|
|
Eide
|
|
|
Kortzichtige kritiek
Een deel van het Ajax publiek laat zich de de laatste tijd maar weer eens van de meest kortzichtige zijde zien. Frank de Boer is nu vier jaar hoofdcoach bij Ajax en heeft is in die jaren elk jaar weer landskampioen geworden met Ajax. Hij loodste Ajax 1 tussen alle onrust van de 'Fluwelen revolutie' door en maakte het door de behaalde resultaten en ontwikkeling van spelers mogelijk dat Ajax er momenteel financieel en sportief riant voor staat. In die vier jaren werd De Boer geroemd omdat hij het Ajax spel wilde spelen en werd er regelmatig prima voetbal vertoont. Wisselvallig was het ook wel eens. Met name bij de seizoensstart was het vaak zoeken naar de juiste balans waarna de tweede helft voor het jaar een ongenaakbaar Ajax opleverde. Al met al vier prima jaren.
De conclusie is dan ook dat Frank de Boer meer dan uitstekend werk heeft geleverd bij Ajax...
Lees verder op Foebele.blogspot.nl!
Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2014 door Eide -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Nationaal heeft Ajax wel goed gepresteerd onder leiding van Frank. Ben daar wel blij mee. Alleen internationaal gezien wil het Frank maar niet lukken, om Ajax bij de beste laatste 16 te krijgen, ondanks dat het niet Frank's schuld hier niet aan is, maar aan het bestuur dat niet bereid is om drie goede spelers aan te kopen die Ajax de afgelopen 5 jaar wel verder had kunnen brengen. Dat blijft de zwakste schakel bij Ajax, de laatste 16 in de CL. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat het al jaren niet mee zit in de lotingen. Twee keer Real Madrid, twee keer Barcelona. Dortmund (dat de finale haalde toen), Manchester United, PSG, AC Milan (dat toen veel sterker was als nu). Het zijn niet zomaar clubjes geweest die Ajax heeft geloot. En loting speelt toch een rol in de huidige opzet van de CL. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een goed stuk en ja Frankie vind ik een prima coach maar ondanks vier geweldige kampioenschappen mag je best ook wel de min punten benoemen, ik vond namelijk de laatste 2 seiz/het voetbal helemaal niet zo best en er werd ook te weinig gescoord en onze Frankie hield ook nog wel eens te lang vast aan bepaalde spelers, dus ja een beetje ktitiek heb ik maar in mijn ogen terecht, en mag zeker het elftal wel wat versterkt worden en er mag/moet ook zeker meer naar voren gespeeld worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 december 2014 door nora -- |
|
|
|
|
bully
|
|
|
wat is nou kortzichtig de kritiek van sommige mensen,of jou kritiek op hun? persoonlijk vind ik dat de Boer het goed heeft gedaan met een middelmatig elftal. al vind ik wel dat hij dit seisoen niet meer zichzelf is. en dat hij bij sommigen telang zijn hand boven hun hoofd houd. en de kritiek gaat meer over het vertoonde spel wat vaak niet om aantezien is. maar dat heeft volgens mij meer temaken met de kwalitiet van de spelers als met de Boer. ik ken al meerdere mensen die hun seisoens kaart hebben weg gedaan om het vertoonde spel. maar zoals in jou stukje staat dat het vertoonde spel maar van een half jaar is ben ik het niet mee eens. maar een snelle balbehandeling en goede steekpasses in hoog tempo en sneller naar voren spelen staat en valt met de kwaliteit van de spelers. mijn kritiek gaat ook meer over het aankoop beleid. ik heb liever 1 goede aankoop dan 4 of 5 aankopen waarvan je van tevoren kon weten dat het miskopen zouden worden. en het is altijd een gok met aankopen maar je kan dat risico wel verkleinen. door goede scouting sneller handelen en niet op je kapitaal blijven zitten. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 13:04 schreef nora het volgende:Een goed stuk en ja Frankie vind ik een prima coach maar ondanks vier geweldige kampioenschappen mag je best ook wel de min punten benoemen, ik vond namelijk de laatste 2 seiz/het voetbal helemaal niet zo best en er werd ook te weinig gescoord en onze Frankie hield ook nog wel eens te lang vast aan bepaalde spelers, dus ja een beetje ktitiek heb ik maar in mijn ogen terecht, en mag zeker het elftal wel wat versterkt worden en er mag/moet ook zeker meer naar voren gespeeld worden. Champions league ga ik Frank ook niet echt aanrekenen pech met de loting enz. Maar wat je zegt is waar Frank maakt af en toe rare keuzes. Wisselwerking van spelers te lang laten staan is wel dat er ook echt niemand echt ontevreden binnen de selectie is.
Er zijn nog genoeg verbeter punten maar dat is logisch met een "onervaren" trainer. Enige echte grote minpunt vind ik het huidige aankoopbeleid. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het spel dat gespeeld wordt is een reflectie van de visie van de trainer.
Ajax heeft onder de Boer zelden met heel veel dynamiek gespeeld.
Het spel is gestoeld op het hebben van balbezit, stabiel zijn, zorgen dat er geen fouten worden gemaakt, en vanuit die organisatie proberen kansen te creeren..
Als men het spel onder de Boer de afgelopen 4 jaar niet goed heeft gevonden, trek dan in ieder geval de grote mannen broek aan en zeg dat je blij bent met de prijzen maar de trainer niks vind..
Verder ben ik het 100% met Eide eens.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Lelijk spel en kampioen is niet echt wat ik graag heb maar met goed spel tweede worden heb je helemaal niks aan. Maar goed ik denk dat Frank het wel anders voor ogen heeft maar de uitvoering nog wat te wensen overlaat. Deze selectie laat te veel steken valen en dan vooral defensief op het moment. Tijd lang was het aanvallend juist slap en heeft Schone ons vaak gered. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Omdat de selectie niet sterk genoeg is vermoed ik dat Frank voor dit type spel kiest, dus ga ik de trainer niet afvallen maar heb ik wel wat kritische puntjes aangegeven. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik heb dan ook niets tegen kritiek. Ik heb zelf ook behoorlijk wat kritische noten die ik wil plaatsen bij Ajax zoals het nu speelt en de manier die FdB daarbij hanteert. Ik vind het alleen lachwekkend dat er nu al geluiden op gaan om FdB maar te laten vertrekken of zelfs ontslaan. Hoe kortzichtig zit je dan in het voetbal gebeuren? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 00:43 schreef Eide het volgende:Ik heb dan ook niets tegen kritiek. Ik heb zelf ook behoorlijk wat kritische noten die ik wil plaatsen bij Ajax zoals het nu speelt en de manier die FdB daarbij hanteert. Ik vind het alleen lachwekkend dat er nu al geluiden op gaan om FdB maar te laten vertrekken of zelfs ontslaan. Hoe kortzichtig zit je dan in het voetbal gebeuren? Mooi stuk, Eide. Natuurlijk zal geen mens bij Ajax Frank de Boer willen weghebben. Hij heeft met beperkte middelen sensationeel gepresteerd, gezien de vier kampioenschappen op rij. Hij verdient en krijgt veel krediet bij iedereen. Jij stelt terecht, dat het spel van de Ajacieden niet om aan te gluren was en dat ben ik uiteraard met je eens. Verder kan ik me ook goed vinden in de post van bully: de scouting, het aankoopbeleid. Veel te vaak ging de dienstdoende directeur prat op het feit, dat er een speler voor een koopje is opgehaald, maar enkel en alleen de prijs van een nieuwe aanwinst mag niet de doorslaggevende factor zijn! Overigens ken ik ook een aantal mensen, die -door het vertoonde weinig attractieve spel- hun seizoenskaart hebben ingeleverd en daar zaten een behoorlijk aantal diehards bij... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 21:20 schreef Hummel10 het volgende:Lelijk spel en kampioen is niet echt wat ik graag heb maar met goed spel tweede worden heb je helemaal niks aan. Maar goed ik denk dat Frank het wel anders voor ogen heeft maar de uitvoering nog wat te wensen overlaat. Deze selectie laat te veel steken valen en dan vooral defensief op het moment. Tijd lang was het aanvallend juist slap en heeft Schone ons vaak gered. Dus Frank wil het eigenlijk al 4 jaar anders dan dat het gaat, maar dat lukt hem telkens niet met de spelers die hij heeft?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 23:41 schreef nora het volgende:Omdat de selectie niet sterk genoeg is vermoed ik dat Frank voor dit type spel kiest, dus ga ik de trainer niet afvallen maar heb ik wel wat kritische puntjes aangegeven. Dus Frank wil het eigenlijk al 4 jaar anders dan dat het gaat, maar dat lukt hem telkens niet met de spelers die hij heeft?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 14:02 schreef Pietje het volgende:[..] Mooi stuk, Eide. Natuurlijk zal geen mens bij Ajax Frank de Boer willen weghebben. Hij heeft met beperkte middelen sensationeel gepresteerd, gezien de vier kampioenschappen op rij. Hij verdient en krijgt veel krediet bij iedereen. Jij stelt terecht, dat het spel van de Ajacieden niet om aan te gluren was en dat ben ik uiteraard met je eens. Verder kan ik me ook goed vinden in de post van bully: de scouting, het aankoopbeleid. Veel te vaak ging de dienstdoende directeur prat op het feit, dat er een speler voor een koopje is opgehaald, maar enkel en alleen de prijs van een nieuwe aanwinst mag niet de doorslaggevende factor zijn! Overigens ken ik ook een aantal mensen, die -door het vertoonde weinig attractieve spel- hun seizoenskaart hebben ingeleverd en daar zaten een behoorlijk aantal diehards bij... Even advocaat van de duivel spelen hoor.. Maar wat prijzen betreft heeft ie natuurlijk geweldig gepresteerd. Maar veel van de mislukte spelers zijn op aandringen van hem gekomen zoals Zimling en Sigthorson. We zijn kampioen geworden met niet 1 seizoen erbij dat het overtuigend goed was.. We spelen zelden sprankelend, maar vrijwel altijd saai met balletjes breed en tikkie terug. We hebben vaak lange blessures in de ploeg sinds Frank er is..
Zijn dat niet allemaal zaken waar hij voor verantwoordelijk is, en is het niet te makkelijk om alles maar af te schuiven op het winnen van die prijzen?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind anders dat Ajax ook heel erg mooi voetbal heeft laten zien. Als ik FdB iets kwalijk neem op dat front is dat het maar niet stabiel wil worden. Wedstrijden als AZ thuis, Willem II thuis en zelfs Barca thuis wisselen zich te vaak af met een echec als Vitesse voor de beker.
Als Ajax een normaal en dus acceptabel niveau haalt is het gewoon zeer prettig voetbal om naar te kijken. Probleem is dat Ajax te vaak dat niveau niet haalt, de ondergrens wordt te vaak bereikt.
Dat ligt toch aan een stuk kwaliteit. Heb je die niet kan je dat opvangen met ervaring. juist de ervaren krachten willen maar niet renderen onder FdB. Eigenlijk renderen de transferkrachten sowieso niet. Jeugdexponenten komen er wel, tranfserspelers is kennelijk een stuk lastiger. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 18:03 schreef remco k het volgende:[..] Dus Frank wil het eigenlijk al 4 jaar anders dan dat het gaat, maar dat lukt hem telkens niet met de spelers die hij heeft?? Misschien hij heeft er in MIJN ogen geen geweldig team van kunnen smeden. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk persoonlijk dat er met de spelers die Ajax tot zijn beschikking had niet veel meer mogelijk was. En dat de Boer kwa rendement het buitengewoon goed gedaan heeft. Dat het spel niet altijd even aantrekkelijk is, is voor velen wel een doorn in het oog. En als Ajax liefhebber mag je daar natuurlijk kritiek over hebben. Ik had graag gezien dat Ajax meer geld had uitgegeven aan kwalitatief betere spelers en ook juist aan meer ervaren spelers. En daarmee had Ajax waarschijnlijk meer kansen gehad in de CL. Nu waren de middelen te beperkt om daar überhaupt mee te kunnen doen of de 2e ronde te kunnen halen. Dat heeft Ajax naar mijn mening nagelaten en dat kun je de Boer zeker niet aanrekenen! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 20:16 schreef Eide het volgende:Ik vind anders dat Ajax ook heel erg mooi voetbal heeft laten zien. Als ik FdB iets kwalijk neem op dat front is dat het maar niet stabiel wil worden. Wedstrijden als AZ thuis, Willem II thuis en zelfs Barca thuis wisselen zich te vaak af met een echec als Vitesse voor de beker. Als Ajax een normaal en dus acceptabel niveau haalt is het gewoon zeer prettig voetbal om naar te kijken. Probleem is dat Ajax te vaak dat niveau niet haalt, de ondergrens wordt te vaak bereikt. Dat ligt toch aan een stuk kwaliteit. Heb je die niet kan je dat opvangen met ervaring. juist de ervaren krachten willen maar niet renderen onder FdB. Eigenlijk renderen de transferkrachten sowieso niet. Jeugdexponenten komen er wel, tranfserspelers is kennelijk een stuk lastiger. Ik ben het met je eens, maar zoals ook jij weet is in ieder geval hier op het forum de publieke opinie heel anders..
En als ik al het commentaar hier op het eerste elftal van Ajax lees, dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dan dat de Boer volgens die mensen een slechte trainer is.. Alleen durven ze dat niet uit te spreken omdat ie zoveel prijzen heeft gewonnen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dus is het geen goede trainer?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 21:47 schreef Bobby1972 het volgende:Ik denk persoonlijk dat er met de spelers die Ajax tot zijn beschikking had niet veel meer mogelijk was. En dat de Boer kwa rendement het buitengewoon goed gedaan heeft. Dat het spel niet altijd even aantrekkelijk is, is voor velen wel een doorn in het oog. En als Ajax liefhebber mag je daar natuurlijk kritiek over hebben. Ik had graag gezien dat Ajax meer geld had uitgegeven aan kwalitatief betere spelers en ook juist aan meer ervaren spelers. En daarmee had Ajax waarschijnlijk meer kansen gehad in de CL. Nu waren de middelen te beperkt om daar überhaupt mee te kunnen doen of de 2e ronde te kunnen halen. Dat heeft Ajax naar mijn mening nagelaten en dat kun je de Boer zeker niet aanrekenen! De jongens zoals Eriksen die nu de sterren van de hemel speelt werden net zo hard afgekraakt als Andersen of andere jongens nu afgekraakt worden.
Ook met Eriksen Alderweireld Vertonghen was het spel niet anders..
Dit is gewoon het spel van de Boer.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Nee ik vind het wel een goede trainer maar een puntjes kritiek mag als beginnend trainer en ik vrees ook dat de selectie niet goed genoeg is om er een topspelend team van te maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 22:48 schreef remco k het volgende:[..] En als ik al het commentaar hier op het eerste elftal van Ajax lees, dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dan dat de Boer volgens die mensen een slechte trainer is.. Alleen durven ze dat niet uit te spreken omdat ie zoveel prijzen heeft gewonnen.. En dat is precies de reden dat ik de bovenstaande column heb geschreven. |
|
|
|
|
bigwillem1979
|
|
|
Wat een commentaar verschrikkelijk . De boer doet het goed of het kampioenschap moet niet meer tellen ! In Europa doen we al jaren niet meer mee en nee ajax kan geen messi ronaldo benzema of wie dan ook kopen .Aangezien de uefa maffia altijd de grootste en corupptste landen en clubs voor trekt de rijken rijker worden en de kleine kapot gaan . Dan doet ons aller ajax het toch best redelijk niet . Fuck al die negatieve onzin altijd geranium plukkers . |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 december 2014 - 00:00 schreef nora het volgende:[..] Nee ik vind het wel een goede trainer maar een puntjes kritiek mag als beginnend trainer en ik vrees ook dat de selectie niet goed genoeg is om er een topspelend team van te maken. Maar op basis waarvan vind je het een goede trainer dan??
Want het voetbal is niet anders dan de afgelopen 4 jaar, en je gaat mijn niet vertellen dat de selecties met VErtonghen Alder van der Wiel en Eriksen niet goed genoeg waren toch??
We spelen nu hetzelfde "saaie" spel als toen, alleen hebben we nu meer punten dan toen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 31 december 2014 - 11:43 schreef bigwillem1979 het volgende:Wat een commentaar verschrikkelijk . De boer doet het goed of het kampioenschap moet niet meer tellen ! In Europa doen we al jaren niet meer mee en nee ajax kan geen messi ronaldo benzema of wie dan ook kopen .Aangezien de uefa maffia altijd de grootste en corupptste landen en clubs voor trekt de rijken rijker worden en de kleine kapot gaan . Dan doet ons aller ajax het toch best redelijk niet . Fuck al die negatieve onzin altijd geranium plukkers . Dat wat ik post moet je even met 300% sarcasme lezen, ik ben namelijk extreem tevreden met de Boer zijn prestaties, en Ajax in het algemeen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 31 december 2014 - 12:09 schreef remco k het volgende:[..] Maar op basis waarvan vind je het een goede trainer dan?? Want het voetbal is niet anders dan de afgelopen 4 jaar, en je gaat mijn niet vertellen dat de selecties met VErtonghen Alder van der Wiel en Eriksen niet goed genoeg waren toch?? We spelen nu hetzelfde "saaie" spel als toen, alleen hebben we nu meer punten dan toen.. Nee niet omdat Vertongen en Eriksen en Wiel niet goed genoeg waren maar wel enkele medespelers waardoor je niet het voetbal kan spelen die Frank en ook de supporters voor ogen hebben. Je hebt te veel zwakke schakels om een topteam te hebben, ook nu heb je een aantal goede talenten en wat zwakke schakels en Frank laat ze echt als team spelen dat doet hij ook goed veel balbezit en gokken op een paar kansen die je dan moet afmaken, alleen door dat vele geschuif en weinig indiv/acties is het neit echt spectaculair en wisselen ze goede met slechte wedstrijden af. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 december 2014 - 18:06 schreef remco k het volgende:[..] Even advocaat van de duivel spelen hoor.. Maar wat prijzen betreft heeft ie natuurlijk geweldig gepresteerd. Maar veel van de mislukte spelers zijn op aandringen van hem gekomen zoals Zimling en Sigthorson. We zijn kampioen geworden met niet 1 seizoen erbij dat het overtuigend goed was.. We spelen zelden sprankelend, maar vrijwel altijd saai met balletjes breed en tikkie terug. We hebben vaak lange blessures in de ploeg sinds Frank er is.. Zijn dat niet allemaal zaken waar hij voor verantwoordelijk is, en is het niet te makkelijk om alles maar af te schuiven op het winnen van die prijzen?? Ik heb weinig tijd, Remco. Oliebollen bakken voor de voedselbank. Ja, ja de service gaat ver. Ik niet alleen hoor, het hele team vrijwilligers is aan het bakken. Vanavond de jaarwisseling vieren in Utrecht. Maar toch wil ik even reageren. Het is absoluut waar dat Frank de Boer meesterlijk heeft gepresteerd wat betreft het eindresultaat van de afgelopen vier jaar. Welke trainer kan dat ook zeggen. En zeker, een aantal miskopen zijn op zijn verzoek gehaald. Daarbij wil ik wel aantekenen, dat ik Duarte en van der Hoorn (nog) niet als miskoop wil noemen. Daarvoor hebben zij te weinig speelminuten gehad. In beide spelers heb ik nog altijd vertrouwen. Wat wel een verdienste van FdB is, is het laten instromen van al die jeugdspelers. En dan benoem ik gelijk het grote probleem. Met jeugdspelers haal je logischerwijs de wisselvalligheid in huis. Ik kan nu al watertanden van een aanval van Kishna - Milik - El Ghazi. Maar dat is voor de (nabije) toekomst. Verder moest Frank -na het vertrek van Anita- lang zoeken naar de ideale man "op zes", cruciaal in het Ajax-systeem. Die vond hij op zeker moment in de figuur van Daley Blind. Maar ja, die vertrok ook weer. Vervolgens bleken Viergever, Zimling en Riedewald niet de beste oplossing, hoewel ik serieus vermoed, dat Riedewald die rol binnen niet al te lange tijd wèl zal kunnen overnemen. Dus werd gekozen voor Serero, die over enkele van de specifieke kwaliteiten voor die positie bleek te beschikken, maar andere kwaliteiten mist. Tja, wat doe je dan? Het is een moeilijk verhaal: enerzijds eisen we met z'n allen (ikzelf incluis) mooi, dominant en aanvallend voetbal gekoppeld aan grote successen. Dat laatste hebben we de afgelopen vier jaar gehad, dat eerste niet. En dan kom ik op de zuinigheid van Marc Overmars, waar De Boer het volstrekt mee eens was. Ik ben van mening, dat je incidenteel de portemonnee moet trekken voor een exeptioneel geval, wanneer blijkt dat er een bepaalde positie in het elfal onvoldoende afgedekt is. Voor de continuïteit van de successen. In die portemonnee van Ajax zitten voldoende euro's om dat op te lossen. Maar aan de andere kant mag de doorstroom van jeugdspelers niet stoppen. Mijn God... wat een dilemma. Ik ben blij dat ik die keus niet hoef te maken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik wil toch ook opmerken dat het lang vasthouden aan spelers door velen als halsstarrig en stom wordt gezien, maar dat dat ook al hele goede resultaten heeft gehad. Daley Blind is hiervan een prima voorbeeld. Werd uitgekotst maar bleef het vertrouwen van FdB houden en brak door als linksback. Na z'n switch naar 6 was het natuurlijk echt helemaal het baasje maar z'n doorbraak kwam echt als linksback met heel veel vertrouwen van FdB.
Feit is dat het bijna grenzeloze vertrouwen van FdB in spelers heel regelmatig wel wordt terugbetaald. In veelvoud zelfs. Wij fans kijken toch voornamelijk naar de laatste en eerst aankomende wedstrijd. FdB kijkt duidelijk verder dan dat. Het getuigd toch wel van durf want echt populair maakt hij zich niet met het vasthouden aan bepaalde jongens. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 31 december 2014 - 13:51 schreef Eide het volgende:Ik wil toch ook opmerken dat het lang vasthouden aan spelers door velen als halsstarrig en stom wordt gezien, maar dat dat ook al hele goede resultaten heeft gehad. Daley Blind is hiervan een prima voorbeeld. Werd uitgekotst maar bleef het vertrouwen van FdB houden en brak door als linksback. Na z'n switch naar 6 was het natuurlijk echt helemaal het baasje maar z'n doorbraak kwam echt als linksback met heel veel vertrouwen van FdB. Feit is dat het bijna grenzeloze vertrouwen van FdB in spelers heel regelmatig wel wordt terugbetaald. In veelvoud zelfs. Wij fans kijken toch voornamelijk naar de laatste en eerst aankomende wedstrijd. FdB kijkt duidelijk verder dan dat. Het getuigd toch wel van durf want echt populair maakt hij zich niet met het vasthouden aan bepaalde jongens. Op zich heb je wel gelijk, Eide. Tóch wil ik wel stellen, dat Frank de Boer in twee gevallen ongelijk heeft gehad: Theo Janssen liet hij min of meer wegkwijnen op een positie waar hij diep ongelukkig was en niet rendeerde. En tja... Kolbeinn Sightórsson is van een wat recentere datum. Iedereen zag dat hij onvoldoende kwaliteiten bezit om te goed te functioneren in het Ajax-systeem. Nogmaals, verder heb je zeker gelijk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik wil de tekortkomingen van FdB ook niet weg poetsen Pietje. Hij kiest voor een bepaalde stijl en soms pakt dat ook verkeerd uit. Maar ik wil er slechts op wijzen dat er twee zijdes aan de medaillon zitten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Frank de Boer is in mijn optiek voor de ED een ervaren trainer die solide voetbal op de mat legt. Het voetbal dat er gespeeld wordt komt op mij over alsof alle spelers heel veel specifieke opdrachten hebben over wat wel mag en wat niet mag. Ik heb ook sterk het vermoeden dat de Boer geen "lastige" mannetjes in zijn selectie wil hebben.
Als zijn elftallen draaien, dan loopt het ook echt goed en kunnen we redelijk opboksen tegen grotere clubs uit het buitenland.
Wel denk ik dat Frank een hele goede trainer in wording is, hij smeed er namelijk altijd een heel hecht elftal van dat veel voor elkaar over heeft.. En uiteraard heeft ie nog heel erg veel te leren.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 01 januari 2015 - 11:31 schreef remco k het volgende:Frank de Boer is in mijn optiek voor de ED een ervaren trainer die solide voetbal op de mat legt. Het voetbal dat er gespeeld wordt komt op mij over alsof alle spelers heel veel specifieke opdrachten hebben over wat wel mag en wat niet mag. Ik heb ook sterk het vermoeden dat de Boer geen "lastige" mannetjes in zijn selectie wil hebben. Als zijn elftallen draaien, dan loopt het ook echt goed en kunnen we redelijk opboksen tegen grotere clubs uit het buitenland. Wel denk ik dat Frank een hele goede trainer in wording is, hij smeed er namelijk altijd een heel hecht elftal van dat veel voor elkaar over heeft.. En uiteraard heeft ie nog heel erg veel te leren.. "Lastige" mannetjes is juist wat je nodig hebt om verder te komen.. Anders krijg je dat degelijke saaie voetbal wat nog geen half uur leuk is om naar te kijken. Een Ghazi met een beetje bravoure is toch juist mooi? Degelijk voetbal hoor je te spelen met een grijze middemoter. Het grote Ajax de absolute kampioen van Nederland moet daar toch geen genoegen meenemen? Waarom ik ooit voor Ajax geworden ben is attractief voetbal met tot de verbeelding sprekende voetballers. Als ik degelijk voetbal wil zien kan ik beter naar Utreg gaan dat is 15 min rijden.. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Wel een slecht voorbeeld Hummel Utrecht is brrrrrrrrrrrr zeg dan maar AZ dat is een beter voorbeeld ook degelijk met weinig vedettes. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 januari 2015 - 11:41 schreef Hummel10 het volgende:[..] "Lastige" mannetjes is juist wat je nodig hebt om verder te komen.. Anders krijg je dat degelijke saaie voetbal wat nog geen half uur leuk is om naar te kijken. Een Ghazi met een beetje bravoure is toch juist mooi? Degelijk voetbal hoor je te spelen met een grijze middemoter. Het grote Ajax de absolute kampioen van Nederland moet daar toch geen genoegen meenemen? Waarom ik ooit voor Ajax geworden ben is attractief voetbal met tot de verbeelding sprekende voetballers. Als ik degelijk voetbal wil zien kan ik beter naar Utreg gaan dat is 15 min rijden.. Oke, maar de Boer is de persoon die dit saaie voetbal laat spelen waar jij het over hebt, al 4 jaar lang nu.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 01 januari 2015 - 14:58 schreef remco k het volgende:[..] Oke, maar de Boer is de persoon die dit saaie voetbal laat spelen waar jij het over hebt, al 4 jaar lang nu.. Ehm ja daar ben ik mezelf van bewust. Helaas zal er weinig veranderen zolang er resultaten geboekt worden. Resultaat gaat voor mooi spel maar ik kan er helaas niet van genieten omdat voetbal voor mij een soort vermaak is. Daarom houd ik ook zo van derby's of wedstrijden tussen eeuwige rivalen ect. Er moet gewoon wat gebeuren op dat veld. Bij ons krijgt El Ghazi op zijn donder als hij een beetje uitdaagt. Nogmaals zolang we kampioen worden is er met dit spel weinig aan de hand wordt je komende seizoenen met zulk spel 3de dan wordt het een ander verhaal. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Ik denk dat frank het fantastisch heeft gedaan, maar vind wel dat we gwn meer mogen verwachten in het voetbalgedeelte. Wat iedereen zegt dat we saai, risicoloos voetbal spelen is helemaal waar! Is er bijna geen spelvreugde bij ons het is allemaal zo zakelijk en gebasseerd op zo min mogelijk fouten maken! Ik denk dat je dan wel aan de trainer kan verwijten dat de instelling om een bal achteruit of breed te tikken ipv vooruit te spelen of iemand aan te spelen met iemand in zn rug! Daarin wordt in mijn optiek gefaald en daarom spelen we onaantrekkelijk voetbal. De keuzes om spelers om te scholen op een andere positie elke x vind ik ook niks, want die speler vult het anders in en pas op een hoger niveau ga je dat merken! Als ik kijk naar de speelwijze van A1 en de manier waarop de spelers het invullen met veeel lopende mensen, passen doorbewegen, creatief aan de bal dan denk ik dat vanaf deze lichting pas de eerste echte vruchten gaan plukken van de revolutie. Ik denk wel dat er genoeg rek zit in ons team van nu maar dan zal de spelopvatting moeten veranderen en de technische staf moet bij zichzelf beginnen! |
|
|
|
|
evie
|
|
|
Zoveel hoofden,zoveel zinnen,was het allemaal maar zo gemakkelijk,feit is dat er geen enkele nederlandse ploeg internationaal in de schaduw van Ajax staat op dit moment,zelfs als bv. PSV kampioen zou worden dit jaar ben dan erg benieuwd hoe zij het eraf brengen zonder een Depay e.a.tegen dezelfde tegenstanders als die Ajax had,nee Frank heeft het suuuper gedaan,zeker er zou wat meer creativiteit in het spel mogen maar eerlijk gezegd tis een gemiddeld genomen ieder jaar weer opnieuw een erg jong team met helaas geen of te weinig dragende spelers,trouwens mooi van Frank om gelijk bij het eerste en beste gerucht te melden dat hij Frank gewoon tot a/h eind van dit seizoen blijft,en ik hoop nog een paar jaar langer om zo een goed elftal achter te laten waar we mee vooruit kunnen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2014 - 18:13 schreef bully het volgende:wat is nou kortzichtig de kritiek van sommige mensen,of jou kritiek op hun? persoonlijk vind ik dat de Boer het goed heeft gedaan met een middelmatig elftal. al vind ik wel dat hij dit seisoen niet meer zichzelf is. en dat hij bij sommigen telang zijn hand boven hun hoofd houd. en de kritiek gaat meer over het vertoonde spel wat vaak niet om aantezien is. maar dat heeft volgens mij meer temaken met de kwalitiet van de spelers als met de Boer. ik ken al meerdere mensen die hun seisoens kaart hebben weg gedaan om het vertoonde spel. maar zoals in jou stukje staat dat het vertoonde spel maar van een half jaar is ben ik het niet mee eens. maar een snelle balbehandeling en goede steekpasses in hoog tempo en sneller naar voren spelen staat en valt met de kwaliteit van de spelers. mijn kritiek gaat ook meer over het aankoop beleid. ik heb liever 1 goede aankoop dan 4 of 5 aankopen waarvan je van tevoren kon weten dat het miskopen zouden worden. en het is altijd een gok met aankopen maar je kan dat risico wel verkleinen. door goede scouting sneller handelen en niet op je kapitaal blijven zitten. +14 |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik denk dat Frank strategisch erg sterk is, geschoold door jarenlange ervaring als speler onder van Gaal die hier ook meesterlijk goed in is. Verder denk ik ook dat het achter de schermen niet altijd koek en ei is, maar Frank ook de klasse heeft om de rijen naarbuiten toe gesloten te houden. Het handelen in aankopen van Overmars heeft meerdere malen haaks gestaan op hetgeen Door Frank vooraf als wens is kenbaar gemaakt.
Frank roeit goed met de riemen die hij heeft en laat het team functioneel renderen. Echter maakt hij zelf ook menselijke foutjes en blijft hij soms eigenwijs vasthouden aan bepaalde spelers... En dan kunnen wij weer eens lekker azijnzeiken. Lekker toch.
Maar nu moet het wel echt gaan gebeuren. No more Moisandertjes en Siggies. Nu is de tijd gekomen om aan te haken op het beloofde niveau en moet er CL gehaald worden en MOET er overwinterd worden in De CL ! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
De aankopen zijn al diverse keren aangekaart ik denk dat er op een paar na vele fans het er over eens zijn dat de aankopen middelmatig zijn en dat de betere spelers niet gehaald zijn om dat ze terecht iets meer kosten als Duarte-Viergever-v/d Hoorn en Zimmler.Helaas is dat voor Frankie ook jammer omdat hij niet het voetbal kan laten zien zoals hij en wij dat zouden willen zien.Met wat betere spelers erbij zou dat wat makkelijker zijn en zou Frankie het als trainer ook wat makkelijker krijgen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ja, het blijft jammer dat Frankie niet over twee of drie extra goede speler erbij beschikt. Steeds maar weer moet hij bij de jeugd halen met een jochie van 18 jaar ( zonder kampioenervaring ) inschuiven. Ik zie steeds een terugkomende probleem bij Ajax, namelijk dat het gemiddelde leeftijd van de beste 16 in de afgelopen jaren te laag blijft. Dat is de enige redenen waarom Ajax niet verder wil / kan doorstromen in de CL.
Leeftijdproblemen geeft automatisch ervaringsproblemen in de ploeg. Ieder jaar weer. Na mijn mening komt Ajax nu minimaal 3 spelers tekort van zeg maar 26 jaar voor de komende 5 jaar. Ongeacht welke positie. Ajax wil teveel met spelers onder de 21 jaar spelen. Tsja, dit blijft de zwakste schakel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 01 januari 2015 - 23:51 schreef 3sterren het volgende:Ik denk dat frank het fantastisch heeft gedaan, maar vind wel dat we gwn meer mogen verwachten in het voetbalgedeelte. Wat iedereen zegt dat we saai, risicoloos voetbal spelen is helemaal waar! Is er bijna geen spelvreugde bij ons het is allemaal zo zakelijk en gebasseerd op zo min mogelijk fouten maken! Ik denk dat je dan wel aan de trainer kan verwijten dat de instelling om een bal achteruit of breed te tikken ipv vooruit te spelen of iemand aan te spelen met iemand in zn rug! Daarin wordt in mijn optiek gefaald en daarom spelen we onaantrekkelijk voetbal. De keuzes om spelers om te scholen op een andere positie elke x vind ik ook niks, want die speler vult het anders in en pas op een hoger niveau ga je dat merken! Als ik kijk naar de speelwijze van A1 en de manier waarop de spelers het invullen met veeel lopende mensen, passen doorbewegen, creatief aan de bal dan denk ik dat vanaf deze lichting pas de eerste echte vruchten gaan plukken van de revolutie. Ik denk wel dat er genoeg rek zit in ons team van nu maar dan zal de spelopvatting moeten veranderen en de technische staf moet bij zichzelf beginnen! Je zegt dat Frank het goed gedaan heeft, en vervolgens niks anders dan een klaagzang over datgene waar de trainer verantwoordelijk voor is..
Wat heeft hij dan zo goed gedaan? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 januari 2015 - 14:38 schreef nieuwe ajax het volgende:Ja, het blijft jammer dat Frankie niet over twee of drie extra goede speler erbij beschikt. Steeds maar weer moet hij bij de jeugd halen met een jochie van 18 jaar ( zonder kampioenervaring ) inschuiven. Ik zie steeds een terugkomende probleem bij Ajax, namelijk dat het gemiddelde leeftijd van de beste 16 in de afgelopen jaren te laag blijft. Dat is de enige redenen waarom Ajax niet verder wil / kan doorstromen in de CL. Leeftijdproblemen geeft automatisch ervaringsproblemen in de ploeg. Ieder jaar weer. Na mijn mening komt Ajax nu minimaal 3 spelers tekort van zeg maar 26 jaar voor de komende 5 jaar. Ongeacht welke positie. Ajax wil teveel met spelers onder de 21 jaar spelen. Tsja, dit blijft de zwakste schakel. De gemiddelde leeftijd van dit Ajax ligt vrijwel gelijk met die in 95.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote: maar toen had je wel Rijkaart die al in de 30 was. en ook Danny blind achter in de 20.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 januari 2015 door bully -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Leeftijd wel ja.. Helaas de kwaliteits verhouding is niet helemaal gelijkwaardig |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 januari 2015 - 20:01 schreef remco k het volgende:[..] Je zegt dat Frank het goed gedaan heeft, en vervolgens niks anders dan een klaagzang over datgene waar de trainer verantwoordelijk voor is.. Wat heeft hij dan zo goed gedaan? Prijzen pakken met slecht spel en weinig kwaliteit! Best knap! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Afgelopen 4 jaar weinig kwaliteit ???....gelukkig jouw woorden, ik zou dat niet neer kunnen schrijven |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Zo slecht was het anders niet. Er waren ook geweldige wedstrijden. Ik blijf erbij dat het eerder (te) wisselvallig is dan echt slecht. |
|
|
|