|
|
Eide
|
|
|
De achtste finale van de KNVB beker staat op het programma. Het is meteen ook de laatste officiële wedstrijd van AFC Ajax in het jaar 2014. De KNVB beker ontbreekt nog altijd in het prijzenkastje van Frank de Boer en met de winterstop voor de boeg zal De Boer van zijn ploeg eisen dat het vol gas geeft tegen de Arnhemmers.
Ajax speelde in haar historie maar liefst 62 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 39 en gingen er 14 verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. In 2012/13 speelde Ajax ook tegen Vitesse voor de KNVB beker, toen in de kwartfinale. Toen won Ajax eenvoudig met 0-4, dat was ook het enige treffen tussen Ajax en Vitesse in het bekertoernooi.
Vitesse was toch die ploeg die in 2010 met Russisch geld kampioen moest gaan worden. Anno 2014 staan de Arnhemmers anoniem 12e. Aan het scorend vermogen ligt dat niet, Vitesse is achter Ajax en PSV de meest scorende ploeg in de Eredivisie me 31 goals maar krijgt ook ontzettend veel treffers om de oren. Verdedigend is Vitesse dus kwetsbaar dit seizoen. De grote man bij Vitesse is Marco Vejinovic die afgelopen zomer in verband werd gebracht met Ajax. De centrale middenvelder staat op 8 goals, voornamelijk gemaakt uit dode spelmomenten. De Nigeriaase spits Dauda en andere centrale middenvelder Pröpper scoren ook makkelijk en staan op respectievelijk 6 en 4 goals elk.
Na wedstrijden tegen de amateurs van JOS Watergraafsmeer en Urk is Vitesse de eerste tegenstander van formaat in deze editie van het bekertoernooi. Het zal Ajax veel aangelegen zijn met een goed gevoel de winterstop in te gaan en dus is niet alleen winst, maar zeker ook een goede wedstrijd gevraagd. Bovendien wordt het na 4 landskampioenschappen tijd dat Ajax de Dennenappel eens veroverd. Bij Ajax zijn Boilesen, Sightorsson en Zimling geblesseerd. Fischer is op de weg terug maar zal pas na de winterstop in actie komen. Anwar El Ghazi lijkt volledig herstelt van zijn liesblessure.
Ajax zal in ieder geval niet met dezelfde 11 als de afgelopen weken spelen. Op goal zal Diederik Boer zijn minuten maken. Achterin zullen mogelijk Mike van der Hoorn en/of Stefano Denswil speeltijd krijgen. Verder lijkt Ajax in de sterkst mogelijke opstelling beginnen met El Ghazi en Schone op de flanken en de gebruikelijke spelers op de overige posities.
De beelden zijn van de competitiewedstrijd van afgelopen seizoen toen het 1 - 1 werd. Dan ben je meteen voorbereidt op een vreemd kleurenschema.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Klasse man. Bekervoetbal, kan alle kanten op. Denk een zege na verlenging |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik dacht dat jij geen voorspellingen meer deed...?
Ik ben benieuwd naar de opstelling, misschien krijgen wat jonge jongens de kans. moet onze krachten sparen voor Excelsior uit. ik zeg 2-1. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 22:39 schreef NatjosFC het volgende:Ik dacht dat jij geen voorspellingen meer deed...? Ik ben benieuwd naar de opstelling, misschien krijgen wat jonge jongens de kans. moet onze krachten sparen voor Excelsior uit. ik zeg 2-1. Geen scorevoorspelling bedoelde ik. Ik moet positief zijn. Bij deze |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Eerst Utrecht maar "even"winnen vandaag.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
No problem. Appeltje eitje hummel. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik denk dat dit een hele lastige wedstrijd gaat worden en ik heb er geen goed gevoel over en toch zeg ik 3-1!!!
By the way, heeft Moisander zijn laatste thuiswedstrijd gespeeld vandaag tegen Utrecht? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 14 december 2014 - 23:49 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik denk dat dit een hele lastige wedstrijd gaat worden en ik heb er geen goed gevoel over en toch zeg ik 3-1!!! By the way, heeft Moisander zijn laatste thuiswedstrijd gespeeld vandaag tegen Utrecht? Hoop het. Wil hem op de fiets naar een andere club brengen. 3-1 winnen van Vitesse moet je wel een goed gevoel hebben.
De ruimte die je Utrecht gaf moet je Vitesse niet geven |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Ik zou wat jonge jongens de kans geven tegen Vitesse, mijn opstelling: Boer Tete Veltman Denswil Riedewald Bazoer Klaassen Andersen El Ghazi Zivkovic Kishna |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Denswil mag niet spelen eerst bijtekenen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Onzin. Gewoon een heel groot talent wat ik in ieder geval heel graag bij Ajax zie blijven.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Cambuur zit trouwens in de pot voor de loting. Speelden een prima wedstrijd tegen Heracles. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik ga er gewoon van uit, dat Ajax de volgende ronde haalt in 90 minuten voetbal. Waarom zou het niet 3-1 kunnen worden ??? Ajax moet gewoon goed spelen, spelen in hoger tempo, zodat de tegenstander altijd minder in balbezit is. Anders wordt het inderdaad verlengen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Deze wedstrijd boeit me in ieder geval minder dan Psv Feyenoord wel een goede test om te zien waar we staan. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 12:59 schreef Hummel10 het volgende:Deze wedstrijd boeit me in ieder geval minder dan Psv Feyenoord wel een goede test om te zien waar we staan. ????
Een wedstrijd van je club die je minder boeit dan de wedstrijd van die stinkboeren tegen die kakkerlakken?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 december 2014 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2014 - 20:06 schreef Eide het volgende:[ afbeelding ] De achtste finale van de KNVB beker staat op het programma. Het is meteen ook de laatste officiële wedstrijd van AFC Ajax in het jaar 2014. De KNVB beker ontbreekt nog altijd in het prijzenkastje van Frank de Boer en met de winterstop voor de boeg zal De Boer van zijn ploeg eisen dat het vol gas geeft tegen de Arnhemmers. Ajax speelde in haar historie maar liefst 62 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 39 en gingen er 14 verloren. 9 Duels eindigden in een gelijk spel. In 2012/13 speelde Ajax ook tegen Vitesse voor de KNVB beker, toen in de kwartfinale. Toen won Ajax eenvoudig met 0-4, dat was ook het enige treffen tussen Ajax en Vitesse in het bekertoernooi. Vitesse was toch die ploeg die in 2010 met Russisch geld kampioen moest gaan worden. Anno 2014 staan de Arnhemmers anoniem 12e. Aan het scorend vermogen ligt dat niet, Vitesse is achter Ajax en PSV de meest scorende ploeg in de Eredivisie me 31 goals maar krijgt ook ontzettend veel treffers om de oren. Verdedigend is Vitesse dus kwetsbaar dit seizoen. De grote man bij Vitesse is Marco Vejinovic die afgelopen zomer in verband werd gebracht met Ajax. De centrale middenvelder staat op 8 goals, voornamelijk gemaakt uit dode spelmomenten. De Nigeriaase spits Dauda en andere centrale middenvelder Pröpper scoren ook makkelijk en staan op respectievelijk 6 en 4 goals elk. Na wedstrijden tegen de amateurs van JOS Watergraafsmeer en Urk is Vitesse de eerste tegenstander van formaat in deze editie van het bekertoernooi. Het zal Ajax veel aangelegen zijn met een goed gevoel de winterstop in te gaan en dus is niet alleen winst, maar zeker ook een goede wedstrijd gevraagd. Bovendien wordt het na 4 landskampioenschappen tijd dat Ajax de Dennenappel eens veroverd. Bij Ajax zijn Boilesen, Sightorsson en Zimling geblesseerd. Fischer is op de weg terug maar zal pas na de winterstop in actie komen. Anwar El Ghazi lijkt volledig herstelt van zijn liesblessure. Ajax zal in ieder geval niet met dezelfde 11 als de afgelopen weken spelen. Op goal zal Diederik Boer zijn minuten maken. Achterin zullen mogelijk Mike van der Hoorn en/of Stefano Denswil speeltijd krijgen. Verder lijkt Ajax in de sterkst mogelijke opstelling beginnen met El Ghazi en Schone op de flanken en de gebruikelijke spelers op de overige posities. De beelden zijn van de competitiewedstrijd van afgelopen seizoen toen het 1 - 1 werd. Dan ben je meteen voorbereidt op een vreemd kleurenschema. [ filmpje ] Ik denk dat het een hele vervelende wedstrijd gaat worden. Waarschijnlijk bij lange na geen vol stadion. Wat wijzigingen in het team want de competitie is veel belangrijker voor de trainer dus het zou best eens exit kunnen zijn |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 18:02 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] ???? Een wedstrijd van je club die je minder boeit dan de wedstrijd van die stinkboeren tegen die kakkerlakken? Niet zo letterlijk nemen. Die wedstrijd is voor de competitie belangrijk. Haakt f'noord af of kruipt het weer meer in elkaar? De beker blijft gewoon een troostprijs Laat psv maar gewoon winnen. f'noord is dan wel weg en psv blijft gewoon vier punten voor en je staat vaster op plek 2. Dus laat de boertjes maar winnen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 18:51 schreef Brandje het volgende:[..] Niet zo letterlijk nemen. Die wedstrijd is voor de competitie belangrijk. Haakt f'noord af of kruipt het weer meer in elkaar? De beker blijft gewoon een troostprijs Laat psv maar gewoon winnen. f'noord is dan wel weg en psv blijft gewoon vier punten voor en je staat vaster op plek 2. Dus laat de boertjes maar winnen Inderdaad niet te letterlijk nemen.. En ja competitie winnen vind ik belangrijker dan de beker. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Wordt hij nog uitgezonden die van ons? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Echt een sneu doelpunt |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: ik dacht toch echt ff dat bouma die bal weg zou gaan rammen..... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: kan net zo goed andersom zijn ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Waarom kan ik Ajax niet vinden.. :-( |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Je lijkt er nog oprecht blij mee ook?? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Gezellig, ik helaas niet. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik gun het feyenoord wel en het maakt de competitie weer iets spannender..... ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik gun kakkerlakken helemaal niets! Ja 1 ding! Verder zal die hele wedstrijd mij een rotzorg wezen en snap ik niet waarom het in een topic over een bekerwedstrijd van onze club over een rivaal moet gaan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
3-2 psv, 3x Luuk de Jong... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hij scoort tenminste 3x tegen die grafclub! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Thanks dacht echt ff vandaag.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ja en, wij hebben Milik, Zivkovic, Sigthorson:-) en straks El Azzouzi, El Idrisi, Walian.... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 22:12 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ja en, wij hebben Milik, Zivkovic, Sigthorson:-) en straks El Azzouzi, El Idrisi, Walian.... Als ze maar scoren tegen die grafclub vind ik alles goed! ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Moet ik dit wel letterlijk nemen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 22:05 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik gun kakkerlakken helemaal niets! Ja 1 ding! Verder zal die hele wedstrijd mij een rotzorg wezen en snap ik niet waarom het in een topic over een bekerwedstrijd van onze club over een rivaal moet gaan. Acj ja, jij snapt wel meer niet.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: tot nu toe heeft psv er 3 nodig om van ze te winnen en wij maar 1 ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Vertel? Waarom zouden wij het in een topic van Ajax waarin we spreken over een bekerwedstrijd gaan lullen over onze rivaal? Zijn andere topics voor! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 22:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vertel? Waarom zouden wij het in een topic van Ajax waarin we spreken over een bekerwedstrijd gaan lullen over onze rivaal? Zijn andere topics voor! Blablabla. De helft van de topics gaat het over andere dingen dan het topic zelf..
En voor Ajax doet deze pot ertoe.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 17 december 2014 - 22:24 schreef remco k het volgende:[..] Blablabla. De helft van de topics gaat het over andere dingen dan het topic zelf.. En voor Ajax doet deze pot ertoe.. Tuurlijk jongen en die andere 16 wedstrijden ook! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960