BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Ajax voldoende kwaliteit om dit seizoen kampioen te worden?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 22 december 2014 - 21:55   quote  deeplink  
T.o.v. een seizoen geleden hebben we 5 punten meer. PSV daarin tegen heeft maar liefst 20 punten meer dan een jaar geleden. En hierdoor 4 punten voorsprong op Ajax.

Ajax heeft min of meer aangegeven in de winter geen versterkingen erbij te halen. Ook wanneer Moisander en Schöne in de winter vertrekken.

Is de selectie kwalitatief goed genoeg om eventueel bij blessures dit op te kunnen vangen zonder daarbij in de problemen te komen.

En is Ajax in het algemeen sterk genoeg om meer punten te halen dan PSV en hiermee voor de 5e keer kampioen te worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 december 2014 door Bobby1972 --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 22 december 2014 - 22:09   quote  deeplink  
Hoe vaak heeft PSV de afgelopen jaren wel niet boven aangestaan tijdens de winter?
volgens 4x in de laatste 5 jaar. Elk jaar zouden ze het niet meer gaan weggeven en wat deden ze elk jaar? precies, ze gaven het weg.

Ik denk dat Ajax zat kwaliteit heeft om kampioen te worden, daarnaast krijgen wij Feyenoord, Twente en AZ allemaal nog thuis terwijl PSV die allemaal uit krijgt.
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 22:18   quote  deeplink  
Zijn we kwalitatief goed genoeg op kampioen te worden:
Jazeker. Als deze selectie in vorm is, is deze opgewassen tegen elke tegenstander in de Eredivisie. Het probleem is dat als de ploeg niet draait deze ook heel makkelijk door de ondergrens heen zakt, iets waar met name PSV minder problemen mee heeft. Stabiliteit is het sleutelwoord, zowel achterin als qua veldspel.

Zijn we kwalitatief goed nog voor wat we verwachten van Ajax:
Nee, dat niet. We missen nog altijd aanvallende creativiteit. Ajax is onvoorstelbaar effectief wat het gebrek aan kansen en creativiteit maskeert maar daar moet wel iets gebeuren. Ook geeft Ajax nationaal maar zeker ook internationaal veel te makkelijk veel te veel weg. Dat is weer die stabiliteit.

De selectie is ruim zat om blessures op te vangen. Er zijn 2 basisspelers (Sightorsson en Boilesen) geblesseerd en daar merken we weinig van. Er is enorm veel concurrentie op de buitenposities. In de laatste linie is het ook prima te noemen. De zwakke plek ligt op CVM waar na Serero de spoeling snel dun wordt.

Het manco is in mijn ogen dan ook niet de kwaliteit of breedte van de selectie. Ajax mist ervaring, een speler die de ploeg op sleeptouw kan nemen hoe slecht het ook gaat. Kwaliteit is er zat maar dat alleen is niet voldoende.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 22 december 2014 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:18 schreef Eide het volgende:
Jazeker. Als deze selectie in vorm is, is deze opgewassen tegen elke tegenstander in de Eredivisie. Het probleem is dat als de ploeg niet draait deze ook heel makkelijk door de ondergrens heen zakt, iets waar met name PSV minder problemen mee heeft. Stabiliteit is het sleutelwoord, zowel achterin als qua veldspel.

Nee, dat niet. We missen nog altijd aanvallende creativiteit. Ajax is onvoorstelbaar effectief wat het gebrek aan kansen en creativiteit maskeert maar daar moet wel iets gebeuren. Ook geeft Ajax nationaal maar zeker ook internationaal veel te makkelijk veel te veel weg. Dat is weer die stabiliteit.

De selectie is ruim zat om blessures op te vangen. Er zijn 2 basisspelers (Sightorsson en Boilesen) geblesseerd en daar merken we weinig van. Er is enorm veel concurrentie op de buitenposities. In de laatste linie is het ook prima te noemen. De zwakke plek ligt op CVM waar na Serero de spoeling snel dun wordt.

Het manco is in mijn ogen dan ook niet de kwaliteit of breedte van de selectie. Ajax mist ervaring, een speler die de ploeg op sleeptouw kan nemen hoe slecht het ook gaat. Kwaliteit is er zat maar dat alleen is niet voldoende.
Zou Sinkraven het gebrek aan kwaliteit kunnen oplossen?
Heitinga gaat weg bij Hertha, misschien is het nog wat om hem terug te halen. hij kan zowel op cvm als cv en rb uit de voeten.
Daarnaast zijn er nog spelers als:
Anita
Emanuelson
Stekelenburg
Maxwel
Pienaar

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door NatjosFC --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 december 2014 - 22:35   quote  deeplink  
Geen ouwe koeien halen Natjos!
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 22 december 2014 - 22:38   quote  deeplink  
Heitinga is 31, kan nog zeker 2 jaar mee.
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Geen ouwe koeien halen Natjos!
Lui van 30, 31 en 21 jaar zijn geen oude koeien. Een voetballer die voorzichtig is geweest met z'n lichaam kan tot z'n 34/35 op het allerhoogste niveau uitstekend mee. Daar lopen zat voorbeelden van, ook in de topcompetities.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 22 december 2014 - 23:02   quote  deeplink  
Wel staat bij mij vast, dat Ajax minimaal zeer goede versterkingen moet halen. Laat de Boer maar de keuze maken op welke twee plaatsen. Dan is de kans zeker groot, dat we weer kampioen kunnen worden. Zolang Ajax niets onderneemt, zal er ook verder niets gebeuren.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 22 december 2014 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Lui van 30, 31 en 21 jaar zijn geen oude koeien. Een voetballer die voorzichtig is geweest met z'n lichaam kan tot z'n 34/35 op het allerhoogste niveau uitstekend mee. Daar lopen zat voorbeelden van, ook in de topcompetities.
Denk jij dat spelers, van clubs als Wolfsburg of Gladbach die daar niet veel aan de bak komen hier zouden willen komen spelen?
een jonge jongen zoals Malanda van 19, die dit seizoen slechts 300 minuten heeft gespeeld. of Havard Nordtveit bij Gladbach slechts 450 minuten gespeeld en niet eens altijd op zijn eigen positie.
Prima voetballers, Milik kan ze eventueel overhalen, die redde het ook niet in Duitsland en hier wel.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 december 2014 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 21:55 schreef Bobby1972 het volgende:
T.o.v. een seizoen geleden hebben we 5 punten meer. PSV daarin tegen heeft maar liefste 20 punten meer dan een jaar geleden. En hierdoor 4 punten voorsprong op Ajax.

Ajax heeft min of meer aangegeven in de winter geen versterkingen erbij te halen. Ook wanneer Moisander en Schöne in de winter vertrekken.

Is de selectie kwalitatief goed genoeg om eventueel bij blessures dit op te kunnen vangen zonder daarbij in de problemen te komen.

Is Ajax in het algemeen sterk genoeg om meer punten te halen dan PSV en hiermee voor de 5e keer kampioen te worden.
Ajax heeft het aangegeven het liefst geen versterkingen in de winter te halen, dat deden ze al vrij vroeg. Daar kwamen ze later op terug.
Namelijk als er een mogelijkheid is om je selectie te versterken dan zullen ze dat niet nalaten.

Selectie is vrij breed. Jong Ajax waar ook niet met een vast elftal word gespeeld. Kan volgens mij ook spelers worden gehaald, mocht dat nodig zijn. Daar spelen ze vrij aardig, maar daar zit totaal geen structuur in omdat ze elke keer met andere spelers spelen.
Als je de juplier league niks vind, dan moet je toch even naar de stand kijken.
Willem 2, Cambuur, Zwolle, die doen het niet slecht. Go ahead gaat wel, alleen dort valt gewoon tegen.

Gezien de afgelopen jaren, heb ik mij lopen ergere in de maanden Augustus tot en met november.
December werd nog wel wat hersteld, toch ging ik nog altijd met een kut gevoel de winterstop in.
Zelfs vorig jaar.. (Terwijl we winter kampioen waren. verlies maanden lastige uitwedstrijden hadden , namelijk tegen subtoppers. Dat betekend meestal dat je ze later thuis mag ontvangen. plus de uitwedstrijden tegen clubs in rechter rijtje, dat betekend meestal een feestje op een plein naast de Arena.) Dit jaar heb ik mij dus opnieuw lopen ergere.
Daarin zit dus echt geen verschil in met de afgelopen jaren.
Er zit genoeg talent in. Afgelopen jaren hebben we ook ervaren spelers gehad, die er niks van konden. Toen zeiden supporters ook al dat we zulke spelers nodig hebben, die nu worden geroepen.
Aan het einde van de rit stond 1 of 2 bepaalde spelers op en werden dan ook meteen verkocht in de aansluitende transferperiode, vaak spelers met maar een jaar contract. Dat is in ieder geval niet meer, talenten liggen voor langere tijd vast.

Dus ik denk dat er 1 verschil is met de afgelopen jaren. Dat is de concurrentie. Ajax is niet zwakker geworden.. Concurrentie is beter geworden.. Dat is alleen maar beter..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:38 schreef NatjosFC het volgende:
Dat gisteren toevallig ook aan hem. Hij is een echte ajacied en kan wel wat gif in een
wedstrijd brengen. Kan op 3 plekken uit de voeten en kan een leider zijn
die voor de balans kan zorgen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 23:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Denk jij dat spelers, van clubs als Wolfsburg of Gladbach die daar niet veel aan de bak komen hier zouden willen komen spelen?
een jonge jongen zoals Malanda van 19, die dit seizoen slechts 300 minuten heeft gespeeld. of Havard Nordtveit bij Gladbach slechts 450 minuten gespeeld en niet eens altijd op zijn eigen positie.
Prima voetballers, Milik kan ze eventueel overhalen, die redde het ook niet in Duitsland en hier wel.
Nee NatjosFC niemand wil naar Ajax komen..
jodocus
 jodocus - dinsdag 23 december 2014 - 10:07   quote  deeplink  
NEEEEEEEEEEE
Eide
 Eide - dinsdag 23 december 2014 - 10:12   quote  deeplink  
Ik zat gister overigens, beetje in het verlengde van dit topic, na te denken over hoe mijn Eredivisie elftal van de eerste seizoenshelft er uit zou zien. Ik kom dan toch wel op een ploeg met een fors aantal Ajacieden als ik eerlijk ben. Daar speelt op één positie wel clubliefde mee denk ik maar toch.

Het gaat dus op spelers die nu actief zijn in de Eredivisie. Ik kom dan op de volgende 11 die per positie in mijn ogen het beste zijn.

1: Jasper Cillessen; keeper van Oranje, vrij simpel.
2: Ricardo van Rhijn; helemaal opgeleefd en verreweg de beste rechtsback
3: Sven van Beek; is goed bezig in Rotterdam
4: Jeffrey Bruma; maakt foutjes maar veel potentie
5: Jetro Willems; verdedigend niet altijd goed maar een absolute meerwaarde voor een elftal
6: Jordy Clasie; één van de drie beste voetballers in de Eredivisie
10: Davy Klaassen; ook één van de drie beste van Nederland
8: Georgino Wijnaldum; hele goede voetballer
7: Anwar El Ghazi; groot talent, zeer compleet
9: Luc Castagnois; Ik vind het een hele complete en goede spits
11: Memphis Depay; completeert het lijstje van de beste drie van Nederland

Wissels:
Marko Vejnovic
Luuk de Jong
Joel Veltman
Terence Kongolo
Lasse Schone
Kenneth Vermeer
Luciano Narsingh

Tot mijn verrassing kwam ik tot een basiselftal met alleen maar Nederlandse voetballers. Ik kwam ook tot een basiselftal met alleen maar jonge twintigers en jonger. De enige oudere speler is ook de enige buitenlander, namelijk Lasse Schone. De ideale 12e speler voor elk elftal.

Zo zou mijn ideale elftal eruit zien op basis van de eerste seizoenshelft. Natuurlijk zal vrijwel niemand het helemaal met mij eens zijn, dat hoeft gelukkig ook niet. Het toont in mijn ogen binnen de discussie hier wel aan waar wij Ajax niet de allerbeste vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 december 2014 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 23 december 2014 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Met ouwe koeien bedoel ik eigenlijk oud Ajaxspelers....je hebt gelijk dat sommige spelers mee kunnen tot 34/35 jaar....Heitinga zie ik zelf niet zitten, wordt hier elk jaar om geroepen...is volgens mij op zijn retour...komt snelheid te kort in vergelijking met Serero...zelf denk ik aan een andere oude koe: nl. Maduro...
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 23 december 2014 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 10:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Met ouwe koeien bedoel ik eigenlijk oud Ajaxspelers....je hebt gelijk dat sommige spelers mee kunnen tot 34/35 jaar....Heitinga zie ik zelf niet zitten, wordt hier elk jaar om geroepen...is volgens mij op zijn retour...komt snelheid te kort in vergelijking met Serero...zelf denk ik aan een andere oude koe: nl. Maduro...
De ervaren spelers hoeven in mijn ogen niet perse oud Ajax-spelers te zijn.
We hebben meer als voldoende kwaliteit, wat we missen is ervaring en het liefst in de as van het elftal.
Zoals Aad de Mos zou zeggen: "We missen het cement tussen de stenen".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 december 2014 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 10:12 schreef Eide het volgende:
Ik zat gister overigens, beetje in het verlengde van dit topic, na te denken over hoe mijn Eredivisie elftal van de eerste seizoenshelft er uit zou zien. Ik kom dan toch wel op een ploeg met een fors aantal Ajacieden als ik eerlijk ben. Daar speelt op één positie wel clubliefde mee denk ik maar toch.

Het gaat dus op spelers die nu actief zijn in de Eredivisie. Ik kom dan op de volgende 11 die per positie in mijn ogen het beste zijn.

1: Jasper Cillessen; keeper van Oranje, vrij simpel.
2: Ricardo van Rhijn; helemaal opgeleefd en verreweg de beste rechtsback
3: Sven van Beek; is goed bezig in Rotterdam
4: Jeffrey Bruma; maakt foutjes maar veel potentie
5: Jetro Willems; verdedigend niet altijd goed maar een absolute meerwaarde voor een elftal
6: Jordy Clasie; één van de drie beste voetballers in de Eredivisie
10: Davy Klaassen; ook één van de drie beste van Nederland
8: Georgino Wijnaldum; hele goede voetballer
7: Anwar El Ghazi; groot talent, zeer compleet
9: Luc Castagnois; Ik vind het een hele complete en goede spits
11: Memphis Depay; completeert het lijstje van de beste drie van Nederland

Wissels:
Marko Vejnovic
Luuk de Jong
Joel Veltman
Terence Kongolo
Lasse Schone
Kenneth Vermeer
Luciano Narsingh

Tot mijn verrassing kwam ik tot een basiselftal met alleen maar Nederlandse voetballers. Ik kwam ook tot een basiselftal met alleen maar jonge twintigers en jonger. De enige oudere speler is ook de enige buitenlander, namelijk Lasse Schone. De ideale 12e speler voor elk elftal.

Zo zou mijn ideale elftal eruit zien op basis van de eerste seizoenshelft. Natuurlijk zal vrijwel niemand het helemaal met mij eens zijn, dat hoeft gelukkig ook niet. Het toont in mijn ogen binnen de discussie hier wel aan waar wij Ajax niet de allerbeste vinden.
Van Rhijn vind ik slecht verdedigend en voortzetting ook niet super
Bruma vind ik niet zo en ook Castangios ben ik niet zo kapot van.
Luuk de Jong, Kramer, Uth, Zivkovic, Milik, Necid zijn allemaal niet minder of veel minder.

Cilissen (al vind ik hem laatste weken wat tegenvallen)
Arias jonger en minstens zo goed als van Rhijn
Khasia leider
v Beek stofzuiger
Willems Aanvallend goed
Cvm Clasie
Klaassen
Chery wekelijks beslissend bij Groningen(Wijnaldum is ook goed)
Ghazi
Ogbeche wil ik wel eens bij een top 3 team zien
Depay

Wissels

Kongolo
Riedewald
Wijnaldum
Vermeer
Rhijn
Veijnovic
Zivkovic
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 12:11   quote  deeplink  
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 12:21   quote  deeplink  
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 12:29   quote  deeplink  
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 12:30   quote  deeplink  
Kleine indicatie waarom ik andere spelers gekozen heb..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 12:38   quote  deeplink  
Loetje
 Loetje - dinsdag 23 december 2014 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:38 schreef NatjosFC het volgende:
Is de 5e cv bij Hertha.
remco k
 remco k - dinsdag 23 december 2014 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 23:02 schreef nieuwe ajax het volgende:
Wel staat bij mij vast, dat Ajax minimaal zeer goede versterkingen moet halen. Laat de Boer maar de keuze maken op welke twee plaatsen. Dan is de kans zeker groot, dat we weer kampioen kunnen worden. Zolang Ajax niets onderneemt, zal er ook verder niets gebeuren.
Laat me raden, va 1.92m??
remco k
 remco k - dinsdag 23 december 2014 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 17:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Is de 5e cv bij Hertha.
Dan hebben ze aardig wat personele problemen aangezien hij in meer dan de helft van de potjes heeft gespeeld..
remco k
 remco k - dinsdag 23 december 2014 - 19:31   quote  deeplink  
Ajax heeft een goede selectie, het bewijs daarvoor is wel geleverd aangezien we meer punten hebben dan de afgelopen 11 jaar...

Ajax heeft hele goede potjes gespeeld in zowel Nederland als Europa, en het heeft in beide competities hele slechte wedstrijden gespeeld..

Wat mij betreft is er maar 1 positie die misschien beter ingevuld moet worden en dat is de CVM positie. Talent hebben we op die plek meer dan genoeg, maar die zijn voor nu naar mijn idee nog niet goed genoeg.. Serero is aan de bal prima, maar zonder bal lukt het hem niet goed genoeg om de twee cv's te ontlasten..

Dus goed genoeg ja zeker.. Maar als we ons kunnen versterken moeten we dat nooit laten gaan.. Maar met name het woordje versterken is erg belangrijk..
remco k
 remco k - dinsdag 23 december 2014 - 20:10   quote  deeplink  
Statistisch gezien een hele goede eerste seizoenshelft.

Maar het moet wel stabieler worden..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 23 december 2014 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 20:10 schreef remco k het volgende:
Statistisch gezien een hele goede eerste seizoenshelft.

Maar het moet wel stabieler worden..
Daar heb je inderdaad een sterkere Cvm voor nodig.
Lcv hoe wil je die invullen?
Rest is prima maar zullen wel beter moeten spelen zoals tegen Vitesse is onacceptabel.
remco k
 remco k - dinsdag 23 december 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 21:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Daar heb je inderdaad een sterkere Cvm voor nodig.
Lcv hoe wil je die invullen?
Rest is prima maar zullen wel beter moeten spelen zoals tegen Vitesse is onacceptabel.
Genoeg opties, Moisander Denswill Viergever of vd Hoorn..
Brandje
 Brandje - dinsdag 23 december 2014 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:18 schreef Eide het volgende:

Het gemis van een niet echt in vorm verkerende Boilesen is er echt wel. Die Viergever kan er echt niks van als LB. We winnen dan wel maar voetballende ga je er echt op achteruit maar wat gaat er gebeuren als een Andersen of erger Klaassen er een tijdje niet bij is? Of hoe gaan we in januari Serero opvangen? Riedewald is enige optie. Zimling kan e helemaal niks van en Viergever voldoet daar niet.
remco k
 remco k - dinsdag 23 december 2014 - 22:06   quote  deeplink  
Ik denk dat daarom de Boer ook graag Sinkgraven er al bij wil hebben..
Eide
 Eide - dinsdag 23 december 2014 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 22:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

maar wat gaat er gebeuren als een Andersen of erger Klaassen er een tijdje niet bij is?
Horror scenario, maar Schone kan daar prima uit de voeten en dan krijgen we Kishna en El Ghazi op de flanken.

Gelijkwaardige vervanging bestaat niet, maar ik vind dat we op de meeste plekken qua voetbaltechnische kwaliteiten vrij goed bezet zijn. Boilesen is aanvallend een gemis maar Riedewald gaat dat wel oplossen. Ik heb veel vertrouwen in die jongen maar toch voornamelijk als LB, niet als CVM. Dat komt gewoon nog te vroeg voor hem. Achter Serero is de enige plek waar Ajax echt ontzettend invlevert op dit moment.

En natuurlijk ontbeert Ajax effectieve ervaring, iets dat Moisander en Schone te weinig brengen.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 23 december 2014 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 19:31 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft een goede selectie, het bewijs daarvoor is wel geleverd aangezien we meer punten hebben dan de afgelopen 11 jaar...

Ajax heeft hele goede potjes gespeeld in zowel Nederland als Europa, en het heeft in beide competities hele slechte wedstrijden gespeeld..

Wat mij betreft is er maar 1 positie die misschien beter ingevuld moet worden en dat is de CVM positie. Talent hebben we op die plek meer dan genoeg, maar die zijn voor nu naar mijn idee nog niet goed genoeg.. Serero is aan de bal prima, maar zonder bal lukt het hem niet goed genoeg om de twee cv's te ontlasten..

Dus goed genoeg ja zeker.. Maar als we ons kunnen versterken moeten we dat nooit laten gaan.. Maar met name het woordje versterken is erg belangrijk..
Maar Vejinovic is ook verdedigend niet de sterkste. Daarnaast denk ik niet dat Anita een optie is is voor Ajax, ik zie hem nog niet terugkomen.

Dus dan moet je al in het buitenland gaan scouten en ik zou er zo niet een kunnen noemen waarvan ik zeker weet dat hij zou willen komen.
jij wel?

Zou Veltman geen goede cvm zijn en dan van der Hoorn op rcv.
nora
 nora - dinsdag 23 december 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 22:06 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat daarom de Boer ook graag Sinkgraven er al bij wil hebben..
Prima we gaan de goede kant op
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 december 2014 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 23:28 schreef nora het volgende:

[..]

Prima we gaan de goede kant op
Inderdaad, nog zo'n ervaren speler die de kar gaat trekken!
nora
 nora - dinsdag 23 december 2014 - 23:31   quote  deeplink  
En misschien Maduro als CVM ?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 23 december 2014 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 23:31 schreef nora het volgende:
En misschien Maduro als CVM ?
Ach ja, er moet natuurlijk ook een ouder persoon zijn die toezicht houdt bij de ballenbak! ;-)
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 24 december 2014 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 23:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ach ja, er moet natuurlijk ook een ouder persoon zijn die toezicht houdt bij de ballenbak! ;-)
Goeie zeg...
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 24 december 2014 - 01:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 19:31 schreef remco k het volgende:

Zijn we het toch weer een keer eens. Ook ik zie een eventuele versterking als het verkleinen van een risico. Omdat ik me meer zorgen maak over eventuele blessures van dragende spelers.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 december 2014 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 22:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het gemis van een niet echt in vorm verkerende Boilesen is er echt wel. Die Viergever kan er echt niks van als LB. We winnen dan wel maar voetballende ga je er echt op achteruit maar wat gaat er gebeuren als een Andersen of erger Klaassen er een tijdje niet bij is? Of hoe gaan we in januari Serero opvangen? Riedewald is enige optie. Zimling kan e helemaal niks van en Viergever voldoet daar niet.
Las net Veltman op 6 opzich geen gekke gedachte
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 december 2014 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 23:16 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar Vejinovic is ook verdedigend niet de sterkste. Daarnaast denk ik niet dat Anita een optie is is voor Ajax, ik zie hem nog niet terugkomen.

Dus dan moet je al in het buitenland gaan scouten en ik zou er zo niet een kunnen noemen waarvan ik zeker weet dat hij zou willen komen.
jij wel?

Zou Veltman geen goede cvm zijn en dan van der Hoorn op rcv.
Ja denk Veltman op 6 met Hoorn en Denswil? erachter
nora
 nora - woensdag 24 december 2014 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 23:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad, nog zo'n ervaren speler die de kar gaat trekken!
Nee Warrior maar wel een heel goede voetballer van 19 jaar die je veel plezier gaat geven.En die je als Ajax sterker gaat maken .
nora
 nora - woensdag 24 december 2014 - 09:15   quote  deeplink  
quote:

[..]

Slechte dag gehad zeker
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 december 2014 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 09:15 schreef nora het volgende:

[..]

Slechte dag gehad zeker
Ik niet, jij?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 december 2014 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 09:14 schreef nora het volgende:

[..]

Nee Warrior maar wel een heel goede voetballer van 19 jaar die je veel plezier gaat geven.En die je als Ajax sterker gaat maken .
Knap dat je dat al weet. Dachten we dat van Sulejmani ook niet? Je hebt hem nu al een stempel gegeven, nog voordat hij überhaupt bij Ajax speelt.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 24 december 2014 - 13:00   quote  deeplink  
Weet het nog net zo niet, gezien ik eraan twijfel aan de kwaliteit bij Ajax.
Ook de CL heeft bewezen dat Ajax niet eens de tweede plaats kan halen voor de volgende ronde.

Het is geen excuses dat Ajax dat niet kon. Waarom heeft Ajax dan eerder wel van Barcelona gewonnen ? Ajax moet eerst 4 hele goede spelers halen die wel ervoor kunnen zorgen voor zowel de kampioen te worden, als om de tweede ronde van de CL te halen. Alleen met spelers onder de 22 jaar red Ajax het niet. Is logisch.
nora
 nora - woensdag 24 december 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 22:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Horror scenario, maar Schone kan daar prima uit de voeten en dan krijgen we Kishna en El Ghazi op de flanken.

Gelijkwaardige vervanging bestaat niet, maar ik vind dat we op de meeste plekken qua voetbaltechnische kwaliteiten vrij goed bezet zijn. Boilesen is aanvallend een gemis maar Riedewald gaat dat wel oplossen. Ik heb veel vertrouwen in die jongen maar toch voornamelijk als LB, niet als CVM. Dat komt gewoon nog te vroeg voor hem. Achter Serero is de enige plek waar Ajax echt ontzettend invlevert op dit moment.

En natuurlijk ontbeert Ajax effectieve ervaring, iets dat Moisander en Schone te weinig brengen.
Vandaar geen overbodige luxe Sinkgraven erbij.
nora
 nora - woensdag 24 december 2014 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 11:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Knap dat je dat al weet. Dachten we dat van Sulejmani ook niet? Je hebt hem nu al een stempel gegeven, nog voordat hij überhaupt bij Ajax speelt.
Ja sommige hebben een beetje kijk op voetbal en staan open voor nw spelers die talent hebben, en sommige kraken alles af
En een mislukking waarvan ik overtuigd ben dat Sulejmani een mentale kwestie is geweest en ja als je daar van uit gaat kan je niks meer kopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 december 2014 door nora --
Eide
 Eide - woensdag 24 december 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 14:52 schreef nora het volgende:

[..]

Vandaar geen overbodige luxe Sinkgraven erbij.
Die brengt ook geen ervaring. Hoe bedoel je dan die overbodige luxe?
Pietje
 Pietje - woensdag 24 december 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik meld me vrijwillig aan: over 2 maanden word ik 66 jaar... ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Ajax voldoende kwaliteit om dit seizoen kampioen te worden?

0.0081567