BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - AZ Alkmaar (zondag 14 december 2014, 16:45) 2-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 21:01   quote  deeplink  
Feyenoord - AZ Alkmaar (zondag 14 december 2014, 16:45 uur)

HEADFey-AZ.jpg

Datum & tijdstip: 14 december 2014, 16:45
Locatie: De Kuip, Rotterdam
Scheidsrechter: Gözübüyük

bjtd3.jpg

Feyenoord wil het nog wel eens lastig hebben op Woudestein,maar kreeg ditmaal alle medewerking van Excelsior. De grote buurman uit Zuid won simpel met 5-2.
Na presentjes van Bruins en Fischer,die door Kazim-Richards en Boëtius gretig werden uitgepakt,was de wedstrijd al na 17 minuten beslist.Fischer legde Immers bij de 0-3,nog voor de rust,ook al geen strobreed in de weg.
Lichtzinnigheid leidde vlak na rust de eerste tegentreffer voor Feyenoord in acht duels in.Stans stond buitenspel, maar de 1-3 telde.Toornstra herstelde de veilige marge en bediende Immers bij de 1-5.Van Beek gaf de Kralingers met een eigen doelpunt een cadeautje terug.

AZ heeft zijn positie in de subtop van de eredivisie verstevigd.In Alkmaar werd tegen Go Ahead Eagles de vierde overwinning op rij geboekt: 2-0.
Na een slordig eerste kwartier nam AZ de regie in handen.Een vrije trap van Gudelj werd nog gekeerd,maar even later was het raak:bij de eerste paal tikte Jóhannsson de bal met finesse binnen.
Omdat de thuisploeg enkele kansen op de 2-0 miste,bleef Go Ahead in de race en was het dicht bij de 1-1 via Reimerink (bovenkant lat).Net op het moment dat de Eagles de overhand leken te krijgen, sloeg AZ alsnog toe.Johanssons schot werd nog gekeerd,waarna uitblinker Dos Santos bekeken raak schoot.

Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 75 duels tegen AZ. Daarvan won Feyenoord er 38 (50,7%) en gingen er 18 (24,0%) verloren. 19 (25,3%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 154 keer, een gemiddelde van 2,05 goals per wedstrijd. AZ stelde daar 97 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,29 per wedstrijd.

Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,0 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.

De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1986-1987: 8-0. In 1980-1981 leed Feyenoord met 1-5 haar grootste thuisnederlaag tegen AZ. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1970-1971, toen Feyenoord won met 0-4. In 2004-2005 ging Feyenoord onderuit met 4-1 in een uitwedstrijd bij AZ, een record.

Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam:
Datum Wedstrijd Uitslag
07-02-2010 Feyenoord-AZ 1-2
02-04-2011 Feyenoord-AZ 0-1
29-04-2012 Feyenoord-AZ 1-0
10-02-2013 Feyenoord-AZ 3-1
10-11-2013 Feyenoord-AZ 2-2

Laatste 5 ontmoetingen in Alkmaar:
Datum Wedstrijd Uitslag
08-11-2009 AZ-Feyenoord 1-1
31-10-2010 AZ-Feyenoord 2-1
25-09-2011 AZ-Feyenoord 2-1
25-11-2012 AZ-Feyenoord 0-2
03-05-2014 AZ-Feyenoord 1-1

Hieronder het verslag van de laatste wedstrijd tegen AZ in de Kuip:

BELONING BLIJFT UIT VOOR STERK FEYENOORD

2lsy2dl.jpg

Feyenoord heeft zondag verzuimd om zichzelf te belonen met drie punten in een sterk optreden in De Kuip tegen AZ. In een wedstrijd waarin de ploeg van trainer Ronald Koeman veruit de meeste kansen kreeg, stond na negentig minuten een gelijke stand op het scorebord: 2-2. Mitchell Te Vrede en Lex Immers maakten kort na rust in een tijdsbestek van drie minuten de doelpunten voor Feyenoord.

De kansenverhouding voor rust was veelzeggend over het verloop van de eerste helft. Waar Feyenoord maarliefst negen doelpogingen kreeg, schoot AZ in de eerste 45 minuten slechts eenmaal op doel. Toch waren het de bezoekers die met een voorsprong de rust in gingen: 0-1.

Daarmee mocht AZ de handen dichtknijpen, want de ploeg van coach Dick Advocaat had in de eerste helft weinig in te brengen tegen prima spel van Feyenoord. Het elftal van Koeman toonde zich gretig en agressief en zette de bezoekers vanaf het eerste fluitsignaal onder druk. Het enige dat de ploeg zichzelf mocht verwijten was dat het uit de kansen die het kreeg niet tenminste één doelpunt maakte.

Dat doelpunt hing al vroeg in de wedstrijd in de lucht, toen Tonny Vilhena via een uitstekende combinatie vrij werd gespeeld. De middenvelder kreeg alle tijd om oog in oog met de keeper een hoek uit te zoeken, maar twijfelde te lang en zag zijn schot gered worden. Halverwege de eerste helft was Vilhena de aangever via een vrije trap, die door Joris Mathijsen voor de voeten van Stefan de Vrij werd gelegd. De verdediger werd dusdanig gehinderd door een tegenstander dat hij de bal niet goed raakte en naast mikte. Daarnaast werden onder meer Jordy Clasie, Mitchell Te Vrede en Lex Immers gevaarlijk via schoten van afstand, maar zonder succes.

2uo576c.jpg

Waar Feyenoord zich zodoende weinig effectief toonde, gold het tegendeel voor AZ. De Alkmaarders profiteerden na een kwartier spelen van onnodig balverlies aan de kant van Feyenoord en schakelden razendsnel om. Uiteindelijk was het Johann Gudmundsson die vanaf de rechterflank clubtopscorer Aron Johannsson in stelling bracht. De spits verlengde de voorzet richting de verre hoek en passeerde zo Erwin Mulder.

Ondanks de achterstand bij rust wist Feyenoord dat een doelpunt niet kon uitblijven als de ploeg op dezelfde wijze zou blijven spelen. Dat geloof straalde het elftal ook uit aan het begin van de tweede helft, met de snelle gelijkmaker als gevolg. Die was te danken aan een echte spitsengoal van Mitchell Te Vrede, die als eerste bij de bal was nadat keeper Esetaban een kopbal van De Vrij uit een hoekschop niet onder controle kreeg.

De feestvreugde in De Kuip werd al drie minuten later nog groter, toen Immers zijn ploeg voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong zette. De nummer tien kopte knap binnen uit een voorzet van Janmaat vanaf de rechterkant.

30ijb82.jpg

Gezien het wedstrijdbeeld tot dan toe had Feyenoord daarmee ook zeer goede papieren in handen om het duel tot een goed einde te brengen, alleen betekende een overtreding van Janmaat na bijna een uur spelen een keerpunt in de wedstrijd. De verdediger hield Roy Beerens vast in het zestienmetergebied, met een strafschop voor de bezoekers als gevolg. Spits Johannsson kon op die manier vanaf elf meter vrij eenvoudig zijn tweede doelpunt van de wedstrijd binnen schieten.

Daarmee keerde het geloof bij de bezoekers in een goede afloop helemaal terug, met een spannend laatste half uur tot gevolg. Daarin golfde het spel op en neer en werd Feyenoord steeds luider naar voren gejaagd door het Legioen, maar een doelpunt bleef uit.

fc5rhv.jpg

Feyenoord AZ 2-2

Scoreverloop:
17 0-1 Johannsson
48 1-1 Te Vrede
51 2-1 Immers
57 2-2 Johannsson (strafschop)

Scheidsrechter: Nijhuis

Geel: Martins Indi, Clasie, Janmaat (Feyenoord), A. Johannsson, M. Johansson, Gudmundsson (AZ)

Opstellingen:
Feyenoord: Mulder; Janmaat, De Vrij, Mathijsen, Martins Indi; Clasie, Immers, Vilhena (72 Bakkal); Schaken, Te Vrede en Boëtius (78 Armenteros).
AZ: Esteban; Johansson, Gouweleeuw, Wuytens, Viergever; Gudelj, Martens (84 Elm), Ortiz; Beerens, Johannsson (88 Avdic) en Gudmundsson.

4pwqde.jpg

STATISTIEKEN

FEYENOORD
56 % Balbezit
9 Hoekschoppen
3 Buitenspel
24 Inworpen
18 Vrije trappen
20 Doelpogingen
10 Overtredingen
3 Gele Kaarten
0 Rode Kaarten

AZ
44% Balbezit
1 Hoekschoppen
1 Buitenspel
22 Inworpen
10 Vrije trappen
6 Doelpogingen
17 Overtredingen
3 Gele Kaarten
0 Rode Kaarten

2labp6w.jpg

De goal van Immers

(http://youtu.be/GZunFCEfwbM)

Feyenoord - AZ opkomst

(http://youtu.be/zmLA4cd-dVg)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 21:02   quote  deeplink  
5-0..
legrande
 legrande - zaterdag 06 december 2014 - 21:28   quote  deeplink  
Nee 2-1 moeizaam Renato. Az nu weer makkelijk voor de 4e keer op rij gewonnen met goed voetbal en al 4 maal achter elkaar de 0 gehouden. Ben het heel vaak met je eens Renato dat weer je en ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt maar het wordt heel moeilijk zeker na Standaard Luik uit maar ik ben al blij als we tegen AZ winnen en de 3 punten thuis houden.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 06 december 2014 - 21:32   quote  deeplink  
Az is een subtopper. Thuis win je die makkelijk
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 06 december 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 21:28 schreef legrande het volgende:
Nee 2-1 moeizaam Renato. Az nu weer makkelijk voor de 4e keer op rij gewonnen met goed voetbal en al 4 maal achter elkaar de 0 gehouden. Ben het heel vaak met je eens Renato dat weer je en ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt maar het wordt heel moeilijk zeker na Standaard Luik uit maar ik ben al blij als we tegen AZ winnen en de 3 punten thuis houden.
Prima man, 2-1 teken ik voor..
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 06 december 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 21:28 schreef legrande het volgende:
Nee 2-1 moeizaam Renato. Az nu weer makkelijk voor de 4e keer op rij gewonnen met goed voetbal en al 4 maal achter elkaar de 0 gehouden. Ben het heel vaak met je eens Renato dat weer je en ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt maar het wordt heel moeilijk zeker na Standaard Luik uit maar ik ben al blij als we tegen AZ winnen en de 3 punten thuis houden.
Als we van je vorige voorspelling uit moeten gaan, we wonnen vandaag met 2-5 en dat addergebroed staat met 4-0 voor.

quote:
Op vrijdag 05 december 2014 - 14:20 schreef legrande het volgende:
Het wordt een lastige 1-2 overwinning. Het zal heel moeizaam gaan en ja helaas krijgen we 1 goal tegen. In ieder geval de 3 puntjes mee naar zuid en Willem II gaat stunten in 020.
Dus als het volgende week hetzelfde is, teken ik ervoor. Alleen mag Ajax dan wel gewoon verliezen :)
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 07 december 2014 - 09:33   quote  deeplink  
Staan er spelers op scherp qua kaarten?
piet de paler
 piet de paler - zondag 07 december 2014 - 10:00   quote  deeplink  
Moet nog kiezen waar ik kerst vier, indien in mijn huisje in NL dan ga ik kijken.
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 07 december 2014 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 21:02 schreef RenatoBos het volgende:
5-0..
Wat een droplul ben je toch met je voorspelling ... ;-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 december 2014 - 10:25   quote  deeplink  
Haha dan is de keuze toch gemakkelijk Piet..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 december 2014 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2014 - 10:25 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Wat een droplul ben je toch met je voorspelling ... ;-)
Zullen we het eens over jouw hebben dan..(?)d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 december 2014 - 10:26   quote  deeplink  
Ti's dat we er twee tegen kregen wat ik niet verwachtte, zat er dus dichtbij he..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 december 2014 - 15:41   quote  deeplink  
De KNVB heeft Serdar Gözübüyük aangesteld als scheidsrechter voor de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AZ van komende zondag. Hij wordt bijgestaan door de assistent-scheidsrechters Steegstra en Goossens. De vierde official is de heer Higler. De topper tegen AZ begint zondag om 16.45 uur.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 december 2014 - 15:44   quote  deeplink  
AFSCHEID DE VRIJ EN JANMAAT BIJ FEYENOORD AZ

6jhiqg.jpg

Feyenoord neemt in de rust van de thuiswedstrijd tegen AZ op zondag 14 december aanstaande (aanvang 16.45 uur) officieel afscheid van Stefan de Vrij en Daryl Janmaat. Ondanks hun drukke schemas hebben de twee voormalig Feyenoorders tijd kunnen vrij maken om die dag naar De Kuip te komen en afscheid te nemen van de club en de supporters.

De Vrij keert zondag terug in het stadion waar hij vijf seizoenen speelde. De door Feyenoord zelf opgeleide verdediger ontwikkelde zich in De Kuip tot vaste waarde én international, waarna hij afgelopen zomer na een indrukwekkend WK de overstap maakte naar het Italiaanse Lazio Roma. Daryl Janmaat speelde twee seizoenen in de hoofdmacht van Feyenoord. Ook hij groeide in Rotterdam uit tot international en was onomstreden als rechtervleugelverdediger. Janmaat speelt vanaf dit seizoen in de Premier League voor Newcastle United.

Op de avond voorafgaand aan hun afscheid in De Kuip staat voor beide oud-Feyenoorders nog een competitiewedstrijd op het programma. De Vrij, die dit seizoen in dertien van de veertien competitieduels in actie kwam, neemt het met Lazio vanaf 20.45 uur in eigen huis op tegen Atalanta Bergamo. De Romeinen staat momenteel op de zesde plaats in de Italiaanse Serie A.

Voor Janmaat wacht zaterdagavond met Newcastle United vanaf 18.30 uur de kraker tegen Arsenal. De aanvallend ingestelde back is een vaste waarde bij The Magpies, die in de afgelopen speelronde koploper Chelsea de baas waren (2-1) en bij winst in London de zesde plaats overnemen van Arsenal.

Feyenoord blijft uiteraard zoeken naar een geschikt moment om afscheid te nemen van de deze zomer eveneens vertrokken Graziano Pellè, Bruno Martins Indi, Ruud Vormer en John Goossens. Dit blijkt in de praktijk niet eenvoudig, vanwege de clubverplichtingen van de spelers en de volle speelkalender. Zodra er een datum gevonden is voor een afscheid van deze oud-Feyenoorders, wordt dit via deze website gecommuniceerd.

Wil jij niets missen van het afscheid van de twee voormalig Feyenoorders en tevens het thuisduel met AZ bijwonen? Kom dan zondag naar De Kuip! Er zijn nog kaarten verkrijgbaar voor de wedstrijd. Kijk op www.feyenoord.nl/ticketshop om jezelf direct te verzekeren van een plaats in het stadion.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
sevillana
 sevillana - dinsdag 09 december 2014 - 16:08   quote  deeplink  
doe 't voor 2-0
JanM
 JanM - dinsdag 09 december 2014 - 17:39   quote  deeplink  
Hoog tijd voor die langverwachte 7-0 met 4x Kazim ;-P
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 december 2014 - 18:10   quote  deeplink  
Ik benijd je doorzettingsvermogen Jan..
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 09 december 2014 - 21:23   quote  deeplink  
komt goed
ar
 ar - dinsdag 09 december 2014 - 21:49   quote  deeplink  
4-0.
van geil
 van geil - dinsdag 09 december 2014 - 21:51   quote  deeplink  
is 5-0 al gezegd?
ar
 ar - dinsdag 09 december 2014 - 21:59   quote  deeplink  
Volgens mij wordt 5-0 nooit door iemand gezegd...
van geil
 van geil - dinsdag 09 december 2014 - 22:12   quote  deeplink  
dan bij deze 5-0.
:)
sevillana
 sevillana - woensdag 10 december 2014 - 00:44   quote  deeplink  
houden jullie er wel een beetje rekening mee dat die kaasjes al een aantal potjes (4 of zo?) de 0 hebben gehouden???

Beide clubs hebben 27 punten en zijn
in vorm.Feyenoord won zeven van zijn
laatste acht duels.AZ won zijn vier
laatste wedstrijden zonder zelfs maar
een tegentreffer te slikken.

desalniettemin is dat zondag afgelopen natuurlijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 december 2014 door sevillana --
Barabas
 Barabas - woensdag 10 december 2014 - 01:07   quote  deeplink  
2-0
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 10 december 2014 - 06:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2014 - 10:26 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zullen we het eens over jouw hebben dan..(?)d:-)
Komt vaak wel uit !!!
de bluffer
 de bluffer - woensdag 10 december 2014 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2014 - 21:02 schreef RenatoBos het volgende:
5-0..
Je blijft volhouden eens krijg je gelijk Gr. KENNER
de bluffer
 de bluffer - woensdag 10 december 2014 - 10:23   quote  deeplink  
Ik hou het op 2-0
MauricioAros
 MauricioAros - woensdag 10 december 2014 - 12:40   quote  deeplink  
'03 Kazim-Richards 1-0
'17 Kazim-Richards 2-0
'47 e.d. Te Vrede 2-1
'85 e.d. Te Vrede 2-2

Rood: Vermeer '88

Bijzonder: Kazim-Richards stopt penalty '89

'90+5 Kazim-Richards 3-2
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 10 december 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 december 2014 - 10:21 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Je blijft volhouden eens krijg je gelijk Gr. KENNER
Scheelde niet veel afgelopen zaterdag..
sevillana
 sevillana - woensdag 10 december 2014 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 december 2014 - 01:07 schreef Barabas het volgende:
2-0
As I said ..
Barabas
 Barabas - donderdag 11 december 2014 - 23:34   quote  deeplink  
Ik heb er wel vertrouwen in. Zeker na vanavond!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 december 2014 - 07:50   quote  deeplink  
Ach az in vorm zeggen ze.
Ja de tegenstander dan?
Enige van naam was Vitesse thuis en die waren toen echt niet in vorm.
De rest was cambuur, go ahead, NAC en Almere City voor de beker.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 december 2014 - 13:02   quote  deeplink  
We maken er geraspte kaas van..
VVout
 VVout - vrijdag 12 december 2014 - 13:10   quote  deeplink  
Kaasfondue, en dan lekker met dat vorkje prikken.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 december 2014 - 13:20   quote  deeplink  
zesmeltendekazen.jpg
windoweyes
 windoweyes - vrijdag 12 december 2014 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 december 2014 - 12:40 schreef MauricioAros het volgende:
'03 Kazim-Richards 1-0
'17 Kazim-Richards 2-0
'47 e.d. Te Vrede 2-1
'85 e.d. Te Vrede 2-2

Rood: Vermeer '88

Bijzonder: Kazim-Richards stopt penalty '89

'90+5 Kazim-Richards 3-2
Ik moest toch wel lachen.
:)
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 12 december 2014 - 13:46   quote  deeplink  
Mooi gebaar:
http://www.fr12.nl/nieuws/29499-twaalfde-minuut-voor-liam-sven-en-simone-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 december 2014 - 13:57   quote  deeplink  
Zeker mooi gebaar..

YNWA..

xp07xj.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 december 2014 - 14:14   quote  deeplink  
"Ik ben niet bang voor Kuipvrees bij mijn spelers"

10ftlxx.jpg

John van den Brom blikte vrijdag in het bijzijn van de media vooruit op de topper van zondag tegen Feyenoord. De trainer sprak onder meer over het spelen in De Kuip. "Ik ben benieuwd hoe mijn team zich manifesteert in De Kuip. Het is een mooi stadion met een fanatiek publiek. Spelers kunnen twee dingen doen: bibberen of genieten."

"Ik ben niet bang voor Kuipvrees bij mijn spelers," vervolgt John van den Brom op de persconferentie. "Met die suggestie doe je ze tekort. Jongens als Wesley Hoedt, Thom Haye, Muamer Tankovic en Dabney dos Santos zijn ontzettend talentvol. Ze moeten genieten van een wedstrijd; het zien als een mooie belevenis waar ze zich weer kunnen laten zien.

"Feyenoord maakt een goede indruk, ging de oefenmeester verder. Ik heb ze tegen Standard Luik weer aan het werk gezien. Standard is geen schim meer van de ploeg waar ik met Anderlecht tegen speelde en er stond niets meer op het spel, maar toch is het knap dat ze met 0-3 wonnen. De kracht van Feyenoord is de roulatie op het middenveld en in de aanval. Alleen de spits is ook écht spits, de spelers daaromheen lopen bijna overal. Op dit moment lijkt alles te passen."

"Feyenoord zit in een flow, maar wij doen het ook uitstekend, ging de trainer verder. "De laatste vier wedstrijden hebben we gewonnen, zonder tegendoelpunt te hoeven incasseren. We willen het in De Kuip weer laten zien. We zullen de ruimtes moeten benutten die een goed voetballend team als Feyenoord altijd weggeeft. Dat is ook een beetje ons gewenste spel. Mijn spelers raken niet snel in paniek. We kunnen altijd terugvallen op vastigheden in ons spelidee, dat we al weken achter elkaar hanteren."
Bron:AZ.nl
tomson
 tomson - vrijdag 12 december 2014 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 december 2014 - 14:14 schreef RenatoBos het volgende:
"Ik ben niet bang voor Kuipvrees bij mijn spelers"

[ afbeelding ]

John van den Brom blikte vrijdag in het bijzijn van de media vooruit op de topper van zondag tegen Feyenoord. De trainer sprak onder meer over het spelen in De Kuip. "Ik ben benieuwd hoe mijn team zich manifesteert in De Kuip. Het is een mooi stadion met een fanatiek publiek. Spelers kunnen twee dingen doen: bibberen of genieten."

"Ik ben niet bang voor Kuipvrees bij mijn spelers," vervolgt John van den Brom op de persconferentie. "Met die suggestie doe je ze tekort. Jongens als Wesley Hoedt, Thom Haye, Muamer Tankovic en Dabney dos Santos zijn ontzettend talentvol. Ze moeten genieten van een wedstrijd; het zien als een mooie belevenis waar ze zich weer kunnen laten zien.

"Feyenoord maakt een goede indruk, ging de oefenmeester verder. Ik heb ze tegen Standard Luik weer aan het werk gezien. Standard is geen schim meer van de ploeg waar ik met Anderlecht tegen speelde en er stond niets meer op het spel, maar toch is het knap dat ze met 0-3 wonnen. De kracht van Feyenoord is de roulatie op het middenveld en in de aanval. Alleen de spits is ook écht spits, de spelers daaromheen lopen bijna overal. Op dit moment lijkt alles te passen."

"Feyenoord zit in een flow, maar wij doen het ook uitstekend, ging de trainer verder. "De laatste vier wedstrijden hebben we gewonnen, zonder tegendoelpunt te hoeven incasseren. We willen het in De Kuip weer laten zien. We zullen de ruimtes moeten benutten die een goed voetballend team als Feyenoord altijd weggeeft. Dat is ook een beetje ons gewenste spel. Mijn spelers raken niet snel in paniek. We kunnen altijd terugvallen op vastigheden in ons spelidee, dat we al weken achter elkaar hanteren."
Bron:AZ.nl
Hahaha...speelt toch door die koppies hoor
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 december 2014 - 14:30   quote  deeplink  
Kaaskoppies..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 12 december 2014 - 16:05   quote  deeplink  
FEYENOORD VOL ZELFVERTROUWEN NAAR LAATSTE THUISDUEL

29pcfp1.jpg

In een opperbeste stemming keerde de Feyenoord-selectie vrijdag aan het begin van de middag terug bij De Kuip. Na de prima overwinning op Standard Luik brachten spelers en staf de nacht door in Genk, om vervolgens vanochtend koers te zetten richting Rotterdam. Daar ging het vizier al snel over op de volgende missie, die de ploeg over iets meer dan 48 uur te wachten staat met de thuiswedstrijd tegen AZ.

'Even genieten is prima, als vervolgens maar snel de volgende wedstrijd weer gaat leven'
Fred Rutten

Het goede gevoel waarmee Feyenoord terugkeerde uit Luik, had uiteraard alles te maken met het behaalde resultaat en het feit dat daarmee de groepswinst werd veiliggesteld. Daardoor gaat de Rotterdamse club aanstaande maandag met een beschermde status de koker in, tijdens de loting voor de volgende ronde van de Europa League. Vragen over eventuele komende tegenstanders in Europa wees Fred Rutten vrijdag echter resoluut van de hand. Dat laten we maandag rustig op ons afkomen. Nu is dat niet belangrijk, want wij richten ons volledig op aanstaande zondag, zei de coach tegenover de verzamelde pers in het stadion.

Hoewel Feyenoord dit seizoen meer dan eens bewees dat het prima in staat is om na een wedstrijd op donderdag de knop snel weer om te zetten, is dat volgens Rutten niet iets dat vanzelfsprekend is. Ik blijf elke keer benieuwd hoe wij dat oppikken. In dat opzicht proef ik steeds meer volwassenheid bij mijn spelers. Even genieten is prima, als vervolgens maar snel de volgende wedstrijd weer gaat leven.

De volgende wedstrijd is in dit geval die tegen AZ, de laatste tegenstander die dit kalenderjaar op bezoek komt in De Kuip. In de aanloop naar dat duel had Rutten complimenten over voor de Alkmaarders, die momenteel achter de traditionele top drie op de vierde plaats staan in de Eredivisie. Ze zijn bezig aan een goede serie, met een speelwijze die de afgelopen periode veel resultaat heeft opgeleverd. Daarom is AZ absoluut een ploeg om rekening mee te houden.

Tegen AZ hoopt Feyenoord de goede resultaten van de voorbije maanden een passend vervolg te geven. De Rotterdammers zijn in de competitie sinds 21 september ongeslagen. De laatste acht duels in de Eredivisie leverden zeven overwinningen en één gelijkspel op, met een doelsaldo van twintig goals voor en drie tegen.

AZ wil sterke reeks voortzetten in De Kuip

cheese_cartoon_Cheese001.jpg
Kaasjes lopen altijd weg, kaasjes lopen altijd weg.

AZ is de afgelopen periode geruisloos naar de vierde plaats in de Eredivisie geklommen. De ploeg van coach John van den Brom dankt die opmars aan een sterke serie in de afgelopen weken. AZ won al vier wedstrijden op rij, terwijl het inmiddels twee maanden geleden is dat het team voor het laatst een competitieduel verloor. Regerend koploper PSV was toen in Eindhoven met 3-0 te sterk.

Dat AZ de stijgende lijn te pakken heeft is zeker gezien de trainerssoap die zich aan het begin van dit seizoen afspeelde in Alkmaar knap. Met Marco van Basten kwam er deze zomer na de afzwaaiende Dick Advocaat opnieuw een grote naam aan het roer in Alkmaar, maar in september zag de voormalig bondscoach alweer af van zijn rol als hoofdtrainer. Aanvankelijk werd daarop Alex Pastoor doorgeschoven naar die positie, maar wegens onenigheid met de club was die constructie geen lang leven beschoren. Daarop werd Van den Brom als nieuwe hoofdtrainer naar Alkmaar gehaald, terwijl Van Basten verder ging als zijn assistent.

Van den Brom, die sinds maart dit jaar zonder werk had gezeten na zijn ontslag bij Anderlecht, begon aan de klus in Alkmaar met een verdienstelijk gelijkspel tegen FC Twente (2-2), maar moest vervolgens een maand wachten op zijn eerste overwinning. Die volgde op zaterdagavond 8 november in het uitduel bij NAC Breda: 0-1.

Daarna pakte AZ ook in de drie duels die volgden de volle buit, waardoor de ploeg inmiddels evenveel punten heeft verzameld als Feyenoord, zij het dat de Alkmaarders een wedstrijd meer hebben gespeeld. Waar Feyenoord zich momenteel de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie mag noemen, heeft ook AZ de verdedigende organisatie de laatste tijd goed voor elkaar. In de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Go Ahead Eagles van vorige week werd voor de vierde achtereenvolgende keer geen tegentreffer geïncasseerd.

Feyenoord is zodoende gewaarschuwd voor de kracht van AZ, helemaal omdat die ploeg een meerderheid van de punten dit seizoen buitenshuis pakte. Van de zeven gespeelde uitwedstrijden wonnen de Alkmaarders er vijf, terwijl de ploeg in eigen huis tot dusver slechts twaalf punten pakte.

Feyenoord AZ
Zondag 14 december om 16.45 uur in De Kuip
Scheidsrechter: Gözübüyük
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 december 2014 - 11:54   quote  deeplink  
Vol stadion, is uitverkocht..
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 13 december 2014 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 december 2014 - 13:02 schreef RenatoBos het volgende:
We maken er geraspte kaas van..
Jong-belegen-extrabelegen of oud
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 13 december 2014 - 12:33   quote  deeplink  
Ik hoop dat het weer oer gezellig wordt morgen in een volle KUIP
met een 2-0 zege, hoe staat het met de gele kaarten staat er nog iemand op 4 kaarten
R()b
 R()b - zaterdag 13 december 2014 - 12:37   quote  deeplink  
3-1
moa
 moa - zaterdag 13 december 2014 - 12:38   quote  deeplink  
Mooi dat het al wat schemert rond aanvangstijd in de Kuip, doet de sfeer in het stadion een daarbij meestal ons spel wel goed.
moa
 moa - zaterdag 13 december 2014 - 12:38   quote  deeplink  
4-1
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 13 december 2014 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 december 2014 - 12:28 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Jong-belegen-extrabelegen of oud
Oude kaas natuurlijk..
R()b
 R()b - zaterdag 13 december 2014 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 december 2014 - 12:45 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Oude kaas natuurlijk..
Met zwarte verpakking? :D

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - AZ Alkmaar (zondag 14 december 2014, 16:45) 2-2









0.0110111