|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 11 december 2014 - 18:31 schreef Eide het volgende:[..] Opsomming van alle spelers in de huidige selectie die op 8 of 10 uit de voeten kan. Klaassen Andersen Schone Serero Duarte Kishna Ik vergeet er vast nog twee of drie die daar momenteel bij Jong Ajax veel spelen. Veel van deze spelers kunnen ook op andere posities uit de voeten en zijn in het geval van Kishna ook ergens anders beter. Maar ze kunnen het allemaal en zijn Kishna uitgezonderd ook allemaal aanvallende middenvelder van origine. Ik heb het daar al over gehad Klaasen Andersen en Serero zijn de middenvelders, Kishna zeker niet en de rest kan je verkopen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 11 december 2014 - 22:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij heeft sulejmani 1 seizoen bij heerenveen gespeeld. Volgens mij speelt Sinkgraven pas 1 seizoen bij Heerenveen. Ik zie niet waarom ik die 2 niet met elkaar kan vergelijken, kan gewoon totaal verkeerd aflopen. Zeer verschillende spelers om wat duidelijker te zijn. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Snap niet waarom je dat steeds zegt, ik heb hem in de A1 daar nooit zien spelen en bij Denemarken in de jeugd stond hij ook altijd linksbuiten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 11 december 2014 - 23:06 schreef nora het volgende:[..] Ik heb het daar al over gehad Klaasen Andersen en Serero zijn de middenvelders, Kishna zeker niet en de rest kan je verkopen. Luister, jij vroeg wie daar allemaal uit de voeten kunnen en dan krijg je deze lijst. En dan is die lijst niet eens compleet want iemand als Bakker van Jong Ajax staat er niet bij.
En Kishna heeft dit seizoen zijn beste wedstrijd voor Jong Ajax vanaf het middenveld gespeeld. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De lijst voor de ronde van 32 in de Europa League ziet er als volgt uit:
Geplaatste teams (hier komt de tegenstander van Ajax uit) Borussia Mönchengladbach Club Brugge Besiktas Red Bull Salzburg Dynamo Moskou Internazionale Feyenoord Everton Napoli Dynamo Kiev Fiorentina Legia Warschau Olympiacos Sporting CP Athletic Bilbao Zenit St. Petersburg
Ongeplaatste teams Villarreal Torino Tottenham Hotspur Celtic PSV Eindhoven Dnipro Dnipropetrovsk Sevilla Wolfsburg Young Boys AaB Fodbold (Aalborg) Guingamp Trabzonspor Anderlecht Ajax Liverpool AS Roma
- Geplaatste teams loten tegen ongeplaatste teams. - Ploegen uit dezelfde competitie kunnen niet tegen elkaar uitkomen in deze ronde. - De eerste wedstrijd is bij de ongeplaatste ploeg, de return is bij de geplaatste ploeg. - Na deze ronde gaan alle restricties er af.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Overigens valt het mij op dat de stadions vrij wel leeg zijn?
Bij benfica al een paar jaar en ook in de CL, ik weet niet hoe dat in de competitie is, maar het gaat financieel niet goed met benfica, terwijl je al 4 jaar lang achter elkaar ver komt in EL
er zullen wel een aantal een schorsing hebben uitzitten, een wedstrijd zonder publiek. Maar ik heb toch ook een aantal wedstrijden gezien waar een paar mensen op de tribune zaten.
Volgens mij kan je dan beter zo wedstrijd laten afspelen op een achteraf veldje, helaas kan dat niet vanwege de tv. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
qua club mag eigenlijk wel alles, behalve oost europees. Het is gewoon te koud om te voetbalen, doe die dan maar later in het toernooi. als het wat warmer is.
Geef mij maar Inter.. Mooie club, laat ajax lekker aan de bal. dan moeten wij er voor zorgen dat dat prima verloopt |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Liefst: Brugge Warshau Kiev
liever niet: Napoli Zenit Red Bull |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
RB Salzburg trouwens 21 goals in 6 poulewedstrijden Europa League. Een dik record want het oude record stond op 18. Spits Alan staat op 8, het aantal waarmee een andere RB Salzburg speler, Soriano, vorig seizoen topscorer in de Europa League werd.
Deze mogen we wel even overslaan van mij. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Heb et liefst legia of brugge! Ik acht ons alleen zwakker tegen napoli! Maar zal je zien dat we weer een sterke team loten! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 00:12 schreef Eide het volgende:[..] Luister, jij vroeg wie daar allemaal uit de voeten kunnen en dan krijg je deze lijst. En dan is die lijst niet eens compleet want iemand als Bakker van Jong Ajax staat er niet bij. En Kishna heeft dit seizoen zijn beste wedstrijd voor Jong Ajax vanaf het middenveld gespeeld. Kishna heeft nog nooit een verdedigende actie gemaakt wat wel een vereiste is en een goede wedstrijd in jong Ajax dat is geen reden om hem een middenvelder te noemen. En als we als club sterker willen worden moet je niet gokken op 2 goede middenvelders en aankomende jeugd maar een sterk middenveld is het hart van je elftal dus moet je minstens 5 sterke gelijkwaardige middenvelders hebben. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Loting Tottenham graag weer Eriksen terug in de Arena. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gelijkwaardige bankzitters bestaan niet tenzij je Real Madrid bent. Verder is bij elke club de bank zwakker dan de basis. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 00:11 schreef NatjosFC het volgende:[..] Snap niet waarom je dat steeds zegt, ik heb hem in de A1 daar nooit zien spelen en bij Denemarken in de jeugd stond hij ook altijd linksbuiten. Volgens mij heeft ie daar in de A1 weens gespeelt. maar ik ze het omdat ik denk dat ie daar de kwaliteiten voor heeft. voorheen niet overigens. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 09:22 schreef Eide het volgende:Gelijkwaardige bankzitters bestaan niet tenzij je Real Madrid bent. Verder is bij elke club de bank zwakker dan de basis. Hier komen wij niet uit Eide ik vind dat als je aan de top wil staan of komen moet je dubbele posities hebben en als zondag en Klaasen en Andersen uitvallen of geschorst worden of wat dan ook dan heb je geen goede vervangers en daar ga je de pottebak mee in zo simpel is het voor mij. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jij hebt het alleen niet over goede vervangers. Jij hebt het over gelijkwaardigheid. En dat bestaat niet bij een club als Ajax. De spelers op de bank zijn altijd minder goed dan de basis, anders hadden ze zelf wel in de basis gestaan. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Rouleren meerdere clubs doen ivm overvol progamma zo byzonder is dat niet toch. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 15:51 schreef Eide het volgende:Jij hebt het alleen niet over goede vervangers. Jij hebt het over gelijkwaardigheid. En dat bestaat niet bij een club als Ajax. De spelers op de bank zijn altijd minder goed dan de basis, anders hadden ze zelf wel in de basis gestaan. Cvm Sorero? Zijn we tevreden of toch één aantrekken? Zo ja heb je Sorero achter de hand voor Andersen zijn positie. Sinkgraven mogelijk aantrekken voor achter Klaassen (kan hem dan ook vervangen in de "verre" toekomst)
Cvm en Sinkgraven zijn in mijn ogen meest gewenst. Verdediging alleen naar kijken bij een vertrek van Moisander. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op [urc-28715/p9/#1260798]vrijdag 12 december 2014 - 16:11[/url] schreef nora het volgende: Rouleren meerdere clubs doen ivm overvol progamma zo byzonder is dat niet toch.
Sommige mensen zijn gewoon tegen kopen geworden houd maar op.. Zijn te duur, beheersen het Ajax spelletje niet, slecht in de kleine ruimte, eigen jeugd, willen niet naar Ajax enz enz zijn veel gehoorde kreten om niet te kopen.
We zijn de grootste van Nederland, We zijn de beste van Nederland en we hebben de meeste centjes van Nederland. Straal dat ook eens uit denk wat groter. Er komt een hele mooie lichting aan komende jaren maar wil je daar echt optimaal van profiteren kan je nu al je voorsprong op de rest blijven pakken door een sterkere selectie neer te zetten. 27 miljoen voor groepsfase Champions league $$
En dat fabeltje willen niet naar Ajax tja daar prik je zo doorheen. Talenten van Man City Rusnak Cambuur Tankovich Az komen ook. Sahar ex Chealsea zit nu ook bij Willem II en Obeche ervaren spits voelt zich ook niet te groot voor Cambuur. Necid van Moskou zit ook bij Pec. Dus beter zoeken zal fijn zijn. Think Big wij zijn Ajax wij zijn de Beste! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een goede voetballende CVM vind ik een grotere prioriteit dan Sinkgraven. Serero doet het prima en voor de toekomst lijken Riedewald en Bazoer mooie talenten maar het is niet voor niets dat Ajax zo veel meer goals tegen krijgt dit seizoen. Een echte investering op CVM zou ik toejuichen.
Sinkgraven wordt in mijn ogen pas een serieus target als Schone vertrekt. En dan nog twijfel ik want hij is exact hetzelfde type als Andersen. Ik vraag mij gewoon af wat de meerwaarde van Sinkgraven voor Ajax is. Haal dan een type Marco Vejinovic die echt op 6 uit de voeten kan maar ook als aanvallende middenvelder. Ik denk dat Ajax momenteel meer gebaat is bij iemand als Vejinovic dan met Sinkgraven. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb het overigens over het type Vejinovic, hoewel ik de speler zelf dit seizoen enorm gegroeid vindt. Hij heeft echt stappen gemaakt. Mooie traptechniek, goed lichaam, goede mentaliteit. ZZou in mijn ogen nu een directe versterking zijn (waar ik afgelopen zomer niet van overtuigd was). |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Vejinovic is verdedigend niet beter dan Serero is denk ik en ik vind Serero voetballend ook wel goed. Daarnaast betwijfel ik het of hij uberhaubt haalbaar is voor Ajax. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
4-0 gewonnen, prima wedstrijd waarin Ajax in de eerste helft tastend een weg door de vele teruggetrokken spelers van APOEL zocht. Snap niet zo die hele kritiek eigenlijk! Maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat het in het stadion heel anders kijken is dan via de televisie! Ik zag namelijk 10 spelers van APOEL achter de bal waarin de ruimtes klein werden gehouden. Ajax heb meermalen getracht de spelers van APOEL naar voren te laten trekken zodat de ruimtes groter werden, en ja daar hoort beleid bij! Dus ook inderdaad het balletje een tikkie terug geven. Hoe klote dat misschien ook is en hoe vervelend maar het was de enige manier om APOEL van de eigen helft te krijgen. Je kan dan niet zo maar de bal naar voren rammen en hopen dat ze bij APOEL mis zitten. Toen APOEL iets meer uit zijn schulp kroop gaandeweg de eerste helft en Ajax wat meer ruimte kreeg zag je gelijk dreiging! Ok, dat het niet gelijk doelpunten oplevert is kut en dat de counter in sommige gevallen voor gevaar aan de andere kant zorgt is misschien niet best, maar echt slecht (zoals hier op het forum wordt gezegd) vond ik Ajax niet.
Toen het verzet de tweede helft gebroken was en Ajax de vrije ruimte van APOEL kreeg om te combineren zag je de werkelijke klasse en heb ik toch een aantal spelers positief zien opstaan. Ik vond Serero het als verdedigende middenvelder heel aardig doen en ook Kishna had een aantal acties waarmee hij de verdediging van APOEL de baas was. Dat niet alles even zuiver is bij Kishna is normaal, maar ik ben blij dat we met Kishna en El Ghazi weer spelers hebben die tenminste een actie durven te maken. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 17:42 schreef Ajax Warrior het volgende:4-0 gewonnen, prima wedstrijd waarin Ajax in de eerste helft tastend een weg door de vele teruggetrokken spelers van APOEL zocht. Snap niet zo die hele kritiek eigenlijk! Maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat het in het stadion heel anders kijken is dan via de televisie! Ik zag namelijk 10 spelers van APOEL achter de bal waarin de ruimtes klein werden gehouden. Ajax heb meermalen getracht de spelers van APOEL naar voren te laten trekken zodat de ruimtes groter werden, en ja daar hoort beleid bij! Dus ook inderdaad het balletje een tikkie terug geven. Hoe klote dat misschien ook is en hoe vervelend maar het was de enige manier om APOEL van de eigen helft te krijgen. Je kan dan niet zo maar de bal naar voren rammen en hopen dat ze bij APOEL mis zitten. Toen APOEL iets meer uit zijn schulp kroop gaandeweg de eerste helft en Ajax wat meer ruimte kreeg zag je gelijk dreiging! Ok, dat het niet gelijk doelpunten oplevert is kut en dat de counter in sommige gevallen voor gevaar aan de andere kant zorgt is misschien niet best, maar echt slecht (zoals hier op het forum wordt gezegd) vond ik Ajax niet. Toen het verzet de tweede helft gebroken was en Ajax de vrije ruimte van APOEL kreeg om te combineren zag je de werkelijke klasse en heb ik toch een aantal spelers positief zien opstaan. Ik vond Serero het als verdedigende middenvelder heel aardig doen en ook Kishna had een aantal acties waarmee hij de verdediging van APOEL de baas was. Dat niet alles even zuiver is bij Kishna is normaal, maar ik ben blij dat we met Kishna en El Ghazi weer spelers hebben die tenminste een actie durven te maken. Zoveel kritiek over de wedstrijd was er volgens mij niet hoor. Hebben het meer over punten waar het beter zou kunnen. Zoals een Moisanders voor de rest heeft iedereen gewoon zijn taak gedaan. Ghazi en een beter spelende Kashia zijn inderdaad een lust voor het oog. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Bij een club in Nederland wel degelijk.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag december 2014 - 16:39 schreef NatjosFC het volgende:Vejinovic is verdedigend niet beter dan Serero is denk ik en ik vind Serero voetballend ook wel goed. Daarnaast betwijfel ik het of hij uberhaubt haalbaar is voor Ajax. Waar twijfel je aan dan? Financieel moet toch geen probleem zijn? Slecht draaiend Vitesse wil hem misschien niet verkopen maat denk dat je voor max. 6 een heel eind komt. Ofdat hij dat waard is? Geen idee. Ajax-waardig? Geen idee. Beste optie binnen Nederland denk het wel. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Ajax speelt meer wedstrijden dan de rest dus heel gek vind ik dat niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk niet dat de betere spelers van Vitesse haalbaar zijn voor Ajax.. Club is in handen van een rijke meneer die niet hoeft te verkopen met het grote Chelsea dat de betere spelers weg zal halen.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 11 december 2014 - 11:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ik mij druk maken?? haha, omdat 1 van die 3 op de bank moet zitten, dan heb je het mis. Enkel als je met El Ghazi, Kishna en Schone wil spelen, waar gaat schone dan spelen? Dat die 3 gelijktijdig moeten spelen, Dat hoeft natuurlijk niet. Zoals er eerder is gezegd, Schone gaat spelen aan de zijkant en El Ghazi/Kishna wisselen. Kan wel eens anders zijn, maar Schone op de plek van Klaassen zetten en er achter Klaassen lijkt mij een no go |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2014 - 20:21 schreef Hummel10 het volgende:[..] Waar twijfel je aan dan? Financieel moet toch geen probleem zijn? Slecht draaiend Vitesse wil hem misschien niet verkopen maat denk dat je voor max. 6 een heel eind komt. Ofdat hij dat waard is? Geen idee. Ajax-waardig? Geen idee. Beste optie binnen Nederland denk het wel. Hij is zn beetje 25 en ik denk dat Ajax zn plafond zal zijn. Ik denk niet dat hij het type is dat hierna nog een transfer naar het buitenland zal maken. dat zou betekenen dat Ajax de investering in hem niet (volledig) zal terug verdienen wanneer er 6 miljoen wordt neergelegd.
Ik denk wel dat het de beste optie is binnen Nederland, maar over de grens kijken kan geen kwaad in dit geval denk ik want ik ben niet overtuigt dat hij uberhaupt 5 miljoen of meer waard is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 11 december 2014 - 11:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Schone kwam als bankzitter naar Ajax, maar speelde veel wedstrijden als basisspeler. Waarom? Nou ik geef mij visie: speelde als middenvelder omdat de jong naar de spits schoof en zo een plekje vrij kwam. Speelde als rechtsback omdat er geen rechtsback bij de selectie zat en hij de beste speler van de bank was. Speelde op 6 omdat diegene die op 6 speelde zwaar tegen viel en hij toch op de bank zat, waarom dan niet proberen? Speelde als buitenspeler omdat de buitenspelers tegenvielen, hij toch op de bank zat en het prima invulde, naar zijn mogelijkheden. Maar nu zijn er wel buitenspelers die voldoen, dan is het logisch dat er naar een andere plek word gezocht voor onze schone. Bijvoorbeeld op 6? Al alleen de eerste en de laatste zijn langere tijd geweest de andere 2 kwamen 1 of 2 keer voor omdat ze dan beter een buitenspeler konden opstellen dan een middenvelder bijvoorbeeld.
Schone heeft eigenlijk alleen gespeeld als buitenspeler, is nooit echt twijfel over geweest. Schone zou aan de zijkant blijven spelen. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wijjjjjjjj wordennnnnnnn kAmpieoennnnnnnnn |
|
|
|