|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Wat vinden wij ervan? En wat weten wij van de tegenstander? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens wordt het duel in Polen afgewerkt zonder toeschouwers, dit na diverse misdragingen van hun supporters. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
twee jaar op rij kampioen van Polen.
Vorig jaar 1 wedstrijd gewonnen in de El en daarmee roemloos uitgeschakeld. Dit jaar 1e in de poule met Trabzonspor Lokeren en Metalist. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Leek mij op voorhand 1 van de ploegen die te doen moet zijn.
Ajax speelt eerst thuis als ik het goed heb?? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 13:24 schreef remco k het volgende:twee jaar op rij kampioen van Polen. Vorig jaar 1 wedstrijd gewonnen in de El en daarmee roemloos uitgeschakeld. Dit jaar 1e in de poule met Trabzonspor Lokeren en Metalist. Zijn niet erg aansprekende tegenstanders geweest, maar een tegenstander waar rekening mee gehouden dient te worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 13:25 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Zijn niet erg aansprekende tegenstanders geweest, maar een tegenstander waar rekening mee gehouden dient te worden. Dat dien je met iedere tegenstander te doen.. Maar het is wel een tegenstander met perspectief |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 13:24 schreef remco k het volgende:Leek mij op voorhand 1 van de ploegen die te doen moet zijn. Ajax speelt eerst thuis als ik het goed heb?? Klopt Remco, thuis alvast afmaken en dan in Polen zonder supporters de rest doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dan moet je thuis met 3 of 4 goals verschil winnen en de 0 houden.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Denk dat het grootste voordeel is dat de Polen thuis geen steun zullen hebben van hun supporters. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Met alle respect, maar tegen deze tegenstander zou dat niet uit mogen maken.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ze hebben een aardig fanatieke aanhang die net dat extra steuntje zou kunnen geven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nogmaals, dat zou tegen zo'n tegenstander niet uit mogen maken.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dan ga je er toch iets te gemakkelijk vanuit. Want juist die steun kan soms net het duwtje zijn. Zie je in Nederland ook vaak bij kleinere ploegen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Overigens zal burgemeester Van der Laan er niet heel blij mee wezen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 13:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dan ga je er toch iets te gemakkelijk vanuit. Want juist die steun kan soms net het duwtje zijn. Zie je in Nederland ook vaak bij kleinere ploegen. We hebben zo veel meer individuele kwaliteit dan zo'n ploeg.. Daar mag je niet eens over nadenken om uitgeschakeld te worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat denk ik ook..
Maar mogen er dan wel uitsupporters mee?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De Arena in ieder geval lekker vol. Uitsupporters zijn ook niet welkom..
Legia twee thuisduels zonder publiek WARSCHAU -
Legia Warschau moet de volgende twee thuiswedstrijden in de Europa League zonder publiek spelen en tevens een boete van 105.000 euro betalen. Ook mag de club het hele seizoen geen supporters meenemen naar uitwedstrijden in het Europese toernooi. Die straf deelde de UEFA dinsdag uit wegens ordeverstoringen door Poolse supporters, waaronder racistische uitlatingen en het afsteken en gooien van vuurwerk in de uitwedstrijd tegen het Belgische Lokeren vorige week (1-0).
Legia werd in het verleden ook al meermaals om soortgelijke redenen bestraft. Vooral vanwege het racisme is de boete hoog, meldt de club op de eigen website.
Legia Warschau staat eerste in groep L en is daarmee al geplaatst voor de tweede ronde na de winterstop. Die wedstrijden en het laatste groepsduel op 11 december tegen Trabzonspor moet de club dus zonder eigen publiek afwerken. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Moet toch wel te doen zijn, met alle respect voor Lechia Warschau ga ik dit keer voor 4-1!! Hoewel we voorig seizoen ook dachten dat het wel te doen zou zijn, is de rest dus geschiedenis.....
btw; mogen wij wel uitsupporters meenemen toch?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Het gaat erom met welke instelling je aan deze wedstrijden begint.
Wil je zover mogelijk komen of wil je zo min mogelijk energie verspillen ivm met het kampioenschap
Beschouw je EL wedstrijden als een heikele onderbreking van wedstrijden in NL
Halve finale halen en tegen Spurs eruit gaat en 3de worden in NL. Ajax wil bij de beste 16 van Europa horen, dan moet je wel kwalificeren voor de CL
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 13:52 schreef Ronald 1960 het volgende:Moet toch wel te doen zijn, met alle respect voor Lechia Warschau ga ik dit keer voor 4-1!! Hoewel we voorig seizoen ook dachten dat het wel te doen zou zijn, is de rest dus geschiedenis..... btw; mogen wij wel uitsupporters meenemen toch? Nee, leeg stadion is een leeg stadion..
Ajax heeft zoiets tegen Zagreb ook meegemaakt, toen kon Ajax 200 fans meekrijgen onder een VIP iets las ik net.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Legio had eigenlijk CL moeten spelen want won in 2 wedstrijden met 6-1 van Celtic. Ze stelden echter thuis een speler op die nog 1 wedstrijd geschorst was waardoor ze reglementair verloren en EL moesten spelen.
We werden relatief eenvoudig poule winnaar in de EL. Gewoon een prima ploeg dus een eentje die je niet zomaar wint. Warschau is bovendien lekker dichtbij en het thuisvoordeel van de return valt mee vanwege het lege stadion. Geen verkeerde loting. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Feyenoord speelt trouwens tegen Roma en PSV tegen Zenit. Die hebben beide een aanzienlijk lastiger karwei denk ik. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Op zich is het een zeer bekende internationale naam. Die Polen lopen al heel wat jaartjes mee en hadden een paar jaar geleden ook een Nederlandse trainer. Ik meen dat dat Robert Maaskant was. Net als Lazio Roma, heeft Legia Warschau een zeer fascistische en racisitische achterban, vandaar hun straf van twee wedstrijden zonder thuispubliek. Ik hoop dat Ajax deze ploeg niet onderschat zoals zij dat -volgens mij- wèl met Red Bull Salzburg hebben gedaan. Nou, dat resultaat kennen we maar al te goed. Maar ik vind dat Ajax het zich aan zijn stand verplicht is om via deze tegenstander een ronde verder te komen.
EDIT Die schorsing was deze keer voor het opstellen van een niet-gerechtigde speler. De schorsing die ik bedoelde is van enkele jaren geleden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 14:11 schreef remco k het volgende:[..] Nee, leeg stadion is een leeg stadion.. Ajax heeft zoiets tegen Zagreb ook meegemaakt, toen kon Ajax 200 fans meekrijgen onder een VIP iets las ik net.. Check ;-)
Nog maar eens proberen met al die VIP's..... ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Net gelezen van niet. Is natuurlijk nog geen uuitgemaakte zaak aangezien er altijd supporters naar Amsterdam kunnen komen maar Van der Laan kan iets rustiger slapen. ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De UEFA Youth League loting heeft trouwens ook plaats gevonden. Enkele wedstrijden dus geen returns. Namens Ajax neemt de A1 deel.
Round of 16 draw (17/18/24/25 February) SL Benfica (POR) v Liverpool FC (ENG) AFC Ajax (NED) v AS Roma (ITA) Club Atlético de Madrid (ESP) v Arsenal FC (ENG) Real Madrid CF (ESP) v FC Porto (POR) FC Shakhtar Donetsk (UKR) v Olympiacos FC (GRE) RSC Anderlecht (BEL) v FC Barcelona (ESP, holders) Manchester City FC v FC Schalke 04 (GER) Chelsea FC (ENG) v FC Zenit (RUS)
Quarter-final draw (10/11/17/18 March) 1. Ajax/Roma v Manchester City/Schalke 2. Chelsea/Zenit v Atlético/Arsenal 3. Benfica/Liverpool v Shakhtar/Olympiacos 4. Anderlecht/Madrid v Barcelona/Porto
Semi-final draw (10 April, Nyon) 1. Winner QF1 v Winner QF2 2. Winner QF4 v Winner QF3
Final (13 April, Nyon) Winner SF2 v Winner SF1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Roma komt uit de groep met CSKA, Bayern en Man City. 3 keer winst, 3 keer verlies. Verloren 2 maal van City en 1 maal van Bayern.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
EL vs Competitie: Tegen wie speel je voor en na een Europese wedstrijd
16de finale: Donderdag 19 en donderdag 26 februari 2015 15 februari Ajax-Twente 19 februari 1ste wedstrijd 22 februari Willem 2-Ajax 26 februari 2de wedstrijd 1 maart PSV-Ajax
8ste finale: Donderdag 12 en donderdag 19 maart 2015 8 maart: Ajax-Excelsior 12 maart: 1ste wedstrijd 15 maart: Heerenveen-Ajax 19 maart: 2de wedstrijd 22 maart: Ajax-ADO
Kwartfinales: Donderdag 16 en donderdag 23 april 2015 12 april: Heracles-Ajax 16 april: 1ste wedstrijd 19 april: Ajax-NAC 23 april: 2de wedstrijd 26 april: Zwolle-Ajax
Halve finales: Donderdag 7 en donderdag 14 mei 2015 3 mei: Beker finale 7 mei: 1ste wedstrijd 10 mei: Ajax-Cambuur (ene laatste speelronde) 14 mei: 2de wedstrijd 17 mei: Dordrecht-Ajax (laatste speelronde)
Finale: Woensdag 27 mei 2015, Warschau (10 dagen na de competitie)
Bron: http://www.voetbalkalender.nl/programma-europa-league Bron: VI speelschema
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Finale word dus gehouden in Warschau, niet in het stadion van Legia. Maar in het stadion waar het Poolse Elftal speelt(Millik heeft daar ervaring mee)
De tegenstander zou wel extra gemotiveerd zijn.
Gelukkig moet PSV naar Sint Petersburg. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Nu ik dit overzicht heb gemaakt zie ik dat speelronde 29 (4 en 5 april) een zeer leuke speelronde is: Twente-PSV Utrecht-Ajax AZ-Feyenoord
Dus geen last van Europese wedstrijden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Eindelijk een loting waarvan je denkt 'dit moet kunnen'. Wat ik over Legia weet is dat ze thuis moeilijk te kloppen zijn, echter zonder publiek moet het gewoon afrekenen zijn met die polen. Feyenoord en PSV erg zwaar geloot. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Poolse ploegen zijn werkploegen. Fysiek sterk in een competitie die fysiek fors is maar kwalitatief niet heel erg goed. Legia heeft zich met name laten zien door heel weinig weg te geven achterin en een voorsprong vast te kunnen houden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 20:31 schreef Eide het volgende:Poolse ploegen zijn werkploegen. Fysiek sterk in een competitie die fysiek fors is maar kwalitatief niet heel erg goed. Legia heeft zich met name laten zien door heel weinig weg te geven achterin en een voorsprong vast te kunnen houden Maar wel tegen een Charkiv die ineens niks meer voorstelt. Een Lokeren en Trabzonspor. Ik vrees ze niet. Wel ideaal dat ze geen supporters mee mogen nemen. Daar is het wel een hel om in te spelen. Onderschatten mogen we uiteraard niet. Overigens proberen ze wel degelijk te voetballen met een goede opbouw, echter missen ze veel kwaliteit |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Voorafgaand aan PSV - Ajax is het dus 3 dagen ervoor Zenit - PSV en Legia - Ajax? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 15:10 schreef Eide het volgende:Roma komt uit de groep met CSKA, Bayern en Man City. 3 keer winst, 3 keer verlies. Verloren 2 maal van City en 1 maal van Bayern. Volgens mij verloren ze 2x van Bayern. 7-1 thuis en 2-0 uit. Tegen City was het uit gelijk hoor. Volgens mij haalde ze in totaal 5 punten. 4 tegen CSKA en 1 tegen City |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: ja, klopt.
het hele speelschema staat in een van mijn eerdere post |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Gunstige loting, moet te doen zijn. Maar dat dacht ik voorgaande jaren ook. Ach zullen wel zien. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hoop dat PSV dan om 21.05 speelt. Nog terug vanuit Rusland. Liefst met en zware verlenging en uitschakeling |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 22:05 schreef Loetje het volgende:[..] Hoop dat PSV dan om 21.05 speelt. Nog terug vanuit Rusland. Liefst met en zware verlenging en uitschakeling ik denk dat ze om 6 uur beginnen, omdat het om 9 uur een echt stuk kouder is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: In de knock out fase is het toch iedereen deselfde tijd? Alleen in de groepsfase niet toch? |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 21:07 schreef Loetje het volgende:[..] Maar wel tegen een Charkiv die ineens niks meer voorstelt. Een Lokeren en Trabzonspor. Ik vrees ze niet. Wel ideaal dat ze geen supporters mee mogen nemen. Daar is het wel een hel om in te spelen. Onderschatten mogen we uiteraard niet. Overigens proberen ze wel degelijk te voetballen met een goede opbouw, echter missen ze veel kwaliteit Volgens mij geldt dat ook voor Ajax: dat ze veel kwaliteit missen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: rtl moet kiezen wie 1 van de 3 niet uit gezonden word. het is voor de tv |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Volgens mij is Warschau qua kaliber / niveau een club zoals Twente en PEC Zwolle nu in hun huidige vorm bij ons is. Ik denk dan ook dat het voor 70% zeker is, dat Ajax wel de volgende ronde gaat halen.
Eerst uit met 0-1 winnen of 1-1 gelijk, en dan thuis met 3-1 winnen is zeker aanwezig. Dus echt bang ben ik er niet om, om de volgende ronde te halen. Feyenoord en PSV hebben het denk ik qua sterkte van de tegenstander ca. 30% zwaarder dan ons Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2014 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 21:11 schreef Loetje het volgende:[..] Volgens mij verloren ze 2x van Bayern. 7-1 thuis en 2-0 uit. Tegen City was het uit gelijk hoor. Volgens mij haalde ze in totaal 5 punten. 4 tegen CSKA en 1 tegen City Youth League Loetje. Youth League. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2014 - 23:51 schreef nieuwe ajax het volgende:Volgens mij is Warschau qua kaliber / niveau een club zoals Twente en PEC Zwolle nu in hun huidige vorm bij ons is. Ik denk dan ook dat het voor 70% zeker is, dat Ajax wel de volgende ronde gaat halen. Eerst uit met 0-1 winnen of 1-1 gelijk, en dan thuis met 3-1 winnen is zeker aanwezig. Dus echt bang ben ik er niet om, om de volgende ronde te halen. Feyenoord en PSV hebben het denk ik qua sterkte van de tegenstander ca. 30% zwaarder dan ons Ajax. We spelen al eerst thuis |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Lul niet man. Niet tegen Legia |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Het is dat ze vrijwel altijd voor Ajax kiezen. PSV en Feyenoord spelen in mijn optiek grotere wedstrijden. Anderzijds krijg je de andere dan op FOX |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Loetje