BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Terugblik op het jaar 2014..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 01:17   quote  deeplink  
Het voetbaljaar 2014 is voorbij hoe kijken jullie terug op het afgelopen seizoen..
En natuurlijk wat verwachten we van aankomend jaar..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 01:18   quote  deeplink  
Rutten blikt terug: ''Ik heb genoten van De Kuip en het Legioen''

eanx4x.jpg

Fred Rutten heeft zijn eerste half jaar als coach van Feyenoord achter de rug. De trainer kende een uiterst moeizame start met een onevenwichtige selectie, maar heeft zich teruggeknokt. De resultaten daarvan kwamen vooral tot uitdrukking in Europa, waar Feyenoord de poulefase overleefde en cuphouder Sevilla versloeg in De Kuip.

Tegenover de NOS deelde Rutten kort zijn ervaringen over zijn lopende dienstverband bij Feyenoord. ''Ik heb genoten van De Kuip. Dat is iets wat je als trainer eigenlijk móét meemaken. Het is iets aparts. Ik heb genoten van het Legioen. Ook in de mindere periode krijg je de steun. Dat valt niet te beschrijven.''

In januari gaan beide partijen om tafel om te praten over een contractverlenging. Rutten laat daar nog niets over los. ''Dat soort zaken schuif ik lekker voor me uit. De kalkoen die wacht. Ik wil eerst even genieten van het familieleven. Dat is ook een belangrijk onderdeel in het leven'', aldus de keuzeheer, die ook zijn intentie geheim houdt. ''Ik zie echt alleen de kalkoen voor me.''
Bron:NOS
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 01:19   quote  deeplink  
"Dit jaar had alles wat ik had gedroomd"

vdfepj.jpg

De wedstrijd Feyenoord - NAC Breda was de laatste wedstrijd van de Rotterdammers in het jaar 2014. Jordy Clasie, middenvelder van Feyenoord, kijkt met een goed gevoel terug op het afgelopen jaar, met het wereld kampioenschap in Brazilie als hoogtepunt.

Ik heb genoten van dit jaar, zegt de Haarlemmers tegenover RTV Rijnmond. Ik heb mooie momenten meegemaakt. Alleen het begin van dit seizoen waren de minpuntjes die ik het afgelopen jaar heb meegemaakt, maar je weet dat dat die er ook zijn. Ik heb mooie wedstrijden gespeeld en mindere wedstrijden die we toch wonnen. Dit jaar had alles wat ik had gedroomd met als uitschieter het WK.

Het jaar 2014 was ook het jaar dat Clasie een contractverlenging bij Feyenoord verkoos boven een transfer naar het buitenland. Er valt voor mij nog altijd veel te leren. Dat is ook de reden waarom ik ben gebleven, anders was ik wel naar een andere club gegaan, zegt de international. Ik denk dat ik stappen kan gaan maken en dat ik die nu ook maak. Je hebt altijd puntjes om beter en sterker te worden, dat is waar ik voor mezelf aan moet werken.
Bron:Rijnmond
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 22 december 2014 - 06:40   quote  deeplink  
Terugblik: Weg gegooid geld! Jammer van het kampioenschap dankzij Erwin Mulder

Verwachting: Door selecteren en aankopen en dat het nieuwe stadion er komt!
sportverteller
 sportverteller - maandag 22 december 2014 - 07:27   quote  deeplink  
Mijn verwachting en hoop: door selecteren en een nieuw stadion.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 14:57   quote  deeplink  
Heb van een flink aantal wedstrijden genoten dit jaar en dat met name de Europese wedstrijden. Wat een sfeer was dat in de Kuip zeg. Jammer dat we geen echte spits hebben kunnen aantrekken, want dat heeft ons teveel punten gekost. Genoten van Pelle wat heeft die man ons doelpunten bezorgd. Tevens goed om te zien dat er weer flink wat doorstroom is vanuit de academy. Dit seizoen vooral genieten van de verdediging, het middenveld en natuurlijk onze wereldaankoop Vermeer.
Zou mooi zijn als we deze lijn kunnen doorzetten volgend jaar en dat er knopen worden doorgehakt wat betreft het nieuwe stadion.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 december 2014 - 15:01   quote  deeplink  
Goed jaar geweest.
Weer een stap dichterbij topstatus: financieel, prestaties, stadion.
2015 moet ruimere investeringen bieden.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 15:11   quote  deeplink  
Inderdaad financieel hebben we dit jaar een goede stap gezet..
JanM
 JanM - maandag 22 december 2014 - 15:28   quote  deeplink  
Allemaal prachtig, maar het is eeuwig zonde dat deze seizoenshelft te vroeg begonnen is en 3 wedstrijden te lang duurde. Daar tussenin was het regelmatig GENIETEN! Nu kunnen we alleen maar hopen dat we Europees weer kunnen stunten en PiSVee en 020 nog een enorme inzinking krijgen ... anders wordt het een lange tweede helft!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 15:44   quote  deeplink  
Het moment van 2014: Hans Kraay jr.

(http://youtu.be/AjhGOKkZCz4)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 december 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 15:28 schreef JanM het volgende:
Allemaal prachtig, maar het is eeuwig zonde dat deze seizoenshelft te vroeg begonnen is en 3 wedstrijden te lang duurde. Daar tussenin was het regelmatig GENIETEN! Nu kunnen we alleen maar hopen dat we Europees weer kunnen stunten en PiSVee en 020 nog een enorme inzinking krijgen ... anders wordt het een lange tweede helft!
Feyenoord heeft al jaren die net-niet pech. Dat gaat anders worden.
We zijn 2015 in alle opzichten weer TERUG!!!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 17:52   quote  deeplink  
Peter Houtman van Feyenoord benoemde tijdens een lunch voor supporters in het bijzonder zijn hoogtepunt van de eerste seizoenshelft: de overwinning in De Kuip op Sevilla in de groepsfase van de Europa League. Dat was echt een ouderwets Europa Cup-avondje, vertelde Houtman. De ontlading was enorm. Dat was ook het begrijpen, want het was tien jaar geleden dat Feyenoord voor het laatste overwinterde in Europa.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 december 2014 - 23:16   quote  deeplink  
Feyenoord domineert in jaarklassement Voetbal International

im8g83.jpg

De spelers van Feyenoord doen het goed in de diverse jaarklassementen. Voetbal International heeft zelfs plaats voor vier Feyenoorders in zijn top-5. Karim El Ahmadi, Jordy Clasie, Kenneth Vermeer en Jens Toornstra zijn in die volgorde de hoogst genoteerde eredivisiespelers. Oud-Feyenoorder Georginio Wijnaldum complementeert de top-5.

VI-klassement:
1. El Ahmadi 6.73
2. Clasie 6.71
3. Vermeer 6.64
4. Toornstra 6.61
5. Wijnaldum 6.59
dr love
 dr love - dinsdag 23 december 2014 - 04:26   quote  deeplink  
Van geel a.u.b niet verlengen met rutte die mongool saneert de echte voetballers/ of zet ze op een verkeerde positie en is angstig voor de kuip en kritiek om clasie te wisselen die jongen is goed voor de subtop en de echte topper "vormer" wat doet hij het toch voortreffelijk bij Brugge wat had het een mooie combinatie zijn geweest vormer, toornstra, achmadi, vilhena.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 23 december 2014 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 14:57 schreef RenatoBos het volgende:
Heb van een flink aantal wedstrijden genoten dit jaar en dat met name de Europese wedstrijden. Wat een sfeer was dat in de Kuip zeg. Jammer dat we geen echte spits hebben kunnen aantrekken, want dat heeft ons teveel punten gekost. Genoten van Pelle wat heeft die man ons doelpunten bezorgd. Tevens goed om te zien dat er weer flink wat doorstroom is vanuit de academy. Dit seizoen vooral genieten van de verdediging, het middenveld en natuurlijk onze wereldaankoop Vermeer.
Zou mooi zijn als we deze lijn kunnen doorzetten volgend jaar en dat er knopen worden doorgehakt wat betreft het nieuwe stadion.
Ben het 100% met je eens, ik heb ook zeer mooie wedstrijden gezien
en genoten van ons beste middenveld op dit moment van Nederland
met ook de beste keeper. Ik blijf nog wel geloven dat we tijdens de winterstop een spits bij krijgen. KENNER fijne feestdagen en een zeer sportief en gezond 2015
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 23 december 2014 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 04:26 schreef dr love het volgende:
Van geel a.u.b niet verlengen met rutte die mongool saneert de echte voetballers/ of zet ze op een verkeerde positie en is angstig voor de kuip en kritiek om clasie te wisselen die jongen is goed voor de subtop en de echte topper "vormer" wat doet hij het toch voortreffelijk bij Brugge wat had het een mooie combinatie zijn geweest vormer, toornstra, achmadi, vilhena.
Je moet toch eens terug naar de schoolbanken Ruud.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 23 december 2014 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 04:26 schreef dr love het volgende:
Van geel a.u.b niet verlengen met rutte die mongool saneert de echte voetballers/ of zet ze op een verkeerde positie en is angstig voor de kuip en kritiek om clasie te wisselen die jongen is goed voor de subtop en de echte topper "vormer" wat doet hij het toch voortreffelijk bij Brugge wat had het een mooie combinatie zijn geweest vormer, toornstra, achmadi, vilhena.
Ik ben het met je eens Rutte niet verlengen
MAAR FRED RUTTEN WEL VERLENGEN
Appie53
 Appie53 - dinsdag 23 december 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 10:31 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens Rutte niet verlengen
MAAR FRED RUTTEN WEL VERLENGEN
Tuurlijk verlengen. Weer een andere trainer en weer opnieuw beginnen, alstublieft niet!!!!!!!!!!
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 23 december 2014 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 11:43 schreef Appie53 het volgende:

[..]

Tuurlijk verlengen. Weer een andere trainer en weer opnieuw beginnen, alstublieft niet!!!!!!!!!!
Las je wel eens wat dr. Love schreef om 04.26
maar Rutte
geen Rutten
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 december 2014 - 15:14   quote  deeplink  
Rutten: ''Als trainer vond ik De Kuip altijd al een mythe''

140hegz.jpg

Alle leden van Het Legioen ontvangen een dezer dagen het nieuwe Feyenoord Magazine. In de bijzondere eindejaarseditie zijn uitgebreide interviews te lezen met Kenneth Vermeer, Fred Rutten en Eric Gudde.

Vermeer vertelt onder meer over zijn veelbesproken transfer naar De Kuip van deze zomer en zijn snelle aanpassing bij Feyenoord. Elke week word ik toegejuicht in een volle Kuip, daar had ik nooit van durven dromen.

Rutten beantwoordt in de nieuwe editie van Feyenoord Magazine vragen die voor hem werden ingezonden door leden van Het Legioen. De trainer vertelt bijvoorbeeld over zijn voorbereiding op een wedstrijd en over zijn dochters, die inmiddels ook supporter zijn van Feyenoord. De sfeer in De Kuip vinden ze geweldig. Als trainer van de tegenpartij vond ik De Kuip al een mythe. Nu ik deel uitmaak van Feyenoord heb ik het stadion achter me en het doet me goed dat mijn dochters dat ook zo kunnen beleven.

Gudde vierde het afgelopen jaar zijn zestigste verjaardag en presenteerde voor het eerst sinds 2004 een positief eigen vermogen voor Feyenoord. De uitdaging om deze club definitief verder te brengen motiveert mij nog evenzeer als zeven jaar geleden toen ik begon, vertelt de algemeen directeur in een uitgebreid interview.

Verder lees je in de eindejaarseditie van Feyenoord Magazine onder meer over een ontmoeting tussen Wim Jansen en Gerard Meijer, zie je een overzicht van de meest opmerkelijke fotos van het afgelopen jaar en blikken de jeugdtrainers van Feyenoord Academy terug op 2014 en vooruit naar 2015.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 december 2014 - 15:14   quote  deeplink  
Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (1)

sg04zm.jpg

Vanaf vandaag zullen we iedere dag (t/m nieuwjaar) een foto plaatsen om terug te blikken op kalenderjaar 2014. De meeste aandacht zal uitgaan naar het afgelopen half jaar, maar om één man kunnen we niet heen: Ronald Koeman. Hij kreeg een prachtig en meer dan verdiend afscheid bij Feyenoord. ''Nu hebben mensen en club hun trots weer terug'', omschreef hij zijn eigen prestatie in De Kuip nadat hij in 2011 aan het roer kwam bij Feyenoord. Koeman coachte Feyenoord naar achtereenvolgens de tweede, derde en tweede plek op de ranglijst.

k3tbte.jpg
Koeman kijkt nog één keer rond in het stadion dat drie jaar lang weer een onneembare vesting werd

14j9koy.jpg
Sinds lange tijd verlaat een trainer De Kuip weer via de voordeur

25t7qsl.jpg
Koeman loopt karakteristiek voor de laatste keer de spelerstunnel in
Bron:FR12
van geil
 van geil - dinsdag 23 december 2014 - 17:20   quote  deeplink  
kut-met-peren.jpg
R()b
 R()b - dinsdag 23 december 2014 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 04:26 schreef dr love het volgende:
"vormer" wat doet hij het toch voortreffelijk bij Brugge
Maar goed voor hem ook.
Als je daar al niet eens meer mee kan komen, dan Jupiler maar.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 december 2014 - 13:05   quote  deeplink  
Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (2)

2yy40h1.jpg

Toen Ronald Koeman in februari bekend maakte te stoppen als trainer van Feyenoord begon het speculeren over zijn opvolger al snel. Louis van Gaal, Co Adriaanse, Marco van Basten, Fred Rutten, Peter Bosz, Huub Stevens Namen te over. Uiteindelijk viel de keuze, nadat Van Gaal en Adriaanse nee zeiden, op Rutten. De scepsis was groot, maar Feyenoord speelt nu misschien wel het beste voetbal van de afgelopen tien jaar. Ik geniet van De Kuip en het Legioen. Dat móét je eigenlijk meemaken, zei Rutten na een half jaar dienstverband in De Kuip.

29bdh6s.jpg
Rutten schuift aan voor zijn allereerste persconferentie als trainer van Feyenoord. Ik heb geen spanning, maar dit is een andere ervaring dan bij mijn andere clubs. Héél veel supporters, aldus de coach die zich dit seizoen duidelijk heeft ontwikkeld in zijn mediaoptredens.

dpg0v9.jpg
Streng doch rechtvaardig is een beschrijving die bij Rutten past. De oefenmeester ontfermt zich dit seizoen over de vele talenten van Feyenoord. Rutten gaat uiteten met bankzitter Bilal Basacikoglu en geeft speciale aandacht aan Elvis Manu. Misschien zit een adoptie er wel in, zei Rutten gekscherend.

erxssw.jpg
Rutten kende een moeizame start, maar kreeg zijn ploeg op tijd op de rails. Tegen de verwachting in overwinterde Feyenoord in een zware poule. De glimlach is dan ook groot op het gezicht van de trainer. Is die er aan het eind van het seizoen nog steeds?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 december 2014 - 14:04   quote  deeplink  
Vermeer laat Klaassen en Depay achter zich na fantastische comeback

conjo83548000.jpg

Er ontstond veel ophef over de opmerkelijke keuze die Kenneth Vermeer begin september maakte, maar de goalie lijkt het bij het rechte eind te hebben gehad. Binnen een paar maanden tijd groeide hij uit van bankzitter in Amsterdom tot held in Rotterdam en die prestaties worden ook door jullie, de bezoekers van Voetbalzone.nl, hoog aangeslagen. Vermeer is namelijk verkozen tot beste Eredivisie-speler van de eerste seizoenshelft.

De 28-jarige doelman leek tot eind augustus veroordeeld tot een jaar op de bank bij Ajaks. In de loop van het vorige seizoen werd hij uit de basis verdrongen door Jasper Kwispelen, die zijn kans met beide handen aangreep en Frons de Hoer volledig overtuigde van zijn meerwaarde. De jonge Groesbeker speelde zich tevens in de basis bij Oranje, waarmee hij een uitstekend wereldkampioenschap beleefde. Vermeer, die in november 2012 voor het laatst voor Oranje speelde, zag het allemaal thuis vanaf de bank aan. Als man tussen de palen in De Kuip begon hij met ingang van september echter te jagen op eerherstel. En hoe.

Liefst 21 procent van de bijna 30.000 stemmers koos voor de in Amsterdam geboren Feyenoorder, die ex-ploeggenoot Lazy Klaassen nét voorbleef. De jonge middenvelder van Ajaks moest het doen met twintig procent van de stemmen. De derde plek is voor WK-revelatie Memphis Depay. De aanvaller van PSV begon wervelend aan het nieuwe voetbaljaar, maar werd teruggeworpen door een blessure. Desondanks ontving hij nog achttien procent van de stemmen.

Jens Toornstra is de enige die de top drie nog enigszins in zicht heeft. De Feyenoorder zag zijn uitstekende prestaties in het shirt van Feyenoord beloond worden met ruim 3.000 stemmen, oftewel twaalf procent. Georginio Wijnaldum (zeven procent), Jetro Willems (vijf procent), Marko Vejinovic (vier procent), Mark Uth (twee procent), Albert Rusnák (twee procent) en Michiel Kramer (één procent) speelden slechts een kleine rol van betekenis. Zes procent koos voor de optie 'iemand anders'.
Bron:Voetbalzone
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 december 2014 - 13:06   quote  deeplink  
Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (3)

2ikwghs.jpg

Met gemengde gevoelens keken alle Feyenoord-supporters naar het WK. Het was natuurlijk fantastisch dat Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat en Jordy Clasie het zo geweldig deden op het toernooi, maar men wist ook dat daardoor een grote leegloop dreigde. Die vrees werd werkelijkheid met snelle transfers van Martins Indi, De Vrij en Janmaat. Toch leverden het WK en de transferperiode, want ook topschutter Graziano Pellè vertrok, de club miljoenen euros op, waardoor Feyenoord het stempel financieel gezond van de KNVB heeft gekregen.

wageut.jpg
Martins Indi was de grote internetheld van dit WK. Tal van memes en vines circuleerden op het internet. De Rotterdammer is voor niemand bang, zo moest ook Spaans international Diego Costa ondervinden. De scheidsrechter in die wedstrijd durft bovendien nooit meer zijn spray te gebruiken.

34o6hdy.jpg
Handtekeningenjagers kregen in de voorbereiding nog even de kans om de felbegeerde krabbel van Pellè te scoren. Het Southampton van Koeman meldde zich zoals verwacht daarna al snel in De Kuip en dus schittert de Italiaan, die zich sinds dit seizoen international mag noemen, nu in de Premier League.

2m7af13.jpg
Stefan de Vrij en Daryl Janmaat nemen in De Kuip afscheid van de supporters. Beide spelers verdienden door een uitstekend WK transfers naar Lazio Roma en Newcastle United. Het duo had een stroef begin bij die clubs, maar zij blijven zich doorontwikkelen.


Jan-Joost van Gangelen heeft een 'ajaks-face'
Bron:FR12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 december 2014 door RenatoBos --
Barabas
 Barabas - donderdag 25 december 2014 - 13:23   quote  deeplink  
2014 bestond uit een serie teleurstellingen, maar er waren ook hoopvolle momenten. Dat we nu eindelijk schuldenvrij zijn is onomstotelijk het beste wat ons in jaren is overkomen; nu nog zo houden, doorselecteren en in het komende raam een goede spits kopen. 2015 kan alleen maar beter worden!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 25 december 2014 - 13:27   quote  deeplink  
Feyenoord moment van 2014: ''Nergens wordt zo gejuicht''

2ldvpxj.jpg

Het terugblikken op het afgelopen kalenderjaar is in volle gang. Op Fox Sports kozen de analisten hun moment van 2014. Feyenoord werd daarbij veelvuldig genoemd. De Rotterdammers haalden na jaren weer eens de poulefase van de Europa League en zij wisten bovendien te overwinteren. Alom lof voor die prestatie.

Voor Hans Kraay jr. was de euforie na Feyenoord - Sevilla het moment van het jaar. ''Ze hebben er lang op gewacht. Er is geen publiek in de wereld dat zo fanatiek kan juichen, wat een stadion zo kan doen trillen op zijn grondvesten. De opluchting, het ongeloof, de blijdschap. Er kan nergens zo blij met voetbal omgegaan worden als hier.''

Voor Mario Been was het de treffer van Elvis Manu in blessuretijd tegen Zorja Loehansk. ''Ze hadden de selectie nog niet compleet. Die goal is zo belangrijk voor de club. De competitie ging al slecht, dus voor Rutten kwam het ook goed uit. Feyenoord verdient succes. Ik werd bij de 3-3 geroepen om na de wedstrijd iets te zeggen op het veld en ik zei tegen Toine (van Peperstraten): we kunnen beter de helmen op.''

Arnold Bruggink had geen moment, maar een speler van 2014. ''Graziano Pellè. Hij heeft iets teweeg gebracht in Nederland. Hij werd een icoon in Rotterdam-Zuid. Iedereen dacht wat doet hij hier, maar hij nam Feyenoord bij de hand. Iedereen identificeerde hem met Feyenoord. Hij heeft Feyenoord naar de tweede plaats gebracht.''
Bron:FoxSports
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 december 2014 - 11:53   quote  deeplink  
Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (4)

1tvlnn.jpg

Een wedstrijd die de geschiedenisboeken is ingegaan. Feyenoord leek op het dooie gemakje de poulefase van de Europa League te kunnen instromen door een zege op Zorya Luhansk. Na 48 minuten stond er immers een comfortabele 3-0 voorsprong op het scorebord in De Kuip, terwijl in de heenwedstrijd al met 1-1 gelijk werd gespeeld. Maar er knakte iets. Het leek een soort vloek. Zorya scoorde drie keer en na tachtig minuten leek het weer mis te gaan voor Feyenoord. Wéér geen Europees voetbal. Vele supporters voelden de tranen al opkomen. Uiteindelijk werden het tranen van geluk. Want met een knappe individuele actie tekende Elvis Manu diep in blessuretijd voor de 4-3. Extase. Gejuich. De Kuip trilde weer op zijn grondvesten. Een feest zoals dat alleen in Rotterdam gevierd kan worden.

2gy7uk7.jpg
ELVIS MANUTELLI

f0b0r8.jpg
Manu viert het feestje met de supporters. Hij heeft zich onsterfelijk gemaakt in De Kuip

Feyenoord Zorya Luhansk de 4-3 van Manu 28-8-2014

(http://youtu.be/qlfIiX6I4TU)
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 december 2014 - 12:10   quote  deeplink  
Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (5)

2eyysyc.jpg

Eén dag na de bizarre winst op Zorya Luhansk kon Rotterdam weer juichen. Bij de nabeschouwing op dat duel schoof technisch directeur Martin van Geel opeens aan. Een nieuwe aankoop? Nee! Aanvoerder Jordy Clasie, die ook plaatsnam in de persruimte, kondigde aan zijn contract tot 2018 te verlengen. De absolute leider van Feyenoord blijft in De Kuip! Geweldig nieuws, want wekelijks laat de middenvelder zien dat hij Feyenoord en de eredivisie naar een hoger niveau tilt. En ook op mentaal vlak is de strijder belangrijk.

2epqc1v.jpg
Fred Rutten en Jordy Clasie hebben veel te bespreken op de eerste training na het WK voor de middenvelder. Werd hier de basis gelegd voor zijn contractverlenging?

3358f8x.jpg
Clasie kijkt naar zijn Kuip, naar zijn Legioen. De natuurlijke leider betreedt als eerste het veld.

6izfc5.jpg
Wij kunnen niet alleen voetballen, maar ook vechten, roemde Rutten de kwaliteiten van zijn selectie. Dat vechten komt mede door Clasie, want hij gaat altijd voorop in de strijd.




Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 december 2014 - 12:53   quote  deeplink  
"Ik vond dat heel opmerkelijk, omdat Feyenoord heel veel creëerde"

blinker-helden.jpg

Regi Blinker heeft enorm genoten van de Klassieker tussen Feyenoord en Ajaks dit seizoen. Voor de voormalig aanvaller is die wedstrijd hét voetbalmoment van het kalenderjaar 2014.

Op 21 september won Ajaks in De Kuip met 0-1 van Feyenoord. Ricardo von Rhein schoot in de eerste helft een vrije trap tegen de touwen. Feyenoord wervelde vervolgens. "Wat een wedstrijd. Ik heb zo veel kansen gezien van Feyenoord. Ik heb ook een beter Feyenoord gezien", zegt Blinker tegenover FOX Sports.

"Ik zat in De Kuip en had zoiets van 'dat komt wel goed, dat kan niet anders'. Drie keer op de lat, op de paal en Colin Kazim-Richards die veel kansen had. Uiteindelijk is Ajaks er toch met de winst vandoor gegaan. Ik vond dat heel opmerkelijk, omdat er heel veel werd gecreëerd door Feyenoord", vervolgt Blinker.

"En aan het einde van de wedstrijd gingen de spelers met een applaus van het veld", besluit de oud-speler van Feyenoord, daarmee doelend op het Youll never walk alone dat de supporters zongen.

Het moment van Regi Blinker
http://foxsports.nl/video/251676-het-moment-van-2014-regi-blinker.html
Bron: FoxSports
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 december 2014 - 12:25   quote  deeplink  
Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (6)

2cqkub7.jpg

Technisch directeur Martin van Geel stelde het geduld van de supporters deze zomer op de proef. Pas in de laatste week van de transferwindow sloeg hij echt toe met het aantrekken van Jens Toornstra, Kenneth Vermeer en Karim El Ahmadi. Drie absolute versterkingen voor Feyenoord. De discussie of het late handelen gerechtvaardigd was of niet zal dit seizoen nog wel even gevoerd worden, maar Feyenoord kan nog lang plezier hebben van het trio dat nog jaren in De Kuip vastligt.

e7l3tg.jpg
Zijn overstap was bewogen, maar in zijn eerste maanden bij Feyenoord toont hij aan dat hij misschien wel de beste keeper van Nederland is. De manier waarop Mulder aan de kant werd geschoven was misschien niet chique, maar Vermeer bewijst wekelijks zijn waarde in het doel.

11r3ioz.jpg
Jens Toornstra lijkt alleen maar belangrijke doelpunten te kunnen maken. Hij scoorde in Europa tegen Sevilla en Luik. En in de eredivisie maakte hij belangrijke goals tegen Go Ahead (de ommekeer?), Cambuur en FC Dordrecht.

hsvm6h.jpg
Karim El Ahmadi vormt dit seizoen weer een uitstekende tandem met Jordy Clasie. Door hun inbreng verliest Feyenoord eigenlijk nooit de slag op het middenveld. En tot de verbazing van velen scoort El Ahmadi ook nog zo nu en dan.




Bron:FR12
Stylzz
 Stylzz - zondag 28 december 2014 - 12:55   quote  deeplink  
Mooi jaar weer.
Regende prijzen.
tomson
 tomson - zondag 28 december 2014 - 14:12   quote  deeplink  
Haha.. een tikje cynisch 😆
van geil
 van geil - zondag 28 december 2014 - 19:04   quote  deeplink  
was gewoon kut.
Cl er uit , kansloos.
beker er uit.
competitie geen een overwinning op n topper. en incl doelsaldo maar liefst 9 punten achter op 020 en 13 op Pisvee . in December.

alleen het overwinteren in Europa is goed.al ging dat ook hortend en stotend.met mooie afsluitingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 december 2014 door van geil --
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zondag 28 december 2014 - 21:01   quote  deeplink  
Kortom contract verlenging voor de trainert denk ik.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 december 2014 - 16:39   quote  deeplink  
FR12.nl Terugblik op opnieuw een veelbewogen jaar (7)

fdaf04.jpg

Feyenoorders reizen hun club overal achterna. Dat bleek ook in dit kalenderjaar maar weer. Feyenoord was de enige club in de eredivisie met een honderd procent bezettingsgraad van het uitvak. En nu de club na jaren weer écht actief is in Europa staat er voor het Legioen ook prachtige buitenlandse tripjes op het programma. Rome is de volgende stad die veroverd zal worden.

okq32w.jpg
In Rijeka was het uitvak veel te klein voor het Legioen. Slechts 600 plaatsen, terwijl veel meer de reis naar Kroatië hadden gemaakt.

34o985w.jpg
Ook in Luik een vol uitvak. Dat was ook meteen het enige volle vak in het matig gevulde stadion.

2reo3va.jpg
In Almelo was het uitvak dit jaar leeg. Een boycot, omdat ze in het eredivisie-onwaardige dorp nog steeds niet weten hoe je uitsupporters moet ontvangen.


De uitslag deed er niet meer toe tegen AZ, maar het uitvak en uiteraard ook de thuisvakken waren bomvol met enthousiaste Feyenoord-supporters. Met als absolute kers op de taart het debuut van Ronald Graafland in de laatste wedstrijd van het vorige seizoen!

Het Hand in Hand wordt langzaam gezongen voordat Pellè de 2-5 binnenschoot tegen FC Utrecht in januari.
Bron:FR 12
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 december 2014 - 17:44   quote  deeplink  
De huldiging op de Coolsingel was t mooiste
van geil
 van geil - maandag 29 december 2014 - 21:36   quote  deeplink  
En toch lijkt t alweer zo lang geleden.
ar
 ar - maandag 29 december 2014 - 21:41   quote  deeplink  
Toen had ik nog haar..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 december 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 december 2014 - 21:41 schreef ar het volgende:
Toen had ik nog haar..
Nu heb je alleen nog maar ar..
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 december 2014 - 23:00   quote  deeplink  
Zn ha eraf gelachen
van geil
 van geil - maandag 29 december 2014 - 23:07   quote  deeplink  
ik had toen n bos krullen,
en had minimaal 3 keer per week seks.
:(
tomson
 tomson - dinsdag 30 december 2014 - 01:34   quote  deeplink  
Heerlijk dit 😂
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 30 december 2014 - 10:24   quote  deeplink  
Doe niet zo lullig man je zal alleen maar ar meer op je hoofd hebben..
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 30 december 2014 - 10:43   quote  deeplink  
Geef hem een s er bij.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 30 december 2014 - 11:37   quote  deeplink  
Ze kunnen wel zeggen dat ze met die en met die spits gepraat hebben
maar ze we hebben helaas niemand van die top spitsen binnen gehaald.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 30 december 2014 - 11:53   quote  deeplink  
T is dat je t zegt.
ar
 ar - dinsdag 30 december 2014 - 12:03   quote  deeplink  
Om het nog even te zeggen.
van geil
 van geil - dinsdag 30 december 2014 - 12:07   quote  deeplink  
Fred is druk bezig zijn verlenging er bij te lullen.
met kampioenschappen en spitsen etc etc.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Terugblik op het jaar 2014..









0.0081100