BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 14 december 2014, 12:30); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 06:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Khisna draait steeds beter maar vind het belachelijk dat omdat hij en Schone moeten spelen je Ghazi maar op de bank houd.
El Ghazi is geblesseerd geweest. Ik denk dat FdB maar moeilijk om El Ghazi heen kan op het moment daarbij wetende dat hij ontzettend goed in vorm is. Ik ben gewoon benieuwd wat er gebeurt als het even iets minder gaat met El Ghazi, zoals het ook minder ging met Kishna.

Ik kan hier wel wat mensen aanwijzen die dan om het hardst roepen dat iemand het niet is en niet gaat worden en dergelijke opmerkingen.
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 10:19 schreef Eide het volgende:

[..]

El Ghazi is geblesseerd geweest. Ik denk dat FdB maar moeilijk om El Ghazi heen kan op het moment daarbij wetende dat hij ontzettend goed in vorm is. Ik ben gewoon benieuwd wat er gebeurt als het even iets minder gaat met El Ghazi, zoals het ook minder ging met Kishna.

Ik kan hier wel wat mensen aanwijzen die dan om het hardst roepen dat iemand het niet is en niet gaat worden en dergelijke opmerkingen.
Met name je laatste gedeelte, helemaal mee eens..

Is werkelijk met alle spelers gebeurt die de laatste jaren uiteindelijk voor veel geld verkocht zijn. Zelfs bij Suarez in zijn begin tijd..
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 10:37   quote  deeplink  
En Eriksen, De Jong, Fischer, Blind, Van Rhijn en zo kan ik nog wel even door gaan.
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 10:37 schreef Eide het volgende:
En Eriksen, De Jong, Fischer, Blind, Van Rhijn en zo kan ik nog wel even door gaan.
Jep, en het is ook typisch Nederlands, we weten altijd het negatieve te benadrukken..

Ik zette hier laatste diverse rekensommetjes neer met de vraag wat er aan opvalt.

We zijn toevallig op de zaak bezig om mensen bewust te maken van de positieve dingen i.p.v. de negatieve dingen.
Die sommetjes waren om te laten zien hoe de gemiddelde Nederlander denkt in positie en negatieve vorm en komt uit een of ander onderzoek waar ik de naam even van kwijt ben.
84% van de ondervraagden in Nederland benadrukken het negatieve, terwijl ze in de omringende landen veel lager zitten in dat percentage..

Op zich dus niet zo raar dat we zo reageren.
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 december 2014 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 08:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze hebben alle 3 een prima rendement, en dus alle drie ook evenveel recht op speeltijd..
Erg kort door de bocht om je aan dit op te trekken. Staat er ook bij hoe vaak er dom balverlies is geleden. Passeer akties waarvan het publiek kan genieten. Dat er heel veel akties van de tegenstander over onze rechterflank komen.
Daarbij klopt het niet wat je zegt want Schone speelt alles, zelfs als hij al weken een drama is.
Nogmaals. Schone is een topgozer en heeft meer gebracht dan ik verwacht had maar in Kishna en El Ghazi zit veel meer rek en zijn nu al gevaarlijker en kunnen wel een man passeren en zijn gewoon veel dreigender. Komt ook bij dat wanneer je met twee echte vleugelaanvallers speelt Klaassen meer ruimte krijgt en een nog hoger rendement haalt want Schone trekt alleen maar naar binnen. Dus alles in de trechter
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 11:24   quote  deeplink  
We zijn het niet oneens met elkaar Brandje, ik denk dat met name Kishna alleen nog te weinig laat zien om Schone uit de basis te verdrijven.
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 december 2014 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 00:43 schreef Eide het volgende:
Hoezo, Remco heeft in deze gewoon gelijk. Laat El Ghazi en Kishna eerst maar eens zien dat ze 1. belangrijk zijn in wedstrijden die er echt toe doen en 2. belangrijk zijn, ook als ze minder in vorm zijn. Want dat zijn wel dingen die Schone extra brengt.

Ik wil ook op termijn graag El Ghazi En Kishna. Maar dan wel omdat ze beide net zo veel rendement hebben als Schone en dan ook nog op de juiste momenten.
El Ghazi beslist AZ uit met de 1-3. Beslist afgelopen zondag de wedstrijd want die was zeer moeizaam. Scoorde de aansluitingstreffer tegen Barcelona.
Kishna red je tegen heerenveen, de 1-1 was zijn voorzet met zijn akties net als El Ghazi die de 2-1 maakt, assist Kishna. El Ghazi die de assist gaf op Schone voor 1-0 tijdens de moeizame wedsrijd tegen Dordrecht.
Dus twee jonge gasten vermaken het publiek en zijn ook nog eens heel belangrijk. Dus hou aub eens op met het overschatten van Schone want die is gewoon voorbij gestreefd door deze twee gasten en zo hoort het ook!
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 december 2014 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:30 schreef Brandje het volgende:

El Ghazi beslist AZ uit met de 1-3. Beslist afgelopen zondag de wedstrijd want die was zeer moeizaam. Scoorde de aansluitingstreffer tegen Barcelona.
Kishna red je tegen heerenveen, de 1-1 was zijn voorzet met zijn akties net als El Ghazi die de 2-1 maakt, assist Kishna. El Ghazi die de assist gaf op Schone voor 1-0 tijdens de moeizame wedsrijd tegen Dordrecht.
Dus twee jonge gasten vermaken het publiek en zijn ook nog eens heel belangrijk. Dus ik vind dat je schone echt overschat want die is gewoon voorbij gestreefd door deze twee gasten en zo hoort het ook!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 december 2014 door Brandje --
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht om je aan dit op te trekken. Staat er ook bij hoe vaak er dom balverlies is geleden. Passeer akties waarvan het publiek kan genieten. Dat er heel veel akties van de tegenstander over onze rechterflank komen.
Daarbij klopt het niet wat je zegt want Schone speelt alles, zelfs als hij al weken een drama is.
Nogmaals. Schone is een topgozer en heeft meer gebracht dan ik verwacht had maar in Kishna en El Ghazi zit veel meer rek en zijn nu al gevaarlijker en kunnen wel een man passeren en zijn gewoon veel dreigender. Komt ook bij dat wanneer je met twee echte vleugelaanvallers speelt Klaassen meer ruimte krijgt en een nog hoger rendement haalt want Schone trekt alleen maar naar binnen. Dus alles in de trechter
Of Schone wel of niet speelt maakt mij niet zo heel veel uit.. Maar ik denk niet dat de Boer met welke keuze dan ook bij deze drie spelers ongelijk heeft.

Ik vind overigens zijn samenspel met Schone wel goed, maar dat geld ook voor Klaassen El Ghazi..
Het is gewoon een lastige keuze.

Ik dank dat de afweging op dit moment is, ervaring of potentie.. En dat de Boer nu nog voor de ervaring kiest..
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 11:47   quote  deeplink  
@Remco
Onze kritische houding is natuurlijk ook wel een kracht van ons landje. Het maakt ons tot een volk wat altijd maar beter wil. We zijn qua bevolkingsaantallen #66 van de wereld, qua oppervlak #135 maar onze economie de #24e van de wereld (rankings via CIA world Factbook). In Bruto Nationaal Product per persoon zijn we #7e van de wereld.

We zijn, na Nieuw-Zeeland, het meest vrije land ter wereld. Zelfs onze veel bekritiseerde zorg behoort tot de allerbeste ter wereld.

Daarom wil ik niet zeggen dat wij minder moeten zeuren. Verre van zelfs. Onze nimmer aflatende kritische houding zorgt er juist voor dat we zijn waar we zijn. Ook in de voetballerij. We stellen ook daar qua formaat geen reet voor. Er zit niet bijzonder geen geld in de Nederlandse voetballerij. En toch behoren we tot de absolute wereldtop met onze nationale ploeg en vinden wij dat Nederlandse ploegen moeten kunnen concurreren met de allergrootste competities ter wereld. Wij zijn afhankelijk van die houding, die is belangrijk voor ons. Essentieel zelfs.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 december 2014 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 december 2014 - 11:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ja dat moet wel de rede zijn en daarbij heeft Schone nog wat krediet en een goed rendement.
Ghazi zal ook een terugval krijgen maar heeft naar mijn mening meer laten zien in het eerste dan bv. Khisna
of Andersen (die jongens komen er vast maar iets meer geduld is nodig). Ik schrijf spelers
alleen af als ze slecht spelen maar ook geen potentie hebben. Denk daarbij aan Sigthorsson
en Moisander. Jonge jongens met potentie nu bv Andersen tja geduld en het komt er vast
een keer uit.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 december 2014 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 08:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik vind Schone echt een op en top prof. Heeft zeker meer gebracht dan dat ik vooraf verwacht had dus hulde voor deze gozer maar ik heb het idee dat zowel hij als Moisander wel een beetje klaar zijn bij en met Ajax. Het "gif" wat beide vorig seizoen wel in hun spel hadden is totaal weg. Moisander is er totaal niet bij en speelt zeer ongeconcentreerd en Schone heeft zijn top bereikt.
El Ghazi is 19 jaar met zoveel dreiging en zit heel veel rek in. Net als bij Kishna. Ajax wil verder groeien en dat kan helaas niet met Schone want die ontwikkelt zich niet meer.
Daarom bedank ik Schone voor bewezen diensten en gun hem een mooi transfer maar er zijn nu betere op zijn posities.
100% eens
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 december 2014 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
De Jong deed het aardig maar is geen topper dat mag toch gezegd worden?
Blind linksback vond ik echt een verschrikking, Fischer was ook teveel met zichzelf bezig.
Tja dan moet je keuzes maken zo ook nu met Moisander en Schone dat is topsport
Ajax moet altijd voor het beste gaan. Vriendjespolitiek doe je 4 de klasse amateurs.
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 11:57   quote  deeplink  
Het gaat niet om terechte kritiek. het gaat erom dat ze door mensen worden afgeschreven. Weggezet als apathische nietskunners. Want dat gebeurt met regelmaat hier.
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:47 schreef Eide het volgende:
@Remco
Onze kritische houding is natuurlijk ook wel een kracht van ons landje. Het maakt ons tot een volk wat altijd maar beter wil. We zijn qua bevolkingsaantallen #66 van de wereld, qua oppervlak #135 maar onze economie de #24e van de wereld (rankings via CIA world Factbook). In Bruto Nationaal Product per persoon zijn we #7e van de wereld.

We zijn, na Nieuw-Zeeland, het meest vrije land ter wereld. Zelfs onze veel bekritiseerde zorg behoort tot de allerbeste ter wereld.

Daarom wil ik niet zeggen dat wij minder moeten zeuren. Verre van zelfs. Onze nimmer aflatende kritische houding zorgt er juist voor dat we zijn waar we zijn. Ook in de voetballerij. We stellen ook daar qua formaat geen reet voor. Er zit niet bijzonder geen geld in de Nederlandse voetballerij. En toch behoren we tot de absolute wereldtop met onze nationale ploeg en vinden wij dat Nederlandse ploegen moeten kunnen concurreren met de allergrootste competities ter wereld. Wij zijn afhankelijk van die houding, die is belangrijk voor ons. Essentieel zelfs.
Ik ben het helemaal met je eens Eide. Maar er zit een wezenlijk verschil tussen kritisch zijn en negatief zijn.

Zo ben ik van mening dat het succes van ons bedrijf gebouwd is op de wil van de mensen om zich te verbeteren en anderen daarin mee te nemen. Dat doe je niet door negatief te zijn, maar wel door kritisch te zijn.

Zeuren om het zeuren heeft Nederland niet gebracht waar het nu staat..
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 december 2014 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 08:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Prioriteiten he:-)

Maar hij was gewoon niet goed, de laatste weken niet, maar wel telkens belangrijk..
Inderdaad, prioriteiten. Dan is voetbal ineens maar een spelletje ;-)

Wat betreft Lasse Schöne, is het een feit dat hij niet goed uit zijn eerste blessure is gekomen. Vervolgens kreeg hij er al snel een tweede blessure overheen. Hij is daarna niet echt in goeden doen geweest. Maar wat jij en Eide ook schrijven, ondanks zijn mindere vorm, was en is hij tóch erg vaak belangrijk voor het team. Ik beticht Frank de Boer nogal eens van eigenwijsheid, maar in het geval Schöne geef ik hem gelijk om Kishna en El Ghazi niet tegelijk te laten spelen. Zij zijn nog jong (en speels!) en dat brengt een zeker gevaar met zich mee, wanneer zij beiden tegelijk spelen. Schöne is dan de neutraliserende factor.
Ik geloof warempel dat naast de Boer, Eide jij en ik de enigen zijn die dat zien. Daarnaast vind ik de effectiviteit van Lasse Schöne bijzonder groot. Die cijfers liegen niet.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 december 2014 - 12:17   quote  deeplink  
quote:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens.
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik geloof warempel dat naast de Boer, Eide jij en ik de enigen zijn die dat zien. Daarnaast vind ik de effectiviteit van Lasse Schöne bijzonder groot. Die cijfers liegen niet.
En nogmaals, ik zou niets liever willen dan een ontketent Ajax zien met twee vleugelaanvallers als Kishna en El Ghazi (Muric en Cerny?) die wedstrijd na wedstrijd zorgen voor dreiging en creativiteit en dat kunnen koppelen aan rendement. Maar op dit moment brnegt Schone iets extra, iets dat Ajax anders ontbeert. En bovendien is dat man met regelmaat beslissend. En dus is de keuze voor Schone niet alleen logisch, het is zelfs de enige verdedigbare op dit moment.

En laat met name Kishna dan maar het ongelijk van FdB bewijzen door minimaal even effectief en doorslaggevend te zijn als Schone. Dat is waar ik namelijk op hoop, dan wordt echt echt leuk Ajax kijken.
Pietje
 Pietje - dinsdag 16 december 2014 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:21 schreef Eide het volgende:

[..]

En nogmaals, ik zou niets liever willen dan een ontketent Ajax zien met twee vleugelaanvallers als Kishna en El Ghazi (Muric en Cerny?) die wedstrijd na wedstrijd zorgen voor dreiging en creativiteit en dat kunnen koppelen aan rendement. Maar op dit moment brnegt Schone iets extra, iets dat Ajax anders ontbeert. En bovendien is dat man met regelmaat beslissend. En dus is de keuze voor Schone niet alleen logisch, het is zelfs de enige verdedigbare op dit moment.

En laat met name Kishna dan maar het ongelijk van FdB bewijzen door minimaal even effectief en doorslaggevend te zijn als Schone. Dat is waar ik namelijk op hoop, dan wordt echt echt leuk Ajax kijken.
Beslist waar. Er komt zeker -binnen niet al te lange tijd- een definitieve doorbraak van zowel El Ghazi als Kishna binnen één elftal. Ik kijk daar echt naar uit, Ajax met twee klassieke vleugelaanvallers. Ook de twee andere spelers die jij noemde komen er aan. Ook van die twee verwacht ik erg veel, maar ook zij zullen langzaam gebracht worden. En dan krijgen we "strakjes" ook nog eens de discussie wie er centraal in de aanval moet spelen: Milik of Zivkovic...
Zoals je gemerkt hebt, verdedig ik om dezelfde redenen als jij (en Remco) de keus van Frank de Boer om met Schöne te spelen. Maar eerlijk gezegd denk ik, dat het niet lang meer duurt, want ik verwacht serieus dat hij in de komende transferperiode zal vertrekken. Ik vind dat oprecht jammer, maar wel begrijpelijk.
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ajax met twee klassieke vleugelaanvallers.
Ik vind ze niet eens klassieke vleugelaanvallers eigenlijk, hoewel Kishna er wel enorm naar neigt met z'n voorzetten. Ze zijn allebij ook enorm goed als ze naar binnen komen en doen dat ook veelvuldig. Ze zijn ook beide groot en sterk genoeg om centraal duels uit te kunnen vechten. Ze voetballend en fysiek heel compleet, veel completer dan bijvoorbeeld Overmars was.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 16 december 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:47 schreef Eide het volgende:
@Remco

Zo betrouwbaar en onafhankelijk vind ik die club niet....integendeel.
Brandje
 Brandje - dinsdag 16 december 2014 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Inderdaad, prioriteiten. Dan is voetbal ineens maar een spelletje ;-)

Wat betreft Lasse Schöne, is het een feit dat hij niet goed uit zijn eerste blessure is gekomen. Vervolgens kreeg hij er al snel een tweede blessure overheen. Hij is daarna niet echt in goeden doen geweest. Maar wat jij en Eide ook schrijven, ondanks zijn mindere vorm, was en is hij tóch erg vaak belangrijk voor het team. Ik beticht Frank de Boer nogal eens van eigenwijsheid, maar in het geval Schöne geef ik hem gelijk om Kishna en El Ghazi niet tegelijk te laten spelen. Zij zijn nog jong (en speels!) en dat brengt een zeker gevaar met zich mee, wanneer zij beiden tegelijk spelen. Schöne is dan de neutraliserende factor.
El Ghazi is toch echt nog een stuk effectiever. Die gemiddeld een half uur minder nodig om te scoren dan Schone
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:46 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zo betrouwbaar en onafhankelijk vind ik die club niet....integendeel.
Kijk nou eerst eens wat dat Factbook is. Jij ziet een naam en hebt een oordeel klaar terwijl je geen flauw benul hebt wat het is. Het CIA World Factbook is een buitengewoon goede encyclopedie over landen. Gewoon statistische gegevens. Feiten.
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:48 schreef Brandje het volgende:

[..]

El Ghazi is toch echt nog een stuk effectiever. Die gemiddeld een half uur minder nodig om te scoren dan Schone
Behalve dat Schone in Europa weer veel effectiever is. En nogmaals, El Ghazi staat niet ter discussie hoor. Geen idee waarom je steeds over hem begint. Het is de combinatie Kishna + El Ghazi die ter discussie staat terwijl Schone daarvoor nog veel te belangrijk is.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 16 december 2014 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Kijk nou eerst eens wat dat Factbook is. Jij ziet een naam en hebt een oordeel klaar terwijl je geen flauw benul hebt wat het is. Het CIA World Factbook is een buitengewoon goede encyclopedie over landen. Gewoon statistische gegevens. Feiten.
Is een onderdeel van.... ik zie het toch op de home pagina, ik vind dat een eng cluppie
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 13:26   quote  deeplink  
Correct, daarom heet het ook het CIA World Factbook. Neemt niet weg dat dat een buitengewoon goede en betrouwbare landenencyclopedie is. En daar doet de origine van het ding niets aan af.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 16 december 2014 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 13:26 schreef Eide het volgende:
Correct, daarom heet het ook het CIA World Factbook. Neemt niet weg dat dat een buitengewoon goede en betrouwbare landenencyclopedie is. En daar doet de origine van het ding niets aan af.
Is Encyclopedia Britannica ook, maar goed ieder zijn voorkeur
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 13:33 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Is Encyclopedia Britannica ook, maar goed ieder zijn voorkeur
Hangt er vanaf waar je naar op zoek bent. Verschillende bronnen bieden verschillende soorten informatie. Brittanica is ook heel goed maar op heel andere elementen dan het World Factbook.

Op Eredivisiegebied raad ik trouwens iedereen Eredivisie Statistieken en Voetbal.com die die veel leuke informatie bieden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 16 december 2014 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 13:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Hangt er vanaf waar je naar op zoek bent. Verschillende bronnen bieden verschillende soorten informatie. Brittanica is ook heel goed maar op heel andere elementen dan het World Factbook.

Op Eredivisiegebied raad ik trouwens iedereen Eredivisie Statistieken en Voetbal.com die die veel leuke informatie bieden.
Dan zijn we er toch uitgekomen zonder auw ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 14:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan zijn we er toch uitgekomen zonder auw ;-)
We zijn niet verplicht het met elkaar eens te zijn gappie ;)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 16 december 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 14:25 schreef Eide het volgende:

[..]

We zijn niet verplicht het met elkaar eens te zijn gappie ;)
Nee maar op voetbal gebied komen we een heel eind, en dit is tenslotte een voetbal forum ;-)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 december 2014 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve dat Schone in Europa weer veel effectiever is. En nogmaals, El Ghazi staat niet ter discussie hoor. Geen idee waarom je steeds over hem begint. Het is de combinatie Kishna + El Ghazi die ter discussie staat terwijl Schone daarvoor nog veel te belangrijk is.
Volgens mij staat Ghazi wel degelijk ter discussie anders begon
hij tegen Utrecht wel. Schone zou alleen onomstreden moeten zijn
omdat hij een hoger rendement heeft dan Khisna. Ghazi moet ook gewoon spelen
en Schone moet op gaan passen want ook Khisna komt eraan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 16 december 2014 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 15:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij staat Ghazi wel degelijk ter discussie anders begon
hij tegen Utrecht wel. Schone zou alleen onomstreden moeten zijn
omdat hij een hoger rendement heeft dan Khisna. Ghazi moet ook gewoon spelen
en Schone moet op gaan passen want ook Khisna komt eraan.
Schöne speelt op rechts beter dan op links....althans mijn mening
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 15:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij staat Ghazi wel degelijk ter discussie anders begon hij tegen Utrecht wel.
Hij kwam terug van een blessure en Kishna deed het goed dus wordt er voorzichtig met hem gedaan. Vrijwel letterlijk zoals FdB het zei.

Daarnaast, hier op HL staat hij niet ter discussie, behalve bij jou dan kennelijk. Ik zie hier helemaal niet twijfelen aan El Ghazi. Geen idee waarom jij er dan steeds op terug blijft komen in jou reacties.
nora
 nora - dinsdag 16 december 2014 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Je kan alles terug kijken altijd fan geweest van Eriksen en Blind en heb hoop gehouden voor Fischer en van Rhijn. Ik was geen fan van de Jong en dat ben ik nog steeds niet als voetballer dan.
nora
 nora - dinsdag 16 december 2014 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Jep, en het is ook typisch Nederlands, we weten altijd het negatieve te benadrukken..

Ik zette hier laatste diverse rekensommetjes neer met de vraag wat er aan opvalt.

We zijn toevallig op de zaak bezig om mensen bewust te maken van de positieve dingen i.p.v. de negatieve dingen.
Die sommetjes waren om te laten zien hoe de gemiddelde Nederlander denkt in positie en negatieve vorm en komt uit een of ander onderzoek waar ik de naam even van kwijt ben.
84% van de ondervraagden in Nederland benadrukken het negatieve, terwijl ze in de omringende landen veel lager zitten in dat percentage..

Op zich dus niet zo raar dat we zo reageren.
Misschien zijn ze niet zo slim in de omliggende landen ?
nora
 nora - dinsdag 16 december 2014 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:14 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt en ja Kishna is wisselvallig en mag best af en toe gewisseld worden als hij zijn taak niet doet, maar afgelopen zondag was hij goed in vorm en een dramatische Schone dus is het gewoon een klote wissel geweest van de Boer.
nora
 nora - dinsdag 16 december 2014 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 11:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Of Schone wel of niet speelt maakt mij niet zo heel veel uit.. Maar ik denk niet dat de Boer met welke keuze dan ook bij deze drie spelers ongelijk heeft.

Ik vind overigens zijn samenspel met Schone wel goed, maar dat geld ook voor Klaassen El Ghazi..
Het is gewoon een lastige keuze.

Ik dank dat de afweging op dit moment is, ervaring of potentie.. En dat de Boer nu nog voor de ervaring kiest..
Wat dacht je van de vorm van de dag ?
nora
 nora - dinsdag 16 december 2014 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 12:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Helaas ben ik het niet met je eens want hij brengt de laatste wedstrijden niks extra meer na zijn blessure dus zie ik geen reden om hem niet te wisselen zoals afgelopen zondag.
Eide
 Eide - dinsdag 16 december 2014 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 16:34 schreef nora het volgende:

[..]

Helaas ben ik het niet met je eens want hij brengt de laatste wedstrijden niks extra meer na zijn blessure dus zie ik geen reden om hem niet te wisselen zoals afgelopen zondag.
Apoel goal 1 en 2 alweer vergeten?
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 16:29 schreef nora het volgende:

[..]

Wat dacht je van de vorm van de dag ?
Uiteraard zal daar naar gekeken worden. Maar ik zie daar nu niet zo veel verschil. Daarom de afweging zoals ik hem post
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 16:25 schreef nora het volgende:

[..]

Misschien zijn ze niet zo slim in de omliggende landen ?
Duitsland heeft maar een iets sterker groeiende economie dan wij. Frankrijk groeit inmiddels ook weer..
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 16:28 schreef nora het volgende:

[..]

Klopt en ja Kishna is wisselvallig en mag best af en toe gewisseld worden als hij zijn taak niet doet, maar afgelopen zondag was hij goed in vorm en een dramatische Schone dus is het gewoon een klote wissel geweest van de Boer.
Helemaal niet, de Boer gaf aan dat Kishna zwaar belast was, veel gespeeld had en wat rust nodig had..

Wat is daar raar aan??
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 16 december 2014 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 15:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij kwam terug van een blessure en Kishna deed het goed dus wordt er voorzichtig met hem gedaan. Vrijwel letterlijk zoals FdB het zei.

Daarnaast, hier op HL staat hij niet ter discussie, behalve bij jou dan kennelijk. Ik zie hier helemaal niet twijfelen aan El Ghazi. Geen idee waarom jij er dan steeds op terug blijft komen in jou reacties.
Er wordt blijkbaar wel getwijfeld hier naam Schone blijft voortzingen
dus blijkbaar zijn er wel een aantal die Schone boven Ghazi zetten.
Maar goed boeit ook verder niet. Bij mij krijgt hij op rechts de voorkeur.
nora
 nora - dinsdag 16 december 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 18:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal niet, de Boer gaf aan dat Kishna zwaar belast was, veel gespeeld had en wat rust nodig had..

Wat is daar raar aan??
een wazige reden vind ik
remco k
 remco k - dinsdag 16 december 2014 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2014 - 22:58 schreef nora het volgende:

[..]

een wazige reden vind ik
Ja wel raar toch dat de Boer rekening houd met overbelasting van een blessuregevoelige speler..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 16 december 2014 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 december 2014 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Fijn om te zien dat de korte termijn in de gaten wordt gehouden..

Maar goed, voorlopig behoort Schone tot de meest waardevolle spelers van de ED, wordt hij begeert door AC Milaan en is de Boer fan van hem, anders zou hij hem niet opstellen.

Persoonlijk vind ik dat een ander best eens op zijn plekje mag spelen en zie ik een aanval met Kishna en El Ghazi best wel zitten.. Maar dan moeten beiden er wel voor zorgen dat ze Schone uit de basis spelen. En dat zie ik op basis van feiten niet heel snel gebeuren. In ieder geval niet voor vast..
Een tijdje geleden gaf je alleen maar af op Schone.....jij bent ook zo veranderlijk als het weer....hahaha...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 december 2014 - 00:08   quote  deeplink  
Ik loop al bijna 5 jaar rond op dit forum en iedereen veranderd wel eens van mening....is ook meer dan normaal.
Wat ik niet normaal vind is dat sommige steeds Remco lopen te bashen wat dat betreft....hij heeft de meeste post hier, dan is het toch logisch dat daar wat verschillen in zitten.
Mensen die minder posten lijken de grootste haviken...ik word daar een beetje kriegel van.
Confronteren mag en is zelfs goed......maar tering dan ben ik sowieso kansloos, niet dat het mij boeit en ik weet zeker Remco ligt er ook niet wakker van.

Over een jaar kunnen de meningen over Kishna en El Gappie ook aangepast worden want dat zijn precies de 2 jongens die problemen gaan geven
Eide
 Eide - woensdag 17 december 2014 - 10:12   quote  deeplink  
Change your opinions, keep to your principles; change your leaves, keep intact your roots.
― Victor Hugo
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 17 december 2014 - 10:44   quote  deeplink  
Maybe this world is another planet's hell
- Aldous Huxley

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 14 december 2014, 12:30); 3 - 1

0.0101370