop Blind + halfjaarcijfers 2013/14. Ten eerste is men daar voorbij gegaan aan uitgaven (transfers, contracten die opgewaardeerd worden, spelers en staf bonussen, boetes, etc) maar RTL Z heeft bovendien gerekend met halfjaar cijfers die altijd hoger zijn dan de eindafrekening na het seizoen aangezien dan pas alle kosten eraf zijn. De rekensom van 100 miljoen was en is dus verkeerd.

Om maar eens een simpel voorbeeld te nemen over de ruwheid van de RTL Z schatting: het faillissement van OAD heeft Ajax een aantal ton gekost. Is dus niet meegenomen. Zomaar een voorbeeld.

Afgelopen zomer zag het er zo uit:
Liquide middelen: 59 miljoen
Eigen vermogen: 88 miljoen

De halfjaar cijfers zullen zeker oplopen gezien CL inkomsten en de verkoop van Blind maar 100 miljoen zal het dit jaar (nog) niet worden.
Dank je wel voor het uitzoeken.
Al met al een financiële tegenvaller voor de club, uitgaande van de steeds weer opduikende 100 miljoen.
Op zich wel heel vreemd, omdat ik Jeroen Slop ook heb horen reppen over "ruim 95 miljoen". Maar goed, de tijd zal het leren en volgend jaar weten we meer.
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 16:52   quote  deeplink  
Het is voor Ajax geen tegenvaller, anders dan dat de directie steeds een foutief nummer naar het hoofd geslingerd krijgt. Ik denk dat dat mede bijdraagt aan het ontwikkelen van een investeringsplan.

Als men niet kiest voor het stadion, wat als investering niet veel financiële groei oplevert, blijft logischerwijze investering in talent en eventueel de scouting over. Waar daar dan ruimte zit voor dat soort investeringen is ook maar de vraag. misschien nog een satelliet club erbij?
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:52 schreef Eide het volgende:
Het is voor Ajax geen tegenvaller, anders dan dat de directie steeds een foutief nummer naar het hoofd geslingerd krijgt. Ik denk dat dat mede bijdraagt aan het ontwikkelen van een investeringsplan.

Als men niet kiest voor het stadion, wat als investering niet veel financiële groei oplevert, blijft logischerwijze investering in talent en eventueel de scouting over. Waar daar dan ruimte zit voor dat soort investeringen is ook maar de vraag. misschien nog een satelliet club erbij?
Ik had juist begrepen, dat Ajax af wilde van satellietclubs. Alleen Zuid-Afrika wil men behouden. Maar investeren in jeugdspelers lijkt mij erg verstandig.
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 17:06   quote  deeplink  
59 miljoen in jeugdspelers is ook wat overdreven. En je scouting apparaat extra financieren heeft toch ook grenzen lijkt me. Als de structurele inkomsten oplopen is er misschien ruimte in het salarishuis wat op z'n beurt wat onderhandelingsruimte zou geven... maar wat je dan met zo veel geld doet. Ik blijf toch steeds bij spelers of het stadion uitkomen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 17:06 schreef Eide het volgende:
59 miljoen in jeugdspelers is ook wat overdreven. En je scouting apparaat extra financieren heeft toch ook grenzen lijkt me. Als de structurele inkomsten oplopen is er misschien ruimte in het salarishuis wat op z'n beurt wat onderhandelingsruimte zou geven... maar wat je dan met zo veel geld doet. Ik blijf toch steeds bij spelers of het stadion uitkomen.
Een investering van € 59 miljoen in jeugdspelers zal ook pertinent niet gaan gebeuren, noch bij het scouten. Wat je zegt: overdreven. En ruimte creeëren in het salarishuis gaat volgens mij ook niet gebeuren. Dat weigert Overmars principieel. Ook heeft Overmars al duidelijk laten weten dat hij zeer zuinig zal zijn tijdens transferperiodes. Vandaar dat ik al in eerste instantie uitkwam bij de aankoop van de ArenA. Het blijft uiteraard speculeren van ons, de supporters, maar ik kan niks anders verzinnen. Dit lijkt mij dan ook het meest logische.

Ik moet het hierbij laten voor vandaag. We moeten vroeg eten vanavond, want we gaan met vrienden naar het theater: Doctor Zhivago.

Plezierige avond verder en ik spreek je snel weer.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 15 november 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Eet smakelijk Piet en een fijne avond!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 15 november 2014 - 17:51   quote  deeplink  
Zou het kunnen dat de bonussen voor de spelers naar een hoger niveau worden getild dan nu het geval is? Dus het behalen van de titel bijvoorbeeld het dubbele aan een bonus oplevert dan nu?Het winnen van de knvb beker een hogere bonus en ook het behalen van een volgende ronde in de CL en/of EL?

Het is maar een idee......
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 18:22   quote  deeplink  
Denk dat het wel een van de plannen kan zijn, het gaat om "plannen" alleen een stadion kopen is al veel geld. Dus investeren in jeugd, het netwerk verbeteren dan en bonussen van spelers hoger zetten, is denk ik, wel reeel. Je moet denken dat het om iets gaat dat een lange termijn gedachte heeft.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 15 november 2014 - 18:37   quote  deeplink  
We gaan gratis snacks uitdelen tijdens de wedstrijden 😣

Nee...ik wacht t wel ff af
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:55 schreef freakie het volgende:

[..]

Aah oke, ja dan is het een deel maar hoef je denk ik geen plan voor op te stellen, je 2e optie klinkt ook goed. Maar is dat moet dan wel een aardig groot netwerk zijn
Als je zo veel geld gaat uitgeven zullen de aandeel houders toch echt een plan voorgeschoteld willen krijgen en dat is ook niet meer dan normaal.

Gaat het in meerdere jaren. Zijn er nog aanvullende plannen. Wordt er verbouwd. Genoeg vragen. Hoe wil men winst gaan maken. Hoe snel gaat dat gebeuren.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Het plan wordt volgend jaar pas getoond. Tegen die tijd kan dat een stuk hoger zijn. En het hoeft niet in 1 keer betaald te worden. Men zou er dus ook lang of kortlopende schulden van maken of een combinatie van die drie. ....
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:45   quote  deeplink  
Ik denk niet dat het met spelers hogere salarissen te maken zal hebben. Dat doe je volgens mij alleen maar op basis van structurele inkomsten. Niet op basis van je eigen vermogen. Want wat ga je doen als dat eigen vermogen afneemt.

Ik denk dat een groot deel van het geld in opleiden gaat zitten en dan met name in het buitenland. Misschien richten ze wel een volledig eigen extra profclub op in Zuid-Amerika.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 15 november 2014 - 20:15   quote  deeplink  
Jaja, ze komen met een plan.
Toch wel benieuwd waarmee ze komen.
Ajax heeft genoeg geld om het uit te kunnen voeren.
Hoeveel geld dat precies is, dat is lastig te zeggen.
Ik weet namelijk niet hoeveel geld de amateur tak heeft.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je zo veel geld gaat uitgeven zullen de aandeel houders toch echt een plan voorgeschoteld willen krijgen en dat is ook niet meer dan normaal.

Gaat het in meerdere jaren. Zijn er nog aanvullende plannen. Wordt er verbouwd. Genoeg vragen. Hoe wil men winst gaan maken. Hoe snel gaat dat gebeuren.
Als je het stadion koopt(daar hadden we het over) dan ben je al je geld kwijt. Waarom zou je dan een plan maken hoe je dat geld besteed?
Pietje
 Pietje - zondag 16 november 2014 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 17:51 schreef Ronald 1960 het volgende:
Zou het kunnen dat de bonussen voor de spelers naar een hoger niveau worden getild dan nu het geval is? Dus het behalen van de titel bijvoorbeeld het dubbele aan een bonus oplevert dan nu?Het winnen van de knvb beker een hogere bonus en ook het behalen van een volgende ronde in de CL en/of EL?

Het is maar een idee......
Wie weet. Het zou zomaar kunnen. Ach, zo lang wij nog niks weten, staan alle opties open.
remco k
 remco k - zondag 16 november 2014 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 22:02 schreef freakie het volgende:

[..]

Als je het stadion koopt(daar hadden we het over) dan ben je al je geld kwijt. Waarom zou je dan een plan maken hoe je dat geld besteed?
Volgens mij snap jij het niet helemaal..

Als Ajax het stadion gaat overnemen, dan zal men dat echt niet volledig betalen met het geld dat beschikbaar is..

En al zou men dat wel doen, en al zou het al het geld betreffen wat ook al niet zo is.
Dan nog moet er een plan komen..

Want wat gaat men met het stadion doen?? Wat zijn dan dus de PLANNEN met het stadion.. Waarom gaat men dit doen?

Bij dit soort uitgaven zal er ten aller tijden een plan gemaakt moeten worden. En dat is bij Ajax echt niet anders..

Zelfs een multimiljardair zal nog een plan maken als die ergens voor het bedrijf 50 miljoen aan gaat uitgeven..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 16 november 2014 - 14:57   quote  deeplink  
Ajax heeft 14% aandelen in de arena.
om het stadion in eigen beheer te hebben, hoef je niet alle aandelen te kopen.
meer dan 50% is genoeg.
daarnaast willen ze wel wat dingen veranderen.
Stoeltjes, staanplaatsen, roltrappen en moderne dingen toevoegen.

wellicht willen ze geen aandelenpakket kopen maar de arena uitbreiden.
3de ring of enkel een paar rijtjes erbij.
arena wil namelijk de grootste blijven
remco k
 remco k - zondag 16 november 2014 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 14:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ajax heeft 14% aandelen in de arena.
om het stadion in eigen beheer te hebben, hoef je niet alle aandelen te kopen.
meer dan 50% is genoeg.
daarnaast willen ze wel wat dingen veranderen.
Stoeltjes, staanplaatsen, roltrappen en moderne dingen toevoegen.

wellicht willen ze geen aandelenpakket kopen maar de arena uitbreiden.
3de ring of enkel een paar rijtjes erbij.
arena wil namelijk de grootste blijven
En dus zal er een gedegen plan moeten komen..
Pietje
 Pietje - zondag 16 november 2014 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 14:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het niet helemaal..

Als Ajax het stadion gaat overnemen, dan zal men dat echt niet volledig betalen met het geld dat beschikbaar is..

En al zou men dat wel doen, en al zou het al het geld betreffen wat ook al niet zo is.
Dan nog moet er een plan komen..

Want wat gaat men met het stadion doen?? Wat zijn dan dus de PLANNEN met het stadion.. Waarom gaat men dit doen?

Bij dit soort uitgaven zal er ten aller tijden een plan gemaakt moeten worden. En dat is bij Ajax echt niet anders..

Zelfs een multimiljardair zal nog een plan maken als die ergens voor het bedrijf 50 miljoen aan gaat uitgeven..
Dat is absoluut waar. En al helemaal wanneer je over dat soort bedragen praat. Verantwoording aan de aandeelhouders!!
m0n0cl3
 m0n0cl3 - zondag 16 november 2014 - 15:38   quote  deeplink  
Ten eerste:
Ajax heeft geen 100 miljoen op de bank staan, zoals vele beweren. Het eigen vermogen(wat het bedrijf bezit) is 88 miljoen is inclusief de waarde van de spelers. Je moet kijken naar de liquide middelen(wat direct gebruikt kan worden) bedraagt 60 miljoen.
Ten tweede:
Ajax heeft nog kortlopende verplichting(schulden korte termijn) van 40 miljoen waarvan 20 eerst weggewerkt moet worden voordat je kan zeggen dat Ajax financieel er perfect voorstaat.
Ten derde:
Waarom zou Ajax van de beurs gaan?
Doordat Ajax op de beurs zit, heeft het zeker 50 miljoen opgeleverd en nog steeds bezit Ajax 73 van alle aandelen. De overige aandelen zijn verdeeld over 3 bedrijven(bij elkaar zo`;n 20) en supporters. Ajax moet nu ook verantwoording afleggen en laten zien dat het een goede organisatie is en een goed beleid in werking stelt. Dit zorgt ervoor dat Ajax transparant overkomt en dat sponsors graag met Ajax verbonden zijn.
Ten vierde:
Waarom zou Ajax de arena willen kopen?
Ajax heeft een goede verstandshouding met de arena en is tevreden over hoe het nu gaat. Ajax betaalt jaarlijks 6,5 miljoen euro om van de Arena gebruik te mogen maken. Ajax mag de rest zelf houden, kaartverkoop 12 miljoen, businesssheets en skiboxen nog eens 12 miljoen omzet.
Voordat Ajax de koop van de Arena eruit heeft ben je decennia verder.
Ten vijfde:
Waarom zou Ajax het salarisplafond willen verhogen?
De talenten blijven niet langer wanneer dit gebeurt, Eriksen, blind, alderweireld, Vertonghen, De Jong en Suarez waren allemaal klaar voor een stap hoger en een half miloen extra salaris had helemaal niks uitgemaakt. Bovendien, wanneer er een exceptionele speler gehaald kan worden zal er een uitzondering gemaakt worden, quote overmars.
Ten zesde:
Ajax is financieel nog niet zover als ze dat zelfs zouden willen. Wanneer Ajax Europa league zou halen en geen spelers zouden verkopen en kopen, dan zal Ajax nog altijd verlies maken. Het gaat de goede kant op, maar dit is een belangrijke doelstelling van Ajax. Nadat deze doelstelling gehaald zal worden, dan zal Ajax nieuwe plannen ten uitvoer brengen is mijn verwachting. Daarvoor zal Ajax het nog rustig aan doen, maar het gaat de goede kant op

Dit beleid wat Ajax uitvoert is zorgvuldig en uitgekiend door Nederlands beste voetballers, geef het vertrouwen.
Pietje
 Pietje - zondag 16 november 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 15:38 schreef m0n0cl3 het volgende:
Ten eerste:
Ajax heeft geen 100 miljoen op de bank staan, zoals vele beweren. Het eigen vermogen(wat het bedrijf bezit) is 88 miljoen is inclusief de waarde van de spelers. Je moet kijken naar de liquide middelen(wat direct gebruikt kan worden) bedraagt 60 miljoen.
Ten tweede:
Ajax heeft nog kortlopende verplichting(schulden korte termijn) van 40 miljoen waarvan 20 eerst weggewerkt moet worden voordat je kan zeggen dat Ajax financieel er perfect voorstaat.
Ten derde:
Doordat Ajax op de beurs zit, heeft het zeker 50 miljoen opgeleverd en nog steeds bezit Ajax 73 van alle aandelen. De overige aandelen zijn verdeeld over 3 bedrijven(bij elkaar zo`;n 20) en supporters. Ajax moet nu ook verantwoording afleggen en laten zien dat het een goede organisatie is en een goed beleid in werking stelt. Dit zorgt ervoor dat Ajax transparant overkomt en dat sponsors graag met Ajax verbonden zijn.
Ten vierde:
Ajax heeft een goede verstandshouding met de arena en is tevreden over hoe het nu gaat. Ajax betaalt jaarlijks 6,5 miljoen euro om van de Arena gebruik te mogen maken. Ajax mag de rest zelf houden, kaartverkoop 12 miljoen, businesssheets en skiboxen nog eens 12 miljoen omzet.
Ten vijfde:
De talenten blijven niet langer wanneer dit gebeurt, Eriksen, blind, alderweireld, Vertonghen, De Jong en Suarez waren allemaal klaar voor een stap hoger en een half miloen extra salaris had helemaal niks uitgemaakt. Bovendien, wanneer er een exceptionele speler gehaald kan worden zal er een uitzondering gemaakt worden, quote overmars.
Ten zesde:
Ajax is financieel nog niet zover als ze dat zelfs zouden willen. Wanneer Ajax Europa league zou halen en geen spelers zouden verkopen en kopen, dan zal Ajax nog altijd verlies maken. Het gaat de goede kant op, maar dit is een belangrijke doelstelling van Ajax. Nadat deze doelstelling gehaald zal worden, dan zal Ajax nieuwe plannen ten uitvoer brengen is mijn verwachting. Daarvoor zal Ajax het nog rustig aan doen, maar het gaat de goede kant op

Dit beleid wat Ajax uitvoert is zorgvuldig en uitgekiend door Nederlands beste voetballers, geef het vertrouwen.
Zolang Ajax niet met mededelingen aankomt, is het voor iedereen koffiedik kijken.
En welkom op HL!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 november 2014 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 15:38 schreef m0n0cl3 het volgende:
Ten eerste:
Ten tweede:
Ten derde:
Ten vierde:
Ten vijfde:
Ten zesde:

Zit jij heel toevallig dicht bij het vuur ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax heeft honderd miljoen te besteden: 'Komen met concreet meerjarenplan'

0.0064659