|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Fantastisch WK gespeeld, ik denk dat hij de Puskas award wint en die andere op dit moment beste van de wereld:) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nee. Messi is en blijft beter. Ronaldo is een fenomenale voetbalmachine maar mist net datgene wat een speler echt de allerbeste maakt. Hij mist wat Maradonna, Cruijff, Pelle en Messi wel hebben, namelijk een vrijwel ongelimiteerde creativiteit. En die creativiteit maakt Messi gewoon beter dan Ronaldo. Toen, nu en in de toekomst.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
FC Zürich naar justitie voor 'horrortackle'
De Zwitserse voetbalclub FC Zürich heeft justitie gevraagd gerechtelijke stappen te ondernemen tegen een speler van Aarau. Sandro Wieser maakte vorige maand in de competitiewedstrijd tussen beide clubs een harde overtreding op Gilles Yapi Yapo, die daarbij zwaar geblesseerd raakte.
De middenvelder uit Liechtenstein plantte zijn voet op de linkerknie van de Ivoriaan. Die liep daardoor acht blessures op, waaronder een gescheurde kruisband en meniscus. Een filmpje van de 'horrortackle' is op YouTube al ruim 1,5 miljoen keer bekeken.
Wieser kreeg weliswaar de rode kaart en een schorsing van vijf wedstrijden, maar dat is volgens FC Zürich niet genoeg. De clubleiding wil dat justitie zich over de zaak buigt. We dienen een aanklacht in om de gezondheid van de spelers te beschermen, meldde de clubleiding maandag. Bron
--------------
Schandalig. Zoiets is een doelbewuste aanslag waarbij je iemand echt z'n vakgebied uit kan schoppen en daar staan dan 5 wedstrijden op. Als bijten 4 maanden schorsing oplevert, moeten dergelijke acties dan niet gewoon een jaar schorsing opleveren? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 22:37 schreef Eide het volgende:FC Zürich naar justitie voor 'horrortackle'De Zwitserse voetbalclub FC Zürich heeft justitie gevraagd gerechtelijke stappen te ondernemen tegen een speler van Aarau. Sandro Wieser maakte vorige maand in de competitiewedstrijd tussen beide clubs een harde overtreding op Gilles Yapi Yapo, die daarbij zwaar geblesseerd raakte. De middenvelder uit Liechtenstein plantte zijn voet op de linkerknie van de Ivoriaan. Die liep daardoor acht blessures op, waaronder een gescheurde kruisband en meniscus. Een filmpje van de 'horrortackle' is op YouTube al ruim 1,5 miljoen keer bekeken. Wieser kreeg weliswaar de rode kaart en een schorsing van vijf wedstrijden, maar dat is volgens FC Zürich niet genoeg. De clubleiding wil dat justitie zich over de zaak buigt. We dienen een aanklacht in om de gezondheid van de spelers te beschermen, meldde de clubleiding maandag. Bron-------------- Schandalig. Zoiets is een doelbewuste aanslag waarbij je iemand echt z'n vakgebied uit kan schoppen en daar staan dan 5 wedstrijden op. Als bijten 4 maanden schorsing oplevert, moeten dergelijke acties dan niet gewoon een jaar schorsing opleveren? Van mij mag het, ook al betekent dat einde carriere Wieser.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Voor de beeldvorming, het bijbehorende plaatje. Dat is gewoon een karatetrap op de knie van een tegenstander.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Het is een momentopname, je gaat achter die bal aan met zijn tweeen en dan gaat het wel eens mis. Hij reageert wat langzaam en had zich wat minder kunnen laten doorgaan maar hij beseft toch niet dat het zo erg zou zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=CdButnnhiCk |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Stel VVout dat dit Clasie overkomt of in mijn geval Andersen....dan lullen we toch heel anders vriend...dan wil je hem aan de lichtmast opknopen |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Das anders, dan is onze mening niet objectief. Ik vind het moeilijk nu om te zeggen of het onbesuisd of opzettelijk is met deze gevolgen. Ik geloof eerder dat hij er aardig van schrikt en het onbesuisd is en daarmee weeg ik de daad minder zwaar, maar het is wel een zeer pijnlijke. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 23:09 schreef VVout het volgende:Het is een momentopname, je gaat achter die bal aan met zijn tweeen en dan gaat het wel eens mis. Hij reageert wat langzaam en had zich wat minder kunnen laten doorgaan maar hij beseft toch niet dat het zo erg zou zijn. Ik mag hopen dat hij niet de intentie had de knie van z'n tegenstander aan poeier te schoppen... maar hij komt op een mnier in die absoluut niet goed te praten is en die carriere bedreigend is. Dan vind ik 5 wedstrijden erg mild, heel erg mild.
Er zit een nauwe scheidslijn tussen te laat zijn en onverantwoord roekeloos een duel aan gaan. Dit is in mijn ogen gewoon roekeloos gezien de manier waarop deze speler het duel aan gaat en daarom niet te verdedigen met "te laat" zijn.
Ik meen serieus dat op dergelijke zware overtredingen maanden schorsing mag staan. Nogmaals, als onsportief gedrag 4 maanden kan opleveren (waar ik geen moeite mee heb), dan moeten dit soort benenbrekende overtredingen ook veel zwaarder worden aangepakt. En als het een bewussie was geweest had ik geroepen om een levenslange schorsing trouwens.
|
|
|
|
VVout
|
|
|
De verhoudingen zijn natuurlijk wel eens zoek, maar heraaldelijk jezelf schuldig maken aan bijten is natuurlijk ook wel gestoord. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 23:31 schreef VVout het volgende:De verhoudingen zijn natuurlijk wel eens zoek, maar heraaldelijk jezelf schuldig maken aan bijten is natuurlijk ook wel gestoord. En dus heb ik geen moeite met een hele zware straf. Maar een dergelijke overtreding is onacceptabel en het enige dat het niet verheft tot een levenslange uitsluiting is het feit dat het niet de intentie is de tegenstander zo te raken.
De verhoudingen is precies dat waar ik mij aan irriteer. Ik wil niet accepteren dat bewuste elleboogstoten, slaande bewegingen, benenbrekende tackels en andere onacceptabele excessen minder zwaarder bestraft worden dan onsportief gedrag. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op maandag 08 december 2014 - 22:24 schreef Eide het volgende:Nee. Messi is en blijft beter. Ronaldo is een fenomenale voetbalmachine maar mist net datgene wat een speler echt de allerbeste maakt. Hij mist wat Maradonna, Cruijff, Pelle en Messi wel hebben, namelijk een vrijwel ongelimiteerde creativiteit. En die creativiteit maakt Messi gewoon beter dan Ronaldo. Toen, nu en in de toekomst. Messi dit seizoen 19 wedstrijden 20 goals, 11 assists. Ronaldo dit seizoen 21 wedstrijden 29 goals, 13 assists.
Ronaldo 1 doelpunt per 50 min, Messi 1 per 97 in Spanje... cijfers liegen niet, Ronaldo gewoon beter op dit moment. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Statistiek liegt altijd Natjos. Ronaldo scoort meer momenteel. Dat maakt hem nog altijd niet beter. Zie de toelichting in mijn eerdere post. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 00:50 schreef Eide het volgende:[..] Statistiek liegt altijd Natjos. Ronaldo scoort meer momenteel. Dat maakt hem nog altijd niet beter. Zie de toelichting in mijn eerdere post. Momenteel weet Messi die creativiteit anders niet beter uit te drukken in goals en assists... En volgens mij is dat wel belangrijk |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Momenteel juist wel want 3 hattricks in 4 wedstrijden. Toch niet onbelangrijk.
Messi is een paar wedstrijden minder in vorm geweest. Dat is Ronaldo ook wel eens gebeurt. Dat doet niets af aan de kwaliteiten van de spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Doe mij maar gewoon een Nederrlander Robben, als er een is die het verdient op dit moment is hij dat. Hij verliest het misschien bij die maffe stats maar wat heeft ie een WK gespeeld en het elftal gediend en ook voor Bayern een net zo belangrijke schakel. Maar ja, iedereen ziet alleen maar die Spaanse competitie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mee eens VVout. Sowieso worden de bijdrages van echte teamspers in die verkiezingen onderschat. Iemand als Muller is echt fenomenaal. Niet om zijn individuele klasse maar omdat hij een team echt beter maakt. Daar doelde ik ook op met dat statistieken altijd liegen. Niet alles is in cijfers uit te drukken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik kijk nooit buitenlands voetbal.....met die salarissen en transfersommen is voor mij de lol ervan af,400 tot 600 miljoen in bepaalde basis elftallen waar gaat het nog over ?? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 11:39 schreef Eide het volgende:Mee eens VVout. Sowieso worden de bijdrages van echte teamspers in die verkiezingen onderschat. Iemand als Muller is echt fenomenaal. Niet om zijn individuele klasse maar omdat hij een team echt beter maakt. Daar doelde ik ook op met dat statistieken altijd liegen. Niet alles is in cijfers uit te drukken. Muller ook, alleen door die fanatieke inzet met ook nog eens een berg aan vaardigheden en verzorgd voetbal staan voor mij deze spelers op een hoog niveau. We gaan het weer beleven wie hier de championsleague gaat binnenslepen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 11:39 schreef Nenam_tiL het volgende:Ik kijk nooit buitenlands voetbal.....met die salarissen en transfersommen is voor mij de lol ervan af,400 tot 600 miljoen in bepaalde basis elftallen waar gaat het nog over ?? Jij krijgt sowieso je ogen niet eens open..B L I N D E.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Heb je ergens een probleem ouwe....wil je erover praten ?? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ik praat er nu mee.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Wel lullig dat ik voor jou een probleem ben..... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Het bier is verdomme niet aan te slepen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Jij hebt dit cafe geopend vriend, niet iedereen drinkt appelsap met 2 blondjes ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Whahahaha, Schoonspringert... Whahahahah.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 00:00 schreef NatjosFC het volgende:[..] Messi dit seizoen 19 wedstrijden 20 goals, 11 assists. Ronaldo dit seizoen 21 wedstrijden 29 goals, 13 assists. Ronaldo 1 doelpunt per 50 min, Messi 1 per 97 in Spanje... cijfers liegen niet, Ronaldo gewoon beter op dit moment. Ronaldo is nog geen minuut beter geweest dan Messi, en zal dat ook nooit worden ook...
Hij mist dat stukje magie, en heeft veel te veel ego om uberhaubt in de buurt te komen van Messi.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens vind ik dat Neuer die prijs dubbel en dwars verdient.. Met zijn uitstraling, kwaliteiten, rust en de ballen die hij er soms uithoud denk ik dat ie bij de beste keepers ooit hoort, en dan zo belangrijk zijn bij het winnen van de wereldtitel.
Tsja, dan behoor je die prijs gewoon te winnen..
Overigens is het een prijs waarbij de keuze gemaakt wordt door de bondscoaches en hun aanvoerders.. NIet iets wat ik heel serieus neem, en dat deed ik ook al niet toen Messi hem keer op keer won.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 december 2014 - 19:40 schreef remco k het volgende:Overigens vind ik dat Neuer die prijs dubbel en dwars verdient.. Met zijn uitstraling, kwaliteiten, rust en de ballen die hij er soms uithoud denk ik dat ie bij de beste keepers ooit hoort, en dan zo belangrijk zijn bij het winnen van de wereldtitel. Tsja, dan behoor je die prijs gewoon te winnen.. Overigens is het een prijs waarbij de keuze gemaakt wordt door de bondscoaches en hun aanvoerders.. NIet iets wat ik heel serieus neem, en dat deed ik ook al niet toen Messi hem keer op keer won.. Ja maar toch mag Neuer van mij die prijs pakken....en zeker niet die patjakker van een Ronaldo |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heeft een keeper de gouden ballon al eens gewonnen of heeft Neuer kans op een unicum? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Lev Yashin...the black panther (wiki) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Khan toch een keer?? Of was dat beste speler van het WK.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Klopt idd. in 1963, is ff geleden dus wordt het weer eens tijd en Neuer maakt er aanspraak op naar mijn mening. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zal best, zie veel lelijke mensen op de tribunes.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Klopt, er zijn wat Rotterdamse scholen uitgenodigd om de jeugd eens kennis te laten maken met een Champions league wedstrijd... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op woensdag 10 december 2014 - 21:33 schreef remco k het volgende:[..] Klopt, er zijn wat Rotterdamse scholen uitgenodigd om de jeugd eens kennis te laten maken met een Champions league wedstrijd... Klopt maar daar zijn ze niet op ingegaan heb ik meegekregen, die scholen kregen zelfs bureau voor kindermishandeling op hun dak, zo kwaad waren de ouders, zoiets doe je je kind toch niet aan.. Ze hebben het nu uitgesteld naar volgend jaar begreep ik en dat komt ze goed uit, bespaart toch een aardig centje aan vervoerkosten als je het met zijn allen aan ken fietsen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik zie dat ze weer de eer van het Nederlandse voetbal hooghouden.
manmanman |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Heb hem over gezet bij de 1-0, moet ik weer terug zappen Stylzz..(?)d:-) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, ik kijk ook al een tijdje niet meer. Heb de 1-0 niet eens gezien. T was niet om aan te gluren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 10 december 2014 - 21:37 schreef RenatoBos het volgende:[..] Klopt maar daar zijn ze niet op ingegaan heb ik meegekregen, die scholen kregen zelfs bureau voor kindermishandeling op hun dak, zo kwaad waren de ouders, zoiets doe je je kind toch niet aan.. Ze hebben het nu uitgesteld naar volgend jaar begreep ik en dat komt ze goed uit, bespaart toch een aardig centje aan vervoerkosten als je het met zijn allen aan ken fietsen.. Heb je verkeerd begrepen, na bemoeienissen van de poiltiek omdat Ajax een stuk positieve voetbalgeschiedenis schrijft en heeft geschreven is er besloten toch naar de Arena te gaan.. En Zag die Rotterdammers net eens juichen bij die goals.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 3-0 inmiddels.. Geen punt joh, ik houd jullie op de hoogte..
IS toch alleen maar belangrijk dat het Nederlandse voetbal haar wedstrijden wint in Europa.. We hebben de punten keihard nodig. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 10 december 2014 - 22:01 schreef remco k het volgende:[..] 3-0 inmiddels.. Geen punt joh, ik houd jullie op de hoogte.. IS toch alleen maar belangrijk dat het Nederlandse voetbal haar wedstrijden wint in Europa.. We hebben de punten keihard nodig. Ja en nee, t doet me allemaal niet zo veel dat Europa. Maar als ik een wedstrijdje kijk wat niet mijn club is, moet er wel wat te zien zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En neuzenvreugd is niet om aan te zien.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik kan dat scheiden. Doet me weinig |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op woensdag 10 december 2014 - 22:00 schreef remco k het volgende:[..] Heb je verkeerd begrepen, na bemoeienissen van de poiltiek omdat Ajax een stuk positieve voetbalgeschiedenis schrijft en heeft geschreven is er besloten toch naar de Arena te gaan.. En Zag die Rotterdammers net eens juichen bij die goals.. Dan heb jij het gerechtelijk bevel van vanavond niet gelezen nog.. Daar stond duidelijk in dat het onmogelijk was alle scholen in de resterende tijd tot aan de wedstrijd nog te vaccineren ter bescherming van de levenskwaliteit.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
4-0. Goede 2e helft. Er zitten eigenlijk nog wel een grotere uitslag in. |
|
|
|