|
|
Eide
|
|
|
Onbruikbare luxe?
Er heerst een jubelstemming binnen Ajax. Met gepaste Amsterdamse trots wordt gewezen op de huidige A1. Ajax coryfeeën als Johan Cruijff en Sjaak Swart kondigden in de media aan dat de huidige A1 van Ajax een geweldige lichting is die z'n gelijke niet kent in recente jaren. Abdelhak Nouri, Donny van de Beek, Vaclav Cerny, Robert Muric, Jairo Riedewald zijn misschien wel de grootste talenten hoewel Riechedly Bazoer en Damian van Bruggen van Jong Ajax ook een vermelding verdienen. Goed nieuws dus voor Ajax.
Toch is er een reden voor zorg....
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 november 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja het is heerlijk als je veel talent hebt maar het wordt moeilijker als je meerdere hebt voor de zelfde positie, maar goed je hebt te maken met vorm /Blessures en schorsingen dus op zich zal je nog genoeg aan spelen toe komen, maar inderdaad een luxe probleem nou alleen nog proberen het team zo compleet mogelijk te houden a.s zomer en dus met zo,n sterk mogelijk team het nw seizoen ingaan. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 19 november 2014 - 17:58 schreef nora het volgende:Ja het is heerlijk als je veel talent hebt maar het wordt moeilijker als je meerdere hebt voor de zelfde positie, maar goed je hebt te maken met vorm /Blessures en schorsingen dus op zich zal je nog genoeg aan spelen toe komen, maar inderdaad een luxe probleem nou alleen nog proberen het team zo compleet mogelijk te houden a.s zomer en dus met zo,n sterk mogelijk team het nw seizoen ingaan. Middelmaat zal vertrekken gelukkig en dan verwacht ik dat er een team zal staan waar we dit seizoen naar nog op moesten wachten. Ben benieuwd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat je best een serieuze ontwikkeling schetst. Echter denk ik ook dat het kan meevallen..
Riedewald zal er tegen die tijd nog zijn. Voor de 9 positie zal Zivkovic er kunnen zijn. Denswill zal er naar mijn idee nog zijn als sterkhouder van de verdediging. En iemand als Tete is een groot talent voor zowel het centrum als de back positie.. Goede keepers hebben we zat over het algemeen.
Achterin zal er tegen die tijd dus centraal wel ervarig gehaald moeten worden..
Voorin zoals je schetst ben ik het helemaal met je eens als ik de twee aanvallende middenvelders meetel..
Maar is dat juist niet zoals het hoort?? Een Cerny die op 18 of 19 jarige leeftijd wat meer minuten begint te maken als invaller voor de dan geweldenaar El Ghazi die het jaar erop voor 30 miljoen verkocht wordt. En een Nouri die datzelfde heeft met Klaassen bijvoorbeeld..
Zou het dus juist niet positief kunnen uitpakken dat deze grote talenten eens niet direct met een aantal in het diepe worden gegooid?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het zit em ook vooral voorin, maar dat neemt niet weg dat de grootste talenten van nu hooguit de sterkhouders van nu kunnen vervangen. Maar de grootste talenten EN sterkhouders samen lijkt op dit moment niet mogelijk. En dat is toch jammer. |
|
|
|
|
Mando
|
|
|
Keeper Tete Bazoer Riedewald ?
V.Beek Odegaard Nouri
Muric Cerny
Zivkovic
Aardig talentvol team als je het mij vraagt kan dat over 5 jaar wel eens een top team zijn dat het ver schopt in europa |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 01:23 schreef Mando het volgende:Keeper Tete Bazoer Riedewald ? V.Beek Odegaard Nouri Muric Cerny Zivkovic Aardig talentvol team als je het mij vraagt kan dat over 5 jaar wel eens een top team zijn dat het ver schopt in europa Odegaard? Over 5 jaar zal die niet bij Ajax spelen hoor Zivkovic en Riedewald moet ik ook nog maar zien. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 01:23 schreef Mando het volgende:Keeper Tete Bazoer Riedewald ? V.Beek Odegaard Nouri Muric Cerny Zivkovic Aardig talentvol team als je het mij vraagt kan dat over 5 jaar wel eens een top team zijn dat het ver schopt in europa Dan zit de helft alweer in het buitenland |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Yup verder weg kijken is leuk maar toch blijft toch koffie dik kijken. Blessures, Transfers ect.
Er komt een mooie lichting aan maar of dat we dan gelijk staan waar we willen? Hoop het maar ben bang van niet. Sterkhouders zullen 9 van de 10x blijven vertrekken. En zolang de toppers van de subtop direct naar het buitenland blijven gaan zie ik ons de gewenste stappen niet maken. En al helemaal wanneer we Zimlings blijven aantrekken.
Jeugd, sterkhouders en kwalitatief sterke aankopen helpen je verder en anders heb je nog 10 jaar nodig.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik denk dat ook Mike van der Hoorn echt wel potentie heeft voor ajax1. Kijk alleen maar naar de twee wedstrijden aan het begin van het seizoen, toen speelde hij ook en ook nog eens redelijk goed. Hij is redelijk sterk en kan ook goed koppen, maar toen Veldman terug kwam na zijn vakantie na het wk, moest van der Hoorn weer genoegen nemen met een plaats op de bank. Ik weiger dan ook om hem nu af te schrijven en daarin sta ik gelukkig niet alleen ;-) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik heb sterk mijn twijfels over v/d Hoorn ik vind hem techn/matig en zijn handelingssnelheid ook matig hij is verdedigend wel oke en kopsterk maar tot op heden vind ik hem zeker minder als Veltman. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind hem heel veel durf hebben met zij inspeel pass. En die pass is ook nog eens vaak erg goed. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Klopt zijn pas is oke als hij tijd genoeg krijgt, maar of hij compleet genoeg is voor Ajax betwijfel ik maar goed hij zal wel weer wat speeltijd krijgen in Ajax 1, om hem te beoordelen in de JL vind ik moeilijk in de JL heeft hij te weinig goede voetballers t/o hem. |
|
|
|
|
Mando
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 07:20 schreef Hummel10 het volgende:[..] Odegaard? Over 5 jaar zal die niet bij Ajax spelen hoor Zivkovic en Riedewald moet ik ook nog maar zien. Als Odegaard komt zal hij starten in jong Ajax en misschien wel pendelen tussen de A1 en jong ajax. Die maakt zijn debuut in het eerste pas over een een of twee jaar. Spelers die ik in het vorige bericht noemde zullen waarschijnlijk twee keer een slaris verhoging krijgen met een verlening van het contract. Wat betekend dat als nouri doorbreekt in het eerste zijn contract wordt opgewaardeerd en dat hij gewoon vast aan een contact zit tot zijn 25ste en dan op zijn 24ste weg mag, ala de filosofie van cruyf. Over 5 jaar zijn de spelers die ik opnoemde allen tussen de 20 en 23. Als het beleid goed wordt uitgevoerd en clubs als Real niet komen met bedragen die je niet kan weigeren kan het best lukken imo.
Ik begrijp dat het een utopie is zoals ik het opschrijf maar denk wel dat dit de juiste weg is die we moeten inslaan. Vanaf de A1 moet het elftal al rond zijn die 2 a 3 jaar later in de eredivisie staat. Alle spelers zijn dan op elkaar ingespeeld een aantal jaar en zijn dan al bekend met het ajax systeem.
Ps Odegaard is over 5 jaar 21 mooie leeftijd voor de echte toppers om naar een club als tottenham te gaan zoals eriksen ook deed. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 16:12 schreef Mando het volgende:[..] Als Odegaard komt zal hij starten in jong Ajax en misschien wel pendelen tussen de A1 en jong ajax. Die maakt zijn debuut in het eerste pas over een een of twee jaar. Spelers die ik in het vorige bericht noemde zullen waarschijnlijk twee keer een slaris verhoging krijgen met een verlening van het contract. Wat betekend dat als nouri doorbreekt in het eerste zijn contract wordt opgewaardeerd en dat hij gewoon vast aan een contact zit tot zijn 25ste en dan op zijn 24ste weg mag, ala de filosofie van cruyf. Over 5 jaar zijn de spelers die ik opnoemde allen tussen de 20 en 23. Als het beleid goed wordt uitgevoerd en clubs als Real niet komen met bedragen die je niet kan weigeren kan het best lukken imo. Ik begrijp dat het een utopie is zoals ik het opschrijf maar denk wel dat dit de juiste weg is die we moeten inslaan. Vanaf de A1 moet het elftal al rond zijn die 2 a 3 jaar later in de eredivisie staat. Alle spelers zijn dan op elkaar ingespeeld een aantal jaar en zijn dan al bekend met het ajax systeem. Ps Odegaard is over 5 jaar 21 mooie leeftijd voor de echte toppers om naar een club als tottenham te gaan zoals eriksen ook deed. Bedoelde er mee te zeggen dat Odengaard waarschijnlijk niet eens komt. Verder houd je verhaal wel steek hoor maar voetbal is helaas niet zo voorspelbaar.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mooi stuk weer, Eide. Ik heb het met veel plezier gelezen. Zoals je weet deel ik je mening voluit. De grote "klacht", ook van insiders is dat een pure spits nog niet is doorgebroken vanuit de jeugd. En verder mag je inderdaad hopen, dat veel van die enorme talenten het geduld kunnen opbrengen om bij Ajax nóg beter te worden, in plaats veel te vlug voor het grote geld te gaan. |
|
|
|
|
Mando
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 16:45 schreef Hummel10 het volgende:[..] Bedoelde er mee te zeggen dat Odengaard waarschijnlijk niet eens komt. Verder houd je verhaal wel steek hoor maar voetbal is helaas niet zo voorspelbaar.. Denk dat de kans ook klein is dat hij komt maar ik denk niet dat we kansloos zijn. Odegaard jr. en sr. Moeten zich beide beseffen dat Odegaard pas over jaren zal debuteren als hij een club kiest als Real. Isco, Modric, Kroos en James zitten sws voor hem in de pikorde om nog maar te zwijgen over de eigen jeugd of de spelers die erbij kunnen komen als er volgend jaar weer ergens op de wereld een toptalent opduikt. Mocht hij komen is het team zo goed als rond, Owusu heeft net bijgetekend, voor de linksback positie(vraagteken bij mijn Opstelling)neem ik aan.
Echter is imo Mastour(16) van Milan het grootste talent in europa onder de 18. Voor wie hem niet kent: http://m.youtube.com/results?q=mastour%20hachim%20skills%202014&sm=1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 november 2014 door Mando -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 20:06 schreef Mando het volgende:[..] Denk dat de kans ook klein is dat hij komt maar ik denk niet dat we kansloos zijn. Odegaard jr. en sr. Moeten zich beide beseffen dat Odegaard pas over jaren zal debuteren als hij een club kiest als Real. Isco, Modric, Kroos en James zitten sws voor hem in de pikorde om nog maar te zwijgen over de eigen jeugd of de spelers die erbij kunnen komen als er volgend jaar weer ergens op de wereld een toptalent opduikt. Mocht hij komen is het team zo goed als rond, Owusu heeft net bijgetekend, voor de linksback positie(vraagteken bij mijn Opstelling)neem ik aan. Echter is imo Mastour(16) van Milan het grootste talent in europa onder de 18. Voor wie hem niet kent: http://m.youtube.com/results?q=mastour%20hachim%20skills%202014&sm=1 Wat moet je met zo'n ventje van 15/16 jaar, die moet opgroeien in zijn eigen omgeving....niet als handelswaar door Europa sleuren. Ik vind dat dat verboden moet worden, het is pure kinderhandel. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dit is toch iets wat we nu ook hebben. Je bent en blijft altijd behoorlijk afhankelijk van de aankoop van diverse spelers buiten de opleiding van Ajax. Wanneer dan meer spelers vanuit de opleiding doorstromen is dat een mooie bonus. Wanneer Ajax een scouting heeft die beter en gerichter aankopen kunnen doen kun je ook nog altijd veel geld verdienen aan deze spelers. Hoop oprecht dat Ajax beter instaat is om die spelers aan te trekken die bij passen bij Ajax. En dat er daarnaast genoeg ruimte en kansen zijn voor eigen jeugd spelers.
Aan de andere kant weet je ook niet op welke posities aankopen wel goed renderen. Dat heb je nooit in de hand. Wanneer alles een keer meezit kan Ajax vast een keer verder komen in de CL. Maar ik denk niet dat dat structureel gaat gebeuren. Dat is ook niet realistisch. Zolang Ajax meedoet om de titel en spelers heeft die het spel aantrekkelijk maakt om naar te kijken zijn we al een heel eind. En dan koesteren we elk kampioenschap. De CL winnen is toch inmiddels een Utopie geworden! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 20:57 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat moet je met zo'n ventje van 15/16 jaar, die moet opgroeien in zijn eigen omgeving....niet als handelswaar door Europa sleuren. Ik vind dat dat verboden moet worden, het is pure kinderhandel. Ik ben voor een verbod. Tot die tijd zullen alle clubs het blijven doen, en dan heb ik liever dat ie bij ons komt als bij de rest..
Kinderhandel klinkt overigens wel heel erg in deze en is bijna denigrerend naar de "echte" kinderhandel..
Deze jongen weet nu al dat ie zonder blessures krijgen nooit meer hoeft te werken.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ja wat is er heerlijker om van je hobby je beroep te maken en dan ook nog schatrijk te worden. |
|
|
|
|
Mando
|
|
|
quote:Op donderdag 20 november 2014 - 20:57 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat moet je met zo'n ventje van 15/16 jaar, die moet opgroeien in zijn eigen omgeving....niet als handelswaar door Europa sleuren. Ik vind dat dat verboden moet worden, het is pure kinderhandel. Als je zo'n ventje een beter leven kan bieden dan zie ik het probleem niet zo.. Kinderen worden vaak genoeg door onbekwame pleegouders geadopteerd, vind ik een veel groter probleem. Zo'n ventje krijgt de kans om met zijn talent en hobby bakken met geld binnen te trekken, niets mis mee toch. Vind wat er bij Anderlecht gebeurt is wel schandalig. 16 vind ik een goede leeftijd voor het eerste profcontract aangezien er spelers zijn die op hun 16de er al klaar voor zijn om te debuteren. En spelers onder de achttien mogen geen langdurige contracten afsluiten.
Voor veel jonge getalenteerde voetballers is hun voetbal talent misschien wel de enige weg om aan armoede te ontsnappen, wat heb je liever een 16 jarige overvaller uit de voorsteden van Marseille of een wereld voetballer als Zidane. Wel moet ik je gelijk geven dat als ik de beleidsmaker was van de Fifa ik de sportieve gronden zwaarder zou laten wegen als de financiële.. Dus als zagreb een minder goede opleiding heeft als ajax is het gerechtvaardigd om een speler als Muric te halen. Maar wanneer een speler van ajax naar real gaat is dat niet om de betere opleiding maar gewoon voor het geld en zou ik dat als de beleidsmaker van de Fifa afraden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 november 2014 - 12:45 schreef Mando het volgende:[..] Als je zo'n ventje een beter leven kan bieden dan zie ik het probleem niet zo.. Kinderen worden vaak genoeg door onbekwame pleegouders geadopteerd, vind ik een veel groter probleem. Zo'n ventje krijgt de kans om met zijn talent en hobby bakken met geld binnen te trekken, niets mis mee toch. Vind wat er bij Anderlecht gebeurt is wel schandalig. 16 vind ik een goede leeftijd voor het eerste profcontract aangezien er spelers zijn die op hun 16de er al klaar voor zijn om te debuteren. En spelers onder de achttien mogen geen langdurige contracten afsluiten. Voor veel jonge getalenteerde voetballers is hun voetbal talent misschien wel de enige weg om aan armoede te ontsnappen, wat heb je liever een 16 jarige overvaller uit de voorsteden van Marseille of een wereld voetballer als Zidane. Wel moet ik je gelijk geven dat als ik de beleidsmaker was van de Fifa ik de sportieve gronden zwaarder zou laten wegen als de financiële.. Dus als zagreb een minder goede opleiding heeft als ajax is het gerechtvaardigd om een speler als Muric te halen. Maar wanneer een speler van ajax naar real gaat is dat niet om de betere opleiding maar gewoon voor het geld en zou ik dat als de beleidsmaker van de Fifa afraden. Jij hebt best wel een goed punt....als je je vanuit de sloppenwijken kan opwerken oke, geeft ook perspectief voor die jongens. Zo'n Bouy of dat broertje van Kongolo...Bakkali die jongen van Ajax > Barca > en nu bij Psv...dat vind ik leuren |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 november 2014 - 12:45 schreef Mando het volgende:[..] Als je zo'n ventje een beter leven kan bieden dan zie ik het probleem niet zo.. Kinderen worden vaak genoeg door onbekwame pleegouders geadopteerd, vind ik een veel groter probleem. Zo'n ventje krijgt de kans om met zijn talent en hobby bakken met geld binnen te trekken, niets mis mee toch. Vind wat er bij Anderlecht gebeurt is wel schandalig. 16 vind ik een goede leeftijd voor het eerste profcontract aangezien er spelers zijn die op hun 16de er al klaar voor zijn om te debuteren. En spelers onder de achttien mogen geen langdurige contracten afsluiten. Voor veel jonge getalenteerde voetballers is hun voetbal talent misschien wel de enige weg om aan armoede te ontsnappen, wat heb je liever een 16 jarige overvaller uit de voorsteden van Marseille of een wereld voetballer als Zidane. Wel moet ik je gelijk geven dat als ik de beleidsmaker was van de Fifa ik de sportieve gronden zwaarder zou laten wegen als de financiële.. Dus als zagreb een minder goede opleiding heeft als ajax is het gerechtvaardigd om een speler als Muric te halen. Maar wanneer een speler van ajax naar real gaat is dat niet om de betere opleiding maar gewoon voor het geld en zou ik dat als de beleidsmaker van de Fifa afraden. Alsof Odegaard het slecht heeft? Wanneer hij naar Nederland komt zal hij het pas slecht hebben! ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Persoonlijk vind ik Eide een klootzak, eikel en een bufnukkel....maar dat is jalousie....hij kan prachtige colums schrijven en topics openen, ik voel mij daar nietig en dom bij.....ik schrijf alleen maar onzin en ik kan niet beter dus daarom vind ik Eide een enorme Paardelul ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 30 november 2014 - 11:39 schreef Nenam_tiL het volgende:Persoonlijk vind ik Eide een klootzak, eikel en een bufnukkel....maar dat is jalousie....hij kan prachtige colums schrijven en topics openen, ik voel mij daar nietig en dom bij.....ik schrijf alleen maar onzin en ik kan niet beter dus daarom vind ik Eide een enorme Paardelul ;-) ....en dan eindig je met een knipoog..... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik hou van Frank hé......niet door vertellen gap |
|
|
|