BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Ajax voldoende kwaliteit om dit seizoen kampioen te worden?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 24 december 2014 - 15:44   quote  deeplink  
Op zich heeft Ajax een prima en zeer getalenteerde selectie. Wat Ajax echter parten speelt is de jeugdigheid en juist dat maakt Ajax kwetsbaar. Met die jeugdigheid haal je wisselvalligheid in huis. Dan weer een goede wedstrijd en vervolgens zakken zij door de ondergrens... Mits Ajax de selectie (zoveel mogelijk) in tact kan houden, gaan we een zeer mooie toekomst tegemoet.
nora
 nora - woensdag 24 december 2014 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 15:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Die brengt ook geen ervaring. Hoe bedoel je dan die overbodige luxe?
Net wat je zegt als er wat met Klaasen en Andersen gebeurd qua schorsing/vorm/blessures dan is het geen overbodige luxe dat je zonder problemen een gelijkwaardige speler hebt met Sinkgraven en ja hij heeft geen ervaring maar wel talent en ervaring kunnen wij vergeten die zijn niet te koop voor Ajax, misschien nog Maduro maar niet iedereen ziet het in Maduro zitten.
kaashaas
 kaashaas - woensdag 24 december 2014 - 16:19   quote  deeplink  
Natuurlijk hebben we voldoende kwaliteit.. 2e helft gaan we bijna niet meer weggeven!
We zullen weer constant zijn.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 december 2014 - 16:24   quote  deeplink  
Ik las overigens een interessant artikel in het Noord-Hollands Dagblad, waarin gesuggereerd werd om Joël Veltman "op 6" te laten spelen tijdens de afwezigheid van Thulani Serero. Hoe langer ik er over nadenk, hoe entousiaster ik word. Het zou wel eens een gouden oplossing kunnen zijn. Dan mag Stefano Denswil zich waarmaken op de plek van Joël. Wat vinden jullie daarvan?
Eide
 Eide - woensdag 24 december 2014 - 16:29   quote  deeplink  
Hetzelfde eigenlijk van Viergever op 6. Dat zijn jongens die voor een verdediger goed kunnen voetballen maar op een spilpositie toch tekort komen vrees ik. Dat wil niet zeggen dat het niet het proberen waard is zoals bijvoorbeeld tegen Schalke tijdens het trainingskamp maar goed.
Pietje
 Pietje - woensdag 24 december 2014 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 16:29 schreef Eide het volgende:
Hetzelfde eigenlijk van Viergever op 6. Dat zijn jongens die voor een verdediger goed kunnen voetballen maar op een spilpositie toch tekort komen vrees ik. Dat wil niet zeggen dat het niet het proberen waard is zoals bijvoorbeeld tegen Schalke tijdens het trainingskamp maar goed.
Ik moet wel zeggen, dat ik wat dat betreft Veltman hoger aansla dan Viergever. De keren dat Viergever daar (op zes) speelde, kon hij mij niet bekoren. Ook niet als linksback overigens. Bij AZ stond Viergever toch meestal centraal?
Enigma
 Enigma - woensdag 24 december 2014 - 16:44   quote  deeplink  
Nee, aangezien wilskracht, doorzettingsvermogen, kansen creëren, steekpasses geven, verdedigen en een wedstrijd afmaken toch echt tot de kwaliteiten behoort die vereist zijn om kampioen te kunnen worden, kan dit Ajax normaliter geen kampioen worden. En terecht.

Erger me al drie jaar aan geen vooruitgang in het voetbal van kleine jongetjes die niet weten wat ze moeten doen als ze geen ruimte krijgen om te voetballen. Elk team dat de Ajacieden direct op de huid zit pakt vrijwel zeker punten van Ajax. En de Boer met staf grijpen niet adequaat in.

Helaas heeft PSV het beter voor elkaar met een laat etters erbij, Feijenoord ook. Jammer maar waar. Denk dus niet dat Ajax de titel gaat pakken.
Er zullen gasten bij morgen als Vertonghen of poulsen.

Haal kashia maar op, of zoiets.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 december 2014 door Enigma --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 december 2014 - 19:25   quote  deeplink  
Inderdaad Kashia is een leider en niet bang dat zijn broek vies wordt.
Denswil en vooral Moisander hebben dat niet..

Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 24 december 2014 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 19:25 schreef Hummel10 het volgende:

[ filmpje ]
Contract tot en met 2016.....bovendien Vitesse verkoopt niet aan Ajax....next

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 december 2014 door Nenam_tiL --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 24 december 2014 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 19:25 schreef Hummel10 het volgende:

[ filmpje ]
Is alweer een tijd geleden bovendien speelt hij dit seizoen niet echt sterk... al 27 doelpunten tegen dit seizoen he.
Eide
 Eide - woensdag 24 december 2014 - 21:15   quote  deeplink  
IN Arnhem juichen ze als Ajax geld wil neertellen voor "Foutje" Kashia. Hij heeft dit jaar, en de jaren ervoor, Vitesse echt punten gekost. Hij is wat dat betreft net als Moisander. Hij krijgt de fouten maar niet uit z'n spel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 december 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 15:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik meld me vrijwillig aan: over 2 maanden word ik 66 jaar... ;-)
Samen met Maduro dus! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 december 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 15:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Die brengt ook geen ervaring. Hoe bedoel je dan die overbodige luxe?
Hehe iemand die het ook snapt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 24 december 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 14:54 schreef nora het volgende:

[..]

Ja sommige hebben een beetje kijk op voetbal en staan open voor nw spelers die talent hebben, en sommige kraken alles af
En een mislukking waarvan ik overtuigd ben dat Sulejmani een mentale kwestie is geweest en ja als je daar van uit gaat kan je niks meer kopen.
slap gelul, want jij zegt dat we met hem erbij sterker worden! Ik vind het knap dat je dit nu al weet.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 24 december 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 20:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Is alweer een tijd geleden bovendien speelt hij dit seizoen niet echt sterk... al 27 doelpunten tegen dit seizoen he.
Hij speelde ook niet alles
Enigma
 Enigma - woensdag 24 december 2014 - 23:19   quote  deeplink  
Foutjes maken mag, als de rest dan maar door het fanatisme wordt aangestoken krijg je hetzelfde effect als chivu had.
Die blunderde ook af en toe, pakte kaarten ( ook domme) maar was wel een aanjager. Daar missen we twee spelers van.

Toornstra was ook een goede geweest, heitinga is niet de perfecte man voor Ajax maar zou ook nuttig kunnen zijn.
Eide
 Eide - woensdag 24 december 2014 - 23:38   quote  deeplink  
Heitinga is anders ook echt een fanatiekeling. Een aanjager die bovendien het vieze werk niet schuwt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 december 2014 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 16:24 schreef Pietje het volgende:
Ik las overigens een interessant artikel in het Noord-Hollands Dagblad, waarin gesuggereerd werd om Joël Veltman "op 6" te laten spelen tijdens de afwezigheid van Thulani Serero. Hoe langer ik er over nadenk, hoe entousiaster ik word. Het zou wel eens een gouden oplossing kunnen zijn. Dan mag Stefano Denswil zich waarmaken op de plek van Joël. Wat vinden jullie daarvan?
denk eerder dat van der hoorn speelt en niet denswil.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 december 2014 - 00:29   quote  deeplink  
ik ben toch wel benieuwd, wie er vertrekt en wie er komt.

sowieso moisander in de zomer en ik denk ook denswil
dus een lcv nodig.
zoeken we een killer of een voetballer?
killer john terry?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 december 2014 - 06:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 23:38 schreef Eide het volgende:
Heitinga is anders ook echt een fanatiekeling. Een aanjager die bovendien het vieze werk niet schuwt.
Inderdaad en zo iemand kan ook het hele team aan de gang krijgen/houden
zodat er niemand verzaakt. Beetje pit in de selectie.
remco k
 remco k - donderdag 25 december 2014 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 - 23:16 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar Vejinovic is ook verdedigend niet de sterkste. Daarnaast denk ik niet dat Anita een optie is is voor Ajax, ik zie hem nog niet terugkomen.

Dus dan moet je al in het buitenland gaan scouten en ik zou er zo niet een kunnen noemen waarvan ik zeker weet dat hij zou willen komen.
jij wel?

Zou Veltman geen goede cvm zijn en dan van der Hoorn op rcv.
Veltman zijn handelingssnelheid is veel te laag voor die positie..

Maar ik zou niemand kunnen noemen eerlijk gezegd..
remco k
 remco k - donderdag 25 december 2014 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 december 2014 - 08:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja denk Veltman op 6 met Hoorn en Denswil? erachter
Zou daar vrijwel zeker falen, zijn handelingssnelheid houd nu al niet over, laat staan op de positie waar je zon beetje de hoogste handelingssnelheid van het hele elftal moet hebben..

Ik denk dat mijn ideale middenveld Klaassen op CVM met Fischer en Andersen daarvoor..
freakie
 freakie - donderdag 25 december 2014 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Lui van 30, 31 en 21 jaar zijn geen oude koeien. Een voetballer die voorzichtig is geweest met z'n lichaam kan tot z'n 34/35 op het allerhoogste niveau uitstekend mee. Daar lopen zat voorbeelden van, ook in de topcompetities.
noem ze eens? die 34/35 zijn en op topniveau spelen. Kan je daarna uitrekenen hoeveel spelers er in totaal op topniveau spelen. Tsja dan krijg je een statistiek die niet zo best voor je statement is
Eide
 Eide - donderdag 25 december 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Laatst Chelsea gezien? John Terry? 650 clubwedstrijden in de competitie daar. 34 jaar en nog altijd bepalend bij de koploper van Engeland. Gerard, Lampard, Xavi, Alonso, Pizarro, Zlatan en dan zit ik alleen nog hardop te denken. Die lijst wordt groter als jij denkt. Vrijwel alle grotere ploegen hebben wel een aantal mannen van bouwjaar 1980/81/82.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 december 2014 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 december 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 december 2014 - 17:46 schreef Eide het volgende:
Laatst Chelsea gezien? John Terry? 650 clubwedstrijden in de competitie daar. 34 jaar en nog altijd bepalend bij de koploper van Engeland. Gerard, Lampard, Xavi, Alonso, Pizarro, Zlatan en dan zit ik alleen nog hardop te denken. Die lijst wordt groter als jij denkt. Vrijwel alle grotere ploegen hebben wel een aantal mannen van bouwjaar 1980/81/82.
En terecht die weten wat er gevraagd wordt in grotere wedstrijden..
Met alleen fysiek slappe jonkies ga je het niet redden. En met kwalitatief zwakke oudere spelers die niks van de wereld hebben
gezien ook niet.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 december 2014 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 december 2014 - 14:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou daar vrijwel zeker falen, zijn handelingssnelheid houd nu al niet over, laat staan op de positie waar je zon beetje de hoogste handelingssnelheid van het hele elftal moet hebben..

Ik denk dat mijn ideale middenveld Klaassen op CVM met Fischer en Andersen daarvoor..
Iemand kan pas falen als hij daar een kans krijgt.
Verdedigend vind ik hem momenteel ook zwak..
remco k
 remco k - donderdag 25 december 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Daarom staat er ook niet dat ie al gefaald heeft. Maar het is et totaal het type voetballer niet naar.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 december 2014 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 december 2014 - 23:33 schreef remco k het volgende:
Daarom staat er ook niet dat ie al gefaald heeft. Maar het is et totaal het type voetballer niet naar.
Ach Blind en Anita vond ik al backs ook niet bijzonder en Cvm was een hele openbaring
dus misschien pakt het met Veltman wel net zo uit. Keertje proberen in een
oefen potje kan geen kwaad.
Ben benieuwd hoe het eind van het seizoen ingevuld wordt. Net als
hoe de verdediging zal staan.

Rhijn-----?-----?------?
----------------?------------
remco k
 remco k - vrijdag 26 december 2014 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 december 2014 - 08:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ach Blind en Anita vond ik al backs ook niet bijzonder en Cvm was een hele openbaring
dus misschien pakt het met Veltman wel net zo uit. Keertje proberen in een
oefen potje kan geen kwaad.
Ben benieuwd hoe het eind van het seizoen ingevuld wordt. Net als
hoe de verdediging zal staan.

Rhijn-----?-----?------?
----------------?------------
die jongens waren aan de bal heel goed en hadden al een hoge handelingssbelheid. Veltman heeft dat totaal niet en dat is de eerste vereiste voor die positie bij ajax.
remco k
 remco k - vrijdag 26 december 2014 - 08:51   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 december 2014 door remco k --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 december 2014 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 december 2014 - 08:51 schreef remco k het volgende:

[..]

die jongens waren aan de bal heel goed en hadden al een hoge handelingssbelheid. Veltman heeft dat totaal niet en dat is de eerste vereiste voor die positie bij ajax.
Ach zolang hij er niet staat valt er ook niks te beoordelen.
Dat er nog wat werk aan de winkel is defensief dat mag duidelijk zijn.
remco k
 remco k - vrijdag 26 december 2014 - 19:46   quote  deeplink  
Dat klopt zeker, ik denk dat het verdedigende probleem zit in de positie CVM, die wordt aan de bal aardig ingevuld maar zonder bal naar mijn idee niet goed genoeg, men wordt daar vaak overlopen en dan maken de CV's verkeerde keuzes..

Ik vind het woord probleem overigens wel erg overdreven, er zijn maar twee clubs met minder tegengoals dan Ajax..
Eide
 Eide - vrijdag 26 december 2014 - 20:00   quote  deeplink  
Feit is wel dat Ajax het hele seizoen al kwetsbaar in de diepte, tegen tegenstanders die diepgang zoeken met lopende mensen. Dat is toch voornamelijk een positioneel probleem. Als je goed staat en goed loopt ten opzichte van de andere verdedigers hoeft dat namelijk helemaal geen probleem te zijn. Dat het dat wel is toont aan dat Veltman, Moisander en in iets mindere mate Serero elkaar niet goed aanvoelen voor wat betreft het positie kiezen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 26 december 2014 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 december 2014 - 20:00 schreef Eide het volgende:
Feit is wel dat Ajax het hele seizoen al kwetsbaar in de diepte, tegen tegenstanders die diepgang zoeken met lopende mensen. Dat is toch voornamelijk een positioneel probleem. Als je goed staat en goed loopt ten opzichte van de andere verdedigers hoeft dat namelijk helemaal geen probleem te zijn. Dat het dat wel is toont aan dat Veltman, Moisander en in iets mindere mate Serero elkaar niet goed aanvoelen voor wat betreft het positie kiezen.
Dat is idd het probleem!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 26 december 2014 - 23:37   quote  deeplink  
Het is tijd om te vertrekken, Frank

Vrijdag, 26 december 2014 om 08:02 door FWAjacied

Ajax lijkt het onder Frank de Boer prima voor elkaar te hebben. Het hoogste aantal punten werd gehaald onder de coach voor de winterstop, het team overwinterde in Europa, middelmaat als Niklas Moisander en Kolbeinn Sigthorsson verdwijnt langzaamaan uit het team en wat zich afspeelt op De Toekomst, belooft veel goeds voor later. Toch ben ik verre van tevreden met het huidige Ajax. Het verveelt me, het spel ergert me en de desinteresse tijdens wedstrijden neemt toe. Het is tijd om afscheid te nemen van De Boer als coach van Ajax 1.
Ik kan moeilijk ontkennen dat De Boer voor veel mooie momenten heeft gezorgd bij Ajax. De eerste wedstrijd onder De Boer tegen AC Milan was een verademing ten opzichte van alle ellende die we in de maanden/jaren daarvoor van Ajax te zien kregen. De dag dat de 30ste landstitel door Ajax werd behaald, zal ik voor altijd koesteren. Ook de wedstrijden tegen Europese grootmachten lieten je als Ajacied weer trots zijn op het team en je club. En uiteraard de vier landstitels die De Boer met zijn team behaalde, na die lange droogte vol met seizoenen zonder kampioenschappen.
/
Helaas, of juist gelukkig, ben ik niet Ajacied om de landstitels en de prijzen. Ik wil vermaakt worden, wil aanvallend voetbal zien, creativiteit moet zegevieren. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax daar ook voor wil staan, getuige haar verleden, de clubvisie en de mogelijkheden die er zijn. De Boer is dan wel van het positievoetbal en de combinaties, maar de nadruk ligt zo overduidelijk op balbezit en controle. Balbezit moet geen doel zijn, maar een middel. De spelers van Ajax nemen zelden risico in hun passing en het gaat allemaal zo traag. Het pijnlijkste is nog wel dat de spelers de passing wel in orde kunnen hebben in een behoorlijk tempo, maar dat de controle te vaak te belangrijk wordt geacht.
De Boer mag geprezen worden voor zijn talent om een echt team te creëren. Steeds lukt het hem om een winnend team op te stellen dat een hele serie winnend afsluit met redelijk voetbal. Die keuze om het juiste team op te stellen duurt alleen zo ontzettend lang, terwijl het al tijden duidelijk is dat het op de dan huidige manier niet gaat werken. Zijn vertrouwen in bepaalde spelers plus de matige kwaliteiten om de juiste plek voor de juiste speler te vinden, zorgen voor moeilijke tijden voor hem, het team en de Ajax-supporters.
Vurnon Anita als verdedigende middenvelder was een van de belangrijkste oorzaken voor de comeback van Ajax en de 30ste landstitel. Het seizoen erna werd Anita echter weer teruggezet naar de linksbackpositie ten faveure van Theo Janssen. Dat bleek allemaal niet te werken; Janssen werd naar voren geschoven en Anita mocht weer op zijn beste positie staan. Het team begon te draaien en het tweede kampioenschap op rij werd behaald. Een behendige, kort draaiende felle middenvelder met strakke passing boven de wat statische middenvelder die vooral geprezen wordt voor zijn lange splijtende pass. En dan deze transferperiode komen met spelers als Zimling en Viergever om het gat voor de positie van de verdedigende middenvelder op te vullen. Zou De Boer dat nou echt niet gezien hebben in het verleden?
Een ander voorbeeld is de spitspositie. Jarenlang voornamelijk ingevuld door Siem de Jong, die meer een middenvelder is dan aanvaller. Zijn inzicht, behoorlijke kaats en de mogelijkheid om als aanspeelpunt te fungeren, deed het team veel goeds. Een voetballend aanspeelpunt is dan ook het type spits dat Ajax nodig heeft. Echter heeft De Boer een merkwaardige voorkeur voor Sigthorsson. Niet dat Arek Milik een fantastische spits is, maar hij kan toch aanzienlijk beter omgaan met een bal dan de IJslander. Hoe wil je goed positiespel spelen als je aanspeelpunt niet eens met een bal om kan gaan?
Ik heb een redelijk aantal wedstrijden van Ajax A1 gezien en daar wordt gevoetbald zoals ik Ajax wil zien voetballen. Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk om een jeugdteam te vergelijken met Ajax 1, maar zoals dat team voetbalt, zo zou ik Ajax ieder wedstrijd willen zien voetballen. Durven te voetballen van achteruit, snel de bal vooruit, creativiteit wordt niet ingeperkt en het team weet hoe druk te zetten en hoe je zelf onder de druk uit moet voetballen. Waarom lukt het meerdere (!) trainers van de A1 wel en Frank niet? Het zou doodzonde zijn als deze spelers niet hun volledige talent kunnen laten zien, omdat ze geremd worden door de controle en het balbezit.
Het geval van het druk zetten vind ik ook zoiets bizars onder De Boer. Het lukt Ajax maar niet om een tegenstander behoorlijk onder druk te zetten. Het wordt soms wel geprobeerd, maar óf het lef om het te doen óf de kennis om het goed te doen ontbreekt. Nog schrijnender vind ik de paniek die ontstaat wanneer Ajax een beetje onder druk wordt gezet. Je legt zon nadruk op je positiespel, maar voetballen onder druk zit er amper in. Terwijl als je dat positiespel echt beheerst en ook fatsoenlijk durft uit te voeren, dan ben je zo onder die druk uitgevoetbald. Je moet het echter wel willen en niet dan maar op advies van De Boer de lange bal hanteren. Als Ajax één ding niet moet gaan doen.
Maar wat wil de coach nou zelf? Afgelopen zomer maakte De Boer er geen geheim van wel open te staan voor een job bij Tottenham Hotspur. Een mogelijk aanbod van Liverpool na dit seizoen zal hij ook niet zomaar afslaan, liet zijn zaakwaarnemer recentelijk weten aan het Algemeen Dagblad. De trainer zelf reageerde daarop met te zeggen dat het buitenland nog niet echt kriebelde en dat hij nog wel jaren wilde blijven bij Ajax. Ik denk persoonlijk, gebaseerd op bijna helemaal niets, dat hij gaat toehappen op een geïnteresseerde club. Iets met de wens is de vader van de gedachte.
Ik wil weer genieten van Ajax, geboeid worden door Ajax, uitkijken naar Ajax. Daar zal Frank de Boer voor moeten wijken.
Eide
 Eide - vrijdag 26 december 2014 - 23:58   quote  deeplink  
Flauwekul stukje. Er staat geen argument in dat we hier nog niet aan flarden hebben gescheurd met solide en valide tegen argumenten. Het ontbreekt ook aan visie in het stukje. Eerst terug wijzen naar dingen van een aantal seizoenen geleden en daarna iets heel anders aanhalen wat toen wel goed lukte maar nu niet. En die twee samen dan aan elkaar rijgen als kritiek op het hier en nu.... Als we op die manier argumenten aan elkaar gaan rijgen is het einde natuurlijk zoek.

Ook Frank de Boer maakt fouten, maar dit soort stukjes zijn dusdanig armoedig dat het eigenlijk alleen aantoont hoe enorm de waan van de dag regeert bij supporters.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 december 2014 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 27 december 2014 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 december 2014 - 23:58 schreef Eide het volgende:
Flauwekul stukje. Er staat geen argument in dat we hier nog niet aan flarden hebben gescheurd met solide en valide tegen argumenten. Het ontbreekt ook aan visie in het stukje. Eerst terug wijzen naar dingen van een aantal seizoenen geleden en daarna iets heel anders aanhalen wat toen wel goed lukte maar nu niet. En die twee samen dan aan elkaar rijgen als kritiek op het hier en nu.... Als we op die manier argumenten aan elkaar gaan rijgen is het einde natuurlijk zoek.

Ook Frank de Boer maakt fouten, maar dit soort stukjes zijn dusdanig armoedig dat het eigenlijk alleen aantoont hoe enorm de waan van de dag regeert bij supporters.
Geen verkeerd stukje:
Ik wil vermaakt worden, wil aanvallend voetbal zien, creativiteit moet zegevieren. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax daar ook voor wil staan, getuige haar verleden, de clubvisie en de mogelijkheden die er zijn. De Boer is dan wel van het positievoetbal en de combinaties, maar de nadruk ligt zo overduidelijk op balbezit en controle. Balbezit moet geen doel zijn, maar een middel. De spelers van Ajax nemen zelden risico in hun passing en het gaat allemaal zo traag. Het pijnlijkste is nog wel dat de spelers de passing wel in orde kunnen hebben in een behoorlijk tempo, maar dat de controle te vaak te belangrijk wordt geacht.
De Boer mag geprezen worden voor zijn talent om een echt team te creëren. Steeds lukt het hem om een winnend team op te stellen dat een hele serie winnend afsluit met redelijk voetbal. Die keuze om het juiste team op te stellen duurt alleen zo ontzettend lang, terwijl het al tijden duidelijk is dat het op de dan huidige manier niet gaat werken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 27 december 2014 - 00:22   quote  deeplink  
Hier ben ik het ook wel mee eens:

Echter heeft De Boer een merkwaardige voorkeur voor Sigthorsson. Niet dat Arek Milik een fantastische spits is, maar hij kan toch aanzienlijk beter omgaan met een bal dan de IJslander. Hoe wil je goed positiespel spelen als je aanspeelpunt niet eens met een bal om kan gaan?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 27 december 2014 - 00:23   quote  deeplink  
Die overige stukjes zijn inderdaad passe...
Eide
 Eide - zaterdag 27 december 2014 - 08:22   quote  deeplink  
Dat bestrijd ik ook niet. Ik vind het stuk als geheel alleen heel erg zwak, zowel qua gebruikte argumenten als qua opbouw van die argumenten. En daarom dus een flauwekul stukje.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 01 februari 2015 - 18:42   quote  deeplink  
Ja zeker!! Zat kwaliteit!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 februari 2015 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 februari 2015 - 18:42 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ja zeker!! Zat kwaliteit!!
Nu nog een team ;-) Het hangt op dit moment als los zand aan elkaar.....
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 01 februari 2015 - 23:30   quote  deeplink  
Komt allemaal goed mensen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 februari 2015 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 februari 2015 - 23:30 schreef NatjosFC het volgende:
Komt allemaal goed mensen.
't is een kwestie van geduld ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 02 februari 2015 - 00:40   quote  deeplink  
Het rare is dat je wist dat de kans groot was dat het ging tegenvallen. Ajax heeft toch niet goed geanticipeerd op de wisselende prestaties dit jaar. Ik hoop echt dat ze het anders gaan doen en gaan uitzoeken waardoor het nu zo gelopen is als het loopt. Je zult toch moeten weten wat de reden is en hoe je het anders en daarmee beter kunt doen.

Ophouden met excuses steeds maken en toegeven dat je gefaald hebt. Bewustzijn van waardoor het fout ging is de enige manier om het anders te kunnen doen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 02 februari 2015 - 00:42   quote  deeplink  
Ik geloof ook wel dat Ajax hier wel weer bovenop komt. Het is zo jammer dat ze het zover hebben laten komen. Omdat ik vind dat het onnodig was. En juist dat irriteert me het meest!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 02 februari 2015 - 06:37   quote  deeplink  
Eens zijn te arrogant omgegaan bij de verkopen van een aantal speler.
Bij Erikssen en Toby haal je vd Hoorn en Duarte en bij Blind kom je met Zimling op het
laatste moment. Snap wel dat Ajax moet verkopen maar soms moet je
gewoon iets meer uitgeven om je selectie op peil te houden.
De zittende mensen zijn dan ook geheel verantwoordelijk voor deze zwakke
selectie. Er is duidelijk geen balans. Dan haal je snel even sinkgraven van 19???
Tja we hebben talent en potentie zat helaas wordt dit aangevuld door matige spelers
en kunnen we daardoor niet constant presteren. Maar goed de ergste ergernis
is weg hopen dat we snel weer punten pakken.
Peter1956
 Peter1956 - maandag 02 februari 2015 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 december 2014 - 23:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het is tijd om te vertrekken, Frank

Vrijdag, 26 december 2014 om 08:02 door FWAjacied

Ajax lijkt het onder Frank de Boer prima voor elkaar te hebben. Het hoogste aantal punten werd gehaald onder de coach voor de winterstop, het team overwinterde in Europa, middelmaat als Niklas Moisander en Kolbeinn Sigthorsson verdwijnt langzaamaan uit het team en wat zich afspeelt op De Toekomst, belooft veel goeds voor later. Toch ben ik verre van tevreden met het huidige Ajax. Het verveelt me, het spel ergert me en de desinteresse tijdens wedstrijden neemt toe. Het is tijd om afscheid te nemen van De Boer als coach van Ajax 1.
Ik kan moeilijk ontkennen dat De Boer voor veel mooie momenten heeft gezorgd bij Ajax. De eerste wedstrijd onder De Boer tegen AC Milan was een verademing ten opzichte van alle ellende die we in de maanden/jaren daarvoor van Ajax te zien kregen. De dag dat de 30ste landstitel door Ajax werd behaald, zal ik voor altijd koesteren. Ook de wedstrijden tegen Europese grootmachten lieten je als Ajacied weer trots zijn op het team en je club. En uiteraard de vier landstitels die De Boer met zijn team behaalde, na die lange droogte vol met seizoenen zonder kampioenschappen
/
Helaas, of juist gelukkig, ben ik niet Ajacied om de landstitels en de prijzen. Ik wil vermaakt worden, wil aanvallend voetbal zien, creativiteit moet zegevieren. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax daar ook voor wil staan, getuige haar verleden, de clubvisie en de mogelijkheden die er zijn. De Boer is dan wel van het positievoetbal en de combinaties, maar de nadruk ligt zo overduidelijk op balbezit en controle. Balbezit moet geen doel zijn, maar een middel. De spelers van Ajax nemen zelden risico in hun passing en het gaat allemaal zo traag. Het pijnlijkste is nog wel dat de spelers de passing wel in orde kunnen hebben in een behoorlijk tempo, maar dat de controle te vaak te belangrijk wordt geacht.
De Boer mag geprezen worden voor zijn talent om een echt team te creëren. Steeds lukt het hem om een winnend team op te stellen dat een hele serie winnend afsluit met redelijk voetbal. Die keuze om het juiste team op te stellen duurt alleen zo ontzettend lang, terwijl het al tijden duidelijk is dat het op de dan huidige manier niet gaat werken. Zijn vertrouwen in bepaalde spelers plus de matige kwaliteiten om de juiste plek voor de juiste speler te vinden, zorgen voor moeilijke tijden voor hem, het team en de Ajax-supporters.
Vurnon Anita als verdedigende middenvelder was een van de belangrijkste oorzaken voor de comeback van Ajax en de 30ste landstitel. Het seizoen erna werd Anita echter weer teruggezet naar de linksbackpositie ten faveure van Theo Janssen. Dat bleek allemaal niet te werken; Janssen werd naar voren geschoven en Anita mocht weer op zijn beste positie staan. Het team begon te draaien en het tweede kampioenschap op rij werd behaald. Een behendige, kort draaiende felle middenvelder met strakke passing boven de wat statische middenvelder die vooral geprezen wordt voor zijn lange splijtende pass. En dan deze transferperiode komen met spelers als Zimling en Viergever om het gat voor de positie van de verdedigende middenvelder op te vullen. Zou De Boer dat nou echt niet gezien hebben in het verleden?
Een ander voorbeeld is de spitspositie. Jarenlang voornamelijk ingevuld door Siem de Jong, die meer een middenvelder is dan aanvaller. Zijn inzicht, behoorlijke kaats en de mogelijkheid om als aanspeelpunt te fungeren, deed het team veel goeds. Een voetballend aanspeelpunt is dan ook het type spits dat Ajax nodig heeft. Echter heeft De Boer een merkwaardige voorkeur voor Sigthorsson. Niet dat Arek Milik een fantastische spits is, maar hij kan toch aanzienlijk beter omgaan met een bal dan de IJslander. Hoe wil je goed positiespel spelen als je aanspeelpunt niet eens met een bal om kan gaan?
Ik heb een redelijk aantal wedstrijden van Ajax A1 gezien en daar wordt gevoetbald zoals ik Ajax wil zien voetballen. Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk om een jeugdteam te vergelijken met Ajax 1, maar zoals dat team voetbalt, zo zou ik Ajax ieder wedstrijd willen zien voetballen. Durven te voetballen van achteruit, snel de bal vooruit, creativiteit wordt niet ingeperkt en het team weet hoe druk te zetten en hoe je zelf onder de druk uit moet voetballen. Waarom lukt het meerdere (!) trainers van de A1 wel en Frank niet? Het zou doodzonde zijn als deze spelers niet hun volledige talent kunnen laten zien, omdat ze geremd worden door de controle en het balbezit.
Het geval van het druk zetten vind ik ook zoiets bizars onder De Boer. Het lukt Ajax maar niet om een tegenstander behoorlijk onder druk te zetten. Het wordt soms wel geprobeerd, maar óf het lef om het te doen óf de kennis om het goed te doen ontbreekt. Nog schrijnender vind ik de paniek die ontstaat wanneer Ajax een beetje onder druk wordt gezet. Je legt zon nadruk op je positiespel, maar voetballen onder druk zit er amper in. Terwijl als je dat positiespel echt beheerst en ook fatsoenlijk durft uit te voeren, dan ben je zo onder die druk uitgevoetbald. Je moet het echter wel willen en niet dan maar op advies van De Boer de lange bal hanteren. Als Ajax één ding niet moet gaan doen.
Maar wat wil de coach nou zelf? Afgelopen zomer maakte De Boer er geen geheim van wel open te staan voor een job bij Tottenham Hotspur. Een mogelijk aanbod van Liverpool na dit seizoen zal hij ook niet zomaar afslaan, liet zijn zaakwaarnemer recentelijk weten aan het Algemeen Dagblad. De trainer zelf reageerde daarop met te zeggen dat het buitenland nog niet echt kriebelde en dat hij nog wel jaren wilde blijven bij Ajax. Ik denk persoonlijk, gebaseerd op bijna helemaal niets, dat hij gaat toehappen op een geïnteresseerde club. Iets met de wens is de vader van de gedachte.
Ik wil weer genieten van Ajax, geboeid worden door Ajax, uitkijken naar Ajax. Daar zal Frank de Boer voor moeten wijken.
Prima stuk!
nora
 nora - maandag 02 februari 2015 - 09:24   quote  deeplink  
Ajax is altijd sterk genoeg om kampioen te worden maar wordt het gewoon niet altijd het kan mee en tegen zitten en op dit moment zit het even tegen hopelijk komen de geblesseerde jongens gauw terug en worden we weer sterker.
Peter1956
 Peter1956 - maandag 02 februari 2015 - 09:33   quote  deeplink  
Nora: "op dit moment zit het even tegen" dat is op zijn minst iets te zacht uitgedrukt lijkt mij.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5975
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heeft Ajax voldoende kwaliteit om dit seizoen kampioen te worden?

0.0091650