BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Excelsior - Feyenoord (zaterdag 6 december 2014, 18:30); 2-5

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 december 2014 - 17:17   quote  deeplink  
Jordan Botaka blikt vooruit op de stadsderby tegen Feyenoord

(http://youtu.be/iqzZt7a4osg)
de bluffer
 de bluffer - donderdag 04 december 2014 - 17:32   quote  deeplink  
Zeer gevaarlijke speler die Jordan Botaka
ik mag hem graag zien spelen kan wel hoge op
iets voor Heerenveen of PEC Zwolle
sevillana
 sevillana - donderdag 04 december 2014 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 17:17 schreef RenatoBos het volgende:
Zou je zeggen he maar Fred weet je dat nooit..
rouleren noemen ze dat, hè?
MMM
 MMM - donderdag 04 december 2014 - 18:46   quote  deeplink  
Zeer benieuwd naar de opstelling.
van geil
 van geil - donderdag 04 december 2014 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 07:22 schreef RenatoBos het volgende:
Kazim met 685 doelpuntloze minuten naar gehaat kunstgras

[ afbeelding ]

Feyenoord heeft het traditioneel lastig in de Rotterdamse stadsderby. Buiten de Kuip bleken Excelsior en Sparta vijfmaal op rij te sterk voor de grote broer, tot Ronald Koeman in zijn eerste competitieduel als Feyenoord-coach een einde maakte aan die serie. Fred Rutten is gewaarschuwd: ''Maar ik ben benieuwd hoe wij voor de dag komen na Sevilla.''

''Ik heb gehoord dat het lastig kan worden ja,'', vervolgt de trainer in het Algemeen Dagblad. ''Excelsior doet het dit seizoen goed, maar wij benaderen deze wedstrijd uiteraard heel erg serieus.'' Met de terugkeer van Luke Wilkshire en Elvis Manu beschikt de coach weer over een fitte groep.

Feyenoord hoopt het duel net als PEC Zwolle al vroeg te kunnen beslissen. En dus zijn de ogen weer gericht op Colin Kazim-Richards. De spits - geen fan van kunstgras - heeft al 685 minuten niet meer gescoord voor zijn werkgever. Dat terwijl Feyenoord veruit de meeste voorzetten in de eredivisie aflevert, óók bruikbare voor de spits.
Bron:AD
Die onzin over geen voorzetten dus ook weggepoetst.
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 04 december 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 21:16 schreef van geil het volgende:

[..]

Die onzin over geen voorzetten dus ook weggepoetst.
Dan ben ik toch ook benieuwd van welke kant de meeste voorzetten komen.
van geil
 van geil - donderdag 04 december 2014 - 21:35   quote  deeplink  
Ik weet even niet of ik dat kan vinden ergens.
sevillana
 sevillana - vrijdag 05 december 2014 - 00:19   quote  deeplink  
nog een uurtje of 44 geduld, dan weten we meer ;)
VVout
 VVout - vrijdag 05 december 2014 - 00:43   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 december 2014 door VVout --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 december 2014 - 07:33   quote  deeplink  
Bruins wil terug naar de top: ''Feyenoord, wie weet''

315fnye.jpg

Luigi Bruins staat zaterdagavond op Woudestein tegenover zijn voormalige werkgever uit Rotterdam-Zuid. Daar zijn de mensen op zijn zachtst gezegd niet heel erg enthousiast over de middenvelder van stadsgenoot Excelsior. Hij is lui, laks en nonchelant vinden ze in De Kuip.

In de stadsderby kan hij afrekenen met die vooroordelen. ''Ik voetbal voor mezelf, mijn kinderen, de mensen die me liefhebben en Excelsior. Niet voor de supporters van Feyenoord'', zegt de Rotterdammer echter in het Algemeen Dagblad. ''Wat anderen van mij vinden, maakt mij niet zoveel uit. In Nederland wordt de mening van iemand nu eenmaal vaak klakkeloos overgenomen.''

Bruins kende een uitstekend eerste seizoen bij Feyenoord, maar daarna ging het snel bergafwaarts. ''Als de prestaties minder zijn, wordt er naar oorzaken gezocht. Dan vallen opeens bepaalde dingen op. Nee, in het beeld dat van mij geschetst is, kan ik me niet vinden. Ik heb een bepaalde uitstraling en die valt niet in mijn voordeel.''

Als rechtshalf bij Excelsior denkt hij opnieuw aan een stap hogerop. ''Ik ben zeker dat ik mee kan in de top van Nederland. Alles in me zegt dat. Dit jaar moet ik dat laten zien'', aldus Bruins, die zelfs Feyenoord niet uitsluit. ''Wie weet. Het was daar niet altijd hosanna. Maar ik ben nu wel een paar jaar ouder en wijzer geworden.''
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 december 2014 - 07:36   quote  deeplink  
Vergeet het maar sukkel..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 05 december 2014 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 21:16 schreef van geil het volgende:

[..]

Die onzin over geen voorzetten dus ook weggepoetst.
Was toch ook geen issue?
VVout
 VVout - vrijdag 05 december 2014 - 10:22   quote  deeplink  
Met onze goaltjesdieven Kazim en Lex gaat het helemaal goed komen dan.
van geil
 van geil - vrijdag 05 december 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2014 - 09:34 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Was toch ook geen issue?
voor ons niet dan..
zie het toch vaak als excuus langskomen op t forum voor het niet scoren van Kazim
WMG
 WMG - vrijdag 05 december 2014 - 13:54   quote  deeplink  
De pokdadige beul start op de back..

trouwens LUÏGI BRUINS wil terug naar de top. Dan denk k neem nou eerst is 1wedstrijd excelsior op sleeptouw om mee te beginnen! ! Alhoewel ie t spelletje wel altijd goed zag, en opzich kunnen we wel n scorende kopsterke box2box nr10 gebruiken.... ;D
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 05 december 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2014 - 13:41 schreef van geil het volgende:

[..]

voor ons niet dan..
zie het toch vaak als excuus langskomen op t forum voor het niet scoren van Kazim
De reden dat ie niet scoort zijn wel het wel over eens geloof ik. Tis 'gewoon' geen echte nr 9. Heeft daar in zijn carrière zelden tot nooit gespeeld en mist mede daardoor een echt torinstinct.
VVout
 VVout - vrijdag 05 december 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Een tor??? die trap je gewoon plat als ie in het gras loopt!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 05 december 2014 - 14:16   quote  deeplink  
De voorzetten zijn wel al beter dan voorheen, maar toch vind ik ze vaak nog dramatisch.
legrande
 legrande - vrijdag 05 december 2014 - 14:20   quote  deeplink  
Het wordt een lastige 1-2 overwinning. Het zal heel moeizaam gaan en ja helaas krijgen we 1 goal tegen. In ieder geval de 3 puntjes mee naar zuid en Willem II gaat stunten in 020.
Sensi
 Sensi - vrijdag 05 december 2014 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2014 - 14:20 schreef legrande het volgende:
Het wordt een lastige 1-2 overwinning. Het zal heel moeizaam gaan en ja helaas krijgen we 1 goal tegen. In ieder geval de 3 puntjes mee naar zuid en Willem II gaat stunten in 020.
Hup Arm tering jong! Goh dat ik dat nog is zou zeggen...
MMM
 MMM - vrijdag 05 december 2014 - 14:31   quote  deeplink  
Boulahrouz en Boëtius basis. Manu bank.

Wilkshire start donderdag tegen Luik weer.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 december 2014 - 17:31   quote  deeplink  
FEYENOORD NOG ZONDER WILKSHIRE TEGEN EXCELSIOR

2niof9d.jpg

Luke Wilkshire is nog niet van de partij als Feyenoord het zaterdagavond opneemt tegen stadgenoot Excelsior. Dat vertelde trainer Fred Rutten vrijdag in zijn vooruitblik op de stadsderby op Woudestein. De Australische back viel een maand geleden tegen HNK Rijeka uit met een hamstringblessure en miste om die reden alle sindsdien gespeelde wedstrijden. Wel heeft Wilkshire inmiddels de groepstraining hervat. Vandaag was de eerste keer dat Luke geen reactie kreeg na de training, vertelde Rutten. Hij is er een tijd uit geweest en daarom richt hij zich op de wedstrijd van donderdag tegen Standard Luik.

Rutten kan op Woudestein wel weer een beroep doen op Elvis Manu. De vleugelaanvaller is hersteld van een liesblessure, die hem de duels met FC Dordrecht en Sevilla FC kostte. Manu begint tegen Excelsior op de bank en wordt evenals de afgelopen weken vervangen door Jean-Paul Boëtius.

Excelsior Feyenoord begint zaterdag om 18.30 uur.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 december 2014 - 17:42   quote  deeplink  
FEYENOORD NA ADEMPAUZE KLAAR VOOR SLOTSERIE

wcg393.jpg

Omdat de uitwedstrijd tegen PSV van vorige week werd uitgesteld, kreeg Feyenoord de gelegenheid wat langer op adem te komen na de ultieme krachtsinspanning en geweldige prestatie tegen Sevilla FC. Die adempauze kwam goed van pas, aangezien Feyenoord in de laatste periode tot aan de winterstop vol aan de bak moet. In twee weken tijd speelt de ploeg eenmaal thuis (AZ) en viermaal uit, te beginnen komende zaterdag op Woudestein tegen stadgenoot Excelsior.

Quote Fred Rutten:
'Als de één een foutje maakt, staat de andere klaar om die te repareren. Die bereidheid zie ik bij het hele elftal terug'

In de aanloop naar de eerste stadsderby op het hoogste niveau sinds april 2012 liet Fred Rutten, in navolging van diverse spelers, weten het jammer te vinden dat de topper tegen PSV geen doorgang vond. Alleen hadden wij daar zelf geen invloed op, zei de jarige hoofdtrainer vrijdag in De Kuip. Daarom hebben we het vizier snel gericht op Excelsior-uit en de laatste serie wedstrijden die ons in de eerste seizoenshelft nog te wachten staat.

Feyenoord kan vol zelfvertrouwen beginnen aan het laatste blok tot aan de winterstop, gesterkt door de resultaten van de afgelopen maanden. De ploeg is in de competitie al sinds 21 september ongeslagen en Feyenoord kreeg tot dusver de minste tegendoelpunten in de Eredivisie. Dat laatste is voor een deel op het conto te schrijven van het centrale verdedigingsduo. Ik ben heel tevreden over Sven en Terence, oordeelde Rutten. Niet alleen over hun spel, maar ook over de onderlinge samenwerking tussen die twee. Als de één een foutje maakt, staat de andere klaar om die te repareren. Die bereidheid zie ik overigens niet alleen bij hen, maar bij hele elftal terug.

In Kralingen verdedigt Feyenoord zaterdag haar ongeslagen status in uitwedstrijden van dit seizoen (driemaal winst, tweemaal gelijk). Een eenvoudige klus wordt dat niet, waarschuwde de coach. Excelsior speelt op een manier die mij aanspreekt. De speelwijze is verzorgd en lang niet gebaseerd op alleen werklust. Daarin is duidelijk de hand van de trainer terug te zien.

In de jacht op drie punten kan Rutten weer een beroep doen op Elvis Manu. De aanvaller miste de duels met Dordrecht en Sevilla. Hij keert tegen Excelsior terug bij de wedstrijdselectie en begint op de bank. Voor Luke Wilkshire komt de stadsderby nog te vroeg. De rechtervleugelverdediger is weliswaar vrijwel volledig hersteld van een hamstringblessure, maar kwam een maand lang niet in actie en richt zich daarom op de Europa League-ontmoeting met Standard Luik van komende donderdag.

Excelsior aast op eerherstel in stadsderby

ic4hsl.jpg

We staan weer met beide benen op de grond, twitterde Marinus Dijkhuizen vorige week zondag aan het einde van de middag. De Excelsior-trainer deelde zijn conclusie met zijn ruim duizend volgers na afloop van de afstraffing van zijn ploeg in eigen huis tegen PEC Zwolle (0-5), die hij omschreef als een harde maar goede Eredivisie les.

Hoewel de uitslag er tegen PEC niet om loog, is er weinig reden voor paniek voor Dijkhuizen en co. De nederlaag was pas de vierde van dit seizoen en bovendien pas de eerste in eigen huis. Een knappe prestatie van Excelsior, dat vorig seizoen nog uitkwam in de Jupiler League en via de play-offs promotie afdwong. Eerder dit seizoen moest de ploeg buigen voor PSV, Vitesse en sc Heerenveen, wat gezien het kwaliteitsverschil en contrast qua begroting niet meer dan logisch was te noemen.

In de overige duels wist Excelsior telkens minimaal een punt te veroveren. De ploeg bleef keurig overeind bij AZ (3-3), FC Groningen (1-1) en tegen FC Utrecht (2-2), terwijl nummer vier FC Twente zelfs ten onder ging op Woudestein. Bovendien gingen de Kralingers in al deze wedstrijden uit van eigen kracht en laat Dijkhuizen zijn elftal al het hele seizoen verzorgd voetbal spelen, met aanvallende intenties.

Lef en brutaliteit, dat is iets wat Excelsior hoe dan ook van pas zal komen in de stadsderby van zaterdag, een duel waarin de ploeg op jacht gaat naar eerherstel na de uitglijder van vorige week. In Rotterdam-Oost leeft bovendien de hoop op een herhaling van de edities van 2008 en 2010, toen grote broer Feyenoord het onderspit moest delven op Woudestein. Mocht Excelsior zaterdag opnieuw voor een stunt zorgen, dan is de kans levensgroot dat Dijkhuizen dat op geheel eigen wijze zal delen met zijn volgers.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - vrijdag 05 december 2014 - 17:59   quote  deeplink  
wie staat er rechtsback?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 05 december 2014 - 18:14   quote  deeplink  
De vegetariër
van geil
 van geil - vrijdag 05 december 2014 - 18:19   quote  deeplink  
ok, Wilkshire dus nog niet fit.
och hij deed t aardig de laatste keer die vegetarier
VVout
 VVout - vrijdag 05 december 2014 - 18:49   quote  deeplink  
Hopelijk al wat meer ritme en speelt ie meer dan aardig die vegetariër.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 december 2014 - 19:01   quote  deeplink  
Krabbendam: 'Rutten komt ook wel met eisen'

(http://youtu.be/kOBKyHkJBLY)
tomson
 tomson - vrijdag 05 december 2014 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 december 2014 - 13:02 schreef VVout het volgende:
Zal wel, als ze de samenwerking beëindigen met Feyenoord denk ik dat het snel is gedaan.
Wat zou het verschil met nu wezen dan ? Ik denk persoonlijk dat het niks meer uitmaakt. Wat heeft Feyenoord nu nog voor inbreng bij Excelsior dan ? Geloof dat Tevrede de laatste was die daar nog vandaan kwam en zij gebruiken toch ook geen spelers van ons meer ?
VVout
 VVout - vrijdag 05 december 2014 - 22:45   quote  deeplink  
Dat is natuurlijk in de loop van de tijd minder geworden, ze gaan bij Feyennoord de boel nu niet meer spekken.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 05 december 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2014 - 19:01 schreef RenatoBos het volgende:
Krabbendam: 'Rutten komt ook wel met eisen'
[ filmpje ]
(http://youtu.be/kOBKyHkJBLY)
Hoi open deur, jou ga ik ff lekker intrappen....
tomson
 tomson - zaterdag 06 december 2014 - 00:41   quote  deeplink  
Haha.. het zou pas een bak wezen als Rutten geen verlanglijstje had.
MMM
 MMM - zaterdag 06 december 2014 - 11:03   quote  deeplink  
Come on Feyenoord!!!!
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 06 december 2014 - 12:27   quote  deeplink  
Klote tijd.
VVout
 VVout - zaterdag 06 december 2014 - 12:30   quote  deeplink  
Wat is er mis met die tijd dan?
Tjabba
 Tjabba - zaterdag 06 december 2014 - 12:34   quote  deeplink  
Voor mij persoonlijk komt 20:00 uur of 20:45 uur beter uit.
Nou moet ik me de tiefes gaan haasten.
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 06 december 2014 - 12:49   quote  deeplink  
KENNER wordt het 0-5
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 06 december 2014 - 12:51   quote  deeplink  
Wie lacht om 20.15 uur het hards bij de familie Gudde vanavond
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 13:05   quote  deeplink  
Pappa..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 december 2014 - 17:39 schreef RenatoBos het volgende:
Sorry voor de late plaatsing kameraden, desalniettemin word het 0-5..
Yep maat 0-5 word het..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 13:06   quote  deeplink  
Clasie eist honderd procent motivatie van ploeggenoten

2j1x26f.jpg

Jordy Clasie waakt voor onderschatting. Feyenoord speelt zaterdagavond de stadsderby tegen Excelsior, dat vorige week nog klop kreeg van PEC Zwolle. De aanvoerder, zelf één jaar actief op Woudestein, weet als geen ander dat vele ploegen niet honderd procent gemotiveerd naar Kralingen reizen.

Als Excelsior-speler versloeg Clasie Feyenoord dan ook. ''Die dag wilde ik de mensen van Feyenoord natuurlijk laten zien dat ik goed genoeg was voor Feyenoord,'' zegt Clasie lachend in het Algemeen Dagblad. ''Feyenoord kwam op bezoek op Woudestein en je voelde aan alles dat zij iets hadden van 'dat doen wij wel even'. Het werd 3-2 en die klap kwam keihard aan bij Feyenoord.''

''Natuurlijk was dat een dubbel gevoel, Feyenoord was al jarenlang mijn favoriete club'', vervolgt hij. ''Maar ik was speler van Excelsior en wilde me ontwikkelen in het betaald voetbal. Dat het die dag ten koste ging van mijn club, dat was nu eenmaal zo.''

Feyenoord mag die fout dit jaar niet maken. De ploeg, die mee wil doen om het kampioenschap, moet op professionele wijze afrekenen met de stadsgenoot. ''Nu terugkeren bij Excelsior is leuk, maar ik weet als geen ander hoe lastig het daar kan worden voor clubs. Laten we ervoor zorgen dat wij die fout niet maken die in 2010 wel door Feyenoord is gemaakt.''
Bron:AD
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 06 december 2014 - 13:10   quote  deeplink  
Ik hoop dat Feyenoord er een mooi vervolg aan kunnen geven ...
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 13:16   quote  deeplink  
0-5 L..
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 06 december 2014 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2014 - 17:59 schreef van geil het volgende:
wie staat er rechtsback?
IK niet
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 06 december 2014 - 13:28   quote  deeplink  
ik zit vanavond wel aan de rechte kant
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 13:32   quote  deeplink  
Ik zit in de hoek vanavond..
VVout
 VVout - zaterdag 06 december 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 12:34 schreef Tjabba het volgende:
Voor mij persoonlijk komt 20:00 uur of 20:45 uur beter uit.
Nou moet ik me de tiefes gaan haasten.
Geen bijgelovige statistieken dus, ik was me al aan het afvragen.
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 06 december 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 13:32 schreef RenatoBos het volgende:
Ik zit in de hoek vanavond..
waar de klappen vallen
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 06 december 2014 - 14:03   quote  deeplink  
Het wordt heel gezellig vanavond op het kleine Woudestein
hoe gaat het om 20.15 uur in huize Gudde aan toe
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 14:01 schreef de bluffer het volgende:

[..]

waar de klappen vallen
O dat word gezellig dan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5938
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Excelsior - Feyenoord (zaterdag 6 december 2014, 18:30); 2-5









0.0067629