|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hahahaha maakt het uit gap, zijn ergere dingen. Jesper of Jasper, als tie zijn goal schoonhoudt ben ik tevreden ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Maargoed, de finale was dus wel haalbaar. Maar we zijn verdedigend wel zo zwak dat dit echt knap was. Ik ben wel van mening dat een pingel tegen het zijnetje aan of in de kruising onhoudbaar is. Maar dat is zo makkelijk niet |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:43 schreef Loetje het volgende:[..] Hahahahaha, als er iemand nuchter is en mentaal sterk is, is het Jasper wel. Nu sla je echt de plank compleet mis Ik geef enkel het kantel moment aan. Hij heeft een prima wk gekeept. maar na dat moment op het wk is hij een stuk minder gaan keepen.
Waar het aan ligt dat weet ik niet maar daar gaat het niet om. Ik geef enkel het kantelmoment aan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ik geef enkel het kantel moment aan. Hij heeft een prima wk gekeept. maar na dat moment op het wk is hij een stuk minder gaan keepen. Waar het aan ligt dat weet ik niet maar daar gaat het niet om. Ik geef enkel het kantelmoment aan. Er is geen kantelmoment want de dingen waar die nu wat minder op is had hij al eerder. Alleen kwam hij minder in die situaties. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:49 schreef Loetje het volgende:[..] Als hij nu Sigi op gaat stellen en erbij zegt dat Milik te weinig heeft laten zien ben ik wel zo eerlijk dat ik de geloofwaardigheid in De Boer wel kwijt ben. Hoelang heeft Sigi de kans gehad? Lasse heeft het voor zijn kunnen fenomenaal gedaan. Razendknap ook. Maar als ons systeem wordt uitgevoerd komt hij tekort. Echter gebeurd dat zelden. Je ziet dat hij het goed kan wanneer de ruimtes groot zijn. Zodra die klein zijn zie je heel goed wat ik bedoel. Op zijn vrije trappen na dan. Haha. Ik wil kennelijk geen kwaad woord horen over Lasse Schöne. Maar toegegeven, hij is niet de allersnelste Ajacied. Maar strakjes vliegen zijn vrije trappen er weer in hoor. Daar heb ik alle vertouwen in. Ik zie hem ook nog wel clubtopscorer worden dit seizoen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:50 schreef Loetje het volgende:[..] Hahahaha maakt het uit gap, zijn ergere dingen. Jesper of Jasper, als tie zijn goal schoonhoudt ben ik tevreden ;-) Hahaha. :) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Jesper Olsen......fantastische Ajax speler vroeger! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:43 schreef Pietje het volgende:[..] Het was ook wel behoorlijk vernederend om gewisseld te worden. Daar krijg je inderdaad geen zelfvertrouwen van. Overigens wel een tactisch stuntje van Van Gaal. Maar geloof me, wanneer Jesper zijn eerste strafschop gaat stoppen, zullen er rap meer volgen. Maar eigenlijk schreef je, dat het de schuld was van Jesper Cillessen dat we de finale niet hebben gehaald??! Ik ben van mening, dat we de finale niet hebben gehaald omdat Van Persie er één te weinig in heeft geschopt (of gekopt). Dat wanneer hij een penalty stopt dan gaat hij ook weer beter keepen, dat weet ik gewoon bijna zeker. Maar de vraag is wanneer hij die 1ste penalty gaat stoppen. Ik hoop voor hem dat hij dat snel gaat doen, het is niet leuk om dit elke keer te horen bij de 1st volgende strafschop.
Nee, natuurlijk niet. Keepers zijn in het algemeen kansloos als de strafschop perfect is genomen. Hij moet enkel de bal hebben als de penalty niet goed is genomen, dan pas heeft de keeper een kans. Maar hij kan het wel zo voelen, zeker omdat Tim Krul bij de vorig wedstrijd de held was. Hij kon Tim krul niet evenaren, dus ik denk dat hij baalt dat hij niet zoals tim krul een held is geworden. Maar als je geen held bent geworden dan ben je nog niet verantwoordelijk voor de nederlaag.
Als de nederlandse spelers ook elke penalty hadden gescoord dan waren ze nu nog bezig met penalys nemen. Haha |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:54 schreef Pietje het volgende:[..] Haha. Ik wil kennelijk geen kwaad woord horen over Lasse Schöne. Maar toegegeven, hij is niet de allersnelste Ajacied. Maar strakjes vliegen zijn vrije trappen er weer in hoor. Daar heb ik alle vertouwen in. Ik zie hem ook nog wel clubtopscorer worden dit seizoen. Geeft niet man, hoeven dezelfde mening niet te delen. Maar je punt snap ik wel, hij heeft belangrijke dingen gedaan voor Ajax.
Ik kijk alleen iets breder, dan doel ik op het systeem wat De Boer speelt. En daar is handelingssnelheid cruciaal.
Overigens over dat systeem, het wordt vaak niet goed uitgevoerd. Vaak veel balbezit en relatief weinig kansen. Ploegen die druk zetten op ons middenveld maakt ons ontzettend kwetsbaar. Zou een ander systeem niet beter zijn? Dat we net tegen wat meer dingen bestand zijn. En waarbij we toch sneller voor de goal zijn? Of is dat raar gedacht?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 november 2014 door Loetje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:53 schreef Loetje het volgende:[..] Er is geen kantelmoment want de dingen waar die nu wat minder op is had hij al eerder. Alleen kwam hij minder in die situaties. Dingen waar hij wel goed in was, daar is hij nu ook wat minder in geworden. Namelijk zijn doel schoon houden.
Keepers zijn kansloos als de speler de bal gewoon goed in schiet.
Ik zie gewoon vaak dat de bal die hij eerder wel tegen hield nu niet meer tegen hield. Als ik kijk wanneer dat begon dan begon dat al op het WK en niet na het WK. Terwijl Jasper het WK tegen Spanje zo goed begon.
Ik heb toch het idee dat het met die penaltys niet lekker zit, maar daar kan ik natuurlijk volkomen naast zitten, immers ik ben namelijk Jasper niet en ik kan niet in zijn hoofd kijken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat wanneer hij een penalty stopt dan gaat hij ook weer beter keepen, dat weet ik gewoon bijna zeker. Maar de vraag is wanneer hij die 1ste penalty gaat stoppen. Ik hoop voor hem dat hij dat snel gaat doen, het is niet leuk om dit elke keer te horen bij de 1st volgende strafschop. Nee, natuurlijk niet. Keepers zijn in het algemeen kansloos als de strafschop perfect is genomen. Hij moet enkel de bal hebben als de penalty niet goed is genomen, dan pas heeft de keeper een kans. Maar hij kan het wel zo voelen, zeker omdat Tim Krul bij de vorig wedstrijd de held was. Hij kon Tim krul niet evenaren, dus ik denk dat hij baalt dat hij niet zoals tim krul een held is geworden. Maar als je geen held bent geworden dan ben je nog niet verantwoordelijk voor de nederlaag. Als de nederlandse spelers ook elke penalty hadden gescoord dan waren ze nu nog bezig met penalys nemen. Haha Een pingel stop je alleen als je langer blijft staan. Hij ligt te snel. Maar dat staat echt buiten alles |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 18:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dingen waar hij wel goed in was, daar is hij nu ook wat minder in geworden. Namelijk zijn doel schoon houden. Keepers zijn kansloos als de speler de bal gewoon goed in schiet. Ik zie gewoon vaak dat de bal die hij eerder wel tegen hield nu niet meer tegen hield. Als ik kijk wanneer dat begon dan begon dat al op het WK en niet na het WK. Terwijl Jasper het WK tegen Spanje zo goed begon. Ik heb toch het idee dat het met die penaltys niet lekker zit, maar daar kan ik natuurlijk volkomen naast zitten, immers ik ben namelijk Jasper niet en ik kan niet in zijn hoofd kijken. Komt dat door Jasper? Ik denk dat we toch regelmatig een verdediging hebben die ontzettend staat te schutteren, nietwaar? Hij is niet optimaal hoor. Maar om nou alles op dat WK te gooien vind ik lachwekkend |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:54 schreef Pietje het volgende:[..] Haha. Ik wil kennelijk geen kwaad woord horen over Lasse Schöne. Maar toegegeven, hij is niet de allersnelste Ajacied. Maar strakjes vliegen zijn vrije trappen er weer in hoor. Daar heb ik alle vertouwen in. Ik zie hem ook nog wel clubtopscorer worden dit seizoen. Pietje, Na de winterstop keert Fisher terug. Dan hebben we voor de linksbuiten Kishna nog. Dan hebben we als rechtsbuiten El Ghazi
Dan op het middenveld heeft hij mij niet kunnen bekoren. op 6 was hij matig tot slecht Klaassen en Andersen zijn gewoon beter.
Ik zie liever Kishna of Fisher op linksbuiten Ik zie liever El Ghazi op rechtsbuiten Ik zie liever Serrero of Riedewald op 6 en ik zie liever Klaassen en Anderssen op het middenveld.
Waar zie jij liever schone staan. of een nieuwe positie, spits? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 18:08 schreef Loetje het volgende:[..] Komt dat door Jasper? Ik denk dat we toch regelmatig een verdediging hebben die ontzettend staat te schutteren, nietwaar? Hij is niet optimaal hoor. Maar om nou alles op dat WK te gooien vind ik lachwekkend Die fouten die maakte ajax voor het Wk ook, alleen toen stopte Cilissen ze en nu niet. Terwijl die ballen wel degelijk te stoppen waren.
Maar natuurlijk ga ik het spel en verloren partij niet in de schoenen schuiven van de keeper. Hij maakt immers die opbouw fouten niet. Jasper kan er niks aan doen dat Zimling zo kut bal geeft. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zimling heeft niks te zoeken in dit Ajax. Dat hij is gecontracteerd bij Ajax is een grof schandaal. Opnieuw slecht gescout, maar ja daar heeft Ajax wel een handje van! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 18:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Die fouten die maakte ajax voor het Wk ook, alleen toen stopte Cilissen ze en nu niet. Terwijl die ballen wel degelijk te stoppen waren. Maar natuurlijk ga ik het spel en verloren partij niet in de schoenen schuiven van de keeper. Hij maakt immers die opbouw fouten niet. Jasper kan er niks aan doen dat Zimling zo kut bal geeft. Verdediging is nog vele malen minder dan de afgelopen jaren. Kap aub met die onzin |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Ten opzichten van vorig jaar is enkel blind vertrokken. Daardoor kan hij niet slechter gaan keepen, daar ging het over en niet over het verdedigen in het algemeen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jasper keept ook niet slecht. Hij is wat minder in vorm geweest maar uiteindelijk is een een beetje type Van der Sar. Het ziet er allemaal niet spectaculair uit, hij is niet van showduiken en dergelijke. Vaak gewoon goed staan is echt iets wat bij dat soort keepers hoort. En vergeet niet dat hij er ALWEER een één tegen één uit houdt, iets waarin zijn positionele besef goed in naar voren komt.
Maar hij is geen reflex- of lijnkeeper zoals Vermeer dat bijvoorbeeld wel is. Hij is dus minder goed bij bijvoorbeeld penalty's of inzetten van heel dicht bij. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 19:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ten opzichten van vorig jaar is enkel blind vertrokken. Daardoor kan hij niet slechter gaan keepen, daar ging het over en niet over het verdedigen in het algemeen Ben je nou echt zo dom of lijkt dit alleen zo? Een verdediging hoeft niet te vernieuwd te worden om drastisch slecht te spelen hoor. Iedereen achterin op Van Rhijn en Veltman (de eerste maanden) spelen gewoon slecht. Heeft niks met vertrekkende spelers te maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou ja, Blind was natuurlijk heel goed in het eruit halen van de counter. Stond vrijwel altijd goed en wist precies wanneer er druk gezet moest worden en haalde zo heel vaak de counter er uit. Dat Ajax zonder Blind kwetsbaar is voor lopende mensen is ook niet zomaar.
Onze verdedigers zijn echt niet slechter als vorig jaar, de balans is alleen zoek omdat Ajax (alweer) geen passende oplossing voor op de 6 heeft. Dat is en blijft de spilpositie van dit Ajax. Serero doet het er niet verkeerd maar is positioneel bij lange na niet zo goed als Blind was. Riedewald is nog erg jong, Zimling begin ik niet over. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:53 schreef Loetje het volgende:[..] Er is geen kantelmoment want de dingen waar die nu wat minder op is had hij al eerder. Alleen kwam hij minder in die situaties. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem op dit moment niet sterk vind keepen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 18:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Pietje, Na de winterstop keert Fisher terug. Dan hebben we voor de linksbuiten Kishna nog. Dan hebben we als rechtsbuiten El Ghazi Dan op het middenveld heeft hij mij niet kunnen bekoren. op 6 was hij matig tot slecht Klaassen en Andersen zijn gewoon beter. Ik zie liever Kishna of Fisher op linksbuiten Ik zie liever El Ghazi op rechtsbuiten Ik zie liever Serrero of Riedewald op 6 en ik zie liever Klaassen en Anderssen op het middenveld. Waar zie jij liever schone staan. of een nieuwe positie, spits? De praktijk bij Ajax wijst uit dat je nergens vanuit kan gaan.. We hebben vaak zat blessures... Vergeet niet dat Schone op die manier ook is gekomen tot waar die nu is... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 18:27 schreef Bobby1972 het volgende:Zimling heeft niks te zoeken in dit Ajax. Dat hij is gecontracteerd bij Ajax is een grof schandaal. Opnieuw slecht gescout, maar ja daar heeft Ajax wel een handje van! Een grof schandaal??
Je doet net alsof ie de paus heeft geneukt.. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Ik vind Andersen een erg goede speler maar als je op dit nivo 4 á 5 ziekenhuisballen geeft scoor je toch een onvoldoende. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 18:27 schreef Bobby1972 het volgende:Zimling heeft niks te zoeken in dit Ajax. Dat hij is gecontracteerd bij Ajax is een grof schandaal. Opnieuw slecht gescout, maar ja daar heeft Ajax wel een handje van! Het is een hardnekkig virus.. Hij is geleend, net als uuuu Milik. Weinig problemen mee hoor, doet hij het goed kan je hem kopen, doet hij het niet goed kan de speler weer weg. Weinig waarde aan hechten, het is zeker niet dat hij onder contract staat bij Ajax |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Goede speler.... Zimling... Heb je wat aan! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 16:29 schreef remco k het volgende:kunnen we niet gewoon eens zegge. Dat 1 van de beste spelers van de wereld gewoon een hele knappe goal maakt? Ik zeg het oke?
1 van de beste spelers van de wereld scoort gewoon een hele knappe goal. Zo goed? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Vriendje van Kazim....beide geen flikker aan |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 17:16 schreef Pietje het volgende:[..] Als je Lasse Schöne bij het grof vuil wil zetten, dan ben je niet goed wijs. Hij is wat uit vorm en nog licht geblesseerd. Eigenlijk zou hij er goed aan doen om even rust te nemen. Maar de Boer stelt hem nou eenmaal op. Zimling heb ik nog nooit begrepen. En Moisander is de weg kwijt, maar heeft een meer dan acceptabele periode bij Ajax gehad. Met ervaring bedoel ik eigenlijk vooral ook oud-Ajacieden zoals van der Vaart en Maduro. Die kennen de clubcultuur en hebben een hoop buitenlandse ervaring opgedaan. Ik weet voor 100% zeker, dat die twee spelers de jonkies alleen maat beter kunnen maken. Milik begrepen we allemaal ook niet, nergens veel gescoord en gaat het plotseling in Amsterdam en in Polen heel goed doen. Tsja t is geen eens een gok as je het over een bepaald deel van een salaris hebt en je een optie tot koop onderhandeld hebt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Maar ik vind het wel belachelijk om te zeggen dat dat ene moment op het WK alles doet. Sowieso is hij mentaal vrij sterk, bovendien is de defensie voor hem ook niet lekker bezig. En een stukje vorm van hem |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 08:15 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ook dat zegt hij nergens en hele grote stappen hebben we op het veld ook niet gemaakt hoor. Twijfel zelfs ook of dat de selectie van afgelopen jaren wel echt beter is dan 6 jaar geleden. Is het niveau niet gewoon een stuk minder geworden in de eredivisie? 6 jaar terug hadden we echt wel meer individuele kwaliteit. . Nu staat er een team dat is ook een verdienste van Frank maar beter? Nee dat denk ik niet. http://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/2010/2/ Het vervelende van terug kijken is dat spelers ouders zijn en dan groeien. Wat je laat zien met die link is dat best veel spelers zijn "geslaagd". Het zegt niks over hoe ze toen waren, over 6 jaar zeggen we dat ook over dit team. Het is ook niet dat ik zeg dat ze beter zijn geworden, ik zeg dat ze constant zijn, maar dat betekend direct dat de club stabieler is en dat we elk jaar weer mee doen om de prijzen.
Aankopen is eigenlijk net gokken, het kan goed zijn maar ook slecht. Wat Ajax doet, i op meer spelers wedden en dan komt er altijd wel een talent boven drijven (zimling, milik als huur en nu komt er met Milik ineens een goede speler tevoorschijn).
Ik denk ook dat Cruijf en Frank altijd hebben gezegd dat het een plan is van meerdere jaren, kopen van spelers helpt niet bij het halen van doelen, mits ze echt veel beter zijn en geen jeugd in de weg staan. Het is lastig voor heel veel want een lange termijns visie duurt jaren tot je eindelijk echt wat ziet veranderen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 08:26 schreef Hummel10 het volgende:Willen we echt wat gaan bereiken moeten we toch echt een andere richting op. Beetje meegaan in het moderne voetbal en dan doel ik op een stukje fysiek. Jongentjes als Sorero en Andersen kun je eigenlijk niet serieus nemen en de Fysiek van Schone tja daar kom je in zulke wedstrijden ook gewoon te kort. Ik weet ook 100% zeker dat als je gisteren een sterke Cvm had (Riedewald) Je al een stuk verder was. Dan Lm eventueel Sorero want ook daar kom je te kort. Aanval Kishna--Milik--Ghazi had veel gevaarlijker geweest Daar ben ik het totaal niet mee eens, juist vernieuwers in het voetbal komen verder dan in stand houden van tactieken. Ajax heeft met Serero(het feit dat je niet eens serero kan krijgen is wel erg hoor) als VM deed het gisteren heel erg goed, spelers moeten meer mannen worden maar kracht heeft daar weinig mee te maken. Riedewald is geen 100% verbetering. Als je gehoord had dan weet je ook dat El Ghazi licht geblesseerd was. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Die paar ton salaris? Gokje wagen kan altijd. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 19:20 schreef Loetje het volgende:[..] Ben je nou echt zo dom of lijkt dit alleen zo? Een verdediging hoeft niet te vernieuwd te worden om drastisch slecht te spelen hoor. Iedereen achterin op Van Rhijn en Veltman (de eerste maanden) spelen gewoon slecht. Heeft niks met vertrekkende spelers te maken. Volgens mij zie jij het niet. Ik vond vorig jaar de verdediging net zo zwak als dat die nu is. Moissander, Veltman en Boillissen zijn net zo kwetsbaar zoals altijd al zijn geweest. Zowel in de opbouw als in de verdedigen. Cillissen en Blind vergoede vorig jaar toen heel veel. Blind is nu weg en Cillissen is minder gaan keepen. De enige die beter is gaan spelen is eigenlijk van rhijn. Van rhijn is iets beter gaan verdedigen en iets beter in de opbouw. Maar van rhijn krijgt het nog niet voor elkaar wat blind vorig jaar wel voor elkaar kreeg namelijk de fouten van de andere verhelpen.
Verdediging is niet slechter gaan spelen, die waren al slecht bezig. Dat viel gewoon niet op door dat de andere de problemen verhielpen. Ik heb vorig jaar Veltman en Moissander fouten zien maken, die maken ze nu nog steeds. Zelfde geld voor Boillissen Van rhijn maakte die fouten nu minder dan vorig jaar. Maar toen was er Cilissen die heel goed stond te keepen en stond Blind alle problemen op het veld op te lossen. Nu is blind vertrokken en is Cillissen minder gaan keepen, maar nog steeds maken de andere de fouten. Nu valt het op omdat er niemand is die die problemen oplost.
Dus ik vind veltman en moissander niet beter en niet slechter spelen, ze maken nog steeds evenveel fouten als vorig seizoen. Dat is voor Moissander pijnlijk, maar dat was het vorig jaar ook al het geval. Maakte wel eens een slipertje(een moissandertje), werd vorig zelfs genoemd. Die maakte hij wel eens per wedstrijd(dat gebeurde al bij AZ)
Dus het heeft wel degelijk met het vertrek van een bepaalde speler te maken. Blind was namelijk het fundament waar dit broos geheel was op gebouwd, samen met Cillissen. Als de 1 vertrekt en de ander is minder gaat keepen dan komt werkelijk de aap uit de mouw, dan zie daad werkelijk hoe broos het geheel is of was. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 20:12 schreef remco k het volgende:[..] De praktijk bij Ajax wijst uit dat je nergens vanuit kan gaan.. We hebben vaak zat blessures... Vergeet niet dat Schone op die manier ook is gekomen tot waar die nu is... Hij is gehaald voor de breedte, dat weet ik. Hij speelt recht of linksbuiten omdat we er toen geen betere waren en hij het niet slecht gedaan heeft(lees: hij heeft ons gered op sommige momenten).
Maar nu dat we een goeie links en rechtsbuiten hebben en het aanvallend middenveld aardig staat. Is een basisplek lastig, keert hij terug naar zijn oude rol. Namelijk bankzitter. Maar wil hij dat nog wel, moet Ajax dat nog wel willen. Ajax wilt dat nog wel, anders bied je geen contract aan. Maar hij was vorig jaar de dragende speler van Ajax, dat had ik niet verwacht, dat is knap. Maar juist daarom gun ik hem ook een nieuwe stap. En ik denk dat het ook beter is als hij een nieuwe stap maakt. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 21:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij zie jij het niet. Ik vond vorig jaar de verdediging net zo zwak als dat die nu is. Moissander, Veltman en Boillissen zijn net zo kwetsbaar zoals altijd al zijn geweest. Zowel in de opbouw als in de verdedigen. Cillissen en Blind vergoede vorig jaar toen heel veel. Blind is nu weg en Cillissen is minder gaan keepen. De enige die beter is gaan spelen is eigenlijk van rhijn. Van rhijn is iets beter gaan verdedigen en iets beter in de opbouw. Maar van rhijn krijgt het nog niet voor elkaar wat blind vorig jaar wel voor elkaar kreeg namelijk de fouten van de andere verhelpen. Verdediging is niet slechter gaan spelen, die waren al slecht bezig. Dat viel gewoon niet op door dat de andere de problemen verhielpen. Ik heb vorig jaar Veltman en Moissander fouten zien maken, die maken ze nu nog steeds. Zelfde geld voor Boillissen Van rhijn maakte die fouten nu minder dan vorig jaar. Maar toen was er Cilissen die heel goed stond te keepen en stond Blind alle problemen op het veld op te lossen. Nu is blind vertrokken en is Cillissen minder gaan keepen, maar nog steeds maken de andere de fouten. Nu valt het op omdat er niemand is die die problemen oplost. Dus ik vind veltman en moissander niet beter en niet slechter spelen, ze maken nog steeds evenveel fouten als vorig seizoen. Dat is voor Moissander pijnlijk, maar dat was het vorig jaar ook al het geval. Maakte wel eens een slipertje(een moissandertje), werd vorig zelfs genoemd. Die maakte hij wel eens per wedstrijd(dat gebeurde al bij AZ) Dus het heeft wel degelijk met het vertrek van een bepaalde speler te maken. Blind was namelijk het fundament waar dit broos geheel was op gebouwd, samen met Cillissen. Als de 1 vertrekt en de ander is minder gaat keepen dan komt werkelijk de aap uit de mouw, dan zie daad werkelijk hoe broos het geheel is of was. Wat een oeverloos gezever, mocht Cillissen minder zijn (ik vind het meevallen) dan komt dat door het vertrek van Vermeer, Cillissen voelt de hete adem niet meer en dat heeft geen flikker met Blind te maken.
Schöne is gewoon een goede voetballer, geen top maar wel nuttig |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 21:31 schreef freakie het volgende:[..] Daar ben ik het totaal niet mee eens, juist vernieuwers in het voetbal komen verder dan in stand houden van tactieken. Ajax heeft met Serero(het feit dat je niet eens serero kan krijgen is wel erg hoor) als VM deed het gisteren heel erg goed, spelers moeten meer mannen worden maar kracht heeft daar weinig mee te maken. Riedewald is geen 100% verbetering. Als je gehoord had dan weet je ook dat El Ghazi licht geblesseerd was. Ik snap je post niet helemaal. . Ik zeg toch juist dat je mee moet gaan met de tijd en dat fysiek erg belangrijk aan het worden is? Wat boeit het hoe ik Serero of sorrero schrijft? Gaat hij beter spelen als ik het goed schrijf? En nee vm is hij niet goed goenoeg. Spelers moete meer mannen worden maar kracht heeft daar weinig mee te maken? Is het niet zo dat als je fysiek sterker bent je ook mannelijker ben? Ghazi had ik niet gehoord maar wel dat hij gespaard werd voor Apoel. Ik denk dat Riedewald meer potentie heeft op 6 En Serero maar op Andersen zijn plek moet die is gewoon niet effectief genoeg op dit moment.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 22:15 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat een oeverloos gezever, mocht Cillissen minder zijn (ik vind het meevallen) dan komt dat door het vertrek van Vermeer, Cillissen voelt de hete adem niet meer en dat heeft geen flikker met Blind te maken. Schöne is gewoon een goede voetballer, geen top maar wel nuttig Cillissen en het vertrek van Blind hebben niks met elkaar te maken. dat zeg ik namelijk ook niet. Er word beweerd dat cillissen zoveel doelpunten doorlaat omdat de verdediging slechter is geworden. Dat bestrijd ik, verdediging is niet slechter geworden. De fouten die de verdediging maakte waren enkel niet fataal, kwam omdat iemand anders die fout herstelde, of het nou blind was of Cilissen dat doet er dan niet toe. Ik zou het niet weten hoe cillissen slechter zou keepen door het vertrek van blind.
Waarom Cilissen wel slechter is gaan keepen, tja dat kan wat jij zegt. Kan met het vertrek van vermeer te maken hebben, weg vallen van de druk. Kan met het slecht verwerken van het WK, of het bekende naWK-dipje. Of het kan gewoon geen aanleiding hebben en gewoon even slechter is gaan keepen. In ieder geval hij is slechter gaan keepen. Maar wat wil je als je vorig seizoen heel goed keepte, dan is dat ook lastig vol te houden met zulke prutsers voor je. Die prutsers staan er nog steeds, maar dat is geen aanleiding om slechter te gaan keepen omdat hun slechter zijn gaan spelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 21:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij zie jij het niet. Ik vond vorig jaar de verdediging net zo zwak als dat die nu is. Moissander, Veltman en Boillissen zijn net zo kwetsbaar zoals altijd al zijn geweest. Zowel in de opbouw als in de verdedigen. Cillissen en Blind vergoede vorig jaar toen heel veel. Blind is nu weg en Cillissen is minder gaan keepen. De enige die beter is gaan spelen is eigenlijk van rhijn. Van rhijn is iets beter gaan verdedigen en iets beter in de opbouw. Maar van rhijn krijgt het nog niet voor elkaar wat blind vorig jaar wel voor elkaar kreeg namelijk de fouten van de andere verhelpen. Verdediging is niet slechter gaan spelen, die waren al slecht bezig. Dat viel gewoon niet op door dat de andere de problemen verhielpen. Ik heb vorig jaar Veltman en Moissander fouten zien maken, die maken ze nu nog steeds. Zelfde geld voor Boillissen Van rhijn maakte die fouten nu minder dan vorig jaar. Maar toen was er Cilissen die heel goed stond te keepen en stond Blind alle problemen op het veld op te lossen. Nu is blind vertrokken en is Cillissen minder gaan keepen, maar nog steeds maken de andere de fouten. Nu valt het op omdat er niemand is die die problemen oplost. Dus ik vind veltman en moissander niet beter en niet slechter spelen, ze maken nog steeds evenveel fouten als vorig seizoen. Dat is voor Moissander pijnlijk, maar dat was het vorig jaar ook al het geval. Maakte wel eens een slipertje(een moissandertje), werd vorig zelfs genoemd. Die maakte hij wel eens per wedstrijd(dat gebeurde al bij AZ) Dus het heeft wel degelijk met het vertrek van een bepaalde speler te maken. Blind was namelijk het fundament waar dit broos geheel was op gebouwd, samen met Cillissen. Als de 1 vertrekt en de ander is minder gaat keepen dan komt werkelijk de aap uit de mouw, dan zie daad werkelijk hoe broos het geheel is of was. Sorry maar ik ga niet meer op je reageren. Lig werkelijk dubbel van het lachen hier |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 19:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ten opzichten van vorig jaar is enkel blind vertrokken. Daardoor kan hij niet slechter gaan keepen, daar ging het over en niet over het verdedigen in het algemeen Hij keept niet slechter Blind was veel belangrijker als menigeen denkt, Jasper is gewoon een geweldige keeper die helaas moet keepen met een achterhoede die blunders maakt ook afgelopen dinsdag met die amateur van een Zimling en de slechte dekking bij v/d Hoorn bij de Goal van Zlatan, daarin dekt hij prima de eerste paal af en gaat die bal met veel geluk bij de tweede paal binnen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Dit is erger dan de paus neuken die gasten doen niet anders in de kerk en kloosters |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: ja PSG was heel blij met hem een kanjer |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Nou dit is geen gokje maar een paar ton weggooien, die paar ton hadden ze beter aan een goed doel kunnen geven. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Waarop moet je dan zo lachen?
Je zal de wedstrijden van vorig jaar moeten terug zien, dan zie je dat Blind en Cillissen de verdediging zo hielp dat het leek dat ze beter speelde.
Ik moet eerder huilen als ik hun zie verdedigen, zo beschamend. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Volgens mij is was de zwakste linie de verdediging, volgens mij is dat nog steeds het geval. Vorig jaar hebben we veel de nul gehouden omdat we een keeper in vorm hadden en zeer sterke speler op 6. Blind is vertrokken en Cillissen is minder gaan keepen. Maar de zwakste linie blijft nog altijd die verdediging.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 november 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 26 november 2014 - 22:16 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ik snap je post niet helemaal. . Ik zeg toch juist dat je mee moet gaan met de tijd en dat fysiek erg belangrijk aan het worden is? Wat boeit het hoe ik Serero of sorrero schrijft? Gaat hij beter spelen als ik het goed schrijf? En nee vm is hij niet goed goenoeg. Spelers moete meer mannen worden maar kracht heeft daar weinig mee te maken? Is het niet zo dat als je fysiek sterker bent je ook mannelijker ben? Ghazi had ik niet gehoord maar wel dat hij gespaard werd voor Apoel. Ik denk dat Riedewald meer potentie heeft op 6 En Serero maar op Andersen zijn plek moet die is gewoon niet effectief genoeg op dit moment.. Juist dat is wat ik zeg, waarom zou je met de menigte meegaan? Waarom niet juist een totaal andere kant op gaan? Uit de duels proberen te blijven bijvoorbeeld?
Serero en Andersen. Andersen is dan niet effectief maar Serero heeft in 3 jaar maar 2 goals gescoord. Met Serero op VM heb je juist wat meer rust, hij verdedigd wat minder maar heey, dat moet je leren en dat leer je niet in 3-4 wedstrijden. Ja ik maak me ook zorgen over hoe je een naam schrijft ja, het is een speler van Ajax. Als je zoiets fout schrijft kijk ik daar van op.
Riedewald heeft zeker weten meer potentie, alleen ja ga je die dan inzetten omdat hij meer potentie heeft? Je hebt gezien hoe dat bij Blind ging. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 november 2014 - 09:29 schreef nora het volgende:[..] Nou dit is geen gokje maar een paar ton weggooien, die paar ton hadden ze beter aan een goed doel kunnen geven. das niet waar.. Nu heb je gezien dat Zimling niets is en Milik goed is. Hop voor in totaal 3-4 miljoen een hele goede aanvaller? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 27 november 2014 - 10:05 schreef freakie het volgende:[..] Juist dat is wat ik zeg, waarom zou je met de menigte meegaan? Waarom niet juist een totaal andere kant op gaan? Uit de duels proberen te blijven bijvoorbeeld? Serero en Andersen. Andersen is dan niet effectief maar Serero heeft in 3 jaar maar 2 goals gescoord. Met Serero op VM heb je juist wat meer rust, hij verdedigd wat minder maar heey, dat moet je leren en dat leer je niet in 3-4 wedstrijden. Ja ik maak me ook zorgen over hoe je een naam schrijft ja, het is een speler van Ajax. Als je zoiets fout schrijft kijk ik daar van op. Riedewald heeft zeker weten meer potentie, alleen ja ga je die dan inzetten omdat hij meer potentie heeft? Je hebt gezien hoe dat bij Blind ging. Serero sorero sorrero tja boeit me niks net als dat ik hem toch niet bijzonder vind. Fysiek vind ik wel degelijk een belangrijk aspect. Wie zijn er nu de beste spelers in de eredivisie? Zijn ze de eredivisie niet letterlijk ontgroeid? Depay en Wijnaldum zijn fysiek gewoon verder dan de meeste in Nederland en ja ze kunnen nog voetballen ook dus kunnen ook uit de duels blijven. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 27 november 2014 - 10:47 schreef Hummel10 het volgende:[..] Serero sorero sorrero tja boeit me niks net als dat ik hem toch niet bijzonder vind. Fysiek vind ik wel degelijk een belangrijk aspect. Wie zijn er nu de beste spelers in de eredivisie? Zijn ze de eredivisie niet letterlijk ontgroeid? Depay en Wijnaldum zijn fysiek gewoon verder dan de meeste in Nederland en ja ze kunnen nog voetballen ook dus kunnen ook uit de duels blijven. Volgens mij is fysiek helemaal niet zo belangrijk als jij zegt. Als je niet kan voetballen dan word het belangrijk.
Het gaat eerder om timing. Het juiste moment je voet er tussen zetten het juiste moment springen.
Serrero is dan wel niet de sterkste maar hij heeft wel het goeie gevoel van op de juiste moment druk zetten. het juiste moment van voet tussen zetten en de bal af te pakken. Als we gaan duwen en gaan trekken, ja dan verliest hij.
Maar volgens mij gaat het om de bal en niet om de man. |
|
|
|