|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Hoeft niet perse. Een pass naar voren brengt nu eenmaal wat meer risico met zich mee dan overloos balletjes breed spelen. Dus ja die kunnen wel eens verkeerd gaan. En dat mag ook best |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 03 december 2014 - 08:01 schreef 3sterren het volgende:[..] Veltman is geen verdediger dacht altijd dat hij wel kon verdedigen en dat ie klein was achjah als je goed kan verdedigen is het genoeg dacht ik dan! Ik dacht die heeft de lengte niet nodig de fysieke kracht ook niet en bovendien kan hij wel aardig voetballen dacht ik! Maar wat ik toen dacht bleek allemaal niet waar te zijn! Hij kan dus niet verdedigen, wint met moeite kopduels, aan de bal maakt hij nooit gelijk een keuze of het is de verkeerde! Kon ik maar trg naar toen, toen ik hem nog goed vond.... Veltman geen verdediger?? Zo veel onzin heb ik echt in jaren niet gelezen. Niet voor niets zit ook Joël bij de selectie van het Nederlands elftal. Hij is alleen wat uit vorm, maar mag hij? Hij is nog zo jong en speelt al zo volwassen! Een beetje meer respect graag. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Wat heeft Mike van der Hoorn dan wel voor echte kansen gekregen om zo over hem te oordelen? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
De Boer doet kalm over situatie verdedigers
Frank de Boer breekt zijn hoofd allerminst over de situaties van de verschillende centrale verdedigers bij Ajax. De Ajax-coach heeft met Niklas Moisander en Stefano Denswil twee spelers met een aflopend contract en daarnaast ligt Mike van der Hoorn al een tijdje onder vuur in Amsterdam.
Eerst Van der Hoorn, die nog kan rekenen op vertrouwen van zijn trainer. 'Ik vind dat Mike hele grote stappen heeft gemaakt dit jaar, dat zag je tegen Paris Saint Germain. Het is niet makkelijk om vanuit de Jupiler League even tegen Zlatan Ibrahimovic te spelen, maar hij won bijna ieder duel. Behalve de bal die hij moet blokken waaruit Zlatan uiteindelijk scoort, dat is topvoetbal op het allerhoogste niveau', vertelt De Boer aan AT5.
Hij vervolgt: 'Ik kies op dit moment voor Joël Veltman, maar het was natuurlijk dodelijk geweest als ik Mike niet had opgesteld tegen PSG, terwijl zijn concurrent geschorst was. Uiteindelijk heeft hij het zelf afgedwongen door goed te trainen en bij Jong Ajax goed te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat hij Zlatan straks wel blokt, hij heeft alles om een goede verdediger te worden. Of een verhuur goed voor hem is? Ik heb zelf ook een goede selectie nodig, ik moet denken aan Ajax.'
Dan Moisander, die net als afgelopen zomer weg mag, maar ondertussen wel vaak in de basis staat. 'Wij kijken naar de toekomst. Op dit moment vinden wij Niklas nog steeds de beste op die positie, anders speelde hij niet', stelt De Boer. 'Maar als we verder kijken, dan hebben Denswil, Jaïro Riedewald en Nick Viergever ook de potentie om te groeien naar het niveau wat wij nastreven. Als Niklas niet vertrekt en hij dient zijn contract uit, dan zullen er momenten zijn waarin hij op de bank zit, die kans is groot. Maar ook momenten waarop ik vind dat hij wel moet spelen.'
Denswil bekijkt de situatie met interesse. Hij heeft al een tijdje een nieuw contractvoorstel op zak, maar met tekenen wacht hij totdat duidelijk is wat er met Moisander gaat gebeuren. 'Het zal binnenkort wel duidelijk worden, meestal houden wij een beetje rond februari aan. Voor Denswil zou het een heleboel schelen als Moisander weggaat. Ikzelf wil gewoon de beste spelers hebben.'
bron |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op donderdag 04 december 2014 - 16:37 schreef Pietje het volgende:[..] Veltman geen verdediger?? Zo veel onzin heb ik echt in jaren niet gelezen. Niet voor niets zit ook Joël bij de selectie van het Nederlands elftal. Hij is alleen wat uit vorm, maar mag hij? Hij is nog zo jong en speelt al zo volwassen! Een beetje meer respect graag. Ik denk dat je dan nooit je eigen posts leest! En je zag hoe hij door de mand viel bij oranje en niet voor de eerste keer. En ja als van dijk geen eerlijke kans krijgt dan zit je al gauw bij de selectie hoor. Misschien heb ik het eeen klein beetje overdreven met dat hij er niks van kan maar hij MOET het gewoon laten zien elke week weer. Anders kunne we net zo goed mike daar neerzetten die maakt ook nog foutjes, veltman moet daar(mijn mening) al een beetje overheen zijn! Maarja ik hoop voor ons dat hij uit zn "dip" komt en mijn ongelijk gaat bewijzen! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 04 december 2014 - 17:13 schreef 3sterren het volgende:[..] Ik denk dat je dan nooit je eigen posts leest! En je zag hoe hij door de mand viel bij oranje en niet voor de eerste keer. En ja als van dijk geen eerlijke kans krijgt dan zit je al gauw bij de selectie hoor. Misschien heb ik het eeen klein beetje overdreven met dat hij er niks van kan maar hij MOET het gewoon laten zien elke week weer. Anders kunne we net zo goed mike daar neerzetten die maakt ook nog foutjes, veltman moet daar(mijn mening) al een beetje overheen zijn! Maarja ik hoop voor ons dat hij uit zn "dip" komt en mijn ongelijk gaat bewijzen! En of ik mijn eigen posts (terug)lees. Heb ik ooi beweerd, dat Veltman slecht is? Hij is wat uit vorm, maar dat zijn er af en toe wel meer. Daarnaast is hij nog erg jong en dan mag je in mijn optiek zo nu en dan wat foutjes maken. Ik schreef ooit hier ergens, dat hij nog steeds af en toe dezelfde foutjes maakt. Zelfs dat mag nog als je jong bent. Ik kan me nog goed herinneren hoe zijn "baas", Frank de Boer zo nu en dan de fout in ging. Slordigheden. Dat werd door media en supporters een "Frank-de-Boertje" genoemd. Veltman is normaliter een zeer capabele verdediger. Komt goed! Overigens ook met Mike van der Hoorn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 december 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
|