BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax heeft honderd miljoen te besteden: 'Komen met concreet meerjarenplan'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - vrijdag 14 november 2014 - 22:10
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax heeft honderd miljoen te besteden: "Komen met concreet meerjarenplan" (VoetbalPrimeur)

remco k
 remco k - zondag 16 november 2014 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 20:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zit jij heel toevallig dicht bij het vuur ?
Omdat ie hetzelfde post als al een aantal anderen hier??
Pietje
 Pietje - zondag 16 november 2014 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 20:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat ie hetzelfde post als al een aantal anderen hier??
Als hij (te) dicht bij het vuur zit is hij verbrande harry...
remco k
 remco k - zondag 16 november 2014 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 20:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als hij (te) dicht bij het vuur zit is hij verbrande harry...
hahaha..
m0n0cl3
 m0n0cl3 - zondag 16 november 2014 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 20:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zit jij heel toevallig dicht bij het vuur ?
Nee, helaas niet. Ik zou wel heel graag voor Ajax willen werken, maar dat is niet aan de orde. Ik ben gewoon een Ajax fan zoals velen, maar ik wil wel graag weten hoe Ajax ervoor staat. Dus ik verdiep me er wat meer in dan een gemiddeld persoon.
m0n0cl3
 m0n0cl3 - zondag 16 november 2014 - 21:18   quote  deeplink  
Nog een punt:
Ajax zal de satellietclub ajax cape town behouden. Alleen zullen er voortaan niet weer van dit soort satellietclubs plaatsvinden, mensen zeggen nog wel eens 'waarom niet in China zo'n club beginnen'. Dat is niet handig, het is erg ver reizen, daardoor is het lastig om de visie van Ajax goed over te brengen, het controleren van deze visie is ook erg moeilijk. Er zou dan structureel een(meerdere) persoon(en) binnen Ajax naar China moeten verhuizen. Wat Ajax nu probeert is door middel van oud-ajacieden de beste talenten scouten. De oud voetballers, die bij ajax hebben gevoetbald, zullen als scout gaan werken. Deze 'scouts' krijgen een laag basissalaris + een bonus wanneer een van 'hun' talenten een contract bij Ajax tekent. Dit vind ik een extreem goed idee van Johan Cruijf, je immens grote netwerk gebruiken om spelers te scouten. Dit is een van de vele stappen die Ajax gaat ondernemen binnen afzienbare tijd.
Eide
 Eide - zondag 16 november 2014 - 23:10   quote  deeplink  
Ajax wil bij monde van Jeroen Slop onderzoeken of men staanplaatsen kan introduceren in de ArenA. Ben benieuwd.
Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 00:17   quote  deeplink  
is het niet handig om 4 jeugdopleiding op starten?
in de landen, Engeland, Spanje, Duitsland en Italie.
4 clubs in handen van Ajax en op het allerhoogste niveau actief.

ik weet dan honderd procent zeker, dat ajax via nederland Europa gaat veroveren
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Hoe wil je je tussen die clubs nestelen? Ajax wil geen verdere satelliet clubs en op het hoogste niveau koop je met de middelen van Ajax daar geen club. Dan ga je toch eerder weer maar scouting kijken.
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 00:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Ik denk dat juist dat niet een goed idee is.. Dan ben je lekker aan het opleiden voor de grote clubs uit hun eigen land waar die spelers naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens liever willen spelen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:22 schreef Eide het volgende:
Hoe wil je je tussen die clubs nestelen? Ajax wil geen verdere satelliet clubs en op het hoogste niveau koop je met de middelen van Ajax daar geen club. Dan ga je toch eerder weer maar scouting kijken.
Je koopt een stuk grond.
daarop bouw je een klein stadion van zo 3.000, met wel de ruimte om te kunnen uitbreiden.
daar leg veel velden aan.
en je begint op amateur basis te voetballen.
vervolgens promoveer je naar de semi pro en daarna naar pro competities
als het goed is dan speel je dus op het allerhoogste niveau.

dit duurt natuurlijk jaren, maar je komt er wel tussen

als je vervolgens er tussen staat kunnen ze geld overmaken naar nederland.
pak en weg 25 miljoen, op een begroting van 200 is dat niet veel.
4x 25 miljoen is natuurlijk voor ajax veel geld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 november 2014 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat juist dat niet een goed idee is.. Dan ben je lekker aan het opleiden voor de grote clubs uit hun eigen land waar die spelers naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens liever willen spelen..
dat ben je nu ook al.

clubs mogen er maar 11 opstellen he;)

als je meerdere opleidingen hebt dan is de kans groot dat je spelers die in nederland spelen langer bij je kan houden.
omdat de andere eerder kijken naar ajax opleiding in eigen land.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk dat de clubs uit de grote voetballanden dit initiatief zouden verwelkomen. Mijn advies is dus: niet doen.
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 12:08   quote  deeplink  
Kansloos. Ten eerste heb je het over vele tientallen jaren. Bovendien ga je jezelf op zo'n manier verliezen. Als je een team in de primera division hebt is Ajax niet meer je belangrijkste club.

Ten slotte: wij zijn Ajax. Niet Red Bull die in 4 landen teams hebben gekocht. Wij zijn Ajax. Gebouwd op Amsterdamse trots, Nederlandse eigenwijsheid en de tradities van een geweldig voetballand. Wij zijn Ajax. Dat moeten wij blijven.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:08 schreef Eide het volgende:
Kansloos. Ten eerste heb je het over vele tientallen jaren. Bovendien ga je jezelf op zo'n manier verliezen. Als je een team in de primera division hebt is Ajax niet meer je belangrijkste club.

Ten slotte: wij zijn Ajax. Niet Red Bull die in 4 landen teams hebben gekocht. Wij zijn Ajax. Gebouwd op Amsterdamse trots, Nederlandse eigenwijsheid en de tradities van een geweldig voetballand. Wij zijn Ajax. Dat moeten wij blijven.
Dat ben ik volledig met je eens.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:08 schreef Eide het volgende:

klopt dat het langer termijn plan is.

ajax amsterdam blijft natuurlijk je belangrijkste club. ook word er in het buitenland meer geld verdient.
Heineken is ook een amsterdams merk, maar handelt en brouwt ook in het buitenland.
en je koopt enkel grond en je zet daar iets op.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ajax amsterdam blijft natuurlijk je belangrijkste club. ook word er in het buitenland meer geld verdient.
Heineken is ook een amsterdams merk, maar handelt en brouwt ook in het buitenland.
Maar wat betreft Heineken, dat is wereldhandel. Dat kun je niet vergelijken met de opleiding van voetballers.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 17 november 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar wat betreft Heineken, dat is wereldhandel. Dat kun je niet vergelijken met de opleiding van voetballers.
10dgmle.jpg
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ouwe zuiplap!!!! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 17 november 2014 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ouwe zuiplap!!!! ;-)
2x gelijk ;-(
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:57 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

2x gelijk ;-(
Kom op, vriend, wat moet ik dan wel niet zeggen? Over drie maanden word ik 66 jaar, de leeftijd waarop mijn moeder is overleden, bijna 41 jaar geleden...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

als je internationaal wil mee tellen dan moet je ook over je grenzen kijken.
je kan het namelijk je producten natuurlijk ook in je eigen land maken en verkopen, maar dan blijf je klein.
of je moet je eigen land groot zijn dan hoeft dat natuurlijk niet

overigens heeft ajax ajax cape town opgezet.

wat ik wil hiermee bereiken is dat ajax meer geld verdient, dan praat ik dus over de vereniging gevestigd in amsterdam
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 13:43   quote  deeplink  
Ajax wil groeien. Groeien naar de Europese top. Top komt niet naar ons toe, helaas.
Wij moeten zelf naar de Europese top toe. Geld speelt hier een belangrijke rol in.
Maar hoe verdienen wij zoveel geld dat we mee kunnen doen? Zoveel talenten opleiden en verkopen dat je met dat geld naar de top komt, lijkt uitgesloten.

Dat kan je doen door het stadion te vergroten, maar het stadion zit niet elke wedstrijd vol. Veel seizoenkaarthouders komen niet elke wedstrijd opdagen, maar komen, hoe zit het met het losse kaart verkoop als Ajax tegen willem 2 of Heracles speelt.

Ajax kan het aandeel in het stadion vergroten, maar weegt dat op tegen de lasten van zo stadion? Hiermee bereik je niet wat je wil, namelijk aansluiting bij de Europese top.

Zijn er andere opties om Ajax naar de Europese top te brengen?
Zonder dat je moet afwachten of de andere zwakker worden?

Benfica heeft een grotere begroting omdat niet enkel portugeze naar de wedstrijd op tv kijken, maar ook Brazilie zend de wedstrijden uit.

Ik denk dat alleen Suriname en andere 'Nederlandse landen' geïnteresseerd zijn.
Daarmee bereik je het ook niet

Dan moet je een ander plan maken om grote geld stroom te ontwikkelen.
In Engeland zijn er niet veel clubs die veel aan talent ontwikkeling doet.
In Spanje en in Italie geld dat net zo.
Als je 3 grote clubs ontwikkelt met een uitstekende jeugdopleiding, ontwikkel je zoveel talent, dat de top verzadigd raakt. Dan verdienen die clubs ook nog eens zeer veel geld, aan tv inkomsten en andere dingen waar clubs aan verdienen.
Als die clubs vervolgens gewoon elk jaar geld overmaken aan Ajax Amsterdam, dan heeft Ajax Amsterdam daar baat bij.
Dan heb je grote geldstroom binnen.
Spelers die in Amsterdam doorbreken kunnen dan uitkomen voor Ajax in Engeland.
Dan spelen ze in het zelfde shirt en nog steeds voor de mooie club, geld die daarmee verdient is namelijk voor Ajax in Amsterdam.

Wat kan hier op tegen zijn??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 november 2014 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 12:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Heineken brouwt veruit het grootste deel in Nederland, toevallig heb ik afgelopen jaar een rondleiding gehad bij Heineken. Maar ze doen dit juist om wat Eide aangeeft, het behoud van de eigen identiteit..
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dat ben je nu ook al.

clubs mogen er maar 11 opstellen he;)

als je meerdere opleidingen hebt dan is de kans groot dat je spelers die in nederland spelen langer bij je kan houden.
omdat de andere eerder kijken naar ajax opleiding in eigen land.
De andere kijken, maar kunnen het niet kopieren..

Ga je daar zitten wordt het ze wel heel erg makkelijk gemaakt om onze jeugdspelers op te pikken.. Er is een reden het dat we uit die landen geen talenten in onze opleiding hebben... Juist omdat daar de grote clubs deze talenten oppikken..
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ga je daar zitten wordt het ze wel heel erg makkelijk gemaakt om onze jeugdspelers op te pikken.. Er is een reden het dat we uit die landen geen talenten in onze opleiding hebben... Juist omdat daar de grote clubs deze talenten oppikken..
Precies zo kijk ik er tegen aan! Je maakt het de grote buitenlandse clubs alleen maar gemakkelijker.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:00 schreef remco k het volgende:

[..]

daarom speelt het engels elftal met john terry en alle andere oudere.

daarom moest manu vragen of scholes terug kwam van zijn pensioen.

veel talent hoor, misschien is daar gewoon geen goeie talent begeleiding.

het was maar een plan.
alle andere dingen zijn eigenlijk weinig voorstelbaar.

het enige wat eigenlijk over blijft is het stadion.
wat je daar dan mee doet is dan een tweede.

of heb jij een ander plan

maar kijk eens naar de voordelen

remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:27 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

daarom speelt het engels elftal met john terry en alle andere oudere.

daarom moest manu vragen of scholes terug kwam van zijn pensioen.

veel talent hoor, misschien is daar gewoon geen goeie talent begeleiding.

het was maar een plan.
alle andere dingen zijn eigenlijk weinig voorstelbaar.

het enige wat eigenlijk over blijft is het stadion.
wat je daar dan mee doet is dan een tweede.

of heb jij een ander plan

maar kijk eens naar de voordelen
Er zijn geen voordelen, niet 1.. Alle grote talenten zullen na hun opleiding in dat land niet naar Ajax gaan maar in Engeland blijven..Jongens spelen daar liever degradatievoetbal dan bij ons..
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 17:03   quote  deeplink  
Clubs als Liverpool en Everton (om er zomaar 2 te noemen) hebben best een prima jeugdopleiding hoor. De ploeg van Liverpool bij de Future Cup vorig jaar was niet veel minder dan de ploegen van Ajax en Anderlecht. En dan hebben het over dezelfde jongens die nu als de beste A1 in jaren worden geroemd bij Ajax door mannen als Cruijff en Swart.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 november 2014 door Eide --
m0n0cl3
 m0n0cl3 - maandag 17 november 2014 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 13:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ajax wil groeien. Groeien naar de Europese top. Top komt niet naar ons toe, helaas.
Wij moeten zelf naar de Europese top toe. Geld speelt hier een belangrijke rol in.
Maar hoe verdienen wij zoveel geld dat we mee kunnen doen? Zoveel talenten opleiden en verkopen dat je met dat geld naar de top komt, lijkt uitgesloten.

Dat kan je doen door het stadion te vergroten, maar het stadion zit niet elke wedstrijd vol. Veel seizoenkaarthouders komen niet elke wedstrijd opdagen, maar komen, hoe zit het met het losse kaart verkoop als Ajax tegen willem 2 of Heracles speelt.

Ajax kan het aandeel in het stadion vergroten, maar weegt dat op tegen de lasten van zo stadion? Hiermee bereik je niet wat je wil, namelijk aansluiting bij de Europese top.

Zijn er andere opties om Ajax naar de Europese top te brengen?
Zonder dat je moet afwachten of de andere zwakker worden?

Benfica heeft een grotere begroting omdat niet enkel portugeze naar de wedstrijd op tv kijken, maar ook Brazilie zend de wedstrijden uit.

Ik denk dat alleen Suriname en andere 'Nederlandse landen' geïnteresseerd zijn.
Daarmee bereik je het ook niet

Dan moet je een ander plan maken om grote geld stroom te ontwikkelen.
In Engeland zijn er niet veel clubs die veel aan talent ontwikkeling doet.
In Spanje en in Italie geld dat net zo.
Als je 3 grote clubs ontwikkelt met een uitstekende jeugdopleiding, ontwikkel je zoveel talent, dat de top verzadigd raakt. Dan verdienen die clubs ook nog eens zeer veel geld, aan tv inkomsten en andere dingen waar clubs aan verdienen.
Als die clubs vervolgens gewoon elk jaar geld overmaken aan Ajax Amsterdam, dan heeft Ajax Amsterdam daar baat bij.
Dan heb je grote geldstroom binnen.
Spelers die in Amsterdam doorbreken kunnen dan uitkomen voor Ajax in Engeland.
Dan spelen ze in het zelfde shirt en nog steeds voor de mooie club, geld die daarmee verdient is namelijk voor Ajax in Amsterdam.

Wat kan hier op tegen zijn??
Sorry dat ik het zeg, maar dit idee slaat echt helemaal nergens op. Je kan niet zomaar beweren dat alle opleidingen van dat land slecht zijn. Om er maar even een paar te noemen:
Southampton, Barcelona, Everton.
Europa is al helemaal verzadigd qua voetbalclubs. Alle talenten worden wel ontdekt. Je moet het echt daar buiten zoeken. Er zijn tal van clubs die graag met Ajax willen samenwerken, vanwege historie, visie, strategie en welke normen en waarden Ajax allemaal heeft. Wat ik eerder voor mogelijk zie, is een club opstarten in een kleiner voetballand, landen als India, China, Indonesië, Japan. Ajax heeft al een spelshow geprobeerd in China, waarbij het beste talent van de show op stage mocht bij Ajax. Dit heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. Maar het idee erachter is prima. Alleen zelf een club oprichten is effectiever is mijn mening. Dan kan je het systeem en het beleid goed implementeren in de club van een van deze landen. Dit zijn toch de landen waar enorm veel groei in het voetbal te bekennen is. Het is juist nu goed om daarop in te spelen. Ga een samenwerking aan met een goede club in dat land(goede jeugdopleiding, mooi complex, goed imago, attractief spel) en geef de kennis die Ajax bezit door aan de club. Zet er permanent een Ajax vertegenwoordiger neer, die de ideeën kan omzetten in daden. En zorg dat de jeugdopleiding prioriteit nummer 1 wordt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 18:52   quote  deeplink  
nou, het was maar een gedachte over een plan.
ik heb tenminste een plan, dat jullie het niks vinden dat zei maar zo.

ik denk dat als je het goed uitwerkt dat het ajax wel verder helpt.

wat is volgens jullie de plan om hoger te komen?
dan moet je niet naar de uefa of fifa kijken, want dat is makkelijk en dat gaat toch niet gebeuren
m0n0cl3
 m0n0cl3 - maandag 17 november 2014 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 18:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
nou, het was maar een gedachte over een plan.
ik heb tenminste een plan, dat jullie het niks vinden dat zei maar zo.

ik denk dat als je het goed uitwerkt dat het ajax wel verder helpt.

wat is volgens jullie de plan om hoger te komen?
dan moet je niet naar de uefa of fifa kijken, want dat is makkelijk en dat gaat toch niet gebeuren
Dat heb ik net vertelt, kijk naar het bericht boven dat van jou. Het is goed dat je een plan had, maar de topclubs heersen daar. Je komt er nooit tussen, of je wilt 10 jaar wachten. Kijk meer naar Brazilie argentinie, uruguay. Daar zitten veel talenten, de grondstoffen zijn goedkoop om alle faciliteiten neer te zetten. Ga daar aan de slag, wees de portugese clubs voor, door al in een vroeg stadium de talenten bij jouw(ajax) satellietclub te hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 20:04   quote  deeplink  
maar eigenlijk ging het niet eens om die talenten, het eigenlijk gewoon om geld.

meer geld betekend namelijk betere spelers.

het grote geld zit in de grote competities.
met dit plan zou je dat geld naar nederland kunnen brengen.

als je daar dan toch bent dan kan je toch ook betere spelers gaan opleiden.
ik denk.dat het namelijk altijd beter kan.
ajax word niet voor niks geroemd.

als je kijkt naar de laagste begroting op het hoogste niveau in Engeland, dan vraag ik mij af of je ooit dit kan.
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 19:27 schreef m0n0cl3 het volgende:

[..]

Dat heb ik net vertelt, kijk naar het bericht boven dat van jou. Het is goed dat je een plan had, maar de topclubs heersen daar. Je komt er nooit tussen, of je wilt 10 jaar wachten. Kijk meer naar Brazilie argentinie, uruguay. Daar zitten veel talenten, de grondstoffen zijn goedkoop om alle faciliteiten neer te zetten. Ga daar aan de slag, wees de portugese clubs voor, door al in een vroeg stadium de talenten bij jouw(ajax) satellietclub te hebben.
En precies dat was ook al mijn plan..
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 20:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
maar eigenlijk ging het niet eens om die talenten, het eigenlijk gewoon om geld.

meer geld betekend namelijk betere spelers.

het grote geld zit in de grote competities.
met dit plan zou je dat geld naar nederland kunnen brengen.

als je daar dan toch bent dan kan je toch ook betere spelers gaan opleiden.
ik denk.dat het namelijk altijd beter kan.
ajax word niet voor niks geroemd.

als je kijkt naar de laagste begroting op het hoogste niveau in Engeland, dan vraag ik mij af of je ooit dit kan.
En welk geld denk jij met dat idee te gaan verdienen dan?? Een jeugdopleiding kost namelijk alleen maar geld en levert pas iets op als men verkocht wordt bij het eerste..
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 20:22 schreef remco k het volgende:

[..]

En welk geld denk jij met dat idee te gaan verdienen dan?? Een jeugdopleiding kost namelijk alleen maar geld en levert pas iets op als men verkocht wordt bij het eerste..
Zo is het helemaal.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 20:22 schreef remco k het volgende:

[..]

het plan was dat er een club word opgericht.
de club verdient geld, jeugdopleiding brengt de club naar de top en in de top word geld verdient.
tv geld, sponsors, stadion ect ect

verder is de jeugdopleiding een belangrijke bijzaak, een bijzaak.
het hoofddoel was niet om talenten te creëren, maar om de tvgelden in die landen naar Nederland te halen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 15:19   quote  deeplink  
stel je opgerichte club heeft het zelfde begroting als ajax nu, zo 60 miljoen.
dan doe je mee in de middenmoot van Engeland.
middenmoot van Engeland heeft een begroting van 100 miljoen.
dan maak je dus 40 miljoen winst. behoud van spelers is niet belangrijk want er is genoeg talent, als dat er tenminste is.
van die 40 miljoen boekt de club af, aan ajax.
je hebt er 4 van zulke clubs, in de 4 grote competities.
4x 20 is 80 miljoen, daarmee vergroot is de begroting hier.

spelers die bij de opgerichte clubs spelen komen eerder aan bod dan een speler van ons, als de kwaliteit aan elkaar gelijk zijn
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 november 2014 - 15:50   quote  deeplink  
ik maak wel een aanname dat een club zoals ajax met een begroting van 60 miljoen in de middenmoot eindigt.
de vraag is of die aanname klopt.

de ander is dat de middenmoot in engeland veel grotere begroting heeft dan de middenmoot van de andere competities
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 november 2014 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 00:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Onmogelijk en totaal niet relevant, voornamelijk slap gelul!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 november 2014 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 11:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je koopt een stuk grond.
daarop bouw je een klein stadion van zo 3.000, met wel de ruimte om te kunnen uitbreiden.
daar leg veel velden aan.
en je begint op amateur basis te voetballen.
vervolgens promoveer je naar de semi pro en daarna naar pro competities
als het goed is dan speel je dus op het allerhoogste niveau.

dit duurt natuurlijk jaren, maar je komt er wel tussen

als je vervolgens er tussen staat kunnen ze geld overmaken naar nederland.
pak en weg 25 miljoen, op een begroting van 200 is dat niet veel.
4x 25 miljoen is natuurlijk voor ajax veel geld
Tuurlijk jongen, ga verder dromen of speel FootballManager, maar stop echt met dit slappe geneuzel!
remco k
 remco k - dinsdag 18 november 2014 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 14:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

het plan was dat er een club word opgericht.
de club verdient geld, jeugdopleiding brengt de club naar de top en in de top word geld verdient.
tv geld, sponsors, stadion ect ect

verder is de jeugdopleiding een belangrijke bijzaak, een bijzaak.
het hoofddoel was niet om talenten te creëren, maar om de tvgelden in die landen naar Nederland te halen.
Wat heb je nog in Nederland te zoeken als je bij de clubs hoort die het geld verdelen in Engeland????
remco k
 remco k - dinsdag 18 november 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 november 2014 - 15:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
stel je opgerichte club heeft het zelfde begroting als ajax nu, zo 60 miljoen.
dan doe je mee in de middenmoot van Engeland.
middenmoot van Engeland heeft een begroting van 100 miljoen.
dan maak je dus 40 miljoen winst. behoud van spelers is niet belangrijk want er is genoeg talent, als dat er tenminste is.
van die 40 miljoen boekt de club af, aan ajax.
je hebt er 4 van zulke clubs, in de 4 grote competities.
4x 20 is 80 miljoen, daarmee vergroot is de begroting hier.

spelers die bij de opgerichte clubs spelen komen eerder aan bod dan een speler van ons, als de kwaliteit aan elkaar gelijk zijn
Newcastle werd 16e met een begroting van 100 miljoen..
nora
 nora - woensdag 19 november 2014 - 09:07   quote  deeplink  
Marc gebruik hier je geld maar voor dat levert alleen maar winst op.
====================================================================
Daley Sinkgraven is dit seizoen een groeibriljant in de Eredivisie. De technisch begaafde middenvelder neemt bij sc Heerenveen de rol van de naar FC Twente vertrokken Hakim Ziyech veilloos over.

Ondertussen is het talent al meerdere malen in verband gebracht met een overstap naar Ajax. Sinkgraven denkt voorzichtig verder vooruit en komt het liefst in de Spaanse competitie te spelen. "Het zou heel mooi zijn als ik ooit bij één van de grote clubs in Spanje mag spelen", droomt Sinkgraven hardop in De Telegraaf. "Ik kijk vaak naar Andres Iniesta en andere grote sterren die op mijn plek staan, hoe zij spelen. Ik hoop ooit ook zo groot te worden."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax heeft honderd miljoen te besteden: 'Komen met concreet meerjarenplan'

0.0077338