BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Verdediging !!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 09:55   quote  deeplink  
De kracht van de media
BvdPloeg
,

Iedere Ajax-fan vreesde ervoor en toch gebeurde het weer: de beste spelers van Ajax vertrokken en opnieuw koos de club voor eigen jeugd. De enige verrassingen waren dat Kolbeinn Sigthórsson en Niklas Moisander in Amsterdam bleven. Op zijn minst opmerkelijk te noemen, aangezien iedereen er wel vanuit ging dat zij zouden vertrekken.

Een klein feestje volgde, want vooral Moisander was de laatste twee seizoenen heel belangrijk voor Ajax. Bovendien had Ajax met het vertrek van Siem de Jong, Daley Blind, Kenneth Vermeer en Christian Poulsen al flink wat ervaring ingeleverd. Een vertrek van de nieuwe aanvoerder, daar zat even niemand op te wachten. Totdat bleef dat de Fin er niet bij was met zijn hoofd. Moisander begon zwak aan de competitie en ook de nieuwe vice-aanvoerder Nicolai Boilesen was wekelijks één van de zwaksten op het veld. Daar tegenover stond echter de goede ontwikkeling van de twee andere verdedigers. Joël Veltman leek zijn vorm van de eerst seizoenshelft van het vorige seizoen te hebben hervonden en Ricardo van Rhijn wist de stijgende lijn van de tweede seizoenshelft door te trekken.

De verdediging van Ajax werd daarom vaak een verdediging met twee gezichten. De wedstrijd tegen Paris Saint-Germain was daar een goed voorbeeld van. Boilesen schutterde door zich bij de 0-1 te laten aftroeven door de kleine Lucas en in de tweede helft stuurde Moisander diezelfde Lucas met een mislukte pass richting Cillessen. De kleine Braziliaan wist de levensgrote kans gelukkig niet te benutten. Veltman en Van Rhijn speelden juist een sterke pot. Veltman zorgde ervoor dat het gevaar van Zlatan Ibrahimovic tot een minimum werd beperkt en PSG was over links amper gevaarlijk dankzij Van Rhijn.

Het is iets wat we de eerste maanden van dit seizoen vaker hebben gezien: de twee kersverse aanvoerders maken fouten en de andere twee verdedigers mogen het oplossen. Gelukkig slaagden ze hier aardig in. Tel daarbij op dat zowel Veltman als Van Rhijn goed waren voor twee goals in dit seizoen en je kunt spreken van een prima start. De goal van Veltman tegen FC Dordrecht was bovendien typerend voor de vorm waarin hij verkeerde. Hij voetbalde met vertrouwen en durfde het aan om het veld over te steken en met een lobje te scoren. Daar kwam bij dat hij verdedigend steeds minder vaak werd afgetroefd. Het ging Veltman allemaal voor de wind en ook thuis tegen FC Barcelona was hij weer één van de betere spelers op het veld.

Om dat te geloven moet je de wedstrijd wel zelf hebben gekeken, want de bittere realiteit op teletekst was toch echt dat Veltman al vrij vroeg in de tweede helft mocht inrukken met zijn tweede gele kaart. Hoewel hij onder een luid 'JOËL VELTMAN!' het veld verliet, begon de ellende vanaf hier. Vlak na de rode kaart van Veltman besliste Lionel Messi namelijk de wedstrijd, daar waar de meeste mensen voor de rode kaart toch echt op de gelijkmaker zaten te wachten. Het betekende de uitschakeling van Ajax in Champions League. Na vier wedstrijden al, een unicum.

Waar Henk Spaan het na de domper tegen Barça nog opnam voor Veltman, daar was de rest van analyserend Nederland even klaar met de verdediger. Veltman kon volgens hen ineens niet meer verdedigen, hij kreeg desondanks wel een uitnodiging van bondscoach Guus Hiddink voor de wedstrijden tegen Mexico en Letland. Ook hier speelde Veltman niet zijn meest gelukkige pot, tegen Letland werd hij zelfs gepasseerd voor Jeffrey Bruma. Na afloop van de nederlaag tegen Mexico was Veltman de gebeten hond. 'Hij speelt als een Havo-scholier', was het harde oordeel. Veltman zelfs herhaalde meerdere malen dat het beter moest, maar dat hij zich niets meer aantrok van eventuele kritiek.

Het proces wat volgde op de Oranje-interlands, was desondanks pijnlijk om te zien. De media spraken elkaar na en stelden allemaal dat Veltman in een dip zat. Ik wilde het niet geloven en ging zaterdag wederom vol goede moed naar het stadion. Maar ik trof daar een onzekere Veltman aan, geen schim van de man vol flair met wonderlijke lobjes tegen Dordrecht. Waar de 22-jarige verdediger normaal gesproken niet snel in paniek raakt, was daar afgelopen zaterdag weinig meer van te zien. Grote fouten maakte hij niet, maar een sterke wedstrijd speelde hij allerminst.

Het meeste pijnlijke moest echter nog komen. Na de wedstrijd stond er namelijk een verslaggever met een NOS-microfoon op Veltman te wachten. De goedlachse verdediger probeerde er nog het beste van te maken, maar het werd desalniettemin een erg pijnlijk interview. Nadat de commentator bij de samenvattingen van NOS Studio Sport Eredivisie al stelde dat het Ajax-publiek het vertrouwen in Veltman onderhand begint kwijt te raken, deed zijn collega van de NOS er nog een schepje bovenop. Bijna elke vraag uit het interview was zo geformuleerd dat hij indirect aangaf dat Veltman eens bij zichzelf te rade moest gaan. Het was pijnlijk om te zien: de jonge verdediger werd voor schut gezet.

Maar waarom? Zit Veltman nou echt in een dip, of is het meer dat de media hem dit aan praat? Ik denk zelf het laatste. Anders kun je niet verklaren dat een verdediger binnen enkele weken van een speler met de borst vooruit is veranderd in een verdediger die de bal liever aan anderen laat. De media is er om kritisch te zijn, maar de media is er ook om jonge spelers in bescherming te nemen. In het verleden zijn er vaker talenten kapot gemaakt, deels omdat ze zelf niet konden omgaan met kritiek. Veltman kan dat wel, maar laten we niet vergeten dat het pas zijn tweede seizoen in de basiself van Ajax is. Hij heeft het publiek al zoveel moois geboden, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld gingen in het begin ook niet vrijuit. Super-Jan werd zelfs verhuurd aan RKC dus Veltman komt er ook wel. Iedere jonge speler heeft een dip, over Jean-Paul Boëtius hoor je bijvoorbeeld niemand, ook niet in kritische zin. Geef talenten daarom de tijd om fouten te maken en stop met het aanpraten van een dip. Veltman is nog steeds een baas van een verdediger.

Ingezonden door: SNTR
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 09:59   quote  deeplink  
Dit stuk van v/d Ploeg vond ik een geweldig stuk het is precies zoals hij zegt ook die achtelijke Kraai is een papagaai en brult ook als een popie jopie bij VI Veltman kan er niks van, ze fileren die gozer gewoon na 2 mindere wedstrijden en praten hem finaal de grond in het lijkt wel of journalisten alleen nog stukjes mogen plaatsen waarin iemand de grond in geboord wordt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 27 november 2014 - 13:24   quote  deeplink  
Ik schrijf geen enkele speler af voordat hij bij ajax weg is, om de eenvoudige reden dat ik niet zie wat er op de trainingen gebeurt. Feit is overigens wel dat v/d Hoorn het in het begin van het seizoen echt wel goed heeft gedaan, maar de pech had dat Veldman een wk heeft gespeeld. Veldman heeft misschien een iets mindere periode, maar Frank geeft hem volledig vertrouwen en terecht!!
Wat de media daar in doen boeit mij eigenlijk niet echt.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 27 november 2014 - 13:33   quote  deeplink  
Het blijft alleen steeds weer jammer, dat wij ( het Nederlandse voetbal ) niet voorzien zijn van echte goede verdedigers, omdat wij ( Nederland ) alleen maar graag aanvallend willen voetballen, daar waar de onderdeel verdedigen veel te wensen overlaat.

Vaak valt het op, dat alleen door verdedigingsfouten een Nederlandse voetbalclub de wedstrijd doet verliezen tegen een buitenlandse voetbalclub, en dat daarom steeds weer niet de volgende ronde gehaald wordt. Ieder voordeel ( aanvallend voetbal ) heeft ook zijn nadeel ( niet kunnen verdedigen ), wat dan weer laat zien dat de wedstrijd vaak daardoor verloren wordt.
Pietje
 Pietje - donderdag 27 november 2014 - 13:56   quote  deeplink  
Een mooie column. Joël Veltman is inderdaad wat uit vorm. Ik schreef dat ook al in een ander topic (waar Jasper Cillessen ter sprake kwam), dat het vaak voorkomt dat spelers die uit een EK of uit een WK komen, een wat moeilijker seizoen draaien dan van hun verwacht mag worden. Daarnaast, hij is nog hartstikke jong en hij heeft nog een heel voetballeven voor zich. Maar ja... de media... die moeten zendtijd, kranten en bladen vullen.
Ricardo van Rhijn was ook zo'n voorbeeld. Vorig seizoen speelde hij vaak ronduit slecht, en miste daardoor wellicht het WK, maar kijk hem dit seizoen eens: ouderwets goed!
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 13:24 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik schrijf geen enkele speler af voordat hij bij ajax weg is, om de eenvoudige reden dat ik niet zie wat er op de trainingen gebeurt. Feit is overigens wel dat v/d Hoorn het in het begin van het seizoen echt wel goed heeft gedaan, maar de pech had dat Veldman een wk heeft gespeeld. Veldman heeft misschien een iets mindere periode, maar Frank geeft hem volledig vertrouwen en terecht!!
Wat de media daar in doen boeit mij eigenlijk niet echt.
Dat begrijp ik alleen stoort het mij ook verschrikkelijk hoe de Media dit soort jonge spelers meteen de grond in boort vandaar dat ik dit stukje van v/d Ploeg even op het forum wilde plaatsen.
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 13:33 schreef nieuwe ajax het volgende:
Het blijft alleen steeds weer jammer, dat wij ( het Nederlandse voetbal ) niet voorzien zijn van echte goede verdedigers, omdat wij ( Nederland ) alleen maar graag aanvallend willen voetballen, daar waar de onderdeel verdedigen veel te wensen overlaat.

Vaak valt het op, dat alleen door verdedigingsfouten een Nederlandse voetbalclub de wedstrijd doet verliezen tegen een buitenlandse voetbalclub, en dat daarom steeds weer niet de volgende ronde gehaald wordt. Ieder voordeel ( aanvallend voetbal ) heeft ook zijn nadeel ( niet kunnen verdedigen ), wat dan weer laat zien dat de wedstrijd vaak daardoor verloren wordt.
Dat klopt maar dan moet je ook echt aanvallend gaan voetballen en nu hinkt Ajax op twee gedachten veel balbezit maar weinig mensen in de aanval, als je echt aanvallend voetbalt dat is dus aansluiting met de aanvallers en dan ga je ook meer scooren en kan je een foutje maken achterin en de wedstrijd met 2-3 winnen op dit moment zie je gewoon te weinig kansen voorin omdat we niet helemaal voor de aanval gaan en dat is hinken op twee gedachten en staan die jonge verdedigers ook onder druk ook mede dankzij die k.. media.
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 16:20   quote  deeplink  
om weer even terug te komen op het hinken op 2 gedachten wat Ajax doet dus met de aanval te weinig steun en te veel blijven hangen zegt onderstaand stukje ook al wat.
===================================================================================

Ajax hikt al vijf jaar aan tegen overwintering in de Champions League. Het wil maar niet vlotten. Als we een blik op de statistieken werpen, is dat anno nu geen verrassing. De Ajacieden schieten amper op doel.

En als je niet schiet, kun je ook niet scoren. Dat zei een wijs man genaamd Johan Cruijff ooit eens en die vlieger gaat nog steeds op. Ajax kwam deze vijf groepsduels in totaal tot 49 doelpogingen. Daarmee staat het vrijwel onderaan als we kijken naar de ranglijst met alle clubs.

De 49 doelpogingen betekenen dat Ajax het vijandelijke doel gemiddeld 9,8 keer per wedstrijd onder vuur neemt. Al eindigden maar 12 ballen daadwerkelijk tussen de palen en een keer werd het houtwerk getroffen. De bal ging 21 keer over of naast en 16 keer werd een schot geblokt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 november 2014 - 17:19   quote  deeplink  
Gekke gedachte misschien maar Veltman op 6 en vd Hoorn en Denswil in het centrum?
nora
 nora - donderdag 27 november 2014 - 18:15   quote  deeplink  
Zou zomaar kunnen al hoewel ik geen fan ben van v/d Hoorn
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 27 november 2014 - 19:26   quote  deeplink  
Ajax moet voor achter in de verdediging, twee echte toppers halen. Aanvallend is Ajax altijd goed, alleen verdedigend niet.
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:26 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ajax moet voor achter in de verdediging, twee echte toppers halen. Aanvallend is Ajax altijd goed, alleen verdedigend niet.
Kom maar op dan, die 2 toppers die in de Eredvisie willen spelen voor maximaal 1.5 miljoen per jaar die bovendien geen tientallen miljoenen kosten. Ik hoor die namen wel.
Brandje
 Brandje - donderdag 27 november 2014 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 18:15 schreef nora het volgende:
Zou zomaar kunnen al hoewel ik geen fan ben van v/d Hoorn
Toch was ajax met hem in de basis verdedigend het meest de stabiel gezien de eerste wedstrijden. Deze jongen verdiend gewoon een kans en ik vind zoveel positiever dan meneertje Denswil met zijn maniertjes
Brandje
 Brandje - donderdag 27 november 2014 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Kom maar op dan, die 2 toppers die in de Eredvisie willen spelen voor maximaal 1.5 miljoen per jaar die bovendien geen tientallen miljoenen kosten. Ik hoor die namen wel.
FdB heeft zelf gezegd dat ze voor Hoorn hadden gekozen ipv Virgil van Dijk. Wil ik best zien dat vd Hoorn een echte kans geven maar dat hebben ze toch niet best ingeschat

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 november 2014 door Brandje --
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

FdB heeft zelf gezegd dat ze voor Hoorn hadden gekozen ipv Virgil van Dijk. Wil ik best zien dat vd Hoorn een echte kans geven maar dat hebben ze toch niet best ingeschat
Van Dijk wilde zelf ook naar het buitenland meen ik. Ook geen beste keuze trouwens want zette zichzelf volkomen buitenspel bij Celtic in een competitie die nog zwakker is dan de Nederlandse.

Punt is dat je als Ajax geen toppers kan kopen. Zelfs mannen die richting de herfst van hun carrière gaan en een Ajax verleden hebben kiezen niet snel voor de terugkeer in de Eredivisie. Een topper is echt een kansloze missie en dat roepen is in mijn ogen geloof aan geloven in sprookjes.
Brandje
 Brandje - donderdag 27 november 2014 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Van Dijk wilde zelf ook naar het buitenland meen ik. Ook geen beste keuze trouwens want zette zichzelf volkomen buitenspel bij Celtic in een competitie die nog zwakker is dan de Nederlandse.

Punt is dat je als Ajax geen toppers kan kopen. Zelfs mannen die richting de herfst van hun carrière gaan en een Ajax verleden hebben kiezen niet snel voor de terugkeer in de Eredivisie. Een topper is echt een kansloze missie en dat roepen is in mijn ogen geloof aan geloven in sprookjes.
FdB heeft dat zelf gezegd dat ze voor Hoorn kozen. Van Dijk speelt binnen twee jaar bij een (sub)top club in de PL
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:41 schreef Brandje het volgende:

[..]
Van Dijk speelt binnen twee jaar bij een (sub)top club in de PL
Eerst zien, dan geloven. Van Dijk is niets verder van andere jonge Nederlandse centrale verdedigers maar speelt wel in een competitie die aanmerkelijk zwakker is dan de Eredivisie. Vanuit een carrier perspectief gewoon geen slimme keuze geweest. Was hij in Nederland gebleven had hij nu al z'n debuut voor Oranje gehad.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 27 november 2014 - 20:13   quote  deeplink  
Ajax blijft spelers als Stam, Rijkaard, Litmanen en Petterson erg missen.
Tsja, zolang Ajax die niet meer in zijn gelederen heeft qua kwaliteit, dan heeft Ajax nog wel een lange weg te gaan denk ik zo. Het blijft tot heden ( helaas ) de waarheid de we met z'n allen wel onder ogen moeten zien.
remco k
 remco k - donderdag 27 november 2014 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:13 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ajax blijft spelers als Stam, Rijkaard, Litmanen en Petterson erg missen.
Tsja, zolang Ajax die niet meer in zijn gelederen heeft qua kwaliteit, dan heeft Ajax nog wel een lange weg te gaan denk ik zo. Het blijft tot heden ( helaas ) de waarheid de we met z'n allen wel onder ogen moeten zien.
Ehhh, ik denk niet dat die spelers nog wat zullen toevoegen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 27 november 2014 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ehhh, ik denk niet dat die spelers nog wat zullen toevoegen.
Als active speler niet nee.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 27 november 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Ik vind die van Beek van Feijenoord wel wat.....zou hij willen ??
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 november 2014 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:28 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik vind die van Beek van Feijenoord wel wat.....zou hij willen ??
Als hij slim is wel..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 november 2014 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Prima keuze hoor hij etaleert zichzelf met Celtic ook gewoon in Europa volgens
mij zat Arsenal op het vinkentouw voor hem. En ik meen nog een Engelse club.
Toch moeilijk in te schatten en als ik moet kiezen tussen Groningen of Celtic tja..
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:42 schreef Hummel10 het volgende:

Toch moeilijk in te schatten en als ik moet kiezen tussen Groningen of Celtic tja..
Als je zuiver naar clubs kijkt lijkt dat een mooie overstap. Als je kijkt naar kansen je te ontwikkelen in een competitie die je uitdaagt natuurlijk een keuze van lik m'n vestje. En natuurlijk kijken de Engelse clubs naar Celtic. Goedkoop shoppen bij de bovenburen en Van Dijk is daar zo'n beetje de enige die er iets van kan.

Dat Virgil van Dijk niet bij Oranje zit en jonge centrale verdedigers van Ajax, Feyenoord en PSV wel ligt puur aan de competitie waar ze voor hebben gekozen. Je komt op 2 manieren in aanmerking voor Oranje: of je speelt verdienstelijk in een grote competitie/club of je speelt goed bij een van de Nederlandse topclubs. En als je dan voor een flutcompetitie als de Schotse competitie kiest weet je dat er je niet bij zit.
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 00:17   quote  deeplink  
Ook van Dijk zie ik niet echt als een topper in de verdediging de enige die echt een topper in de verdediging is Vlaar maar die is opbouwend weer matig.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 00:17 schreef nora het volgende:
Ook van Dijk zie ik niet echt als een topper in de verdediging de enige die echt een topper in de verdediging is Vlaar maar die is opbouwend weer matig.
De enige verdedigers die echt grote stappen maken op dit moment zijn van Beek en Kongolo.
Met alle respect voor Veltman en Denswil bijvoorbeeld die spelen een beetje nonchalant, Dekken niet fanatiek
en kort genoeg. En soms moet je gewoon harder zijn of een bal weg peren.
Verdedigers ala Jaap Stam worden helaas niet gemaakt bij Ajax moeten verdedigers voetballen
en wordt het aspect verdedigen volgens mij vergeten.
Zat gisteren even Psv te kijken maar Bruma en Rekik bakken er ook niks van..
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 09:11   quote  deeplink  
Klopt maar met alle respect bij Ajax moet een verdediger ook kunnen opbouwen en die comb/zie ik op dit moment bij weinig, ik denk dat we geduld moeten hebben met Veltman die dat wel kan alleen uit vorm is mede door de media, en over Denswil kan ik zeggen hij is een talent maar het komt er nog niet uit en omdat mister arrogantje niet wil tekenen mag hij ook niet spelen en wordt hij ook niet beter.
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 09:15   quote  deeplink  
Dit is ook mijn mening.
-------------------------

-

Iemand die werkt met De Boer en Stam gaat niet zo in de fout

Vrijdag, 28 november 2014 om 08:40

Frank de Boer doet er goed aan om Mike van der Hoorn niet meer in de basis te zetten. Althans, dat is de mening van Valentijn Driessen. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf kan de verdediger van Ajax inmiddels als een miskoop worden bestempeld.

Iemand die anderhalf jaar werkt met voormalige topverdedigers als Frank de Boer en Jaap Stam gaat niet zo in de fout als Van der Hoorn bij de tweede tegengoal, verwijst Driessen in het dagblad naar het Champions League-duel met Paris Saint-Germain. In het duel met Zlatan Ibrahimovic probeerde hij de inzet van de Zweed niet te blokkeren, maar juist te ontwijken, zo leek het wel.

De 22-jarige Van der Hoorn is bezig aan zijn tweede seizoen bij Ajax, dat de stopper vorig jaar zomer voor 3,8 miljoen euro overnam van FC Utrecht. Van der Hoorn vond moeizaam zijn draai in Amsterdam, maar stelt dat hij zich inmiddels een stuk beter voelt dan in het begin. Zondag speelt Ajax tegen ADO Den Haag en normaal gesproken zal Joël Veltman, die dinsdag geschorst was, dan weer spelen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:22   quote  deeplink  
Tja Moisander en Denswil missen net die hardheid om eens stevig het duel in te gaan.
Toch vond ik dat vd Hoorn dat bij Utrecht wel deed.

Maar er is nog hoop wat vd Wiel heeft het bij Psg ook geleerd..
van Rhijn en Veltman kunnen het ook wel. Denswil moet het
ook wel te leren zijn. Onze linksback is er te breekbaar voor..
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 10:26   quote  deeplink  
Tja en nu heb je weer een probleem op linksback of Riedewald of Viergever, ik denk dat je moet gaan voor Viergever op links en Riedewald op CVM samen met Serero.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 11:06   quote  deeplink  
Viergever met Veltman Centrum Riedewald linksback en Serero
Cvm kun je best proberen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 11:08   quote  deeplink  
:)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 november 2014 door Hummel10 --
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 11:14   quote  deeplink  
Ik hoop zelf toch op Van Rhijn - Veltman - Moisander - Riedewald en dan Serero ervoor.

Moisander omdat hij nu nog even zichtbaar moet zijn voor de buitenwereld als koopje. Na de stop kan je altijd nog in Denswil gaan investeren. Bovendien moet die eerst eens bijtekenen voordat Ajax daar echt heel serieuze tijd in gaat steken. En Riedewald omdat die nu al niet minder is dan Viergever vind ik. Stormachtige ontwikkeling dit seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 11:14 schreef Eide het volgende:
Ik hoop zelf toch op Van Rhijn - Veltman - Moisander - Riedewald en dan Serero ervoor.

Moisander omdat hij nu nog even zichtbaar moet zijn voor de buitenwereld als koopje. Na de stop kan je altijd nog in Denswil gaan investeren. Bovendien moet die eerst eens bijtekenen voordat Ajax daar echt heel serieuze tijd in gaat steken. En Riedewald omdat die nu al niet minder is dan Viergever vind ik. Stormachtige ontwikkeling dit seizoen.
Ja dat kan ook en dan ook gelijk Siggie die zich nog even ik de kijker moet spelen. .
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 11:26   quote  deeplink  
Viergever Veltman centrasl vind ik ook nog wel een optie als Moisander vertrekt..
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 12:33   quote  deeplink  
Sightorsson minder als Moisander. Ik vind het klasse verschil tussen Siggie en Milik op z'n minst nihil en misschien zelfs in het voordeel van Milik. Bij Denswil vs Moisander is Moisander echt nog wel wat verder.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 30 november 2014 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 12:33 schreef Eide het volgende:
Sightorsson minder als Moisander. Ik vind het klasse verschil tussen Siggie en Milik op z'n minst nihil en misschien zelfs in het voordeel van Milik. Bij Denswil vs Moisander is Moisander echt nog wel wat verder.
Beetje voorbarig....zoveel hebben we Milik niet gezien
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 30 november 2014 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 november 2014 - 11:23 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Beetje voorbarig....zoveel hebben we Milik niet gezien
Na de winterstop met Zivkovic strijdend met Milik!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 30 november 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 november 2014 - 23:24 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Na de winterstop met Zivkovic strijdend met Milik!!
Zivkovic ????......die heb ik al opgegeven, gaat het niet worden
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 30 november 2014 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 november 2014 - 23:27 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zivkovic ????......die heb ik al opgegeven, gaat het niet worden
Jij hebt dan ook geen verstand van voetbal ;-)
nora
 nora - zondag 30 november 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Zivkovic moet mentaal nog veel leren heb ik begrepen
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 30 november 2014 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 november 2014 - 23:33 schreef nora het volgende:
Zivkovic moet mentaal nog veel leren heb ik begrepen
zal wel meevallen, gewoon prima spits. Baalt gewoon dat hij bij Jong Ajax speelt, snap ik ook wel als je elke week Sigthorsson ziet invallen...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 01 december 2014 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 november 2014 - 23:36 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

zal wel meevallen, gewoon prima spits. Baalt gewoon dat hij bij Jong Ajax speelt, snap ik ook wel als je elke week Sigthorsson ziet invallen...
Hij had er waarschijnlijk meer van verwacht. Is nog erg jong en grillig.
Komt best goed alleen met zijn Servische? roots moet je hem gewoon
vertrouwen geven anders wordt hij lastig.
f-side
 f-side - maandag 01 december 2014 - 07:40   quote  deeplink  
van mij mag moisander in de winterstop weg 1 van jullie roepen wel van beek of kongolo zijn wel goeie verdedigers dat zijn ze ook ik zelf vindt die twee ook erg goed maar 1 verdediger die springt er wel boven uit en dat is botteghin van groningen die jongen vindt ik echt goed gisteren stond hij tegen twente ook weer lekker te verdedigen deze jongen moeten ze halen als vervanger voor moisander en dan nog ff een middenvelder de bij ik denk zelf aan vejinovic van vitesse anderesen vindt ik nog steeds te wissel vallig
biebie
 biebie - maandag 01 december 2014 - 07:56   quote  deeplink  
Vraag me trouwens af wat Jaap Stam toevoegt/heeft toegevoegd aan de trainersstaf. Sinds hij er rondloopt leveren we de ene na de andere waardeloze verdediger af.
El Gappo
 El Gappo - maandag 01 december 2014 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 december 2014 - 07:56 schreef biebie het volgende:
Vraag me trouwens af wat Jaap Stam toevoegt/heeft toegevoegd aan de trainersstaf. Sinds hij er rondloopt leveren we de ene na de andere waardeloze verdediger af.
Welke verdedigers heeft Stam dan afgeleverd sinds hij er zit?

En verder... het gras is altijd groener bij de buren...Veldman is gewoon een prima speler, die misschien niet in vorm is nu. Moisander vind ik gewoon niet veel bijzonders, Denswil mag van mij best langer blijven staan. Van der Hoorn heeft eigenlijk veel eigenschappen om een goede verdediger te zijn...maar is het gewoon niet. Afgelopen week bij die goal heeft ie ook geen idee wat ie moet doen of waar zijn tegenstander is.
Brandje
 Brandje - maandag 01 december 2014 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 december 2014 - 08:31 schreef El Gappo het volgende:

[..]

Welke verdedigers heeft Stam dan afgeleverd sinds hij er zit?

En verder... het gras is altijd groener bij de buren...Veldman is gewoon een prima speler, die misschien niet in vorm is nu. Moisander vind ik gewoon niet veel bijzonders, Denswil mag van mij best langer blijven staan. Van der Hoorn heeft eigenlijk veel eigenschappen om een goede verdediger te zijn...maar is het gewoon niet. Afgelopen week bij die goal heeft ie ook geen idee wat ie moet doen of waar zijn tegenstander is.
Maar waarom schrijft iedereen die goal toe aan Hoorn? Veltman was ook nergens te bekennen. Viergever liep te kutten. Die moet die bal wegroeien maar die gaat pingelen voor zijn eigen zestien.
Die hele wissel voor Moisander sloeg helemaal nergens op want ondanks dat Moisander niet best speelde hadden Veltman en Moisander Kramer gewoon in de zak want hij is amper gevaarlijk geweest. Hoorn komt er koud in en mag direct bij een corner opdraven. Gewoon de fout van de trainer. Waren MOisander/Veltman Kramer nu steeds kwijt dan was de wissel te bergrijpen geweest nu totaal niet en Hoorn krijgt weer alles over zich heen.
Siggi inbrengen en Riedewald was ook totaal onnodig.
Ondanks dat Ajax slap speelde hielpen de wissels ook absoluut niet en dat mag de trainer zich aanrekenen.
El Gappo
 El Gappo - maandag 01 december 2014 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 december 2014 - 10:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar waarom schrijft iedereen die goal toe aan Hoorn? Veltman was ook nergens te bekennen. Viergever liep te kutten. Die moet die bal wegroeien maar die gaat pingelen voor zijn eigen zestien.
Die hele wissel voor Moisander sloeg helemaal nergens op want ondanks dat Moisander niet best speelde hadden Veltman en Moisander Kramer gewoon in de zak want hij is amper gevaarlijk geweest. Hoorn komt er koud in en mag direct bij een corner opdraven. Gewoon de fout van de trainer. Waren MOisander/Veltman Kramer nu steeds kwijt dan was de wissel te bergrijpen geweest nu totaal niet en Hoorn krijgt weer alles over zich heen.
Ondanks dat Ajax slap speelde hielpen de wissels ook absoluut niet en dat mag de trainer zich aanrekenen.
Omdat hij erin komt(wat gewoon moet kunnen, daar ben je voetballer voor) voor de 16 met die klote Kramer mee gaat en daarna niet met hem mee loopt, sterker nog: totaal kwijt is. Je laat je man pas gaan, als een ander overneemt, zolang dat niet gebeurd is, blijf jij plakken.
En dat ie erin komt is, omdat je weet dat ze laatste minuten alles op die lange gast gaan pompen, Hoorn kop groter dan MooiSander, dus niet zo'n rare keuze.
En de andere 2 wissels doen er niet veel toe, denk ik. Vers bloed wellicht...
nora
 nora - maandag 01 december 2014 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 december 2014 - 10:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Omdat hij er in kwam om Kramer te verdedigen en hij is weer eens zijn man kwijt en draait zich om als er geschoten wordt een drama deze man.
remco k
 remco k - maandag 01 december 2014 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 december 2014 - 18:59 schreef nora het volgende:

[..]

Omdat hij er in kwam om Kramer te verdedigen en hij is weer eens zijn man kwijt en draait zich om als er geschoten wordt een drama deze man.
Sorry kerel, maar dat is echt gelul van de bovenste plank.. Die bal ging twee keer heen en weer, mag jij me vertellen wat hij moest dekken, de binnen of de buitenkant??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Verdediging !!!!

0.0081701