BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSG - Ajax (Champions League: dinsdag 25 november 2014, 20:45); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 26 november 2014 - 10:48   quote  deeplink  
-----------------Cilissen---------
V Rhijn--Veltman--Denswil--Poulsen Az -(-Maxwell)
--------------Riedewald(type de Jong)-----
------Klaassen--------Sinkgraven(Saymak)
Ghazi-------------Milik----------Khisna
Eide
 Eide - woensdag 26 november 2014 - 10:59   quote  deeplink  
Ik zal dan wel de dissonante factor zijn als ik zeg dat ik Andersen goed bezig vind. Hij moet inderdaad efficiënter worden en meer assists en goals gaan afleveren maar zijn veldspel is gewoon goed. Hij is vrijwel altijd aanspeelbaar, verricht ook zijn verdedigende taken naar behoren. Het enige dat ik op zijn veldspel aan te merken heb is dat hij te makkelijk te vaak gaat dribbelen wat de snelheid uit sommige aanvallen haalt. Maar als aanvallende middenvelder vind ik hem een stuk beter dan Serero eerder dit seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 11:44   quote  deeplink  
ik kan mijn vergissen, maar volgens mij heeft Barca ook niet veel spelers die fysiek heel sterk zijn.
volgens mij is dat ook niet belangrijk, we zitten niet op worstelen maar op voetbal.
of bedoelen we fysiek met loopvermogen?
ik wil wel met messi gaan judo, die leg ik zo in een houdgreep, ik wil er niet tegen voetballen want dan word ik hoor en dol getikt.

ik heb gister moissander niet gemist, overigens heb ik veltman ook niet gemist.

1-0 en de 2-1 waren fouten in de opbouw, in de opbouw werden verkeerde keuzes gemaakt.
daardoor stond de verdediging niet goed. de fout begon met het balverlies.
de 3-1 is gewoon zeer slecht, daar moet je niet eens voor juichen als psg.
zeer armoedig elftal, 3x een fout in de opbouw. zelf geen aanval opgezet.

ajax heeft dat wel gedaan. ajax heeft in mijn ogen gewonnen
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 23:32 schreef biebie het volgende:

[..]

Prima voetballers, haha, wat een grap. Er is er bij Ajax niet een die mee kan op Europees niveau. Al vijf jaar lang horen we hetzelfde verhaal: jonge ploeg die nog moet leren. Fuck it! Op Champions League niveau wil ik een Nederlandse ploeg zien die niet speelt als een pupillen elftal.En dat doet Ajax. Jaar in, jaar uit. En met het huidige beleid gaat het niet beter worden.
Wat een regelrechte onzin is dit! Ik vond Ajax een puike wedstrijd spelen, hoor. Misschien dat Paris SG Ajax de waan liet dat er wat te halen viel, maar al met al had Ajax deze wedstrijd zomaar kunnen winnen of op z'n minst kunnen gelijkspelen. Jammer van wat traditionele en domme fouten, waarbij ik Cillessen bij de 2-1 van Zlatan er beslist niet goed vond uitzien: het was in mijn ogen een houdbare bal. En laten we maar zwijgen over de 3-1 na die giga-blunder van Zimling. Kan Ajax die kerel niet gewoon terugsturen? We moeten maar hopen, dat de Ajax-selectie voor het komende seizoen in tact blijft. Met een enkele gerichte aankoop kunnen er vervolgens mooie dingen gebeuren. Daar ben ik van overtuigd.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 23:38 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus alle overwinningen van ajax op grote clubs in de CL hebben we kado gekregen!

Natuurlijk....

United, City, Milan, Barca
Juist!
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 23:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Mag je een gehuurde speler ook opnieuw verhuren.....:)
Hahaha. Net als met een huis: onderverhuur ;)
remco k
 remco k - woensdag 26 november 2014 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 23:26 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zo ziet ieder op zijn manier een wedstrijd....ik vond Klaassen verre weg de beste vanavond....voor zijn doelpunt al
Ik ook, met Andersen als een hele goede tweede..
remco k
 remco k - woensdag 26 november 2014 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 23:37 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Zo'n eigenwijs balletje, die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft.
Dat denk ik niet. Dat is gewoon zo
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 00:03 schreef Eide het volgende:
We verliezen vandaag niet door slecht voetbal of dat we als ploeg overklast worden. Ajax verliest vandaag door individuele fouten. Dat is natuurlijk zwaar klote en het is makkelijk dan het pessimistische verhaal op te steken over hoe alles kut en middelmatig is. Deels zit daar zelfs ook wel waarheid in, zeker de ervaren mannen hebben niet het niveau van het internationale topvoetbal wat Champions League gewoon is.

Maar je kan ook voorbij de teleurstelling kijken en zien hier jongens als Kishna, Klaassen, Andersen en Van Rhijn het gewoon prima doen. En ik zeg het bij vrijwel elke grote wedstrijd maar: elke keer zijn het de spelers uit de eigen jeugd die de ploeg op sleeptouw weten te nemen. Daar zit onze kwaliteit, daar moeten we het verschil maken. En dan mis je toch iemand die echte internationale klasse en ervaring heeft. Dat is zeker. Je mist iemand die zo'n ploeg tijdens de wedstrijd duidelijk kan maken dat dit PSG rijp was voor de slacht en de ploeg dan ook nog op sleeptouw kan nemen.

Maar Ajax heeft zeker niet slecht gespeeld, hooguit dat individuele spelers onnozele fouten maken.
Dit is absoluut waar. Ik heb beslist perspectief gezien om succesvol verder te gaan!
remco k
 remco k - woensdag 26 november 2014 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 10:59 schreef Eide het volgende:
Ik zal dan wel de dissonante factor zijn als ik zeg dat ik Andersen goed bezig vind. Hij moet inderdaad efficiënter worden en meer assists en goals gaan afleveren maar zijn veldspel is gewoon goed. Hij is vrijwel altijd aanspeelbaar, verricht ook zijn verdedigende taken naar behoren. Het enige dat ik op zijn veldspel aan te merken heb is dat hij te makkelijk te vaak gaat dribbelen wat de snelheid uit sommige aanvallen haalt. Maar als aanvallende middenvelder vind ik hem een stuk beter dan Serero eerder dit seizoen.
Ik ben het met je eens, vind hem zelfs bij de betere voetballers van ons dit seizoen horen..
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 10:59 schreef Eide het volgende:
Als jij een dissonante factor ben, dan ben ik dat ook (en Remco). Andersen maakt een uitstekende ontwikkeling door. Ik weet zeker dat het alleen nog maar beter gaat worden.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 26 november 2014 - 12:47   quote  deeplink  
Ik heb mijn mening betreffende Andersen in mijn vorige post gegeven en ik schrijf hem niet af. Maar 2 van de 3 tegengoals beginnen wel bij een verkeerde pas en interceptie van Andersen. Ja, hij maakt de laatste tijd een prima ontwikkeling door, maar komt nog veel te kort op het hoogste niveau.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 12:47 schreef Ztjes het volgende:
Ik heb mijn mening betreffende Andersen in mijn vorige post gegeven en ik schrijf hem niet af. Maar 2 van de 3 tegengoals beginnen wel bij een verkeerde pas en interceptie van Andersen. Ja, hij maakt de laatste tijd een prima ontwikkeling door, maar komt nog veel te kort op het hoogste niveau.
Ik heb wel meerdere mensen een verkeerde pass zien geven.
Daarmee deed PSG niks mee en wel met de foute pass van Andersen.
Dat beschouw ik als louter toeval.

Verder heb ik ook leuke dingen van hem gezien.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 26 november 2014 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 13:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb wel meerdere mensen een verkeerde pass zien geven.
Daarmee deed PSG niks mee en wel met de foute pass van Andersen.
Dat beschouw ik als louter toeval.

Verder heb ik ook leuke dingen van hem gezien.
Het gaat er vaak om, wanneer je geen verkeerde pass kan veroorloven. Niet als bijna iedereen voor de bal is of dat je medespelers geen druk op de bal kunnen gaan zetten.

Leuke dingen is aardig, maar zijn ze ook effectief voor je team is heel wat anders.
Eide
 Eide - woensdag 26 november 2014 - 13:35   quote  deeplink  
Tja. 20 jarige veelbelovende speler en het dan over "afschrijven" hebben. Niets persoonlijks hoor maar dat kan ik niet serieus nemen.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 26 november 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 13:35 schreef Eide het volgende:
Tja. 20 jarige veelbelovende speler en het dan over "afschrijven" hebben. Niets persoonlijks hoor maar dat kan ik niet serieus nemen.
Ik schrijf Andersen niet af, dat geef ik elke keer aan. Maar dit heel groot talent, heeft in mijn ogen nog heel veel te leren en zijn grootste tekortkoming is als hij aan de bal is de "voortzetting".
Eide
 Eide - woensdag 26 november 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 13:41 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik schrijf Andersen niet af, dat geef ik elke keer aan. Maar dit heel groot talent, heeft in mijn ogen nog heel veel te leren en zijn grootste tekortkoming is als hij aan de bal is de "voortzetting".
Je schreef: nog niet afschrijven. Dan overweeg je dat dus wel en dat is een overweging die ik niet serieus kan en wil nemen als we het hebben over een veelbelovende speler van 20 jaar die nog een heel voetballeven voor zich heeft. Ik neem eigenlijk aan dat je het anders bedoelt...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 november 2014 door Eide --
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 09:18 schreef nora het volgende:

[..]

Wat heeft hij ontwikkeld de pas naar rechts of de pas naar links met een snelle aanvaller die wendbaar is komt hij altijd te laat hij is en blijft fc Utrecht niveau.
Lul niet en let beter op. jongen ontwikkeld zich zeker
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 09:15 schreef nora het volgende:

[..]

Was v/d Hoorn zijn man hij moest hem volgen dat deed hij ook maar hij bleef te ver van hem vandaan waardoor Zlatan kon draaien en blind schieten en uiteraard gaat die kut bal er weer in zoals de hele poulefase wij het al tegen hebben.
Denswil had daar moeten staan. Vd hoorn speelde rechts. Denswil links
remco k
 remco k - woensdag 26 november 2014 - 16:29   quote  deeplink  
kunnen we niet gewoon eens zegge. Dat 1 van de beste spelers van de wereld gewoon een hele knappe goal maakt?
biebie
 biebie - woensdag 26 november 2014 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 12:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een regelrechte onzin is dit! Ik vond Ajax een puike wedstrijd spelen, hoor. Misschien dat Paris SG Ajax de waan liet dat er wat te halen viel, maar al met al had Ajax deze wedstrijd zomaar kunnen winnen of op z'n minst kunnen gelijkspelen. Jammer van wat traditionele en domme fouten, waarbij ik Cillessen bij de 2-1 van Zlatan er beslist niet goed vond uitzien: het was in mijn ogen een houdbare bal. En laten we maar zwijgen over de 3-1 na die giga-blunder van Zimling. Kan Ajax die kerel niet gewoon terugsturen? We moeten maar hopen, dat de Ajax-selectie voor het komende seizoen in tact blijft. Met een enkele gerichte aankoop kunnen er vervolgens mooie dingen gebeuren. Daar ben ik van overtuigd.
Traditionele domme fouten is het handelsmerk van Ajax geworden. Probleem is dat ze niks bijleren. Veltman maakt dit jaar dezelfde fouten als vorig jaar, Boilisen idem dito en over Van der Hoorn hoeven we het helemaal niet te hebben. Ajax heeft één echte kans gehad en dat was een doelpunt. That's it. In 90 minuten. Als dat een puike wedstrijd is ben jij wel heel snel tevreden.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 16:31 schreef biebie het volgende:

[..]

Traditionele domme fouten is het handelsmerk van Ajax geworden. Probleem is dat ze niks bijleren. Veltman maakt dit jaar dezelfde fouten als vorig jaar, Boilisen idem dito en over Van der Hoorn hoeven we het helemaal niet te hebben. Ajax heeft één echte kans gehad en dat was een doelpunt. That's it. In 90 minuten. Als dat een puike wedstrijd is ben jij wel heel snel tevreden.
Dat wisselvallige en het maken van fouten is inherent aan jonge spelers. Ik heb toch echt een aantal PSG-spelers horen zeggen, dat zij op een positieve manier onder de indruk waren van Ajax. Ik ben er heilig van overtuigd dat, mits deze selectie bij elkaar blijft en er enkele zeer gerichte aankopen gedaan worden, er iets moois gaat komen in Amsterdam.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 november 2014 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 16:31 schreef biebie het volgende:

[..]

PSG heeft zonder hulp van Ajax geen kans gecreëerd.
Alle kansen komen voort uit fouten in de opbouw.
Die fouten maakte ze niet individueel maar geheel als team.
De een bracht de ander in gevaar met een verkeerde pass, dat ging zo door tot dat het echt fout ging.
Dus je kan de laatste man die de bal verkeerd gaf niet de schuld geven want je zag het namelijk al aankomen dat hij de bal ging verliezen, omdat hij al de bal niet had moeten krijgen en zeker niet op zo'n manier.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 16:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat wisselvallige en het maken van fouten is inherent aan jonge spelers. Ik heb toch echt een aantal PSG-spelers horen zeggen, dat zij op een positieve manier onder de indruk waren van Ajax. Ik ben er heilig van overtuigd dat, mits deze selectie bij elkaar blijft en er enkele zeer gerichte aankopen gedaan worden, er iets moois gaat komen in Amsterdam.
Hou toch eens op over die aankopen.

Ajax moet afscheid nemen van spelers die niet in Ajax thuis horen.
Dan gaat het vooral over spelers van 25 jaar en ouder.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 16:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hou toch eens op over die aankopen.

Ajax moet afscheid nemen van spelers die niet in Ajax thuis horen.
Dan gaat het vooral over spelers van 25 jaar en ouder.
Waarom zou ik daarover ophouden? Ik ben van mening en ik blijf van mening, dat Ajax op zich een prima maar zeer jonge selectie heeft. Door die vele jeugdspelers, is die selectie een beetje onevenwichting. Jonge spelers staan garant voor wisselvalligheid. Door het aantrekken van één of twee ervaren spelers (en die hoeven zeker niet elke wedstrijd te spelen) krijg je de evenwichtigheid wel, is mijn hoop. In de eredivisie en de KNVB-beker, kun je nog wel een hoop verbloemen, maar in Europees verband, tegen de echte topploegen en ploegen met veel geld, gaat het te vaak mis. Dan kunnen we lang meegaan, maar we kunnen zo'n wedstrijd niet over de streep trekken. Die jonge spelers zijn nog niet slim genoeg en kunnen veel leren van die ervaren spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 november 2014 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 16:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Waarom zou ik daarover ophouden? Ik ben van mening en ik blijf van mening, dat Ajax op zich een prima maar zeer jonge selectie heeft. Door die vele jeugdspelers, is die selectie een beetje onevenwichting. Jonge spelers staan garant voor wisselvalligheid. Door het aantrekken van één of twee ervaren spelers (en die hoeven zeker niet elke wedstrijd te spelen) krijg je de evenwichtigheid wel, is mijn hoop. In de eredivisie en de KNVB-beker, kun je nog wel een hoop verbloemen, maar in Europees verband, tegen de echte topploegen en ploegen met veel geld, gaat het te vaak mis. Dan kunnen we lang meegaan, maar we kunnen zo'n wedstrijd niet over de streep trekken. Die jonge spelers zijn nog niet slim genoeg en kunnen veel leren van die ervaren spelers.
Ajax haalt heeft 3 ervaren spelers in de selectie.
Zimling, Moissander, Schone. Ze laten alle 3 zien dat het niveau beter word als ze spelen.
Ik heb gisteren Moissander niet gemist in de Verdediging.
Ik heb Schone corners en vrije trappen zien nemen waar ik niet vrolijk van word, ik denk dat er vast wel mensen zijn die dat beter kunnen.
Over zimling hoef ik het niet eens te hebben, iedereen ziet dat dit niet de juiste man is.

Dus deze 3 kunnen we bij het grof vuil zetten.

Ik wil best met wat beter alternatieven komen, maar zijn die er dan?
Ja, natuurlijk die mexicaan van PSV ipv zimling.
Maar ik twijfel of hij PSV naar een hoger plan brengt

Maar zie jij iemand? Iemand die naar nederland wil komen, op kunstgras velden wil voetballen.
Die Ajax naar een hoger plan brengt, als het tegen zit.
Maduro? Hij speelt al jaren niet meer, speelt hij nog wel voetbal?
Zo iemand zal eerst fit moeten worden, daarna pas in vorm.

Vertoghen en Eriksen die komen niet terug, en de oudere komen ook niet terug.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 november 2014 door Positieve Arrogantie --
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ajax haalt heeft 3 ervaren spelers in de selectie.
Zimling, Moissander, Schone. Ze laten alle 3 zien dat het niveau beter word als ze spelen.
Ik heb gisteren Moissander niet gemist in de Verdediging.
Ik heb Schone corners en vrije trappen zien nemen waar ik niet vrolijk van word, ik denk dat er vast wel mensen zijn die dat beter kunnen.
Over zimling hoef ik het niet eens te hebben, iedereen ziet dat dit niet de juiste man is.

Dus deze 3 kunnen we bij het grof vuil zetten.

Ik wil best met wat beter alternatieven komen, maar zijn die er dan?
Ja, natuurlijk die mexicaan van PSV ipv zimling.
Maar ik twijfel of hij PSV naar een hoger plan brengt

Maar zie jij iemand? Iemand die naar nederland wil komen, op kunstgras velden wil voetballen.
Die Ajax naar een hoger plan brengt, als het tegen zit.
Maduro? Hij speelt al jaren niet meer, speelt hij nog wel voetbal?
Zo iemand zal eerst fit moeten worden, daarna pas in vorm.

Vertoghen en Eriksen die komen niet terug, en de oudere komen ook niet terug.
Als je Lasse Schöne bij het grof vuil wil zetten, dan ben je niet goed wijs. Hij is wat uit vorm en nog licht geblesseerd. Eigenlijk zou hij er goed aan doen om even rust te nemen. Maar de Boer stelt hem nou eenmaal op.
Zimling heb ik nog nooit begrepen. En Moisander is de weg kwijt, maar heeft een meer dan acceptabele periode bij Ajax gehad.
Met ervaring bedoel ik eigenlijk vooral ook oud-Ajacieden zoals van der Vaart en Maduro. Die kennen de clubcultuur en hebben een hoop buitenlandse ervaring opgedaan. Ik weet voor 100% zeker, dat die twee spelers de jonkies alleen maat beter kunnen maken.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:18   quote  deeplink  
Maar ik ga daarover niet verder in discussie: jij hebt jouw mening en ik de mijne.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 16:29 schreef remco k het volgende:
kunnen we niet gewoon eens zegge. Dat 1 van de beste spelers van de wereld gewoon een hele knappe goal maakt?
Het is hoe je het wil zien. Opzich heb je een punt. Anderzijds mag je zo'n spits nooit die ruimte geven.
Maar even over die goal, kon Cilessen die bal niet hebben? Zie net de beelden en heb niet het idee dat hij zich optimaal strekte
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 17:19   quote  deeplink  
Overigens is Ajax A1 1ste worden in de poule.
Daar zit zoveel kwaliteit in, daar sta je nu al van te watertanden.

Spelers die te licht zijn bevonden moeten weg.
Spelers die goed zijn moeten blijven.

Dan krijg je perfecte mix, oud talent en begin talent.
Klaassen is over 2 jaar oud genoeg en ervaren genoeg om de kar te trekken.

Dus zonder aankopen en zonder dat de goede spelers vertrekken, zie ik mooi toekomst te gemoed.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het is hoe je het wil zien. Opzich heb je een punt. Anderzijds mag je zo'n spits nooit die ruimte geven.
Maar even over die goal, kon Cilessen die bal niet hebben? Zie net de beelden en heb niet het idee dat hij zich optimaal strekte
Wat betreft Cillessen, dat schreef ik vanmorgen ook. Hij zag er niet goed uit bij de goal van Zlaten.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat betreft Cillessen, dat schreef ik vanmorgen ook. Hij zag er niet goed uit bij de goal van Zlaten.
Vind hem een goede keeper, maar het valt me op Pietje dat ik vaker zie dat hij zich voor me gevoel niet optimaal strekt. Zou dat angst zijn?
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens is Ajax A1 1ste worden in de poule.
Daar zit zoveel kwaliteit in, daar sta je nu al van te watertanden.

Spelers die te licht zijn bevonden moeten weg.
Spelers die goed zijn moeten blijven.

Dan krijg je perfecte mix, oud talent en begin talent.
Klaassen is over 2 jaar oud genoeg en ervaren genoeg om de kar te trekken.

Dus zonder aankopen en zonder dat de goede spelers vertrekken, zie ik mooi toekomst te gemoed.
Die Klaassen is toch wel nu al een fenomeen hè. Elke wedstrijd de sterkhouder. Het druk zetten begint bij hem, lijd bijzonder weinig balverlies. Denkt altijd vooruit. En wat een arbeid.

Voor mij nu al de beste en meest complete speler in de Eredivisie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als je Lasse Schöne bij het grof vuil wil zetten, dan ben je niet goed wijs. Hij is wat uit vorm en nog licht geblesseerd. Eigenlijk zou hij er goed aan doen om even rust te nemen. Maar de Boer stelt hem nou eenmaal op.
Zimling heb ik nog nooit begrepen. En Moisander is de weg kwijt, maar heeft een meer dan acceptabele periode bij Ajax gehad.
Met ervaring bedoel ik eigenlijk vooral ook oud-Ajacieden zoals van der Vaart en Maduro. Die kennen de clubcultuur en hebben een hoop buitenlandse ervaring opgedaan. Ik weet voor 100% zeker, dat die twee spelers de jonkies alleen maat beter kunnen maken.
Schone speelde al drama voordat hij geblesseerd raakte. Dus daar moet je niet mee aankomen.
Schone heeft vorig jaar ons op een bepaalde momenten gered en ons door heen gesleept.
Schone heeft begin van het seizoen goeie wedstrijden gespeeld, maar langzaam kwam er klad in.
Die klad word enkel maar erger. Zelfs waarvoor hij in het veld stond(dode spel situaties), is niet bepaald beter op geworden. Op een gegeven moment is het klaar.

Van der vaart zegt zelf al dat hij geen zin heeft om terug te keren.
Maduro speelt al jaren niet meer, voordat zo iemand weer een lekker gevoel heeft.
Dan heeft Ajax al zijn 4de ster binnen.
Al die andere oud-ajacieden zie ik niet komen.
Zelfde dat ik nooit Messi zie komen.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vind hem een goede keeper, maar het valt me op Pietje dat ik vaker zie dat hij zich voor me gevoel niet optimaal strekt. Zou dat angst zijn?
Ik weet niet of dat angst is, Loetje. Wat me wel opvalt bij Cillessen dit seizoen is dat hij foutjes maakt, die hij het vorige seizoen niet maakte. Ik vind dat doodzonde, want ik vind Jesper een weergaloze doelman.
Ik vraag me eerder af of het met het recente WK te maken heeft. Je ziet het wel vaker, dat nogal wat spelers die uit een EK of een WK komen, het seizoen erop een duidelijk minder seizoen draaien.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Schone speelde al drama voordat hij geblesseerd raakte. Dus daar moet je niet mee aankomen.
Schone heeft vorig jaar ons op een bepaalde momenten gered en ons door heen gesleept.
Schone heeft begin van het seizoen goeie wedstrijden gespeeld, maar langzaam kwam er klad in.
Die klad word enkel maar erger. Zelfs waarvoor hij in het veld stond(dode spel situaties), is niet bepaald beter op geworden. Op een gegeven moment is het klaar.

Van der vaart zegt zelf al dat hij geen zin heeft om terug te keren.
Maduro speelt al jaren niet meer, voordat zo iemand weer een lekker gevoel heeft.
Dan heeft Ajax al zijn 4de ster binnen.
Al die andere oud-ajacieden zie ik niet komen.
Zelfde dat ik nooit Messi zie komen.
En ik vind dat Lasse Schöne wat meer krediet behoort te krijgen. Hij was destijds geblesseerd en is daar niet zo goed uitgekomen. Maar om hem bij het grof vuil te zetten vind ik ronduit schandalig. En Maduro, ach, een beetje trainingsachterstand loopt een gemotiveerde speler zo in hoor.

Joh... zou Messi echt niet willen komen? Pfff
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat angst is, Loetje. Wat me wel opvalt bij Cillessen dit seizoen is dat hij foutjes maakt, die hij het vorige seizoen niet maakte. Ik vind dat doodzonde, want ik vind Jesper een weergaloze doelman.
Ik vraag me eerder af of het met het recente WK te maken heeft. Je ziet het wel vaker, dat nogal wat spelers die uit een EK of een WK komen, het seizoen erop een duidelijk minder seizoen draaien.
Dat klopt. Maar het ziet er soms ietwat laconiek uit. Ongeconcentreerd misschien wel...
Maak me wel wat zorgen om hem.

Heb aan jou een vraagje over Schone, wat vind jij nou zo goed aan hem dan?
Vind het een speler met een machtig mooie traptechniek Pietje, maar buiten zijn vrije trappen en voorzetten die hij geeft als hij veel ruimte heeft kan hij toch vrijwel niet mee in de combinatie? Ikzelf vind zijn handelingssnelheid (wat in dit systeem cruciaal is) heel traag. Als je ziet hoe snel een Andersen of Klaassen is... Snap je?
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nja Overmars wil alleen geld uitgeven voor spelers die Ajax echt sterker maken ;-)
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het ziet er soms ietwat laconiek uit. Ongeconcentreerd misschien wel...
Maak me wel wat zorgen om hem.

Heb aan jou een vraagje over Schone, wat vind jij nou zo goed aan hem dan?
Vind het een speler met een machtig mooie traptechniek Pietje, maar buiten zijn vrije trappen en voorzetten die hij geeft als hij veel ruimte heeft kan hij toch vrijwel niet mee in de combinatie? Ikzelf vind zijn handelingssnelheid (wat in dit systeem cruciaal is) heel traag. Als je ziet hoe snel een Andersen of Klaassen is... Snap je?
Natuurlijk snap ik je Loetje. Lasse Schöne is nog altijd licht geblesseerd en is niet goed uit zijn eerdere blessure gekomen. Dat vind ik zeer spijtig. Voor zijn eerste blessure vond ik het eerlijk gezegd wel meevallen met zijn handelingssnelheid. Vergeet daarbij niet, dat hij eigenlijk voor de breedte gehaald is, maar oh oh wat is hij belangrijk geworden voor Ajax. Zo'n speler -vind ik- verdient een beetje meer respect dan hij in wezen krijgt van sommige supporters. Tuurlijk zijn Klaassen en Andersen sneller, maar die komen uit de klassieke Ajax-school, die zijn er mee opgevoed. En wat jonger.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nja Overmars wil alleen geld uitgeven voor spelers die Ajax echt sterker maken ;-)
Hahahaha. Lol
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Alles heeft te maken met penalty drama op het WK

De hele wereld weet dat hij geen penaltys kan stoppen en dat hij daarom gewisseld werd.
Dat zijn vervanger(tim Krul) 2 penaltys pakte, dat deed zijn zelf vertrouwen niet goed.
Wedstrijd later kon hij niet worden herhaald en moest Cilissen het zelf laten zien.
Iedereen heeft gezien dat dat niet lukte en zo doende de finale niet haalde.

Als je dan ook nog naar een wedstrijd kijkt waar een veld speler 2 penaltys stopt dan is dat pijnlijk voor een doelman dat hij nog nooit een penalty gestopt heeft.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik je Loetje. Lasse Schöne is nog altijd licht geblesseerd en is niet goed uit zijn eerdere blessure gekomen. Dat vind ik zeer spijtig. Voor zijn eerste blessure vond ik het eerlijk gezegd wel meevallen met zijn handelingssnelheid. Vergeet daarbij niet, dat hij eigenlijk voor de breedte gehaald is, maar oh oh wat is hij belangrijk geworden voor Ajax. Zo'n speler -vind ik- verdient een beetje meer respect dan hij in wezen krijgt van sommige supporters. Tuurlijk zijn Klaassen en Andersen sneller, maar die komen uit de klassieke Ajax-school, die zijn er mee opgevoed. En wat jonger.
Respect voor wat hij met zijn kwaliteiten heeft bereikt verdiend hij zeker. Maar wanneer het tempo omhoog gaat zie ik gewoon, en dat was al voor zijn blessure dat hij de zwakke pion wordt. Hij heeft met zijn traptechniek een geweldig wapen. Maar vind hem een ideale 12e man. Als je belangrijkste speler 9 goals en 8 assists heeft in een seizoen zegt ook wel iets.
Ik merk gewoon wanneer Ajax echt goed gaat spelen hij niet mee kan. En dat doet echt niks van mijn respect voor hem af
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De hele wereld weet dat hij geen penaltys kan stoppen en dat hij daarom gewisseld werd.
Dat zijn vervanger(tim Krul) 2 penaltys pakte, dat deed zijn zelf vertrouwen niet goed.
Wedstrijd later kon hij niet worden herhaald en moest Cilissen het zelf laten zien.

Als je dan ook nog naar een wedstrijd kijkt waar een veld speler 2 penaltys stopt dan is dat pijnlijk voor een doelman dat hij nog nooit een penalty gestopt heeft.
Hahahahaha, als er iemand nuchter is en mentaal sterk is, is het Jasper wel.
Nu sla je echt de plank compleet mis
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het was ook wel behoorlijk vernederend om gewisseld te worden. Daar krijg je inderdaad geen zelfvertrouwen van. Overigens wel een tactisch stuntje van Van Gaal.
Maar geloof me, wanneer Jesper zijn eerste strafschop gaat stoppen, zullen er rap meer volgen.
Maar eigenlijk schreef je, dat het de schuld was van Jesper Cillessen dat we de finale niet hebben gehaald??! Ik ben van mening, dat we de finale niet hebben gehaald omdat Van Persie er één te weinig in heeft geschopt (of gekopt).
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het was ook wel behoorlijk vernederend om gewisseld te worden. Daar krijg je inderdaad geen zelfvertrouwen van. Overigens wel een tactisch stuntje van Van Gaal.
Maar geloof me, wanneer Jesper zijn eerste strafschop gaat stoppen, zullen er rap meer volgen.
Maar eigenlijk schreef je, dat het de schuld was van Jesper Cillessen dat we de finale niet hebben gehaald??! Ik ben van mening, dat we de finale niet hebben gehaald omdat Van Persie er één te weinig in heeft geschopt (of gekopt).
Penalty's is voor grotendeels een loterij. Ik denk dat we het maximale hebben bereikt met een zeer beperkte selectie
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Respect voor wat hij met zijn kwaliteiten heeft bereikt verdiend hij zeker. Maar wanneer het tempo omhoog gaat zie ik gewoon, en dat was al voor zijn blessure dat hij de zwakke pion wordt. Hij heeft met zijn traptechniek een geweldig wapen. Maar vind hem een ideale 12e man. Als je belangrijkste speler 9 goals en 8 assists heeft in een seizoen zegt ook wel iets.
Ik merk gewoon wanneer Ajax echt goed gaat spelen hij niet mee kan. En dat doet echt niks van mijn respect voor hem af
Ik heb gewoon heel veel respect voor die jongen en voor al zijn belangrijke doelpunten. Misschien tegen beter weten in, hoor. En kennelijk heeft Frank de Boer ook heel veel vertrouwen in Lasse. Maar ja, dat heeft hij ook in Kolbeinn Sightórsson... ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ik vind dat Lasse Schöne wat meer krediet behoort te krijgen. Hij was destijds geblesseerd en is daar niet zo goed uitgekomen. Maar om hem bij het grof vuil te zetten vind ik ronduit schandalig. En Maduro, ach, een beetje trainingsachterstand loopt een gemotiveerde speler zo in hoor.

Voor mij hoeft hij ook niet perse weg, ik heb alleen geen plek voor hem.
Hij komt te kort voor het middenveld, hij heeft zijn beste wedstrijden gespeeld als hangend rechtsbuiten, maar daar ga ik voor El Ghazi en straks ga ik voor Fisher en Kishna op links.
Dan zou het ideale bankzitter zijn, maar juist vanwege het respect gun ik hem een transfer.
Ik denk zelf dat ajax daar niet slechter op word.
Dus miss is het te grof gezegd, dat hij bij het grofvuil moest.
Maar voor basisspeler daar komt hij te kort voor.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Penalty's is voor grotendeels een loterij. Ik denk dat we het maximale hebben bereikt met een zeer beperkte selectie
Eens!!!
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 17:47   quote  deeplink  
Overigens noem ik Cillessen steeds Jesper. Je hebt gelijk Loetje: hij heet Jasper. Sorry.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 17:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon heel veel respect voor die jongen en voor al zijn belangrijke doelpunten. Misschien tegen beter weten in, hoor. En kennelijk heeft Frank de Boer ook heel veel vertrouwen in Lasse. Maar ja, dat heeft hij ook in Kolbeinn Sightórsson... ;-)
Als hij nu Sigi op gaat stellen en erbij zegt dat Milik te weinig heeft laten zien ben ik wel zo eerlijk dat ik de geloofwaardigheid in De Boer wel kwijt ben. Hoelang heeft Sigi de kans gehad?

Lasse heeft het voor zijn kunnen fenomenaal gedaan. Razendknap ook. Maar als ons systeem wordt uitgevoerd komt hij tekort. Echter gebeurd dat zelden. Je ziet dat hij het goed kan wanneer de ruimtes groot zijn. Zodra die klein zijn zie je heel goed wat ik bedoel. Op zijn vrije trappen na dan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSG - Ajax (Champions League: dinsdag 25 november 2014, 20:45); 3 - 1

0.0116090