BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 30 november 2014, 12:30); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 25 november 2014 - 23:53   quote  deeplink  
69505bc1dddd160050caa7f3382a7b0a.jpg

Wedstrijden zonder uitpubliek missen altijd wat cachet. Het duel uit in Den Haag is dat andere duel waarbij Ajax de eigen aanhang niet mee mag nemen. In de ultra-vijandige setting van het stadion van de Hagenezen toch een gemis voor ons aller Ajax. ADO uit is dan ook typisch een duel dat Ajax snel op slot moet gooien door vroeg afstand te nemen. Juist dat gaat Ajax in de Eredivisie slecht af, Ajax komt in de Eredivisie vrijwel zonder uitzondering zwak uit de startblokken. Er zal Frank de Boer veel aangelegen zijn Ajax voor deze uitwedstrijd goed te laten starten.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 83 duels tegen ADO Den Haag. Daarvan won Ajax er 55 en gingen er 14 verloren. 14 Duels eindigden in een gelijk spel. Het laatste puntverlies in Den Haag stamt uit het seizoen 2012/13 toen het twee maal 1-1 werd. Het laatste verlies was er in 2011 toen er in Den Haag met 3-2 werd verloren. Vorig seizoen werd het 0-4 in het stadion met een naam waar ik mij niet aan ga wagen.

ADO Den Haag is bijna traditiegetrouw een middenmoter of laagvlieger in de Eredivisie waarbij het nooit echt dreigt te degraderen. De club uit de Hofstad is een trouwe klant voor het rechter rijtje en staat ook dit seizoen slechts 15e maar wel ruim boven de degradatiestreep.
Wedstrijden tegen Ajax hebben een speciale status in Den Haag dat Ajax als een van de aartsrivalen ziet. Het fanatisme van het publiek werkt op die manier veelal aanstekelijk op de spelers. Als al eerder gezegd, aan Ajax de taak dat fanatisme vroegtijdig de kop in te drukken. Daarbij kan trainer Henk Fraser geen beroep doen op Mitchell Schet en Timothy Derijck die beide geblesseerd zijn.
ADO Den Haag heeft de huidige topschutter van de Eredivisie in de gelederen. Spits Michiel Kramer heeft tot nu toe 9 goals op zijn naam staan. Gehrt en Alberg zijn de andere trefzekere spelers bij Den Haag met beide 3 goals.

Ajax laat in de Champions League tegen ploegen als PSG en Barcelona zien vrij redelijk mee te kunnen maar lijkt dat in de Eredivisie niet op te kunnen brengen. In de Eredivisie speelt Ajax te regelmatig in een zeer laag tempo waardoor het afhankelijk is van de individuele klasse van de spelers. Echt voetballend kan Ajax nog veel te weinig potten breken.
Bij Ajax ontbreekt in ieder geval Nicolai Boilesen die tegen PSG waarschijnlijk een kruisband beschadiging op liep. Anwar el Ghazi had eerder afgelopen week ook de eerste tekenen van een overbelasting maar zal hopelijk gedurende de week herstellen. Gelukkig heeft Frank de Boer met name voor Boilesen goede vervangers in de vorm van Viergever en Riedewald. Daarmee lijkt Ajax vooralsnog voldoende diepte te hebben in de selectie, iets dat vorig jaar wel anders was toen Lerin Duarte als linksback moest worden geposteerd tegen ADO.
Verder lijken er geen verassingen te verwachten te zijn en zal Ajax waarschijnlijk weer met Veltman en Moisander centraal achterin spelen en lijkt voorin Milik voorlopig het vertrouwen van De Boer te genieten.

De beelden zijn van ADO Den Haag - AFC Ajax van vorig seizoen toen het vrij eenvoudig 0-4.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 november 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 26 november 2014 - 00:10   quote  deeplink  
Mooi gedaan weer, vriend.

We hebben wat recht te zetten na vanavond en ook nog eens op ons favoriete tijdstip....

Ik ga voor 0-4. Ik denk trouwens dat Sigthorson weer in de basis start, maar vraag me niet waarom.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 november 2014 door Ronald 1960 --
freakie
 freakie - woensdag 26 november 2014 - 00:10   quote  deeplink  
Dat kan ronald, minder belangrijke wedstrijd. Siggie start--> 0-1
Ztjes
 Ztjes - woensdag 26 november 2014 - 00:12   quote  deeplink  
Met Milik en zonder Moisander 0-4
Eide
 Eide - woensdag 26 november 2014 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 00:10 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk trouwens dat Sigthorson weer in de basis start, maar vraag me niet waarom.....
Even zuiver objectief gekeken heeft Milik tegen Heerenveen en PSG natuurlijk niet weten te overtuigen. Hij heeft in ieder geval niet genoeg gedaan om Sightorsson permanent op het 2e plan te zetten... en dus laat hij ruimte voor FdB om toch weer voor Siggie te kiezen. Milik zal, als hij begint, wel iets moeten laten zien denk ik.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 01:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 00:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Even zuiver objectief gekeken heeft Milik tegen Heerenveen en PSG natuurlijk niet weten te overtuigen. Hij heeft in ieder geval niet genoeg gedaan om Sightorsson permanent op het 2e plan te zetten... en dus laat hij ruimte voor FdB om toch weer voor Siggie te kiezen. Milik zal, als hij begint, wel iets moeten laten zien denk ik.
Daar heb je gelijk in. Ik denk ook dat het zondag Sightorsson wordt. Milik heeft overigens ook 2 wedstrijden geen fatsoenlijke bal gehad.

Maar ik zie het ook een beetje anders, Sightorsson kreeg ook tig wedstrijden de kans, mag Milik dat nu ook toch?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 26 november 2014 - 07:54   quote  deeplink  
1-1 met poep in de broek ben ik bang.

Ik fraser voor 😑
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 00:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is zonder meer waar. Maar ik vind wel, dat Milik gewoon eens een aantal wedstrijden op rij in de basis moet blijven staan. Laat Frank de Boer nou eens net zo veel vertrouwen in Milik uitspreken, als dat hij met Sightórsson heeft gedaan.
Pietje
 Pietje - woensdag 26 november 2014 - 12:27   quote  deeplink  
Overigens, opnieuw een prachtig topic, Eide. ADO Den Haag is, net als FC Utrecht, altijd bereid om de mouwen op te stropen tegen Ajax. Voor zowel Den Haag als voor Utrecht zijn de wedstrijden tegen Ajax de belangrijkste van het seizoen. Hoewel ADO zeer laag geklasserd staat, hebben zij zo nu en dan aardige wedstrijden gespeeld. De Boer heeft gezegd, dat hij nog voor de winterstop de achterstand op koploper PSV wil goedmaken. Kortom Ajax zal vanaf minuut één geconcentreerd er in moeten kleunen met een constante bewaking van hun spits Kramer. Ik hoop ook, dat Ajax weer eens de nul (achterin...) kan houden. Mijn voorzichtige voorspelling: 0-2.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 november 2014 - 12:36   quote  deeplink  
Opstelling:

Cilissen
Van Rhijn-Van Der Hoorn-Denswil-Riedewald
Serrero
Klaassen-Anderssen
El Ghazi-Siggy-Kishna

Toelichting:
Cillissen, Van Rhijn, Klaassen en El Ghazi daar valt niet over te praten.

Kishna vond ik tegen PSG niet slecht spelen, schone daarin tegen, niet sterk.
Vrije trappen en corners zijn al een tijdje niet meer gevaarlijk van Schone.
De laatste tijd komt er weinig goeds van de voeten van schone.
vandaar de keuze voor kishna(ps, ik zou graag fisher terug willen zien)

Andersen heeft nog altijd flink last van zijn tand, moet nog worden onderzocht of er 3 tanden van hem dood zijn. Ik vond hem gisteren niet slecht spelen.
Iedereen maakte verkeerde keuzes, daar was hij niet de uitzondering in.
Gezien zijn problemen met zijn tanden, zie ik alsnog geen reden om hem ernaast te zetten.
Vind het een leuke speler om te zien, een groot talent.

Sererro op 6 zou wel verdedigend beter moeten. Opbouwend ging het tegen PSG aardig.
Gezien dat Viergever en Zimling niet beter zijn.
En riedewald linksback speelt, is de positie van Serrero op 6.

Riedewald, helaas voor Boillissen, opnieuw en al zo vaak. Ik dacht nog wanneer gebeurd het.
Dit keer is klote overtreding van van der wiel. Maar van mij mag Riedewald linksback spelen.
Al speelde Viergever tegen PSG niet onaardig. Wellicht kan Viergever die positie wel innemen en Riedewald op 6, maar ik vind Viergever aanvallend niet zo sterk.

Denswil of Moissander. Ik kies hier voor de jeugd. Moissander kan het volgende niveau niet aan. Moissander speelt al een maand of 2 niet goed, tijd voor iemand anders.

Veltman, op zich kan hij weinig doen aan de blunders die de ander maken. Maar hij maakt ze ook, maar ik kies hier voor Van Der Hoorn. Omdat ik zie dat Van Der Hoorn stappen heeft gemaakt. op het ene moment waar zlatan scoorde, had hij zlatan in de tas.
Dat vind ik knap als je je wedstrijden speelt tegen Helmond en Telstar.

De lastigste keuze is nog altijd de spits.
Millik is echt geen slechte keuze en wellicht zelfs de beste.
Maar ik wil siggy zien als we met echte buitenspelers gaan spelen.
Zoals siggy ook speelt met IJsland.
jodocus
 jodocus - woensdag 26 november 2014 - 12:47   quote  deeplink  
1-3 simpel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 26 november 2014 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 07:54 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

Ik fraser voor 😑
Wat heeft frees er nou weer mee te maken.... ;-)
Loetje
 Loetje - woensdag 26 november 2014 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 07:54 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

Ik fraser voor 😑
Als jij al geen vertrouwen meer hebt....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 november 2014 - 02:07   quote  deeplink  
3-1
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 27 november 2014 - 02:40   quote  deeplink  
Als Milik begint 1-4 en Als Siggie begint 1-2.
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 12:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Opstelling:

Cilissen
Serrero
Klaassen-Anderssen
El Ghazi-Siggy-Kishna

Toelichting:

Andersen heeft nog altijd flink last van zijn tand, moet nog worden onderzocht of er 3 tanden van hem dood zijn. Ik vond hem gisteren niet slecht spelen.
Gezien zijn problemen met zijn tanden, zie ik alsnog geen reden om hem ernaast te zetten.

Sererro op 6 zou wel verdedigend beter moeten. Opbouwend ging het tegen PSG aardig.

Riedewald, helaas voor Boillissen, opnieuw en al zo vaak. Ik dacht nog wanneer gebeurd het.
Dit keer is klote overtreding van van der wiel. Maar van mij mag Riedewald linksback spelen.
Al speelde Viergever tegen PSG niet onaardig. Wellicht kan Viergever die positie wel innemen en Riedewald op 6, maar ik vind Viergever aanvallend niet zo sterk.

Denswil of Moissander. Ik kies hier voor de jeugd. Moissander kan het volgende niveau niet aan. Moissander speelt al een maand of 2 niet goed, tijd voor iemand anders.

Veltman, op zich kan hij weinig doen aan de blunders die de ander maken. Maar hij maakt ze ook, maar ik kies hier voor Van Der Hoorn. Omdat ik zie dat Van Der Hoorn stappen heeft gemaakt. op het ene moment waar zlatan scoorde, had hij zlatan in de tas.

Denswil mag niet spelen tekend niet !!!!!!!!!!!1 Ajax hardere worden aub
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 09:38   quote  deeplink  
1-2 magertjes tegen die Ooievaars
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 november 2014 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 09:36 schreef nora het volgende:

[..]

Denswil mag niet spelen tekend niet !!!!!!!!!!!1 Ajax hardere worden aub
moisander vertrekt sowieso, dus wie dan?
freakie
 freakie - donderdag 27 november 2014 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 12:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Opstelling:

Cilissen
Serrero
Klaassen-Anderssen
El Ghazi-Siggy-Kishna

Toelichting:

mm de spits wordt denk ik ook Siggie, Milik heeft 2 wedstrijden in de week gespeeld en moet tegen Apoel ook aan de slag. Ik denk dan ook dat El Ghazi maar 30 minuten speelt. Schone dan voor hem in de plaats en er de 60ste/70ste minuut gewisseld worden.

Ik zou ook graag Kishna en El Ghazi zien maar denk dat het zelfde als bij Milik, El Ghazi niet gelijk een hele wedstrijd moet spelen. Doe dat maar tegen Apoel.

Denswil en Van der Hoorn lijkt me niet geheel onlogisch. Is veltman niet nog geblesseerd? en Moisander zou wel uit de opstelling blijven. Alleen als er nood is.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 27 november 2014 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 02:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
3-1
Lekker positief ben je weer ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 november 2014 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 10:22 schreef freakie het volgende:

[..]

mm de spits wordt denk ik ook Siggie, Milik heeft 2 wedstrijden in de week gespeeld en moet tegen Apoel ook aan de slag. Ik denk dan ook dat El Ghazi maar 30 minuten speelt. Schone dan voor hem in de plaats en er de 60ste/70ste minuut gewisseld worden.

Ik zou ook graag Kishna en El Ghazi zien maar denk dat het zelfde als bij Milik, El Ghazi niet gelijk een hele wedstrijd moet spelen. Doe dat maar tegen Apoel.

Denswil en Van der Hoorn lijkt me niet geheel onlogisch. Is veltman niet nog geblesseerd? en Moisander zou wel uit de opstelling blijven. Alleen als er nood is.
El Ghazi is gespaard vanwege zijn gele kaart en had last van pijntjes maar was voor dinsdag niet erg genoeg om niet op de bank te zitten. Verwacht gewoon dat El Ghazi begint.
Als je met schone begint dan kan je beter ook met Millik beginnen.
Ik zou graag 2 klassieke buitenspelers met Siggy zien.
We spelen op kunstgras en Schone heeft volgens mij nog steeds last van die wedstrijd in Leeuwarden.
Vandaar die aanval.

Veltman was voor dinsdag geschorst, maar hem passeer ik vanwege dat hij uit vorm is.
En moissander passeer ik omdat hij gewoon niet beter is dan Denswil.

Overigens zeg ik 1-4. 2x Siggy, 1x Klaassen en 1x Kishna en Kramer scoort tegen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 november 2014 door Positieve Arrogantie --
freakie
 freakie - donderdag 27 november 2014 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

El Ghazi is gespaard vanwege zijn gele kaart en had last van pijntjes maar was voor dinsdag niet erg genoeg om niet op de bank te zitten. Verwacht gewoon dat El Ghazi begint.
We spelen op kunstgras en Schone heeft volgens mij nog steeds last van die wedstrijd in Leeuwarden.
Vandaar die aanval.

Veltman was voor dinsdag geschorst, maar hem passeer ik vanwege dat hij uit vorm is.

2x sighthosson.. Wauw is wel heel veel hoor... Hoezo wel met Schone en niet met Milik? Omdat je dat dan in de wedstrijd waar het moet kan doen. Hij heeft wedstrijden gespeeld en nu kan hij best tegen Ado invallen. Als Sighie speelt dan wordt het een 0-1 of 1-2. Geen siggie, die is scoren verleert.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 november 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 12:34 schreef freakie het volgende:

[..]

2x sighthosson.. Wauw is wel heel veel hoor... Hoezo wel met Schone en niet met Milik? Omdat je dat dan in de wedstrijd waar het moet kan doen. Hij heeft wedstrijden gespeeld en nu kan hij best tegen Ado invallen. Als Sighie speelt dan wordt het een 0-1 of 1-2. Geen siggie, die is scoren verleert.
Siggy is een prima spits maar daarvoor moet je welk klassieke buitenspelers hebben.
Schone is geen klassieke buitenspeler, die gaat liever de combinatie aan.
Dat moet je met Siggy niet doen.
Dus combi Siggy schone is niet gewenst.

Dus als je met Schone speelt dan speel je ook met Millik, Millik is de betere voetballer.
Speel je met Kishna en El Ghazi op de vleugels dan wil ik het wel zien met Siggy in de spits.
Siggy is prima als er veel voorzetten vanaf de zijkanten komen, zie statistieken IJsland.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 november 2014 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 10:57 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Lekker positief ben je weer ;-)
Ja en, problemen mee?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 27 november 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja en, problemen mee?
Nee maar het wordt 1-3....en PSV Feijenoord gelijk, of winst Feijenoord
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 november 2014 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:36 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nee maar het wordt 1-3....en PSV Feijenoord gelijk, of winst Feijenoord
Ken mij dat wat schelen?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 27 november 2014 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ken mij dat wat schelen?
Kan mij het schelen dat het jou wat kan schelen ??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 27 november 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Kan mij het schelen dat het jou wat kan schelen ??
Lekker boeiend dus! NOT!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 27 november 2014 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Lekker boeiend dus! NOT!!!
Slecht geslapen ouwe ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 november 2014 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 23:15 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Slecht geslapen ouwe ;-)
Gaat jou dat wat aan?
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 09:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

moisander vertrekt sowieso, dus wie dan?
Denswil als hij heeft getekend.
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Vandaar die aanval.

Denswil mag niet spelen heeft niet getekend !!!!!!!!!!!!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 09:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gaat jou dat wat aan?
Wil je er over praten?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 november 2014 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 10:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wil je er over praten?
Met jou? Nee bedankt.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 10:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Met jou? Nee bedankt.
Nee niet met mij jij hebt een professional nodig! :)
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:43   quote  deeplink  
Ontopic lastig potje 1-2
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 10:47   quote  deeplink  
Lastig omdat ADO eigenlijk altijd 200% geeft tegen Ajax. Verder gewoon een matige ploeg.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:51   quote  deeplink  
Vooral die Alberg en Kramer zijn lastig
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 10:56   quote  deeplink  
Met name Kramer, Alberg is meestal invaller. Kramer is een lastige mannetje geworden omdat hij veel meer loopvermogen en snelheid heeft dan dat je van zo'n lange vent verwacht.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 10:56 schreef Eide het volgende:
Met name Kramer, Alberg is meestal invaller. Kramer is een lastige mannetje geworden omdat hij veel meer loopvermogen en snelheid heeft dan dat je van zo'n lange vent verwacht.
Klopt en staat vaak ook gewoon op de goede plek.
Zijn reactie op de tweede bal is ook echt goed.
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 11:09   quote  deeplink  
Gewoon een prima Eredivisie spits en eentje die dit seizoen vrij goed in vorm is.

Maar nogmaals: verder echt een hele matige ploeg. Het zal met name uitkijken zijn dat Ajax niet tegen een counter aanloopt of makkelijke corners en vrije trappen weg geeft. En aanvallend moet het tempo gewoon hoog liggen. Anders wordt het weer zo'n worstel pot als tegen Heerenveen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 28 november 2014 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 12:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Siggy is een prima spits maar daarvoor moet je welk klassieke buitenspelers hebben.

Dus als je met Schone speelt dan speel je ook met Millik, Millik is de betere voetballer.
Speel je met Kishna en El Ghazi op de vleugels dan wil ik het wel zien met Siggy in de spits.
Siggy is prima als er veel voorzetten vanaf de zijkanten komen, zie statistieken IJsland.
Elke spits is goed wanneer er juiste voorzetten komen alleen Siggy niet want hij staat altijd verkeerd in positie, heeft niet echt een neusje voor de goal. Dat hebben we toch al 3 jaar kunnen waarnemen...Siem de Jong was beter aanspeelbaar als hij, denk zelfs Klaassen ook! Milik gewoon laten staan, tijd voor hem om zich te bewijzen....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 november 2014 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 10:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee niet met mij jij hebt een professional nodig! :)
Klopt en geen domkop.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 11:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt en geen domkop.
Omdat ik graag nieuwe spelers wil? Verder ken je me niet..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 november 2014 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 11:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Omdat ik graag nieuwe spelers wil? Verder ken je me niet..
Voel je jezelf aangesproken dan?
Brandje
 Brandje - vrijdag 28 november 2014 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 23:53 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Wedstrijden zonder uitpubliek missen altijd wat cachet. Het duel uit in Den Haag is dat andere duel waarbij Ajax de eigen aanhang niet mee mag nemen. In de ultra-vijandige setting van het stadion van de Hagenezen toch een gemis voor ons aller Ajax. ADO uit is dan ook typisch een duel dat Ajax snel op slot moet gooien door vroeg afstand te nemen. Juist dat gaat Ajax in de Eredivisie slecht af, Ajax komt in de Eredivisie vrijwel zonder uitzondering zwak uit de startblokken. Er zal Frank de Boer veel aangelegen zijn Ajax voor deze uitwedstrijd goed te laten starten.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 83 duels tegen ADO Den Haag. Daarvan won Ajax er 55 en gingen er 14 verloren. 14 Duels eindigden in een gelijk spel. Het laatste puntverlies in Den Haag stamt uit het seizoen 2012/13 toen het twee maal 1-1 werd. Het laatste verlies was er in 2011 toen er in Den Haag met 3-2 werd verloren. Vorig seizoen werd het 0-4 in het stadion met een naam waar ik mij niet aan ga wagen.

ADO Den Haag is bijna traditiegetrouw een middenmoter of laagvlieger in de Eredivisie waarbij het nooit echt dreigt te degraderen. De club uit de Hofstad is een trouwe klant voor het rechter rijtje en staat ook dit seizoen slechts 15e maar wel ruim boven de degradatiestreep.
Wedstrijden tegen Ajax hebben een speciale status in Den Haag dat Ajax als een van de aartsrivalen ziet. Het fanatisme van het publiek werkt op die manier veelal aanstekelijk op de spelers. Als al eerder gezegd, aan Ajax de taak dat fanatisme vroegtijdig de kop in te drukken. Daarbij kan trainer Henk Fraser geen beroep doen op Mitchell Schet en Timothy Derijck die beide geblesseerd zijn.
ADO Den Haag heeft de huidige topschutter van de Eredivisie in de gelederen. Spits Michiel Kramer heeft tot nu toe 9 goals op zijn naam staan. Gehrt en Alberg zijn de andere trefzekere spelers bij Den Haag met beide 3 goals.

Ajax laat in de Champions League tegen ploegen als PSG en Barcelona zien vrij redelijk mee te kunnen maar lijkt dat in de Eredivisie niet op te kunnen brengen. In de Eredivisie speelt Ajax te regelmatig in een zeer laag tempo waardoor het afhankelijk is van de individuele klasse van de spelers. Echt voetballend kan Ajax nog veel te weinig potten breken.
Bij Ajax ontbreekt in ieder geval Nicolai Boilesen die tegen PSG waarschijnlijk een kruisband beschadiging op liep. Anwar el Ghazi had eerder afgelopen week ook de eerste tekenen van een overbelasting maar zal hopelijk gedurende de week herstellen. Gelukkig heeft Frank de Boer met name voor Boilesen goede vervangers in de vorm van Viergever en Riedewald. Daarmee lijkt Ajax vooralsnog voldoende diepte te hebben in de selectie, iets dat vorig jaar wel anders was toen Lerin Duarte als linksback moest worden geposteerd tegen ADO.
Verder lijken er geen verassingen te verwachten te zijn en zal Ajax waarschijnlijk weer met Veltman en Moisander centraal achterin spelen en lijkt voorin Milik voorlopig het vertrouwen van De Boer te genieten.

De beelden zijn van ADO Den Haag - AFC Ajax van vorig seizoen toen het vrij eenvoudig 0-4.

[ filmpje ]
Winnen en je staat sowieso tot dinsdag bovenaan hahaha
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 14:20   quote  deeplink  
De Boer: 'ADO wordt moeilijker dan PSG'

Als Ajax zondagmiddag om 12.30 uur afrekent met ADO Den Haag neem het in ieder geval voor twee dagen de koppositie over van PSV. De Eindhovenaren komen pas dinsdagavond in actie tegen Feyenoord, omdat vrijdagmiddag het Europa Leagueduel met Estoril nog moet worden uitgespeeld.

"Altijd leuk dat we de koppositie kunnen overnemen, zo wordt de druk op PSV nog groter", vertelde Ajax-trainer Frank de Boer op de persconferentie. "ADO wordt moeilijker dan PSG. We zullen in Den Haag niet zo veel ruimte krijgen als in Parijs."

De Boer kwam nog één keer terug op het met 3-1 verloren Champions Leagueduel met PSG. "We maakten zelf te veel fouten, ze werden niet eens opgedrongen door de tegenstander", keek de trainer met een ontevreden gevoel terug. "Tijdens de wedstrijd hadden we onszelf moeten corrigeren. We kregen en hadden nog meer die goal moeten willem maken."

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 28 november 2014 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 11:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Elke spits is goed wanneer er juiste voorzetten komen alleen Siggy niet want hij staat altijd verkeerd in positie, heeft niet echt een neusje voor de goal. Dat hebben we toch al 3 jaar kunnen waarnemen...Siem de Jong was beter aanspeelbaar als hij, denk zelfs Klaassen ook! Milik gewoon laten staan, tijd voor hem om zich te bewijzen....
hoe kom je dan tot de statistieken: 16 doelpunten in 26 wedstrijden?
afgezien dat hij de laatste 3 wedstrijden niet gescoord heeft, de statistieken waren dus al beter.
Was het puur toeval of kan hij degelijk wel wat.

Siem de jong en klaassen zijn middenvelders, logisch dat ze beter kunnen voetballen.
remco k
 remco k - vrijdag 28 november 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 14:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

hoe kom je dan tot de statistieken: 16 doelpunten in 26 wedstrijden?
afgezien dat hij de laatste 3 wedstrijden niet gescoord heeft, de statistieken waren dus al beter.
Was het puur toeval of kan hij degelijk wel wat.

Siem de jong en klaassen zijn middenvelders, logisch dat ze beter kunnen voetballen.
in 27 wedstrijden, maar dat terzijde.

En de goals zijn voor het merendeel gemaakt tegen ploegen die de eerste divisie nog niet ontgroeid zouden zijn in Nederland.
freakie
 freakie - zaterdag 29 november 2014 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 12:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Heeft dat niet met totaal iets anders te maken? IJsland kan niet verliezen, alleen maar winnen. Bij Ajax moet je scoren en is er druk. Meer ruimte, minder druk? Dan ben je gewoon niet goed genoeg voor de Ajax.

Hij is inderdaad een prima spits. Alleen bij Ajax echt drama.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 30 november 2014, 12:30); 1 - 1

0.0087239